Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy dotyczącej sprzedaży produktów reklamowych warto stopniowo wprowadzać wcześniej przygotowane elementy argumentacji. Jak nazywa się ta technika?

A. plasterków salami
B. ostatniego muru
C. spadających kropel
D. gambitu
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są

A. nabywcami artykułów codziennego użytku
B. bardzo wrażliwi na ceny
C. nabywcami niewielkich ilości produktów
D. mało wrażliwi na ceny
Zarządzanie kampanią reklamową

Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?

Rodzaj spotuCena jednej emisji spotu, zł
Spot 15 sekundowy1500,00
Spot 30 sekundowy4000,00
Spot 45 sekundowy5000,00
Spot 60 sekundowy5900,00

A. 232 000,00 zł
B. 160 000,00 zł
C. 280 000,00 zł
D. 196 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych rodzajów papieru zgodnie z klasyfikacją komercyjną jest papierem niskogramaturowym powlekanym?

A. MFC (machine finished coated)
B. HWC (high weight coated)
C. LWU (light weight uncoated)
D. LWC (light weight coated)
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę prezentacji reklamy zastosował przedstawiciel agencji, który w trakcie rozmowy sprzedażowej podkreślał zalety swojej oferty, przytaczając wyniki badań dotyczące efektywności narzędzi reklamowych?

A. Scenariusz z życia.
B. Zalecenie.
C. Dowód naukowy.
D. Prezentację.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?

A. Planowania wykonania zlecenia
B. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
C. Przygotowania kampanii promocyjnej
D. Zakończenia kampanii reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według

A. narzędzi marketingowych
B. podmiotu badania
C. wyników badań
D. tematu badania
PGF.08 Pytanie 616
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie przedstawionego fragmentu rozmowy sprzedażowej określ technikę aktywnego słuchania, którą zastosował sprzedający.

Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki, przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety nie jestem zadowolony z jej efektów.
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje.

A. Klaryfikację.
B. Potakiwanie.
C. Odzwierciedlanie.
D. Parafrazę.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?

A. wtórne, wewnętrzne
B. pierwotne, wewnętrzne
C. wtórne, zewnętrzne
D. pierwotne, zewnętrzne
PGF.08 Pytanie 618
Zarządzanie kampanią reklamową

Cennik otrzymany od dostawcy, zapisany w formacie pliku .xlsx, powinien zostać otwarty w aplikacji

A. PowerPoint
B. Word
C. Outlook
D. Excel
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie

A. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
B. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
C. w tworzeniu strategii medialnej
D. w planowaniu i zakupie mediów
Zarządzanie kampanią reklamową

Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem

A. transferem danych
B. organizowaniem danych
C. przekształcaniem danych
D. przetwarzaniem danych
Zarządzanie kampanią reklamową

W dzisiejszych czasach oprócz klasycznych metod jakościowych wykorzystuje się również badania jakościowe w Internecie. W jakich sytuacjach zaleca się zastosowanie tego rodzaju badań?

A. Badanie dotyczy obszaru wymagającego obserwacji uczestników oraz dynamiki grupowej
B. Grupą docelową są osoby w starszym wieku lub mniej aktywne w korzystaniu z Internetu
C. Celem badania jest zrozumienie funkcjonowania uczestników w ich codziennym środowisku
D. Do analizy jest duża liczba danych i badanie powinno być przeprowadzone w krótkim czasie
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy pragnie przekazać mediom wyniki rywalizacji na najlepszy film reklamowy stworzony przez uczniów. Z jakiego narzędzia promocji powinna skorzystać?

A. Aktywizację sprzedaży
B. Lobbing
C. Publicity
D. Sponsoring
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.

A. 43 750,00 zł
B. 5 303,03 zł
C. 131 250,00 zł
D. 7 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 631
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju środek artystyczny wykorzystano w haśle "Twój kot kupowałby smakołyki"?

A. Personifikacja
B. Epitet
C. Porównanie
D. Aliteracja
Zarządzanie kampanią reklamową

Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako

A. sampling
B. jumping
C. mastering
D. zapping
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Jaki cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

Ilustracja do pytania 33
A. Zapoznawanie z produktem.
B. Przekonywanie do produktu.
C. Porównywanie z innymi produktami.
D. Przypominanie produktu.
Zarządzanie kampanią reklamową

W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?

A. wszystkie kobiety, które angażują się w sport
B. wszystkich kobiet w przedziale wiekowym 40-49 lat
C. wszystkie kobiety, które są w wieku 40-49 lat oraz wszystkie kobiety, które uprawiają sport
D. te kobiety w wieku 40-49 lat, które podejmują aktywność fizyczną
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustaliła swoje zasady cenowe usług jako "zbieranie śmietanki" z rynku. Co to oznacza dla agencji?

A. początkowo niskie ceny, które później będą stopniowo zwiększane
B. początkowo wysokie ceny, które następnie będą stopniowo redukowane
C. najniższą cenę, zakładając jej wrażliwość ze strony rynku
D. stałą cenę przez długi okres funkcjonowania
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?

A. 15
B. 1,5
C. 10
D. 5