Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 41
Zarządzanie kampanią reklamową

Wartość netto zamówionej usługi marketingowej wynosi 20 000,00 zł. Jaka będzie wartość brutto tej usługi przy stawce VAT wynoszącej 23%?

A. 24 600,00 zł
B. 4 600,00 zł
C. 15 400,00 zł
D. 22 300,00 zł
PGF.08 Pytanie 42
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w

Charakterystyka spotu reklamowego
nie nadużywa zaufania odbiorcy,
nie wykorzystuje braku doświadczenia lub wiedzy odbiorcy,
nie zawiera elementów zachęcających do aktów przemocy.

A. ustawie o radiofonii i telewizji.
B. ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
C. Kodeksie Etyki Reklamy.
D. ustawie prawo własności przemysłowej.
PGF.08 Pytanie 43
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów, nadawanych w weekend w stacji LokalRadio w godzinach 20÷22 i korzystający z 10% rabatu agencyjnego?

Cennik czasu antenowego w stacji LokalRadio
dni emisjipasma godzinowe emisji
6÷88÷1212÷1515÷1818÷2020÷2222÷6
poniedziałek - piątek89,00108,00114,00100,0054,0035,0020,00
sobota - niedziela52,0069,0074,0045,0037,0045,0020,00
Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20" spotu w wybranym czasie, zł

A. 405,00 zł
B. 350,00 zł
C. 315,00 zł
D. 450,00 zł
PGF.08 Pytanie 44
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych nie służy do prowadzenia transakcji sprzedażowych?

A. Fakturant
B. Subiekt
C. Inkscape
D. Insert
PGF.08 Pytanie 45
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o

A. przyjętym budżecie reklamowym
B. odbiorcach
C. osiągniętej efektywności kampanii
D. założonych celach
PGF.08 Pytanie 46
Zarządzanie kampanią reklamową

Co oznacza pojęcie corporate identity?

A. normy obsługi klienta
B. kreatywność marki
C. tożsamość marki
D. wizualna tożsamość firmy
PGF.08 Pytanie 47
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet

A. kreacji
B. postprodukcji
C. medialny
D. storyboardu
PGF.08 Pytanie 48
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się

A. szkoleń dla sprzedawców
B. próbek produktów
C. broszur informacyjnych
D. konkursów z nagrodami
PGF.08 Pytanie 49
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są cele reklamy społecznej?

A. modyfikacja postaw odbiorców
B. wzmacnianie lojalności wśród klientów
C. zwiększenie efektywności sprzedaży
D. kreowanie wizerunku marki
PGF.08 Pytanie 50
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy podczas negocjacji klient w uprzejmy sposób odnosi się do drugiej strony i akceptuje część jej postulatów, to dąży do skorzystania z zasady

A. dowodu słuszności
B. konsekwencji
C. niedostępności
D. wzajemności
PGF.08 Pytanie 51
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama

A. modułowa
B. ukryta
C. agresywna
D. defensywna
PGF.08 Pytanie 52
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.

A. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
B. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
C. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
D. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
PGF.08 Pytanie 53
Zarządzanie kampanią reklamową

Nadruk na długopisach reklamowych powinien być wykonany metodą druku, która nazywa się

A. rotograwiura
B. tampondruk.
C. offset.
D. sitodruk.
PGF.08 Pytanie 54
Zarządzanie kampanią reklamową

Prośba o ofertę wysłana przez zamawiającego do agencji reklamowej lub agencji zajmującej się badaniami marketingowymi to

A. eksperyment
B. badanie
C. brief
D. sprawozdanie
PGF.08 Pytanie 55
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sposobów reklamy odznacza się najwyższą selektywnością?

A. Wysyłka adresowa
B. Billboard
C. Ogłoszenie w prasie
D. Spot telewizyjny
PGF.08 Pytanie 56
Zarządzanie kampanią reklamową

W bazie danych dotyczącej rynku instytucjonalnego brakuje informacji

A. na temat wyższych uczelni
B. na temat klientów indywidualnych
C. na temat instytucji publicznych
D. na temat pośredników handlowych
PGF.08 Pytanie 57
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to

A. wywiad
B. eksperyment
C. metoda projekcyjna
D. obserwacja
PGF.08 Pytanie 58
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama skierowana do odbiorców, mająca na celu zachęcenie do zmian w społeczeństwie, to apel

A. moralny
B. emocjonalny
C. racjonalny
D. informacyjny
PGF.08 Pytanie 59
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyrażenie, które powinno przyciągnąć uwagę odbiorcy do reklamy, nazywane jest

A. nośnikiem reklamy
B. sloganem reklamowym
C. formatem reklamy
D. spotem reklamowym
PGF.08 Pytanie 60
Zarządzanie kampanią reklamową

