Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 001
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?

A. 131 250,00 zł
B. 7 000,00 zł
C. 43 750,00 zł
D. 5 303,03 zł
PGF.08 Pytanie 1 002
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacja dla klienta dotycząca sprzedaży łączonej w renomowanej sieci sklepów, gdzie przy nabyciu zestawu: spodnie + marynarka, klient zyskuje rabat w wysokości 30%, odnosi się do promocji

A. konsumencką
B. handlową
C. barterową
D. wewnętrzną
PGF.08 Pytanie 1 003
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zidentyfikować elementy kulturowe wpływające na wybory zakupowe, konieczna jest analiza danych

A. o wieku oraz etapie życia klientów
B. o otoczeniu, w którym działają klienci
C. o zawodach, które wykonują klienci
D. o sytuacji finansowej klientów
PGF.08 Pytanie 1 004
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych rodzajów papieru zgodnie z klasyfikacją komercyjną jest papierem niskogramaturowym powlekanym?

A. LWU (light weight uncoated)
B. MFC (machine finished coated)
C. LWC (light weight coated)
D. HWC (high weight coated)
PGF.08 Pytanie 1 005
Zarządzanie kampanią reklamową

Wstępna wersja filmu, która zawiera opisane elementy dźwiękowe oraz wizualne, przedstawiona za pomocą ilustracji i fotografii, używana do zaprezentowania koncepcji klientowi, to

A. storyboard
B. diagram przepływu
C. postprodukcja
D. mastering
PGF.08 Pytanie 1 006
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, dedykowane szerokiemu kręgowi odbiorców, mogące obejmować różnorodne branże, to targi

A. zamknięte
B. skoncentrowane
C. wertykalne
D. uniwersalne
PGF.08 Pytanie 1 007
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?

A. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
B. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
C. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia
D. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
PGF.08 Pytanie 1 008
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki dokument został pokazany na zdjęciu?

Ilustracja do pytania 8
A. Diagram przepływu
B. Kreatywny brief
C. Harmonogram produkcji
D. Brief promocyjny
PGF.08 Pytanie 1 009
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście reklamy - dobór reklamy zależy od

A. funkcji perswazyjnej oraz przypominającej
B. produktu oraz usługi
C. organizacji oraz firmy
D. formatu indoor i outdoor
PGF.08 Pytanie 1 010
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa oferująca narzędzia BTL zaproponuje swoim klientom pomysły na reklamy

A. sklepowej
B. zewnętrznej
C. radiowej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 1 011
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?

A. Insert, wszywka, banderola
B. Wobbler, hanger, shelfstoper
C. Skyscraper, brandmark, interstitial
D. Backlight, k-board, sandwich
PGF.08 Pytanie 1 012
Zarządzanie kampanią reklamową

Sklep z obuwiem zlecił wykonanie napisu 3D "Obuwie na 100%", który ma być umieszczony na elewacji budynku. Napis powinien być stworzony z lekkiego materiału, odpornego na zmienne warunki atmosferyczne. Który z wymienionych surowców należy zastosować do realizacji tego napisu?

A. Drewno
B. Styrodur
C. Sklejka
D. Tektura
PGF.08 Pytanie 1 013
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną

A. umowna
B. okazyjna
C. promocyjna
D. stała
PGF.08 Pytanie 1 014
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zjawisko związane z przełączaniem kanałów telewizyjnych przez widza jest istotne przy ustalaniu kolejności nadawania reklam w bloku?

A. Mailing
B. Telemarketing
C. Zapping
D. Intermedia
PGF.08 Pytanie 1 015
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium umożliwia prezentację ciekawej reklamy w formie audiowizualnej?

A. Prasa
B. Outdoor
C. Radio
D. Telewizja
PGF.08 Pytanie 1 016
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod ilościowych stosowanych w badaniach rynku zalicza się

A. wywiady pogłębione
B. metody projekcyjne
C. wywiady grupowe
D. badania oparte na heurystyce
PGF.08 Pytanie 1 017
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się zbiór norm zachowań i zasad kultury osobistej, które obowiązują w sieci?

A. Etyka
B. Etykieta
C. Netmoda
D. Netykieta
PGF.08 Pytanie 1 018
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 1 150,00 zł
B. 1 537,50 zł
C. 962,50 zł
D. 1 350,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 019
Zarządzanie kampanią reklamową

Na etapie postprodukcji podczas tworzenia reklamy radiowej realizowany jest

A. casting aktorów
B. montaż
C. harmonogram prac
D. scenariusz reklamy
PGF.08 Pytanie 1 020
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma informatyczna pragnie umieścić w tytule ogłoszenia prasowego, w którym promuje swoje usługi, elementy dotyczące korzyści istotnych dla klienta. Który z zaproponowanych tytułów spełnia te kryteria?

A. Dlaczego miałbyś płacić za komputer?
B. Na nasz sprzęt dajemy 5 lat gwarancji.
C. Biznesmenie, odwiedź nas!
D. Dla wszystkich panów.
PGF.08 Pytanie 1 021
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie łączna kwota brutto materiałów POS, jeśli klient uiścił 15 000 zł netto (VAT 23%)?

