Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?

Cennik opłat
Rodzaj reklamyCena CPM (tysiąca odsłon)
Baner podwójny 750x200400,00 zł
Baner główny 750x100200,00 zł
Box w artykułach 250x500300,00 zł
Skyscraper250,00 zł

A. 15 tygodni.
B. 60 tygodni.
C. 12 tygodni.
D. 10 tygodni.
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy

A. prasowej
B. telewizyjnej
C. radiowej
D. zewnętrznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Elementem wpływającym na efektywność komunikacji jest

A. używanie niezrozumiałego słownictwa
B. przekazywanie wiadomości przy pomocy osób trzecich
C. zwracanie uwagi na znaczenie wypowiedzi
D. podawanie zbyt wielu informacji
Zarządzanie kampanią reklamową

W ofercie sprzedaży reklam na stronach www w części dotyczącej wymagań technicznych button opisano jako: "Przycisk reklamowy w lewej nawigacyjnej części strony, animowany bądź statyczny, w formacie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z wymaganiami, klient powinien zapisać plik z animacją w standardzie

A. .cdr
B. .psd
C. .avi
D. .swf
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się

A. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
B. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
C. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
D. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
PGF.08 Pytanie 647
Zarządzanie kampanią reklamową

Nieetyczna praktyka polegająca na rejestrowaniu różnych wersji domen internetowych znanych brandów i ich sprzedaży po zawyżonej cenie podmiotom, które wcześniej takich domen nie zarejestrowały, to?

A. linking
B. typosquatting
C. framing
D. cybersquatting
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby promować markę w Internecie, klub fitness powinien skupić się na reklamie online w mediach społecznościowych, wybierając głównie rodzaj reklamy

A. plansza reklamowa
B. fanpage
C. baner reklamowy
D. watermark
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent żywności dla zwierząt planuje promować swoje wyroby na platformie AdSense od Google w taki sposób, aby reklama produktów dla psów była wyświetlana, gdy użytkownik przegląda treści dotyczące psów, a reklama produktów dla kotów, gdy przegląda treści o kotach. Jaki rodzaj kampanii powinien wybrać?

A. Branżową
B. Kontekstową
C. Interaktywną
D. Rebrandingową
PGF.08 Pytanie 651
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem w tworzeniu hiperłącza w prezentacji w programie Power Point jest

A. wybranie lokalizacji docelowej w edytowanym dokumencie
B. zastosowanie narzędzi do przejścia
C. wybranie tekstu lub obiektu, który ma pełnić rolę hiperłącza
D. zastosowanie narzędzi do formatowania
PGF.08 Pytanie 652
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwsza pomoc, która polega na schładzaniu uszkodzonego miejsca czystą, zimną wodą przez kilkanaście minut, powinna być zastosowana w przypadku

A. oparzenia
B. krwawienia
C. odmrożenia
D. krwotoku
Zarządzanie kampanią reklamową

Na której grafice ukazano wizytówkę agencji reklamowej, zajmującej się realizacją indywidualnych, niestandardowych projektów, tworzonych przez niezależnych twórców o wysokiej renomie w branży reklamowej?

Ilustracja do pytania 15
A. Na grafice 2
B. Na grafice 1
C. Na grafice 3
D. Na grafice 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą sumę brutto będzie musiał zapłacić klient agencji reklamowej za gotowe stanowisko targowe przygotowane według zamieszczonego kosztorysu?

KoncepcjaProjekt wykonawczyPrzygotowanie stanowiskaRabat
od wartości netto zamówienia
1 000,00 zł netto2 500,00 zł netto2 000,00 zł netto10%
Obowiązuje podstawowa stawka podatku VAT 23%.

A. 6 765,00 zł
B. 5 500,00 zł
C. 4 950,00 zł
D. 6 088,50 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych powinna wykorzystać agencja do prezentacji projektów w formie slajdów, stworzonych według zamówienia, którego fragment został dołączony?

Zamówienie: wykonanie grafiki oraz wizytówki według załączonego briefu. Proszę o przedstawienie propozycji w postaci pokazu slajdów w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania zamówienia.

A. Adobe Photoshop
B. Corel Draw
C. Audacity
D. Power Point
Zarządzanie kampanią reklamową

Za pomocą tego testu projekcyjnego można w łatwy i szybki sposób uzyskać informacje na temat wrażeń dotyczących nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Uczestnicy powinni bez wahania podać swoje pierwsze spostrzeżenie. Jest to test

A. wyobrażeń
B. rysunkowy
C. uzupełniania zdania
D. skojarzeń swobodnych
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to

A. ostrożni pragmatycy
B. niepewni przeciętniacy
C. nieufni liderzy
D. nieostrożni optymiści
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu kompozycję należy wykorzystać podczas projektowania klasycznego szyldu apteki, w którym wszystkie elementy wizualne mają tworzyć jasny, przejrzysty, zamknięty i logiczny układ?

A. Otwartą
B. Zamkniętą
C. Dośrodkową
D. Odśrodkową
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt brutto zamówienia 100 wizytówek wynosi 40 zł. Jaką kwotę musi uiścić klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniu powyżej 350 sztuk obowiązuje zniżka w wysokości 10%?

A. 160 zł
B. 120 zł
C. 144 zł
D. 126 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?

A. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
B. Odpornym na działania promocyjne rywali.
C. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
D. Dumnym z bycia klientem danej marki.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soków owocowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową polegającą na lokowaniu produktu w jednym z czterech seriali emitowanych w telewizji. Wskaż serial, który powinna wybrać firma, biorąc pod uwagę największy przyrost oglądalności w miesiącu kwietniu w stosunku do marca.

SerialOglądalność [%]
marzeckwiecień
A.23,5%24,5%
B.19,2%24,1%
C.20,5%19,8%
D.26,4%20,3%

A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?

A. 3 900,00 zł
B. 5 371,43 zł
C. 3 690,00 zł
D. 4 797,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawową zasadą, która powinna być brana pod uwagę podczas tworzenia opakowania nowego produktu w serii już istniejących, jest użycie

A. powtarzalnych elementów wizualnych.
B. dużej liczby intensywnych barw.
C. wyrazistego liternictwa.
D. przyciągających uwagę grafik.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 15%
B. 5%
C. 2%
D. 20%
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które

A. istnieją na rynku od dłuższego czasu
B. posiadają charakter informacyjny
C. są właśnie wprowadzane na rynek
D. są dostępne w sprzedaży sezonowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób

A. przemyślany
B. rutynowy
C. bezmyślny
D. spontaniczny
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?

A. Fioletowy
B. Niebieski
C. Żółty
D. Czarny
PGF.08 Pytanie 679
Zarządzanie kampanią reklamową

Etykieta produktu spożywczego nie powinna

A. przypisywać produktowi właściwości zdrowotnych
B. zawierać informacji identyfikacyjnych o producencie
C. informować o składnikach użytych do produkcji
D. podawać masy netto wyrobu