Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. CMYK
B. RGB
C. Lab
D. HSB
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego
A. pogłównego
B. wspierającego
C. współdziałającego
D. dodatkowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?
A. TRP
B. CPA
C. OTS
D. CTR
Zarządzanie kampanią reklamową
Który dokument, stanowiący załącznik do media planu, umożliwiający szybką ocenę intensywności kampanii reklamowej w poszczególnych mediach, przedstawiono na rysunku?

A. Cash flow.
B. Flow chart.
C. Brief marketingowy.
D. Biznes plan.
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?
A. Okno-córka.
B. Baner.
C. Interstitial.
D. Newsletter.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym z wymienionych gadżetów reklamowych można umieszczać nadruk za pomocą urządzenia pokazanego na rysunku?

A. Na koszulkach.
B. Na torbach.
C. Na czapkach.
D. Na kubkach.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?
A. Telewizję
B. Internet
C. Radio
D. Prasę
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).
A. 40
B. 2
C. 4
D. 20
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba, która sądzi, że w innym miejscu znajdzie lepszy, tańszy produkt i otrzyma lepszą obsługę, jest osobą
A. wzrokowcem.
B. słuchowcem.
C. nieufną.
D. niecierpliwą.
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach kampanii reklamowej przewidziano ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku, 10 spotów reklamowych w lokalnym radio oraz 6 spotów reklamowych w lokalnej telewizji. Na podstawie cennika zaplanuj budżet reklamowy na całą kampanię.
Cennik wybranych nośników reklamy | |
---|---|
Nośniki reklamy | Cena |
Ogłoszenie całostronicowe w dzienniku | 1 000 zł |
Ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku | 2 000 zł |
Spot reklamowy w radiu lokalnym | 3 000 zł |
Spot reklamowy w telewizji lokalnej | 5 000 zł |
A. 62 000 zł
B. 60 000 zł
C. 71 000 zł
D. 70 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wybranych kryteriów doboru mediów umożliwia ustalenie średniej liczby interakcji przedstawiciela grupy docelowej z komunikatem reklamowym?
A. Intensywność oddziaływania środków
B. Zasięg oddziaływania środka reklamowego
C. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy
D. Selektywność mediów oraz środków reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać
A. ulotki promocyjne
B. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
C. plakaty promocyjne
D. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach akcji promocyjnej "Mazury cud natury" stworzono film, który ukazuje urok przyrody warmińsko-mazurskiego. W produkcji wykorzystano elementy z dwóch wcześniejszych dzieł filmowych, co zostało zaznaczone w filmie. Podano tytuły obu wcześniejszych produkcji oraz nazwiska ich reżyserów. W tej sytuacji zastosowano przepisy
A. o prawie autorskim
B. Kodeksu postępowania administracyjnego
C. prawa pracy
D. Kodeksu cywilnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z procesów uszlachetniania wyrobów papierowych polega na obklejaniu cienką warstwą papieru
(zarówno nieozdobionego, jak i ozdobionego) znacznie grubszego papieru, tektury falistej itp.?
A. Kaszerowanie
B. Falcowanie
C. Bigowanie
D. Listwowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?
A. .jpg
B. .cdr
C. .mp3
D. .ppt
Zarządzanie kampanią reklamową
Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest
A. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
B. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
C. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
D. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką procentową wartość marży przyjmuje agencja reklamowa, jeżeli cena sprzedaży netto zestawu gadżetów wynosi 110,00 zł, a wysokość marży zawartej w cenie sprzedaży to 10,00 zł?
A. 0,10%
B. 10,00%
C. 0,01%
D. 1,00%
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu
A. zadaniowiec
B. szczegółowiec
C. chaotyczny
D. problemowiec
Zarządzanie kampanią reklamową
Według Kodeksu Etyki Reklamy, telemarketing wychodzący realizowany w ramach marketingu bezpośredniego może mieć miejsce w godzinach
A. 800 ÷ 2100
B. 600 ÷ 800
C. 2400 ÷ 600
D. 2100 ÷ 2400
Zarządzanie kampanią reklamową
Nowo powstała agencja BTL, zajmująca się klientami indywidualnymi, dobiera ofertę produktów promocyjnych w sposób, który ma na celu zaspokojenie nawyków zakupowych konsumentów. Wybór ten jest realizowany zgodnie z określonym kryterium
A. informacji
B. kompletności
C. celu
D. statusu produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?
A. alternatywnej
B. telewizyjnej
C. szeptanej
D. lateralnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinna użyć dynamicznie rozwijająca się firma odzieżowa, działająca w kraju, aby przyciągnąć nowych klientów: młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących komfort?
A. Imprezę wystawienniczą
B. Reklamę w prasie
C. Artykuł sponsorowany
D. Reklamę w internecie
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia rodzaje stoisk targowych. Jaki rodzaj stoisk oznaczono numerem 1?