A. 18 450,00 zł
B. 11 550,00 zł
C. 15 023,00 zł
D. 12 195,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 022
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?

A. zielony
B. fioletowy
C. biały
D. pomarańczowy
PGF.08 Pytanie 1 023
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa realizuje kampanię dla międzynarodowej firmy, która dysponuje informacjami na temat całkowitych wydatków na reklamę w branży oraz swojego udziału w rynku. Która metoda będzie odpowiednia do ustalenia budżetu reklamowego na podstawie tych danych?

A. SOV
B. metoda konkurencyjna
C. metoda analogii historycznej
D. AYCA
PGF.08 Pytanie 1 024
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej fazie cyklu życia produktu wykorzystuje się reklamę pionierską?

A. W pierwszej
B. W czwartej
C. W trzeciej
D. W drugiej
PGF.08 Pytanie 1 025
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 roku faktura nie musi zawierać wskazania

A. kwoty podatku
B. nabywcy i sprzedawcy
C. daty sprzedaży
D. oryginału i kopii
PGF.08 Pytanie 1 026
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?

A. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
B. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
C. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
D. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
PGF.08 Pytanie 1 027
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przeprowadzić rozmowę z klientami sklepu na temat wprowadzonego asortymentu, należy zastosować metodę

A. wywiadu
B. testu
C. obserwacji
D. badań ankietowych
PGF.08 Pytanie 1 028
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. zjawisko, które nie ma wpływu na tworzenie wrażenia po skorzystaniu z usług salonu kosmetycznego
B. pożądany rezultat obsługi klienta
C. pozytywne odczucie emocjonalne po realizacji zakupu
D. negatywne odczucie emocjonalne spowodowane ujawnieniem się niekorzystnych cech produktu
PGF.08 Pytanie 1 029
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc ofertę handlową, która zawiera materiały reklamowe z obszaru BTL, powinno się w dokumencie uwzględnić reklamę

A. w punkcie sprzedaży
B. internetową
C. telewizyjną
D. radiową
PGF.08 Pytanie 1 030
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej, który obsługiwał ploter tnący, doznał porażenia prądem. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności?

A. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
B. Odłączyć dopływ prądu
C. Powiadomić przełożonego
D. Zadzwonić po pogotowie ratunkowe
PGF.08 Pytanie 1 031
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skutecznie promować produkt codziennego użytku w prasie ogólnopolskiej, warto najpierw

A. sprawdzić różne wersje reklamy w gazetach regionalnych
B. opublikować reklamę w prasie ogólnopolskiej
C. umieścić reklamę wyłącznie w czasopismach specjalistycznych
D. wypróbować reklamę w czasopismach konsumenckich
PGF.08 Pytanie 1 032
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze

A. kredowym 90 g
B. kredowym 170 g
C. offsetowym 80 g
D. satynowym 100 g
PGF.08 Pytanie 1 033
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką czynność należy przeprowadzić w stworzonym arkuszu kalkulacyjnym z bazą danych, aby zobaczyć jedynie dane o zleceniu dla danego klienta, które zostało zrealizowane w określonym miesiącu i odnosi się do projektu wyznaczonych nośników reklamowych?

A. Zestawianie.
B. Układanie danych.
C. Filtrowanie.
D. Analiza.
PGF.08 Pytanie 1 034
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa reklamowego w Polsce, przekaz reklamowy nie może dotyczyć

A. suplementów diety
B. leków na receptę
C. preparatów ziołowych
D. leków bez recepty (OTC)
PGF.08 Pytanie 1 035
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama "Wszystko, co robimy, robimy dla Ciebie" firmy zajmującej się produkcją samochodów to jakie hasło?

A. aliteracyjne
B. deklaratywne
C. kontrastowe
D. alogiczne
PGF.08 Pytanie 1 036
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?

A. dostosowujących się
B. konfrontacyjnych
C. uległych
D. integratywnych
PGF.08 Pytanie 1 037
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?

A. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
PGF.08 Pytanie 1 038
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie połączenie medium reklamy, środka reklamy oraz nośnika reklamy jest spójne?

A. Miejsce sprzedaży, witryna wystawowa, reklama typu pop-up
B. Książki, katalogi, ogłoszenia lokalne
C. Telewizja, e-mail, kampanie mailingowe
D. Reklama zewnętrzna, środki transportu, product placement
PGF.08 Pytanie 1 039
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej

A. 40% powierzchni reklamy
B. 20% powierzchni reklamy
C. 10% powierzchni reklamy
D. 30% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 1 040
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim typie dystrybucji stosuje się ograniczoną liczbę wybranych pośredników, mających na celu zapewnienie korzystnych warunków sprzedaży towarów w punktach handlowych?

A. Intensywnej
B. Przestrzennej
C. Bezpośredniej
D. Selektywnej