Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 641
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?

A. 27,8%
B. 16,7%
C. 23,5%
D. 38,5%
PGF.08 Pytanie 642
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?

A. 483,00 zł
B. 594,09 zł
C. 1 988,91 zł
D. 2 100,00 zł
PGF.08 Pytanie 643
Zarządzanie kampanią reklamową

W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii

A. cen rozszerzających
B. cen luksusowych
C. penetracji
D. zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 644
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił się do agencji reklamowej z zamiarem szybkiego wyprzedaży starszej wersji produktu poprzez istotne zwiększenie jej sprzedaży w okresie świątecznym. Jakie działania powinny być mu zaproponowane?

A. public relations
B. sprzedaży bezpośredniej
C. reklamy
D. promocji sprzedaży
PGF.08 Pytanie 645
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie cechy powinna mieć prawidłowo przygotowana prezentacja dla klienta?

A. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst zawierający żargon branżowy, wiele metod wyróżnienia tekstu
B. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst wolny od żargonu branżowego, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
C. Różnorodny wygląd slajdów, tekst wolny od żargonu branżowego, wiele metod wyróżnienia tekstu
D. Różnorodny wygląd slajdów, tekst zawierający żargon branżowy, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
PGF.08 Pytanie 646
Zarządzanie kampanią reklamową

Co może być wliczone w koszty reklamowe przez firmę?

A. prezent bez oznaczenia dla kluczowego klienta
B. wydatek na nocleg dla współpracownika
C. wynajem przestrzeni na targach
D. koszt zorganizowania wydarzenia artystycznego
PGF.08 Pytanie 647
Zarządzanie kampanią reklamową

Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje

A. talentów
B. BTL
C. medialne
D. ATL
PGF.08 Pytanie 648
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji

A. ekskluzywnej
B. masowej
C. selektywnej
D. intensywnej
PGF.08 Pytanie 649
Zarządzanie kampanią reklamową

Schemat zastosowany w reklamie telewizyjnej: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" nazywa się

A. kawałek życia
B. styl życia
C. demonstrację
D. rekomendację
PGF.08 Pytanie 650
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych powinna wykorzystać agencja do prezentacji projektów w formie slajdów, stworzonych według zamówienia, którego fragment został dołączony?

Zamówienie: wykonanie grafiki oraz wizytówki według załączonego briefu. Proszę o przedstawienie propozycji w postaci pokazu slajdów w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania zamówienia.

A. Corel Draw
B. Audacity
C. Power Point
D. Adobe Photoshop
PGF.08 Pytanie 651
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby prowadzić agencję reklamową, trzeba najpierw

A. uzyskać zezwolenie
B. zarejestrować działalność gospodarczą
C. uzyskać koncesję
D. zarejestrować nazwę przedsiębiorstwa
PGF.08 Pytanie 652
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny

A. banery i pop-upy
B. ulotki i broszury
C. reklamy radiowe
D. stojaki i potykacze
PGF.08 Pytanie 653
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodą druku zrealizuje to zamówienie drukarnia, która otrzymała projekty graficzne na kubki reklamowe?

A. Światłodrukiem
B. Fleksografią
C. Tampondrukiem
D. Typografią
PGF.08 Pytanie 654
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych tekstów powinien znaleźć się na banerze mającym charakter rozkazujący?

A. "Wejdź!"
B. "Czekamy właśnie na Ciebie"
C. "Zapraszamy"
D. "Podaje to, co najlepsze"
PGF.08 Pytanie 655
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę określania budżetu reklamowego należy wybrać, gdy kluczowym czynnikiem są możliwości finansowe przedsiębiorstwa?

A. Zadaniowa
B. Procent od obrotów firmy
C. SOV (Share of Voice)
D. AYCA (All Y ou Can Afford)
PGF.08 Pytanie 656
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych sloganów reklamowych można uznać za slogan deklaratywny?

A. Ponieważ zasługujesz na to
B. Żubr żyje w puszczy
C. Hochland - to jest pyszne
D. Princessa - ponieważ chcesz
PGF.08 Pytanie 657
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych dokumentów powinien być dołączony do wykonanej usługi reklamowej?

A. Fakturę lub rachunek
B. Zawiadomienie o wysyłce
C. Potwierdzenie realizacji zamówienia
D. Protokół reklamacyjny
PGF.08 Pytanie 658
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku oblicz ile wyniesie wartość brutto zamówienia 50 sztuk kubków reklamowych o pojemności 250 ml, wykonanych z porcelany, na których z jednej strony zostanie nadrukowane logo firmy. Stawka podatku VAT wynosi 23%.

Rodzaj kubkaporcelanoweporcelitoweszklane półprzezroczyste
Nadrukjednostronny, dwustronnyjednostronny, dwustronnyjednostronny, dwustronny, wokół
Pojemność200 ml, 250 ml250 ml, 300 ml300 ml, 350 ml
Cena netto za szt.3,40 zł4,30 zł5,50 zł

A. 170,00 zł
B. 264,45 zł
C. 338,25 zł
D. 209,10 zł
PGF.08 Pytanie 659
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywanie batoników przez klientów pod wpływem zewnętrznych reklam umieszczonych w pobliżu kasy jest przykładem jakiego zachowania?

A. emocjonalnego
B. okazyjnego
C. impulsywnego
D. racjonalnego
PGF.08 Pytanie 660
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybór różnych wariantów reklamy oraz udoskonalenie wybranego wariantu poprzez dodanie elementów istotnych dla odbiorcy to zadanie badań reklamowych typu

A. testy podczas kampanii prasowej
B. pretesty
C. posttesty
D. testy w trakcie kampanii telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 661
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?

Klauzule umowy:
— Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych.
— Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy.
— Agencja odpowiada za ostateczny efekt.
— Nabywcy przysługuje prawo reklamacji.

A. Handlową.
B. O pracę.
C. O dzieło.
D. Zlecenia.
PGF.08 Pytanie 662
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.

CechaSklep 1Sklep 2Sklep 3Sklep 4
Rok powstania strony na portalu społecznościowym2017201920182022
Liczba polubień strony9520714993588796
Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek)Warszawa
25-34 lata
Poznań
25-34 lata
Gdańsk
25-34 lata
Wrocław
25-34 lata
Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku2 dni3 dni2 dni1 dzień
Średnia liczba polubień postów60535855
Średnia liczba komentarzy postów5354
Średnia liczba udostępnień postów40354038

A. Sklep 4
B. Sklep 2
C. Sklep 1
D. Sklep 3
PGF.08 Pytanie 663
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze

A. offsetowym 80 g
B. satynowym 100 g
C. kredowym 170 g
D. kredowym 90 g
PGF.08 Pytanie 664
Zarządzanie kampanią reklamową

Waluty zagraniczne oraz inne formy płatności stanowią przedmiot transakcji na rynku

A. czynników produkcji
B. finansowym
C. towarów i usług
D. pracy
PGF.08 Pytanie 665
Zarządzanie kampanią reklamową

Która metoda prezentacji reklamy ilustruje, w jaki sposób dany produkt może pomóc w codziennych problemach przeciętnych ludzi?

A. Kawałek życia.
B. Dowód naukowy.
C. Dowcip.
D. Sposób życia.
PGF.08 Pytanie 666
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama na pojeździe firmowym może być umieszczona za pomocą

A. fleksografii
B. druku offsetowego
C. termotransferu
D. druku solwentowego
PGF.08 Pytanie 667
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie minimalne natężenie światła należy zapewnić na stanowisku pracy przewidzianym dla prac związanych z obsługą komputera?

