Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 601
Zarządzanie kampanią reklamową

Usługę wykonania muralu należy zakwalifikować do cennika reklamy

A. prasowej.
B. telewizyjnej.
C. zewnętrznej.
D. radiowej.
PGF.08 Pytanie 602
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli skalkuluj, która cena produktu zapewni największy zysk.

Ilustracja do pytania 2
A. 15 zł
B. 25 zł
C. 20 zł
D. 30 zł
PGF.08 Pytanie 603
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykonanie reklamy z grafiką zajmującą cały tył autobusu włącznie z szybą należy umieścić w cenniku pod pozycją

A. Dualbusboard.
B. Busboard.
C. Back.
D. Fullback.
PGF.08 Pytanie 604
Zarządzanie kampanią reklamową

W cenniku reklam prasowych zamieszczone jest określenie junior page. Jest ono związane

A. z kolorystyką reklamy.
B. z formatem reklamy.
C. z rodzajem papieru.
D. z formatem papieru.
PGF.08 Pytanie 605
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem przy projektowaniu bazy danych jest

A. dostęp do aktualnych i dokładnych informacji.
B. stosowanie reguł normalizacji.
C. określenie celu, któremu ma służyć baza danych.
D. wyszukiwanie i organizowanie potrzebnych informacji.
PGF.08 Pytanie 606
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydobycie z bazy danych użytecznych informacji, w celu ich późniejszego przekształcenia i uzyskania wyników, nazywa się

A. konwersją danych.
B. porządkowaniem danych.
C. wymianą danych.
D. przetwarzaniem danych.
PGF.08 Pytanie 607
Zarządzanie kampanią reklamową

Baza danych o rynku instytucjonalnym nie zawiera informacji

A. o wyższych uczelniach.
B. o pośrednikach handlowych.
C. o klientach indywidualnych.
D. o instytucjach publicznych.
PGF.08 Pytanie 608
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma, która nie ma własnych, wyróżniających się dziedzin, imituje technologie, wzory produkcji oraz strategie biznesu liderów rynkowych stosuje strategię

A. dyferencjacji.
B. naśladowcy.
C. dywersyfikacji.
D. specjalizacji.
PGF.08 Pytanie 609
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybranie przez firmę pewnej liczby segmentów rynku, które są dla niej atrakcyjne i zgodne z jej zasobami oraz skoncentrowanie odmiennej strategii marketingowej i produktowej na każdym z nich, nazywa się specjalizacją

A. rynkową.
B. jednosegmentową.
C. selektywną.
D. produktową.
PGF.08 Pytanie 610
Zarządzanie kampanią reklamową

Zachowania konsumenta, umożliwiające mu osiągnięcie największej satysfakcji, najczęściej związanej z zakupem maksymalnie dużej liczby produktów przy danym dochodzie to zachowania

A. irracjonalne.
B. dobrowolne.
C. zamierzone.
D. racjonalne.
PGF.08 Pytanie 611
Zarządzanie kampanią reklamową

Standardem rozmowy sprzedażowej jest

A. wyszukane słownictwo sprzedawcy.
B. forma słowna powitania klienta.
C. natychmiastowe dążenie do zaniknięcia sprzedaży.
D. szybkie tempo przedstawiania oferty.
PGF.08 Pytanie 612
Zarządzanie kampanią reklamową

W prezentacji oferty sprzedaży wykorzystano cykl życia produktu. Dla której jego fazy charakterystyczne jest przechodzenie na komunikację zorientowaną na preferencje i lojalność?

A. Wprowadzenia.
B. Dojrzałości.
C. Wzrostu.
D. Spadku.
PGF.08 Pytanie 613
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie przedstawiania oferty handlowej zaprezentowano działanie produktu i poddano go testowi jakości. Wykorzystano więc technikę prezentacji określaną jako

A. rekomendacja.
B. dowód naukowy.
C. gra słów.
D. demonstracja.
PGF.08 Pytanie 614
Zarządzanie kampanią reklamową

Chcąc wyjść naprzeciw wymaganiom każdego klienta poprzez dostosowanie produktów, cen, promocji i dystrybucji do indywidualnych potrzeb, należy zastosować strategię

A. kodyfikacji.
B. kreacji.
C. personalizacji.
D. modyfikacji.
PGF.08 Pytanie 615
Zarządzanie kampanią reklamową

Które badanie marketingowe polega na wywołaniu określonego zjawiska i badaniu go w kontrolowanych warunkach?

