Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 841
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co może być przedmiotem ochrony prawnoautorskiej?

A. slogan reklamowy
B. prosta informacja prasowa
C. dokument urzędowy
D. opublikowany opis patentowy
PGF.08 Pytanie 842
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy klient poprosił o wykonanie materiałów reklamowych POS, które mają być umieszczone na ladzie, jaki produkt reklamowy powinien być uwzględniony w zamówieniu?

A. Dangler
B. Stand
C. Hanger
D. Wobbler
PGF.08 Pytanie 843
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku powinno się wybrać, aby grafik w drukarni mógł zmienić styl i kolor czcionki?

A. .tiff
B. .jpeg
C. .cdr
D. .gif
PGF.08 Pytanie 844
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, starając się osiągnąć maksymalny poziom organizacji norm pracy oraz jej jakości, wydała regulacje adresowane do wszystkich pracowników w celu ich powtarzalnego stosowania. Agencja zastosowała

A. unifikację
B. klasyfikację
C. typizację
D. standaryzację
PGF.08 Pytanie 845
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim celu w aplikacjach komputerowych stosuje się technikę morphingu?

A. Poprawy dźwięku
B. Zajmowania się analizą danych liczbowych
C. Produkcji animacji
D. Zmiany w tekście
PGF.08 Pytanie 846
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie marketingowe, którego kluczowym zastosowaniem jest kształtowanie wizerunku firmy, określa się jako

A. public relations
B. publicity
C. reklamą
D. sponsoringiem
PGF.08 Pytanie 847
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z art. 70 ustawy o VAT, z wyjątkiem ust. 3, zwalnia się od podatku import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników oraz plakatów reklamowych, o ile

A. są dopuszczone do obrotu handlowego
B. mają wysoką wartość jednostkową
C. są przeznaczone do użytku
D. są przeznaczone do nieodpłatnego rozdania
PGF.08 Pytanie 848
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała sieć prywatnych instytucji medycznych planuje umieszczenie reklam na bocznych powierzchniach blacharskich oraz szybach bezdrzwiowych miejskich autobusów. Który z wymienionych typów nośników powinien zostać użyty w tej kampanii?

A. Back
B. Dual busboard
C. Busboard
D. Bus standard
PGF.08 Pytanie 849
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 15%
B. 2%
C. 5%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 850
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ

A. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
B. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
C. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
D. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
PGF.08 Pytanie 851
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku należy zastosować dla dokumentu z próbą nagranego dżingla reklamowego przeznaczonego dla klienta?

A. .ppt
B. .cdr
C. .jpg
D. .mp3
PGF.08 Pytanie 852
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak długo maksymalnie może potrwać pojedyncze przedstawienie dwóch sponsorów w programie?

A. 30 s
B. 16 s
C. 24 s
D. 8 s
PGF.08 Pytanie 853
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?

A. Listwowanie
B. Bigowanie
C. Kaszerowanie
D. Falcowanie
PGF.08 Pytanie 854
Zarządzanie kampanią reklamową

Oprogramowanie do zarządzania bazami danych pozwala przede wszystkim na zbieranie oraz obróbkę danych?

A. liczbowych i graficznych
B. tekstowych i liczbowych
C. graficznych i literowych
D. tekstowych i graficznych
PGF.08 Pytanie 855
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy logo Piłkarskiej Ligi Mistrzów można zastosować na opakowaniu produktu w ramach umowy sponsorshipowej?

A. sektorowy
B. emblematowy
C. osobisty
D. wzajemny
PGF.08 Pytanie 856
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?

A. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
B. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
C. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
D. Zdobywanie nowych klientów
PGF.08 Pytanie 857
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych składników powinien być zawarty w pisemnej umowie sprzedaży artykułów lub usług reklamowych, aby miała ona ważność prawną, w kontekście dowodowym oraz dochodzenia roszczeń przed sądem?

A. Termin wycofania się z umowy
B. Przeniesienie praw autorskich
C. Wykaz podwykonawców
D. Podpisy stron umowy
PGF.08 Pytanie 858
Zarządzanie kampanią reklamową

Fanpage to specyficzna forma promocji

A. kinowej
B. outdoorowej
C. prasowej
D. internetowej
PGF.08 Pytanie 859
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie całkowita cena brutto za 2 500 egzemplarzy ulotek w formacie A5, jeśli agencja dodaje 15% narzuty, cena netto jednostkowa wynosi 0,30 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 250,00 zł
B. 875,25 zł
C. 1 060,88 zł
D. 750,00 zł
PGF.08 Pytanie 860
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodą reklamową należy się posłużyć, kierując reklamę do osób, które naśladują zachowania innych?

A. Demonstrowania działania
B. Sprawdzianu naukowego
C. Owczego pędu
D. Rekomendacji
PGF.08 Pytanie 861
Zarządzanie kampanią reklamową

Zakres prawa autorskiego oraz własności intelektualnej obejmuje to, co jest stosowane w działalności agencji reklamowej

A. emblemat urzędowy
B. opublikowany dokument patentowy
C. program komputerowy
D. akty prawne
PGF.08 Pytanie 862
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?

A. OTS
B. CTR
C. CPA
D. TRP
PGF.08 Pytanie 863
Zarządzanie kampanią reklamową

Minimalna rozdzielczość plików graficznych przesyłanych do druku powinna wynosić przynajmniej

A. 128 dpi
B. 640 dpi
C. 72 dpi
D. 300 dpi
PGF.08 Pytanie 864
Zarządzanie kampanią reklamową

W reakcji na przesłane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla swojego klienta

A. umowę sprzedaży
B. zamówienie
C. ofertę handlową
D. fakturę VAT
PGF.08 Pytanie 865
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamy powinna użyć dynamicznie rozwijająca się firma odzieżowa, działająca w kraju, aby przyciągnąć nowych klientów: młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących komfort?

A. Reklamę w internecie
B. Reklamę w prasie
C. Imprezę wystawienniczą
D. Artykuł sponsorowany
PGF.08 Pytanie 866
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto mają 200 sztuk smyczy reklamowych, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 86,85 zł
B. 250,00 zł
C. 378,23 zł
D. 223,00 zł
PGF.08 Pytanie 867
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?

A. CPT
B. CPP
C. CTR
D. CPC
PGF.08 Pytanie 868
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych

A. z zasięgiem.
B. z częstotliwością efektywną.
C. z częstotliwością.
D. z zasięgiem efektywnym.
PGF.08 Pytanie 869
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę prezentacji reklamy powinno się zastosować, aby uwydatnić zalety oraz rozbudowane funkcje nowego robota kuchennego?

A. Kawałkiem życia
B. Fantazją
C. Stylem życia
D. Demonstracją działania
PGF.08 Pytanie 870
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzia z zakresu marketingu bezpośredniego powinna wykorzystać agencja reklamowa do promowania swoich usług?

A. Reklamę telewizyjną
B. Reklamę radiową
C. Telemarketing
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 871
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa reklamowego w Polsce, przekaz reklamowy nie może dotyczyć

A. leków na receptę
B. suplementów diety
C. preparatów ziołowych
D. leków bez recepty (OTC)
PGF.08 Pytanie 872
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się produkcją wysokiej jakości produktów ochrony zdrowia, skierowanych do ściśle określonej grupy konsumentów. Który z kanałów reklamowych umożliwi najefektywniejsze dotarcie do tej grupy odbiorców?

A. Reklama w telewizji
B. Reklama w radiu
C. Direct mail
D. Reklama w prasie
PGF.08 Pytanie 873
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?

A. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
B. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
C. wykonywanie badań oraz ich analiza
D. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
PGF.08 Pytanie 874
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką z podanych form reklamy powinna zasugerować agencja klientowi, który pragnie osiągnąć zasięg globalny, zdefiniować grupę docelową oraz zapewnić interaktywną komunikację?

A. Reklamę kinową
B. Reklamę prasową
C. Reklamę outdoorową
D. Reklamę internetową
PGF.08 Pytanie 875
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych nie służy do tworzenia baz danych klientów?

A. Open Base
B. Corel Draw
C. Microsoft Access
D. Microsoft Excel
PGF.08 Pytanie 876
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?

A. ogłoszenie w codziennej gazecie
B. reklama w witrynach biur podróży
C. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
D. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
PGF.08 Pytanie 877
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę płatności stosuje agencja reklamowa, gdy rozlicza reklamę w internecie na podstawie liczby kliknięć w banner?

A. CPS
B. CPC
C. CPL
D. CPA
PGF.08 Pytanie 878
Zarządzanie kampanią reklamową

Zielony kolor otrzymuje się poprzez połączenie dwóch innych kolorów

A. niebieskiej i żółtej
B. czerwonej i niebieskiej
C. białej i żółtej
D. żółtej i czerwonej
PGF.08 Pytanie 879
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium podstawowe powinno zostać wybrane przez agencję, jeśli zleceniodawca oczekuje, że będzie się ono charakteryzować niskim kosztem dotarcia do jednostki, ogromnym zasięgiem oraz najatrakcyjniejszą formą komunikacji?

A. Prasę codzienną
B. Direct mail
C. Czasopisma
D. Telewizję
PGF.08 Pytanie 880
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?

A. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
B. Planowania wykonania zlecenia
C. Przygotowania kampanii promocyjnej
D. Zakończenia kampanii reklamowej