Rodzaj wnętrza, zadaniaNatężenie oświetlenia, lx
Segregowanie, kopiowanie300
Pisanie ręczne, pisanie na maszynie, czytanie, obsługiwanie klawiatury, przetwarzanie danych500
Kreślarnie750
Stanowiska projektowania wspomagane komputerowo500
Sale posiedzeń i konferencyjne500
Archiwa200

A. 300 lx
B. 200 lx
C. 750 lx
D. 500 lx
PGF.08 Pytanie 668
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy agencja reklamowa ma prawo wystawić fakturę VAT zaliczkową w związku

A. z błędem na wystawionej fakturze VAT
B. z realizacją usługi reklamowej
C. z uregulowaniem otrzymanej zaliczki na przyszłe usługi
D. z uzyskaniem całkowitej płatności za świadczoną usługę
PGF.08 Pytanie 669
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów ekonomicznych otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa należą

A. układ gospodarstw domowych oraz poziom cen
B. stopień rozwoju naukowego oraz katastrofy naturalne
C. sytuacja gospodarcza oraz system podatkowy
D. okresowe spadki demograficzne i wartość PKB
PGF.08 Pytanie 670
Zarządzanie kampanią reklamową

Dobrze zadbany i estetyczny wygląd, właściwa prezentacja oraz wysoki poziom kultury obsługi to kluczowe aspekty rozmowy sprzedażowej

A. osobistej
B. e-mailowej
C. listownej
D. telefonicznej
PGF.08 Pytanie 671
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach ustalono, że członek grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w telewizji co najmniej trzy razy, aby osiągnęła ona zamierzone cele komunikacyjne. Skuteczna częstotliwość takiej kampanii wyniesie

A. 0,5
B. pomiędzy 0,1 a 0,3
C. 3+
D. 1+
PGF.08 Pytanie 672
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną, należy mieć na uwadze, że nie może ona odnosić się do tematyki

A. promowania bezpośrednio lub pośrednio rywalizujących podmiotów
B. promocji kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury oraz tradycji
C. ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
D. upowszechniania oraz ochrony wolności i praw człowieka
PGF.08 Pytanie 673
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to

A. sprzedaż on-line
B. akwizycja
C. marketing wirusowy
D. telemarketing
PGF.08 Pytanie 674
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w dziale obsługi klienta w agencji reklamowej, która codziennie kontaktuje się z klientami oraz kontroluje przebieg różnych działań reklamowych, nazywa się Account

A. Assistant
B. Executive
C. Supervisor
D. Director
PGF.08 Pytanie 675
Zarządzanie kampanią reklamową

Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych

A. oszacowanymi
B. sondażowymi
C. wtórnymi
D. pierwotnymi
PGF.08 Pytanie 676
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie komputerowe służące do otwierania plików zapisanych w formacie .pdf nosi nazwę

A. Microsoft Word
B. Adobe Reader
C. Adobe Soundbooth
D. Microsoft Excel
PGF.08 Pytanie 677
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy dotyczącej sprzedaży produktów reklamowych warto stopniowo wprowadzać wcześniej przygotowane elementy argumentacji. Jak nazywa się ta technika?

A. plasterków salami
B. gambitu
C. spadających kropel
D. ostatniego muru
PGF.08 Pytanie 678
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kartkę papieru w formacie można umieścić w kopercie C4 bez jej składania?

A. A4
B. A3
C. Al
D. A2
PGF.08 Pytanie 679
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.

GodzinaMnożnik ceny emisji
600 – 8001,2
800 – 10001,5
1000 – 13001,4
1300 – 15001,0
1500 – 17001,2
1700 – 20001,3
2000 – 6001,1

A. 15.00 - 17.00
B. 20.00 - 6.00
C. 8.00 - 10.00
D. 13.00 - 15.00
PGF.08 Pytanie 680
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?

A. Ogłoszenie w prasie codziennej
B. Plakat w formie billboardu
C. Spot reklamowy w radiu regionalnym
D. Spot reklamowy w radiu lokalnym