Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 801
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych etapów produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany jako pierwszy?

A. Opracowanie storyboardu.
B. Przygotowanie shooting boardu.
C. Przygotowanie mastera.
D. Wykonanie animatiku.
PGF.08 Pytanie 802
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel przedstawionego budynku chce na większości powierzchni fasady zamieścić wielkoformatową reklamę drukowaną. Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa realizująca to zlecenie, aby po zawieszeniu reklamy zapewnić jak największą ilość światła dopływającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

Ilustracja do pytania 2
A. Papier termotransferowy.
B. Folię sublimacyjną.
C. Płótno Canvas.
D. Siatkę mesh.
PGF.08 Pytanie 803
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient agencji reklamowej chce wykonać wielkoformatową reklamę zewnętrzną atramentami na bazie rozpuszczalników, charakteryzującą się dużą odpornością na warunki atmosferyczne typu deszcz i promieniowanie UV. Jaki rodzaj druku powinien być zastosowany?

A. Hot-stamping.
B. Solwentowy.
C. Sitowy.
D. Offsetowy.
PGF.08 Pytanie 804
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie wymiary ma format papieru oznaczony na rysunku symbolem X?

Ilustracja do pytania 4
A. 125x 176 mm
B. 148x210 mm
C. 176x250 mm
D. 105 x 148 mm
PGF.08 Pytanie 805
Zarządzanie kampanią reklamową

Uniwersytet zlecił agencji reklamowej oznaczenie 600 szt. długopisów krótkim hasłem promującym nowy kierunek studiów. Która technika druku jest najbardziej odpowiednia dla tego zlecenia?

A. Fleksografia.
B. Druk offsetowy.
C. Tampondruk.
D. Druk cyfrowy.
PGF.08 Pytanie 806
Zarządzanie kampanią reklamową

Załączony rysunek przedstawia harmonogram wydawniczy jednego z miesięczników. Ile wynosił okres wyprzedzenia w składaniu reklamy do druku dla wydania nr 6?

Ilustracja do pytania 6
A. 17 dni.
B. 9 dni.
C. 13 dni.
D. 5 dni.
PGF.08 Pytanie 807
Zarządzanie kampanią reklamową

W której technice wykonywania reklamy wykorzystywana jest rakla?

A. W grawerowaniu laserowym.
B. W tłoczeniu.
C. W sitodruku.
D. W druku cyfrowym.
PGF.08 Pytanie 808
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną ilość tkaniny należy zamówić, aby można było wykonać 20 banerów oczkowanych o wymiarach 1x2 m, przy założeniu, że w hurtowni dostępna jest tylko tkanina o szerokości 1,20 m, a straty wynikające ze stosowanej technologii produkcji sięgają 10% materiału? Nie dopuszcza się sklejania kawałków tkaniny w większą całość.

Ilustracja do pytania 8
A. 44 m
B. 40 m
C. 22 m
D. 20 m
PGF.08 Pytanie 809
Zarządzanie kampanią reklamową

Który dokument zawiera opis konstrukcji oraz zasady prawidłowego używania grafiki przedstawionej na rysunku?

Ilustracja do pytania 9
A. Flowchart.
B. Podstawowa Księga Znaku.
C. Brief mediowy.
D. Media plan.
PGF.08 Pytanie 810
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent odzieży damskiej dzięki prowadzonej kampanii reklamowej osiągnął udział rynkowy na poziomie 6%. Jednocześnie jego udział w reklamie branży wyniósł 2%. Ile wynosi współczynnik efektywności reklamy?

A. 2
B. 12
C. 6
D. 3
PGF.08 Pytanie 811
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z urządzeń przedstawionych na załączonych rysunkach służy do wycinania liter przestrzennych w materiałach typu styropian lub styrodur?

Ilustracja do pytania 11
A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
PGF.08 Pytanie 812
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykres przedstawia kształtowanie się wydatków na działania promocyjne w spółce w okresie pięciu lat. W którym roku zanotowano najniższy poziom wydatków środków pieniężnych na reklamę?

Ilustracja do pytania 12
A. 2014
B. 2013
C. 2012
D. 2011
PGF.08 Pytanie 813
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi GRP, jeżeli zasięg reklamy wynosi 60%, a częstotliwość jest równa 5?

A. 5
B. 300
C. 12
D. 60
PGF.08 Pytanie 814
Zarządzanie kampanią reklamową

W wyniku przeprowadzenia posttestu reklamy na próbie 200 osób stwierdzono, że 150 osób spontanicznie wymieniło reklamę danej marki. Ile wynosi wskaźnik spontanicznej świadomości reklamy?

