Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 681
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Promocja handlowa
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Public relations
D. Promocja konsumencka
PGF.08 Pytanie 682
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?

A. Wykonanie animatiku
B. Przygotowanie shooting boardu
C. Przygotowanie mastera
D. Opracowanie storyboardu
PGF.08 Pytanie 683
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?

A. radiowej
B. internetowej
C. prasowej
D. zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 684
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadziła na rynek nowy produkt. Głównym celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez tę firmę nie jest

A. zachęcanie handlowców do lepszej prezentacji produktu w sklepie w celu wsparcia sprzedaży
B. wsparcie działań reklamowych i promocji skierowanej do konsumentów
C. motywowanie pracowników zatrudnionych w dziale PR
D. zdobycie nowych punktów sprzedaży
PGF.08 Pytanie 685
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacja dla klienta dotycząca sprzedaży łączonej w renomowanej sieci sklepów, gdzie przy nabyciu zestawu: spodnie + marynarka, klient zyskuje rabat w wysokości 30%, odnosi się do promocji

A. handlową
B. wewnętrzną
C. barterową
D. konsumencką
PGF.08 Pytanie 686
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?

A. Dojne krowy
B. Gwiazdy
C. Znaki zapytania
D. Psy
PGF.08 Pytanie 687
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy

A. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
B. praca nad kodeksami etyki reklamy
C. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
D. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
PGF.08 Pytanie 688
Zarządzanie kampanią reklamową

Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje

A. bigowania
B. sztancowania
C. pasowania
D. falcowania
PGF.08 Pytanie 689
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

Ilustracja do pytania 9
A. Nadzieja
B. Światełko
C. Radość
D. Płomyk
PGF.08 Pytanie 690
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjator powinien unikać

A. unikania osądów.
B. zdolności do wyrażania emocji.
C. dążenia do uzyskania kompromisu.
D. tendencyjnego wnioskowania.
PGF.08 Pytanie 691
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić, jakie stacje radiowe były słuchane przez respondentów w dniu poprzednim, konieczne jest przeprowadzenie badania z wykorzystaniem metody

A. winietowej
B. DAR
C. telemetrycznej
D. dzienniczkowej
PGF.08 Pytanie 692
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu

A. CAWI
B. PAPI
C. CATI
D. CAPI
PGF.08 Pytanie 693
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje w trakcie sprzedażowej rozmowy są niezbędne, gdy

A. żądania jednej ze stron są niezgodne z etyką
B. nie masz nic wartościowego do zaoferowania drugiej stronie
C. niektóre interesy stron są rozbieżne
D. druga strona działa w niewłaściwy sposób
PGF.08 Pytanie 694
Zarządzanie kampanią reklamową

W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?

A. te kobiety w wieku 40-49 lat, które podejmują aktywność fizyczną
B. wszystkie kobiety, które angażują się w sport
C. wszystkie kobiety, które są w wieku 40-49 lat oraz wszystkie kobiety, które uprawiają sport
D. wszystkich kobiet w przedziale wiekowym 40-49 lat
PGF.08 Pytanie 695
Zarządzanie kampanią reklamową

Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem

A. organizowaniem danych
B. przetwarzaniem danych
C. przekształcaniem danych
D. transferem danych
PGF.08 Pytanie 696
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy pragnie przekazać mediom wyniki rywalizacji na najlepszy film reklamowy stworzony przez uczniów. Z jakiego narzędzia promocji powinna skorzystać?

A. Sponsoring
B. Publicity
C. Lobbing
D. Aktywizację sprzedaży
PGF.08 Pytanie 697
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyodrębniając grupę docelową dla wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, zidentyfikowano segment konsumentów z wyższym wykształceniem. W związku z tym zastosowano segmentację na podstawie kryterium

A. demograficznego
B. ekonomicznego
C. społecznego
D. geograficznego
PGF.08 Pytanie 698
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa oferująca narzędzia BTL zaproponuje swoim klientom pomysły na reklamy

A. telewizyjnej
B. zewnętrznej
C. radiowej
D. sklepowej
PGF.08 Pytanie 699
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma może powiększyć bazę danych klientów dzięki zastosowaniu

A. loterii
B. wrzutek
C. degustacji produktu
D. gadżetów promocyjnych
PGF.08 Pytanie 700
Zarządzanie kampanią reklamową

W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?

A. Wykorzystując kody QR
B. Wykorzystując system CRM
C. Używając systemu TQM
D. Zastosowując kody PKD
PGF.08 Pytanie 701
Zarządzanie kampanią reklamową

Transportowa firma działająca na poziomie wojewódzkim powinna skoncentrować swoje kampanie reklamowe na rynku

A. globalnym
B. lokalnym
C. ogólnokrajowym
D. regionalnym
PGF.08 Pytanie 702
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma skoncentrowana na marketingu informuje swoich klientów o działaniach, które podejmuje. Elementem marketingowej mieszanki 4P, stanowiącym rodzaj komunikacji między przedsiębiorstwem a rynkiem, jest

A. promocja
B. dystrybucja
C. sprzedaż osobista
D. reklama
PGF.08 Pytanie 703
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?

