Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 561
Zarządzanie kampanią reklamową

Styl negocjacji oparty na założeniu, że celem jest zwycięstwo, w którym jedna ze stron uzyskuje korzyści poprzez wymuszanie ustępstw na drugiej, to styl

A. miękki.
B. rzeczowy.
C. firmowy.
D. twardy.
PGF.08 Pytanie 562
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych przykładów scenariuszy negocjacyjnych dotyczy sytuacji, w której zwycięstwo jest pozorne - okupione jednorazową transakcją?

A. Przegrany-przegrany.
B. Wygrany-wygrany.
C. Pół-na pół.
D. Wygrany-przegrany.
PGF.08 Pytanie 563
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent zabawek wykonał analizę portfelową BCG swoich produktów. W której grupie znajdują się produkty nie przynoszące znaczących nadwyżek i nie mające perspektyw rozwoju?

A. Dojne krowy.
B. Psy.
C. Znaki zapytania.
D. Gwiazdy.
PGF.08 Pytanie 564
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo handlowe BIM w lipcu zarejestrowało następujące sumy dotyczące podatku VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony- 7 000 zł.
Którą kwotę firma powinna wpłacić do Urzędu Skarbowego?

A. 10 000 zł
B. 17 000 zł
C. 3 000 zł
D. 7 000 zł
PGF.08 Pytanie 565
Zarządzanie kampanią reklamową

Całkowity koszt własny wyprodukowanych gadżetów wynosi 100 zł, założony zysk producenta 25 zł, a podatek VAT 23%. Cena brutto gadżetów, która zostanie umieszczona w cenniku, powinna być równa

A. 125,00 zł
B. 148,00 zł
C. 153,75 zł
D. 92,25 zł
PGF.08 Pytanie 566
Zarządzanie kampanią reklamową

Rabat przyznawany nabywcom w celu nakłonienia ich do zaopatrywania się tylko u jednego sprzedawcy to rabat

A. handlowy.
B. gotówkowy.
C. lojalnościowy.
D. ilościowy.
PGF.08 Pytanie 567
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca specjalistycznego sprzętu wędkarskiego, chcąc szczegółowo poinformować wędkarzy o produkcie powinien zastosować reklamę

A. w radiu.
B. w kinie.
C. w prasie specjalistycznej.
D. w telewizji ogólnopolskiej.
PGF.08 Pytanie 568
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma transportowa prowadząca działalność o zasięgu wojewódzkim powinna skoncentrować swoje działania reklamowe na rynku

A. lokalnym.
B. regionalnym.
C. globalnym.
D. ogólnokrajowym.
PGF.08 Pytanie 569
Zarządzanie kampanią reklamową

Potrzeby fizjologiczne to

A. pożądanie miłości, przyjaźni, akceptacji w otoczeniu.
B. potrzeby, które nie dotyczą konkretnych przedmiotów, lecz ogólnych warunków egzystencji np. pragnienie, jedzenie, sen.
C. pożądanie określonych dóbr służących zaspokojeniu najważniejszych potrzeb.
D. wszystkie potrzeby zaspokajane w procesie życia.
PGF.08 Pytanie 570
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tzw. cen psychologicznych należą ceny

A. ustalane na poziomie bliskim lub poniżej tego, którą stosują konkurenci.
B. zaokrąglone lub równe wartości określonej monety.
C. dostosowane do poszczególnych segmentów, różnych grup konsumentów.
D. o nierównych końcówkach.
PGF.08 Pytanie 571
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma AS chcąc przygotować kampanię reklamową postanowiła przeprowadzić badanie marketingowe. Jak określa się pytanie mające na celu wyeliminowanie osób, których badanie nie dotyczy?