A. 25%
B. 50%
C. 150%
D. 75%
PGF.08 Pytanie 815
Zarządzanie kampanią reklamową

Tabela zawiera dane dotyczące skuteczności czterech kampanii reklamowych. Która z kampanii cechuje się najwyższym wskaźnikiem kosztu dotarcia do audytorium reklamy (CPP)?

Ilustracja do pytania 15
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
PGF.08 Pytanie 816
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nowego modelu odkurzacza, zgodnie z siatką FCB, powinna mieć cel

A. dający satysfakcję.
B. informacyjny.
C. emocjonalny.
D. tworzący nawyk.
PGF.08 Pytanie 817
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę reklamy zastosowano na załączonej ulotce?

Ilustracja do pytania 17
A. Oczywistą.
B. Niepełną.
C. Przesadną.
D. Ukrytą.
PGF.08 Pytanie 818
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent proszku do prania Omega w swojej reklamie porównuje produkt zaplamiony z wypranym i czystym. Która technika prezentacji została zastosowana w celu dotarcia do odbiorców?

Ilustracja do pytania 18
A. Rekomendacji.
B. Demonstracji.
C. Dowodu naukowego.
D. Stylu życia.
PGF.08 Pytanie 819
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych haseł reklamowych powinien umieścić na ulotce producent mebli ogrodowych z Krakowa, chcąc w szybki sposób zbadać skuteczność swojej reklamy w swoim mieście?

Ilustracja do pytania 19
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
PGF.08 Pytanie 820
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony na planszy tekst został napisany z wykorzystaniem czcionki

Ilustracja do pytania 20
A. jednoelementowej bezszeryfowej.
B. dwuelementowej z szeryfami belkowymi.
C. dwuelementowej bezszeryfowej.
D. jednoelementowej z szeryfami skrytymi.
PGF.08 Pytanie 821
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania w ramach merchandisingu spowodują najbardziej efektywne oddziaływanie na nabywcę?

A. Eksponowanie produktów w strefie bezpośrednio za wejściem do sklepu.
B. Eksponowanie produktów na regałach po lewej stronie od wejścia.
C. Umiejscowienie droższych towarów na skrzyżowaniach szlaków komunikacyjnych w sklepie.
D. Umieszczenie towarów codziennego użytku w narożnikach sklepu.
PGF.08 Pytanie 822
Zarządzanie kampanią reklamową

Który model reklamy buduje markę według załączonego schematu?

Ilustracja do pytania 22
A. AIDA
B. DIPADA
C. DAGMAR
D. AIDCAS
PGF.08 Pytanie 823
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej zajmujący się codzienną komunikacją z klientem oraz nadzorujący przebieg poszczególnych działań reklamowych to Account

A. Executive.
B. Director.
C. Assistant.
D. Supervisor.
PGF.08 Pytanie 824
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych rodzajów reklamy powinna zastosować prężnie działająca na terenie kraju firma odzieżowa, która chce pozyskać nowych nabywców: ludzi młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących sobie wygodę?

A. Imprezę wystawienniczą.
B. Artykuł sponsorowany.
C. Reklamę internetową.
D. Reklamę prasową.
PGF.08 Pytanie 825
Zarządzanie kampanią reklamową

Wypowiedź podana w ramce powstała na skutek psychologicznego oddziaływania reklamy, określanego jako efekt

Ilustracja do pytania 25
A. świeżości.
B. pierwszeństwa.
C. snobizmu.
D. aureoli.
PGF.08 Pytanie 826
Zarządzanie kampanią reklamową

Renomowana firma ogrodnicza uczestniczy w Targach Kwiatowych. Stoisko, o którym numerze, powinna zamówić w celu najlepszej i najbardziej efektownej ekspozycji swoich produktów?

Ilustracja do pytania 26
A. 23
B. 11
C. 10
D. 21
PGF.08 Pytanie 827
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj reklamy w formie wyskakującego okienka należy wybrać w celu wykonania animacji w technologii Flash, zawierającej ruchome elementy graficzne i dźwiękowe?

A. Top layer.
B. Watermark.
C. Banner.
D. Skyscraper.
PGF.08 Pytanie 828
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj perspektywy zastosowano podczas wykonywania załączonej fotografii?

Ilustracja do pytania 28
A. Żabią.
B. Jednozbiegową.
C. Ludzką.
D. Ptasią.
PGF.08 Pytanie 829
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych plików zachowuje grafikę w postaci wektorowej?

