Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 561
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?

A. Technologiczne
B. Ekonomiczne
C. Polityczne
D. Społeczno-kulturowe
PGF.08 Pytanie 562
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaż model strategii promocyjnej, który powinno przyjąć przedsiębiorstwo, by prawidłowo zdefiniować między innymi cele promocji oraz grupy docelowe reklamy?

A. 4P
B. 4C
C. 5P
D. 6M
PGF.08 Pytanie 563
Zarządzanie kampanią reklamową

Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej

A. pracy
B. podatkowego
C. autorskiego
D. spadkowego
PGF.08 Pytanie 564
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama stworzona w formie elektronicznej została dostarczona klientowi do zatwierdzenia w postaci pliku z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych formatów reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Reklama radiowa
B. Reklama telewizyjna
C. Plakat w dużych rozmiarach
D. Wizualizacja komputerowa
PGF.08 Pytanie 565
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybór określonej liczby segmentów rynku, które firma uznaje za interesujące i dopasowane do jej zasobów, oraz opracowanie różnorodnej strategii marketingowej i produktowej dla każdego z tych segmentów nazywa się specjalizacją

A. selektywną
B. rynkową
C. produktową
D. jednosegmentową
PGF.08 Pytanie 566
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wprowadza na rynek nowe towary po wyższych cenach. Po pewnym czasie zamierza sukcesywnie obniżać ceny. Jaką strategię cenową przyjmuje agencja?

A. Prestiżową
B. Selektywną
C. Penetracji
D. Zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 567
Zarządzanie kampanią reklamową

Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli

A. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie
B. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
C. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
D. odbiorca akceptuje warunki oferty
PGF.08 Pytanie 568
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?

A. 525,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 1 650,00 zł
D. 2 025,00 zł
PGF.08 Pytanie 569
Zarządzanie kampanią reklamową

Technika jednoargumentacyjna w trakcie prezentacji oferty agencji reklamowej opiera się na wskazywaniu

A. jedynie korzyści produktu
B. skutków realizacji zlecenia
C. wadach oraz zaletach produktu
D. wyłącznie wad produktu
PGF.08 Pytanie 570
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy

A. 6:00 a 20:00
B. 7:00 a 22:00
C. 6:00 a 21:00
D. 7:00 a 21:00
PGF.08 Pytanie 571
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamy powinna użyć dynamicznie rozwijająca się firma odzieżowa, działająca w kraju, aby przyciągnąć nowych klientów: młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących komfort?

A. Reklamę w prasie
B. Imprezę wystawienniczą
C. Artykuł sponsorowany
D. Reklamę w internecie
PGF.08 Pytanie 572
Zarządzanie kampanią reklamową

Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?

A. Account supervisor
B. Media buyer
C. Account manager
D. Media planner
PGF.08 Pytanie 573
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to

A. proof cyfrowy.
B. debrief.
C. brief
D. case study.
PGF.08 Pytanie 574
Zarządzanie kampanią reklamową

Programy, które mogą zagrażać psychicznemu, emocjonalnemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, nie mogą być emitowane od godziny 6 rano do godziny

A. 22.00
B. 21.00
C. 23.00
D. 20.00
PGF.08 Pytanie 575
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie podejmowania decyzji dotyczącej zakupu, identyfikacja sposobów na zaspokojenie potrzeby następuje po

A. uznaniu potrzeby
B. zrealizowaniu zakupu
C. ocenie metod zaspokojenia potrzeby
D. analizie zakupu
PGF.08 Pytanie 576
Zarządzanie kampanią reklamową

Dom mediowy, który zdobył nagrodę Firma Fair Play, zakupił czas antenowy (2 minuty) przed istotnym meczem piłkarskim. Pozostało mu jeszcze 30 sekund na sprzedaż reklamy. Wartość takiego spotu w tym czasie wynosi 100 000,00 zł. Dom mediowy liczył na duże zainteresowanie i planował prowadzić negocjacje twarde z reklamodawcami. Ostatecznie zainteresowały się tylko dwie firmy, gotowe zapłacić 30 000,00 zł za 30 sekund. Jaką strategię negocjacyjną powinien przyjąć dom mediowy?

A. Zmianę stylu negocjacji na miękkie
B. Strategię unikania
C. Kontynuację negocjacji twardych
D. Zerwanie negocjacji
PGF.08 Pytanie 577
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwsza pomoc, która polega na schładzaniu uszkodzonego miejsca czystą, zimną wodą przez kilkanaście minut, powinna być zastosowana w przypadku

A. krwawienia
B. krwotoku
C. oparzenia
D. odmrożenia
PGF.08 Pytanie 578
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć w początkowej fazie wprowadzania nowych produktów na rynek?

A. Nakłaniającej
B. Konkurencyjnej
C. Informacyjnej
D. Przypominającej
PGF.08 Pytanie 579
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja, która jest płatnikiem VAT oraz współpracuje jedynie z firmami, w jaki sposób powinna rejestrować sprzedaż swoich usług?

A. Raportem płatności
B. Fakturą
C. Paragonem fiskalnym
D. Rachunkiem
PGF.08 Pytanie 580
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium zanotowało najwyższy wzrost w udziale w rynku reklamowym w latach 2021-2022?

