Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 561
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?

A. 483,00 zł
B. 1 988,91 zł
C. 2 100,00 zł
D. 594,09 zł
PGF.08 Pytanie 562
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną, należy mieć na uwadze, że nie może ona odnosić się do tematyki

A. upowszechniania oraz ochrony wolności i praw człowieka
B. ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
C. promowania bezpośrednio lub pośrednio rywalizujących podmiotów
D. promocji kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury oraz tradycji
PGF.08 Pytanie 563
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to

A. animacja
B. demonstracja
C. zalecenie
D. fantazja
PGF.08 Pytanie 564
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy

A. laurowej
B. prestiżowej
C. ostentacyjnej
D. niezwykłej
PGF.08 Pytanie 565
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nie ma na celu

A. przedstawienie korzyści płynących z zakupu
B. wykorzystanie narzędzi marketingowych
C. zyskanie sympatii wszystkich odbiorców
D. przekazanie informacji o produkcie
PGF.08 Pytanie 566
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?

A. Kreatywne.
B. Analizujące.
C. Prognostyczne.
D. Kontrolne.
PGF.08 Pytanie 567
Zarządzanie kampanią reklamową

Umiejętność projektowania oraz realizacji liter do różnych rodzajów reklam stanowi

A. literoznawstwo
B. liternictwo
C. litografia
D. literactwo
PGF.08 Pytanie 568
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zadanie od sklepu mięsnego na stworzenie propozycji handlowej dotyczącej gadżetów promocyjnych. Które z tych gadżetów powinna uwzględnić w ofercie, aby najlepiej kojarzyły się z branżą mięsną?

A. Długopisy
B. Fartuszki
C. Kalkulatory
D. Kalendarze
PGF.08 Pytanie 569
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie media powinny zostać uwzględnione w mediaplanie, jeśli klient poszukuje ogólnopolskiego zasięgu oraz multimedialnego przekazu?

A. Czasopisma
B. Stacje radiowe
C. Reklama zewnętrzna
D. Telewizja
PGF.08 Pytanie 570
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:

A. spot telewizyjny, citylight i direct mail
B. reklamę kinową, prasową i internetową
C. ulotki, plakaty, direct mail
D. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
PGF.08 Pytanie 571
Zarządzanie kampanią reklamową

W haśle promocyjnym szamponu "LoRil. Jesteś tego warta" autorzy nawiązują do potrzeby

A. miłości
B. transcendencji
C. bezpieczeństwa
D. szacunku
PGF.08 Pytanie 572
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc ofertę handlową dotyczącą reklamy w telewizji, należy brać pod uwagę wewnętrzne czynniki związane z procesem zakupowym, do których zaliczają się

A. motywy działania nabywców
B. opinie autorytetów
C. ceny produktów konkurencji
D. przychody klientów
PGF.08 Pytanie 573
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim programie telewizyjnym warto umieścić reklamę środka do pielęgnacji skóry, aby trafić do kobiet poszukujących programów oferujących opinie i porady ekspertów?

Ilustracja do pytania 13
A. Kobieta o wczesnym poranku
B. Zrób sobie chwilę przerwy
C. Kobieta o brzasku
D. Pora dla Ciebie
PGF.08 Pytanie 574
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia cennika dla usługi druku należy w szczególności wziąć pod uwagę

A. kolor oraz typ druku
B. liczbę stron w druku
C. typ druku, liczbę oraz kolor
D. kolor oraz liczbę wydruków
PGF.08 Pytanie 575
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma

A. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
B. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
C. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
D. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
PGF.08 Pytanie 576
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego

A. wspierającego
B. współdziałającego
C. dodatkowego
D. pogłównego
PGF.08 Pytanie 577
Zarządzanie kampanią reklamową

Do edycji zdjęć w grafice rastrowej wykorzystuje się aplikację

A. TechCAD
B. CorelDraw
C. Adobe Photoshop
D. AutoCAD
PGF.08 Pytanie 578
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient wyraził potrzebę na wewnętrzną reklamę. Który z produktów powinien mu być dostarczony?

