Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. winietowej
B. DAR
C. dzienniczkowej
D. telemetrycznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów, nadawanych w weekend w stacji LokalRadio w godzinach 20÷22 i korzystający z 10% rabatu agencyjnego?
Cennik czasu antenowego w stacji LokalRadio | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
dni emisji | pasma godzinowe emisji | ||||||
6÷8 | 8÷12 | 12÷15 | 15÷18 | 18÷20 | 20÷22 | 22÷6 | |
poniedziałek - piątek | 89,00 | 108,00 | 114,00 | 100,00 | 54,00 | 35,00 | 20,00 |
sobota - niedziela | 52,00 | 69,00 | 74,00 | 45,00 | 37,00 | 45,00 | 20,00 |
Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20" spotu w wybranym czasie, zł |
A. 315,00 zł
B. 450,00 zł
C. 350,00 zł
D. 405,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać
A. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
B. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
C. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
D. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja opracowała załączony cennik reklam planszowych. W którym z wymienionych programów najłatwiej i najszybciej zastosować style formatowania tabeli?
Rodzaj reklamy | Cena |
---|---|
Emisja ogłoszenia drobnego (np. sprzedam, kupię, zamienię, itp.) – dla członków STVK „Centrum" Zgierz | 5,00 zł/doba 2,00 zł/doba |
Emisja planszy reklamowej | 15,00 zł/doba |
Opracowanie graficzne planszy reklamowej | 50,00 zł |
A. Adobe InCopy
B. Adobe Photoshop
C. Microsoft Office Word
D. Alligator Flash Designer
Zarządzanie kampanią reklamową
Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?
A. Reklama w TVP3 Katowice
B. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
C. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
D. Plakat umieszczony przed restauracją
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z regulacjami prawnymi oraz zasadami etyki zawodowej, telewizyjne reklamy mogą przerywać seriale, programy rozrywkowe i filmy dokumentalne w dowolnym momencie, przy czym przerwa między kolejnymi reklamami powinna wynosić co najmniej
A. 45 minut
B. 15 minut
C. 20 minut
D. 30 minut
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.
Lp. | Wielkość reklamy (ilość modułów) | Cena netto za jednorazową emisję |
---|---|---|
1. | 1 moduł (40x27 mm) | 25,00 zł |
2. | 18 modułów (1/4 strony A3) | 400,00 zł |
3. | 24 moduły (1/3 strony A3) | 500,00 zł |
4. | 36 modułów (1/2 strony A3) | 700,00 zł |
5. | 72 moduły (strona A3) | 1 000,00 zł |
6. | Dopłata - strona tytułowa | +100 % |
7. | Dopłata - strona ostatnia | +75 % |
A. 1 000,00 zł
B. 5 600,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 4 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoby, które jako pierwsze przyjmują innowacje na rynku i decydują się na ryzykowny zakup, to
A. wczesna większość
B. adoptry
C. pionierzy
D. wcześniejsi naśladowcy
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?
A. efektywności reklamy
B. skuteczności reklamy
C. zasięgu reklamy
D. sprzedaży reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadziła na rynek nowy produkt. Głównym celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez tę firmę nie jest
A. zdobycie nowych punktów sprzedaży
B. motywowanie pracowników zatrudnionych w dziale PR
C. zachęcanie handlowców do lepszej prezentacji produktu w sklepie w celu wsparcia sprzedaży
D. wsparcie działań reklamowych i promocji skierowanej do konsumentów
Zarządzanie kampanią reklamową
Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa farmaceutycznego jest namówienie konsumentów do wypróbowania nowego produktu, który wkrótce wejdzie na rynek - maści przeciwbólowej. W tworzonej kampanii reklamowej firma powinna wykorzystać apel
A. moralny
B. seksualny
C. emocjonalny
D. racjonalny
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych baz danych posiada charakter analityczny?
