Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 881
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się produkcją wysokiej jakości produktów ochrony zdrowia, skierowanych do ściśle określonej grupy konsumentów. Który z kanałów reklamowych umożliwi najefektywniejsze dotarcie do tej grupy odbiorców?

A. Direct mail
B. Reklama w telewizji
C. Reklama w radiu
D. Reklama w prasie
PGF.08 Pytanie 882
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem producenta jest podniesienie efektywności kampanii promocyjnej poprzez odpowiedni wybór mediów zgodnych z przyjętą strategią reklamy, która zakłada osiągnięcie efektu synergii dzięki wykorzystaniu przynajmniej dwóch różnych kanałów komunikacji masowej. Producent zatem zastosuje

A. ekwiwalent reklamowy
B. współczynnik wiarygodności
C. mnożnik mediów
D. media BTL
PGF.08 Pytanie 883
Zarządzanie kampanią reklamową

Wizualna reprezentacja marki to

A. prototyp.
B. logotyp.
C. grafotyp.
D. logo.
PGF.08 Pytanie 884
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej ważne jest, aby nie naruszać strefy osobistej klienta, która wynosi

A. 66÷85 cm
B. 15÷45 cm
C. 86÷95 cm
D. 46÷65 cm
PGF.08 Pytanie 885
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji marketingowej, przygotowując analizę SWOT, zawarła w niej informacje dotyczące zewnętrznych pozytywnych elementów, które określa się jako

A. threats
B. opportunities
C. weaknesses
D. strengths
PGF.08 Pytanie 886
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która umożliwia obliczenie

A. wydatków reklamodawcy ponoszonych za kliknięcie w jego ogłoszenie.
B. kosztu za sto wyświetleń reklamy.
C. łącznej liczby kliknięć w ciągu tygodnia.
D. proporcji kliknięć do liczby wyświetleń reklamy.
PGF.08 Pytanie 887
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa oferuje różnorodne linie produktowe oraz usługowe. Oznacza to, że posiada asortyment

A. ściśle ograniczony
B. rozbudowany
C. niedostateczny
D. mało różnorodny
PGF.08 Pytanie 888
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to

A. logograf wizualny
B. księga standardów CI
C. typografia firmowa
D. akcydens służbowy
PGF.08 Pytanie 889
Zarządzanie kampanią reklamową

Co oznacza pojęcie corporate identity?

A. normy obsługi klienta
B. tożsamość marki
C. wizualna tożsamość firmy
D. kreatywność marki
PGF.08 Pytanie 890
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, nie informując twórców utworu, poważnie zmieniła i wykorzystała jego fragment w reklamie telewizyjnej. Jakie prawa zostały naruszone?

A. Majętnościowe prawa autorskie
B. Prawa do własności intelektualnej
C. Osobiste prawa autorskie
D. Specjalne prawa do reklamy
PGF.08 Pytanie 891
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych z tabeli oblicz ile wyniesie łączny techniczny koszt wytworzenia obydwu zleceń.

Pozycja kalkulacyjnaZlecenie A, złZlecenie B, zł
Materiały bezpośrednie5 000,004 200,00
Płace bezpośrednie2 000,001 800,00
Koszty wydziałowe6 200,005 800,00
Techniczny koszt wytworzenia??

A. 13 200,00 zł
B. 17 800,00 zł
C. 32 600,00 zł
D. 25 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 892
Zarządzanie kampanią reklamową

Formatem zapisu grafiki rastrowej nie jest jaki?

A. JPEG
B. PNG
C. SWF
D. GIF
PGF.08 Pytanie 893
Zarządzanie kampanią reklamową

Słynny, globalny producent samochodów planuje w ramach prowadzonej kampanii reklamowej zaprezentować atuty oraz urok najnowszego modelu pojazdu. Najbardziej odpowiednim medium w tej sytuacji będzie

A. radio.
B. telewizja.
C. czasopisma.
D. outdoor.
PGF.08 Pytanie 894
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?

