Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 961
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem wydawanym przez kupującego, którego celem jest poprawienie błędu w zakresie podania adresu nabywcy, jest

A. faktura
B. nota korygująca
C. paragon fiskalny
D. rachunek
PGF.08 Pytanie 962
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów ekonomicznych otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa należą

A. układ gospodarstw domowych oraz poziom cen
B. sytuacja gospodarcza oraz system podatkowy
C. stopień rozwoju naukowego oraz katastrofy naturalne
D. okresowe spadki demograficzne i wartość PKB
PGF.08 Pytanie 963
Zarządzanie kampanią reklamową

Spotkania, podczas których przedstawiciel agencji reklamowej może wytłumaczyć koncepcję, a klient ma szansę na doprecyzowanie oraz uzupełnienie swoich wymagań, to

A. debriefing
B. brief kreatywny
C. brief marketingowy
D. briefing
PGF.08 Pytanie 964
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby podnieść wiarygodność produktu oraz zwiększyć jego sprzedaż, prezentując ofertę na stronie internetowej, trzeba umieścić

A. informację o polityce ochrony prywatności
B. opinie i rekomendacje użytkowników
C. baner promocyjny
D. sekcję z możliwością rejestracji
PGF.08 Pytanie 965
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama to forma promocji politycznej, która najczęściej występuje, a jej głównym celem jest

A. tworzenie przezroczystości działań polityków
B. ukazywanie problemu korupcji w instytucjach publicznych
C. kształtowanie wizerunku polityków
D. zwiększenie walki z wykluczeniem społecznym
PGF.08 Pytanie 966
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile dni reklamowych ma możliwość zakupu firma zajmująca się sprzedażą obuwia w trakcie swojej kampanii promocyjnej, jeśli planuje codziennie emitować 2 spoty po 1 200,00 zł, a całkowity budżet na kampanię wynosi 90 000,00 zł?

A. 45 dni
B. 37 dni
C. 38 dni
D. 75 dni
PGF.08 Pytanie 967
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?

A. Marka.
B. Animacja.
C. Tożsamość.
D. Sampling.
PGF.08 Pytanie 968
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wadę ma reklama zewnętrzna?

A. masowy zasięg wpływu
B. niska selektywność odbiorców
C. geograficzna segmentacja komunikatu
D. prosta forma komunikacji
PGF.08 Pytanie 969
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc plan marketingowy dla agencji reklamowej, w sekcji dotyczącej strategii marketingowej powinny znaleźć się informacje

A. na temat misji
B. na temat sprzedaży
C. na temat asortymentu
D. na temat wydatków
PGF.08 Pytanie 970
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?

A. brak dopasowania
B. dysonans pozakupowy
C. warunkowanie klasyczne
D. dysonans poznawczy
PGF.08 Pytanie 971
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy planuje stworzenie kampanii, której celem jest promocja Beskidu Wyspowego jako turystycznie atrakcyjnego regionu, będącego alternatywą dla popularnych miejsc wypoczynkowych w Polsce. Który z wymienionych środków promocji powinna wybrać biuro reklamy?

A. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego
B. Ogólnopolski program telewizji publicznej
C. Regionalny portal internetowy
D. Lokalną stację radiową
PGF.08 Pytanie 972
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:

A. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
B. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
C. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
D. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
PGF.08 Pytanie 973
Zarządzanie kampanią reklamową

Które oprogramowanie jest przeznaczone do modyfikacji oraz poprawy zdjęć w wysokiej rozdzielczości?

A. Adobe Photoshop
B. Visual Studio
C. Corel Draw
D. Power Director
PGF.08 Pytanie 974
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię analizy SWOT firmy można przypisać do braku funduszy w budżecie na kampanie reklamowe w nadchodzącym roku?

A. Silne strony
B. Możliwości
C. Ryzyka
D. Słabe strony
PGF.08 Pytanie 975
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia

A. skimmingowa
B. dyskontowa
C. penetracji
D. prestiżowa
PGF.08 Pytanie 976
Zarządzanie kampanią reklamową

Mężczyzna w wieku trzydziestu lat, zatrudniony w agencji reklamowej, udał się na spotkanie biznesowe z kluczowym klientem. Jego rozmówczyniami były dwie kobiety w zupełnie odmiennym wieku: dyrektor marketingu oraz stażystka w tym wydziale. W jaki sposób powinien się zachować mężczyzna podczas powitania?

A. Jako pierwszy uścisnąć dłoń stażystce
B. Jako pierwszy uścisnąć dłoń pani dyrektor
C. Poczekać na inicjatywę stażystki do podania ręki
D. Poczekać na inicjatywę pani dyrektor do podania ręki
PGF.08 Pytanie 977
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się dokument, który jest odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta?

A. brief reklamowy
B. debrief reklamowy
C. debrief strategiczny
D. brief kreatywny
PGF.08 Pytanie 978
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?

A. CMYK
B. Lab
C. HSB
D. RGB
PGF.08 Pytanie 979
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć reklamę dla produktów spożywczych takich jak mrożonki, lody, napoje orzeźwiające oraz odświeżające gumy do żucia, agencja reklamowa wybierze kolor

A. pomarańczowy
B. niebieski
C. zielony
D. żółty
PGF.08 Pytanie 980
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy obserwuje się zmniejszenie sprzedaży danego towaru, głównym zamiarem reklamy staje się

A. namawianie do nabywania produktów rywalizujących
B. usunięcie towaru z rynku
C. wydłużenie cyklu życia towaru
D. informowanie o nowinkach rynkowych
PGF.08 Pytanie 981
Zarządzanie kampanią reklamową

Łączny koszt produkcji gadżetów wynosi 100 zł, a planowany zysk producenta to 25 zł, z uwzględnieniem podatku VAT w wysokości 23%. Jaką kwotę brutto powinno się umieścić w cenniku gadżetów?

A. 125,00 zł
B. 153,75 zł
C. 92,25 zł
D. 148,00 zł
PGF.08 Pytanie 982
Zarządzanie kampanią reklamową

Klientowi, który jest zainteresowany przeprowadzeniem kampanii reklamowej z wykorzystaniem przystanków komunikacji miejskiej, należy zaprezentować ofertę dotyczącą

A. billboardów
B. citylightów
C. murali
D. pylonów
PGF.08 Pytanie 983
Zarządzanie kampanią reklamową

Stwierdzenie Żaden inny proszek nie usunie tych plam lepiej skierowane do konsumenta jest apelem o charakterze

A. racjonalnym
B. emocjonalnym
C. społecznym
D. moralnym
PGF.08 Pytanie 984
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?

A. Internet
B. Telewizję
C. Radio
D. Prasę
PGF.08 Pytanie 985
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma informatyczna pragnie umieścić w tytule ogłoszenia prasowego, w którym promuje swoje usługi, elementy dotyczące korzyści istotnych dla klienta. Który z zaproponowanych tytułów spełnia te kryteria?

A. Dla wszystkich panów.
B. Biznesmenie, odwiedź nas!
C. Dlaczego miałbyś płacić za komputer?
D. Na nasz sprzęt dajemy 5 lat gwarancji.
PGF.08 Pytanie 986
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?

A. Katalogu firmowego
B. Gazety codziennej ogólnokrajowej
C. Gazety codziennej regionalnej
D. Czasopisma branżowego
PGF.08 Pytanie 987
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy przestrzeni reklamowych posiada sprawdzoną metodę prowadzenia rozmów z klientami, która polega na "forsowaniu" produktu. Skutkuje to tym, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, koncentruje się na

A. przyjęciu, że produkt sprzeda się sam
B. zaprezentowaniu produktu
C. poznaniu i odniesieniu się do potrzeb klienta
D. zmuszeniu klienta do dokonania zakupu poprzez wywieranie presji
PGF.08 Pytanie 988
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych powinna wykorzystać agencja do prezentacji projektów w formie slajdów, stworzonych według zamówienia, którego fragment został dołączony?

Zamówienie: wykonanie grafiki oraz wizytówki według załączonego briefu. Proszę o przedstawienie propozycji w postaci pokazu slajdów w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania zamówienia.

