Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
Do agencji reklamowej przybył klient, który złożył zamówienie na 8 000 sztuk ulotek, 400 sztuk plakatów oraz
A. osobisty
B. innowator
C. rzeczowy
D. chaotyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?
A. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
B. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
C. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
D. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?
A. reklamy
B. promocji sprzedaży
C. public relations
D. sprzedaży bezpośredniej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie wymiary ma format papieru oznaczony na rysunku symbolem X?

A. 105 x 148 mm
B. 176x250 mm
C. 148x210 mm
D. 125x 176 mm
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do swojej najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie mistrza wyścigów samochodowych. Jaki mechanizm psychologiczny został wykorzystany w tym przypadku, jeśli głównym zamiarem było przeniesienie pozytywnych emocji związanych z sportowcem na promowany produkt?
A. Reguła zaangażowania i konsekwencji
B. Prawo bliskości
C. Efekt halo
D. Reguła niedostępności
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?
A. Lekarz
B. Sportowiec
C. Aktor
D. Polityk
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj testu otrzymała klientka salonu urody, podczas przeprowadzania badań marketingowych z wykorzystaniem technik projekcyjnych?
Proszę podać jeden dowolny wyraz, który przychodzi Pani na myśl po zapoznaniu się ze słowem: | |
Rzęsy | ................................ |
Manicure | ................................ |
Masaż | ................................ |
Makijaż | ................................ |
A. Test wyobrażeń.
B. Test skojarzeń kontrolowanych.
C. Test uzupełnienia zdań.
D. Test skojarzeń swobodnych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z
A. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
B. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
C. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
D. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy najpóźniej należy dokonać zapłaty za fakturę wystawioną w dniu 5 stycznia 2017 roku, której termin płatności wynosi 10 dni od daty jej wystawienia, przy założeniu, że w przypadku, gdy termin płatności przypada w dniu wolnym od pracy, płatność powinna nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu?
STYCZEŃ 2017 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
PON. | WT. | ŚR. | CZW. | PT. | SOB. | NIEDZ. |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
A. 13 stycznia 2017 r.
B. 14 stycznia 2017 r.
C. 15 stycznia 2017 r.
D. 16 stycznia 2017 r.
Zarządzanie kampanią reklamową
Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się
A. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
B. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
C. niskimi barierami wejścia i wyjścia
D. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt zakupu netto długopisów promocyjnych wynosi 3 000,00 zł. Marża to 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaka będzie cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT to 23%?
A. 3 900,00 zł
B. 5 371,43 zł
C. 4 797,00 zł
D. 3 690,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?
A. C 70, M 30, Y 20, K 60
B. C 20, M 60, Y 70, K 30
C. C 60, M 20, Y 70, K 30
D. C 30, M 20, Y 60, K 70
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?
A. Sangwiniczny
B. Flegmatyczny
C. Choleryczny
D. Melancholiczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Cytowany tytuł "Wyślij kwiaty powiedz kocham" stanowi nagłówek
A. podkreślający właściwość towaru
B. narracyjny
C. w postaci nakazu
D. prowokujący
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy otrzymał zadanie zebraniu danych pierwotnych, które są niezbędne do realizacji kampanii reklamowej. Które z wymienionych informacji mają wyłącznie charakter pierwotny?
A. Wyniki indywidualnego wywiadu pogłębionego i dane pozyskane w audytoryjnym badaniu ankietowym przeprowadzonym przez pracownika firmy PRS
B. Wyniki obserwacji przeprowadzonych przez pracownika firmy oraz dane publikowane w prasie codziennej
C. Dane z Głównego Urzędu Statystycznego oraz informacje publikowane w czasopismach
D. Dane pochodzące z branżowego portalu internetowego oraz dane zdobyte przez firmę PRS w wyniku przeprowadzonego eksperymentu
Zarządzanie kampanią reklamową
Co powinien uczynić sprzedawca, gdy podczas rozmowy sprzedażowej klient wyraża wątpliwości, które w praktyce nie mają wpływu na decyzję zakupową?
A. przyjąć.
B. pominąć.
C. odrzucić.
D. uznać i zmienić temat.
Zarządzanie kampanią reklamową
W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii
A. cen luksusowych
B. penetracji
C. cen rozszerzających
D. zbierania śmietanki
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient złożył zamówienie dotyczące druku folderu reklamowego. Folder w formacie A5 w całości powinien zostać wydrukowany w kolorze na papierze kredowym. Która z przedstawionych propozycji jest zgodna z oczekiwaniami klienta?
Format: A5 | Format: A5 | Format: A5 | Format: A5 |
Okładka: kreda 250 g, 4/4 | Okładka: kreda 250 g, 4/4 | Okładka: kreda 250 g, 4/4 | Okładka: kreda 250 g, 1/0 |
Wnętrze: offset 90 g, 1/0 | Wnętrze: kreda 110 g, 4/4 | Wnętrze: kreda 110 g, 1/0 | Wnętrze: kreda 90 g, 1/0 |
A. | B. | C. | D. |
A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji umowy na świadczenie usług reklamowych agencja decyduje się na rezygnację z części swoich wymagań, mając nadzieję, że jej kontrahenci postąpią podobnie. W tym przypadku agencja liczy na to, że zadziała zasada
A. konsekwencji
B. wzajemności
C. niedostępności
D. dowodu słuszności
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła cenę jednostkową produktu z 2,00 zł na 1,50 zł, co oznacza, że obniżka wynosi
A. 50%
B. 75%
C. 5%
D. 25%
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli w trakcie rozmów na temat umowy dotyczącej usługi reklamowej jeden z uczestników pociera swoje oko, jakie znaczenie ma zastosowany sygnał komunikacji niewerbalnej?
