Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?

A. Reguła zaangażowania i konsekwencji
B. Reguła niedostępności
C. Efekt halo
D. Prawo bliskości
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu

A. cyklu życia produktu
B. sytuacji na rynku
C. perspektyw rozwoju produktu
D. systemu dostarczania towarów firmy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?

A. Umowę o dzieło
B. Umowę kupna-sprzedaży
C. Umowę agencyjną
D. Umowę o pracę
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy celem kampanii promocyjnej jest osiągnięcie wysokiej rozpoznawalności marki, należy

A. nazwę marki umieścić na początku i końcu reklamy
B. wykorzystać dłuższe slogany reklamowe w kampanii
C. podkreślić atuty produktu umieszczone na opakowaniu
D. dopasować krój czcionki treści informacyjnej do nazwy marki
Zarządzanie kampanią reklamową

Hasło reklamowe drukarni, mające na celu zaakcentowanie korzyści płynących z druku przy użyciu nowoczesnych maszyn cyfrowych, powinno zawierać wezwanie

A. emocjonalny-negatywny
B. emocjonalny-pozytywny
C. moralny
D. racjonalny
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to

A. fantazja
B. zalecenie
C. demonstracja
D. animacja
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie

A. wrzutki
B. katalogu
C. e-mailingu
D. przesyłki pocztowej
PGF.08 Pytanie 729
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?

A. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
B. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
C. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
D. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?

1.Projekt strony www500,00 zł
2.Wykonanie strony www1 500, 00 zł
3.Pozycjonowanie strony www300,00 zł
4.Projekt strony www + wykonanie strony www + pozycjonowanie strony www2 000,00 zł

A. Cen wiązanych.
B. Linii cenowej.
C. Cen wygodnych.
D. Cen kompensacyjnych.
PGF.08 Pytanie 731
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i prawach pokrewnych, prawa do reklamy projektu stworzonego przez grafika zatrudnionego w agencji reklamowej na podstawie umowy o pracę przysługują

A. pracownikowi i pracodawcy (w równych częściach)
B. pracodawcy, czyli agencji reklamowej
C. zatrudnionemu, czyli grafikowi
D. zarówno pracodawcy, jak i pracownikowi (w proporcji 60% do 40%)
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla

A. spotów reklamowych
B. billboardów
C. ulotek i folderów
D. spotów radiowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystując trójetapowy sposób argumentacji sprzedażowej FAB, sprzedawca

A. ukazuje jedynie korzyści płynące z cech towaru lub usługi
B. dopasowuje cechy i korzyści towaru do wcześniej zidentyfikowanych potrzeb klienta
C. ilustruje zyski, jakie klient może uzyskać przez zaspokojenie swoich potrzeb
D. omawia wyłącznie cechy charakterystyczne towaru lub usługi
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?

A. Power Point
B. Paint Shop Pro
C. Microsoft Excel
D. Adobe InDesign
PGF.08 Pytanie 736
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie programy nie mogą być przerywane w celu wyemitowania reklamy, zgodnie z przepisami ustawy o radiofonii i telewizji?

A. Filmy fabularne
B. Programy dla dzieci
C. Teleturnieje i gry
D. Programy naukowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Sprzedaż bezpośrednia.
B. Public relations.
C. Promocja dla konsumentów.
D. Akcja promocyjna.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent kawy organizuje raz w miesiącu akcję pod hasłem "Święto Kawy". Polega ona na oferowaniu klientom opakowań premiowych kawy, zgodnie z zasadą zaprezentowaną na załączonym plakacie. Które z narzędzi promocji wykorzystuje firma?

Ilustracja do pytania 22
A. Sprzedaż osobistą.
B. Reklamę.
C. Promocję sprzedaży.
D. Public relations.
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować

A. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
B. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
C. w pobliżu miejsca zabaw
D. na obszarze prywatnym
PGF.08 Pytanie 745
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów

A. spełniających te same potrzeby.
B. stworzonych w odmiennym celu.
C. o zróżnicowanej cenie.
D. mających wiele cech dających się zweryfikować.
Zarządzanie kampanią reklamową

W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań

A. ilościowych
B. panelowych
C. dzienniczkowych
D. jakościowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium

A. kulturowego
B. behawioralnego
C. demograficznego
D. społecznego
Zarządzanie kampanią reklamową

Załączony rysunek przedstawia harmonogram wydawniczy jednego z miesięczników. Ile wynosił okres wyprzedzenia w składaniu reklamy do druku dla wydania nr 6?

Numer wydaniaData publikacjiTermin nadsyłania gotowych materiałówTermin nadsyłania zlecenia reklamowego
12013-12-272013-12-122013-12-10
22014-01-232013-01-042013-01-07
32014-02-202014-02-072014-02-03
42014-03-202014-03-072014-03-03
52014-04-242014-04-112014-04-07
62014-05-222014-05-092014-05-05
7/82014-06-202014-06-062014-06-02
92014-08-142014-08-012014-07-28
102014-09-182014-09-052014-09-01
112014-10-162014-10-032014-09-29
122014-11-132014-10-312014-10-27
1/20152014-12-182014-12-052014-12-01

A. 9 dni.
B. 17 dni.
C. 5 dni.
D. 13 dni.
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego pytania brakuje w zamieszczonym modelu strategicznego planowania mediów Stephena Kinga?

Ilustracja do pytania 29
A. Czy doszliśmy do konsensusu?
B. Czy założenia kampanii są odpowiednie?
C. Czy zbliżamy się do celu?
D. Czy potrafimy wyliczyć zyski?
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?

A. zbudowanie świadomości dostępności usług
B. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
C. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
D. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
PGF.08 Pytanie 751
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?

A. Przekaz pocztowy
B. Czek rozrachunkowy
C. Karta płatnicza
D. Przelew na konto
PGF.08 Pytanie 752
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem, w którym klient zleca bankowi lub poczcie przelanie określonej kwoty z własnego konta na konto agencji reklamowej, jest

A. faktura.
B. polecenie przelewu.
C. paragon fiskalny.
D. rachunek.
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?

Brief reklamowy
Charakterystyka produktu/usługipizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków
Celpoinformowanie o firmie i jej działalności
Grupa docelowaosoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo
Kluczowe korzyścidobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line
Budżet1 000,00 zł

A. Radiową.
B. W punkcie sprzedaży.
C. Internetową.
D. Telewizyjną.
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.

A. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
B. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
C. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
D. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?

A. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
B. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
C. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
D. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
PGF.08 Pytanie 758
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak powinien zachować się pracownik agencji reklamowej wobec klienta, który często zmienia temat rozmowy i wydaje się niepewny swoich potrzeb?

A. Wracać do głównego wątku rozmowy
B. Okazywać klientowi frustrację
C. Nie zwracać uwagi na klienta
D. Prowadzić dyskusje na każdy poruszony temat