A. Mobile
B. Roll-up
C. Totem
D. Pylon
PGF.08 Pytanie 579
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?

A. Rywalizacji monopolistycznej
B. Monopolu
C. Rywalizacji doskonałej
D. Oligopolu
PGF.08 Pytanie 580
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja "Dni Otwartych" w przedsiębiorstwie jest działaniem z obszaru

A. promocji uzupełniającej
B. publicity
C. reklamy
D. public relations
PGF.08 Pytanie 581
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby sprostać oczekiwaniom każdego z klientów przez dostosowanie oferty, cen, promocji oraz metod dystrybucji do ich specyficznych potrzeb, należy wdrożyć strategię

A. zmiany.
B. standaryzacji.
C. personalizacji.
D. tworzenia.
PGF.08 Pytanie 582
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest

A. dysonans pozakupowy
B. efekt defensywności
C. efekt halo
D. efekt satysfakcji
PGF.08 Pytanie 583
Zarządzanie kampanią reklamową

Dwustronna ściana reklamowa, która jest nadmuchiwana powietrzem, to

A. airboard
B. frontlight
C. citylight
D. cityscroll
PGF.08 Pytanie 584
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 roku faktura nie musi zawierać wskazania

A. nabywcy i sprzedawcy
B. kwoty podatku
C. oryginału i kopii
D. daty sprzedaży
PGF.08 Pytanie 585
Zarządzanie kampanią reklamową

Pismo oparte na łacińskim alfabecie, charakteryzujące się łamanymi i silnie zdobionymi kształtami, które było używane najdłużej w Niemczech, aż do XIX wieku, nosi nazwę

A. egipcjanką
B. antykwą
C. groteską
D. gotykiem
PGF.08 Pytanie 586
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?

A. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
B. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
C. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
D. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
PGF.08 Pytanie 587
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych kroków w produkcji spotu telewizyjnego odbywa się jako ostatni?

A. Storyboard
B. Casting
C. Master
D. Betacam
PGF.08 Pytanie 588
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest serwis typu "news-wire"?

A. serwis informacyjny typu news
B. agregator darmowych informacji
C. dane opublikowane na stronie www
D. wyszukiwarka materiałów o konkurencji
PGF.08 Pytanie 589
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła wstępnie ocenić makrootoczenie, powinna przeprowadzić analizę

A. generalnej segmentacji otoczenia
B. krzywej doświadczeń
C. grup strategicznych
D. pięciu sił Portera
PGF.08 Pytanie 590
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem

A. .psd
B. .pdf
C. .jpeg
D. .png
PGF.08 Pytanie 591
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?

A. Effective Freąuency
B. Target Rating Point
C. Effective Reach
D. Gross Rating Point
PGF.08 Pytanie 592
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która należy do kategorii ATL (above the line), to przykład, który nie jest reklamą

A. na ulotkach rozdawanych w punkcie sprzedaży
B. na stronie społecznościowej
C. w krajowej telewizji
D. w ogólnopolskim tygodniku
PGF.08 Pytanie 593
Zarządzanie kampanią reklamową

Mały zakład krawiecki funkcjonuje w dużym kompleksie mieszkaniowym, gdzie znajduje się jeszcze jedna firma krawiecka będąca konkurencją. W tej sytuacji przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim stosować

A. ulotki reklamowe
B. reklamę internetową
C. spoty radiowe
D. billboardy
PGF.08 Pytanie 594
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli

A. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
B. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
C. zaplanowania zupełnie innego opakowania
D. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
PGF.08 Pytanie 595
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj reklamy powinno zastosować przedsiębiorstwo, jeśli jego kampania reklamowa skupia się głównie na budowaniu luksusowego wizerunku produktu wśród bogatych kobiet?

A. Reklama w liniach lotniczych
B. Europlakat
C. Prestiżowy miesięcznik
D. Internetowy portal społecznościowy
PGF.08 Pytanie 596
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?

A. Psychograficznych.
B. Ekonomicznych.
C. Zachowań.
D. Demograficznych.
PGF.08 Pytanie 597
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby sporządzić plakat reklamowy, zastosowano zestaw czterech podstawowych kolorów farb używanych w druku: magenta, yellow, cyjan, black, co oznacza

A. CMYK
B. MYCB
C. KYMC
D. CYMB
PGF.08 Pytanie 598
Zarządzanie kampanią reklamową

Termin "e-Media Relations" odnosi się do

A. użytkowania poczty elektronicznej
B. pozyskiwania informacji o klientach przez Internet
C. relacji z mediami w Internecie
D. kontaktowania się z dziennikarzami
PGF.08 Pytanie 599
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie materiały reklamowe POS, które mają być umieszczone na półce, powinny zostać uwzględnione w zamówieniu od klienta?

A. Bilonownicę
B. Hanger
C. Wobbler
D. Stand
PGF.08 Pytanie 600
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego nośnika reklamowego powinno użyć biuro podróży, które koncentruje się na organizacji luksusowych wyjazdów dla zamożnych klientów?

A. Insert w czasopiśmie poświęconym kolekcjom uznanych artystów i aukcjom dzieł sztuki
B. Banderola w magazynie kulinarnym
C. Reklama telewizyjna w kanale emitującym programy dla młodzieży
D. Interstitial na portalu o tematyce rozrywkowej