Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 041
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć trwałą reklamę, która nie blokuje dopływu światła na szybach samochodowych, agencja reklamowa powinna użyć

A. siatki mesh
B. siatki winylowej
C. folii One Way Vision
D. folii mrożone szkło
PGF.08 Pytanie 1 042
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę określania budżetu reklamowego należy wybrać, gdy kluczowym czynnikiem są możliwości finansowe przedsiębiorstwa?

A. Zadaniowa
B. Procent od obrotów firmy
C. AYCA (All Y ou Can Afford)
D. SOV (Share of Voice)
PGF.08 Pytanie 1 043
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy planowaniu kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu, ale z wyraźną selektywnością demograficzną, krótkim czasem oraz dużą skutecznością oddziaływania na odbiorcę, warto zastosować reklamę

A. internetową
B. telewizyjną
C. radiową
D. kinową
PGF.08 Pytanie 1 044
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wprowadza na rynek nowoczesny i na początku kosztowny nośnik reklamy w internecie, który zaspokaja potrzeby klientów – pionierów. Jaką strategię marketingową powinna zastosować?

A. Zbierania śmietanki
B. Dyskontową
C. Konkurencyjną
D. Penetracji
PGF.08 Pytanie 1 045
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium

A. kulturowego
B. społecznego
C. demograficznego
D. behawioralnego
PGF.08 Pytanie 1 046
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę prezentacji reklamy warto wykorzystać, aby zaprezentować atuty nowego odkurzacza?

A. Sposobem życia
B. Pokazem działania
C. Wyobraźnią
D. Fragmentem życia
PGF.08 Pytanie 1 047
Zarządzanie kampanią reklamową

Dwie kobiety zdecydowały się na otwarcie usług krawieckich w dużym osiedlu. Aby dotrzeć do mieszkańców, planują skutecznie ich poinformować. Jaką formę reklamy powinny wybrać, aby była korzystna i efektywna?

A. spoty telewizyjne
B. ulotki reklamowe
C. billboardy
D. citylighty
PGF.08 Pytanie 1 048
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach ustalono, że członek grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w telewizji co najmniej trzy razy, aby osiągnęła ona zamierzone cele komunikacyjne. Skuteczna częstotliwość takiej kampanii wyniesie

A. 0,5
B. 1+
C. pomiędzy 0,1 a 0,3
D. 3+
PGF.08 Pytanie 1 049
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na

A. produkcję
B. postprodukcję
C. media
D. kreację
PGF.08 Pytanie 1 050
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych składników powinien być zawarty w pisemnej umowie sprzedaży artykułów lub usług reklamowych, aby miała ona ważność prawną, w kontekście dowodowym oraz dochodzenia roszczeń przed sądem?

A. Podpisy stron umowy
B. Przeniesienie praw autorskich
C. Wykaz podwykonawców
D. Termin wycofania się z umowy
PGF.08 Pytanie 1 051
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?

Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017
Godzina emisjiIlość spotówCena spotu, zł
6:00-8:00170,00
6:00-8:00566,50
6:00-8:001063,00

A. Ilościowy.
B. Gotówkowy.
C. Promocyjny.
D. Sezonowy.
PGF.08 Pytanie 1 052
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście reklamy - dobór reklamy zależy od

A. formatu indoor i outdoor
B. produktu oraz usługi
C. funkcji perswazyjnej oraz przypominającej
D. organizacji oraz firmy
PGF.08 Pytanie 1 053
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 30 000,00 zł, co oznacza redukcję o

A. 20%
B. 25%
C. 30%
D. 15%
PGF.08 Pytanie 1 054
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę gromadzenia danych ilustruje aranżacja sali widoczna na diagramie?

A. Delficką
B. Ankiecie audytoryjnej
C. Burzy mózgów
D. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
PGF.08 Pytanie 1 055
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest

A. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
B. procent przychodów firmy
C. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
D. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
PGF.08 Pytanie 1 056
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?

Cennik opłat
Rodzaj reklamyCena CPM (tysiąca odsłon)
Baner podwójny 750x200400,00 zł
Baner główny 750x100200,00 zł
Box w artykułach 250x500300,00 zł
Skyscraper250,00 zł

A. 15 tygodni.
B. 12 tygodni.
C. 60 tygodni.
D. 10 tygodni.
PGF.08 Pytanie 1 057
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy prawne dotyczące promowania wyrobów tytoniowych zezwalają na

A. reklamowanie wyrobów tytoniowych w mediach drukowanych
B. emitowanie reklam wyrobów tytoniowych w telewizji
C. wsparcie działalności sportowej przez firmy tytoniowe
D. prezentowanie informacji o wyrobach tytoniowych w punktach sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 058
Zarządzanie kampanią reklamową

Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa

A. prawo Fittsa
B. prawo Hicka
C. zasada Pareto
D. zasada Złotej Proporcji
PGF.08 Pytanie 1 059
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej fazie cyklu życia produktu wykorzystuje się reklamę pionierską?

A. W trzeciej
B. W pierwszej
C. W czwartej
D. W drugiej
PGF.08 Pytanie 1 060
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest serwis typu "news-wire"?

