Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 721
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Jest większe niż 42-200
B. Równa się 42-200
C. Nie równa się 42-200
D. Jest mniejsze niż 42-200
PGF.08 Pytanie 722
Zarządzanie kampanią reklamową
Na fakturze zakupu/sprzedaży kupujący dostrzegł różnicę w cenie. Który dokument powinien ponownie wystawić sprzedawca, aby naprawić ten błąd?
A. Notę korygującą
B. Protokół reklamacyjny
C. Fakturę sprzedaży
D. Fakturę korygującą
PGF.08 Pytanie 723
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument, który określa media, środki oraz nośniki wybrane do kampanii reklamowej, zawierający informacje o dacie i miejscu emisji, kosztach oraz założeniach kampanii, to
A. brief reklamowy
B. brief marketingowy
C. budżet kampanii
D. media plan
PGF.08 Pytanie 724
Zarządzanie kampanią reklamową
W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na
A. Art Buyer
B. Copywriter
C. Media Planner
D. Traffic
PGF.08 Pytanie 725
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka informacja stanowi wynik analiz jakościowych?
A. Sprzedający pozytywnie ocenili skuteczność reklamy telewizyjnej produktu
B. Połowa nabywców kupuje zestawy kosmetyków na prezent
C. Sprzedaż w poprzednim miesiącu w porównaniu do bieżącego wzrosła o 11%
D. Obroty hipermarketu w piątki są wyższe o 45% niż w czwartki
PGF.08 Pytanie 726
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C
A. o konkurentach
B. o pracownikach
C. o konsumentach
D. o dostawcach
PGF.08 Pytanie 727
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka postawa jest przedstawiona na rysunku?

A. Uległość
B. Pewność siebie
C. Zakłopotanie
D. Agresja
PGF.08 Pytanie 728
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie promocji konsumenckiej w formie służy do budowania lojalności klientów w salonie samochodowym
A. spotkania doradczego
B. rozszerzonej gwarancji
C. premii za sprzedaż
D. jednorazowego prezentu
PGF.08 Pytanie 729
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?
A. .docx
B. .xls
C. .pdf
D. .doc
PGF.08 Pytanie 730
Zarządzanie kampanią reklamową
Zdjęcie reklamowe produktów zostało przygotowane i skompresowane w sposób bezstratny. W jakim formacie je zapisano?
A. pdf
B. gif
C. tiff
D. jpg
PGF.08 Pytanie 731
Zarządzanie kampanią reklamową
Który pracownik agencji reklamowej typu full service odpowiada za zakup przestrzeni reklamowej w mediach?
A. Media Planner
B. Media Director
C. Media Buyer
D. Media Supervisor
PGF.08 Pytanie 732
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość netto mają 200 sztuk smyczy reklamowych, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 250,00 zł
B. 86,85 zł
C. 378,23 zł
D. 223,00 zł
PGF.08 Pytanie 733
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej metodzie reklamowej używa się rakli?
A. W sitodruku
B. W grawerowaniu laserowym
C. W druku cyfrowym
D. W tłoczeniu
PGF.08 Pytanie 734
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką analizę należy zastosować przy doborze mediów do kampanii?
A. SWOT
B. SPACE
C. PEST
D. PESTLE
PGF.08 Pytanie 735
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ wartość wydatków reklamowych poniesionych przez firmę PRIMAVERA WODA w marcu na reklamę w gazetach.