A. Eksperyment.
B. Obserwacja.
C. Test.
D. Wywiad.
PGF.08 Pytanie 616
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej realizuje zlecenie na reklamę internetową, w formie animacji o dowolnym kształcie, która będzie pojawiać się nad oglądaną stroną na tzw. "przeźroczystej warstwie". Tę formę reklamy określa się jako

A. Expand Billboard.
B. Pop-Up.
C. Sąuare Button.
D. Top Layer.
PGF.08 Pytanie 617
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter otrzymał zamówienie od firmy medycznej na przygotowanie przekazu reklamowego skierowanego do lekarzy. Który styl powinien zastosować w przekazie?

A. Publiczny.
B. Naukowy.
C. Potoczny.
D. Dziennikarski.
PGF.08 Pytanie 618
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechy negocjacji nie stanowi

A. zaangażowanie co najmniej dwóch stron.
B. brak kwestii spornych.
C. chęć osiągnięcia porozumienia.
D. sprzeczność interesów stron.
PGF.08 Pytanie 619
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się przedstawienie i ocena sytuacji negocjacyjnej w sposób zgodny ze stanem faktycznym, niezależnie od własnych opinii, uczuć i interesów?

A. Subiektywizm.
B. Obiektywizm.
C. Egocentryzm.
D. Altruizm.
PGF.08 Pytanie 620
Zarządzanie kampanią reklamową

Najmniej efektywne podejście do negocjacji, u którego podstaw leży przekonanie, że drugą stronę charakteryzują wady i nieuczciwe postępowanie, jest strategią typu

A. wygrana - przegrana.
B. przełamanie oporów.
C. przegrana - przegrana.
D. współpraca.
PGF.08 Pytanie 621
Zarządzanie kampanią reklamową

Stwierdzenie przez sprzedawcę pomyłki w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury wiąże się z wystawieniem

A. noty korygującej.
B. noty obciążeniowej.
C. polecenia księgowania.
D. faktury korygującej.
PGF.08 Pytanie 622
Zarządzanie kampanią reklamową

System Customer Relationship Management jest aplikacją komputerową, pozwalającą na zarządzanie

A. produkcją.
B. zapasami.
C. relacjami z klientami.
D. zasobami ludzkimi.
PGF.08 Pytanie 623
Zarządzanie kampanią reklamową

Przekaz reklamowy oparty na komunikacie, którego cel jest ukryty przed odbiorcami, nazywa się

A. informacją.
B. opinią.
C. perswazją.
D. manipulacją.
PGF.08 Pytanie 624
Zarządzanie kampanią reklamową

Które rozszerzenie posiadają pliki graficzne?

A. .vbs
B. .bmp
C. .txt
D. .wav
PGF.08 Pytanie 625
Zarządzanie kampanią reklamową

Firmie, która chce wprowadzić wolontariat pracowniczy, polegający na tym, że zatrudnione w niej osoby podejmują działania na rzecz wspólnoty lokalnej lub organizacji pozarządowej, należy zaproponować działania związane

A. ze współpracą międzysektorową.
B. z planowaniem zasobów przedsiębiorstwa.
C. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.
D. z budowaniem relacji z klientami.
PGF.08 Pytanie 626
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacji o komunikowanym w przekazie reklamowym elemencie wizerunku, wyróżniającym reklamowaną markę od innych marek konkurujących w danej subkategorii produktu należy poszukiwać w tak zwanym point of

A. sale (POS).
B. difference (POD).
C. view (POV).
D. parity (POP).
PGF.08 Pytanie 627
Zarządzanie kampanią reklamową

Rysunek przedstawia narzędzie promocji dodatkowej w formie

Ilustracja do pytania 27
A. nagrody.
B. obniżki ceny.
C. premii od zakupu.
D. prezentu rzeczowego.
PGF.08 Pytanie 628
Zarządzanie kampanią reklamową