A. bunt
B. kłamstwo
C. atak
D. obronę
Zarządzanie kampanią reklamową
Przekaz zawarty w sloganie reklamowym skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium Działa do ośmiu razy dłużej!!!!
A. psychologicznego.
B. demograficznego.
C. ekonomicznego.
D. społecznego.
Zarządzanie kampanią reklamową
W reakcji na przesłane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla swojego klienta
A. fakturę VAT
B. ofertę handlową
C. umowę sprzedaży
D. zamówienie
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama na pojeździe firmowym może być umieszczona za pomocą
A. fleksografii
B. druku solwentowego
C. druku offsetowego
D. termotransferu
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?
A. Microsoft Excel
B. Microsoft PowerPoint
C. Microsoft InfoPath
D. Microsoft Word
Zarządzanie kampanią reklamową
Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do
A. produktem jako obiektem reklamy
B. firmą jako nadawcą reklamy
C. klientem jako adresatem reklamy
D. zmniejszeniem kosztów oraz optymalizacją sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się zbiór norm zachowań i zasad kultury osobistej, które obowiązują w sieci?
A. Etykieta
B. Netmoda
C. Netykieta
D. Etyka
Zarządzanie kampanią reklamową
Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie
A. marketingu bezpośredniego
B. sponsoringu
C. public relations
D. merchandisingu
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym sposobem na zaprezentowanie klientowi projektów graficznych, zarówno w formacie wektorowym, jak i rastrowym, wraz z planem medialnym, jest użycie programu komputerowego
A. Corel Draw
B. MS PowerPoint
C. Adobe Photoshop
D. MS Excel
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych elementów oferty handlowej stanowi USP (unikalną propozycję sprzedażową)?
A. Posiadamy wielu usatysfakcjonowanych klientów
B. U nas każdy klient ma znaczenie
C. Jesteśmy jedynym dostawcą tego rozwiązania w Polsce
D. Jesteśmy do Państwa usług
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa przeprowadziła analizę marketingową dotyczącą sprzedaży przestrzeni reklamowej. Uwzględniono jedynie czynniki zewnętrzne. Wśród nich agencja nie powinna brać pod uwagę
A. grup rynkowych
B. zmian w zachowaniach zakupowych
C. swojej struktury organizacyjnej
D. metod wspierających dystrybucję
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie
A. umieszczenie reklamy na billboardach
B. emisja spotu w ogólnopolskiej telewizji
C. zamieszczenie reklamy na portalu społecznościowym
D. rozdawanie ulotek klientkom salonu oraz wrzucanie ich do skrzynek pocztowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa
A. prawo Fittsa
B. zasada Pareto
C. prawo Hicka
D. zasada Złotej Proporcji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kartkę papieru w formacie można umieścić w kopercie C4 bez jej składania?
A. A4
B. Al
C. A2
D. A3
Zarządzanie kampanią reklamową
Oprogramowanie do zarządzania bazami danych pozwala przede wszystkim na zbieranie oraz obróbkę danych?
A. liczbowych i graficznych
B. tekstowych i graficznych
C. tekstowych i liczbowych
D. graficznych i literowych
Zarządzanie kampanią reklamową
W Polsce prawo reklamowe nie zezwala na wykorzystanie reklamy
A. alternatywnej
B. kontekstowej
C. podprogowej
D. rekomendacyjnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię społeczną, należy mieć na uwadze, że nie może ona odnosić się do tematyki
A. promocji kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury oraz tradycji
B. ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
C. promowania bezpośrednio lub pośrednio rywalizujących podmiotów
D. upowszechniania oraz ochrony wolności i praw człowieka
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić
A. 40% efektywności skutecznej sprzedaży
B. 100% efektywności skutecznej sprzedaży
C. 90% efektywności skutecznej sprzedaży
D. 70% efektywności skutecznej sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Przed rozpoczęciem kluczowych negocjacji warto opracować strategię określaną jako BATNA. Co to oznacza?
A. najwyższą propozycję, od której rozpoczniemy rozmowy negocjacyjne
B. najlepszą realizację naszych interesów, gdy nie dojdziemy do porozumienia
C. najlepszą ofertę, która umożliwi zrealizowanie interesów obu stron
D. najniższą propozycję, na którą możemy się zgodzić w trakcie negocjacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, będąc na etapie wzrostu, obserwuje dynamiczny rozwój sprzedaży usług, zwiększające się zyski oraz rosnącą liczbę rywali. To wskazuje, że agencja nie powinna podejmować działań mających na celu
A. zbieranie 'plonów' ze sprzedaży i wycofanie się z rynku
B. wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty
C. zmianę reklamy z budującej świadomość na kształtującą preferencje
D. ulepszanie jakości swoich produktów i usług