Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 921
Zarządzanie kampanią reklamową
A. z tworzeniem relacji z klientami
B. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
C. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
D. z kooperacją międzysektorową
PGF.08 Pytanie 922
Zarządzanie kampanią reklamową
W stworzonym materiale reklamowym pasty do zębów wykorzystano specjalistę, który wypowiada się o produkcie i go poleca. Który z wymienionych składników reklamy mógłby ją zaburzyć i wywołać u odbiorcy poczucie sprzeczności?
A. Stopień naukowy
B. Formalny strój
C. Szeroka wiedza
D. Język potoczny
PGF.08 Pytanie 923
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego
A. bezpośredni
B. innowacyjny
C. pośredni
D. klasyczny
PGF.08 Pytanie 924
Zarządzanie kampanią reklamową
Próbka towaru załączona do gazety to forma reklamy prasowej zwana
A. kalka
B. wklejka
C. wrzutka
D. wszywka
PGF.08 Pytanie 925
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie skutecznej reklamy wymaga, aby komunikat
A. przekazywał proste informacje
B. nie zachęcał do podjęcia działań
C. był natrętny
D. był ciężki do zapamiętania
PGF.08 Pytanie 926
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?
A. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
B. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
C. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
D. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
PGF.08 Pytanie 927
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?
A. Sangwiniczny
B. Flegmatyczny
C. Choleryczny
D. Melancholiczny
PGF.08 Pytanie 928
Zarządzanie kampanią reklamową
W stacji radiowej emitowano reklamę o treści:
"Piekarnia działa w nocy. Latarnia morska funkcjonuje w nocy. Poduszka działa w nocy. Ja pracuję w nocy. Dobre. OC również działa w nocy. Dlatego w Autona5 w ramach OC mogę skorzystać z programu Pomoc 24 - zawsze gdy potrzebuję wsparcia. Sprawdź nową jakość Autona5. Zadzwoń 77 XXXXXXXX lub odwiedź stronę XXXXX.pl. Autona5. Więcej za mniej." Jakiego rodzaju tekstem jest to przykład?
A. monolog
B. komunikat
C. wiersz reklamowy
D. audycja
PGF.08 Pytanie 929
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel firmy drukarskiej otrzymał zapytanie o wycenę 250 ulotek o formacie Dl. Po przeanalizowaniu cen konkurencji zorientował się, że przeciętna stawka za tego rodzaju zlecenie wynosi 200 zł. Taką kwotę zaproponował klientowi, ustalając ją w oparciu o kalkulację ceny, która określana jest jako zasada
A. postrzeganej wartości
B. naśladownictwa
C. naddatku na koszty
D. docelowego zysku
PGF.08 Pytanie 930
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną
A. kalkulacja "czasu i materiałów"
B. rynkowa odwrócona
C. kosztowa
D. rynkowa
PGF.08 Pytanie 931
Zarządzanie kampanią reklamową
Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do
A. banerów internetowych
B. reklamy radiowej
C. reklamy mobilnej
D. systemów wystawienniczych
PGF.08 Pytanie 932
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów jest przede wszystkim używany do tworzenia prezentacji oraz pokazów slajdów?
A. Flash Player
B. Adobe Acrobat
C. Power Point
D. Movie Maker
PGF.08 Pytanie 933
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ustala ceny swoich produktów korzystając z metody kosztowej. Oszacuj cenę netto ulotki reklamowej w oparciu o poniższe dane: całkowite koszty stałe wynoszą 30 000 zł, jednostkowy koszt zmienny to 2 zł, a planowany zysk ze sprzedaży 10 000 sztuk ulotek wyniesie 30%?
A. 4,99 zł
B. 6,50 zł
C. 8,00 zł
D. 5,00 zł
PGF.08 Pytanie 934
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie zestawienie kolorów powinno znaleźć się w reklamie produktu spożywczego, by wzbudzić w kliencie poczucie głodu?
A. Czerwonego oraz żółtego
B. Beżowego oraz brązowego
C. Żółtego oraz zielonego
D. Niebieskiego oraz białego
PGF.08 Pytanie 935
Zarządzanie kampanią reklamową
W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?
A. 3 000 zł
B. 7 000 zł
C. 17 000 zł
D. 10 000 zł
PGF.08 Pytanie 936
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście reklamy - dobór reklamy zależy od
A. formatu indoor i outdoor
B. funkcji perswazyjnej oraz przypominającej
C. organizacji oraz firmy
D. produktu oraz usługi
PGF.08 Pytanie 937
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o
A. osiągniętej efektywności kampanii
B. przyjętym budżecie reklamowym
C. odbiorcach
D. założonych celach
PGF.08 Pytanie 938
Zarządzanie kampanią reklamową
AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:
A. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
B. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
C. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
D. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
PGF.08 Pytanie 939
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?
A. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
B. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
C. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
D. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
PGF.08 Pytanie 940
Zarządzanie kampanią reklamową
Metoda, w której "mechanizm koncentruje się na wymaganiach jednostki dotyczących konkretnych produktów i usług praktycznych. Mechanizm akcentuje właściwości oraz cechy produktów i usług", określana jest jako metoda
A. odwołania moralnego
B. odwołania emocjonalnego
C. odwołania przygodowego
D. odwołania racjonalnego
PGF.08 Pytanie 941
Zarządzanie kampanią reklamową
Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?
A. typosquatting
B. SPAM
C. cybersquatting
D. morphing
PGF.08 Pytanie 942
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła cenę jednostkową produktu z 2,00 zł na 1,50 zł, co oznacza, że obniżka wynosi
A. 50%
B. 25%
C. 75%
D. 5%
PGF.08 Pytanie 943
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustawą nie regulującą kwestii prawa własności intelektualnej w Polsce jest
A. ustawa o ochronie danych osobowych
B. ustawa o ochronie baz danych
C. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
D. ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
PGF.08 Pytanie 944
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała od swojego klienta, którym jest właściciel pizzerii Avanti, zlecenie na wydrukowanie 150 egzemplarzy menu w formacie A5 na papierze o gramaturze 170 g/m2. Agencja dysponuje tylko papierem o tej gramaturze w formacie A3. Ilu arkuszy papieru A3 będzie potrzebować agencja, aby zrealizować to zlecenie?
A. 37 szt.
B. 75 szt.
C. 38 szt.
D. 19 szt.
PGF.08 Pytanie 945
Zarządzanie kampanią reklamową
Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy
A. praca nad kodeksami etyki reklamy
B. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
C. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
D. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
PGF.08 Pytanie 946
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt netto sprzedaży koszulki z nadrukiem to 20,00 zł. Jaka będzie cena brutto przy 23% stawce VAT?
A. 15,40 zł
B. 24,60 zł
C. 22,30 zł
D. 17,70 zł
PGF.08 Pytanie 947
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt emisji 15-sekundowego spotu reklamowego, jeżeli wydatki na produkcję 10 sekund wynoszą
10 000,00 zł, a stawka VAT to 23%.
A. 12 300,00 zł
B. 15 000,00 zł
C. 10 000,00 zł
D. 18 450,00 zł
PGF.08 Pytanie 948
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która umożliwia obliczenie
A. kosztu za sto wyświetleń reklamy.
B. proporcji kliknięć do liczby wyświetleń reklamy.
C. łącznej liczby kliknięć w ciągu tygodnia.
D. wydatków reklamodawcy ponoszonych za kliknięcie w jego ogłoszenie.
PGF.08 Pytanie 949
Zarządzanie kampanią reklamową
Lista wymaganych materiałów do przeprowadzenia kampanii reklamowej nosi nazwę
A. kalkulacją ilościową
B. zapotrzebowaniem materiałowym
C. zapotrzebowaniem sprzętowym
D. kalkulacją wartościową
PGF.08 Pytanie 950
Zarządzanie kampanią reklamową
Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej
A. podatkowego
B. autorskiego
C. pracy
D. spadkowego
PGF.08 Pytanie 951
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie mikrofalówki, która wyróżnia się niskim zużyciem energii, należy zastosować apel, aby uwydatnić tę zaletę
A. moralny
B. racjonalny
C. emocjonalny
D. społeczny
PGF.08 Pytanie 952
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki dokument został pokazany na zdjęciu?

A. Harmonogram produkcji
B. Brief promocyjny
C. Diagram przepływu
D. Kreatywny brief
PGF.08 Pytanie 953
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię
A. dywersyfikacji
B. dyferencjacji
C. naśladowcy
D. specjalizacji
PGF.08 Pytanie 954
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio
A. 0,33 razy
B. 13 razy
C. 3 razy
D. 33 razy
PGF.08 Pytanie 955
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju
A. fullback
B. busboard
C. mobil
D. megabus
PGF.08 Pytanie 956
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?
A. pozioma
B. koncentryczna
C. pionowa
D. równoległa
PGF.08 Pytanie 957
Zarządzanie kampanią reklamową
Aplikacja komputerowa, która pozwala na stworzenie pokazu slajdów ilustrujących ofertę sprzedaży z animacjami oraz różnorodnymi efektami przejścia, to
A. program do obliczeń
B. program do prezentacji multimedialnych
C. system do zarządzania bazą danych
D. edytor tekstowy
PGF.08 Pytanie 958
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadziła na rynek nowy produkt. Głównym celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez tę firmę nie jest
A. motywowanie pracowników zatrudnionych w dziale PR
B. zachęcanie handlowców do lepszej prezentacji produktu w sklepie w celu wsparcia sprzedaży
C. zdobycie nowych punktów sprzedaży
D. wsparcie działań reklamowych i promocji skierowanej do konsumentów
PGF.08 Pytanie 959
Zarządzanie kampanią reklamową
Zasada kontrastowania kształtów i kolorów polega na
A. zestawianiu dużych form z małymi, żółtych z czarnymi
B. ustawianiu wielobarwnych sekwencji
C. tworzeniu statycznych kompozycji
D. grupowaniu w zbiorowiska form o podobnych wymiarach, kształcie i barwie
PGF.08 Pytanie 960
Zarządzanie kampanią reklamową
Która forma promocji w postaci bloga umożliwia publikowanie filmów w porządku chronologicznym?
A. Interstitial
B. Vlog
C. Photoblog
D. Microblog