Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Reguła zaangażowania i konsekwencji
B. Reguła niedostępności
C. Efekt halo
D. Prawo bliskości
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu
A. cyklu życia produktu
B. sytuacji na rynku
C. perspektyw rozwoju produktu
D. systemu dostarczania towarów firmy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?
A. Umowę o dzieło
B. Umowę kupna-sprzedaży
C. Umowę agencyjną
D. Umowę o pracę
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy celem kampanii promocyjnej jest osiągnięcie wysokiej rozpoznawalności marki, należy
A. nazwę marki umieścić na początku i końcu reklamy
B. wykorzystać dłuższe slogany reklamowe w kampanii
C. podkreślić atuty produktu umieszczone na opakowaniu
D. dopasować krój czcionki treści informacyjnej do nazwy marki
Zarządzanie kampanią reklamową
Hasło reklamowe drukarni, mające na celu zaakcentowanie korzyści płynących z druku przy użyciu nowoczesnych maszyn cyfrowych, powinno zawierać wezwanie
A. emocjonalny-negatywny
B. emocjonalny-pozytywny
C. moralny
D. racjonalny
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to
A. fantazja
B. zalecenie
C. demonstracja
D. animacja
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia zasadę

A. złotej proporcji.
B. trójpodziału.
C. asymetrii.
D. równowagi.
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. wrzutki
B. katalogu
C. e-mailingu
D. przesyłki pocztowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?
A. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
B. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
C. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
D. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?
1. | Projekt strony www | 500,00 zł |
2. | Wykonanie strony www | 1 500, 00 zł |
3. | Pozycjonowanie strony www | 300,00 zł |
4. | Projekt strony www + wykonanie strony www + pozycjonowanie strony www | 2 000,00 zł |
A. Cen wiązanych.
B. Linii cenowej.
C. Cen wygodnych.
D. Cen kompensacyjnych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i prawach pokrewnych, prawa do reklamy projektu stworzonego przez grafika zatrudnionego w agencji reklamowej na podstawie umowy o pracę przysługują
A. pracownikowi i pracodawcy (w równych częściach)
B. pracodawcy, czyli agencji reklamowej
C. zatrudnionemu, czyli grafikowi
D. zarówno pracodawcy, jak i pracownikowi (w proporcji 60% do 40%)
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla
A. spotów reklamowych
B. billboardów
C. ulotek i folderów
D. spotów radiowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z przytoczonych form oferty handlowej popularnej agencji reklamowej jest najmniej interesująca?
A. Katalog, folder, ulotka
B. Krótki tekst w emailu
C. Uniwersalny przekaz w mediach
D. Pismo ofertowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystując trójetapowy sposób argumentacji sprzedażowej FAB, sprzedawca
A. ukazuje jedynie korzyści płynące z cech towaru lub usługi
B. dopasowuje cechy i korzyści towaru do wcześniej zidentyfikowanych potrzeb klienta
C. ilustruje zyski, jakie klient może uzyskać przez zaspokojenie swoich potrzeb
D. omawia wyłącznie cechy charakterystyczne towaru lub usługi
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?
A. Power Point
B. Paint Shop Pro
C. Microsoft Excel
D. Adobe InDesign
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie programy nie mogą być przerywane w celu wyemitowania reklamy, zgodnie z przepisami ustawy o radiofonii i telewizji?
A. Filmy fabularne
B. Programy dla dzieci
C. Teleturnieje i gry
D. Programy naukowe
PGF.08 Pytanie 737
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie
A. konferencji prasowej
B. wycieczki prasowej
C. briefingu
D. przyjęcia prasowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?
A. Sprzedaż bezpośrednia.
B. Public relations.
C. Promocja dla konsumentów.
D. Akcja promocyjna.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie bazy danych B2C. Zgromadzone dane powinny dotyczyć
A. producentów
B. dystrybutorów
C. pracowników
D. konsumentów
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie skutecznej reklamy wymaga, aby komunikat
A. przekazywał proste informacje
B. był ciężki do zapamiętania
C. nie zachęcał do podjęcia działań
D. był natrętny
PGF.08 Pytanie 741
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy klient pragnie dotrzeć do grupy docelowej, która zamawia głównie produkty korzystając z nowoczesnych metod sprzedaży, powinien inwestować największe środki finansowe w projektowanie
A. sklepu internetowego
B. pylonu multimedialnego
C. tablic reklamowych
D. szyldów reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent kawy organizuje raz w miesiącu akcję pod hasłem "Święto Kawy". Polega ona na oferowaniu klientom opakowań premiowych kawy, zgodnie z zasadą zaprezentowaną na załączonym plakacie. Które z narzędzi promocji wykorzystuje firma?

A. Sprzedaż osobistą.
B. Reklamę.
C. Promocję sprzedaży.
D. Public relations.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

A. Światełko
B. Płomyk
C. Radość
D. Nadzieja
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować
A. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
B. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
C. w pobliżu miejsca zabaw
D. na obszarze prywatnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów
A. spełniających te same potrzeby.
B. stworzonych w odmiennym celu.
C. o zróżnicowanej cenie.
D. mających wiele cech dających się zweryfikować.
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań
A. ilościowych
B. panelowych
C. dzienniczkowych
D. jakościowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium
A. kulturowego
B. behawioralnego
C. demograficznego
D. społecznego
Zarządzanie kampanią reklamową
Załączony rysunek przedstawia harmonogram wydawniczy jednego z miesięczników. Ile wynosił okres wyprzedzenia w składaniu reklamy do druku dla wydania nr 6?
Numer wydania | Data publikacji | Termin nadsyłania gotowych materiałów | Termin nadsyłania zlecenia reklamowego |
---|---|---|---|
1 | 2013-12-27 | 2013-12-12 | 2013-12-10 |
2 | 2014-01-23 | 2013-01-04 | 2013-01-07 |
3 | 2014-02-20 | 2014-02-07 | 2014-02-03 |
4 | 2014-03-20 | 2014-03-07 | 2014-03-03 |
5 | 2014-04-24 | 2014-04-11 | 2014-04-07 |
6 | 2014-05-22 | 2014-05-09 | 2014-05-05 |
7/8 | 2014-06-20 | 2014-06-06 | 2014-06-02 |
9 | 2014-08-14 | 2014-08-01 | 2014-07-28 |
10 | 2014-09-18 | 2014-09-05 | 2014-09-01 |
11 | 2014-10-16 | 2014-10-03 | 2014-09-29 |
12 | 2014-11-13 | 2014-10-31 | 2014-10-27 |
1/2015 | 2014-12-18 | 2014-12-05 | 2014-12-01 |
A. 9 dni.
B. 17 dni.
C. 5 dni.
D. 13 dni.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego pytania brakuje w zamieszczonym modelu strategicznego planowania mediów Stephena Kinga?

A. Czy doszliśmy do konsensusu?
B. Czy założenia kampanii są odpowiednie?
C. Czy zbliżamy się do celu?
D. Czy potrafimy wyliczyć zyski?
PGF.08 Pytanie 750
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?
A. zbudowanie świadomości dostępności usług
B. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
C. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
D. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?
A. Przekaz pocztowy
B. Czek rozrachunkowy
C. Karta płatnicza
D. Przelew na konto
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokumentem, w którym klient zleca bankowi lub poczcie przelanie określonej kwoty z własnego konta na konto agencji reklamowej, jest
A. faktura.
B. polecenie przelewu.
C. paragon fiskalny.
D. rachunek.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?
Brief reklamowy | |
---|---|
Charakterystyka produktu/usługi | pizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków |
Cel | poinformowanie o firmie i jej działalności |
Grupa docelowa | osoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo |
Kluczowe korzyści | dobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line |
Budżet | 1 000,00 zł |
A. Radiową.
B. W punkcie sprzedaży.
C. Internetową.
D. Telewizyjną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Graficzna część planu medialnego, zawierająca rozkład na dni, tygodnie albo miesiące i ukazująca okresy działań w różnych mediach, jest nazywana
A. krótki opis reklamy
B. przepływ gotówki
C. flowchart
D. krótki opis kreatywny
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.
A. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
B. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
C. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
D. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki program pozwoli na stworzenie logo?
A. Adobe Acrobat
B. Microsoft Access
C. Corel Draw
D. Movie Maker
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?
A. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
B. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
C. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
D. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak powinien zachować się pracownik agencji reklamowej wobec klienta, który często zmienia temat rozmowy i wydaje się niepewny swoich potrzeb?
A. Wracać do głównego wątku rozmowy
B. Okazywać klientowi frustrację
C. Nie zwracać uwagi na klienta
D. Prowadzić dyskusje na każdy poruszony temat
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 30 000,00 zł, co oznacza redukcję o
A. 25%
B. 20%
C. 30%
D. 15%
Zarządzanie kampanią reklamową
Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na
A. przystosowaniu
B. wykorzystywaniu czasu
C. ustępstwie
D. ograniczaniu uprawnień