A. Narożne.
B. Pasażowe.
C. Wyspowe.
D. Półwyspowe.
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie
A. o dzieło
B. kontraktacji
C. zlecenia
D. agencyjnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?
A. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
B. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
C. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
D. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
Zarządzanie kampanią reklamową
W Kodeksie znajduje się informacja, że reklamy nie mogą zawierać treści ani elementów dyskryminacyjnych, nie mogą zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać lęk lub strach?
A. wykroczeń
B. rodzinnym i opiekuńczym
C. Etyki Reklamy
D. cywilnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy
A. prestiżowej
B. ostentacyjnej
C. niezwykłej
D. laurowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaprezentowała klientowi zrealizowany spot reklamowy. Którą technikę przekazu reklamowego zastosowano w przedstawionej reklamie?

A. Scenka z życia.
B. Dowód naukowy.
C. Rekomendacja.
D. Styl życia.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby móc rejestrować zamówienia, zarządzać bazą klientów, ustalać oferty oraz prowadzić sprzedaż, konieczne jest utworzenie bazy danych o typie
A. analitycznym
B. operacyjnym
C. komunikacyjnym
D. strategicznym
Zarządzanie kampanią reklamową
Co oznacza pojęcie corporate identity?
A. normy obsługi klienta
B. wizualna tożsamość firmy
C. tożsamość marki
D. kreatywność marki
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę
A. pulsacyjną
B. skoncentrowaną
C. okresową
D. ciągłą
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C
A. o dostawcach
B. o pracownikach
C. o konsumentach
D. o konkurentach
Zarządzanie kampanią reklamową
Selektywna percepcja konsumenta prowadzi do
A. niezauważenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić zaspokajaną potrzebę
B. zauważenia tej cechy produktu, która najlepiej odpowiada zaspokajanej potrzebie
C. braku postrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
D. dostrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama oraz promocja piwa mogą być realizowane
A. w radiu oraz telewizji w przedziale czasowym od 6.00 do 20.00.
B. z udziałem niepełnoletnich osób.
C. w telewizji i kinie po godzinie 20.00.
D. w prasie skierowanej do młodzieży i dzieci.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

A. 14,40 m2
B. 21,60 m2
C. 18,00 m2
D. 7,20 m2
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy zespołu obsługi klienta w agencji reklamowej powinni podczas spotkania z potencjalnym klientem zrealizować prezentację multimedialną w trybie on-line. Który z poniższych programów pozwoli na opracowanie oraz przeprowadzenie takiej prezentacji?
A. Corel Draw
B. Adobe InDesign
C. Prezi
D. Microsoft Office PowerPoint
Zarządzanie kampanią reklamową
Element w ofercie handlowej, który pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedzi zwrotnej, to
A. warunki płatności
B. termin realizacji
C. opis produktów
D. dane kontaktowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawione informacje statystyczne dotyczące grupy docelowej produktu X mają strukturę szeregu
Grupa docelowa produktu X | ||||
---|---|---|---|---|
wykształcenie | podstawowe | zasadnicze zawodowe | średnie | wyższe |
liczba osób kupujących produkt X | 11 000 | 12 500 | 17 200 | 15 500 |
A. Taylora.
B. rozdzielczego.
C. dynamicznego.
D. geograficznego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?
A. Komunikacyjnych
B. Biznesowych
C. Medialnych
D. Behawioralnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt netto sprzedaży koszulki z nadrukiem to 20,00 zł. Jaka będzie cena brutto przy 23% stawce VAT?
A. 15,40 zł
B. 22,30 zł
C. 24,60 zł
D. 17,70 zł