Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 81
Zarządzanie kampanią reklamową
A. metod wspierających dystrybucję
B. swojej struktury organizacyjnej
C. grup rynkowych
D. zmian w zachowaniach zakupowych
PGF.08 Pytanie 82
Zarządzanie kampanią reklamową
Zaufanie między stronami, pozytywna atmosfera, kompromisy oraz ujawnienie minimalnej granicy akceptacji to charakterystyczne cechy negocjacji
A. miękkich
B. rywalizacyjnych
C. twardych
D. rzeczowych
PGF.08 Pytanie 83
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?
A. Zweryfikowana baza adresowa
B. Częstotliwość wysyłania reklamy
C. Personalizacja nadawcy
D. Projekt graficzny koperty
PGF.08 Pytanie 84
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca pełen wachlarz usług podjęła kroki w celu przyciągnięcia większej liczby klientów zainteresowanych reklamą ATL. W związku z tym, zespół sprzedaży powinien skoncentrować się na zapytaniach odnoszących się do
A. realizacji kampanii w punkcie sprzedaży
B. produkcji ulotek oraz folderów
C. realizacji kampanii w prasie
D. organizacji wydarzeń promocyjnych
PGF.08 Pytanie 85
Zarządzanie kampanią reklamową
System badawczy oparty na danych pozyskanych od uczestników poprzez ankietę zamieszczoną na stronie internetowej to
A. CATI
B. CASI
C. CAPI
D. CAWI
PGF.08 Pytanie 86
Zarządzanie kampanią reklamową
Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji
A. miękkich
B. integrujących
C. twardych
D. rozdzielających
PGF.08 Pytanie 87
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując ofertę handlową według modelu AIDA, na początku należy
A. zmotywować do zakupu oferowanego towaru
B. zainteresować klienta oferowanym produktem
C. wywołać pragnienie posiadania prezentowanego produktu
D. skierować uwagę klienta na przedstawiany towar
PGF.08 Pytanie 88
Zarządzanie kampanią reklamową
Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?
A. Zewnętrzna
B. Internetowa
C. Prasowa
D. Telewizyjna
PGF.08 Pytanie 89
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę druku powinno się wybrać do wykonania 20 sztuk banerów reklamowych?
A. Tamponodruk
B. Offset
C. Sitodruk
D. Solwent
PGF.08 Pytanie 90
Zarządzanie kampanią reklamową
W końcowej fazie tworzenia reklamy telewizyjnej, zwanej postprodukcją, realizuje się czynności związane
A. z kontrolą dekoracji
B. z weryfikacją lokalizacji do kręcenia
C. z dubbingowaniem
D. z wyborem strojów
PGF.08 Pytanie 91
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma
A. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
B. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
C. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
D. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
PGF.08 Pytanie 92
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do swojej najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie mistrza wyścigów samochodowych. Jaki mechanizm psychologiczny został wykorzystany w tym przypadku, jeśli głównym zamiarem było przeniesienie pozytywnych emocji związanych z sportowcem na promowany produkt?
A. Efekt halo
B. Reguła niedostępności
C. Reguła zaangażowania i konsekwencji
D. Prawo bliskości
PGF.08 Pytanie 93
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z elementów marketingu mix odnosi się do interakcji firmy z rynkiem?
A. Towar.
B. Dystrybucja.
C. Promocja.
D. Koszt.
PGF.08 Pytanie 94
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, aby przekaz był jasny dla widza, iż dzięki luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz otworzy przed sobą drzwi do nowych, wymarzonych możliwości i doświadczeń. Jaką metodę prezentacji produktu powinien zastosować?
A. Scenę rodzajową z codziennego życia.
B. Prezentację.
C. Zalecenie.
D. Styl życia.
PGF.08 Pytanie 95
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, prowadząc kampanię dla producenta wybielających past do zębów, stosuje podejście TTL (Through The Line). Jakie nośniki, według wybranej strategii, powinna wykorzystać w kampanii?
A. Ulotki, broszury, newsletter
B. Spot reklamowy w telewizji, ulotki, newsletter
C. Spot reklamowy w radiu, lokowanie produktu, billboard
D. Spot reklamowy w telewizji, reklama w prasie
PGF.08 Pytanie 96
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?
A. Fazy spadku.
B. Fazy wzrostu.
C. Fazy dojrzałości.
D. Fazy wprowadzania.
PGF.08 Pytanie 97
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość netto mają 50 sztuk długopisów promocyjnych z nadrukiem, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 250,00 zł
B. 223,00 zł
C. 378,23 zł
D. 86,85 zł
PGF.08 Pytanie 98
Zarządzanie kampanią reklamową
Model interakcji reklamy, który obejmuje etapy: przyciągnięcie uwagi, wzbudzenie ciekawości, wywołanie chęci posiadania i dokonania zakupu to
A. Model DAGMAR
B. Model DIPADA
C. Model ANSOFFA
D. Model AIDA
PGF.08 Pytanie 99
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy głównym zamiarem reklamy jest zwiększenie prestiżu produktu, które medium reklamowe będzie najbardziej korzystne?