A. Corel Draw
B. Audacity
C. Power Point
D. Adobe Photoshop
PGF.08 Pytanie 989
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy sprzedaży produktu powinno się

A. upierać się przy wykorzystaniu subiektywnych kryteriów
B. dążyć do znalezienia sposobów na uzyskanie wzajemnych korzyści
C. koncentrować się na przyjęciu dominującej pozycji w negocjacjach
D. dostosować strategię negocjacji do charakteru osób, a nie do problematyki
PGF.08 Pytanie 990
Zarządzanie kampanią reklamową

Po obszernej kampanii reklamowej firmy oferującej fast food, mieszkańcy państwa X doszli do wniosku, że przestaną spożywać hamburgery. Uważają, że jest to jedzenie dla przeciętnych konsumentów, do których oni się nie zaliczają. Jak z punktu widzenia marketingu można określić zachowanie mieszkańców państwa X?

A. owczy pęd
B. czar prysz
C. zapomniany raj
D. efekt snobizmu
PGF.08 Pytanie 991
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z procesów uszlachetniania wyrobów papierowych polega na obklejaniu cienką warstwą papieru
(zarówno nieozdobionego, jak i ozdobionego) znacznie grubszego papieru, tektury falistej itp.?

A. Listwowanie
B. Kaszerowanie
C. Bigowanie
D. Falcowanie
PGF.08 Pytanie 992
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zjawisko związane z przełączaniem kanałów telewizyjnych przez widza jest istotne przy ustalaniu kolejności nadawania reklam w bloku?

A. Intermedia
B. Telemarketing
C. Mailing
D. Zapping
PGF.08 Pytanie 993
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych dokumentów powinien być dołączony do wykonanej usługi reklamowej?

A. Zawiadomienie o wysyłce
B. Fakturę lub rachunek
C. Protokół reklamacyjny
D. Potwierdzenie realizacji zamówienia
PGF.08 Pytanie 994
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię marketingową dla młodych ludzi, którzy nie tylko będą odbiorcami komunikatu, ale także aktywnie wezmą udział w działaniach promocyjnych firmy, należy zastosować

A. promocję w internecie
B. fanpage firmy na portalu społecznościowym
C. ogłoszenie reklamowe w czasopismach młodzieżowych
D. reklamę telewizyjną
PGF.08 Pytanie 995
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby nawiązać bezpośredni kontakt interpersonalny z klientem, najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie

A. promocji dodatkowej
B. classifields
C. publicity
D. promocji osobistej
PGF.08 Pytanie 996
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem producenta jest podniesienie efektywności kampanii promocyjnej poprzez odpowiedni wybór mediów zgodnych z przyjętą strategią reklamy, która zakłada osiągnięcie efektu synergii dzięki wykorzystaniu przynajmniej dwóch różnych kanałów komunikacji masowej. Producent zatem zastosuje

A. media BTL
B. mnożnik mediów
C. ekwiwalent reklamowy
D. współczynnik wiarygodności
PGF.08 Pytanie 997
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma JEVAL chce wzbogacić swoją ofertę produktową w punkcie sprzedaży oraz zainteresować klientów. W tym celu powinna wykorzystać

A. baner internetowy
B. ulotki w skrzynkach pocztowych
C. wszywki prasowe
D. standy reklamowe w miejscu sprzedaży
PGF.08 Pytanie 998
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu rabat zastosowała agencja reklamowa, gdy przyznała klientowi zniżkę z okazji nadchodzącego Dnia Kobiet?

A. Funkcjonalny
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Okolicznościowy
PGF.08 Pytanie 999
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych kroków w procesie produkcji spotu radiowego odbywa się najpóźniej?

A. Dodawanie efektów dźwiękowych oraz eliminacja szumów
B. Analiza briefu reklamowego
C. Tworzenie podkładu muzycznego
D. Wybór lektora
PGF.08 Pytanie 1 000
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować

A. wąski asortyment
B. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
C. cenę równą tej w drugiej ofercie
D. szeroki wachlarz produktów