A. Danych dotyczących sprzedaży z minionych lat
B. Informacji kontaktowych klientów
C. Obrazów oraz opisów towarów
D. Serwisowania klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest
A. media buyer
B. media planner
C. analityk
D. strateg
Zarządzanie kampanią reklamową
Umiejętność projektowania oraz realizacji liter do różnych rodzajów reklam stanowi
A. litografia
B. literoznawstwo
C. literactwo
D. liternictwo
Zarządzanie kampanią reklamową
W przedstawionym na rysunku znaku firmowym tekst "Wszystko o wakacjach" określany jest jako

A. tagline.
B. logotyp.
C. sygnet.
D. logo.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia informacji ilustruje ustawienie sali przedstawione na rysunku?

A. Delficką
B. Ankiecie audytoryjnej
C. Burzy mózgów
D. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, reklamą jest przekaz
A. pochodzący od podmiotu, wymagany przez obowiązujące przepisy prawne
B. stanowiący element kampanii wyborczej lub referendalnej
C. zawierający informację mającą na celu zwiększenie zbytu produktów
D. promujący pożądane społecznie zachowania, niezwiązany z reklamą podmiotu
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zamówił w agencji reklamowej pakiet 500 szt. ulotek dwustronnych w pełnym kolorze. Jaki budżet powinien zabezpieczyć w tym celu?
Liczba sztuk w pakiecie | 4+0 | 4+1 | 4+2 | 4+4 |
---|---|---|---|---|
100 | 40,00 zł | 45,00 zł | 50,00 zł | 55,00 zł |
250 | 50,00 zł | 55,00 zł | 60,00 zł | 60,00 zł |
500 | 49,00 zł | 54,00 zł | 59,00 zł | 62,00 zł |
1000 | 45,00 zł | 50,00 zł | 55,00 zł | 65,00 zł |
A. 200,00 zł
B. 275,00 zł
C. 49,00 zł
D. 62,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?
Klauzule umowy: — Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych. — Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy. — Agencja odpowiada za ostateczny efekt. — Nabywcy przysługuje prawo reklamacji. |
A. O dzieło.
B. Handlową.
C. O pracę.
D. Zlecenia.
Zarządzanie kampanią reklamową
Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?
A. Zewnętrzna
B. Prasowa
C. Internetowa
D. Telewizyjna
Zarządzanie kampanią reklamową
Wartość netto zamówionej usługi marketingowej wynosi 20 000,00 zł. Jaka będzie wartość brutto tej usługi przy stawce VAT wynoszącej 23%?
A. 24 600,00 zł
B. 22 300,00 zł
C. 15 400,00 zł
D. 4 600,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?
A. Sampling.
B. Marka.
C. Animacja.
D. Tożsamość.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się
A. osoba komunikująca się
B. postnowoczesny
C. włóczęga
D. pełen wyobraźni
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zidentyfikować elementy kulturowe wpływające na wybory zakupowe, konieczna jest analiza danych
A. o zawodach, które wykonują klienci
B. o wieku oraz etapie życia klientów
C. o sytuacji finansowej klientów
D. o otoczeniu, w którym działają klienci
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaplanowała dla firmy kosmetycznej MAY półroczną kampanię z użyciem całostronicowego ogłoszenia po prawej stronie w miesięczniku o modzie i urodzie. Na podstawie zamieszczonego cennika określ wysokość budżetu przeznaczonego na kampanię medialną firmy MAY.
Cennik reklamy prasowej (ceny dotyczą pojedynczych emisji) | ||
lewa strona | prawa strona | |
rozkładówka otwierająca | 543 000,00 zł | |
rozkładówka | 421 000,00 zł | |
IV okładka | 368 000,00 zł | |
II okładka | 328 000,00 zł | |
III okładka | 257 000,00 zł | |
1/1 strony | 213 000,00 zł | 250 000,00 zł |
1/2 strony | 157 000,00 zł | 191 000,00 zł |
1/3 strony | 130 000,00 zł | 140 000,00 zł |
junior page | 214 000,00 zł |
A. 1 500 000,00 zł
B. 2 292 000,00 zł
C. 1 284 000,00 zł
D. 2 526 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej określ, jaką technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.
Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolony z jej efektów. |
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje. |
A. Potakiwanie.
B. Odzwierciedlanie.
C. Klaryfikacja.
D. Parafraza.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma informatyczna pragnie umieścić w tytule ogłoszenia prasowego, w którym promuje swoje usługi, elementy dotyczące korzyści istotnych dla klienta. Który z zaproponowanych tytułów spełnia te kryteria?
A. Biznesmenie, odwiedź nas!
B. Na nasz sprzęt dajemy 5 lat gwarancji.
C. Dlaczego miałbyś płacić za komputer?
D. Dla wszystkich panów.
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszą metodą wykonania nadruku na 50 torbach reklamowych z bawełny jest
A. fleksografia
B. offset
C. rotograwiura
D. sitodruk
Zarządzanie kampanią reklamową
Tabela zawiera dane dotyczące skuteczności czterech kampanii reklamowych. Która z kampanii cechuje się najwyższym wskaźnikiem kosztu dotarcia do audytorium reklamy (CPP)?
Określenie kampanii | Koszt całkowity przeprowadzenia kampanii, zł | Liczba wygenerowanych punktów GRP |
---|---|---|
Kampania reklamowa A | 100 000,00 | 250 |
Kampania reklamowa B | 120 000,00 | 200 |
Kampania reklamowa C | 140 000,00 | 200 |
Kampania reklamowa D | 150 000,00 | 300 |
A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?
A. Media buyer
B. Account manager
C. Account supervisor
D. Media planner
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik agencji reklamowej, który obsługiwał ploter tnący, doznał porażenia prądem. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności?
A. Odłączyć dopływ prądu
B. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
C. Powiadomić przełożonego
D. Zadzwonić po pogotowie ratunkowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką funkcję pełni Account manager w procesie sprzedaży reklam w agencji reklamowej?
A. Wybiera odpowiednie środki reklamowe
B. Zdobywa fundusze na realizację działań reklamowych
C. Nadzoruje całość kampanii
D. Utrzymuje relacje z klientem i przeprowadza negocjacje
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie
A. żółty
B. zieleń
C. czerń
D. błękit
Zarządzanie kampanią reklamową
Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja
A. inwestycyjna
B. projektowa
C. fabryczna
D. konstrukcyjna
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?
A. 1 650,00 zł
B. 2 025,00 zł
C. 525,00 zł
D. 1 500,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię czynników z analizy SWOT przedsiębiorstwa reprezentują wysokie kompetencje pracowników tej organizacji?
A. Szanse
B. Słabe strony
C. Mocne strony
D. Zagrożenia
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z przepisami prawa reklamowego w Polsce, przekaz reklamowy nie może dotyczyć
A. preparatów ziołowych
B. leków bez recepty (OTC)
C. suplementów diety
D. leków na receptę
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy reklamowej poprosił o to, aby ta - przy użyciu Internetu - przeanalizowała niedociągnięcia jego wyrobu. W związku z tym przedstawiciel agencji powinien poszukiwać
A. strony typu combo oraz portale reklamowe
B. portale i linki reklamowe
C. dyskusje i linki reklamowe
D. fora i blogi
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli określ, jaki procent badanych konsumentów akceptuje cenę 12 zł.
Poziom cen w zł | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w % | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w % | Udział konsumentów akceptujących cenę w % |
---|---|---|---|
9 | 10 | 30 | 30 |
12 | 15 | 25 | 35 |
15 | 30 | 5 | 50 |
19 | 60 | 2 | 60 |
A. 85%
B. 25%
C. 60%
D. 35%
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie sformułowania powinien zastosować sprzedawca, gdy zauważył, że ma do czynienia z klientem, który przejawia systematyczność podczas rozmowy sprzedażowej?
A. Po pierwsze to nowość, po drugie jest teraz na ten produkt promocja
B. Czy ma Pan jeszcze jakieś spostrzeżenia dotyczące naszej oferty
C. Prezentowany produkt jest taki sam, jak ten, który zakupił Pan na wakacjach
D. W jaki sposób mogę rozwiać Pana wątpliwości?