A. Rozwój rynku
B. Dywersyfikacja
C. Rozwój produktu
D. Penetracja rynku
PGF.08 Pytanie 704
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy sprzedaży produktu powinno się

A. dostosować strategię negocjacji do charakteru osób, a nie do problematyki
B. upierać się przy wykorzystaniu subiektywnych kryteriów
C. koncentrować się na przyjęciu dominującej pozycji w negocjacjach
D. dążyć do znalezienia sposobów na uzyskanie wzajemnych korzyści
PGF.08 Pytanie 705
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę usług reklamowych korzystając z metody opartej na popycie, należy uwzględnić

A. preferencje nabywców.
B. wydatki ponoszone na usługi.
C. bieżący udział w rynku.
D. ceny ofert konkurencji.
PGF.08 Pytanie 706
Zarządzanie kampanią reklamową

W Polsce prawo reklamowe nie zezwala na wykorzystanie reklamy

A. rekomendacyjnej
B. podprogowej
C. alternatywnej
D. kontekstowej
PGF.08 Pytanie 707
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli agencja reklamowa działa tylko na obszarze województwa mazowieckiego, to jej zasięg obejmuje rynek

A. zagraniczny
B. krajowy
C. regionalny
D. lokalny
PGF.08 Pytanie 708
Zarządzanie kampanią reklamową

W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła

A. wewnętrzne pierwotne
B. zewnętrzne wtórne
C. zewnętrzne pierwotne
D. wewnętrzne wtórne
PGF.08 Pytanie 709
Zarządzanie kampanią reklamową

Zlecenie agencji full service przez przedsiębiorstwo na realizację kampanii reklamowej uznaje się za transakcję typu

A. C2C
B. B2B
C. B2C
D. C2B
PGF.08 Pytanie 710
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie środki poetyckie zastosowano w haśle Śpiesz się powoli?

A. Repetycja
B. Oksymoron
C. Aliteracja
D. Porównanie
PGF.08 Pytanie 711
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?

A. pierwotne, zewnętrzne
B. wtórne, zewnętrzne
C. wtórne, wewnętrzne
D. pierwotne, wewnętrzne
PGF.08 Pytanie 712
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa farmaceutycznego jest namówienie konsumentów do wypróbowania nowego produktu, który wkrótce wejdzie na rynek - maści przeciwbólowej. W tworzonej kampanii reklamowej firma powinna wykorzystać apel

A. seksualny
B. racjonalny
C. moralny
D. emocjonalny
PGF.08 Pytanie 713
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych rodzajów papieru zgodnie z klasyfikacją komercyjną jest papierem niskogramaturowym powlekanym?

A. HWC (high weight coated)
B. LWU (light weight uncoated)
C. MFC (machine finished coated)
D. LWC (light weight coated)
PGF.08 Pytanie 714
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?

A. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
B. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych
C. Materiały typu POS
D. Reklama w formie spotów radiowych
PGF.08 Pytanie 715
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna jest zazwyczaj stosowana dla produktów, które

A. cechują się niską sprzedażą
B. przekazują informacje
C. dopiero co wchodzą na rynek
D. są na rynku od dłuższego czasu
PGF.08 Pytanie 716
Zarządzanie kampanią reklamową

W wyniku analizy segmentacji oraz wyboru grupy docelowej, agencja reklamowa postanowiła dostosować elementy marketingu mix specjalnie dla swojego klienta – dużej sieci handlowej. Jaką strategię marketingową postanowiła wdrożyć ta agencja?

A. Marketingu zindywidualizowanego
B. Marketingu niezróżnicowanego
C. Marketingu masowego
D. Marketingu zróżnicowanego
PGF.08 Pytanie 717
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt brutto zamówienia 100 wizytówek wynosi 40 zł. Jaką kwotę musi uiścić klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniu powyżej 350 sztuk obowiązuje zniżka w wysokości 10%?

A. 120 zł
B. 144 zł
C. 160 zł
D. 126 zł
PGF.08 Pytanie 718
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie jest przeznaczone do tworzenia oraz modyfikowania podstawowej bazy danych?

A. aplikacja do prezentacji multimedialnej
B. program do grafiki wektorowej
C. arkusz kalkulacyjny
D. oprogramowanie do składu publikacji
PGF.08 Pytanie 719
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną

A. rynkowa
B. kosztowa
C. rynkowa odwrócona
D. kalkulacja "czasu i materiałów"
PGF.08 Pytanie 720
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.

Lp.Wielkość reklamy (ilość modułów)Cena netto za jednorazową emisję
1.1 moduł (40x27 mm)25,00 zł
2.18 modułów (1/4 strony A3)400,00 zł
3.24 moduły (1/3 strony A3)500,00 zł
4.36 modułów (1/2 strony A3)700,00 zł
5.72 moduły (strona A3)1 000,00 zł
6.Dopłata - strona tytułowa+100 %
7.Dopłata - strona ostatnia+75 %

A. 2 000,00 zł
B. 5 600,00 zł
C. 1 000,00 zł
D. 4 000,00 zł