Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 041
Zarządzanie kampanią reklamową

Styl negocjacji, w którym stawia się na rozwiązanie korzystne dla obu stron, nazywa się stylem

A. integratywnym
B. dobrym-złym facetem
C. dominującym
D. dostosowującym się
PGF.08 Pytanie 1 042
Zarządzanie kampanią reklamową

Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według

A. tematu badania
B. wyników badań
C. podmiotu badania
D. narzędzi marketingowych
PGF.08 Pytanie 1 043
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład

A. reklamy zewnętrznej
B. telemarketingu
C. reklamy w punktach sprzedaży
D. reklamy w kinach
PGF.08 Pytanie 1 044
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?

A. AI
B. JPEG 2000
C. JPEG
D. PNG
PGF.08 Pytanie 1 045
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa wystawiła fakturę za stworzenie strony internetowej. Po dalszych negocjacjach agencja zdecydowała się przyznać klientowi zniżkę. Jaki rodzaj dokumentu powinna wystawić agencja?

A. Rachunek uproszczony
B. Notę korygującą
C. Fakturę korygującą
D. Nową fakturę
PGF.08 Pytanie 1 046
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji żadna ze stron nie podjęła prób ustępstw na rzecz drugiej strony. W związku z tym obie strony przyjęły typ negocjacji

A. opartych na kompromisie
B. twardych
C. miękkich
D. opartych na mediacjach
PGF.08 Pytanie 1 047
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?

A. Animacja.
B. Sampling.
C. Marka.
D. Tożsamość.
PGF.08 Pytanie 1 048
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli agencja reklamowa działa tylko na obszarze województwa mazowieckiego, to jej zasięg obejmuje rynek

A. krajowy
B. regionalny
C. lokalny
D. zagraniczny
PGF.08 Pytanie 1 049
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodą druku zrealizuje to zamówienie drukarnia, która otrzymała projekty graficzne na kubki reklamowe?

A. Fleksografią
B. Tampondrukiem
C. Typografią
D. Światłodrukiem
PGF.08 Pytanie 1 050
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?

A. Do przedsiębiorców.
B. Do rodzin z małymi dziećmi.
C. Do entuzjastów sportów ekstremalnych.
D. Do zorganizowanych grup emerytów.
PGF.08 Pytanie 1 051
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych pozwala na stworzenie cennika produktów i usług reklamowych z użyciem formuł do obliczeń?

A. Arkusz kalkulacyjny
B. Program do grafiki rastrowej
C. Edytor tekstowy
D. Program do grafiki wektorowej
PGF.08 Pytanie 1 052
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, która zajmuje się tworzeniem różnych typów materiałów reklamowych przy użyciu komputera oraz specjalistycznego oprogramowania, to

A. twórca oprogramowania
B. specjalista IT
C. specjalista ds. reklamy
D. grafik komputerowy
PGF.08 Pytanie 1 053
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?

A. Gazety codziennej ogólnokrajowej
B. Gazety codziennej regionalnej
C. Katalogu firmowego
D. Czasopisma branżowego
PGF.08 Pytanie 1 054
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się

A. próbek produktów
B. szkoleń dla sprzedawców
C. broszur informacyjnych
D. konkursów z nagrodami
PGF.08 Pytanie 1 055
Zarządzanie kampanią reklamową

Które oprogramowanie jest przeznaczone do modyfikacji oraz poprawy zdjęć w wysokiej rozdzielczości?

A. Visual Studio
B. Power Director
C. Adobe Photoshop
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 1 056
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu reklamy o selektywnym działaniu powinno się użyć dla produktu, którego sieć dystrybucji jest zróżnicowana?

A. W prasie krajowej
B. W Internecie
C. Na billboardach
D. W radiu o zasięgu ogólnokrajowym
PGF.08 Pytanie 1 057
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy

A. poekspozycyjne
B. testowe off air
C. koncepcji reklamy
D. mediów reklamy
PGF.08 Pytanie 1 058
Zarządzanie kampanią reklamową

W cenniku reklam w prasie znajduje się termin junior page, który odnosi się

A. do rodzaju papieru
B. do kolorystyki reklamy
C. do formatu papieru
D. do formatu reklamy
PGF.08 Pytanie 1 059
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu analizy rynku, agencja reklamowa zasugerowała firmie korzystającej z jej usług, aby skierowała promocję swoich produktów bezpośrednio do końcowych konsumentów. Agencja zaproponowała zastosowanie

A. strategii pull
B. strategii push
C. merchandisingu
D. penetracji rynku
PGF.08 Pytanie 1 060
Zarządzanie kampanią reklamową

Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?

A. CPP
B. BTL
C. ATL
D. GRP
PGF.08 Pytanie 1 061
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium zanotowało najwyższy wzrost w udziale w rynku reklamowym w latach 2021-2022?

Ilustracja do pytania 21
A. Prasa
B. Internet
C. Radio
D. Telewizja
PGF.08 Pytanie 1 062
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie

A. południe - od godz. 12.00 do 17.00
B. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
C. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
D. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
PGF.08 Pytanie 1 063
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzia promocji-mix wykorzystała firma w kampanii promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min. 20 zł i odbierz kubek gratis"?