A. Monopolu
B. Rywalizacji monopolistycznej
C. Rywalizacji doskonałej
D. Oligopolu
PGF.08 Pytanie 895
Zarządzanie kampanią reklamową

Dostosowanie folii do zaokrąglonych konturów nadwozia oraz do przetłoczeń lub wytłoczeń oklejanego pojazdu, to cechy folii

A. magnetycznej
B. kasetonowej
C. wylewanej
D. One Way Vision
PGF.08 Pytanie 896
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter dostał zlecenie od firmy medycznej na stworzenie treści reklamowej skierowanej do lekarzy. Jaki styl powinien zastosować w tej treści?

A. Naukowy
B. Potoczny
C. Publiczny
D. Dziennikarski
PGF.08 Pytanie 897
Zarządzanie kampanią reklamową

Kwadratowy kod graficzny umieszczony w lewym dolnym rogu podczas telewizyjnej transmisji sponsorowanej to

A. display
B. referral marketing
C. quick response code
D. voice mailing
PGF.08 Pytanie 898
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z

A. portale informacyjne
B. media społecznościowe
C. blogi wpływowe
D. portale tematyczne
PGF.08 Pytanie 899
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, której z czterech marek (1,2,3,4) osiągnięto bardziej efektywny wzrost preferencji zakupu wśród potencjalnych klientów?

Marka% osób, które wybrały markę produktu (przed rozpoczęciem kampanii)% osób, które wybrały markę produktu (pięć miesięcy po zakończeniu kampanii)
Marka 11033
Marka 28890
Marka 36474
Marka 43239

A. Marka 2
B. Marka 4
C. Marka 3
D. Marka 1
PGF.08 Pytanie 900
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych kroków w procesie produkcji spotu radiowego odbywa się najpóźniej?

A. Tworzenie podkładu muzycznego
B. Analiza briefu reklamowego
C. Wybór lektora
D. Dodawanie efektów dźwiękowych oraz eliminacja szumów
PGF.08 Pytanie 901
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego

A. wspierającego
B. dodatkowego
C. współdziałającego
D. pogłównego
PGF.08 Pytanie 902
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych elementów umożliwia bezpieczne przycięcie projektu do finalnego formatu, zapewniając, że obszar druku sięga samej krawędzi po obcięciu arkusza?

A. Obszar druku
B. Obszar cięcia
C. Wewnętrzny margines
D. Spad
PGF.08 Pytanie 903
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest merchandising?

A. Rodzajem badania i analizy rynku
B. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
C. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
D. Metodą budowania wizerunku firmy
PGF.08 Pytanie 904
Zarządzanie kampanią reklamową

Które media i środki reklamy powinna zawierać oferta agencji reklamowej dla nowo otwartego sklepu osiedlowego, ogólnospożywczego?

A.B.C.D.
Reklama w telewizji ogólnopolskiejReklama w miejscu sprzedażyReklama w telewizji regionalnejProduct placement
Sponsoring filmówWłasna strona wwwSponsoring zawodów szkolnychBalony reklamowe
BillboardyOgłoszenie modułowe w prasie lokalnejReklama w czasopiśmie branżowymPlakaty
Reklama w miejscu sprzedażyUlotkiUdział w targach

A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
PGF.08 Pytanie 905
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby prowadzić agencję reklamową, trzeba najpierw

A. uzyskać zezwolenie
B. zarejestrować nazwę przedsiębiorstwa
C. zarejestrować działalność gospodarczą
D. uzyskać koncesję
PGF.08 Pytanie 906
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje

A. opracowanie treści reklamy przez copywritera
B. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
C. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
D. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
PGF.08 Pytanie 907
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa podejmuje się wykonania wywiadu dotyczącego jakości serwisu pogwarancyjnego wiodącego producenta urządzeń AGD. Na prośbę klienta, wywiad zostanie przeprowadzony metodą CATI, czyli z zastosowaniem ankiety.

A. telefonicznej
B. pocztowej
C. audytoryjnej
D. opakowaniowej
PGF.08 Pytanie 908
Zarządzanie kampanią reklamową

Grafiki w kształcie kwadratu umieszczane na billboardach, które po zeskanowaniu przenoszą na stronę internetową, nazywane są

A. reklamy display
B. referral marketing
C. kody QR
D. voice mailing
PGF.08 Pytanie 909
Zarządzanie kampanią reklamową

Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej

A. autorskiego
B. pracy
C. spadkowego
D. podatkowego
PGF.08 Pytanie 910
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego zagadnienia dotyczy załączony fragment umowy, zawartej pomiędzy agencją reklamową a Zamawiającym?

