Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. klasyczny
B. pośredni
C. innowacyjny
D. bezpośredni
Zarządzanie kampanią reklamową
Styl negocjacji, w którym stawia się na rozwiązanie korzystne dla obu stron, nazywa się stylem
A. integratywnym
B. dobrym-złym facetem
C. dostosowującym się
D. dominującym
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzia z zakresu marketingu bezpośredniego powinna wykorzystać agencja reklamowa do promowania swoich usług?
A. Telemarketing
B. Reklamę radiową
C. Reklamę telewizyjną
D. Sponsoring
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który nie określa precyzyjnie swojego zamówienia i odnosi się do różnych kwestii w trakcie rozmowy sprzedażowej, jest nazywany klientem
A. chaotycznym
B. osobistym
C. zgodnym
D. problemowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie banneru internetowego z animacją powinno być przeprowadzone w programie typu
A. Publisher
B. Corel Draw
C. InDesign
D. Flash
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji
A. bezpośredni
B. średni
C. klasyczny
D. innowacyjny
Zarządzanie kampanią reklamową
Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii
A. osobowości
B. ekonomicznej
C. społecznej
D. wychowawczej
Zarządzanie kampanią reklamową
Cele psychograficzne w reklamie nie obejmują celów związanych z
A. kosztami
B. produktem
C. przedsiębiorstwem
D. nabywcą
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze
A. kontrolnym
B. informacyjnym
C. emocjonalnym
D. motywacyjnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?
A. Insert, wszywka, banderola
B. Skyscraper, brandmark, interstitial
C. Wobbler, hanger, shelfstoper
D. Backlight, k-board, sandwich
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?
A. Fakturę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Notę korygującą
D. Fakturę pro-forma
PGF.08 Pytanie 572
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych działań nie wpłynie na realizację strategii firmy X, która dąży do zdobycia pozycji lidera w branży oraz kompleksowego zaspokajania potrzeb klientów?
A. Korzystanie z zewnętrznych usług outsourcingowych
B. Prowadzenie intensywnej strategii pozyskiwania nowych klientów
C. Zachowanie obecnego poziomu sprzedaży usług reklamowych
D. Zastosowanie systemu sprzedaży bezpośredniej
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej z klientem warto pamiętać, by
A. mówić szybko, używając terminologii branżowej
B. zaprezentować historię przedsiębiorstwa
C. budować zaufanie klienta
D. szybko zakończyć konwersację
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?
Specyfikacja | |
---|---|
Materiał | Frontlit powlekany 510 g, semimat/ błysk |
Maksymalna szerokość | Rolki o szerokościach: 1,2 m, 1,6 m, 3,5 m |
Długość | Długość dowolna |
Wykończenie | Zawijanie, zgrzewanie po bokach, oczkowanie |
Wykonanie | Druk solwentowy, 4+0 |
Kolorystyka | CMYK |
A. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
B. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
C. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
D. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma może powiększyć bazę danych klientów dzięki zastosowaniu
A. wrzutek
B. degustacji produktu
C. loterii
D. gadżetów promocyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?
A. R:255 G:255 B:255
B. R:0 G:0 B:0
C. R:0 G:0 B:255
D. R:0 G:0 B:100
Zarządzanie kampanią reklamową
Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na
A. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
B. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
C. osiągnięciu celu za wszelką cenę
D. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą obuwia sportowego zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w jednej z lokalnych stacji radiowych. Przedstawiciele firmy chcą, aby spoty emitowane były w godzinach, kiedy ludzie jadą do i wracają z pracy. Która oferta spełnia przedstawione wymogi oraz zawiera najkorzystniejszą cenę emisji jednego spotu?
ilość spotów 300 | ilość spotów 300 | ilość spotów 200 | ilość spotów 200 |
dzienna ilość spotów 5 | dzienna ilość spotów 5 | dzienna ilość spotów 4 | dzienna ilość spotów 6 |
emisja spotów pasmowa | emisja spotów dowolna | emisja spotów dowolna | emisja spotów pasmowa |
czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s |
koszt kampanii 900 | koszt kampanii 1 200 | koszt kampanii 1 000 | koszt kampanii 900 |
A. | B. | C. | D. |
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.
Stacja telewizji regionalnej | Liczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.) | Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.) |
---|---|---|
Twoja TV | 2 540 | 1 524 |
Region 1TV | 3 250 | 2 750 |
Region 2TV | 2 880 | 2 600 |
Małopolska TV | 2 645 | 1 587 |
A. Region 1TV
B. Małopolska TV
C. Region 2TV
D. Twoja TV
Zarządzanie kampanią reklamową
Kwota netto za wydruk jednego plakatu wynosi 5 zł. Jaką kwotę brutto uiści klient za wykonanie 10 plakatów (stawka VAT 23%)?
A. 48,50 zł
B. 50,00 zł
C. 61,50 zł
D. 38,50 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?
A. Osobistości znane.
B. Rozproszenia.
C. Braki.
D. Zwierzenia.
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj reklamy, w której ukazuje się sposób użycia produktu, określa się jako
A. fragmentem rzeczywistości
B. demonstracją
C. poleceniem
D. odcinkiem
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy
A. Ctr+C
B. Ctr+V
C. Ctr+A
D. Ctr+N
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego nagłówka należy użyć w kampanii reklamowej, która informuje o nowych wcześniejszych godzinach otwarcia biblioteki?
A. Czego jeszcze nie udało Ci się przeczytać?
B. Teraz możesz wpaść po książki jeszcze wcześniej niż zazwyczaj!
C. Nowe książki są na wyciągnięcie ręki
D. W tym miejscu nie musisz płacić za książki
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy przestrzeni reklamowych posiada sprawdzoną metodę prowadzenia rozmów z klientami, która polega na "forsowaniu" produktu. Skutkuje to tym, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, koncentruje się na
A. zmuszeniu klienta do dokonania zakupu poprzez wywieranie presji
B. poznaniu i odniesieniu się do potrzeb klienta
C. zaprezentowaniu produktu
D. przyjęciu, że produkt sprzeda się sam
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z wymienionych mediów spełnia wymagania określone w strategii reklamy firmy, podane w ramce?
Strategia reklamy zakłada wykorzystanie medium cechującego się długim czasem ekspozycji, nawet 24 h, wysoką selektywnością geograficzną, atrakcyjną techniką prezentacji i niskim kosztem przygotowania. |
A. Outdoor.
B. Telewizja.
C. Radio.
D. Kino.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną
A. kalkulacja "czasu i materiałów"
B. rynkowa odwrócona
C. kosztowa
D. rynkowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Drogie perfumy, które kupowane są na prezent dla bliskiej osoby, to produkty
A. zakupywane okresowo.
B. rzadko nabywane.
C. mało zauważane.
D. często nabywane.
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument, który ma na celu definiowanie grupy docelowej kampanii, zawierający zapytanie o wskazanie obszaru, branży, wieku, płci oraz słów kluczowych, zostanie wysłany do klienta, który zwrócił się o wycenę reklamy
A. prasowej
B. telewizyjnej
C. internetowej
D. radiowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy
A. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
B. praca nad kodeksami etyki reklamy
C. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
D. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym rysunku przedstawiono sposób aranżacji sali sprzedaży typu ruszt?

A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów
A. o prawie autorskim
B. kodeksu cywilnego
C. o prawie handlowym
D. prawa pracy
Zarządzanie kampanią reklamową
Który sposób prowadzenia prezentacji umożliwia nawiązanie kontaktu między prezenterem a słuchaczami w przyjemnej atmosferze?
A. Dominujący, skupiony na odbiorcach
B. Przyjazny, skupiony na sobie
C. Przyjazny, skupiony na odbiorcach
D. Dominujący, skupiony na sobie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?
A. Druk fleksograficzny
B. Światłodruk
C. Rotograwiura
D. Termotransfer
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie oprogramowanie jest używane do przesyłania przygotowanej oferty handlowej?
A. Illustrator
B. Word
C. iTunes
D. Outlook
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?
A. Penetracja rynku
B. Dywersyfikacja
C. Rozwój rynku
D. Rozwój produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Międzynarodowa korporacja zamierza zakupić czas antenowy przed programami informacyjnymi. Wskaż program, który powinna wybrać firma, kierując się przyrostem oglądalności w ostatnich dwóch latach.
rok | 2015 | 2014 | |
Program | Stacja | oglądalność | oglądalność |
BiznesTV 17:00 | TVP1 | 37,23% | 34,34% |
BiznesPLUS 19:30 | TVP1 | 27,55% | 25,70% |
BiznesPRO 18:00 | TVP2 | 13,04% | 13,53% |
BiznesINFO 19:00 | TVN | 23,39% | 25,66% |
A. BiznesPlus 19:30
B. BiznesINFO 19:00
C. BiznesTV 17:00
D. BiznesPRO 18:00
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując materiał reklamowy do druku, należy uwzględnić trzy kolory podstawowe, a są to
A. czerwony, żółty, niebieski
B. czarny, czerwony, pomarańczowy
C. biały, zielony, pomarańczowy
D. żółty, zielony, niebieski
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są nośniki reklamy w sieci?
A. diapazon, freeboard, fotografia
B. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
C. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
D. scyscraper, top layer, interstitial
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?
A. Społeczno-kulturowe
B. Technologiczne
C. Polityczne
D. Ekonomiczne