Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 601
Zarządzanie kampanią reklamową
A. nośnikom reklamowym
B. czasopismom branżowym
C. usługom pocztowym
D. stacjom radiowym
PGF.08 Pytanie 602
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoby, które jako pierwsze przyjmują innowacje na rynku i decydują się na ryzykowny zakup, to
A. pionierzy
B. wczesna większość
C. wcześniejsi naśladowcy
D. adoptry
PGF.08 Pytanie 603
Zarządzanie kampanią reklamową
Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem
A. przetwarzaniem danych
B. transferem danych
C. przekształcaniem danych
D. organizowaniem danych
PGF.08 Pytanie 604
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzia promocji-mix wykorzystała firma w kampanii promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min. 20 zł i odbierz kubek gratis"?
A. Sprzedaż osobistą
B. Reklamę
C. Public relations
D. Promocję sprzedaży
PGF.08 Pytanie 605
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma specjalizująca się w nowoczesnych technologiach informacyjnych planuje promować swoje usługi w prasie krajowej. Aby podkreślić dynamikę swoich działań oraz nieprzerwany rozwój, powinna w reklamie zastosować kompozycję
A. dynamiczną
B. horyzontalną
C. wertykalną
D. statyczną
PGF.08 Pytanie 606
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła uczestniczyć w procesie składania ofert na przygotowanie materiałów promocyjnych, powinna uzupełnić
A. brief reklamowy
B. kontrofertę
C. zapytanie ofertowe
D. brief kreatywny
PGF.08 Pytanie 607
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa postanowiła wzbogacić swoją ofertę o powiązane produkty, przy ich tworzeniu wykorzystując posiadane umiejętności oraz zasoby. W związku z tym prowadzi sprzedaż według strategii dywersyfikacji?
A. liniowej
B. lateralnej
C. horyzontalnej
D. wertykalnej
PGF.08 Pytanie 608
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się dżinglem?
A. reklama telewizyjna
B. małe ogłoszenie
C. ogłoszenie prasowe
D. piosenkę promocyjną
PGF.08 Pytanie 609
Zarządzanie kampanią reklamową
Zarząd agencji wprowadził od nowego sezonu jednolite ubrania dla wszystkich pracowników firmy. Jakie działania podjęto w tym zakresie?
A. physical evidence
B. product placement
C. mecanatu
D. publicity
PGF.08 Pytanie 610
Zarządzanie kampanią reklamową
Osobę, która jako pierwsza podejmuje decyzję o nabyciu, określa się mianem
A. konserwatywnym
B. biernym
C. roztropnym
D. pionierem
PGF.08 Pytanie 611
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie
A. agencyjnej
B. o dzieło
C. zlecenia
D. kontraktacji
PGF.08 Pytanie 612
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie
A. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
B. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
C. południe - od godz. 12.00 do 17.00
D. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
PGF.08 Pytanie 613
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?
A. Osobistości znane.
B. Rozproszenia.
C. Zwierzenia.
D. Braki.
PGF.08 Pytanie 614
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokumentem, który definiuje kluczowe warunki przyszłego kontraktu na zakup tonerów do drukarki, jest
A. brief.
B. oferta handlowa.
C. list przewodni.
D. cennik.
PGF.08 Pytanie 615
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
B. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
C. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
D. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
PGF.08 Pytanie 616
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy adres osoby fizycznej, pozyskany z Internetu, może zostać wykorzystany do stworzenia bazy danych klientów Agencji?
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (D.U.02.101.926) | |
Art. 25. | 1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę, bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o: 1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – o miejscu swojego zamieszkania oraz imieniu i nazwisku, 2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych, 3) źródle danych, 4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania. |
A. Po uzyskaniu ustnej zgody osoby zainteresowanej.
B. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego względem GIODO.
C. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego przez administratora danych.
D. Po uzyskaniu pisemnej zgody osoby zainteresowanej.
PGF.08 Pytanie 617
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych
A. z zasięgiem efektywnym.
B. z częstotliwością.
C. z częstotliwością efektywną.
D. z zasięgiem.
PGF.08 Pytanie 618
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi
A. za pieniądze
B. przy użyciu mediów
C. poprzez promocję sprzedaży
D. w sposób bezosobowy
PGF.08 Pytanie 619
Zarządzanie kampanią reklamową
W miejscach pracy, gdzie realizowana jest lekka praca fizyczna, pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom temperaturę nie niższą niż
A. 16°C
B. 18°C
C. 17°C
D. 15°C
PGF.08 Pytanie 620
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej metodzie reklamowej używa się rakli?
A. W grawerowaniu laserowym
B. W druku cyfrowym
C. W sitodruku
D. W tłoczeniu
PGF.08 Pytanie 621
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?
A. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
B. z kooperacją międzysektorową
C. z tworzeniem relacji z klientami
D. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
PGF.08 Pytanie 622
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki będzie koszt użytego materiału na wydruk 5 hangerów jednostronnych o wymiarach 2 × 2,5 m na materiale blockout?