A. serwis informacyjny typu news
B. dane opublikowane na stronie www
C. agregator darmowych informacji
D. wyszukiwarka materiałów o konkurencji
PGF.08 Pytanie 1 061
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu

A. humoru
B. stylu życia
C. emocji
D. rekomendacji
PGF.08 Pytanie 1 062
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie skondensowanej, zazwyczaj symbolicznej formy wyrażenia wyjątkowej propozycji, mającej na celu wywołanie potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi, polega na stworzeniu

A. sloganu reklamowego
B. spotu reklamowego
C. kampanii reklamowej
D. strategii reklamowej
PGF.08 Pytanie 1 063
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma działa na rynku od pół roku. W planie reklamowym postanowiła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednakże promocja nie może być zbyt droga, gdyż firma jeszcze nie osiągnęła profitów. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie wybór takiego nośnika jak

A. bannery reklamowe w Internecie.
B. spoty reklamowe w radio.
C. telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej.
D. neony świetlne w centrach miast.
PGF.08 Pytanie 1 064
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ

A. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
B. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
C. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
D. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
PGF.08 Pytanie 1 065
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z technik negocjacyjnych związanych z czasem lub przestrzenią zapewnia większą pewność oraz możliwość kontrolowania lokalizacji?

A. Zamierzone wydłużanie dyskusji
B. Wykorzystywanie terminów ostatecznych, które są nieprzekraczalne
C. Niekorzystna lokalizacja przeprowadzania negocjacji
D. Realizacja negocjacji na własnym obszarze
PGF.08 Pytanie 1 066
Zarządzanie kampanią reklamową

Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli

A. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie
B. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
C. odbiorca akceptuje warunki oferty
D. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
PGF.08 Pytanie 1 067
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda

A. introspekcyjna
B. projekcyjna
C. heurystyczna
D. panelowa
PGF.08 Pytanie 1 068
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.

A. 20 zł
B. 50 zł
C. 10 zł
D. 5 zł
PGF.08 Pytanie 1 069
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do

A. tworzenia dokumentów tekstowych oraz graficznych
B. rozliczeń z fiskusem
C. zarządzania pracownikami
D. zarządzania relacjami z klientami
PGF.08 Pytanie 1 070
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych powinna wykorzystać agencja do prezentacji projektów w formie slajdów, stworzonych według zamówienia, którego fragment został dołączony?

Zamówienie: wykonanie grafiki oraz wizytówki według załączonego briefu. Proszę o przedstawienie propozycji w postaci pokazu slajdów w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania zamówienia.

A. Audacity
B. Power Point
C. Adobe Photoshop
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 1 071
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej pragnie zaprezentować klientowi poszczególne etapy realizacji usługi stworzenia logo w formie pokazu slajdów. Jaki program komputerowy powinna wybrać?

A. Do obróbki zdjęć
B. Do prezentacji multimedialnych
C. Edytor tekstu
D. Do obróbki grafiki wektorowej
PGF.08 Pytanie 1 072
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter otrzymał zadanie stworzenia materiału informacyjnego do reklamy piwa. Do którego stylu językowego powinien się odwoływać tekst reklamowy użyty w tej kampanii?

A. Dziennikarskiego
B. Naukowego
C. Urzędowego
D. Potocznego
PGF.08 Pytanie 1 073
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem kampanii promocyjnej było zbadanie wizerunku produktu na rynku. Efektywność kampanii promocyjnej oceniano poprzez zadawanie respondentom pytań: "Co myślą o produkcie?", "Jak postrzegają tę markę?", "Co skłoniłoby ich do zakupu produktu?". To badanie określane jest jako

A. ilościowym
B. jakościowo-ilościowym
C. jakościowym
D. panelowym
PGF.08 Pytanie 1 074
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?

A. Konkurencyjność nośnika
B. Kąt obserwacji
C. Wysoka jakość lokalizacji
D. Rozmiar nośnika
PGF.08 Pytanie 1 075
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent z Poznania, który dystrybuuje swoje artykuły w całym kraju i planuje kampanię reklamową mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego zasięgu wśród swojej grupy docelowej, powinien wybrać reklamę umieszczoną w

A. tygodniku opinii z Poznania
B. dzienniku ogólnokrajowym
C. czasopiśmie dla konsumentów
D. regionalnej stacji radiowej
PGF.08 Pytanie 1 076
Zarządzanie kampanią reklamową

Slogan, który nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa, na przykład Już w porządku mój żołądku jest przykładem sloganu

A. niesamodzielnym
B. deklaratywnym
C. rozkazującym
D. porównawczym
PGF.08 Pytanie 1 077
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby uzyskać szeroki zasięg kampanii reklamowej w danej grupie docelowej, należy zastosować cel

A. reklamowy
B. marketingowy
C. medialny
D. wizerunkowy
PGF.08 Pytanie 1 078
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny

A. ulotki i broszury
B. reklamy radiowe
C. banery i pop-upy
D. stojaki i potykacze
PGF.08 Pytanie 1 079
Zarządzanie kampanią reklamową

Nieetycznym działaniem lidera na rynku wobec konkurentów jest przyjęcie przez niego cen

A. dumpingowych
B. psychologicznych
C. z nierównymi końcówkami
D. standardowych
PGF.08 Pytanie 1 080
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem procesu zakupu jest

A. porównawcza ocena
B. zbieranie informacji
C. uświadomienie potrzeby
D. podjęcie decyzji o zakupie