Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Wykonanie konkretnej funkcji w firmie, której celem są działania kontrolne, dostarczające informacji o poziomie sprzedaży, kosztach i zyskach, dotyczy

A. produkcji
B. zakupów
C. księgowości
D. badań
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybór określonej liczby segmentów rynku, które firma uznaje za interesujące i dopasowane do jej zasobów, oraz opracowanie różnorodnej strategii marketingowej i produktowej dla każdego z tych segmentów nazywa się specjalizacją

A. rynkową
B. produktową
C. selektywną
D. jednosegmentową
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama internetowa w formie reklamy zajmującej całą stronę, która pojawia się przed dotarciem użytkownika do docelowego adresu, tymczasowo blokując możliwość przeglądania strony i zmuszając użytkownika do zapoznania się z treścią, nazywana jest

A. pop up
B. tapeta reklamowa
C. floating ad
D. interstitial
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?

A. fioletowy
B. biały
C. zielony
D. pomarańczowy
PGF.08 Pytanie 927
Zarządzanie kampanią reklamową

Zielony kolor otrzymuje się poprzez połączenie dwóch innych kolorów

A. czerwonej i niebieskiej
B. żółtej i czerwonej
C. niebieskiej i żółtej
D. białej i żółtej
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent obuwia planuje poprzez reklamę zbudować silniejsze przywiązanie klientów do swojej marki. W treści reklamy powinien nawiązywać do

A. substytucyjności
B. satysfakcji
C. lojalności
D. zadowolenia
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą metodę oceny projektu przekazu reklamowego, pod kątem reakcji odbiorcy reklamy, przedstawiono na ilustracji?

Ilustracja do pytania 10
A. Audiometryczną.
B. Psychogalwaniczną.
C. VOPAN (analiza wysokości głosu).
D. Eye-tracking (oko-kamera).
PGF.08 Pytanie 932
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu sesji zdjęciowej stwierdzono, że agencja reklamowa nie zawarła z modelkami umów dotyczących wykorzystania ich wizerunku. Możliwość publikacji zdjęć z sesji istnieje, jeżeli

A. modelki wcześniej miały sesje dla tej agencji
B. zdjęcia będą użyte w kampanii społecznej
C. na fotografiach nie widać ich twarzy
D. modelki otrzymały wynagrodzenie za przeprowadzoną sesję
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji

A. demograficznej
B. geograficznej
C. behawioralnej
D. psychograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrozumieć potrzeby konsumentów, uzyskać natychmiastowe opinie na temat swoich produktów oraz jednocześnie zidentyfikować lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów, firma powinna zaprezentować swoją ofertę sprzedaży na

A. targach
B. kursach
C. konferencjach
D. sympozjach
Zarządzanie kampanią reklamową

Hurtownik ma cenę netto wynoszącą 2 000 zł oraz marżę na poziomie 100 zł. Cena hurtowa netto detalisty wynosi 2 100 zł, a jego marża to 500 zł. Jaka będzie wartość ceny detalicznej netto?

A. 2 100 zł
B. 1 900 zł
C. 2 000 zł
D. 2 600 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest

A. koncentracja marketingowa
B. połączenie
C. współpraca marketingowa
D. franczyza
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę

A. projekcyjną
B. segregacji
C. trójkąta
D. lingwistyczną
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem

A. chaotyczny
B. negujący
C. osobisty
D. szczegółowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?

A. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
B. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
C. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia
D. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy sprzedaż jest rejestrowana za pomocą kasy fiskalnej, dokumentacja sprzedaży w formie wydrukowanego paragonu fiskalnego powinna być

A. wręczona tylko tym klientom, którzy posiadają fakturę
B. wręczona każdemu konsumentowi
C. odłożona do koszyka obok kasy fiskalnej
D. wydana jedynie tym klientom, którzy o nią poproszą
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.

A. 5 zł
B. 20 zł
C. 50 zł
D. 10 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.

A. Produkcja spotu radiowego
B. Rezerwacja czasu antenowego
C. Opracowanie projektu graficznego plakatu
D. Produkcja spotu telewizyjnego
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma działa na rynku od pół roku. W planie reklamowym postanowiła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednakże promocja nie może być zbyt droga, gdyż firma jeszcze nie osiągnęła profitów. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie wybór takiego nośnika jak

A. bannery reklamowe w Internecie.
B. spoty reklamowe w radio.
C. telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej.
D. neony świetlne w centrach miast.
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli

A. niszczy reputację towarów, usług, znaków towarowych lub identyfikacji przedsiębiorcy.
B. subiektywnie zestawia jedną lub kilka istotnych i typowych właściwości produktów.
C. myli klienta.
D. w sposób rzetelny i dający się obiektywnie zweryfikować porównuje towary.
PGF.08 Pytanie 958
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz brakującą kwotę podatku VAT.

Stawka VAT [%]Kwota podatku VATWartość brutto
23%?300,00 zł

A. 69,00 zł
B. 56,10 zł
C. 369,00 zł
D. 243,90 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio

A. 33 razy
B. 0,33 razy
C. 13 razy
D. 3 razy