Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 001
Zarządzanie kampanią reklamową
A. 2 000 zł
B. 2 100 zł
C. 2 600 zł
D. 1 900 zł
PGF.08 Pytanie 1 002
Zarządzanie kampanią reklamową
Klienta o jakim temperamencie dotyczy opis?
n n n n n n n n n n n n n n n n
– wytrwały |
– oszczędny |
– podatny na promocje |
– jego decyzje zakupowe są przemyślane |
– oczekuje perfekcyjnej obsługi i „perfekcyjnego" produktu |
A. Flegmatyka.
B. Choleryka.
C. Sangwinika.
D. Melancholika.
PGF.08 Pytanie 1 003
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?
A. Psy
B. Dojne krowy
C. Gwiazdy
D. Znaki zapytania
PGF.08 Pytanie 1 004
Zarządzanie kampanią reklamową
Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są
A. początkowe i końcowe sekcje regałów
B. dolne regały
C. obszary słabiej oświetlone
D. narożne miejsca w sklepach
PGF.08 Pytanie 1 005
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?
A. Webera
B. Millera
C. Ebbinghausa
D. Neissra
PGF.08 Pytanie 1 006
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?
A. Microsoft Word
B. Microsoft InfoPath
C. Microsoft Excel
D. Microsoft PowerPoint
PGF.08 Pytanie 1 007
Zarządzanie kampanią reklamową
Rabat udzielany klientom w celu zachęcenia ich do zakupów tylko u jednego dostawcy to rabat
A. ilościowy
B. gotówkowy
C. handlowy
D. lojalnościowy
PGF.08 Pytanie 1 008
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony w tabeli fragment dokumentu wykorzystywanego w kampanii reklamowej to
Tytuł | Nakład tys. szt. | Format | Liczba reklam | Czytelnictwo % | Cena zł | GRP | Styczeń |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maja | 550 | cała strona, P, full color | 1 | 11,00 | 158 000,00 | 11 | 1 |
Kobieta i jej styl | 350 | cała strona, P, full color | 1 | 7,96 | 149 000,00 | 8 | 1 |
Polka | 230 | cała strona, P, full color | 1 | 6,60 | 83 000,00 | 6 | 1 |
Razem | 3 | 25,56 | 25 | 2 |
A. media plan.
B. cash flow.
C. showreel.
D. flow chart.
PGF.08 Pytanie 1 009
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to
A. demonstracja
B. animacja
C. fantazja
D. zalecenie
PGF.08 Pytanie 1 010
Zarządzanie kampanią reklamową
Co jest używane do tworzenia, modyfikowania prostych baz danych oraz do ich analizy?
A. program do grafiki wektorowej
B. edytor tekstu
C. arkusz kalkulacyjny
D. program do prezentacji multimedialnych
PGF.08 Pytanie 1 011
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego elementu oznaczonego znakiem zapytania brakuje w załączonym cenniku reklamy internetowej?
SERWISY | BILLBOARD RECTANGLE SKYSCRAPER | EXPAND BILLBOARD EXPAND SKYSCRAPER | TOPLAYER BRANDMARK POP-UP | BOX REKLAMOWY 314x210 | INTERSTITIAL |
---|---|---|---|---|---|
? | |||||
Strona główna | 90,00 zł | 140,00 zł | 150,00 zł | 150,00 zł | 180,00 zł |
Run-On-Site | 60,00 zł | 70,00 zł | 80,00 zł | - | 90,00 zł |
Serwisy z I poziomu cenowego | 135,00 zł | 210,00 zł | 240,00 zł | 320,00 zł | |
Serwisy z II poziomu cenowego | 80,00 zł | 90,00 zł | 100,00 zł | 120,00 zł |
A. Liczby emisji.
B. Autora reklamy.
C. Miejsca na stronie serwisu.
D. Nazwy produktu reklamowego.
PGF.08 Pytanie 1 012
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach
A. z obserwacji
B. z wizualizacji
C. ze skojarzeń słownych
D. z ankiet
PGF.08 Pytanie 1 013
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeżeli w telewizyjnej reklamie tekst ma być podkreślony, to powinno się
A. spowolnić tempo filmu
B. zwiększyć liczbę efektów dźwiękowych
C. przyspieszyć tempo mówionych słów
D. przyspieszyć tempo filmu
PGF.08 Pytanie 1 014
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy ustala ceny swoich produktów na podstawie poziomu popytu. Oznacza to, że korzysta z metody
A. kosztowej
B. popytowej
C. strategicznej
D. wartościowej
PGF.08 Pytanie 1 015
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo
A. budowlane
B. handlowe
C. cywilne
D. gospodarcze
PGF.08 Pytanie 1 016
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie bazy danych B2C. Zgromadzone dane powinny dotyczyć
A. konsumentów
B. dystrybutorów
C. producentów
D. pracowników
PGF.08 Pytanie 1 017
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny ustalone w aquaparku są porównywalne z cenami innych krytych pływalni w regionie. W aquaparku zastosowano metodę ustalania cen, która opiera się na
A. zapotrzebowaniu na usługę.
B. kosztach.
C. konkurencji.
D. postrzeganej wartości.
PGF.08 Pytanie 1 018
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z siatką FCB, zamiarem reklamy proszku do prania X, której kluczowym celem jest kształtowanie nawyku wśród konsumentów, jest
A. przekazanie szczegółowych informacji o produkcie
B. wywarcie ogromnego wrażenia na kliencie
C. spełnienie moralnych potrzeb osób odbierających reklamę
D. przypominanie i utrwalanie marki
PGF.08 Pytanie 1 019
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii
A. równomiernego rozkładu
B. okresowej
C. pulsacyjnej
D. ciągłej
PGF.08 Pytanie 1 020
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?
A. HSB
B. RGB
C. CMYK
D. Lab
PGF.08 Pytanie 1 021
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?
A. .cdr
B. .ppt
C. .jpg
D. .mp3
PGF.08 Pytanie 1 022
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej
A. szczegółowy media plan
B. system zarządzania strategicznego
C. system identyfikacji wizualnej
D. brief reklamowy
PGF.08 Pytanie 1 023
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim celu stosuje się justowanie?
A. żeby dostosować czcionkę do estetyki tekstu
B. w celu kojarzenia tekstu z innymi elementami w publikacji
C. aby utrzymać równą odległość pomiędzy wierszami
D. do wyrównania tekstu względem marginesów
PGF.08 Pytanie 1 024
Zarządzanie kampanią reklamową
W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na
A. przyciągnięcie uwagi klienta do produktu
B. zainteresowanie konsumenta produktem
C. zmobilizowanie odbiorcy do wykonania czynności
D. wywołanie długookresowego zadowolenia konsumenta
PGF.08 Pytanie 1 025
Zarządzanie kampanią reklamową
Które medium w Polsce charakteryzuje się najwyższym wskaźnikiem zapamiętywania?
A. Film
B. Reklama zewnętrzna
C. Telewizja
D. Stacja radiowa
PGF.08 Pytanie 1 026
Zarządzanie kampanią reklamową
Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?
A. ATL
B. CPP
C. GRP
D. BTL
PGF.08 Pytanie 1 027
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby promować markę w Internecie, klub fitness powinien skupić się na reklamie online w mediach społecznościowych, wybierając głównie rodzaj reklamy
A. baner reklamowy
B. watermark
C. plansza reklamowa
D. fanpage
PGF.08 Pytanie 1 028
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego
A. klientem tajemniczym
B. klientem nietypowym
C. klientem sfrustrowanym
D. klientem podejrzanym
PGF.08 Pytanie 1 029
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy
A. Ctr+A
B. Ctr+V
C. Ctr+N
D. Ctr+C
PGF.08 Pytanie 1 030
Zarządzanie kampanią reklamową
W pierwszym kwartale agencja reklamowa wystawiła faktury VAT swoim klientom na sumę 50 000,00 zł netto. Jednocześnie otrzymała faktury VAT za zakup towarów i usług o wartości 20 000,00 zł netto. Stawka podatku VAT wynosiła 23% zarówno dla zakupów, jak i sprzedaży. Jaką kwotę podatku VAT agencja musi przekazać do Urzędu Skarbowego za pierwszy kwartał?
A. 4 600,00 zł
B. 6 900,00 zł
C. 16 100,00 zł
D. 11 500,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 031
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją i handlem funkcjonuje w 30-tysięcznym mieście. Jakie działania promocyjne powinna jej zaproponować agencja reklamowa, aby stworzyć pozytywny wizerunek w oczach lokalnej społeczności?
A. Reklama w telewizji krajowej
B. Zwiększenie różnorodności asortymentu
C. Organizacja Dni Otwartych
D. Obniżenie cen towarów
PGF.08 Pytanie 1 032
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?
A. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
B. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
C. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
D. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
PGF.08 Pytanie 1 033
Zarządzanie kampanią reklamową
Minimalna rozdzielczość plików graficznych przesyłanych do druku powinna wynosić przynajmniej
A. 72 dpi
B. 300 dpi
C. 640 dpi
D. 128 dpi
PGF.08 Pytanie 1 034
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma handlowa zamierza prowadzić kampanię reklamową jedynie za pośrednictwem nośników BTL. W związku z tym nie skorzysta z
A. insertów
B. billboardów
C. uletek
D. mailingu
PGF.08 Pytanie 1 035
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?
1. | Projekt strony www | 500,00 zł |
2. | Wykonanie strony www | 1 500, 00 zł |
3. | Pozycjonowanie strony www | 300,00 zł |
4. | Projekt strony www + wykonanie strony www + pozycjonowanie strony www | 2 000,00 zł |
A. Cen kompensacyjnych.
B. Cen wygodnych.
C. Cen wiązanych.
D. Linii cenowej.
PGF.08 Pytanie 1 036
Zarządzanie kampanią reklamową
Myślenie „out of box” w obszarze marketingowej komunikacji definiowane jest jako
A. instrument zintegrowanego procesu komunikacji, najczęściej wykorzystywane na festiwalach miejskich, targowiskach oraz wystawach
B. wdrożenie nietypowego, innowacyjnego rozwiązania technologicznego przy tworzeniu reklamy zewnętrznej
C. nowa metoda, która polega na realizacji projektu w formie warsztatów przez zespół kilku osób
D. innowacyjne myślenie związane z tworzeniem i wdrażaniem procesu komunikacji, które opiera się na doskonałej znajomości produktu lub konsumenta
PGF.08 Pytanie 1 037
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydruk próbny realizowany bez zastosowania klisz, przeprowadzony w drukarni offsetowej w celu weryfikacji kolorystyki przed właściwym drukiem, mający na celu pokazanie go klientowi do zatwierdzenia, to
A. preset
B. proof cyfrowy
C. proof analogowy
D. posttest
PGF.08 Pytanie 1 038
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje zlecenie dotyczące opracowania programu budowania trwałych relacji z grupami wpływowymi oraz konsumentami. Jakie narzędzie komunikacji marketingowej powinna zastosować?
A. Merchandising
B. Public relations
C. Sponsoring
D. Promocja sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 039
Zarządzanie kampanią reklamową
Nowo powstała sieć prywatnych instytucji medycznych planuje umieszczenie reklam na bocznych powierzchniach blacharskich oraz szybach bezdrzwiowych miejskich autobusów. Który z wymienionych typów nośników powinien zostać użyty w tej kampanii?
A. Dual busboard
B. Busboard
C. Back
D. Bus standard
PGF.08 Pytanie 1 040
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość netto mają 50 sztuk długopisów promocyjnych z nadrukiem, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 378,23 zł
B. 223,00 zł
C. 250,00 zł
D. 86,85 zł