Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 721
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Publicity
B. Lobbing
C. Aktywizację sprzedaży
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 722
Zarządzanie kampanią reklamową
Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa
A. zasada Pareto
B. zasada Złotej Proporcji
C. prawo Hicka
D. prawo Fittsa
PGF.08 Pytanie 723
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystując trójetapowy sposób argumentacji sprzedażowej FAB, sprzedawca
A. omawia wyłącznie cechy charakterystyczne towaru lub usługi
B. ilustruje zyski, jakie klient może uzyskać przez zaspokojenie swoich potrzeb
C. ukazuje jedynie korzyści płynące z cech towaru lub usługi
D. dopasowuje cechy i korzyści towaru do wcześniej zidentyfikowanych potrzeb klienta
PGF.08 Pytanie 724
Zarządzanie kampanią reklamową
Najczęściej stosowaną metodą określania budżetu reklamowego przez firmy z długim stażem na rynku, które mają stabilną sprzedaż, jest metoda
A. obliczania budżetu reklamowego w oparciu o poziom konkurencji
B. wszystko, co firma jest w stanie sfinansować
C. obliczania budżetu reklamowego jako określony procent od obrotów firmy
D. zadaniowa
PGF.08 Pytanie 725
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.
A. Rezerwacja czasu antenowego
B. Produkcja spotu telewizyjnego
C. Produkcja spotu radiowego
D. Opracowanie projektu graficznego plakatu
PGF.08 Pytanie 726
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klientami przedsiębiorstwa są bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej firmy), to najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. przesyłek pocztowych
B. e-mailingu
C. wrzutek
D. katalogu
PGF.08 Pytanie 727
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:
A. zdanie grupy społecznej, rodzina
B. opinie liderów, kultura
C. osobowość, postawy
D. dochody, ceny
PGF.08 Pytanie 728
Zarządzanie kampanią reklamową
W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii
A. penetracji
B. cen rozszerzających
C. cen luksusowych
D. zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 729
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia danych ilustruje aranżacja sali widoczna na diagramie?
A. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
B. Burzy mózgów
C. Delficką
D. Ankiecie audytoryjnej
PGF.08 Pytanie 730
Zarządzanie kampanią reklamową
Do przygotowania oferty handlowej z informacjami teleadresowymi agencji reklamowej w nagłówku i stopce, używa się programu
A. Microsoft Access
B. Microsoft InfoPath Filler
C. Microsoft Word
D. Microsoft Clip Organizer
PGF.08 Pytanie 731
Zarządzanie kampanią reklamową
Renomowana firma motoryzacyjna planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. Postanowiono zastosować strategię PULL, polegającą na kształtowaniu popytu przez bezpośrednie oddziaływanie na konsumenta. Najskuteczniejszymi narzędziami w tej strategii będą
A. public relations i product placement
B. akwizycja oraz merchandising
C. akwizycja oraz promocja sprzedaży
D. trzy kanały dystrybucji
PGF.08 Pytanie 732
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć dla produktów wprowadzanych na rynek?
A. Przypominającą
B. Konkurencyjną
C. Informacyjną
D. Nakłaniającą
PGF.08 Pytanie 733
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja oraz realizacja konferencji prasowej należy do działalności w obszarze
A. publicity
B. corporate design
C. media relations
D. customer relations
PGF.08 Pytanie 734
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który ma silne więzi z firmą i poleca ją innym, jest klientem
A. zaangażowanym ekonomicznie.
B. lojalnym.
C. narzekającym na ceny.
D. stałym.
PGF.08 Pytanie 735
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
B. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
C. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
D. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
PGF.08 Pytanie 736
Zarządzanie kampanią reklamową
W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?
A. Niebieski
B. Żółty
C. Czarny
D. Fioletowy
PGF.08 Pytanie 737
Zarządzanie kampanią reklamową
Usługę wykonania muralu należy zaliczyć do cennika reklamy.
A. zewnętrznej
B. prasowej
C. radiowej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 738
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest krótki dokument towarzyszący innym pismom, który ma na celu uzupełnienie przekazywanych razem z nim materiałów?
A. notatka służbowa
B. referencje firmowe
C. pismo przewodnie
D. prezentacja pitch
PGF.08 Pytanie 739
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych programów pozwala na stworzenie bazy danych klientów, w której możliwe jest automatyczne wyszukiwanie kontrahentów?
A. ABC Amber Text Converter
B. Microsoft Office Access
C. Microsoft Office Publisher
D. Adobe Reader
PGF.08 Pytanie 740
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający sugestie od klienta, istotne w procesie realizacji kampanii reklamowej, to
A. brief reklamowy
B. brief kreatywny
C. zapytanie ofertowe
D. oferta
PGF.08 Pytanie 741
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego
A. klientem podejrzanym
B. klientem sfrustrowanym
C. klientem nietypowym
D. klientem tajemniczym
PGF.08 Pytanie 742
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym sposobem na zaprezentowanie klientowi projektów graficznych, zarówno w formacie wektorowym, jak i rastrowym, wraz z planem medialnym, jest użycie programu komputerowego
A. MS PowerPoint
B. Corel Draw
C. MS Excel
D. Adobe Photoshop
PGF.08 Pytanie 743
Zarządzanie kampanią reklamową
Który sposób prowadzenia prezentacji umożliwia nawiązanie kontaktu między prezenterem a słuchaczami w przyjemnej atmosferze?