A. Otwarte.
B. Alternatywne.
C. Filtrujące.
D. Projekcyjne.
PGF.08 Pytanie 572
Zarządzanie kampanią reklamową

Nieetycznym zachowaniem lidera rynkowego wobec konkurentów jest zastosowanie przez niego cen

A. zwyczajnych.
B. dumpingowych.
C. psychologicznych.
D. o nierównych końcówkach.
PGF.08 Pytanie 573
Zarządzanie kampanią reklamową

Do czynników psychologicznych determinujących zachowanie konsumentów na rynku należą:

A. osobowość, postawy.
B. opinia grupy społecznej, rodzina.
C. dochody, ceny.
D. opinia liderów, kultura.
PGF.08 Pytanie 574
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma sprzedająca materiały poligraficzne postanowiła przeprowadzić badania marketingowe. Dobór próby do badania wymaga wcześniejszego ustalenia, kto lub co może być źródłem potrzebnej informacji, czyli określenia

A. spisu osób badanych.
B. jednostki próby.
C. populacji generalnej.
D. liczebności próby.
PGF.08 Pytanie 575
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma usługowa przygotowuje ofertę handlową. Element identyfikujący firmę w ofercie to

A. data.
B. logo firmy oferenta.
C. nazwa miejscowości.
D. imię i nazwisko osoby, do której kierowana jest oferta.
PGF.08 Pytanie 576
Zarządzanie kampanią reklamową

Pokazy, degustacje, konkursy, loterie, itp., to narzędzia

A. sponsoringu.
B. public relations.
C. promocji sprzedaży.
D. reklamy.
PGF.08 Pytanie 577
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawieniem zalet i korzyści danego produktu potencjalnemu kupującemu jest

A. prezentacja.
B. sprzedaż.
C. list przewodni.
D. umowa.
PGF.08 Pytanie 578
Zarządzanie kampanią reklamową

Końcowym celem prezentacji produktu jest

A. ukazanie cech produktu.
B. sprzedaż produktu klientowi.
C. określenie zalet produktu.
D. poznanie potrzeb klienta.
PGF.08 Pytanie 579
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja sprzedaży lub kupna towarów albo usług, określająca istotne warunki przyszłej umowy kupna-sprzedaży, to

A. oferta handlowa.
B. list przewodni.
C. umowa.
D. brief.
PGF.08 Pytanie 580
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem przy projektowaniu bazy danych jest

A. dostęp do aktualnych i dokładnych informacji.
B. wyszukiwanie i organizowanie potrzebnych informacji.
C. określenie celu, jakiemu ma służyć baza danych.
D. stosowanie reguł normalizacji.
PGF.08 Pytanie 581
Zarządzanie kampanią reklamową

Programy do obsługi baz danych umożliwiają przede wszystkim gromadzenie i przetwarzanie danych

A. graficznych i literowych.
B. liczbowych i graficznych.
C. tekstowych i liczbowych.
D. tekstowych i graficznych.
PGF.08 Pytanie 582
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który chętnie nawiązuje rozmowę ze sprzedawcą na temat produktów i często opowiada o swoim życiu prywatnym, to klient

A. rozmowny.
B. niecierpliwy.
C. zdecydowany.
D. nieufny.
PGF.08 Pytanie 583
Zarządzanie kampanią reklamową

Według nowoczesnego modelu, najważniejszym etapem sprzedaży jest

A. ocena zasobności klienta.
B. potwierdzenie obsługi.
C. zamknięcie obsługi.
D. wzbudzenie zainteresowania.
PGF.08 Pytanie 584
Zarządzanie kampanią reklamową

Klienci, którzy starają się kupować świadomie - zapoznają się wcześniej z towarem, dokładnie czytają umowę przed podpisaniem, a także zachowują paragon, egzekwują swoje prawa i składają reklamacje, to

A. niepewni przeciętniacy.
B. ostrożni pragmatycy.
C. nieufni liderzy.
D. nieostrożni optymiści.
PGF.08 Pytanie 585
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy prowadzeniu rozmów sprzedażowych z klientami w modelu nowoczesnej sprzedaży, wzbudzenie zaufania i zainteresowanie potrzebami klienta powinno stanowić

A. 100% jakości skutecznej sprzedaży.
B. 40% jakości skutecznej sprzedaży.
C. 90% jakości skutecznej sprzedaży.
D. 70% jakości skutecznej sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 586
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizując zdobyte informacje i opracowane rozwiązania, które zaspokoją możliwie najwięcej oczekiwań i potrzeb klienta, a z drugiej strony uwzględnią możliwości finansowe nabywcy, postępuje zgodnie z procesem

A. przygotowania oferty.
B. naniesienia poprawek ofertowych.
C. zamknięcia sprzedaży.
D. przygotowania listu motywacyjnego.
PGF.08 Pytanie 587
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem określającym istotne warunki przyszłej umowy kupna-sprzedaży tonerów do drukarki jest

