Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 121
Zarządzanie kampanią reklamową
A. typu Diada
B. zogniskowany
C. typu Triada
D. pogłębiony
PGF.08 Pytanie 1 122
Zarządzanie kampanią reklamową
Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest
A. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
B. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
C. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
D. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
PGF.08 Pytanie 1 123
Zarządzanie kampanią reklamową
Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?
A. Wykonać morphing
B. Użyć digitalizacji
C. Zastosować rasteryzację
D. Zamienić na krzywe
PGF.08 Pytanie 1 124
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile arkuszy papieru w formacie A3 o wymiarach: 297 x 420 mm należy wykorzystać do ekonomicznego druku 1000 sztuk ulotek A6 o wymiarach 105 x 148?
A. 250 sztuk
B. 500 sztuk
C. 1000 sztuk
D. 125 sztuk
PGF.08 Pytanie 1 125
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę
A. okresową
B. ciągłą
C. pulsacyjną
D. skoncentrowaną
PGF.08 Pytanie 1 126
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.
A. 5 zł
B. 20 zł
C. 50 zł
D. 10 zł
PGF.08 Pytanie 1 127
Zarządzanie kampanią reklamową
Do narzędzi wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo w komunikacji z rynkiem zalicza się
A. public relations
B. cena
C. produkt
D. dystrybucja
PGF.08 Pytanie 1 128
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie sprzedaży produktów i usług związanych z reklamą kluczowym zadaniem taktycznym jest stworzenie spotu reklamowego. Faza produkcji spotu telewizyjnego, dotycząca doboru aktorów do reklamy, to
A. casting
B. listening
C. sampling
D. mastering
PGF.08 Pytanie 1 129
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z art. 70 ustawy o VAT, z wyjątkiem ust. 3, zwalnia się od podatku import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników oraz plakatów reklamowych, o ile
A. mają wysoką wartość jednostkową
B. są przeznaczone do nieodpłatnego rozdania
C. są dopuszczone do obrotu handlowego
D. są przeznaczone do użytku
PGF.08 Pytanie 1 130
Zarządzanie kampanią reklamową
Do form rozliczeń bezgotówkowych zaliczamy:
A. czek gotówkowy, polecenie przelewu, weksel
B. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, przekaz pocztowy
C. czek rozrachunkowy, weksel, przekaz pocztowy
D. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, polecenie przelewu
PGF.08 Pytanie 1 131
Zarządzanie kampanią reklamową
Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to
A. sprzedaż
B. prezentacja
C. umowa
D. list przewodni
PGF.08 Pytanie 1 132
Zarządzanie kampanią reklamową
Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ
A. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
B. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
C. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
D. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
PGF.08 Pytanie 1 133
Zarządzanie kampanią reklamową
Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów
A. stworzonych w odmiennym celu.
B. spełniających te same potrzeby.
C. mających wiele cech dających się zweryfikować.
D. o zróżnicowanej cenie.
PGF.08 Pytanie 1 134
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest
A. wszywka
B. witryna
C. banner
D. wrzutka
PGF.08 Pytanie 1 135
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to
A. nieufni liderzy
B. niepewni przeciętniacy
C. nieostrożni optymiści
D. ostrożni pragmatycy
PGF.08 Pytanie 1 136
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?
A. reklamowy
B. mediowy
C. kreatywny
D. marketingowy
PGF.08 Pytanie 1 137
Zarządzanie kampanią reklamową
Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to
A. innowatorzy
B. stale narzekający klienci
C. ostrożni optymiści
D. nieufni liderzy
PGF.08 Pytanie 1 138
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma przyjmuje metodę określania budżetu na reklamę - 2% od osiągniętego przychodu. Jaki budżet powinna określić, jeśli przychód w ubiegłym roku wyniósł 1 800 000 zł?
A. 3 600 zł
B. 7 200 zł
C. 72 000 zł
D. 36 000 zł
PGF.08 Pytanie 1 139
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie
A. przyjęcia prasowego
B. briefingu
C. wycieczki prasowej
D. konferencji prasowej
PGF.08 Pytanie 1 140
Zarządzanie kampanią reklamową
Zlecenie agencji full service przez przedsiębiorstwo na realizację kampanii reklamowej uznaje się za transakcję typu
A. C2B
B. B2C
C. C2C
D. B2B
PGF.08 Pytanie 1 141
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt wydruku 100 ulotek z wykorzystaniem drukarki laserowej wynosi 11,70 zł. Jaką cenę powinno się umieścić w cenniku za wydruk 300 ulotek, jeśli różnica w cenach za wydrukowanie 200 i 100 oraz 300 i 200 ulotek wynosi 5,85 zł?
