Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy nabywają produkty w cenie, która spełnia ich określone potrzeby w sposób zadowalający i jednocześnie kierują się aktualnymi trendami czy stylami, klasyfikowani są jako

A. wczesna większość
B. tradycjonaliści
C. rozważni
D. wierni
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach ustalono, że członek grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w telewizji co najmniej trzy razy, aby osiągnęła ona zamierzone cele komunikacyjne. Skuteczna częstotliwość takiej kampanii wyniesie

A. 3+
B. 0,5
C. pomiędzy 0,1 a 0,3
D. 1+
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim celu stosuje się justowanie?

A. aby utrzymać równą odległość pomiędzy wierszami
B. w celu kojarzenia tekstu z innymi elementami w publikacji
C. do wyrównania tekstu względem marginesów
D. żeby dostosować czcionkę do estetyki tekstu
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli określ, która marka rowerów górskich jest najbardziej rozpoznawalna wśród konsumentów.

markaspontaniczna świadomość marki [%]spontaniczna świadomość reklamy [%]
Blast2913
Fourwheel134
Dynamo1811
Sixter2421

A. Sixter.
B. Fourwheel.
C. Blast.
D. Dynamo.
PGF.08 Pytanie 1005
Zarządzanie kampanią reklamową

Najczęściej stosowaną metodą określania budżetu reklamowego przez firmy z długim stażem na rynku, które mają stabilną sprzedaż, jest metoda

A. obliczania budżetu reklamowego jako określony procent od obrotów firmy
B. zadaniowa
C. wszystko, co firma jest w stanie sfinansować
D. obliczania budżetu reklamowego w oparciu o poziom konkurencji
PGF.08 Pytanie 1006
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt emisji 15-sekundowego spotu reklamowego, jeżeli wydatki na produkcję 10 sekund wynoszą
10 000,00 zł, a stawka VAT to 23%.

A. 10 000,00 zł
B. 18 450,00 zł
C. 12 300,00 zł
D. 15 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych pozwala na stworzenie cennika produktów i usług reklamowych z użyciem formuł do obliczeń?

A. Edytor tekstowy
B. Program do grafiki wektorowej
C. Program do grafiki rastrowej
D. Arkusz kalkulacyjny
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydruk próbny realizowany bez zastosowania klisz, przeprowadzony w drukarni offsetowej w celu weryfikacji kolorystyki przed właściwym drukiem, mający na celu pokazanie go klientowi do zatwierdzenia, to

A. posttest
B. preset
C. proof analogowy
D. proof cyfrowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, którego należy starannie obserwować pod kątem mimiki, gestów oraz stosować adekwatne reakcje, nie być natarczywym, zachęcać do wyrażania swoich myśli i zadawać pytania otwarte, to klient

A. niecierpliwy.
B. samodzielny.
C. milczący.
D. dominujący.
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?

A. informacyjna
B. wolicjonalna
C. etyczna
D. kognitywna
Zarządzanie kampanią reklamową

Identyfikacja telefonów komórkowych w otoczeniu, wysłanie prośby o zatwierdzenie połączenia oraz przesyłanie plików do urządzeń, które zaakceptowały tę prośbę, to kroki w usłudze reklamowej korzystającej z

A. cb radio
B. display
C. skyscraper
D. bluetooth
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu posttestu reklamy na grupie 200 osób, stwierdzono, że 150 osób spontanicznie wskazało reklamę konkretnej marki. Jaki jest wskaźnik spontanicznej świadomości reklamy?

A. 75%
B. 25%
C. 150%
D. 50%
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent wody mineralnej przesłał kilka informacji do agencji reklamowych, które są kluczowe do stworzenia projektu kampanii reklamowej dla nowej wody gazowanej planowanej do wprowadzenia na rynek. Jakiego typu briefy otrzymały te agencje reklamowe?

A. Medialny
B. Strategiczny
C. Marketingowy
D. Twórczy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu reklamy o selektywnym działaniu powinno się użyć dla produktu, którego sieć dystrybucji jest zróżnicowana?

A. W Internecie
B. Na billboardach
C. W radiu o zasięgu ogólnokrajowym
D. W prasie krajowej
Zarządzanie kampanią reklamową

W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.

Zasięg mediów w kampanii reklamowej
grupa docelowacała populacja
Radio35%15%
Outdoor20%35%
Internet55%90%
Telewizja87%29%

A. Internet.
B. Telewizja.
C. Radio.
D. Outdoor.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż dzień oraz przedział czasowy, w którym emitowano program z najniższą średnią oglądalnością na minutę?

Ilustracja do pytania 20
A. 23.04.; 19:29 – 19:33
B. 17.04.; 21:02 – 23:30
C. 23.04.; 19:47 – 20:01
D. 18.04.; 20:07 – 20:31
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?

A. morphing
B. SPAM
C. cybersquatting
D. typosquatting
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja przygotowała ofertę w programie Microsoft Office Word. W jakim formacie powinno się przesłać ofertę do klienta, aby jak najlepiej zachować spójność dokumentu, oryginalne formatowanie, umożliwić odczyt ozdobnych czcionek oraz uniknąć zmiany wyglądu i treści dokumentu po otwarciu na urządzeniach i oprogramowaniu klienta?

A. TXT
B. PDF
C. DOC
D. DOCX
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną

A. promocyjna
B. okazyjna
C. umowna
D. stała
Zarządzanie kampanią reklamową

Tożsamość przedsiębiorstwa obejmuje

A. unikalny zbiór cech, które znacząco wyróżniają firmę (markę) spośród innych, a zwłaszcza ich konkurencji.
B. kompleks skojarzeń związanych z marką, które pozostają w pamięci konsumenta.
C. obraz firmy (marki) funkcjonujący w otoczeniu, obejmujący zestaw pozytywnych asocjacji po usłyszeniu nazwy firmy.
D. wykształcenie kadry, charakter działalności oraz system identyfikacji wizualnej.
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego zagadnienia dotyczy załączony fragment umowy, zawartej pomiędzy agencją reklamową a Zamawiającym?

1. Wykonawca – Agencja Reklamowa Pixel zobowiązuje się wykonać dzieło w postaci projektów logotypu Przedsiębiorstwa Axa, a Zamawiający do zapłaty wynagrodzenia.

2. Projekty logotypów obejmować będą opracowanie poniższych wersji:

  • kolorowej i monochromatycznej,
  • wektorowej i rastrowej,

wraz z księgą znaku i w rozmiarach oraz rozdzielczości opisanych szczegółowo w Załączniku do niniejszej Umowy.

A. Zasady współpracy przy realizacji umowy.
B. Zastrzeżeń dotyczących autorskich praw majątkowych.
C. Określenie stron zawierających umowę.
D. Określenia przedmiotu umowy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Przekaz reklamowy został zamieszczony na papierowej opasce (taśmie) obejmującej czasopismo, która powoduje otworzenie się magazynu na artykule sponsorowanym. Reklama prasowa zaprojektowana w tej formie to

Ilustracja do pytania 27
A. brasilian cover.
B. french gate.
C. banderola.
D. french door.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?

A. Zachowań.
B. Ekonomicznych.
C. Demograficznych.
D. Psychograficznych.
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaż format pliku służący do prezentacji przygotowanych projektów reklamy na podstawie zamieszczonego w ramce opisu.

Standard ten opracowano na potrzeby niezawodnego wyświetlania i udostępniania dokumentów - niezależnie od oprogramowania, sprzętu czy systemu operacyjnego.

Wprowadzone przez firmę Adobe rozwiązanie jest teraz otwartym standardem obsługiwanym przez organizację ISO (International Organization for Standardization).

Pliki te mogą zawierać łącza i przyciski, pola formularzy, elementy audio i wideo, a także funkcje biznesowe.

Można ją również podpisać cyfrowo i łatwo wyświetlić za pomocą bezpłatnego oprogramowania.

A. .doc
B. .cdr
C. .jpg
D. .pdf
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa przygotowała ofertę dotycząca kalendarzy promocyjnych dla firmy X. Całkowita wartość oferty wynosi 1500,00 zł netto, do której należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Kontrahent otrzymuje rabat w wysokości 4% od wartości netto oferty. Jaką kwotę brutto powinno wynosić całe zamówienie po uwzględnieniu rabatu?

A. 1 771,20 zł
B. 1 460,00 zł
C. 1 845,00 zł
D. 1 918,80 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama stworzona w formie elektronicznej została dostarczona klientowi do zatwierdzenia w postaci pliku z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych formatów reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Reklama telewizyjna
B. Reklama radiowa
C. Wizualizacja komputerowa
D. Plakat w dużych rozmiarach
Zarządzanie kampanią reklamową

Mechanizm rynkowy działa na zasadzie kształtowania poziomu popytu oraz podaży?

A. zgodnie z wymaganiami konsumentów
B. zgodnie z wymaganiami sprzedających
C. przy pomocy ceny
D. za pomocą regulacji prawnych
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?

A. przed godziną 2000
B. zawierających mniej niż 8% alkoholu
C. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
D. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
PGF.08 Pytanie 1039
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaje takie jak strumieniowe, obiektowe, relacyjno-obiektowe oraz nierelacyjne to:

A. marketing internetowy
B. bazy danych
C. systemy CRM
D. marketing mobilny
Zarządzanie kampanią reklamową

Na czym polega ekspozycja w modelu 'shop in shop'?

A. Na dostosowywaniu aranżacji sklepowych do nadchodzących świąt lub wyjątkowych okazji
B. Na selekcji towarów z kilku odmiennych grup asortymentowych na podstawie ich wspólnych właściwości
C. Na sprzedaży wyrobów jednej marki w lokalu oferującym produkty innej marki o zbliżonym charakterze, w wyznaczonej przestrzeni handlowej
D. Na prezentowaniu pełnego asortymentu sklepu, co ma na celu stworzenie iluzji obfitości, z pominięciem elementów dekoracyjnych