Rok/Miesiąc | lut-12 | mar-12 | ||
---|---|---|---|---|
Sektor | Brand | Media | Koszt [zł] | Koszt [zł] |
WODA MINERALNA | JURAJSKA | Magazyny | 24 200 zł | |
WODA MINERALNA | ŻYWIEC ZDRÓJ | Internet | 232 906 zł | |
WODA MINERALNA | STAROPOLANKA | Radio | 192 410 zł | |
WODA MINERALNA | STAROPOLANKA | Kina | 300 429 zł | |
WODA MINERALNA | BONART | Telewizja | 3 302 zł | |
WODA MINERALNA | BONART | Radio | 1 865 zł | 917 zł |
WODA MINERALNA | WIELKA PIENIAWA | Gazety | 21 960 zł | |
WODA MINERALNA | MUSZYNIANKA | Telewizja | 2 427 783 zł | |
WODA MINERALNA | MUSZYNIANKA | Radio | 16 760 zł | |
WODA MINERALNA | PRIMAVERA WODA | Telewizja | 1 971 932 zł | |
WODA MINERALNA | PRIMAVERA WODA | Gazety | 98 502 zł | |
WODA MINERALNA | PRIMAVERA WODA | Magazyny | 38 960 zł | |
WODA MINERALNA | CISOWIANKA | Telewizja | 2 093 355 zł | |
WODA MINERALNA | CISOWIANKA | Radio | 907 540 zł | 923 800 zł |
WODA MINERALNA | JUPIK | Magazyny | 45 000 zł | |
WODA MINERALNA | KROPLA BESKIDU | Telewizja | 3 028 275 zł | |
WODA MINERALNA | ZŁOTY POTOK | Gazety | 2 586 zł | |
WODA MINERALNA | POLSKIE ZDROJE | Internet | 8 300 zł | |
WODA MINERALNA | ŹRÓDŁO ŻYWIEC | Radio | 6 960 zł | |
WODA MINERALNA | CELESTYNKA | Gazety | 1 680 zł | |
Razem | 997 965 zł | 11 351 437 zł |
A. 98 919 zł
B. 16 720 zł
C. 38 960 zł
D. 98 502 zł
PGF.08 Pytanie 736
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych sposobów przekazywania informacji stanowi część efektywnej komunikacji ustnej?
A. Wypowiedź ustna
B. Wyraz twarzy
C. Kontakt fizyczny
D. Ruchy rąk
PGF.08 Pytanie 737
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych pozwala na stworzenie cennika produktów i usług reklamowych z użyciem formuł do obliczeń?
A. Arkusz kalkulacyjny
B. Program do grafiki rastrowej
C. Program do grafiki wektorowej
D. Edytor tekstowy
PGF.08 Pytanie 738
Zarządzanie kampanią reklamową
Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się
A. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
B. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
C. niskimi barierami wejścia i wyjścia
D. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
PGF.08 Pytanie 739
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj mediów, które pochłaniają największą część wydatków kampanii reklamowej, to media
A. dodatkowe
B. specjalistyczne
C. fundamentalne
D. klasyczne
PGF.08 Pytanie 740
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechą pozytywną reklamy zewnętrznej jest
A. wykorzystanie wizerunku znanej osobistości
B. prosta forma przekazu
C. przedstawienie wszystkich właściwości towaru
D. zastosowanie wielu kolorów
PGF.08 Pytanie 741
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować
A. cenę równą tej w drugiej ofercie
B. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
C. szeroki wachlarz produktów
D. wąski asortyment
PGF.08 Pytanie 742
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt emisji 15-sekundowego spotu reklamowego, jeżeli wydatki na produkcję 10 sekund wynoszą
10 000,00 zł, a stawka VAT to 23%.
A. 18 450,00 zł
B. 10 000,00 zł
C. 15 000,00 zł
D. 12 300,00 zł
PGF.08 Pytanie 743
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę reklamy w telewizji wykorzystano w przypadku, gdy aktor w trakcie filmu prezentuje produkt marki z widocznym logo tej firmy?
A. Banner na stronie fanowskiej
B. Planszę promocyjną
C. Reklamę towaru
D. Lokowanie produktu
PGF.08 Pytanie 744
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z zadań agencji reklamowej względem klienta jest dostarczenie mu storyboardu z przedstawioną ścieżką dźwiękową. W celu realizacji tego zadania opiekun klienta w agencji reklamowej powinien udostępnić klientowi
A. animatic
B. storyboard
C. layout
D. key Visual
PGF.08 Pytanie 745
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel butiku z luksusową odzieżą damską złożył zamówienie na reklamę w formie aranżacji wystawy sklepowej. W jaki sposób najlepiej zaprezentować projekt reklamy klientowi do zatwierdzenia?
A. Proofu cyfrowego
B. Briefu reklamowego
C. Wizualizacji komputerowej
D. Proofu analogowego
PGF.08 Pytanie 746
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować
A. ogłoszenie drobne
B. artykuł sponsorowany
C. wrzutkę
D. reklamę całostronicową
PGF.08 Pytanie 747
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?
