Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 121
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto mają 50 sztuk długopisów promocyjnych z nadrukiem, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 378,23 zł
B. 250,00 zł
C. 86,85 zł
D. 223,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 122
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?

Brief reklamowy
Charakterystyka produktu/usługipizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków
Celpoinformowanie o firmie i jej działalności
Grupa docelowaosoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo
Kluczowe korzyścidobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line
Budżet1 000,00 zł

A. Radiową.
B. Telewizyjną.
C. Internetową.
D. W punkcie sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 1 123
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych tekstów promujących salon jubilerski AGAT został stworzony zgodnie z zasadami pisania tekstów reklamowych?

A. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Duży wybór produktów zapewnia sukces. Czekamy na Was
B. Firma AGAT zaprasza Cię do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i sama oceń jej wartość. Pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją unikalność
C. Salon biżuterii AGAT zapewnia świetną obsługę i czeka na swoich gości. Przyjdźcie, a nie będziecie żałować. Serdecznie zapraszamy
D. Firma AGAT zachęca do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. W branży uważa się ją za najlepszą. Oferujemy wiele unikalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest znakomita
PGF.08 Pytanie 1 124
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt

A. layoutu
B. materiałów reklamowych
C. opakowania
D. księgi znaku
PGF.08 Pytanie 1 125
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy

A. laurowej
B. prestiżowej
C. niezwykłej
D. ostentacyjnej
PGF.08 Pytanie 1 126
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc ofertę handlową dotyczącą reklamy w telewizji, należy brać pod uwagę wewnętrzne czynniki związane z procesem zakupowym, do których zaliczają się

A. motywy działania nabywców
B. ceny produktów konkurencji
C. przychody klientów
D. opinie autorytetów
PGF.08 Pytanie 1 127
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?

A. .cdr
B. .ppt
C. .jpg
D. .mp3
PGF.08 Pytanie 1 128
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?

A. .pdf
B. .doc
C. .docx
D. .xls
PGF.08 Pytanie 1 129
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych pozwala na stworzenie cennika produktów i usług reklamowych z użyciem formuł do obliczeń?

A. Arkusz kalkulacyjny
B. Program do grafiki rastrowej
C. Program do grafiki wektorowej
D. Edytor tekstowy
PGF.08 Pytanie 1 130
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem funkcji opakowania produktu jest przede wszystkim wyróżnienie go na tle innych towarów dostępnych na półce. Jaką funkcję to pełni?

A. informacyjną
B. reklamową
C. ochronną
D. użytkową
PGF.08 Pytanie 1 131
Zarządzanie kampanią reklamową

Klientowi, który jest zainteresowany przeprowadzeniem kampanii reklamowej z wykorzystaniem przystanków komunikacji miejskiej, należy zaprezentować ofertę dotyczącą

A. pylonów
B. citylightów
C. murali
D. billboardów
PGF.08 Pytanie 1 132
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?

A. Umowę kupna-sprzedaży
B. Umowę o dzieło
C. Umowę o pracę
D. Umowę agencyjną
PGF.08 Pytanie 1 133
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać

A. ulotki promocyjne
B. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
C. plakaty promocyjne
D. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
PGF.08 Pytanie 1 134
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?

A. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
B. Dowód naukowy, demonstracja, humor
C. Demonstracja, animacja, fantazja
D. Styl życia, demonstracja, humor
PGF.08 Pytanie 1 135
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się

A. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
B. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
C. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
D. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
PGF.08 Pytanie 1 136
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.

Stacja telewizji regionalnejLiczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.)Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.)
Twoja TV2 5401 524
Region 1TV3 2502 750
Region 2TV2 8802 600
Małopolska TV2 6451 587

A. Region 1TV
B. Małopolska TV
C. Region 2TV
D. Twoja TV
PGF.08 Pytanie 1 137
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter otrzymał zlecenie od firmy zajmującej się medycyną, aby stworzyć reklamę skierowaną do lekarzy. Jakiego stylu powinien użyć w swoim przekazie?

A. Dziennikarski.
B. Zwyczajny.
C. Naukowy.
D. Publiczny.
PGF.08 Pytanie 1 138
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła uczestniczyć w procesie składania ofert na przygotowanie materiałów promocyjnych, powinna uzupełnić

A. zapytanie ofertowe
B. brief kreatywny
C. brief reklamowy
D. kontrofertę
PGF.08 Pytanie 1 139
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.

