Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa realizuje kampanię dla międzynarodowej firmy, która dysponuje informacjami na temat całkowitych wydatków na reklamę w branży oraz swojego udziału w rynku. Która metoda będzie odpowiednia do ustalenia budżetu reklamowego na podstawie tych danych?

A. SOV
B. metoda analogii historycznej
C. AYCA
D. metoda konkurencyjna
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?

A. Zastosować rasteryzację
B. Użyć digitalizacji
C. Wykonać morphing
D. Zamienić na krzywe
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara

A. związana z konfiskatą aktywów firmy
B. do 10 lat pozbawienia wolności
C. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
D. do 5 lat pozbawienia wolności
Zarządzanie kampanią reklamową

Zachowania nabywcze, które pozwalają na osiągnięcie jak najwyższego poziomu satysfakcji, zazwyczaj związane z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym dochodzie, to zachowania

A. dobrowolne
B. zamierzone
C. irracjonalne
D. racjonalne
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy sprzedażowej z klientem, który nie potrafił podjąć decyzji, pracownik agencji reklamowej zastosował zasadę niedostępności. Które z wymienionych stwierdzeń ilustruje użycie tej zasady?

A. Ten produkt cieszy się dużym zainteresowaniem
B. Ten produkt będzie dostępny jedynie przez 3 dni
C. Zachęcam do przetestowania próbki tego produktu
D. Nasz szef korzysta z tego produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

W której fazie procesu realizacji transakcji handlowej sporządzony jest dokument, którego fragment zamieszczono na rysunku?

Faktura nr 1/20131 stycznia 2013 r.
Dane sprzedawcy:
Wystawca sp. z o.o.
02-495 Warszawa
ul. Tomcia Palucha 37
NIP: 000-00-00-000
NIP nabywcy: 999-999-99-99
Doradztwo - należność 300 zł. (w tym 23% VAT)

A. Negocjacji.
B. Zamówienia.
C. Sprzedaży.
D. Reklamacji.
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie estetycznego przygotowania produktu poligraficznego, połączenie powierzchni druku z przezroczystą folią z tworzywa sztucznego określa się jako proces

A. przegniecenia
B. perforowania
C. lakierowania
D. laminowania
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy sprzedażowej zgodnie z modelem pro klienckim, bez względu na czas jej trwania, największą część czasu należy poświęcić na

A. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
B. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
C. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
D. Etap I. Wzbudzenie zaufania
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie skondensowanej, zazwyczaj symbolicznej formy wyrażenia wyjątkowej propozycji, mającej na celu wywołanie potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi, polega na stworzeniu

A. spotu reklamowego
B. sloganu reklamowego
C. strategii reklamowej
D. kampanii reklamowej
PGF.08 Pytanie 777
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie środki poetyckie zastosowano w haśle Śpiesz się powoli?

A. Oksymoron
B. Aliteracja
C. Porównanie
D. Repetycja
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć

A. namawianie do udoskonalania koncepcji
B. krytykowanie koncepcji
C. wspieranie koncepcji
D. zniechęcanie do łączenia koncepcji
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje

A. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
B. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
C. liczbę kliknięć w trakcie minuty
D. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

W materiałach reklamowych nie wolno używać głosu ani wizerunku osób, które prowadziły programy informacyjne, publicystyczne lub dziecięce, w czasie krótszym niż

A. 3 miesiące przed emisją reklamy
B. 12 miesięcy przed emisją reklamy
C. 9 miesięcy przed emisją reklamy
D. 6 miesięcy przed emisją reklamy
PGF.08 Pytanie 784
Zarządzanie kampanią reklamową

Użytkownicy, którzy kupują produkty jako pierwsi w początkowej fazie ich wprowadzania na rynek, to

A. maruderzy
B. wczesna większość
C. innowatorzy
D. naśladowcy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę badawczą powinno się wykorzystać, aby ustalić, ile czasu oraz które stacje były słuchane przez respondenta w dniu przed przeprowadzeniem badania?

A. VOPAN Marketing Research
B. dzienniczkową
C. DayAfter Recall
D. rozpoznania
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?

A. Styl życia, demonstracja, humor
B. Dowód naukowy, demonstracja, humor
C. Demonstracja, animacja, fantazja
D. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby dostarczyć istotne informacje dotyczące konkretnego wydarzenia wąskiej grupie dziennikarzy będących ekspertami w danej dziedzinie, należy wykorzystać

A. konferencję prasową
B. briefing prasowy
C. wizytę studyjną
D. informację prasową
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić

A. promocję sprzedaży.
B. reklamę zewnętrzną.
C. publicity.
D. sponsoring.
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma przyjmuje metodę określania budżetu na reklamę - 2% od osiągniętego przychodu. Jaki budżet powinna określić, jeśli przychód w ubiegłym roku wyniósł 1 800 000 zł?

A. 72 000 zł
B. 7 200 zł
C. 36 000 zł
D. 3 600 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zjawisko związane z przełączaniem kanałów telewizyjnych przez widza jest istotne przy ustalaniu kolejności nadawania reklam w bloku?

A. Intermedia
B. Mailing
C. Telemarketing
D. Zapping
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?

A. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
B. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
C. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
D. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
PGF.08 Pytanie 797
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie komputerowe służące do otwierania plików zapisanych w formacie .pdf nosi nazwę

A. Microsoft Excel
B. Adobe Soundbooth
C. Adobe Reader
D. Microsoft Word
Zarządzanie kampanią reklamową

Fragment na dole strony albo na końcu wiadomości e-mail, który może zawierać logo danej firmy i nie wymaga modyfikacji przy każdej wysyłce wiadomości firmowej, określa się jako

A. odwołaniem
B. stopką
C. dymkiem
D. komentarzem
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie

A. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
B. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
C. południe - od godz. 12.00 do 17.00
D. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
Zarządzanie kampanią reklamową

Który proces należy zastosować, aby uzyskać efekt uszlachetniania papieru przedstawiony na rysunku, polegający na nadaniu powierzchni papieru struktury płótna, tak by zyskała ona ciekawszy wygląd i była niepowtarzalna w dotyku?

Ilustracja do pytania 40
A. Kalandrowanie.
B. Brązowanie.
C. Gumowanie.
D. Cold-stamping.