1. Wykonawca – Agencja Reklamowa Pixel zobowiązuje się wykonać dzieło w postaci projektów logotypu Przedsiębiorstwa Axa, a Zamawiający do zapłaty wynagrodzenia.

2. Projekty logotypów obejmować będą opracowanie poniższych wersji:

  • kolorowej i monochromatycznej,
  • wektorowej i rastrowej,

wraz z księgą znaku i w rozmiarach oraz rozdzielczości opisanych szczegółowo w Załączniku do niniejszej Umowy.

A. Określenie stron zawierających umowę.
B. Określenia przedmiotu umowy.
C. Zastrzeżeń dotyczących autorskich praw majątkowych.
D. Zasady współpracy przy realizacji umowy.
PGF.08 Pytanie 911
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę badań zastosowano w ankiecie, której fragment zamieszczono w ramce?

Formularz ankiety z firmy produkującej ekskluzywną biżuterię damską

Odpowiedź zaznacz X

Pytanie:

Co Pani przychodzi na myśl, gdy rozmawia Pani o ekskluzywnej biżuterii dla kobiet?

  • Diamenty
  • Złoto
  • Luksus

A. Kolaż.
B. Chiński portret.
C. Skojarzenia słowne.
D. Uzupełnianie.
PGF.08 Pytanie 912
Zarządzanie kampanią reklamową

Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ

A. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
B. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
C. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
D. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
PGF.08 Pytanie 913
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nie ma na celu

A. przedstawienie korzyści płynących z zakupu
B. przekazanie informacji o produkcie
C. wykorzystanie narzędzi marketingowych
D. zyskanie sympatii wszystkich odbiorców
PGF.08 Pytanie 914
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzia z zakresu marketingu bezpośredniego powinna wykorzystać agencja reklamowa do promowania swoich usług?

A. Reklamę radiową
B. Sponsoring
C. Reklamę telewizyjną
D. Telemarketing
PGF.08 Pytanie 915
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy obserwuje się zmniejszenie sprzedaży danego towaru, głównym zamiarem reklamy staje się

A. usunięcie towaru z rynku
B. namawianie do nabywania produktów rywalizujących
C. informowanie o nowinkach rynkowych
D. wydłużenie cyklu życia towaru
PGF.08 Pytanie 916
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent żywności dla zwierząt planuje promować swoje wyroby na platformie AdSense od Google w taki sposób, aby reklama produktów dla psów była wyświetlana, gdy użytkownik przegląda treści dotyczące psów, a reklama produktów dla kotów, gdy przegląda treści o kotach. Jaki rodzaj kampanii powinien wybrać?

A. Kontekstową
B. Branżową
C. Interaktywną
D. Rebrandingową
PGF.08 Pytanie 917
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby dostarczyć istotne informacje dotyczące konkretnego wydarzenia wąskiej grupie dziennikarzy będących ekspertami w danej dziedzinie, należy wykorzystać

A. briefing prasowy
B. informację prasową
C. konferencję prasową
D. wizytę studyjną
PGF.08 Pytanie 918
Zarządzanie kampanią reklamową

Zaufanie między stronami, pozytywna atmosfera, kompromisy oraz ujawnienie minimalnej granicy akceptacji to charakterystyczne cechy negocjacji

A. rzeczowych
B. twardych
C. rywalizacyjnych
D. miękkich
PGF.08 Pytanie 919
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wlicza się:

A. próbki, loterie, obniżki cen
B. mailing, reklama alternatywna
C. sampling, wystawy, konferencje
D. materiały reklamowe, banery
PGF.08 Pytanie 920
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie badanie marketingowe polega na wywołaniu konkretnego zjawiska i jego analizie w warunkach kontrolowanych?

A. Eksperyment
B. Próba
C. Obserwacja
D. Wywiad