Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 761
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować

A. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
B. na obszarze prywatnym
C. w pobliżu miejsca zabaw
D. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
PGF.08 Pytanie 762
Zarządzanie kampanią reklamową

Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się

A. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
B. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
C. niskimi barierami wejścia i wyjścia
D. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
PGF.08 Pytanie 763
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wprowadza na rynek nowe towary po wyższych cenach. Po pewnym czasie zamierza sukcesywnie obniżać ceny. Jaką strategię cenową przyjmuje agencja?

A. Prestiżową
B. Penetracji
C. Selektywną
D. Zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 764
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej metodzie reklamowej używa się rakli?

A. W grawerowaniu laserowym
B. W tłoczeniu
C. W druku cyfrowym
D. W sitodruku
PGF.08 Pytanie 765
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak można by ulepszyć obsługę klientów?

A. półzamkniętym
B. zamkniętym
C. półotwartym
D. otwartym
PGF.08 Pytanie 766
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w projektowaniu bazy danych jest

A. ustalenie celu, któremu ma służyć baza danych
B. zastosowanie zasad normalizacji
C. zapewnienie dostępu do bieżących i precyzyjnych informacji
D. przeszukiwanie oraz porządkowanie wymaganych informacji
PGF.08 Pytanie 767
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt, który jest nazywany "dojną krową" w macierzy BCG

A. generuje wysokie zyski
B. ma niski udział w rynku
C. przynosi niskie zyski
D. nie generuje nadwyżki dochodu
PGF.08 Pytanie 768
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem w procesie dokonywania zakupowych decyzji przez klientów jest

A. ocena opcji
B. analiza porównawcza
C. zapoznanie się z ofertą w ulotce reklamowej
D. uświadomienie potrzeby
PGF.08 Pytanie 769
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?

A. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
B. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
C. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
D. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
PGF.08 Pytanie 770
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji marketingowej, przygotowując analizę SWOT, zawarła w niej informacje dotyczące zewnętrznych pozytywnych elementów, które określa się jako

A. opportunities
B. threats
C. weaknesses
D. strengths
PGF.08 Pytanie 771
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę druku powinno się wybrać do wykonania 20 sztuk banerów reklamowych?

A. Offset
B. Tamponodruk
C. Sitodruk
D. Solwent
PGF.08 Pytanie 772
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie środki poetyckie zastosowano w haśle Śpiesz się powoli?

A. Oksymoron
B. Repetycja
C. Aliteracja
D. Porównanie
PGF.08 Pytanie 773
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to

A. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
B. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
C. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
D. niezgodna z przepisami prawa
PGF.08 Pytanie 774
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest credentials agencji reklamowej?

A. wytyczne dotyczące agencji reklamowej zawarte w briefie
B. ostateczny krok w procesie wyboru agencji reklamowej
C. autoprezentacja agencji reklamowej
D. opinie klientów przekazane agencji reklamowej przez jej dotychczasowych kontrahentów
PGF.08 Pytanie 775
Zarządzanie kampanią reklamową

Styl negocjacji, który zakłada, że celem jest osiągnięcie zwycięstwa, w którym jedna strona uzyskuje korzyści, wymuszając ustępstwa od drugiej, to styl

A. delikatny
B. faktyczny
C. korporacyjny
D. twardy
PGF.08 Pytanie 776
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?

A. Microsoft PowerPoint
B. Microsoft InfoPath
C. Microsoft Excel
D. Microsoft Word
PGF.08 Pytanie 777
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych dokumentów zawiera ofertę sprzedaży towarów reklamowych oraz definiuje kluczowe warunki przyszłej umowy sprzedaży?

A. Umowa o dzieło
B. Umowa zlecenie
C. Zapytanie ofertowe
D. Oferta handlowa
PGF.08 Pytanie 778
Zarządzanie kampanią reklamową

Czołowy producent artykułów piśmienniczych zorganizował nagrodę dla najlepszego ucznia w zamian za umieszczenie logo firmy podczas ceremonii wręczenia nagród. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał producent?

A. Publicity
B. Promocję sprzedaży
C. Lobbing
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 779
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z sposobów prezentacji oferty handlowej rozprzestrzenianej przez Internet przez użytkowników jest

A. akwizycja
B. telemarketing
C. marketing wirusowy
D. sprzedaż on-line
PGF.08 Pytanie 780
Zarządzanie kampanią reklamową

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy lokalny salon kosmetyczny poniósł wydatki na materiały promocyjne w wysokości: ulotki – 320,00 zł, wizytówki – 50,00 zł, odzież firmowa – 435,00 zł oraz próbki kosmetyków – 650,00 zł. Jaką kwotę brutto wydano na materiały, uwzględniając, że stawka VAT wynosi 23%?

