Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii

A. osobowości
B. ekonomicznej
C. społecznej
D. wychowawczej
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?

A. Insert, wszywka, banderola
B. Skyscraper, brandmark, interstitial
C. Wobbler, hanger, shelfstoper
D. Backlight, k-board, sandwich
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?

A. Fakturę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Notę korygującą
D. Fakturę pro-forma
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych działań nie wpłynie na realizację strategii firmy X, która dąży do zdobycia pozycji lidera w branży oraz kompleksowego zaspokajania potrzeb klientów?

A. Korzystanie z zewnętrznych usług outsourcingowych
B. Prowadzenie intensywnej strategii pozyskiwania nowych klientów
C. Zachowanie obecnego poziomu sprzedaży usług reklamowych
D. Zastosowanie systemu sprzedaży bezpośredniej
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?

Specyfikacja
MateriałFrontlit powlekany 510 g, semimat/ błysk
Maksymalna szerokośćRolki o szerokościach: 1,2 m, 1,6 m, 3,5 m
DługośćDługość dowolna
WykończenieZawijanie, zgrzewanie po bokach, oczkowanie
WykonanieDruk solwentowy, 4+0
KolorystykaCMYK

A. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
B. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
C. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
D. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
PGF.08 Pytanie 576
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?

A. R:255 G:255 B:255
B. R:0 G:0 B:0
C. R:0 G:0 B:255
D. R:0 G:0 B:100
Zarządzanie kampanią reklamową

Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na

A. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
B. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
C. osiągnięciu celu za wszelką cenę
D. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą obuwia sportowego zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w jednej z lokalnych stacji radiowych. Przedstawiciele firmy chcą, aby spoty emitowane były w godzinach, kiedy ludzie jadą do i wracają z pracy. Która oferta spełnia przedstawione wymogi oraz zawiera najkorzystniejszą cenę emisji jednego spotu?

ilość spotów 300ilość spotów 300ilość spotów 200ilość spotów 200
dzienna ilość spotów 5dzienna ilość spotów 5dzienna ilość spotów 4dzienna ilość spotów 6
emisja spotów pasmowaemisja spotów dowolnaemisja spotów dowolnaemisja spotów pasmowa
czas trwania spotu 30 sczas trwania spotu 30 sczas trwania spotu 30 sczas trwania spotu 30 s
koszt kampanii 900koszt kampanii 1 200koszt kampanii 1 000koszt kampanii 900
A.B.C.D.

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.

Stacja telewizji regionalnejLiczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.)Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.)
Twoja TV2 5401 524
Region 1TV3 2502 750
Region 2TV2 8802 600
Małopolska TV2 6451 587

A. Region 1TV
B. Małopolska TV
C. Region 2TV
D. Twoja TV
PGF.08 Pytanie 580
Zarządzanie kampanią reklamową

Kwota netto za wydruk jednego plakatu wynosi 5 zł. Jaką kwotę brutto uiści klient za wykonanie 10 plakatów (stawka VAT 23%)?

A. 48,50 zł
B. 50,00 zł
C. 61,50 zł
D. 38,50 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?

A. Osobistości znane.
B. Rozproszenia.
C. Braki.
D. Zwierzenia.
PGF.08 Pytanie 583
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy

A. Ctr+C
B. Ctr+V
C. Ctr+A
D. Ctr+N
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego nagłówka należy użyć w kampanii reklamowej, która informuje o nowych wcześniejszych godzinach otwarcia biblioteki?

A. Czego jeszcze nie udało Ci się przeczytać?
B. Teraz możesz wpaść po książki jeszcze wcześniej niż zazwyczaj!
C. Nowe książki są na wyciągnięcie ręki
D. W tym miejscu nie musisz płacić za książki
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy przestrzeni reklamowych posiada sprawdzoną metodę prowadzenia rozmów z klientami, która polega na "forsowaniu" produktu. Skutkuje to tym, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, koncentruje się na

A. zmuszeniu klienta do dokonania zakupu poprzez wywieranie presji
B. poznaniu i odniesieniu się do potrzeb klienta
C. zaprezentowaniu produktu
D. przyjęciu, że produkt sprzeda się sam
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych mediów spełnia wymagania określone w strategii reklamy firmy, podane w ramce?

Strategia reklamy zakłada wykorzystanie medium cechującego się długim czasem ekspozycji, nawet 24 h, wysoką selektywnością geograficzną, atrakcyjną techniką prezentacji i niskim kosztem przygotowania.

A. Outdoor.
B. Telewizja.
C. Radio.
D. Kino.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną

A. kalkulacja "czasu i materiałów"
B. rynkowa odwrócona
C. kosztowa
D. rynkowa
PGF.08 Pytanie 590
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy

A. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
B. praca nad kodeksami etyki reklamy
C. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
D. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów

A. o prawie autorskim
B. kodeksu cywilnego
C. o prawie handlowym
D. prawa pracy
Zarządzanie kampanią reklamową

Który sposób prowadzenia prezentacji umożliwia nawiązanie kontaktu między prezenterem a słuchaczami w przyjemnej atmosferze?

A. Dominujący, skupiony na odbiorcach
B. Przyjazny, skupiony na sobie
C. Przyjazny, skupiony na odbiorcach
D. Dominujący, skupiony na sobie
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?

A. Penetracja rynku
B. Dywersyfikacja
C. Rozwój rynku
D. Rozwój produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

Międzynarodowa korporacja zamierza zakupić czas antenowy przed programami informacyjnymi. Wskaż program, który powinna wybrać firma, kierując się przyrostem oglądalności w ostatnich dwóch latach.

rok20152014
ProgramStacjaoglądalnośćoglądalność
BiznesTV 17:00TVP137,23%34,34%
BiznesPLUS 19:30TVP127,55%25,70%
BiznesPRO 18:00TVP213,04%13,53%
BiznesINFO 19:00TVN23,39%25,66%

A. BiznesPlus 19:30
B. BiznesINFO 19:00
C. BiznesTV 17:00
D. BiznesPRO 18:00
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując materiał reklamowy do druku, należy uwzględnić trzy kolory podstawowe, a są to

A. czerwony, żółty, niebieski
B. czarny, czerwony, pomarańczowy
C. biały, zielony, pomarańczowy
D. żółty, zielony, niebieski
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?

A. Społeczno-kulturowe
B. Technologiczne
C. Polityczne
D. Ekonomiczne