Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 801
Zarządzanie kampanią reklamową
A. obronę
B. bunt
C. atak
D. kłamstwo
PGF.08 Pytanie 802
Zarządzanie kampanią reklamową
W materiałach reklamowych nie wolno używać głosu ani wizerunku osób, które prowadziły programy informacyjne, publicystyczne lub dziecięce, w czasie krótszym niż
A. 3 miesiące przed emisją reklamy
B. 9 miesięcy przed emisją reklamy
C. 6 miesięcy przed emisją reklamy
D. 12 miesięcy przed emisją reklamy
PGF.08 Pytanie 803
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały promocyjne powinna zaproponować agencja, aby jak najlepiej zaprezentować ofertę podczas inauguracji sklepu meblowego?
A. Katalogi
B. Twiny
C. Tablice informacyjne
D. Standy
PGF.08 Pytanie 804
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?
A. przed godziną 2000
B. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
C. zawierających mniej niż 8% alkoholu
D. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
PGF.08 Pytanie 805
Zarządzanie kampanią reklamową
Specjalista w dziale reklamy lokalnej stacji radiowej opracowuje cennik dla kampanii reklamowej. Dokumentem, który stanowi podstawę wyceny i zawiera przykładowe rozmieszczenie spotów, jest
A. media plan
B. story board
C. brief reklamowy
D. proof of concept
PGF.08 Pytanie 806
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?
A. Publisher
B. Corel Draw
C. Excel
D. Word
PGF.08 Pytanie 807
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak złożyć zgłoszenie do konkursu efektywności EFFIE?
A. korzystając z platformy konkursowej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
B. poprzez uzupełnienie formularza elektronicznego na witrynie Ministerstwa Rozwoju i Technologii
C. w formie listu poleconego
D. przez e-mail
PGF.08 Pytanie 808
Zarządzanie kampanią reklamową
W Polsce prawo reklamowe nie zezwala na wykorzystanie reklamy
A. podprogowej
B. kontekstowej
C. rekomendacyjnej
D. alternatywnej
PGF.08 Pytanie 809
Zarządzanie kampanią reklamową
Słynny, globalny producent samochodów planuje w ramach prowadzonej kampanii reklamowej zaprezentować atuty oraz urok najnowszego modelu pojazdu. Najbardziej odpowiednim medium w tej sytuacji będzie
A. radio.
B. czasopisma.
C. telewizja.
D. outdoor.
PGF.08 Pytanie 810
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy otrzymał zadanie zebraniu danych pierwotnych, które są niezbędne do realizacji kampanii reklamowej. Które z wymienionych informacji mają wyłącznie charakter pierwotny?
A. Dane pochodzące z branżowego portalu internetowego oraz dane zdobyte przez firmę PRS w wyniku przeprowadzonego eksperymentu
B. Wyniki obserwacji przeprowadzonych przez pracownika firmy oraz dane publikowane w prasie codziennej
C. Dane z Głównego Urzędu Statystycznego oraz informacje publikowane w czasopismach
D. Wyniki indywidualnego wywiadu pogłębionego i dane pozyskane w audytoryjnym badaniu ankietowym przeprowadzonym przez pracownika firmy PRS
PGF.08 Pytanie 811
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja zajmująca się reklamą wykorzystuje estetyczny, prosty i trwały sposób na prezentację reklam, mając możliwość umieszczenia jednocześnie dwóch grafik. Oznacza to, że korzysta
A. z klipu
B. z makiety
C. z potykacza
D. z podajnika
PGF.08 Pytanie 812
Zarządzanie kampanią reklamową
W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu
A. emblematowy
B. osobowy
C. imienny
D. projektowy
PGF.08 Pytanie 813
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania należy podjąć jako pierwsze, gdy pracownik agencji reklamowej obsługujący ploter tnący doznał porażenia prądem?
A. Powiadomić przełożonego.
B. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji.
C. Zadzwonić po karetkę.
D. Odłączyć dopływ prądu.
PGF.08 Pytanie 814
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką strategię organizacyjną i rozwojową przyjęła agencja, wprowadzając na rynek warszawski nowoczesne, udoskonalone wersje dotychczas oferowanych banerów reklamowych?
A. Penetracji rynku
B. Rozwoju rynku
C. Rozwoju produktu
D. Dywersyfikacji
PGF.08 Pytanie 815
Zarządzanie kampanią reklamową
Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?
A. pierwotnych wtórnych
B. pierwotnych zewnętrznych
C. wtórnych zewnętrznych
D. wtórnych wewnętrznych
PGF.08 Pytanie 816
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy stosuje wyliczenia cen w postaci narzutów na wydatki. Te narzuty będą stosunkowo wysokie dla towarów o
A. niskich kosztach sprzedaży
B. krótkim cyklu obrotu
C. elastycznym popycie
D. sezonowości
PGF.08 Pytanie 817
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz procent marży handlowej metodą w stu, mając na uwadze, że koszt wyprodukowania spotu radiowego wynosi 2 400,00 zł, a jego cena sprzedaży netto to 3 000,00 zł?
A. 25%
B. 16%
C. 23%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 818
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać
A. neuromarketing.
B. geomarketing.
C. B2B marketing.
D. remarketing.
PGF.08 Pytanie 819
Zarządzanie kampanią reklamową
Przeniesienie emocji wywołanych przez reklamę na dany produkt określane jest mianem efektu
A. konsekwencji
B. halo
C. coctail party
D. owczego pędu
PGF.08 Pytanie 820
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa postanowiła wzbogacić swoją ofertę o powiązane produkty, przy ich tworzeniu wykorzystując posiadane umiejętności oraz zasoby. W związku z tym prowadzi sprzedaż według strategii dywersyfikacji?
A. horyzontalnej
B. wertykalnej
C. lateralnej
D. liniowej
PGF.08 Pytanie 821
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie materiałów promocyjnych, które przed drukiem są konwertowane na krzywe, realizowane jest w programie
A. Corel Draw
B. Photoshop
C. Pixel Bender
D. Bridge
PGF.08 Pytanie 822
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką cenę brutto należy wpisać do cennika, jeśli agencja reklamowa na cenę netto zakupu wynoszącą 130,00 zł nakłada 20% marżę oraz 23% stawkę VAT?
A. 159,90 zł
B. 191,88 zł
C. 187,20 zł
D. 156,00 zł
PGF.08 Pytanie 823
Zarządzanie kampanią reklamową
Hurtownik ma cenę netto wynoszącą 2 000 zł oraz marżę na poziomie 100 zł. Cena hurtowa netto detalisty wynosi 2 100 zł, a jego marża to 500 zł. Jaka będzie wartość ceny detalicznej netto?
A. 2 600 zł
B. 1 900 zł
C. 2 100 zł
D. 2 000 zł
PGF.08 Pytanie 824
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do swojej najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie mistrza wyścigów samochodowych. Jaki mechanizm psychologiczny został wykorzystany w tym przypadku, jeśli głównym zamiarem było przeniesienie pozytywnych emocji związanych z sportowcem na promowany produkt?
A. Prawo bliskości
B. Reguła niedostępności
C. Reguła zaangażowania i konsekwencji
D. Efekt halo
PGF.08 Pytanie 825
Zarządzanie kampanią reklamową
Dźwiękowy sygnał używany w reklamach radiowych, który jest charakterystyczny dla marki bądź produktu, to
A. frontlight
B. dżingiel
C. junior page
D. pop up
PGF.08 Pytanie 826
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji
A. średni
B. klasyczny
C. innowacyjny
D. bezpośredni
PGF.08 Pytanie 827
Zarządzanie kampanią reklamową
W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na
A. Art Buyer
B. Media Planner
C. Traffic
D. Copywriter
PGF.08 Pytanie 828
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o
A. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
B. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
C. firmie oraz jej produktach
D. nowej lokalizacji siedziby firmy
PGF.08 Pytanie 829
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?
A. Kompetentność
B. Egocentryzm
C. Asertywność
D. Empatię
PGF.08 Pytanie 830
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?
A. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
B. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
C. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
D. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
PGF.08 Pytanie 831
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa podejmuje się zlecenia dotyczącego analizy znajomości marki, a więc
A. wskazania cech, które odróżniają markę od konkurencyjnych.
B. wyróżnienia marki jako tej, która jest znana konsumentowi.
C. określenia stopnia świadomości marki.
D. wskazania podobieństw z markami rywalizującymi.
PGF.08 Pytanie 832
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby wzbudzić napięcie oraz emocje w radiowym spocie reklamowym dotyczących ubezpieczeń samochodowych, dodano nagły dźwięk zderzenia. Którą formę dźwiękową zastosowano w tym przekazie?
A. Muzyczne tło dla całego przekazu
B. Dżingiel reklamowy
C. Efekt dźwiękowy
D. Muzyczne tło powiązane z tematem przekazu
PGF.08 Pytanie 833
Zarządzanie kampanią reklamową
Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić
A. sponsoring.
B. publicity.
C. promocję sprzedaży.
D. reklamę zewnętrzną.
PGF.08 Pytanie 834
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby promować markę w Internecie, klub fitness powinien skupić się na reklamie online w mediach społecznościowych, wybierając głównie rodzaj reklamy
A. baner reklamowy
B. watermark
C. fanpage
D. plansza reklamowa
PGF.08 Pytanie 835
Zarządzanie kampanią reklamową
W ofercie sprzedaży reklam na stronach www w części dotyczącej wymagań technicznych button opisano jako: "Przycisk reklamowy w lewej nawigacyjnej części strony, animowany bądź statyczny, w formacie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z wymaganiami, klient powinien zapisać plik z animacją w standardzie
A. .psd
B. .cdr
C. .avi
D. .swf
PGF.08 Pytanie 836
Zarządzanie kampanią reklamową
Element w ofercie handlowej, który pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedzi zwrotnej, to
A. termin realizacji
B. warunki płatności
C. dane kontaktowe
D. opis produktów
PGF.08 Pytanie 837
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje kampanię marketingową dla salonu fryzjerskiego, który działa w Krakowie. Celem tej kampanii jest przyciągnięcie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna wykorzystać agencja reklamowa?
A. Radio lokalne
B. Radio krajowe
C. Reklamę w punkcie sprzedaży
D. Telewizję krajową
PGF.08 Pytanie 838
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest podstawowe zadanie emisji reklam w etapie nasycenia cyklu życia produktu?
A. pozycjonowanie towaru na rynku
B. przypomnienie o produkcie
C. wprowadzenie towaru na rynek
D. wyprzedaż towaru
PGF.08 Pytanie 839
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.
A. 20 zł
B. 5 zł
C. 50 zł
D. 10 zł
PGF.08 Pytanie 840
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca przy ploterze tnącym może być narażona na
A. poparzenie dłoni
B. podrażnienie dróg oddechowych
C. uszkodzenie wzroku
D. przecięcie palców dłoni