Tytuł periodykówRok 2015Rok 2014
Procent respondentów
Piękny styl8,40%6,65%
Piękny dom9,65%7,60%
Piękny ogród5,30%5,45%
Piękne mieszkanie4,20%2,35%

A. Piękny ogród.
B. Piękny dom.
C. Piękne mieszkanie.
D. Piękny styl.
PGF.08 Pytanie 1 140
Zarządzanie kampanią reklamową

Na osłabienie efektywności reklamy wpływa

A. skomplikowany i trudny do zrozumienia przekaz
B. imię znanej osoby, występującej w reklamie
C. prosty komunikat skupiony na jednej zalecie
D. bardzo klarowna i zrozumiała zawartość komunikatu
PGF.08 Pytanie 1 141
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet

A. medialny
B. postprodukcji
C. storyboardu
D. kreacji
PGF.08 Pytanie 1 142
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient

A. niecierpliwy.
B. rozmowny.
C. nieufny.
D. zdecydowany.
PGF.08 Pytanie 1 143
Zarządzanie kampanią reklamową

Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są

A. obszary słabiej oświetlone
B. dolne regały
C. narożne miejsca w sklepach
D. początkowe i końcowe sekcje regałów
PGF.08 Pytanie 1 144
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie skutecznej reklamy wymaga, aby komunikat

A. był ciężki do zapamiętania
B. nie zachęcał do podjęcia działań
C. był natrętny
D. przekazywał proste informacje
PGF.08 Pytanie 1 145
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?

A. etyczna
B. informacyjna
C. wolicjonalna
D. kognitywna
PGF.08 Pytanie 1 146
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej, który obsługiwał ploter tnący, doznał porażenia prądem. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności?

A. Powiadomić przełożonego
B. Odłączyć dopływ prądu
C. Zadzwonić po pogotowie ratunkowe
D. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
PGF.08 Pytanie 1 147
Zarządzanie kampanią reklamową

W wyniku analizy segmentacji oraz wyboru grupy docelowej, agencja reklamowa postanowiła dostosować elementy marketingu mix specjalnie dla swojego klienta – dużej sieci handlowej. Jaką strategię marketingową postanowiła wdrożyć ta agencja?

A. Marketingu zróżnicowanego
B. Marketingu masowego
C. Marketingu niezróżnicowanego
D. Marketingu zindywidualizowanego
PGF.08 Pytanie 1 148
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 r. faktura nie musi zawierać określenia

A. kwoty podatku
B. daty sprzedaży
C. oryginał i kopia
D. nabywcy i sprzedawcy
PGF.08 Pytanie 1 149
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje zebrane ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego wykorzystywane w kampanii reklamowej zaliczają się do źródeł danych

A. wtórnych wewnętrznych
B. pierwotnych wewnętrznych
C. wtórnych zewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 1 150
Zarządzanie kampanią reklamową

Do agencji reklamowej przybył klient, który złożył zamówienie na 8 000 sztuk ulotek, 400 sztuk plakatów oraz
800 sztuk wizytówek. Dokładnie określił wymagania dotyczące zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, jakiego typ klienta można określić?

A. chaotyczny
B. osobisty
C. rzeczowy
D. innowator
PGF.08 Pytanie 1 151
Zarządzanie kampanią reklamową

W haśle "Pora na Polar" użyto

A. aliteracji
B. epitetu
C. rymu
D. metafory
PGF.08 Pytanie 1 152
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?

A. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
B. Zdobywanie nowych klientów
C. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
D. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
PGF.08 Pytanie 1 153
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się

A. wprowadzanie zmian graficznych
B. opracowanie budżetu
C. casting dla aktorów
D. nagranie demo muzycznego
PGF.08 Pytanie 1 154
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji plakatu w formacie A4 wynosi 2,00 zł, a planowany zysk firmy to 5% wydatków. Jaką cenę netto należy ustalić na sprzedaż?

A. 2,10 zł
B. 3,00 zł
C. 2,20 zł
D. 1,90 zł
PGF.08 Pytanie 1 155
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawą nie regulującą kwestii prawa własności intelektualnej w Polsce jest

A. ustawa o ochronie danych osobowych
B. ustawa o ochronie baz danych
C. ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
D. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
PGF.08 Pytanie 1 156
Zarządzanie kampanią reklamową

Całkowity zasięg kampanii reklamowej wynosi 35%. W związku z tym, jaki może być zasięg efektywny tej samej kampanii?

A. 75%
B. 42%
C. 30%
D. 48%
PGF.08 Pytanie 1 157
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa podejmuje się zlecenia dotyczącego analizy znajomości marki, a więc

A. określenia stopnia świadomości marki.
B. wskazania cech, które odróżniają markę od konkurencyjnych.
C. wskazania podobieństw z markami rywalizującymi.
D. wyróżnienia marki jako tej, która jest znana konsumentowi.
PGF.08 Pytanie 1 158
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak wysoki był wskaźnik efektywności reklamy, na którą firma wydała 1 000,00 zł, a która przyniosła wzrost przychodów w reklamowanej kategorii o 3 600,00 zł?

A. 4 600
B. 2 600
C. 0,28
D. 3,6
PGF.08 Pytanie 1 159
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów komputerowych nie służy do tworzenia baz danych klientów?

A. Microsoft Excel
B. Open Base
C. Microsoft Access
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 1 160
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?

A. Reklama
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Sponsoring
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły