Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 41
Zarządzanie kampanią reklamową

Potrzeby biologiczne to

A. pragnienie konkretnych dóbr służących do zaspokajania najważniejszych potrzeb
B. potrzeby, które nie odnoszą się do konkretnych przedmiotów, lecz do ogólnych warunków życia, np. pragnienie, jedzenie, sen
C. wszystkie potrzeby zaspokajane w trakcie życia
D. pragnienie miłości, przyjaźni, akceptacji wśród innych
PGF.08 Pytanie 42
Zarządzanie kampanią reklamową

Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako

A. lojalny
B. bierny
C. aktywny
D. innowator
PGF.08 Pytanie 43
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?

A. Racjonalny
B. Moralny
C. Rekomendacji
D. Emocjonalny
PGF.08 Pytanie 44
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie komputerowe służące do otwierania plików zapisanych w formacie .pdf nosi nazwę

A. Adobe Soundbooth
B. Microsoft Excel
C. Adobe Reader
D. Microsoft Word
PGF.08 Pytanie 45
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel firmy drukarskiej otrzymał zapytanie o wycenę 250 ulotek o formacie Dl. Po przeanalizowaniu cen konkurencji zorientował się, że przeciętna stawka za tego rodzaju zlecenie wynosi 200 zł. Taką kwotę zaproponował klientowi, ustalając ją w oparciu o kalkulację ceny, która określana jest jako zasada

A. naddatku na koszty
B. postrzeganej wartości
C. naśladownictwa
D. docelowego zysku
PGF.08 Pytanie 46
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość uzyska wskaźnik GRP (intensywność kampanii reklamowej), jeśli całkowity zasięg kampanii wyniósł 60%, a przeciętna częstotliwość kontaktów z reklamą to 3?

A. 180
B. 3
C. 60
D. 20
PGF.08 Pytanie 47
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto ma kubek reklamowy z nadrukiem, jeśli jego cena brutto wynosi 9,84 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 12,10 zł
B. 8,00 zł
C. 7,58 zł
D. 9,00 zł
PGF.08 Pytanie 48
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?

A. Demonstracja, animacja, fantazja
B. Styl życia, demonstracja, humor
C. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
D. Dowód naukowy, demonstracja, humor
PGF.08 Pytanie 49
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiej z podanych fraz powinien unikać sprzedawca, pragnąc zdobyć lojalnego klienta?

A. To ostatnia okazja, aby wykorzystać tę ofertę
B. Współpraca z naszą agencją zwiększy szanse na pokonanie konkurencji
C. Ceny naszych usług są dostosowane do wysokiego poziomu jakości
D. Proponujemy elastyczne terminy płatności oraz atrakcyjne rabaty
PGF.08 Pytanie 50
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma pragnąca efektywnie zarządzać kontaktami z klientami powinna zainwestować w system

A. BPO
B. CRM
C. ETL
D. ERP
PGF.08 Pytanie 51
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie procesu sprzedaży klient może poczuć się zlekceważony. Może to wynikać z

A. zbyt częstych i szczegółowych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem.
B. niedostatecznej liczby kontaktów wzrokowych pomiędzy sprzedającym a klientem.
C. zadawania sprzedającemu krótkich i rzeczowych pytań.
D. braku przerw w konwersacji między sprzedającym a klientem.
PGF.08 Pytanie 52
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z dokumentów zawiera zbiór kluczowych informacji koniecznych do stworzenia strategii reklamy przez agencję reklamową?

A. Materiał reklamowy
B. Brief
C. Katalog reklamowy
D. Propozycja handlowa
PGF.08 Pytanie 53
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się

A. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
B. wskaźnik efektywności kampanii SEM
C. natychmiastową znajomość marki TOM
D. unikatową propozycję sprzedaży USP
PGF.08 Pytanie 54
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę badania słuchalności radia stosuje się, aby zadać respondentom pytania o to, jakie stacje i programy słuchali w dniu poprzednim?

A. SLB
B. CDT
C. DAR
D. COW
PGF.08 Pytanie 55
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem tego podejścia do negocjacji jest zachowanie pozytywnych relacji z partnerem na dłuższą metę, przy czym osoba negocjująca świadomie rezygnuje z niektórych swoich aspiracji. Tego typu styl często kończy się wynikiem 'wygrany-przegrany'. Jak nazywa się ten styl?

A. dominuje
B. dostosowuje
C. unika
D. osiąga kompromis
PGF.08 Pytanie 56
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest badanie, które polega na analizie istniejących danych?

A. CAWI
B. Desk research
C. CATI
D. Wywiad indywidualny
PGF.08 Pytanie 57
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie informacje zgromadzone w bazie danych są niezbędne do nadania przesyłki?

A. Dane teleadresowe
B. Wiek oraz płeć klienta
C. Wykształcenie klienta
D. Informacje o stanie cywilnym klienta
PGF.08 Pytanie 58
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zarządza bazą danych klientów w arkuszu kalkulacyjnym. Które z poniższych działań można wykonać tylko po włączeniu autofiltra?

A. Wyszukanie adresu klienta wśród danych adresowych.
B. Edytowanie informacji o kliencie.
C. Usuwanie powiązanych danych.
D. Wprowadzanie zmian do danych klienta.
PGF.08 Pytanie 59
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku powinno się wybrać, aby grafik w drukarni mógł zmienić styl i kolor czcionki?

A. .tiff
B. .gif
C. .jpeg
D. .cdr
PGF.08 Pytanie 60
Zarządzanie kampanią reklamową

Proof ma na celu weryfikację

A. kolorystyki przed drukowaniem
B. zgodności z programem graficznym
C. kształtu wydruku po przycięciu
D. praw autorskich
PGF.08 Pytanie 61
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?

A. Planowania wykonania zlecenia
B. Przygotowania kampanii promocyjnej
C. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
D. Zakończenia kampanii reklamowej
PGF.08 Pytanie 62
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?

A. tabeli
B. diagramu
C. schematu blokowego
D. listy wypunktowanej
PGF.08 Pytanie 63
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych jest

A. zastosowanie zasad normalizacji
B. uzyskanie aktualnych oraz precyzyjnych informacji
C. zbieranie i porządkowanie wymaganych danych
D. ustalenie celu, jaki ma spełniać baza danych
PGF.08 Pytanie 64
Zarządzanie kampanią reklamową

Obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę w przypadku montażu reklamowego urządzenia na obiekcie zabytkowym wynika z przepisów ustawowych

A. Prawo zamówień publicznych
B. Prawo budowlane
C. o dozorze technicznym
D. o drogach publicznych
PGF.08 Pytanie 65
Zarządzanie kampanią reklamową

Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na

A. przystosowaniu
B. wykorzystywaniu czasu
C. ustępstwie
D. ograniczaniu uprawnień
PGF.08 Pytanie 66
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?

A. Dywersyfikacja
B. Penetracja rynku
C. Rozwój rynku
D. Rozwój produktu
PGF.08 Pytanie 67
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?

A. 27,8%
B. 38,5%
C. 16,7%
D. 23,5%
PGF.08 Pytanie 68
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?

A. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
B. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
C. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
D. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
PGF.08 Pytanie 69
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko polegające na wprowadzeniu do filmu, sztuki lub książki produktu oznaczonego określoną marką zamiast standardowego rekwizytu, co przynosi korzyści promocyjne jego producentowi lub dystrybutorowi, nosi nazwę.

A. kompozycja marketingowa
B. relacje publiczne
C. promocja dla konsumentów
D. product placement
PGF.08 Pytanie 70
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie reklamy z uwzględnieniem wizualnej ścieżki postrzegania, polegającej na układzie elementów w formie "Z" lub "S", związane jest z zastosowaniem zasady

A. spójności
B. harmonii
C. kolejności
D. kontrastu
PGF.08 Pytanie 71
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydarzenia, próbki, zawody, losowania, itp., to metody

A. promocji sprzedaży
B. reklamy
C. public relations
D. sponsoringu
PGF.08 Pytanie 72
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje stworzyć bazę danych dla swoich klientów. Jakie oprogramowanie komputerowe powinno być w tym celu użyte?

A. Program do edycji tekstu
B. Program do prezentacji
C. Arkusz kalkulacyjny
D. Aplikacja graficzna
PGF.08 Pytanie 73
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym elemencie marketingu mix, agencja reklamowa prowadzi kampanie informacyjne oraz promocyjne dotyczące swej nowej oferty produktowej?

A. Ceny
B. Dystrybucji
C. Promocji
D. Produktu
PGF.08 Pytanie 74
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie cechy powinna mieć prawidłowo przygotowana prezentacja dla klienta?

A. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst zawierający żargon branżowy, wiele metod wyróżnienia tekstu
B. Różnorodny wygląd slajdów, tekst wolny od żargonu branżowego, wiele metod wyróżnienia tekstu
C. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst wolny od żargonu branżowego, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
D. Różnorodny wygląd slajdów, tekst zawierający żargon branżowy, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
PGF.08 Pytanie 75
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybkość oraz łatwość w montażu i demontażu, a także możliwość wielokrotnego użycia do oklejania auta to charakterystyka folii

A. bąbelkowej
B. magnetycznej
C. translucentnej
D. izotermicznej
PGF.08 Pytanie 76
Zarządzanie kampanią reklamową

System zarządzania informacjami o klientach, służący do budowania relacji z klientami, to system

A. PRL
B. ERP
C. SIM
D. CRM
PGF.08 Pytanie 77
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię

A. dywersyfikacji
B. zbierania śmietanki
C. dumpingu
D. penetracji rynku
PGF.08 Pytanie 78
Zarządzanie kampanią reklamową

Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest

A. zmiana wartości życia
B. etyka reklamy
C. stopa podatkowa
D. faza rozwoju branży
PGF.08 Pytanie 79
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych działań nie wpłynie na realizację strategii firmy X, która dąży do zdobycia pozycji lidera w branży oraz kompleksowego zaspokajania potrzeb klientów?

A. Zastosowanie systemu sprzedaży bezpośredniej
B. Zachowanie obecnego poziomu sprzedaży usług reklamowych
C. Prowadzenie intensywnej strategii pozyskiwania nowych klientów
D. Korzystanie z zewnętrznych usług outsourcingowych
PGF.08 Pytanie 80
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 25%
B. 15%
C. 20%
D. 30%