A. cennik.
B. list przewodni.
C. brief.
D. oferta handlowa.
PGF.08 Pytanie 588
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 r. na fakturze nie ma obowiązku umieszczania określenia

A. kwoty podatku.
B. oryginał i kopia.
C. daty sprzedaży.
D. nabywcy i sprzedawcy.
PGF.08 Pytanie 589
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans pozakupowy to

A. pozytywny stan emocjonalny po dokonaniu zakupu.
B. pożądany efekt obsługi klienta.
C. zjawisko, które nie wpływa na budowanie wrażenia po skorzystaniu z usługi w salonie kosmetycznym.
D. negatywny stan emocjonalny wywołany po ujawnieniu się ujemnych cech towaru.
PGF.08 Pytanie 590
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym elementem procesu zakupowego jest

A. poszukiwanie informacji.
B. ocena porównawcza.
C. uświadomienie potrzeby.
D. decyzja zakupu.
PGF.08 Pytanie 591
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyników badań jakościowych o wyrazach przychodzących na myśl respondentom, gdy słyszą nazwę marki, należy poszukiwać w raportach

A. z obserwacji.
B. z ankiet.
C. ze skojarzeń słownych.
D. z wizualizacji.
PGF.08 Pytanie 592
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacji o odrębnych fazach historii sprzedaży i dynamiki konkurencyjnej produktu dostarcza analiza

A. perspektyw rozwój owych produktu.
B. cyklu życia produktu.
C. systemu dystrybucji firmy.
D. stanu koniunktury rynku.
PGF.08 Pytanie 593
Zarządzanie kampanią reklamową

Do rozpoznania czynników kulturowych mających wpływ na decyzje zakupowe niezbędna jest analiza danych

A. o środowisku, w którym funkcjonują nabywcy.
B. o wieku i etapie życia nabywców.
C. o sytuacji ekonomicznej nabywców.
D. o zawodach nabywców.
PGF.08 Pytanie 594
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej przygotowując analizę SWOT umieścił w niej informacje o zewnętrznych czynnikach pozytywnych, określanych jako

A. opportunities.
B. threats.
C. strengths.
D. weaknesses.
PGF.08 Pytanie 595
Zarządzanie kampanią reklamową

Firmie sprzedającej prestiżowe samochody, której zależy na indywidualnej współpracy z dystrybutorem w granicach przestrzennie wyodrębnionego rynku, należy zaproponować strategię dystrybucji

A. intensywnej.
B. ekskluzywnej.
C. masowej.
D. selektywnej.
PGF.08 Pytanie 596
Zarządzanie kampanią reklamową

Oferta zaspokajająca potrzeby klienta i jednocześnie gwarantująca mu satysfakcję z dokonanego zakupu jest zbiorem

A. możliwości.
B. wartości cenowych.
C. walorów estetycznych.
D. użyteczności.
PGF.08 Pytanie 597
Zarządzanie kampanią reklamową

Realizacja określonej funkcji w przedsiębiorstwie, której celem są działania kontrolne, dostarczające informacji o wielkości sprzedaży, kosztów i zysków dotyczy

A. zakupów.
B. badań.
C. produkcji.
D. księgowości.
PGF.08 Pytanie 598
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy tworzeniu oferty handlowej na reklamę telewizyjną należy uwzględnić wewnętrzne uwarunkowania procesu zakupu, na które składają się

A. ceny produktów konkurencyjnych.
B. dochody klientów.
C. motywy działania nabywców.
D. opinie liderów.
PGF.08 Pytanie 599
Zarządzanie kampanią reklamową

Standardowa stawka dodana do kosztu produktu przy ustalaniu ceny produktu reklamowego nazywa się

A. dyskontem.
B. marżą.
C. rabatem.
D. bonifikatą.
PGF.08 Pytanie 600
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena netto dla hurtownika wynosi 2 000 zł, a marża 100 zł. Cena hurtowa netto dla detalisty wynosi 2 100 zł, a marża 500 zł. Jaka będzie wysokość ceny detalicznej netto?

A. 1 900 zł
B. 2 600 zł
C. 2 100 zł
D. 2 000 zł