A. Reklamę
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Sprzedaż osobistą
PGF.08 Pytanie 1 064
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?

A. 130 zł
B. 132 zł
C. 120 zł
D. 143 zł
PGF.08 Pytanie 1 065
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel butiku z luksusową odzieżą damską złożył zamówienie na reklamę w formie aranżacji wystawy sklepowej. W jaki sposób najlepiej zaprezentować projekt reklamy klientowi do zatwierdzenia?

A. Briefu reklamowego
B. Wizualizacji komputerowej
C. Proofu analogowego
D. Proofu cyfrowego
PGF.08 Pytanie 1 066
Zarządzanie kampanią reklamową

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy lokalny salon kosmetyczny poniósł wydatki na materiały promocyjne w wysokości: ulotki – 320,00 zł, wizytówki – 50,00 zł, odzież firmowa – 435,00 zł oraz próbki kosmetyków – 650,00 zł. Jaką kwotę brutto wydano na materiały, uwzględniając, że stawka VAT wynosi 23%?

A. 1789,65 zł
B. 1527,75 zł
C. 1455,00 zł
D. 1723,31 zł
PGF.08 Pytanie 1 067
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w dziale obsługi klienta w agencji reklamowej, która codziennie kontaktuje się z klientami oraz kontroluje przebieg różnych działań reklamowych, nazywa się Account

A. Assistant
B. Supervisor
C. Executive
D. Director
PGF.08 Pytanie 1 068
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki model kolorów należy zastosować, tworząc prezentację multimedialną zawierającą ofertę sprzedażową?

A. HSB
B. RGB
C. Lab
D. CMYK
PGF.08 Pytanie 1 069
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?

A. 2,5%
B. 4,0%
C. 25,0%
D. 40,0%
PGF.08 Pytanie 1 070
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej, po upadku z drabiny o wysokości 3 m, leży na ziemi i skarży się na intensywny ból nogi, która jest nienaturalnie zniekształcona. Jakie powinno być pierwsze działanie?

A. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
B. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
C. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
D. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
PGF.08 Pytanie 1 071
Zarządzanie kampanią reklamową

Ogłoszenie U nas kupisz najtaniej, wysłane przez hurtownię żywności do sklepów detalicznych, stanowi apel o charakterze

A. społecznym
B. moralnym
C. racjonalnym
D. emocjonalnym
PGF.08 Pytanie 1 072
Zarządzanie kampanią reklamową

Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do

A. zmniejszeniem kosztów oraz optymalizacją sprzedaży
B. produktem jako obiektem reklamy
C. firmą jako nadawcą reklamy
D. klientem jako adresatem reklamy
PGF.08 Pytanie 1 073
Zarządzanie kampanią reklamową

Zestaw, który spełnia wymagania klienta oraz zapewnia mu zadowolenie z zakupionego produktu, to zbiór

A. przydatności
B. opcji
C. cennych wartości
D. cech estetycznych
PGF.08 Pytanie 1 074
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć

A. krytykowanie koncepcji
B. wspieranie koncepcji
C. zniechęcanie do łączenia koncepcji
D. namawianie do udoskonalania koncepcji
PGF.08 Pytanie 1 075
Zarządzanie kampanią reklamową

Postawy sprzedawcy, które koncentrują się na zrozumieniu potrzeb klienta, wspieraniu go w określaniu jego interesów oraz podejmowaniu trafnych decyzji, a także poświęcaniu mu dużej ilości czasu, sugerują pracę z klientem według programu

A. negocjujący
B. problemy
C. cele
D. zgodny
PGF.08 Pytanie 1 076
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy obserwuje się zmniejszenie sprzedaży danego towaru, głównym zamiarem reklamy staje się

A. wydłużenie cyklu życia towaru
B. usunięcie towaru z rynku
C. informowanie o nowinkach rynkowych
D. namawianie do nabywania produktów rywalizujących
PGF.08 Pytanie 1 077
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów znajduje swoje zastosowanie?

A. jedna ze stron sporu chce pozwolić innym się uspokoić i umożliwić podjęcie konstruktywnych działań
B. konieczne jest znalezienie rozwiązania, które uwzględnia racje obu stron, ponieważ obie są zbyt istotne
C. należy szybko zareagować, np. w sytuacji zagrożenia
D. trzeba stworzyć sprzyjający klimat do rozwiązania innych problemów spornych
PGF.08 Pytanie 1 078
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca urządzeń wędkarskich, pragnąc dokładnie zaprezentować wędkarzom swój produkt, powinien wykorzystać reklamę

A. w radiu
B. w telewizji ogólnopolskiej
C. w kinie
D. w prasie specjalistycznej
PGF.08 Pytanie 1 079
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku należy zastosować dla dokumentu z próbą nagranego dżingla reklamowego przeznaczonego dla klienta?

A. .jpg
B. .cdr
C. .mp3
D. .ppt
PGF.08 Pytanie 1 080
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać

A. z edytora tekstowego
B. z programu do edycji tekstu
C. z oprogramowania CRM
D. z arkusza kalkulacyjnego