Ilustracja do pytania 20
A. Telewizja
B. Prasa
C. Internet
D. Radio
PGF.08 Pytanie 581
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans po zakupie w zachowaniu konsumenta na rynku związanym z nabywaniem to

A. pozytywny stan emocjonalny spowodowany satysfakcją z zakupu
B. negatywny stan emocjonalny spowodowany niezadowoleniem z zakupu
C. neutralny stan emocjonalny wywołany dokonaniem zakupu
D. stan uświadomienia sobie potrzeb
PGF.08 Pytanie 582
Zarządzanie kampanią reklamową

Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na

A. przystosowaniu
B. wykorzystywaniu czasu
C. ustępstwie
D. ograniczaniu uprawnień
PGF.08 Pytanie 583
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działanie negocjatora sugeruje użycie techniki "mierz wysoko"?

A. Pojedyncze ustępowanie
B. Stopniowe ustępowanie
C. Systematyczne podnoszenie celów w trakcie negocjacji
D. Określanie celów na najwyższym poziomie
PGF.08 Pytanie 584
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?

A. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
B. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
C. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
D. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
PGF.08 Pytanie 585
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli

A. w sposób rzetelny i dający się obiektywnie zweryfikować porównuje towary.
B. myli klienta.
C. subiektywnie zestawia jedną lub kilka istotnych i typowych właściwości produktów.
D. niszczy reputację towarów, usług, znaków towarowych lub identyfikacji przedsiębiorcy.
PGF.08 Pytanie 586
Zarządzanie kampanią reklamową

Wartość netto zamówionej usługi marketingowej wynosi 20 000,00 zł. Jaka będzie wartość brutto tej usługi przy stawce VAT wynoszącej 23%?

A. 24 600,00 zł
B. 15 400,00 zł
C. 4 600,00 zł
D. 22 300,00 zł
PGF.08 Pytanie 587
Zarządzanie kampanią reklamową

Rozważając zalecenia strategiczne dotyczące usług reklamowych oferowanych przez agencję, w kolumnie związanej z netto przepływami pieniężnymi znajduje się zapis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Do jakiej kategorii z macierzy BCG to się odnosi?

A. gwiazdy
B. dojne krowy
C. psy
D. znaki zapytania
PGF.08 Pytanie 588
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?

A. krainą marzeń
B. owczym pędem
C. budowaniem tożsamości
D. krainą dziecięcości
PGF.08 Pytanie 589
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przesyłając ofertę handlową do przedsiębiorstwa, dołączyła również teczkę z dziełami grafików oraz przykłady wcześniej zrealizowanych projektów, które umożliwią przyszłym klientom ocenę kreatywności zespołu, a także stylu i różnorodności świadczonych usług. Jak brzmi nazwa załącznika, który znajduje się w ofercie?

A. Brief kreatywny
B. Portfolio.
C. Studium przypadku.
D. Układ.
PGF.08 Pytanie 590
Zarządzanie kampanią reklamową

Mechanizm rynkowy działa na zasadzie kształtowania poziomu popytu oraz podaży?

A. za pomocą regulacji prawnych
B. zgodnie z wymaganiami konsumentów
C. zgodnie z wymaganiami sprzedających
D. przy pomocy ceny
PGF.08 Pytanie 591
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli

A. zaplanowania zupełnie innego opakowania
B. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
C. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
D. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
PGF.08 Pytanie 592
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustaliła swoje zasady cenowe usług jako "zbieranie śmietanki" z rynku. Co to oznacza dla agencji?

A. początkowo wysokie ceny, które następnie będą stopniowo redukowane
B. stałą cenę przez długi okres funkcjonowania
C. najniższą cenę, zakładając jej wrażliwość ze strony rynku
D. początkowo niskie ceny, które później będą stopniowo zwiększane
PGF.08 Pytanie 593
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować kampanię reklamową, firma AS postanowiła przeprowadzić badanie rynkowe. Jak nazywa się pytanie, które ma na celu wyeliminowanie uczestników, do których badanie nie jest skierowane?

A. Otwarte
B. Filtrujące
C. Projekcyjne
D. Alternatywne
PGF.08 Pytanie 594
Zarządzanie kampanią reklamową

W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań

A. dzienniczkowych
B. panelowych
C. jakościowych
D. ilościowych
PGF.08 Pytanie 595
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną

A. umowna
B. okazyjna
C. promocyjna
D. stała
PGF.08 Pytanie 596
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z aspektów komunikacji firmy z klientem odnosi się do nadawania przez klienta konkretnego znaczenia słowom, obrazom oraz symbolom użytym w materiałach reklamowych?

A. Kodowanie
B. Odbiór
C. Reakcja
D. Dekodowanie
PGF.08 Pytanie 597
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?

A. Fioletowy
B. Żółty
C. Niebieski
D. Czarny
PGF.08 Pytanie 598
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się sprzedażą materiałów do druku zdecydowała się na przeprowadzenie badań marketingowych. Wybór próby do badania wymaga wcześniejszego ustalenia, kto lub co może dostarczyć istotnych informacji, co oznacza określenie

A. listy osób uczestniczących w badaniu
B. populacji generalnej
C. jednostki badawczej
D. wielkości próby
PGF.08 Pytanie 599
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie mają pliki graficzne?

A. .vbs
B. .wav
C. .txt
D. .bmp
PGF.08 Pytanie 600
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?

A. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
B. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
C. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
D. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik