Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. W sitodruku
B. W druku cyfrowym
C. W tłoczeniu
D. W grawerowaniu laserowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykonanie konkretnej funkcji w firmie, której celem są działania kontrolne, dostarczające informacji o poziomie sprzedaży, kosztach i zyskach, dotyczy
A. produkcji
B. zakupów
C. księgowości
D. badań
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybór określonej liczby segmentów rynku, które firma uznaje za interesujące i dopasowane do jej zasobów, oraz opracowanie różnorodnej strategii marketingowej i produktowej dla każdego z tych segmentów nazywa się specjalizacją
A. rynkową
B. produktową
C. selektywną
D. jednosegmentową
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama internetowa w formie reklamy zajmującej całą stronę, która pojawia się przed dotarciem użytkownika do docelowego adresu, tymczasowo blokując możliwość przeglądania strony i zmuszając użytkownika do zapoznania się z treścią, nazywana jest
A. pop up
B. tapeta reklamowa
C. floating ad
D. interstitial
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?
A. fioletowy
B. biały
C. zielony
D. pomarańczowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Dwustronna ściana reklamowa, która jest nadmuchiwana powietrzem, to
A. frontlight
B. cityscroll
C. airboard
D. citylight
Zarządzanie kampanią reklamową
Zielony kolor otrzymuje się poprzez połączenie dwóch innych kolorów
A. czerwonej i niebieskiej
B. żółtej i czerwonej
C. niebieskiej i żółtej
D. białej i żółtej
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent obuwia planuje poprzez reklamę zbudować silniejsze przywiązanie klientów do swojej marki. W treści reklamy powinien nawiązywać do
A. substytucyjności
B. satysfakcji
C. lojalności
D. zadowolenia
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją proszku do prania, który ma niską cenę jednostkową oraz informacyjny charakter, powinna według siatki FCB zastosować w reklamie przekaz
A. dający satysfakcję
B. tworzący nawyk
C. moralny
D. emocjonalny
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą metodę oceny projektu przekazu reklamowego, pod kątem reakcji odbiorcy reklamy, przedstawiono na ilustracji?

A. Audiometryczną.
B. Psychogalwaniczną.
C. VOPAN (analiza wysokości głosu).
D. Eye-tracking (oko-kamera).
Zarządzanie kampanią reklamową
W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu
A. osobowy
B. emblematowy
C. imienny
D. projektowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu sesji zdjęciowej stwierdzono, że agencja reklamowa nie zawarła z modelkami umów dotyczących wykorzystania ich wizerunku. Możliwość publikacji zdjęć z sesji istnieje, jeżeli
A. modelki wcześniej miały sesje dla tej agencji
B. zdjęcia będą użyte w kampanii społecznej
C. na fotografiach nie widać ich twarzy
D. modelki otrzymały wynagrodzenie za przeprowadzoną sesję
PGF.08 Pytanie 933
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile czasu zajmie agencji reklamowej wykonanie zlecenia polegającego na wyprodukowaniu dla klienta 20 flag firmowych z nadrukowanym logo firmy?
Obszycie 1 flagi – 4 min Nadrukowanie logo na 1 fladze – 2 min Zapakowanie 5 flag do folii ochronnej – 1 min |
A. 140 min
B. 120 min
C. 164 min
D. 124 min
Zarządzanie kampanią reklamową
Maszyna służąca do jedno- lub wielokrotnego składania arkusza papieru w różnych kierunkach i w dowolnych proporcjach, widoczna na rysunku, to

