Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Czy agencja reklamowa ma prawo wystawić fakturę VAT zaliczkową w związku

A. z uregulowaniem otrzymanej zaliczki na przyszłe usługi
B. z uzyskaniem całkowitej płatności za świadczoną usługę
C. z realizacją usługi reklamowej
D. z błędem na wystawionej fakturze VAT
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić analizy rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W związku z tym należy ustalić, jak często przeciętny odbiorca

A. miał styczność z reklamą w określonym czasie
B. natknął się na reklamę w prasie
C. miał do czynienia z reklamą w danym medium
D. natknął się na reklamę w telewizji
PGF.08 Pytanie 887
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz procent marży handlowej metodą w stu, mając na uwadze, że koszt wyprodukowania spotu radiowego wynosi 2 400,00 zł, a jego cena sprzedaży netto to 3 000,00 zł?

A. 23%
B. 25%
C. 20%
D. 16%
Zarządzanie kampanią reklamową

Który etap rozmowy sprzedażowej prezentuje załączony fragment dialogu pomiędzy pracownikiem agencji reklamowej a klientem?

Pracownik: Ile wynosi Wasza roczna sprzedaż?
Klient: Wartościowo ok. 2 miliony złotych.
Pracownik: Jakie macie plany sprzedażowe na najbliższe 3 lata?
Klient: Chcemy zwiększyć obrót o 10%.
Pracownik: Ilu macie konkurentów?
Klient: 3, ale bardzo mocnych.

A. Zamknięcie sprzedaży.
B. Prezentację produktu.
C. Budowanie relacji.
D. Analizę potrzeb.
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować kampanię reklamową, firma AS postanowiła przeprowadzić badanie rynkowe. Jak nazywa się pytanie, które ma na celu wyeliminowanie uczestników, do których badanie nie jest skierowane?

A. Otwarte
B. Filtrujące
C. Alternatywne
D. Projekcyjne
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc plan marketingowy dla agencji reklamowej, w sekcji dotyczącej strategii marketingowej powinny znaleźć się informacje

A. na temat wydatków
B. na temat misji
C. na temat asortymentu
D. na temat sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest

A. efekt satysfakcji
B. dysonans pozakupowy
C. efekt defensywności
D. efekt halo
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla przedsiębiorstwa z Wrocławia, które współpracuje z trzema krajami Unii Europejskiej, zaproponuj działania marketingowe na rynku

A. międzynarodowym
B. światowym
C. regionalnym
D. narodowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planując kampanię firmy, wybrała harmonogram emisji spotów przedstawiony w tabeli. Jaki model rozplanowania reklamy w czasie wybrała agencja reklamowa?

Harmonogram emisji
dzień kampanii123456789101112131415
liczba spotów151515151515151

A. Pulsacyjny.
B. Skoncentrowany.
C. Okresowy.
D. Ciągły.
PGF.08 Pytanie 895
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto mają 200 sztuk smyczy reklamowych, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 250,00 zł
B. 378,23 zł
C. 86,85 zł
D. 223,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

W pierwszym kwartale agencja reklamowa wystawiła faktury VAT swoim klientom na sumę 50 000,00 zł netto. Jednocześnie otrzymała faktury VAT za zakup towarów i usług o wartości 20 000,00 zł netto. Stawka podatku VAT wynosiła 23% zarówno dla zakupów, jak i sprzedaży. Jaką kwotę podatku VAT agencja musi przekazać do Urzędu Skarbowego za pierwszy kwartał?

A. 11 500,00 zł
B. 6 900,00 zł
C. 4 600,00 zł
D. 16 100,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Salon kosmetyczny złożył zamówienie w agencji interaktywnej na wykonanie podstawowej strony www z elementami animowanymi wraz z usługą aktualizacji strony na jeden rok. Ile zapłaci klient za usługę?

Podstawowa strona www650,00 zł
Podstawowa strona www z elementami animowanymi850,00 zł
Rozbudowana strona www900,00 zł
Rozbudowana strona www z elementami animowanymi12 000,00 zł
Aktualizacja jednorazowa20,00 zł
Aktualizacja - abonament na 12 m-cy180,00 zł
Do każdej kwoty należy doliczyć 23% VAT.
Przy zamówieniu o wartości netto powyżej 1 000,00 zł – 10% rabatu.

A. 963,09 zł
B. 927,00 zł
C. 1 140,21 zł
D. 1 266,90 zł
PGF.08 Pytanie 900
Zarządzanie kampanią reklamową

W programie Microsoft Office Excel stworzono bazę kontrahentów agencji reklamowej. Jaki filtr należy zastosować na kolumnie z kodem pocztowym, by uzyskać listę kontrahentów z Częstochowy, którzy mają kod pocztowy 42-200?

A. Jest większe niż 42-200
B. Jest mniejsze niż 42-200
C. Równa się 42-200
D. Nie równa się 42-200
Zarządzanie kampanią reklamową

AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:

A. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
B. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
C. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
D. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ, którą branżę cechuje największa dynamika wzrostu.

BranżaDynamika wzrostu
w %
Przemysł10,89
Budownictwo21,09
Rolnictwo34,06
Kultura i sztuka25,65
Ochrona zdrowia12,00
Finanse i ubezpieczenie36,79
Łączność20,04
Handel36,78

A. Handel.
B. Kultura i sztuka.
C. Rolnictwo.
D. Finanse i ubezpieczenie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony w tabeli fragment dokumentu wykorzystywanego w kampanii reklamowej to

TytułNakład
tys. szt.
FormatLiczba
reklam
Czytelnictwo
%
Cena
GRPStyczeń
Maja550cała strona, P, full color111,00158 000,00111
Kobieta i jej styl350cała strona, P, full color17,96149 000,0081
Polka230cała strona, P, full color16,6083 000,0061
Razem325,56252

A. cash flow.
B. showreel.
C. media plan.
D. flow chart.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła rachunek za nabycie 4 roll-upów po 250,00 zł netto za sztukę, w którym nie uwzględniono przysługującego klientowi rabatu wartościowego w wysokości 10,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby poprawnie zaktualizować dane?

A. Fakturę zaliczkową
B. Fakturę korygującą
C. Rachunek pro forma
D. Notę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?

A. Rywalizacji monopolistycznej
B. Monopolu
C. Oligopolu
D. Rywalizacji doskonałej
PGF.08 Pytanie 915
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest badanie, które polega na analizie istniejących danych?

A. Wywiad indywidualny
B. Desk research
C. CATI
D. CAWI
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
C. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
D. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli skalkuluj, która cena produktu zapewni największy zysk.

Cena
w zł
Popyt
w szt.
Dochód
w zł
Koszty stałe
w zł
Koszty zmienne
w zł
Koszty całkowite
w zł
1570 0001 050 000300 000700 0001 000 000
2060 0001 200 000300 000600 000900 000
2535 000875 000300 000350 000650 000
3040 0001 200 000300 000650 000950 000

A. 25 zł
B. 30 zł
C. 20 zł
D. 15 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja otrzymała od klienta prośbę o realizację badania, które pozwoli ustalić, jaka liczba respondentów identyfikuje jego markę. W tym celu agencja reklamowa powinna zastosować

A. grupowe wywiady zogniskowane
B. metody ankietowe
C. indywidualne wywiady pogłębione
D. obserwację
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie składowe są niezbędne do opracowania pełnej koncepcji marketingowej 4C?

A. Wartość dla klienta, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
B. Rywalizacja, towar, komfort zakupu, cena ponoszona przez klienta
C. Wartość dla klienta, towar, cena ponoszona przez klienta, komunikacja z rynkiem
D. Rywalizacja, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem