Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 721
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie tworzenia reklamy radiowej na etapie postprodukcji wykonywany jest

A. casting aktorów.
B. harmonogram prac.
C. scenariusz reklamy.
D. montaż.
PGF.08 Pytanie 722
Zarządzanie kampanią reklamową

Biorąc pod uwagę zaprezentowany na wykresie wynik badań, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, reklamę radiową należy zaplanować w godzinach

Ilustracja do pytania 2
A. 21:30 - 23:30
B. 11:30 - 14:30
C. 7:30 - 10:30
D. 15:30 - 18:30
PGF.08 Pytanie 723
Zarządzanie kampanią reklamową

W sloganie "Pora na Polar" wykorzystuje się

A. rym.
B. epitet.
C. metaforę.
D. aliterację.
PGF.08 Pytanie 724
Zarządzanie kampanią reklamową

Nadruk na długopisach reklamowych należy wykonać techniką druku określaną jako

A. sitodruk.
B. tampondruk.
C. rotograwiura
D. offset.
PGF.08 Pytanie 725
Zarządzanie kampanią reklamową

Planując kampanię reklamową z wykorzystaniem medium o jak najmniejszym poziomie zakłócenia uwagi, należy wybrać

A. internet.
B. kolorowe magazyny.
C. telewizję.
D. radio.
PGF.08 Pytanie 726
Zarządzanie kampanią reklamową

Największy wzrost udziału w rynku w porównaniu z rokiem 2013 należy do

Ilustracja do pytania 6
A. Mobile Display
B. Display
C. SEM
D. Video
PGF.08 Pytanie 727
Zarządzanie kampanią reklamową

Czas ekspozycji billboardu sponsorskiego przed prognozą pogody nie może być dłuższy niż

A. 4 s
B. 15 s
C. 20 s
D. 8 s
PGF.08 Pytanie 728
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach działań wewnętrznego public relations można wykorzystać

A. katalog handlowy.
B. blog korporacyjny.
C. wycieczkę prasową.
D. briefing.
PGF.08 Pytanie 729
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykresu prezentującego wydatki reklamowe można stwierdzić, że w latach 2007-2010 największe wahania wydatków zanotowała reklama

Ilustracja do pytania 9
A. radiowa.
B. internetowa.
C. telewizyjna.
D. prasowa.
PGF.08 Pytanie 730
Zarządzanie kampanią reklamową

Technikę wykorzystywaną w badaniach marketingowych, która umożliwia respondentowi wyjawienie wprost swoich myśli i uczuć, nazywa się techniką

A. segregacji.
B. lingwistyczną.
C. projekcyjną.
D. trójkąta.
PGF.08 Pytanie 731
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu przeprowadzenia rozmowy z klientami sklepu dotyczącej wprowadzonego asortymentu należy wykorzystać metodę

A. wywiadu.
B. testu.
C. obserwacji.
D. badań ankietowych.
PGF.08 Pytanie 732
Zarządzanie kampanią reklamową

Chcąc dowiedzieć się których stacji radiowych respondenci słuchali poprzedniego dnia, należy przeprowadzić badanie metodą

A. winietową.
B. telemetryczną.
C. DAR.
D. dzienniczkową.
PGF.08 Pytanie 733
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprawdzając, ile kosztuje dotarcie do jednego procenta klientów z grupy docelowej, należy odczytać wyniki parametru kosztowego

A. CCS
B. COW
C. CPT
D. CPP
PGF.08 Pytanie 734
Zarządzanie kampanią reklamową

Pytanie: "W jaki sposób moglibyśmy poprawić obsługę klienta?" jest pytaniem o charakterze

A. zamkniętym.
B. półotwartym.
C. półzamkniętym.
D. otwartym.
PGF.08 Pytanie 735
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to współczynnik używany w marketingu internetowym, za pomocą którego oblicza się

A. liczbę kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklamy.
B. koszt za sto wyświetleń reklamy.
C. koszt, jaki ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link reklamowy.
D. liczbę kliknięć w ciągu tygodnia.
PGF.08 Pytanie 736
Zarządzanie kampanią reklamową

Przeniesienie nastroju wywołanego przekazem reklamowym na produkt nazywa się efektem

A. konsekwencji.
B. coctail party.
C. halo.
D. owczego pędu.
PGF.08 Pytanie 737
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soku tłoczonego ze świeżych ekologicznych jabłek zamierza wprowadzić na rynek podobny sok, tyle, że z gruszek. Jaki główny cel powinien przyjąć dla kampanii reklamowej?

A. Przypomnienie o dotychczasowych produktach firmy.
B. Przyciągnięcie nabywców innych marek.
C. Poinformowanie klientów o nowym produkcie.
D. Przedstawienie historii marki.
PGF.08 Pytanie 738
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa umieściła na swojej stronie www załączoną informację. Którą formę promocji zastosowała firma?

Ilustracja do pytania 18
A. Marketing bezpośredni.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Promocję sprzedaży.
D. Public-relations.
PGF.08 Pytanie 739
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient kupując sok pomarańczowy przypomniał sobie reklamę, która kojarzyła mu się z latem, słońcem, wakacjami oraz wzbudziła pozytywne emocje. Jak określane jest takie przeniesienie emocji na produkt, w wyniku obejrzenia przekazu reklamowego?

A. Efekt halo.
B. Narcyzm.
C. Odbiór podprogowy.
D. Neuromarketing.
PGF.08 Pytanie 740
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc kampanię reklamową skierowaną do osób młodych, które nie tylko będą odbiorcami przekazu, ale również zaangażują się w działania promocyjne firmy należy wykorzystać

A. ogłoszenie reklamowe w prasie dla młodzieży.
B. spot reklamowy w telewizji.
C. reklamę internetową.
D. fanpage firmy na portalu społecznościowym.
PGF.08 Pytanie 741
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowuje kampanię reklamową dla salonu fryzjerskiego, działającego na terenie Krakowa. Celem kampanii jest pozyskanie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna zastosować agencja reklamowa?

A. Reklamę w miejscu sprzedaży.
B. Radio lokalne.
C. Telewizję ogólnopolską.
D. Radio ogólnopolskie.
PGF.08 Pytanie 742
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.

Ilustracja do pytania 22
A. Piękny styl.
B. Piękny ogród.
C. Piękne mieszkanie.
D. Piękny dom.
PGF.08 Pytanie 743
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych rozszerzeń zapisu pliku należy wybrać, aby po zaniesieniu do drukarni grafik mógł zmienić krój i kolor czcionki?

A. .tiff
B. .cdr
C. .jpeg
D. .gif
PGF.08 Pytanie 744
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa "X-line" zajmuje się przede wszystkim tworzeniem nazw firm, usług i produktów. Fachowe opracowanie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, jak i lepsze dotarcie do konsumenta i utrwalenie się w jego umyśle. Jaki jest główny profil działania agencji?

A. Marketing szeptany.
B. Marketing kreatywny.
C. Copywriting.
D. Naming.
PGF.08 Pytanie 745
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiona grafika ma zostać zamieszczona na bilbordach w większych miastach Polski. Wskaż nieprawidłowość, która występuje w zaprojektowanym przekazie reklamowym.

Ilustracja do pytania 25
A. Brak hasła reklamowego.
B. Brak logo.
C. Za mała grafika.
D. Za dużo tekstu.
PGF.08 Pytanie 746
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z rysunków na pewno został wykonany w programie do grafiki rastrowej?

Ilustracja do pytania 26
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
PGF.08 Pytanie 747
Zarządzanie kampanią reklamową

Na załączonym rysunku przedstawiono czekoladki firmy "Avanti". Do której kategorii można zaliczyć hasło reklamowe znajdujące się na opakowaniu?

Ilustracja do pytania 27
A. Wskazujące na nowość.
B. Emocjonalne.
C. Pobudzające ciekawość.
D. Racjonalne.
PGF.08 Pytanie 748
Zarządzanie kampanią reklamową

Na rysunku przedstawiona jest wizytówka służbowa pracownika Agencji Reklamowej "Ollyy". Którego podstawowego elementu brakuje na wizytówce?

Ilustracja do pytania 28
A. Nazwy firmy.
B. Zdjęcia firmy.
C. Zdjęcia pracownika.
D. Adresu firmy.
PGF.08 Pytanie 749
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii reklamowej wycieczek ekstremalnych dla osób młodych, lubiących spędzać wolny czas aktywnie, mających odpowiedni zasób pieniędzy powinno się zastosować

A. spoty reklamowe zamieszczone w TVPogoda.
B. plakaty reklamowe.
C. reklamę w wyszukiwarkach internetowych.
D. ulotki reklamowe.
PGF.08 Pytanie 750
Zarządzanie kampanią reklamową

Które przepisy stanowią o tym, że wykorzystanie wizerunku kobiety na załączonym fragmencie bilbordu wymagało jej zgody?