Wadą reklamy zewnętrznej jest

A. masowy zasięg oddziaływania.
B. geograficzna segmentacja przekazu.
C. prosta forma przekazu.
D. niska selektywność odbiorców.
PGF.08 Pytanie 629
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wykres pozwala na ilustrowanie zmian danych ciągłych w czasie przy użyciu wspólnej skali, umożliwiając tym samym pokazanie trendów zachodzących w danych w równych odstępach czasu?

Ilustracja do pytania 29
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
PGF.08 Pytanie 630
Zarządzanie kampanią reklamową

Uporządkowanie na dysku reklamowych fotografii cyfrowych wymaga ich

A. maskowania.
B. wysterowania.
C. skatalogowania.
D. próbkowania.
PGF.08 Pytanie 631
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykresu określ, które z narzędzi reklamy internetowej są najmniej efektywne z punktu widzenia wykorzystania ich do umieszczenia przekazu reklamowego.

Ilustracja do pytania 31
A. Portale videosharingowe.
B. Błogi.
C. Portale mikroblogowe.
D. Serwisy sharingowe.
PGF.08 Pytanie 632
Zarządzanie kampanią reklamową

W której reklamie wykorzystano mechanizm wywierania wpływu na innych ludzi, określany jako "społeczny dowód słuszności"?

Ilustracja do pytania 32
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
PGF.08 Pytanie 633
Zarządzanie kampanią reklamową

Konieczność wystąpienia o pozwolenie na budowę w przypadku instalowania urządzenia reklamowego na budynku wpisanym do rejestru zabytków jest przepisem wynikającym z ustawy

A. Prawo budowlane.
B. Prawo zamówień publicznych.
C. o drogach publicznych.
D. o dozorze technicznym.
PGF.08 Pytanie 634
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym nagłówku reklamy prasowej posłużono się formą "ciekawość"?

A. Złapiesz okazję zanim będzie za późno?
B. Nowe mieszkania od ręki.
C. Telefon za złotówkę.
D. Kredyt w j eden dzień!
PGF.08 Pytanie 635
Zarządzanie kampanią reklamową

Zakodowanie zwięzłej, często symbolicznej formy wyrażenia unikatowej propozycji, mającej na celu wzbudzenie potrzeby nabycia towaru lub skorzystania z usługi polega na opracowaniu

A. kampanii reklamowej.
B. sloganu reklamowego.
C. spotu reklamowego.
D. strategii reklamowej.
PGF.08 Pytanie 636
Zarządzanie kampanią reklamową

Obszar na dole strony lub końcu wiadomości e-mail, który może zawierać logo firmy i nie musi podlegać edycji przy każdej wysyłce korespondencji firmowej, nazywa się

A. stopką.
B. komentarzem.
C. dymkiem.
D. odwołaniem.
PGF.08 Pytanie 637
Zarządzanie kampanią reklamową

Rysunek przedstawia

Ilustracja do pytania 37
A. watermark.
B. button.
C. interstitial.
D. banner.
PGF.08 Pytanie 638
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą z zasad projektowania grafiki przedstawia rysunek?

Ilustracja do pytania 38
A. Trójpodział.
B. Bliskość.
C. Komunikat zwrotny.
D. Zasada Pareto.
PGF.08 Pytanie 639
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując do wydruku reklamę prasową należy brać pod uwagę trzy barwy podstawowe, czyli

A. żółty, zielony, niebieski.
B. czerwony, żółty, niebieski.
C. czarny, czerwony, pomarańczowy.
D. biały, zielony, pomarańczowy.
PGF.08 Pytanie 640
Zarządzanie kampanią reklamową

W przekazie reklamowym posłużono się znaną i lubianą osobą, która polecała produkt. Wykorzystano więc formę reklamy polegającą na

A. sugestii.
B. postulacie.
C. rekomendacji.
D. referencji.