Do mediów klasyfikowanych jako ATL nie zalicza się

A. broszura
B. prasa
C. telewizja
D. radio
PGF.08 Pytanie 61
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie

A. w tworzeniu strategii medialnej
B. w planowaniu i zakupie mediów
C. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
D. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
PGF.08 Pytanie 62
Zarządzanie kampanią reklamową

W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest

A. ocena zasobności klienta
B. zamknięcie obsługi
C. potwierdzenie obsługi
D. wywołanie zainteresowania
PGF.08 Pytanie 63
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie

A. błękit
B. czerń
C. zieleń
D. żółty
PGF.08 Pytanie 64
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to

A. typografia firmowa
B. akcydens służbowy
C. księga standardów CI
D. logograf wizualny
PGF.08 Pytanie 65
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem, w którym klient zleca bankowi lub poczcie przelanie określonej kwoty z własnego konta na konto agencji reklamowej, jest

A. paragon fiskalny.
B. polecenie przelewu.
C. faktura.
D. rachunek.
PGF.08 Pytanie 66
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod ilościowych stosowanych w badaniach rynku zalicza się

A. wywiady pogłębione
B. badania oparte na heurystyce
C. wywiady grupowe
D. metody projekcyjne
PGF.08 Pytanie 67
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy planowaniu kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu, ale z wyraźną selektywnością demograficzną, krótkim czasem oraz dużą skutecznością oddziaływania na odbiorcę, warto zastosować reklamę

A. radiową
B. internetową
C. telewizyjną
D. kinową
PGF.08 Pytanie 68
Zarządzanie kampanią reklamową

Całkowity zasięg kampanii reklamowej wynosi 35%. W związku z tym, jaki może być zasięg efektywny tej samej kampanii?

A. 75%
B. 42%
C. 30%
D. 48%
PGF.08 Pytanie 69
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ, którą branżę cechuje największa dynamika wzrostu.

BranżaDynamika wzrostu
w %
Przemysł10,89
Budownictwo21,09
Rolnictwo34,06
Kultura i sztuka25,65
Ochrona zdrowia12,00
Finanse i ubezpieczenie36,79
Łączność20,04
Handel36,78

A. Finanse i ubezpieczenie.
B. Rolnictwo.
C. Kultura i sztuka.
D. Handel.
PGF.08 Pytanie 70
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Outdoor.
B. Direct mail.
C. Telewizję.
D. Radio.
PGF.08 Pytanie 71
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest

A. upominek firmowy
B. kupon rabatowy
C. wspólna reklama
D. próbka towaru
PGF.08 Pytanie 72
Zarządzanie kampanią reklamową

Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?

A. Komunikacyjnych
B. Biznesowych
C. Behawioralnych
D. Medialnych
PGF.08 Pytanie 73
Zarządzanie kampanią reklamową

Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?

A. Reklama w TVP3 Katowice
B. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
C. Plakat umieszczony przed restauracją
D. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
PGF.08 Pytanie 74
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt, który jest nazywany "dojną krową" w macierzy BCG

A. przynosi niskie zyski
B. nie generuje nadwyżki dochodu
C. generuje wysokie zyski
D. ma niski udział w rynku
PGF.08 Pytanie 75
Zarządzanie kampanią reklamową

Analizując skuteczność kampanii reklamowej, jakie powiązania należy oceniać?

A. celami a grupą docelową
B. nakładami finansowymi a wynikiem kampanii
C. budżetem promocyjnym a medialnym
D. segmentami rynkowymi a strategią
PGF.08 Pytanie 76
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać

A. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
B. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
C. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
D. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
PGF.08 Pytanie 77
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent męskich garniturów ma zamiar skierować swoje działania promocyjne do hurtowników. W związku z tym powinien wykonać

A. promocję skierowaną do detalistów
B. promocję adresowaną do pośredników handlowych
C. wewnętrzne działania public relations
D. sponsoring osobowy
PGF.08 Pytanie 78
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszym sposobem na zaprezentowanie klientowi projektów graficznych, zarówno w formacie wektorowym, jak i rastrowym, wraz z planem medialnym, jest użycie programu komputerowego

A. Adobe Photoshop
B. MS PowerPoint
C. MS Excel
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 79
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku powinno się wybrać, aby grafik w drukarni mógł zmienić styl i kolor czcionki?

A. .tiff
B. .jpeg
C. .gif
D. .cdr
PGF.08 Pytanie 80
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się

A. wprowadzanie zmian graficznych
B. nagranie demo muzycznego
C. casting dla aktorów
D. opracowanie budżetu