A. audycje radiowe.
B. sieć.
C. telewizja.
D. wydawnictwa.
PGF.08 Pytanie 100
Zarządzanie kampanią reklamową
Fragment na dole strony albo na końcu wiadomości e-mail, który może zawierać logo danej firmy i nie wymaga modyfikacji przy każdej wysyłce wiadomości firmowej, określa się jako
A. stopką
B. dymkiem
C. komentarzem
D. odwołaniem
PGF.08 Pytanie 101
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych programów komputerowych nie służy do tworzenia baz danych klientów?
A. Corel Draw
B. Microsoft Access
C. Open Base
D. Microsoft Excel
PGF.08 Pytanie 102
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaje takie jak strumieniowe, obiektowe, relacyjno-obiektowe oraz nierelacyjne to:
A. marketing mobilny
B. systemy CRM
C. bazy danych
D. marketing internetowy
PGF.08 Pytanie 103
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy podczas negocjacji klient w uprzejmy sposób odnosi się do drugiej strony i akceptuje część jej postulatów, to dąży do skorzystania z zasady
A. niedostępności
B. dowodu słuszności
C. konsekwencji
D. wzajemności
PGF.08 Pytanie 104
Zarządzanie kampanią reklamową
Osobę, która jako pierwsza podejmuje decyzję o nabyciu, określa się mianem
A. pionierem
B. roztropnym
C. biernym
D. konserwatywnym
PGF.08 Pytanie 105
Zarządzanie kampanią reklamową
Copywriter otrzymał zadanie stworzenia materiału informacyjnego do reklamy piwa. Do którego stylu językowego powinien się odwoływać tekst reklamowy użyty w tej kampanii?
A. Urzędowego
B. Potocznego
C. Naukowego
D. Dziennikarskiego
PGF.08 Pytanie 106
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy otrzymało zlecenie na wydrukowanie 18 sztuk naklejek o wymiarach 90x90 mm. Naklejki będą drukowane na arkuszach A4 (210x297 mm) papieru samoprzylepnego. Jaką minimalną liczbę arkuszy A4 należy przygotować, aby zrealizować to zlecenie?
A. 2 szt.
B. 9 szt.
C. 18 szt.
D. 3 szt.
PGF.08 Pytanie 107
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?
A. Znaki zapytania
B. Psy
C. Dojne krowy
D. Gwiazdy
PGF.08 Pytanie 108
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?
A. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
B. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
C. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
D. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
PGF.08 Pytanie 109
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).
A. 20
B. 40
C. 4
D. 2
PGF.08 Pytanie 110
Zarządzanie kampanią reklamową
Do metod promocji sprzedaży wlicza się:
A. próbki, loterie, obniżki cen
B. mailing, reklama alternatywna
C. sampling, wystawy, konferencje
D. materiały reklamowe, banery
PGF.08 Pytanie 111
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?
A. 525,00 zł
B. 2 025,00 zł
C. 1 650,00 zł
D. 1 500,00 zł
PGF.08 Pytanie 112
Zarządzanie kampanią reklamową
Co powinien uczynić sprzedawca, gdy podczas rozmowy sprzedażowej klient wyraża wątpliwości, które w praktyce nie mają wpływu na decyzję zakupową?
A. przyjąć.
B. odrzucić.
C. pominąć.
D. uznać i zmienić temat.
PGF.08 Pytanie 113
Zarządzanie kampanią reklamową
Kwota netto za wydruk jednego plakatu wynosi 5 zł. Jaką kwotę brutto uiści klient za wykonanie 10 plakatów (stawka VAT 23%)?
A. 50,00 zł
B. 38,50 zł
C. 48,50 zł
D. 61,50 zł
PGF.08 Pytanie 114
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?
A. wtórne, wewnętrzne
B. pierwotne, zewnętrzne
C. wtórne, zewnętrzne
D. pierwotne, wewnętrzne
PGF.08 Pytanie 115
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób
A. przemyślany
B. spontaniczny
C. bezmyślny
D. rutynowy
PGF.08 Pytanie 116
Zarządzanie kampanią reklamową
Prawo autorskie nie może przysługiwać
A. współautorom projektu
B. odtwórcom
C. osobom ubezwłasnowolnionym
D. dzieciom
PGF.08 Pytanie 117
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent wody mineralnej przesłał kilka informacji do agencji reklamowych, które są kluczowe do stworzenia projektu kampanii reklamowej dla nowej wody gazowanej planowanej do wprowadzenia na rynek. Jakiego typu briefy otrzymały te agencje reklamowe?
A. Medialny
B. Strategiczny
C. Marketingowy
D. Twórczy
PGF.08 Pytanie 118
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?
A. kognitywna
B. wolicjonalna
C. informacyjna
D. etyczna
PGF.08 Pytanie 119
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty
A. w briefie
B. w ofercie handlowej
C. w strategii
D. w liście przewodnim
PGF.08 Pytanie 120
Zarządzanie kampanią reklamową
Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa
A. zasada Złotej Proporcji
B. prawo Fittsa
C. prawo Hicka
D. zasada Pareto