A. falcerka.
B. bigownica.
C. ploter.
D. laminator.
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji
A. demograficznej
B. geograficznej
C. behawioralnej
D. psychograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Czas, przez który billboard sponsora może być wyświetlany przed prognozą pogody, nie powinien przekraczać
A. 15 s
B. 20 s
C. 8 s
D. 4 s
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrozumieć potrzeby konsumentów, uzyskać natychmiastowe opinie na temat swoich produktów oraz jednocześnie zidentyfikować lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów, firma powinna zaprezentować swoją ofertę sprzedaży na
A. targach
B. kursach
C. konferencjach
D. sympozjach
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście działań wewnętrznego public relations można zastosować
A. wycieczkę prasową.
B. blog korporacyjny.
C. katalog handlowy.
D. briefing.
Zarządzanie kampanią reklamową
Hurtownik ma cenę netto wynoszącą 2 000 zł oraz marżę na poziomie 100 zł. Cena hurtowa netto detalisty wynosi 2 100 zł, a jego marża to 500 zł. Jaka będzie wartość ceny detalicznej netto?
A. 2 100 zł
B. 1 900 zł
C. 2 000 zł
D. 2 600 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest
A. koncentracja marketingowa
B. połączenie
C. współpraca marketingowa
D. franczyza
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę
A. projekcyjną
B. segregacji
C. trójkąta
D. lingwistyczną
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z elementów marketingu mix odnosi się do interakcji firmy z rynkiem?
A. Dystrybucja.
B. Koszt.
C. Towar.
D. Promocja.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się przedstawienie i ocenę sytuacji negocjacyjnej, które jest zgodne z rzeczywistością, bez wpływu własnych przekonań, emocji i interesów?
A. Altruizm
B. Egocentryzm
C. Obiektywizm
D. Subiektywizm
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyrażenie, które powinno przyciągnąć uwagę odbiorcy do reklamy, nazywane jest
A. nośnikiem reklamy
B. sloganem reklamowym
C. spotem reklamowym
D. formatem reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na
A. Copywriter
B. Media Planner
C. Art Buyer
D. Traffic
Zarządzanie kampanią reklamową
Która metoda prezentacji reklamy ilustruje, w jaki sposób dany produkt może pomóc w codziennych problemach przeciętnych ludzi?
A. Sposób życia.
B. Kawałek życia.
C. Dowód naukowy.
D. Dowcip.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przekonać klientów do zaakceptowania propozycji firmy poprzez ukazanie jej zalet w stosunku do rywali, należy zastosować reklamę
A. informacyjną
B. nakłaniającą
C. pionierską
D. utrwalającą
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem
A. chaotyczny
B. negujący
C. osobisty
D. szczegółowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Do czego służy program komputerowy, którego okno dialogowe zostało przedstawione na rysunku?

A. Tworzenia stron internetowych.
B. Przygotowywania publikacji wielostronicowych.
C. Montażu wideo.
D. Projektowania animacji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?
A. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
B. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
C. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia
D. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy sprzedaż jest rejestrowana za pomocą kasy fiskalnej, dokumentacja sprzedaży w formie wydrukowanego paragonu fiskalnego powinna być
A. wręczona tylko tym klientom, którzy posiadają fakturę
B. wręczona każdemu konsumentowi
C. odłożona do koszyka obok kasy fiskalnej
D. wydana jedynie tym klientom, którzy o nią poproszą
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest krótki dokument towarzyszący innym pismom, który ma na celu uzupełnienie przekazywanych razem z nim materiałów?
A. pismo przewodnie
B. notatka służbowa
C. prezentacja pitch
D. referencje firmowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.
A. 5 zł
B. 20 zł
C. 50 zł
D. 10 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.
A. Produkcja spotu radiowego
B. Rezerwacja czasu antenowego
C. Opracowanie projektu graficznego plakatu
D. Produkcja spotu telewizyjnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma działa na rynku od pół roku. W planie reklamowym postanowiła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednakże promocja nie może być zbyt droga, gdyż firma jeszcze nie osiągnęła profitów. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie wybór takiego nośnika jak
A. bannery reklamowe w Internecie.
B. spoty reklamowe w radio.
C. telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej.
D. neony świetlne w centrach miast.
Zarządzanie kampanią reklamową
Forma reklamy, jaką stanowią french door oraz french gate, to
A. telewizyjna
B. radiowa
C. prasowa
D. zewnętrzna
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli
A. niszczy reputację towarów, usług, znaków towarowych lub identyfikacji przedsiębiorcy.
B. subiektywnie zestawia jedną lub kilka istotnych i typowych właściwości produktów.
C. myli klienta.
D. w sposób rzetelny i dający się obiektywnie zweryfikować porównuje towary.
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz brakującą kwotę podatku VAT.
Stawka VAT [%] | Kwota podatku VAT | Wartość brutto |
---|---|---|
23% | ? | 300,00 zł |
A. 69,00 zł
B. 56,10 zł
C. 369,00 zł
D. 243,90 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio
A. 33 razy
B. 0,33 razy
C. 13 razy
D. 3 razy
Zarządzanie kampanią reklamową
Proof ma na celu weryfikację
A. kształtu wydruku po przycięciu
B. praw autorskich
C. kolorystyki przed drukowaniem
D. zgodności z programem graficznym