Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1042
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę badań zastosowano w ankiecie, której fragment zamieszczono w ramce?

Formularz ankiety z firmy produkującej ekskluzywną biżuterię damską

Odpowiedź zaznacz X

Pytanie:

Co Pani przychodzi na myśl, gdy rozmawia Pani o ekskluzywnej biżuterii dla kobiet?

  • Diamenty
  • Złoto
  • Luksus

A. Kolaż.
B. Uzupełnianie.
C. Chiński portret.
D. Skojarzenia słowne.
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy prawne dotyczące promowania wyrobów tytoniowych zezwalają na

A. wsparcie działalności sportowej przez firmy tytoniowe
B. emitowanie reklam wyrobów tytoniowych w telewizji
C. prezentowanie informacji o wyrobach tytoniowych w punktach sprzedaży
D. reklamowanie wyrobów tytoniowych w mediach drukowanych
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W tym celu trzeba określić, ile razy przeciętny odbiorca miał kontakt z reklamą w

A. danym medium
B. radio
C. określonym czasie
D. internecie
PGF.08 Pytanie 1049
Zarządzanie kampanią reklamową

Klasyfikacja rynku na jednorodne grupy klientów według ustalonych kryteriów określa się mianem

A. strategią
B. operatem
C. segmentacją
D. próbą
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu

KryteriumWywiad ankietowy:
telefonicznyza pośrednictwem pocztyosobistyw centrum handlowym
Ilość informacjiograniczonaograniczonanieograniczonanieograniczona
Jakość informacjibardzo dobrabardzo dobradobradobra
Kontrola doborubardzo dobramaładobramała
Zwrotność informacjizadowalającazadowalającazadowalającazadowalająca

A. telefonicznego.
B. za pośrednictwem poczty.
C. osobistego.
D. w centrum handlowym.
Zarządzanie kampanią reklamową

Do agencji reklamowej zgłosił się klient, który złożył zamówienie na 6 000 egzemplarzy ulotek, 300 plakatów oraz
600 wizytówek. Precyzyjnie określił szczegóły zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, klient ten jest

A. chaotyczny
B. innowator
C. rzeczowy
D. osobisty
PGF.08 Pytanie 1053
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 223,00 zł
B. 250,00 zł
C. 86,85 zł
D. 378,23 zł
PGF.08 Pytanie 1054
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?

A. 18,00 zł
B. 12,00 zł
C. 50,00 zł
D. 42,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tekstu w ramce określ, którego rodzaju dokumentu on dotyczy.

...może być zgłoszona wyłącznie na piśmie pod rygorem nieważności. Pismo musi zawierać: dane identyfikacyjne zleceniodawcy, numer zlecenia, datę wadliwej emisji/wyświetlenia reklamy oraz opis rodzaju i charakteru błędu/ów, informację o nie wyemitowaniu/nie wyświetleniu reklamy wraz z datą/datami tego lub tych faktów.

A. Reklamacji.
B. Rękojmi.
C. Umowy.
D. Gwarancji.
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, która zajmuje się tworzeniem różnych typów materiałów reklamowych przy użyciu komputera oraz specjalistycznego oprogramowania, to

A. specjalista ds. reklamy
B. specjalista IT
C. grafik komputerowy
D. twórca oprogramowania
PGF.08 Pytanie 1061
Zarządzanie kampanią reklamową

Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych

A. wtórnymi
B. oszacowanymi
C. sondażowymi
D. pierwotnymi
PGF.08 Pytanie 1062
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych metod płatności nie jest gotówkowa?

A. Przekaz pocztowy
B. Czek gotówkowy
C. Wpłata w gotówce
D. Zlecenie przelewu
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?

A. reklama w witrynach biur podróży
B. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
C. ogłoszenie w codziennej gazecie
D. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
PGF.08 Pytanie 1064
Zarządzanie kampanią reklamową

Podział obrazu na dziewięć sekcji przy użyciu dwóch linii pionowych oraz dwóch poziomych to zasada kompozycji

A. złotej
B. zamkniętej
C. statycznej
D. podziałowej
PGF.08 Pytanie 1065
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy stosuje wyliczenia cen w postaci narzutów na wydatki. Te narzuty będą stosunkowo wysokie dla towarów o

A. sezonowości
B. krótkim cyklu obrotu
C. elastycznym popycie
D. niskich kosztach sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1067
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?

A. 594,09 zł
B. 1 988,91 zł
C. 483,00 zł
D. 2 100,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Klientowi, który jest zainteresowany przeprowadzeniem kampanii reklamowej z wykorzystaniem przystanków komunikacji miejskiej, należy zaprezentować ofertę dotyczącą

A. citylightów
B. murali
C. pylonów
D. billboardów
PGF.08 Pytanie 1077
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie urządzenie jest stosowane podczas przeprowadzania resuscytacji krążeniowo-oddechowej?

A. pulsoksymetr
B. ozonator
C. ciśnieniomierz
D. defibrylator
PGF.08 Pytanie 1078
Zarządzanie kampanią reklamową

Łączny koszt produkcji gadżetów wynosi 100 zł, a planowany zysk producenta to 25 zł, z uwzględnieniem podatku VAT w wysokości 23%. Jaką kwotę brutto powinno się umieścić w cenniku gadżetów?

A. 153,75 zł
B. 148,00 zł
C. 92,25 zł
D. 125,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks etyki reklamowej wskazuje, że działania dotyczące marketingu bezpośredniego powinny

A. oferować produkty, za które wymagana jest płatność bez wcześniejszego ich zamówienia
B. zawierać dane o nazwach, adresach oraz numerach telefonów sprzedawcy i reklamodawcy
C. być adresowane do szerokiego grona odbiorców
D. trwać przez całą dobę w przypadku telemarketingu
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie procesu sprzedaży klient może poczuć się zlekceważony. Może to wynikać z

A. zbyt częstych i szczegółowych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem.
B. niedostatecznej liczby kontaktów wzrokowych pomiędzy sprzedającym a klientem.
C. zadawania sprzedającemu krótkich i rzeczowych pytań.
D. braku przerw w konwersacji między sprzedającym a klientem.