Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 81
Zarządzanie kampanią reklamową

Bardzo często w kampaniach społecznych stosuje się apel mający na celu odwołanie się do tego, co jest dobre, a co złe. Jaki to rodzaj apelu?

A. Rekomendacji.
B. Emocjonalny.
C. Moralny.
D. Racjonalny.
PGF.08 Pytanie 82
Zarządzanie kampanią reklamową

Model oddziaływania reklamy zawierający następujące etapy: zwrócenie uwagi, wzbudzenie zainteresowania, wywołanie pragnienia posiadania, zakup to

A. Model DAGMAR
B. Model AIDA
C. Model ANSOFFA
D. Model DIPADA
PGF.08 Pytanie 83
Zarządzanie kampanią reklamową

Sytuację, w której jednostka uświadamia sobie sprzeczność pomiędzy informacjami posiadanymi a informacjami odbieranymi w tej samej sprawie, na przykład szkodliwości palenia, opisuje teoria

A. dysonansu poznawczego.
B. samoświadomości.
C. antycypacji.
D. motywacji.
PGF.08 Pytanie 84
Zarządzanie kampanią reklamową

Do jakich potrzeb człowieka odwołuje się przekaz reklamowy przedstawiony na zamieszczonym plakacie?

Ilustracja do pytania 4
A. Fizjologicznych.
B. Bezpieczeństwa.
C. Samorealizacji.
D. Prestiżu.
PGF.08 Pytanie 85
Zarządzanie kampanią reklamową

Tendencja do automatycznego, pozytywnego oceniania produktu przed zakupem, na podstawie nastroju wywołanego reklamą znanej firmy określana jest jako

A. efekt halo.
B. efekt satysfakcji.
C. efekt defensywności.
D. dysonans pozakupowy.
PGF.08 Pytanie 86
Zarządzanie kampanią reklamową

Pisemna weryfikacja hipotez badawczych zawarta jest

A. w raporcie końcowym badania.
B. w briefie kreatywnym.
C. w projekcie badań.
D. w harmonogramie badań.
PGF.08 Pytanie 87
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach rynkowych, których celem jest przeanalizowanie zachodzących w czasie zmian w zachowaniach konsumentów, należy zastosować metodę

A. projekcyjną.
B. introspekcyjną.
C. heurystyczną.
D. panelową.
PGF.08 Pytanie 88
Zarządzanie kampanią reklamową

Planując kampanię reklamującą sportowe obuwie młodzieżowe należy wybrać reklamę

A. kinową.
B. pocztową.
C. targową.
D. radiową.
PGF.08 Pytanie 89
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka reklama jest najbardziej skuteczna dla produktu znajdującego się w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?

A. Informacyjna.
B. Defensywna.
C. Przypominająca.
D. Nakłaniająca.
PGF.08 Pytanie 90
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma JEVAL pragnie uatrakcyjnić swoją ofertę produktów w punkcie handlowym i przyciągnąć uwagę nabywców. W tym celu powinna zastosować

A. ulotki w skrzynkach pocztowych.
B. baner internetowy.
C. wszywki prasowe.
D. standy reklamowe w miejscu sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 91
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OLGA zajmuje się sprzedażą olejków do opalania - produktów sezonowych. Najlepszym dla tej firmy sposobem rozłożenia reklamy w czasie jest zastosowanie kampanii

A. okresowej.
B. ciągłej.
C. pulsacyjnej.
D. równomiernego rozkładu.
PGF.08 Pytanie 92
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma komputerowa chce zawrzeć w nagłówku ogłoszenia prasowego, w którym reklamuje swoje usługi, informacje o korzyściach ważnych z punktu widzenia klienta. Który z proponowanych nagłówków spełnia te warunki?

A. Na nasz sprzęt dajemy 5 lat gwarancji.
B. Dlaczego miałbyś płacić za komputer?
C. Dla wszystkich mężczyzn.
D. Biznesmenie, zajrzyj do nas!
PGF.08 Pytanie 93
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem firmy farmaceutycznej jest przekonanie klientów do wypróbowania nowego produktu wchodzącego na rynek - maści przeciwbólowej. W przygotowywanej reklamie firma powinna zastosować apel

A. moralny.
B. racjonalny.
C. seksualny.
D. emocjonalny.
PGF.08 Pytanie 94
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką techniką reklamową należy się posłużyć, adresując reklamę do osób kierujących się zachowaniem innych i ich naśladujących?

A. Demonstracji działania.
B. Sprawdzianu naukowego.
C. Rekomendacji.
D. Owczego pędu.
PGF.08 Pytanie 95
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj kompozycji należy zastosować przy projektowaniu tradycyjnego szyldu apteki, w którym wszystkie elementy graficzne mają stworzyć jasny, przejrzysty, skończony i logiczny układ?

A. Otwartą.
B. Dośrodkową.
C. Odśrodkową.
D. Zamkniętą.
PGF.08 Pytanie 96
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką technikę druku należy zastosować do druku banerów reklamowych w nakładzie 20 sztuk?

A. Sitodruk.
B. Offset.
C. Solwent.
D. Tamponodruk.
PGF.08 Pytanie 97
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką technikę uszlachetniania druku należy zastosować w procesie druku folderów reklamowych A4, 4+4 w nakładzie 1 tys. sztuk?

A. Hot-stamping.
B. Tłoczenie.
C. Lakierowanie.
D. Laminowanie.
PGF.08 Pytanie 98
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas sesji fotograficznej należy wykonać zdjęcie reklamowanego produktu tak, aby uzyskać efekt powiększenia produktu w stosunku do jego rzeczywistych rozmiarów. Jaki rodzaj perspektywy trzeba zastosować podczas jego fotografowania?

