Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 681
Zarządzanie kampanią reklamową
A. zewnętrznych wtórnych
B. wewnętrznych wtórnych
C. wewnętrznych pierwotnych
D. zewnętrznych pierwotnych
PGF.08 Pytanie 682
Zarządzanie kampanią reklamową
Zaufanie między stronami, pozytywna atmosfera, kompromisy oraz ujawnienie minimalnej granicy akceptacji to charakterystyczne cechy negocjacji
A. miękkich
B. rywalizacyjnych
C. twardych
D. rzeczowych
PGF.08 Pytanie 683
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja otrzymała od klienta prośbę o realizację badania, które pozwoli ustalić, jaka liczba respondentów identyfikuje jego markę. W tym celu agencja reklamowa powinna zastosować
A. grupowe wywiady zogniskowane
B. indywidualne wywiady pogłębione
C. metody ankietowe
D. obserwację
PGF.08 Pytanie 684
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa została poproszona o wykonanie plakatów o wymiarach 250 x 353 mm. W jakim formacie powinno się zamówić papier, aby uniknąć jego przycinania?
A. A4
B. C4
C. B4
D. C0
PGF.08 Pytanie 685
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie składowe są niezbędne do opracowania pełnej koncepcji marketingowej 4C?
A. Wartość dla klienta, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
B. Wartość dla klienta, towar, cena ponoszona przez klienta, komunikacja z rynkiem
C. Rywalizacja, towar, komfort zakupu, cena ponoszona przez klienta
D. Rywalizacja, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
PGF.08 Pytanie 686
Zarządzanie kampanią reklamową
Aplikacją komputerową, która najlepiej sprawdza się zarówno w tworzeniu papieru firmowego, jak i w korespondencji seryjnej, jest
A. Access
B. Excel
C. Adobe Photoshop
D. Word
PGF.08 Pytanie 687
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient usług reklamowych przedstawił agencji reklamowej zamówienie, które zawierało cel, zakres działań, przewidziany budżet oraz przybliżony termin wykonania usługi. Zastosowanie tego dokumentu pozwoliło pracownikowi agencji reklamowej na uzyskanie informacji istotnych w trakcie opracowywania kampanii reklamowej. Czym jest ten dokument?
A. wycena
B. brief
C. harmonogram
D. kosztorys
PGF.08 Pytanie 688
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?
A. pierwotne, zewnętrzne
B. wtórne, zewnętrzne
C. wtórne, wewnętrzne
D. pierwotne, wewnętrzne
PGF.08 Pytanie 689
Zarządzanie kampanią reklamową
Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?
A. Koncentrowania się na interesach, a nie na stanowiskach
B. Poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron
C. Oddzielania problemu od ludzi
D. Stosowania obiektywnych kryteriów
PGF.08 Pytanie 690
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie bazy danych B2C. Zgromadzone dane powinny dotyczyć
A. pracowników
B. konsumentów
C. producentów
D. dystrybutorów
PGF.08 Pytanie 691
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy klient pragnie dotrzeć do grupy docelowej, która zamawia głównie produkty korzystając z nowoczesnych metod sprzedaży, powinien inwestować największe środki finansowe w projektowanie
A. sklepu internetowego
B. pylonu multimedialnego
C. tablic reklamowych
D. szyldów reklamowych
PGF.08 Pytanie 692
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent męskich garniturów ma zamiar skierować swoje działania promocyjne do hurtowników. W związku z tym powinien wykonać
A. wewnętrzne działania public relations
B. promocję adresowaną do pośredników handlowych
C. sponsoring osobowy
D. promocję skierowaną do detalistów
PGF.08 Pytanie 693
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z zasadami Ustawy o radiofonii i telewizji zabronione jest lokowanie produktu w
A. programach rozrywkowych
B. filmach
C. audycjach sportowych
D. audycjach dla dzieci
PGF.08 Pytanie 694
Zarządzanie kampanią reklamową
Dwie kobiety zdecydowały się na otwarcie usług krawieckich w dużym osiedlu. Aby dotrzeć do mieszkańców, planują skutecznie ich poinformować. Jaką formę reklamy powinny wybrać, aby była korzystna i efektywna?
A. citylighty
B. billboardy
C. spoty telewizyjne
D. ulotki reklamowe
PGF.08 Pytanie 695
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla jakiego typu popytu procentowa zmiana ilości popytu jest niższa niż procentowa zmiana ceny?
A. Nieelastycznego
B. Elastycznego
C. Sztywnego
D. Proporcjonalnego
PGF.08 Pytanie 696
Zarządzanie kampanią reklamową
Który pracownik agencji reklamowej typu full service odpowiada za zakup przestrzeni reklamowej w mediach?
A. Media Supervisor
B. Media Director
C. Media Buyer
D. Media Planner
PGF.08 Pytanie 697
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrealizować kampanię reklamową, firma AS postanowiła przeprowadzić badanie rynkowe. Jak nazywa się pytanie, które ma na celu wyeliminowanie uczestników, do których badanie nie jest skierowane?
A. Projekcyjne
B. Alternatywne
C. Otwarte
D. Filtrujące
PGF.08 Pytanie 698
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?
A. Spot reklamowy w radiu regionalnym
B. Spot reklamowy w radiu lokalnym
C. Ogłoszenie w prasie codziennej
D. Plakat w formie billboardu
PGF.08 Pytanie 699
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?
A. 900,00 zł
B. 3 900,00 zł
C. 690,00 zł
D. 1 590,00 zł
PGF.08 Pytanie 700
Zarządzanie kampanią reklamową
Zestaw, który spełnia wymagania klienta oraz zapewnia mu zadowolenie z zakupionego produktu, to zbiór
A. cennych wartości
B. przydatności
C. cech estetycznych
D. opcji
PGF.08 Pytanie 701
Zarządzanie kampanią reklamową
Lista wymaganych surowców do wykonania reklamy nosi nazwę
A. zapotrzebowaniem materiałowym
B. kalkulacją wartościową
C. zapotrzebowaniem sprzętowym
D. kalkulacją ilościową
PGF.08 Pytanie 702
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest merchandising?
A. Rodzajem badania i analizy rynku
B. Metodą budowania wizerunku firmy
C. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
D. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
PGF.08 Pytanie 703
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 30 000,00 zł, co oznacza redukcję o
A. 30%
B. 15%
C. 20%
D. 25%
PGF.08 Pytanie 704
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, gdy sprzedaż jest dokumentowana za pomocą kasy fiskalnej, paragon wydrukowany powinien być przekazany
A. klientom, którzy wyrażą taką prośbę
B. klientom, których zakup będzie wynosić więcej niż 10 zł
C. każdemu kupującemu
D. kupującym, którzy mają prawo do rabatu przy zakupie
PGF.08 Pytanie 705
Zarządzanie kampanią reklamową
Najmniej skuteczna metoda negocjacji, oparta na przekonaniu, że druga strona posiada wady i działa nieuczciwie, to strategia typu
A. przegrana - przegrana
B. przełamanie oporów
C. wygrana - przegrana
D. współpraca
PGF.08 Pytanie 706
Zarządzanie kampanią reklamową
Programy, które mogą zagrażać psychicznemu, emocjonalnemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, nie mogą być emitowane od godziny 6 rano do godziny
A. 21.00
B. 20.00
C. 23.00
D. 22.00
PGF.08 Pytanie 707
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zadanie zbadania wyników oglądalności programów emitowanych przez stację telewizyjną na podstawie analiz CBOS (Centrum Badania Opinii Społecznej). Które z podanych źródeł danych zostaną zastosowane?
A. Pierwotne, wewnętrzne
B. Wtórne, wewnętrzne
C. Wtórne, zewnętrzne
D. Pierwotne, zewnętrzne
PGF.08 Pytanie 708
Zarządzanie kampanią reklamową
Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na
A. ograniczaniu uprawnień
B. przystosowaniu
C. wykorzystywaniu czasu
D. ustępstwie
PGF.08 Pytanie 709
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodą druku zrealizuje to zamówienie drukarnia, która otrzymała projekty graficzne na kubki reklamowe?
A. Tampondrukiem
B. Typografią
C. Fleksografią
D. Światłodrukiem
PGF.08 Pytanie 710
Zarządzanie kampanią reklamową
System Customer Relationship Management to program komputerowy, który umożliwia zarządzanie
A. stanami magazynowymi
B. procesem produkcji
C. pracownikami
D. relacjami z klientami
PGF.08 Pytanie 711
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama internetowa w formie reklamy zajmującej całą stronę, która pojawia się przed dotarciem użytkownika do docelowego adresu, tymczasowo blokując możliwość przeglądania strony i zmuszając użytkownika do zapoznania się z treścią, nazywana jest
A. floating ad
B. pop up
C. tapeta reklamowa
D. interstitial
PGF.08 Pytanie 712
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką strategię dystrybucji powinien wybrać producent sprzętu AGD z tzw. średniej klasy cenowej?
A. Wyłączną
B. Ekskluzywną
C. Intensywną
D. Selektywną
PGF.08 Pytanie 713
Zarządzanie kampanią reklamową
Na czym polega ekspozycja w modelu 'shop in shop'?
A. Na prezentowaniu pełnego asortymentu sklepu, co ma na celu stworzenie iluzji obfitości, z pominięciem elementów dekoracyjnych
B. Na selekcji towarów z kilku odmiennych grup asortymentowych na podstawie ich wspólnych właściwości
C. Na dostosowywaniu aranżacji sklepowych do nadchodzących świąt lub wyjątkowych okazji
D. Na sprzedaży wyrobów jednej marki w lokalu oferującym produkty innej marki o zbliżonym charakterze, w wyznaczonej przestrzeni handlowej
PGF.08 Pytanie 714
Zarządzanie kampanią reklamową
Który dział w agencji reklamowej zajmuje się między innymi tworzeniem scenariuszy reklamowych, koncepcji ogłoszeń, ulotek oraz plakatów?
A. Produkcji
B. Kreatywnego
C. Koordynacji
D. Mediów
PGF.08 Pytanie 715
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając cenę usług reklamowych korzystając z metody opartej na popycie, należy uwzględnić
A. wydatki ponoszone na usługi.
B. preferencje nabywców.
C. ceny ofert konkurencji.
D. bieżący udział w rynku.
PGF.08 Pytanie 716
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje, w których druga strona otrzymuje wyraźne i konkretne żądania, to negocjacje
A. twarde
B. łagodne
C. integratywne
D. miękkie
PGF.08 Pytanie 717
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?
A. Fakturę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę pro-forma
D. Notę korygującą
PGF.08 Pytanie 718
Zarządzanie kampanią reklamową
Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu
A. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
B. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
C. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
D. jasnym, z niską wilgotnością.
PGF.08 Pytanie 719
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę reklamy w telewizji wykorzystano w przypadku, gdy aktor w trakcie filmu prezentuje produkt marki z widocznym logo tej firmy?
A. Lokowanie produktu
B. Reklamę towaru
C. Planszę promocyjną
D. Banner na stronie fanowskiej
PGF.08 Pytanie 720
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie
A. południe - od godz. 12.00 do 17.00
B. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
C. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
D. ranek - od godz. 6.00 do 12.00