Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 641
Zarządzanie kampanią reklamową
A. reklamę całostronicową
B. ogłoszenie drobne
C. artykuł sponsorowany
D. wrzutkę
PGF.08 Pytanie 642
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi
A. 25%
B. 30%
C. 15%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 643
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są nośniki reklamy w sieci?
A. diapazon, freeboard, fotografia
B. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
C. scyscraper, top layer, interstitial
D. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
PGF.08 Pytanie 644
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju fakturę powinien uzyskać klient agencji reklamowej po wniesieniu zaliczki na przyszłe zlecenie?
A. Fakturę wewnętrzną
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę pro-forma
D. Fakturę VAT
PGF.08 Pytanie 645
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest pierwsze zadanie w procesie produkcji spotu reklamowego, które agencja reklamowa powinna pokazać swojemu klientowi?
A. Casting
B. Storyboard
C. Animatic
D. Udźwiękowienie
PGF.08 Pytanie 646
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

A. 50%
B. 20%
C. 59%
D. 9%
PGF.08 Pytanie 647
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik agencji reklamowej ma za zadanie opracowywanie budżetów oraz realizację różnorodnych obliczeń i analiz. Wyniki swojej pracy przedstawia w tabelach, używając wielu funkcji matematycznych i finansowych. Do jego dyspozycji jest pakiet biurowy Microsoft Office, w którym najczęściej korzysta z aplikacji
A. PowerPoint
B. Word
C. Publisher
D. Excel
PGF.08 Pytanie 648
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara
A. do 10 lat pozbawienia wolności
B. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
C. do 5 lat pozbawienia wolności
D. związana z konfiskatą aktywów firmy
PGF.08 Pytanie 649
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje, w których jedna strona stawia drugiej grupie konkretne i zdecydowane wymagania, określane są jako negocjacje
A. miękkie
B. integratywne
C. łagodne
D. twarde
PGF.08 Pytanie 650
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę promocyjną wykorzystano w reklamie opisanej poniżej? "W reklamie znany kierowca rajdowy dzieli się doświadczeniem z rajdów samochodowych, w których jego brat bierze udział. Każdy z tych rajdów zakończył się jego triumfem i zaznacza, że zawdzięcza to między innymi olejowi marki OLG."
A. Demonstracja działania
B. Rekomendacja
C. Styl życia
D. Kawałek życia
PGF.08 Pytanie 651
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie łączna kwota brutto materiałów POS, jeśli klient uiścił 15 000 zł netto (VAT 23%)?
A. 18 450,00 zł
B. 11 550,00 zł
C. 12 195,00 zł
D. 15 023,00 zł
PGF.08 Pytanie 652
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.
A. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
B. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
C. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
D. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
PGF.08 Pytanie 653
Zarządzanie kampanią reklamową
Zlecenie agencji full service przez przedsiębiorstwo na realizację kampanii reklamowej uznaje się za transakcję typu
A. B2B
B. C2B
C. B2C
D. C2C
PGF.08 Pytanie 654
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel niewielkiej firmy postanowił nabyć samochód do użytku służbowego. Chciałby, aby samochód ten mógł również być wykorzystywany przez jego rodzinę w trakcie wakacji. Dlatego zamierza okleić auto reklamą, tak aby mógł ją w każdej chwili łatwo usunąć i na nowo przymocować. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii
A. z nadrukiem solwentowym
B. wylewnej
C. magnetycznej
D. ploterowej
PGF.08 Pytanie 655
Zarządzanie kampanią reklamową
Realizując zamówienie na 10 000 sztuk ulotek promocyjnych w formacie A5, powinno się zastosować
A. tampodruk
B. fleksografię
C. druk offsetowy
D. druk cyfrowy
PGF.08 Pytanie 656
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych elementów oferty handlowej stanowi USP (unikalną propozycję sprzedażową)?
A. Jesteśmy do Państwa usług
B. Jesteśmy jedynym dostawcą tego rozwiązania w Polsce
C. Posiadamy wielu usatysfakcjonowanych klientów
D. U nas każdy klient ma znaczenie
PGF.08 Pytanie 657
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?
A. Newsletter.
B. Baner.
C. Okno-córka.
D. Interstitial.
PGF.08 Pytanie 658
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych sposobów przekazywania informacji stanowi część efektywnej komunikacji ustnej?
A. Wypowiedź ustna
B. Kontakt fizyczny
C. Wyraz twarzy
D. Ruchy rąk
PGF.08 Pytanie 659
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechy, które nie występują w negocjacjach to
A. brak kwestii spornych
B. sprzeczność interesów stron
C. chęć osiągnięcia porozumienia
D. zaangażowanie minimum dwóch stron
PGF.08 Pytanie 660
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć
A. cykliczne skanowanie komputerów.
B. regularną weryfikację danych.
C. aktualizację programów.
D. elektroniczne systemy ochrony danych
PGF.08 Pytanie 661
Zarządzanie kampanią reklamową
Który typ reklamy jest najbardziej efektywny dla produktu w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?