Ilustracja do pytania 30
A. Kodeks Pracy.
B. Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
C. Ustawa Prawo Prasowe.
D. Kodeks etyki reklamy.
PGF.08 Pytanie 751
Zarządzanie kampanią reklamową

Otrzymałeś zlecenie zaprojektowania plakatu w formacie A4. Plakat ma być podzielony na trzy części w poziomie, każda część ma być w innym kolorze i zawierać rożne informacje. Jakie narzędzie programu graficznego ułatwi Ci podział obszaru roboczego na trzy części, tak jak na załączonej grafice?

Ilustracja do pytania 31
A. Prowadnice.
B. Skalowanie.
C. Kadrowanie.
D. Krzywe Beziera.
PGF.08 Pytanie 752
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zleciła przygotowanie projektu zaproszenia według następujących zasad: na środku napis zaproszenie w kolorze czarnym, krój pisma bez szeryfów, dwa elementy ozdobne również na środku. Agencja przygotowała do akceptacji projekt pokazany na rysunku. Wskaż elementy niezgodne z wytycznymi klienta.

Ilustracja do pytania 32
A. Krój pisma i liczba elementów ozdobnych.
B. Kolor czcionki i krój pisma.
C. Rozmieszczenie elementów i kolor czcionki.
D. Liczba elementów ozdobnych i rozmieszczenie elementów.
PGF.08 Pytanie 753
Zarządzanie kampanią reklamową

Duża firma produkująca napoje i wody mineralne, wprowadza na rynek nowy napój dla osób odchudzających się. Według strategii reklamy firmy, rynkiem docelowym są nastolatki, dbające o wygląd, ale niestety mające problemy z nadwagą. Który rodzaj reklamy najlepiej trafi do grupy docelowej?

A. Zewnętrzna.
B. Telewizyjna.
C. Prasowa.
D. Internetowa.
PGF.08 Pytanie 754
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument określający wybrane do kampanii media, środki i nośniki wraz z informacjami na temat daty i miejsca emisji oraz kosztów, to

A. job brief.
B. branding.
C. brief reklamowy.
D. media plan.
PGF.08 Pytanie 755
Zarządzanie kampanią reklamową

Międzynarodowa korporacja zamierza zakupić czas antenowy przed programami informacyjnymi. Wskaż program, który powinna wybrać firma, kierując się przyrostem oglądalności w ostatnich dwóch latach.

Ilustracja do pytania 35
A. BiznesTV 17:00
B. BiznesINFO 19:00
C. BiznesPRO 18:00
D. BiznesPlus 19:30
PGF.08 Pytanie 756
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach kampanii reklamowej przewidziano ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku, 10 spotów reklamowych w lokalnym radio oraz 6 spotów reklamowych w lokalnej telewizji. Na podstawie cennika zaplanuj budżet reklamowy na całą kampanię.

Ilustracja do pytania 36
A. 71 000 zł
B. 70 000 zł
C. 62 000 zł
D. 60 000 zł
PGF.08 Pytanie 757
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć hurtowni alkoholi planuje przygotować kampanię reklamową w telewizji, promującą wyroby alkoholowe i pokrewne. Zaplanowano czas antenowy w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte działania są zgodne z prawem?

A. Tak, ponieważ są odpowiednie dla charakteru działalności hurtowni.
B. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
C. Tak, ponieważ są to godziny najlepsze dla tego rodzaju reklamy.
D. Nie, ponieważ naruszają ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
PGF.08 Pytanie 758
Zarządzanie kampanią reklamową

Media plan zakłada wyemitowanie 30 spotów telewizyjnych w ciągu 15 dni. Organizacja emisji tych spotów ma mieć charakter pulsacyjny. Który z harmonogramów realizuje to założenie?

Ilustracja do pytania 38
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
PGF.08 Pytanie 759
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowuje telewizyjny spot reklamowy dla swojego klienta. Jaki jest pierwszy etap procesu produkcji spotu reklamowego, który powinien zostać przedstawiony klientowi?

A. Animatic.
B. Casting.
C. Storyboard.
D. Udźwiękowienie.
PGF.08 Pytanie 760
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dysponuje papierami o wymienionych gramaturach. Do wydruku wewnętrznych zestawień tabelarycznych, raportów i sprawozdań agencja powinna użyć papieru o gramaturze

A. 80 g/m2
B. 120 g/m2
C. 160 g/m2
D. 30 g/m2