A. Przyjazny, skupiony na sobie
B. Dominujący, skupiony na odbiorcach
C. Dominujący, skupiony na sobie
D. Przyjazny, skupiony na odbiorcach
PGF.08 Pytanie 744
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje zlecenie dotyczące opracowania programu budowania trwałych relacji z grupami wpływowymi oraz konsumentami. Jakie narzędzie komunikacji marketingowej powinna zastosować?
A. Public relations
B. Sponsoring
C. Merchandising
D. Promocja sprzedaży
PGF.08 Pytanie 745
Zarządzanie kampanią reklamową
Potrzeby biologiczne to
A. pragnienie miłości, przyjaźni, akceptacji wśród innych
B. pragnienie konkretnych dóbr służących do zaspokajania najważniejszych potrzeb
C. potrzeby, które nie odnoszą się do konkretnych przedmiotów, lecz do ogólnych warunków życia, np. pragnienie, jedzenie, sen
D. wszystkie potrzeby zaspokajane w trakcie życia
PGF.08 Pytanie 746
Zarządzanie kampanią reklamową
Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad
A. typu Triada
B. typu Diada
C. zogniskowany
D. pogłębiony
PGF.08 Pytanie 747
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma Fonika umieszczając swój znak graficzny na odzieży sportowej zawodnika wykorzystała
A. product placement
B. sponsoring emblematowy
C. sponsoring imienny
D. mecenat
PGF.08 Pytanie 748
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy podczas negocjacji warunków sprzedaży rozmówca mówi z zaciśniętymi zębami i ustami lub jedną z warg, to oznacza, że
A. nie zamierza zgodzić się na proponowane warunki
B. akceptuje przedstawioną propozycję
C. potrzebuje chwili na przemyślenie warunków
D. rozważa przyjęcie oferty
PGF.08 Pytanie 749
Zarządzanie kampanią reklamową
Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji
A. twardych
B. rozdzielających
C. integrujących
D. miękkich
PGF.08 Pytanie 750
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest
A. strateg
B. media planner
C. media buyer
D. analityk
PGF.08 Pytanie 751
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:
A. zysk, stratę, produkt, konsument
B. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
C. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
D. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja
PGF.08 Pytanie 752
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań
A. dzienniczkowych
B. jakościowych
C. panelowych
D. ilościowych
PGF.08 Pytanie 753
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z elementów marketingu mix odnosi się do interakcji firmy z rynkiem?
A. Towar.
B. Koszt.
C. Dystrybucja.
D. Promocja.
PGF.08 Pytanie 754
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przesyłając materiały marketingowe za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, musi stosować się do przepisów ustawy
A. o podpisie elektronicznym
B. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
C. o swobodzie działalności gospodarczej
D. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
PGF.08 Pytanie 755
Zarządzanie kampanią reklamową
Na której grafice ukazano wizytówkę agencji reklamowej, zajmującej się realizacją indywidualnych, niestandardowych projektów, tworzonych przez niezależnych twórców o wysokiej renomie w branży reklamowej?

A. Na grafice 4
B. Na grafice 2
C. Na grafice 1
D. Na grafice 3
PGF.08 Pytanie 756
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa "X-line" koncentruje się głównie na kreowaniu nazw dla firm, usług oraz produktów. Profesjonalne stworzenie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, a także lepsze dotarcie do klientów i zapadnięcie im w pamięć. Jaki jest zasadniczy obszar działalności tej agencji?
A. Copywriting
B. Naming
C. Marketing kreatywny
D. Marketing szeptany
PGF.08 Pytanie 757
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama stworzona w formie elektronicznej została dostarczona klientowi do zatwierdzenia w postaci pliku z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych formatów reklamowych został przygotowany dla klienta?
A. Reklama telewizyjna
B. Reklama radiowa
C. Plakat w dużych rozmiarach
D. Wizualizacja komputerowa
PGF.08 Pytanie 758
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej
A. 40% powierzchni reklamy
B. 10% powierzchni reklamy
C. 30% powierzchni reklamy
D. 20% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 759
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która ma znaczny, przeważający udział w rynku oraz może obniżać koszty w miarę zwiększania produkcji, wdroży strategię cenową
A. wzrostu zysku i sprzedaży
B. penetracji
C. przywództwa kosztowego
D. zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 760
Zarządzanie kampanią reklamową
Dobrze zadbany i estetyczny wygląd, właściwa prezentacja oraz wysoki poziom kultury obsługi to kluczowe aspekty rozmowy sprzedażowej
A. e-mailowej
B. listownej
C. telefonicznej
D. osobistej