A. 3%
B. 6%
C. 2%
D. 5%
PGF.08 Pytanie 748
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką czynność należy przeprowadzić w stworzonym arkuszu kalkulacyjnym z bazą danych, aby zobaczyć jedynie dane o zleceniu dla danego klienta, które zostało zrealizowane w określonym miesiącu i odnosi się do projektu wyznaczonych nośników reklamowych?
A. Układanie danych.
B. Zestawianie.
C. Filtrowanie.
D. Analiza.
PGF.08 Pytanie 749
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z zamiarem szybkiego wyprzedaży starszej wersji produktu poprzez istotne zwiększenie jej sprzedaży w okresie świątecznym. Jakie działania powinny być mu zaproponowane?
A. promocji sprzedaży
B. public relations
C. sprzedaży bezpośredniej
D. reklamy
PGF.08 Pytanie 750
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z aspektów komunikacji firmy z klientem odnosi się do nadawania przez klienta konkretnego znaczenia słowom, obrazom oraz symbolom użytym w materiałach reklamowych?
A. Dekodowanie
B. Odbiór
C. Kodowanie
D. Reakcja
PGF.08 Pytanie 751
Zarządzanie kampanią reklamową
W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?
A. C 30, M 20, Y 60, K 70
B. C 20, M 60, Y 70, K 30
C. C 70, M 30, Y 20, K 60
D. C 60, M 20, Y 70, K 30
PGF.08 Pytanie 752
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie, najczęściej w formie prezentacji multimedialnej (dokumentu), propozycji sprzedaży oraz działań promocyjnych dla potencjalnej marki lub firmy określa się mianem
A. sprzedaży
B. urno wy wstępnej
C. debriefingu
D. oferty wiążącej
PGF.08 Pytanie 753
Zarządzanie kampanią reklamową
Różne formy stylistyczne są podstawą budowy haseł i apeli reklamowych. Przykładem użycia jest apel "Produkty z Biedronki polecają się", co ilustruje zastosowanie
A. synonimu
B. epitetu
C. porównania
D. personifikacji
PGF.08 Pytanie 754
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie zjawisko związane z przełączaniem kanałów telewizyjnych przez widza jest istotne przy ustalaniu kolejności nadawania reklam w bloku?
A. Intermedia
B. Zapping
C. Mailing
D. Telemarketing
PGF.08 Pytanie 755
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku należy zastosować dla dokumentu z próbą nagranego dżingla reklamowego przeznaczonego dla klienta?
A. .ppt
B. .jpg
C. .mp3
D. .cdr
PGF.08 Pytanie 756
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje rozszerzyć swój asortyment o usługi marketingowe, które będą umożliwiały promowanie różnych produktów poprzez zabawę, aktywność oraz rywalizację wśród potencjalnych klientów. Usługi te powinny korzystać z
A. mechanizmów rywalizacji
B. programów lojalnościowych
C. programów partnerskich
D. konkursów i rebusów
PGF.08 Pytanie 757
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma X przeprowadziła 4 emisje reklamy skierowanej do 5 osób z grupy docelowej. Wyniki analizy oglądalności tych emisji są przedstawione w tabeli obok. Jaka jest wartość wskaźnika OTS1+ po trzeciej emisji reklamy?
A. 50%
B. 30%
C. 100%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 758
Zarządzanie kampanią reklamową
Który typ reklamy w postaci wyskakującego okna powinno się wybrać, aby stworzyć animację w technologii Flash, w której znajdują się ruchome elementy graficzne oraz dźwiękowe?
A. Top layer
B. Skyscraper
C. Watermark
D. Banner
PGF.08 Pytanie 759
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiej strony internetowej można bezpłatnie ściągnąć dane dotyczące bezrobocia w danym obszarze, aby zgromadzić informacje potrzebne do realizacji kampanii reklamowej?
A. www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy
B. www.wupwarszawa.praca.gov.pl
C. www.nik.gov.pl
D. www.zus.pl
PGF.08 Pytanie 760
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na
A. sugestii
B. referencji
C. rekomendacji
D. postulacie