A. Linia.gif
B. Okrąg.jpg
C. Kwadrat.bmp
D. Pasek.cdr
PGF.08 Pytanie 830
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym określa praktykę rynkową agresywną, której przykład pokazano w załączeniu, jako działanie

Ilustracja do pytania 30
A. reklamowe, rozpowszechniające informację, że nabycie produktu zwiększa szansę wygranej w grach losowych.
B. reklamowe, zachęcające konsumenta do nabycia produktu po promocyjnie niskiej cenie, choć w rzeczywistości konsument musi za niego zapłacić pełną wartość.
C. wywołujące wrażenie, że konsument uzyskał po wykonaniu określonej czynności nagrodę, ale jej uzyskanie uzależnione jest od poniesienia kosztów przez abonenta.
D. mające na celu wyeliminowanie z rynku konkurencyjnej firmy.
PGF.08 Pytanie 831
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydruk próbny bez użycia klisz, wykonany w drukarni offsetowej w celu sprawdzenia kolorystyki przed drukiem właściwym, służący do przedstawienia go klientowi w celu akceptacji, to

A. proof cyfrowy.
B. preset.
C. posttest.
D. proof analogowy.
PGF.08 Pytanie 832
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką funkcję, w załączonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

Ilustracja do pytania 32
A. Nagłówka.
B. Obietnicy reklamy.
C. Treści zasadniczej.
D. Hasła.
PGF.08 Pytanie 833
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj kompozycji zamieszczono na rysunku?

Ilustracja do pytania 33
A. Horyzontalną otwartą.
B. Wertykalną niesymetryczną.
C. Statyczną symetryczną.
D. Dynamiczną zamkniętą.
PGF.08 Pytanie 834
Zarządzanie kampanią reklamową

W jaki sposób można wykorzystywać załączone zdjęcie z licencją CC0 (Creative Commons Zero) przekazane do Domeny Publicznej, pochodzące z internetowego banku fotografii?

Ilustracja do pytania 34
A. Wolno je kopiować, rozprowadzać, przedstawiać i używać jedynie w jego oryginalnej postaci, bez umieszczania na nim nazwiska autora.
B. Wolno je kopiować, zmieniać, stosować do użytku komercyjnego bez umieszczania na nim nazwiska autora.
C. Wolno je kopiować, rozprowadzać, zmieniać, stosować do użytku komercyjnego pod warunkiem, że zostanie umieszczone na nim nazwisko autora.
D. Wolno je kopiować, zmieniać i używać jedynie do zastosowań niekomercyjnych, umieszczając na nim nazwisko autora.
PGF.08 Pytanie 835
Zarządzanie kampanią reklamową

Planując kampanię reklamową charakteryzującą się małym zasięgiem połączonym z wysoką selektywnością demograficzną oraz krótkim czasem i wysoką zdolnością oddziaływania na odbiorcę, należy wykorzystać reklamę

A. radiową.
B. telewizyjną.
C. kinową.
D. internetową.
PGF.08 Pytanie 836
Zarządzanie kampanią reklamową

Który nośnik reklamy w postaci wolnostojącej tablicy o wymiarach 1,4 x 2,0 m, ustawionej na betonowym cokole prostopadle do ulicy, pokazano na rysunku?

Ilustracja do pytania 36
A. Diapazon.
B. Billboard.
C. Kaseton.
D. Baner.
PGF.08 Pytanie 837
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych środków reklamy może być finansowany z części budżetu reklamodawcy określanej jako above the line?

A. Projekcja przed seansem kinowym.
B. Udział w targach branżowych.
C. Informator branżowy.
D. Ekspozycja w punkcie sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 838
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile dni reklamowych może wykupić firma obuwnicza w ramach swojej kampanii promocyjnej, jeżeli dziennie planuje emisję 2 spotów po 1 200,00 zł, a na kampanię przeznaczyła 90 000,00 zł?

A. 38 dni.
B. 37 dni.
C. 75 dni.
D. 45 dni.
PGF.08 Pytanie 839
Zarządzanie kampanią reklamową

Których z wymienionych programów nie wolno przerywać w celu nadania reklamy, zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji?

A. Programów dla dzieci.
B. Teleturniejów i gier.
C. Filmów fabularnych.
D. Programów naukowych.
PGF.08 Pytanie 840
Zarządzanie kampanią reklamową

Introligator, który chce wykroić z arkusza papieru logo firmy o skomplikowanych kształtach, a nie może tego uzyskać za pomocą zwykłego cięcia, dokona

A. pasowania.
B. falcowania.
C. sztancowania.
D. bigowania.