A. 5,85 zł
B. 17,55 zł
C. 23,40 zł
D. 35,10 zł
PGF.08 Pytanie 1 142
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechy, które nie występują w negocjacjach to
A. sprzeczność interesów stron
B. brak kwestii spornych
C. zaangażowanie minimum dwóch stron
D. chęć osiągnięcia porozumienia
PGF.08 Pytanie 1 143
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje dla danej instytucji system wizualnej identyfikacji. Używany w tym kontekście układ graficzny nazywany jest jako
A. screen-out
B. check-out
C. lay-out
D. draw-out
PGF.08 Pytanie 1 144
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z zamiarem szybkiego wyprzedaży starszej wersji produktu poprzez istotne zwiększenie jej sprzedaży w okresie świątecznym. Jakie działania powinny być mu zaproponowane?
A. promocji sprzedaży
B. public relations
C. sprzedaży bezpośredniej
D. reklamy
PGF.08 Pytanie 1 145
Zarządzanie kampanią reklamową
Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy
A. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
B. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
C. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
D. praca nad kodeksami etyki reklamy
PGF.08 Pytanie 1 146
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę promocyjną wykorzystano w reklamie opisanej poniżej? "W reklamie znany kierowca rajdowy dzieli się doświadczeniem z rajdów samochodowych, w których jego brat bierze udział. Każdy z tych rajdów zakończył się jego triumfem i zaznacza, że zawdzięcza to między innymi olejowi marki OLG."
A. Styl życia
B. Kawałek życia
C. Rekomendacja
D. Demonstracja działania
PGF.08 Pytanie 1 147
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?
A. Odpornym na działania promocyjne rywali.
B. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
C. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
D. Dumnym z bycia klientem danej marki.
PGF.08 Pytanie 1 148
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest
A. efekt halo
B. efekt satysfakcji
C. dysonans pozakupowy
D. efekt defensywności
PGF.08 Pytanie 1 149
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tworzenia korespondencji seryjnej dla klientów agencji reklamowej wykorzystuje się program
A. Excel
B. Picasa
C. Word
D. Pixcel
PGF.08 Pytanie 1 150
Zarządzanie kampanią reklamową
Podstawowym zamiarem działań marketingowych firmy, która zmienia system wizualnej identyfikacji, jest
A. wdrożenie działań związanych z promocją sprzedaży
B. powiadomienie o wprowadzonej zmianie wizerunku
C. zapewnienie efektywnej dystrybucji
D. sprzedaż towarów na rynku
PGF.08 Pytanie 1 151
Zarządzanie kampanią reklamową
Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to
A. eksperyment
B. obserwacja
C. metoda projekcyjna
D. wywiad
PGF.08 Pytanie 1 152
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych baz danych posiada charakter analityczny?
A. Obrazów oraz opisów towarów
B. Serwisowania klientów
C. Danych dotyczących sprzedaży z minionych lat
D. Informacji kontaktowych klientów
PGF.08 Pytanie 1 153
Zarządzanie kampanią reklamową
Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest
A. kupon rabatowy
B. próbka towaru
C. upominek firmowy
D. wspólna reklama
PGF.08 Pytanie 1 154
Zarządzanie kampanią reklamową
Realizując zamówienie na 10 000 sztuk ulotek promocyjnych w formacie A5, powinno się zastosować
A. druk offsetowy
B. tampodruk
C. druk cyfrowy
D. fleksografię
PGF.08 Pytanie 1 155
Zarządzanie kampanią reklamową
Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja
A. projektowa
B. fabryczna
C. inwestycyjna
D. konstrukcyjna
PGF.08 Pytanie 1 156
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest podstawowe zadanie emisji reklam w etapie nasycenia cyklu życia produktu?
A. pozycjonowanie towaru na rynku
B. wyprzedaż towaru
C. wprowadzenie towaru na rynek
D. przypomnienie o produkcie
PGF.08 Pytanie 1 157
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki model rozliczeń będzie stosowany, gdy Facebook będzie pobierał opłatę od reklamodawcy za każde pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika platformy?
A. CPE
B. CPC
C. CPM
D. CPS
PGF.08 Pytanie 1 158
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?
A. GRP
B. CTP
C. OTS
D. CPP
PGF.08 Pytanie 1 159
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę
A. segregacji
B. projekcyjną
C. lingwistyczną
D. trójkąta
PGF.08 Pytanie 1 160
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?
A. Ciągłą
B. Pulsacyjną
C. Sezonową
D. Skokową