A. Przypominająca
B. Motywacyjna
C. Edukacyjna
D. Obronna
PGF.08 Pytanie 662
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki
A. kosztowe.
B. zasięgowe.
C. częstotliwości.
D. intensywności.
PGF.08 Pytanie 663
Zarządzanie kampanią reklamową
Czas, przez który billboard sponsora może być wyświetlany przed prognozą pogody, nie powinien przekraczać
A. 8 s
B. 20 s
C. 15 s
D. 4 s
PGF.08 Pytanie 664
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza efektywności reklamy, w której grupa próbna odzwierciedla całą populację w sposób statystyczny, jest analizą
A. reprezentacyjną
B. pełną
C. quasi-reprezentacyjną
D. incydentalną
PGF.08 Pytanie 665
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy zajmującej się reklamą wystosował zapytanie w sprawie dwustronnego druku wizytówek w pełnej gamie kolorów po obu stronach. Należy mu przesłać wycenę dla wizytówek, gdzie jeden z parametrów wynosi
A. 4+1
B. 4+0
C. 2+2
D. 4+4
PGF.08 Pytanie 666
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na
A. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
B. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
C. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
D. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
PGF.08 Pytanie 667
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie układu wielostronicowej broszury reklamowej realizuje się przy użyciu programu
A. Fireworks
B. Photoshop
C. InDesign
D. Dreamweaver
PGF.08 Pytanie 668
Zarządzanie kampanią reklamową
Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe
A. konsumpcyjnej
B. handlowej
C. konsumenckiej
D. dla personelu
PGF.08 Pytanie 669
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?
A. 3 690,00 zł
B. 4 797,00 zł
C. 3 900,00 zł
D. 5 371,43 zł
PGF.08 Pytanie 670
Zarządzanie kampanią reklamową
Największy kontrast w tworzonych materiałach reklamowych osiąga się przy użyciu kolorów
A. przynależących do gamy ciepłej
B. komplementarnych
C. przynależących do gamy zimnej
D. leżących obok siebie w palecie barw
PGF.08 Pytanie 671
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę prezentacji reklamy zastosował przedstawiciel agencji, który w trakcie rozmowy sprzedażowej podkreślał zalety swojej oferty, przytaczając wyniki badań dotyczące efektywności narzędzi reklamowych?
A. Dowód naukowy.
B. Scenariusz z życia.
C. Prezentację.
D. Zalecenie.
PGF.08 Pytanie 672
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który nie określa precyzyjnie swojego zamówienia i odnosi się do różnych kwestii w trakcie rozmowy sprzedażowej, jest nazywany klientem
A. chaotycznym
B. osobistym
C. zgodnym
D. problemowym
PGF.08 Pytanie 673
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?
A. Wygrany-wygrany
B. Przegrany-przegrany
C. Wygrany-przegrany
D. Pół-na pół
PGF.08 Pytanie 674
Zarządzanie kampanią reklamową
Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako
A. zapping
B. jumping
C. sampling
D. mastering
PGF.08 Pytanie 675
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby prowadzić agencję reklamową, trzeba najpierw
A. zarejestrować nazwę przedsiębiorstwa
B. zarejestrować działalność gospodarczą
C. uzyskać zezwolenie
D. uzyskać koncesję
PGF.08 Pytanie 676
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument, który określa media, środki oraz nośniki wybrane do kampanii reklamowej, zawierający informacje o dacie i miejscu emisji, kosztach oraz założeniach kampanii, to
A. media plan
B. brief reklamowy
C. budżet kampanii
D. brief marketingowy
PGF.08 Pytanie 677
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który wchodzi do sklepu i zwraca się do sprzedawcy mówiąc: "Zauważył Pan, przyszedłem tutaj po..." i rozgląda się po półkach, jest klientem
A. słuchowcem
B. wzrokowcem
C. komputerowcem
D. analitykiem
PGF.08 Pytanie 678
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?
A. 15 GRP
B. 7,5 GRP
C. 45 GRP
D. 30 GRP
PGF.08 Pytanie 679
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię
A. zbierania śmietanki
B. dywersyfikacji
C. penetracji rynku
D. dumpingu
PGF.08 Pytanie 680
Zarządzanie kampanią reklamową
Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy
A. firma organizuje kampanię promocyjną
B. koszty pozyskiwania aktualnych informacji są wysokie
C. klienci są lojalni wobec marki
D. firma oferuje produkty luksusowe