Nazwa materiału | Cena |
---|---|
Blockout | 65,00 zł/m² |
Folia UV | 52,00 zł/m² |
OWV | 55,00 zł/m² |
Backlit | 70,00 zł/m² |
A. 1 300,00 zł
B. 1 375,00 zł
C. 1 625,00 zł
D. 1 750,00 zł
PGF.08 Pytanie 623
Zarządzanie kampanią reklamową
Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje
A. falcowania
B. sztancowania
C. bigowania
D. pasowania
PGF.08 Pytanie 624
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie informacje zgromadzone w bazie danych są niezbędne do nadania przesyłki?
A. Informacje o stanie cywilnym klienta
B. Wiek oraz płeć klienta
C. Wykształcenie klienta
D. Dane teleadresowe
PGF.08 Pytanie 625
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie bazy danych B2C. Zgromadzone dane powinny dotyczyć
A. producentów
B. dystrybutorów
C. pracowników
D. konsumentów
PGF.08 Pytanie 626
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku artykułów standardowych, mało zróżnicowanych pod względem ceny i jakości oraz niezróżnicowanych marką, należy zastosować
A. public relations
B. reklamę
C. sponsoring
D. promocję sprzedaży
PGF.08 Pytanie 627
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w
A. punkcie sprzedaży
B. telewizji lokalnej
C. czasopiśmie branżowym
D. radiu krajowym
PGF.08 Pytanie 628
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?
A. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych
B. Reklama w formie spotów radiowych
C. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
D. Materiały typu POS
PGF.08 Pytanie 629
Zarządzanie kampanią reklamową
Efektywność reklamy detergentu do prania nie jest uzależniona od
A. kwoty przeznaczonej na reklamę
B. zawartości komunikatu reklamowego
C. wykorzystanych narzędzi reklamowych
D. wysokości funduszy reklamodawcy
PGF.08 Pytanie 630
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie programy nie mogą być przerywane w celu wyemitowania reklamy, zgodnie z przepisami ustawy o radiofonii i telewizji?
A. Teleturnieje i gry
B. Filmy fabularne
C. Programy naukowe
D. Programy dla dzieci
PGF.08 Pytanie 631
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?
A. Wygrany-przegrany
B. Wygrany-wygrany
C. Pół-na pół
D. Przegrany-przegrany
PGF.08 Pytanie 632
Zarządzanie kampanią reklamową
Selektywna percepcja konsumenta prowadzi do
A. braku postrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
B. niezauważenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić zaspokajaną potrzebę
C. dostrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
D. zauważenia tej cechy produktu, która najlepiej odpowiada zaspokajanej potrzebie
PGF.08 Pytanie 633
Zarządzanie kampanią reklamową
Grupa docelowa firmy to osoby z zaburzeniami wzroku w przedziale wiekowym od 13 do 17 lat. Najskuteczniejszą metodą dotarcia do tej grupy będzie wykorzystanie reklamy
A. w kinie
B. w radio
C. w prasie
D. za pośrednictwem poczty
PGF.08 Pytanie 634
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc ofertę handlową, która zawiera materiały reklamowe z obszaru BTL, powinno się w dokumencie uwzględnić reklamę
A. radiową
B. w punkcie sprzedaży
C. internetową
D. telewizyjną
PGF.08 Pytanie 635
Zarządzanie kampanią reklamową
Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w
Charakterystyka spotu reklamowego | |
---|---|
— | nie nadużywa zaufania odbiorcy, |
— | nie wykorzystuje braku doświadczenia lub wiedzy odbiorcy, |
— | nie zawiera elementów zachęcających do aktów przemocy. |
A. ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
B. ustawie o radiofonii i telewizji.
C. Kodeksie Etyki Reklamy.
D. ustawie prawo własności przemysłowej.
PGF.08 Pytanie 636
Zarządzanie kampanią reklamową
Promocja sprzedaży skierowana do klientów detalicznych to promocja
A. wewnętrzna
B. konsumencka
C. biznesowa
D. handlowa
PGF.08 Pytanie 637
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?
A. 7 000,00 zł
B. 131 250,00 zł
C. 43 750,00 zł
D. 5 303,03 zł
PGF.08 Pytanie 638
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama
A. modułowa
B. agresywna
C. defensywna
D. ukryta
PGF.08 Pytanie 639
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić
A. 70% efektywności skutecznej sprzedaży
B. 90% efektywności skutecznej sprzedaży
C. 40% efektywności skutecznej sprzedaży
D. 100% efektywności skutecznej sprzedaży
PGF.08 Pytanie 640
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji kampanii reklamowej nowego produktu w mediach, skierowanej do wybranej grupy docelowej, należy zwrócić szczególną uwagę na
A. zasięg kampanii w całej populacji
B. zasięg kampanii w obrębie grupy docelowej
C. częstotliwość interakcji z reklamą wśród całej populacji
D. częstotliwość interakcji z reklamą w grupie docelowej