Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 601
Zarządzanie kampanią reklamową
A. 378,23 zł
B. 86,85 zł
C. 223,00 zł
D. 250,00 zł
PGF.08 Pytanie 602
Zarządzanie kampanią reklamową
Zleceniodawca, który podpisał umowę na przygotowanie reklamy w prasie, zaakceptował sugestie przedstawione w briefie kreatywnym. Następnym dokumentem, który odbierze, jest tzw. layout, zawierający
A. układ modułów w reklamie prasowej
B. informację o tytułach prasowych, w których pojawi się reklama
C. dokładny harmonogram publikacji reklam w prasie
D. wizualną koncepcję graficznego układu reklamy w prasie
PGF.08 Pytanie 603
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji umowy na świadczenie usług reklamowych agencja decyduje się na rezygnację z części swoich wymagań, mając nadzieję, że jej kontrahenci postąpią podobnie. W tym przypadku agencja liczy na to, że zadziała zasada
A. niedostępności
B. wzajemności
C. konsekwencji
D. dowodu słuszności
PGF.08 Pytanie 604
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie procesu sprzedaży klient może poczuć się zlekceważony. Może to wynikać z
A. niedostatecznej liczby kontaktów wzrokowych pomiędzy sprzedającym a klientem.
B. braku przerw w konwersacji między sprzedającym a klientem.
C. zbyt częstych i szczegółowych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem.
D. zadawania sprzedającemu krótkich i rzeczowych pytań.
PGF.08 Pytanie 605
Zarządzanie kampanią reklamową
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
A. zmiana wartości życia
B. etyka reklamy
C. stopa podatkowa
D. faza rozwoju branży
PGF.08 Pytanie 606
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, dedykowane szerokiemu kręgowi odbiorców, mogące obejmować różnorodne branże, to targi
A. wertykalne
B. skoncentrowane
C. zamknięte
D. uniwersalne
PGF.08 Pytanie 607
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę reklamy mogłaby wykorzystać lokalna piekarnia, aby przy minimalnych kosztach pokazać ofertę dnia wraz z ceną?
A. Potykacza przed sklepem.
B. Rollupu z ofertą w obrębie sklepu.
C. Reklamy w telewizji.
D. Backlightu ustawionego przy drodze.
PGF.08 Pytanie 608
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze
A. kredowym 170 g
B. satynowym 100 g
C. kredowym 90 g
D. offsetowym 80 g
PGF.08 Pytanie 609
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa wystawiła fakturę za stworzenie strony internetowej. Po dalszych negocjacjach agencja zdecydowała się przyznać klientowi zniżkę. Jaki rodzaj dokumentu powinna wystawić agencja?
A. Nową fakturę
B. Rachunek uproszczony
C. Notę korygującą
D. Fakturę korygującą
PGF.08 Pytanie 610
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze
A. motywacyjnym
B. emocjonalnym
C. kontrolnym
D. informacyjnym
PGF.08 Pytanie 611
Zarządzanie kampanią reklamową
Mała firma zajmująca się cukiernictwem wykorzystała formę promocji, opartą na rekomendacjach swoich klientów. Jaką formą reklamy to jest?
A. telewizyjnej
B. lateralnej
C. alternatywnej
D. szeptanej
PGF.08 Pytanie 612
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc ofertę handlową, która obejmuje materiały promocyjne z obszaru BTL, należy w dokumencie zawrzeć reklamę
A. telewizyjną
B. w punkcie sprzedaży
C. radiową
D. internetową
PGF.08 Pytanie 613
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakich wykonawców powinna zatrudnić agencja reklamowa w celu realizacji muralu zamówionego przez klienta?
A. Agentów zajmujących się przestrzenią w mediach ATL
B. Specjalistów od grafiki komputerowej
C. Copywriterów pracujących w agencji reklamowej
D. Artystów street-art
PGF.08 Pytanie 614
Zarządzanie kampanią reklamową
W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), który opisuje wpływ reklamy na odbiorcę, występują kolejno:
A. potrzeba, zainteresowanie, pragnienie, działanie
B. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
C. uwaga, nakłanianie, zainteresowanie, działanie
D. pragnienie, nakłanianie, uwaga, działanie
PGF.08 Pytanie 615
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?
A. Wybór nowych mediów reklamowych
B. Sezonowa obniżka cen
C. Zmiana opakowania produktów
D. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
PGF.08 Pytanie 616
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystując metodę ceny przewodniej do ustalenia ceny balsamu do ciała, warto uwzględnić
A. łączną wartość kosztów produkcji
B. ceny stosowane przez konkurencję
C. preferencje zakupowe klientów
D. unikalność oferowanego produktu
PGF.08 Pytanie 617
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?
A. Opracowanie storyboardu
B. Przygotowanie mastera
C. Przygotowanie shooting boardu
D. Wykonanie animatiku
PGF.08 Pytanie 618
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia informacji ilustruje ustawienie sali przedstawione na rysunku?

A. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
B. Delficką
C. Burzy mózgów
D. Ankiecie audytoryjnej
PGF.08 Pytanie 619
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, aby przekaz był jasny dla widza, iż dzięki luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz otworzy przed sobą drzwi do nowych, wymarzonych możliwości i doświadczeń. Jaką metodę prezentacji produktu powinien zastosować?
A. Prezentację.
B. Styl życia.
C. Scenę rodzajową z codziennego życia.
D. Zalecenie.
PGF.08 Pytanie 620
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?
A. Promocja sprzedaży
B. Public relations
C. Reklama
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 621
Zarządzanie kampanią reklamową
Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ
A. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
B. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
C. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
D. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
PGF.08 Pytanie 622
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?
A. Sezonowy
B. Przestrzenny
C. Ilościowy
D. Handlowy
PGF.08 Pytanie 623
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin kolorystyki druku 4+4 oznacza projekt zadrukowany
A. dwustronnie w jednym kolorze
B. czterema kolorami z jednej strony i jednym kolorem z drugiej strony
C. jednym kolorem z jednej strony oraz pełną kolorystyką z drugiej strony
D. obustronnie w pełnej kolorystyce
PGF.08 Pytanie 624
Zarządzanie kampanią reklamową
W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest
A. ocena zasobności klienta
B. potwierdzenie obsługi
C. zamknięcie obsługi
D. wywołanie zainteresowania
PGF.08 Pytanie 625
Zarządzanie kampanią reklamową
Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje
A. falcowania
B. sztancowania
C. pasowania
D. bigowania
PGF.08 Pytanie 626
Zarządzanie kampanią reklamową
Które medium zanotowało najwyższy wzrost w udziale w rynku reklamowym w latach 2021-2022?

A. Telewizja
B. Radio
C. Internet
D. Prasa
PGF.08 Pytanie 627
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?
A. 1 650,00 zł
B. 2 025,00 zł
C. 525,00 zł
D. 1 500,00 zł
PGF.08 Pytanie 628
Zarządzanie kampanią reklamową
W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?
A. Wykorzystując system CRM
B. Wykorzystując kody QR
C. Zastosowując kody PKD
D. Używając systemu TQM
PGF.08 Pytanie 629
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie promocji konsumenckiej w formie służy do budowania lojalności klientów w salonie samochodowym
A. spotkania doradczego
B. rozszerzonej gwarancji
C. premii za sprzedaż
D. jednorazowego prezentu
PGF.08 Pytanie 630
Zarządzanie kampanią reklamową
Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?
A. sprzedaży brutto
B. zakupu brutto
C. sprzedaży netto
D. zakupu netto
PGF.08 Pytanie 631
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.
A. 1000,00 zł
B. 750,00 zł
C. 1537,50 zł
D. 1250,00 zł
PGF.08 Pytanie 632
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę
A. TOWS
B. PEST
C. BCG
D. SWOT
PGF.08 Pytanie 633
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?
A. reklamowy
B. marketingowy
C. kreatywny
D. mediowy
PGF.08 Pytanie 634
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie wydatki może zakwalifikować firma jako koszty reklamy?
A. wydatki na reklamę w prasie
B. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
C. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
D. upominki dla klientów bez logo firmy
PGF.08 Pytanie 635
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?
A. Gwiazdy
B. Psy
C. Dojne krowy
D. Znaki zapytania
PGF.08 Pytanie 636
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu
A. zadaniowiec
B. problemowiec
C. szczegółowiec
D. chaotyczny
PGF.08 Pytanie 637
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych sloganów można uznać za kontrastowy?
A. Naturalnie piękne i delikatne
B. Auto, które pobudzi Twoje zmysły
C. Najmniejsza z największych przyjemności
D. Zapiąć pasy. Włącz Radio ZET!
PGF.08 Pytanie 638
Zarządzanie kampanią reklamową
Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to
A. obserwacja
B. metoda projekcyjna
C. eksperyment
D. wywiad
PGF.08 Pytanie 639
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle "Pora na Polar" użyto
A. aliteracji
B. metafory
C. epitetu
D. rymu
PGF.08 Pytanie 640
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć
A. krytykowanie koncepcji
B. wspieranie koncepcji
C. zniechęcanie do łączenia koncepcji
D. namawianie do udoskonalania koncepcji