Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 081
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Paragonem fiskalnym
B. Rachunkiem
C. Fakturą
D. Raportem płatności
PGF.08 Pytanie 1 082
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?
A. Prasę
B. Radio
C. Internet
D. Telewizję
PGF.08 Pytanie 1 083
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji marketingowej, przygotowując analizę SWOT, zawarła w niej informacje dotyczące zewnętrznych pozytywnych elementów, które określa się jako
A. threats
B. strengths
C. opportunities
D. weaknesses
PGF.08 Pytanie 1 084
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy firma zajmująca się reklamą pragnie, aby grafika reklamowa skutecznie przyciągała uwagę, powinna wykorzystać kolor
A. czarny
B. żółty
C. zielony
D. niebieski
PGF.08 Pytanie 1 085
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama
A. ukryta
B. modułowa
C. defensywna
D. agresywna
PGF.08 Pytanie 1 086
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jaki jest koszt dotarcia do jednego procenta odbiorców z określonej grupy, należy przeanalizować wyniki parametru kosztowego
A. CPP
B. COW
C. CPT
D. CCS
PGF.08 Pytanie 1 087
Zarządzanie kampanią reklamową
Instrument marketingowy specyficzny dla branży usługowej nosi nazwę
A. public relations
B. personel
C. świadectwo materialne
D. reklama
PGF.08 Pytanie 1 088
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca przy ploterze tnącym może być narażona na
A. uszkodzenie wzroku
B. poparzenie dłoni
C. przecięcie palców dłoni
D. podrażnienie dróg oddechowych
PGF.08 Pytanie 1 089
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa uczestnicząca w przetargu na realizację usług promocji opracuje początkowe propozycje do kampanii w oparciu o dokument nazywany jako
A. plan mediów
B. brief marketingowy
C. brief kreatywny
D. zapytanie ofertowe
PGF.08 Pytanie 1 090
Zarządzanie kampanią reklamową
Materiał typu mesh produkowany jest
A. z poliwęglanu komorowego
B. z płyty kompozytowej
C. z folii ploterowej
D. z siatki perforowanej
PGF.08 Pytanie 1 091
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby sporządzić plakat reklamowy, zastosowano zestaw czterech podstawowych kolorów farb używanych w druku: magenta, yellow, cyjan, black, co oznacza
A. KYMC
B. CMYK
C. MYCB
D. CYMB
PGF.08 Pytanie 1 092
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, gdy analizowany przekaz reklamowy oraz populacja, która jest badana, dzieli się na różne grupy lub kategorie, a następnie z każdej z tych warstw (grup) losowane są niezależne próby, to mamy do czynienia z doborem próby
A. kuli śniegowej
B. nielosowy
C. losowy
D. warstwowy
PGF.08 Pytanie 1 093
Zarządzanie kampanią reklamową
Do mediów klasyfikowanych jako ATL nie zalicza się
A. prasa
B. broszura
C. radio
D. telewizja
PGF.08 Pytanie 1 094
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi
A. 1
B. 2
C. 3
D. od 1,1 do 2
PGF.08 Pytanie 1 095
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?
A. Przegrany-przegrany
B. Pół-na pół
C. Wygrany-przegrany
D. Wygrany-wygrany
PGF.08 Pytanie 1 096
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient posiada budżet na reklamy wynoszący 10 200,00 zł. Planuje wyemitować reklamę w telewizji regionalnej co najmniej 9 razy. Jaką stację telewizyjną powinien zaproponować mu przedstawiciel agencji reklamowej?
A. Raj
B. Chmurka
C. Eden
D. Wyspa
PGF.08 Pytanie 1 097
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?
A. Ekonomiczne
B. Społeczno-kulturowe
C. Technologiczne
D. Polityczne
PGF.08 Pytanie 1 098
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć dla produktów wprowadzanych na rynek?