A. 1527,75 zł
B. 1723,31 zł
C. 1789,65 zł
D. 1455,00 zł
PGF.08 Pytanie 781
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tworzenia korespondencji seryjnej dla klientów agencji reklamowej wykorzystuje się program

A. Excel
B. Pixcel
C. Word
D. Picasa
PGF.08 Pytanie 782
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jakim etapie cyklu życia produktu agencja marketingowa wdroży reklamę pionierską?

A. Czwarta.
B. Trzecia.
C. Druga.
D. Pierwsza.
PGF.08 Pytanie 783
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi

A. zamknięte
B. horyzontalne
C. skoncentrowane
D. wertykalne
PGF.08 Pytanie 784
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?

A. Gotówkowy
B. Handlowy
C. Terminowy
D. Ilościowy
PGF.08 Pytanie 785
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?

A. Czek rozrachunkowy
B. Przelew na konto
C. Przekaz pocztowy
D. Karta płatnicza
PGF.08 Pytanie 786
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?

A. w prehistorycznych dziełach sztuki
B. w renesansie
C. w czasie baroku
D. w XX wieku
PGF.08 Pytanie 787
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt

A. layoutu
B. materiałów reklamowych
C. księgi znaku
D. opakowania
PGF.08 Pytanie 788
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w

A. telewizji lokalnej
B. radiu krajowym
C. czasopiśmie branżowym
D. punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 789
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie Fanta - niesamowity smak pomarańczy użyto

A. porównanie
B. aliterację
C. oksymoron
D. personifikację
PGF.08 Pytanie 790
Zarządzanie kampanią reklamową

Druki okolicznościowe o funkcji użytkowej, stworzone w ramach systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to

A. praktycyzmy
B. logotypy
C. typografie
D. akcydensy
PGF.08 Pytanie 791
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?

A. 130 zł
B. 120 zł
C. 132 zł
D. 143 zł
PGF.08 Pytanie 792
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji jest najbardziej efektywne w trakcie zakupów?

A. Reklama
B. Promocja sprzedaży
C. Sponsoring
D. Public relations
PGF.08 Pytanie 793
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić

A. 100% efektywności skutecznej sprzedaży
B. 70% efektywności skutecznej sprzedaży
C. 90% efektywności skutecznej sprzedaży
D. 40% efektywności skutecznej sprzedaży
PGF.08 Pytanie 794
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki dokument powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?

A. Fakturę VAT
B. Rachunek uproszczony
C. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
D. Zawiadomienie o wysyłce
PGF.08 Pytanie 795
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy dotyczącej sprzedaży produktów reklamowych warto stopniowo wprowadzać wcześniej przygotowane elementy argumentacji. Jak nazywa się ta technika?

A. plasterków salami
B. spadających kropel
C. gambitu
D. ostatniego muru
PGF.08 Pytanie 796
Zarządzanie kampanią reklamową

Fragment na dole strony albo na końcu wiadomości e-mail, który może zawierać logo danej firmy i nie wymaga modyfikacji przy każdej wysyłce wiadomości firmowej, określa się jako

A. odwołaniem
B. dymkiem
C. komentarzem
D. stopką
PGF.08 Pytanie 797
Zarządzanie kampanią reklamową

Myślenie „out of box” w obszarze marketingowej komunikacji definiowane jest jako

A. innowacyjne myślenie związane z tworzeniem i wdrażaniem procesu komunikacji, które opiera się na doskonałej znajomości produktu lub konsumenta
B. wdrożenie nietypowego, innowacyjnego rozwiązania technologicznego przy tworzeniu reklamy zewnętrznej
C. instrument zintegrowanego procesu komunikacji, najczęściej wykorzystywane na festiwalach miejskich, targowiskach oraz wystawach
D. nowa metoda, która polega na realizacji projektu w formie warsztatów przez zespół kilku osób
PGF.08 Pytanie 798
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem kampanii promocyjnej jest poinformowanie klientek zakładu fryzjerskiego o nowościach w zabiegach na włosy. Która z poniższych form reklamy umożliwi najlepsze dotarcie do grupy docelowej, jaką stanowią kobiety na co dzień poruszające się samochodami, słuchające jednocześnie lokalnych stacji radiowych?

A. Ogłoszenie w lokalnym dzienniku.
B. Reklama w lokalnej telewizji.
C. Plakat umieszczony w witrynie.
D. Reklama w lokalnym radiu.
PGF.08 Pytanie 799
Zarządzanie kampanią reklamową

Kwota netto za wydruk jednego plakatu wynosi 5 zł. Jaką kwotę brutto uiści klient za wykonanie 10 plakatów (stawka VAT 23%)?

A. 48,50 zł
B. 38,50 zł
C. 50,00 zł
D. 61,50 zł
PGF.08 Pytanie 800
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie reklamy z uwzględnieniem wizualnej ścieżki postrzegania, polegającej na układzie elementów w formie "Z" lub "S", związane jest z zastosowaniem zasady

A. kontrastu
B. spójności
C. harmonii
D. kolejności