A. Informacyjną
B. Nakłaniającą
C. Przypominającą
D. Konkurencyjną
PGF.08 Pytanie 1 099
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klientami przedsiębiorstwa są bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej firmy), to najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. przesyłek pocztowych
B. wrzutek
C. katalogu
D. e-mailingu
PGF.08 Pytanie 1 100
Zarządzanie kampanią reklamową
W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii
A. zbierania śmietanki
B. cen luksusowych
C. penetracji
D. cen rozszerzających
PGF.08 Pytanie 1 101
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj badania, który polega na określeniu wpływu wybranego czynnika (zmiennej niezależnej) na reklamę (zmienną zależną), jest określany jako
A. wywiad
B. technika projekcyjna
C. badanie motywacji
D. eksperyment
PGF.08 Pytanie 1 102
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przyglądając się portfolio swoich produktów, doszła do wniosku, że zwiększenie liczby zamówień na odzież reklamową jest możliwe wyłącznie poprzez oferowanie ich w znacznie niższej cenie. Decyzja ta została podjęta po zakwalifikowaniu odzieży jako produktów
A. wybieralnych różnorodnych
B. wybieralnych jednorodnych
C. kluczowych
D. niepowtarzalnych
PGF.08 Pytanie 1 103
Zarządzanie kampanią reklamową
Czas, przez który billboard sponsora może być wyświetlany przed prognozą pogody, nie powinien przekraczać
A. 8 s
B. 20 s
C. 4 s
D. 15 s
PGF.08 Pytanie 1 104
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj reklamy, w której ukazuje się sposób użycia produktu, określa się jako
A. poleceniem
B. fragmentem rzeczywistości
C. odcinkiem
D. demonstracją
PGF.08 Pytanie 1 105
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie podmioty uczestniczą w procesie zakupowym?
A. analityk, sponsor, decydent, użytkownik
B. inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
C. sponsor, analityk, decydent, nabywca
D. inicjator, analityk, decydent, użytkownik
PGF.08 Pytanie 1 106
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje zlecenie dotyczące opracowania programu budowania trwałych relacji z grupami wpływowymi oraz konsumentami. Jakie narzędzie komunikacji marketingowej powinna zastosować?
A. Sponsoring
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Merchandising
PGF.08 Pytanie 1 107
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie media powinny zostać uwzględnione w mediaplanie, jeśli klient poszukuje ogólnopolskiego zasięgu oraz multimedialnego przekazu?
A. Czasopisma
B. Reklama zewnętrzna
C. Telewizja
D. Stacje radiowe
PGF.08 Pytanie 1 108
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są cele reklamy społecznej?
A. zwiększenie efektywności sprzedaży
B. modyfikacja postaw odbiorców
C. kreowanie wizerunku marki
D. wzmacnianie lojalności wśród klientów
PGF.08 Pytanie 1 109
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z form reklamy nie są klasyfikowane jako reklama zewnętrzna?
A. Środki transportu
B. Słupy reklamowe
C. Poczta elektroniczna
D. Diapazony
PGF.08 Pytanie 1 110
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się
A. wprowadzanie zmian graficznych
B. casting dla aktorów
C. opracowanie budżetu
D. nagranie demo muzycznego
PGF.08 Pytanie 1 111
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient usług reklamowych przedstawił agencji reklamowej zamówienie, które zawierało cel, zakres działań, przewidziany budżet oraz przybliżony termin wykonania usługi. Zastosowanie tego dokumentu pozwoliło pracownikowi agencji reklamowej na uzyskanie informacji istotnych w trakcie opracowywania kampanii reklamowej. Czym jest ten dokument?
A. harmonogram
B. wycena
C. kosztorys
D. brief
PGF.08 Pytanie 1 112
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę wykończenia druku powinno się zastosować podczas produkcji folderów reklamowych A4, 4+4 w ilości 1 tys. egzemplarzy?
A. Lakierowanie
B. Tłoczenie
C. Laminacja
D. Hot-stamping
PGF.08 Pytanie 1 113
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?
A. internetowej
B. radiowej
C. zewnętrznej
D. prasowej
PGF.08 Pytanie 1 114
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent męskich garniturów ma zamiar skierować swoje działania promocyjne do hurtowników. W związku z tym powinien wykonać
A. wewnętrzne działania public relations
B. promocję adresowaną do pośredników handlowych
C. sponsoring osobowy
D. promocję skierowaną do detalistów
PGF.08 Pytanie 1 115
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?
A. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
B. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
C. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
D. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
PGF.08 Pytanie 1 116
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie oprogramowanie jest używane do przesyłania przygotowanej oferty handlowej?
A. Word
B. Illustrator
C. Outlook
D. iTunes
PGF.08 Pytanie 1 117
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczenie reklamy z grafiką pokrywającą cały tył autobusu, łącznie z szybą, powinno być zapisane w cenniku jako
A. Back
B. Dualbusboard
C. Busboard
D. Fullback
PGF.08 Pytanie 1 118
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować
A. sandwich
B. strip
C. diapazon
D. cityboard
PGF.08 Pytanie 1 119
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów najlepiej nadaje się do opracowywania bazy danych klientów dla agencji reklamowej?
A. Microsoft Office Power Point
B. Microsoft Office Excel
C. Microsoft Office Word
D. Adobe InDesign
PGF.08 Pytanie 1 120
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, która specjalizuje się w sprzedaży reklamy zewnętrznej, zmniejszyła cenę citylight z 200,00 zł na 120,00 zł, co oznacza obniżenie o
A. 80%
B. 20%
C. 40%
D. 60%