A. Linearną.
B. Żabią.
C. Ptasią.
D. Powietrzną.
PGF.08 Pytanie 99
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykonując zdjęcie reklamowe aparatem cyfrowym przy świetle naturalnym należy funkcję "balans bieli - WB (white balance)" ustawić w pozycji

Ilustracja do pytania 19
A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
PGF.08 Pytanie 100
Zarządzanie kampanią reklamową

Najważniejszą zasadą stosowaną podczas projektowania nowego opakowania produktu do serii produktów już istniejących jest wykorzystanie

A. powtarzających się elementów graficznych.
B. dużej ilości intensywnych kolorów.
C. przyciągających wzrok ilustracji.
D. dużego liternictwa.
PGF.08 Pytanie 101
Zarządzanie kampanią reklamową

Największy kontrast w projektowanych środkach reklamowych uzyskuje się, stosując kolory

A. dopełniające.
B. należące do gamy zimnej.
C. należące do gamy ciepłej.
D. leżące obok siebie w kręgu barw.
PGF.08 Pytanie 102
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektowanie ogłoszenia z uwzględnieniem wizualnej ścieżki patrzenia, polegającej na rozmieszczeniu elementów reklamy w układzie "Z" lub "S" związane jest z zastosowaniem reguły

A. kolejności.
B. spójności.
C. harmonii.
D. kontrastu.
PGF.08 Pytanie 103
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokonując analizy efektywności kampanii reklamowej, należy oceniać zależność pomiędzy

A. segmentami rynkowymi a strategią.
B. budżetem promocyjnym a medialnym.
C. nakładami finansowymi a wynikiem kampanii.
D. celami a grupą docelową.
PGF.08 Pytanie 104
Zarządzanie kampanią reklamową

Skuteczność kampanii reklamowej jest ściśle powiązana

A. z kosztami emisji reklam.
B. z kosztami produkcji reklam.
C. z rodzajem produktu.
D. z treścią reklam.
PGF.08 Pytanie 105
Zarządzanie kampanią reklamową

Badanie rynkowe, którego wyniki zaprezentowano na wykresie, wykazało, że skuteczność kampanii reklamowej w największym stopniu zależała od

Ilustracja do pytania 25
A. budżetu kreacji.
B. częstotliwości emisji reklam.
C. pory emisji spotów reklamowych.
D. czasu trwania kampanii.
PGF.08 Pytanie 106
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks etyki reklamy określa, że działania związane z marketingiem bezpośrednim muszą

A. być skierowane do ogółu społeczeństwa.
B. zawierać informacje o nazwach, adresach i numerach telefonu sprzedającego oraz reklamodawcy.
C. dostarczać produkty, za które żądana jest opłata bez uprzedniego ich zamówienia.
D. trwać 24 godziny na dobę w przypadku telemarketingu.
PGF.08 Pytanie 107
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy prawa dotyczące reklamy produktów tytoniowych dopuszczają możliwość

A. umieszczania w punktach sprzedaży informacji o wyrobach tytoniowych.
B. reklamy produktów tytoniowych w prasie.
C. umieszczania spotów reklamowych produktów tytoniowych w TV.
D. sponsorowania przez firmy tytoniowe działalności sportowej.
PGF.08 Pytanie 108
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy której ustawy należy stosować podczas tworzenia baz danych i ich wykorzystywania w działalności reklamowej?

A. Ustawy o ochronie danych osobowych.
B. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
C. Ustawy Prawo własności prywatnej.
D. Ustawy Prawo autorskie.
PGF.08 Pytanie 109
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji określa rodzaje reklam zakazanych. Zgodnie z tą ustawą niedozwolona jest reklama

A. agresywna.
B. defensywna.
C. modułowa.
D. ukryta.
PGF.08 Pytanie 110
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony znak stosuje się do oznaczenia

Ilustracja do pytania 30
A. prądu elektrycznego.
B. promieniowania laserowego.
C. substancji radioaktywnych.
D. silnego pola magnetycznego.
PGF.08 Pytanie 111
Zarządzanie kampanią reklamową

Rejestracji znaku graficznego oraz nazwy firmy lub produktu dokonuje w Polsce

A. Urząd Rejestracji Produktów.
B. Urząd Patentowy.
C. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
D. Urząd Certyfikacji.
PGF.08 Pytanie 112
Zarządzanie kampanią reklamową

Do gaszenia pożarów urządzeń pod napięciem służą gaśnice:

A. pianowa i śniegowa.
B. proszkowa i śniegowa.
C. pianowa i halonowa.
D. proszkowa i pianowa.
PGF.08 Pytanie 113
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik obsługujący ploter tnący jest narażony na

A. uszkodzenie wzroku.
B. podrażnienie dróg oddechowych.
C. przecięcie palców dłoni.
D. poparzenie dłoni.
PGF.08 Pytanie 114
Zarządzanie kampanią reklamową

Idea orientacji marketingowej zakłada

A. zadowolenie klienta z wyboru i użytkowania produktu.
B. dążenie do jak najszybszego osiągnięcia zysku.
C. osiągnięcie celu za wszelką cenę.
D. pozyskiwanie wciąż nowych technologii.
PGF.08 Pytanie 115
Zarządzanie kampanią reklamową

Justowanie stosuje się w celu

A. zestawiania tekstu z innymi elementami w publikacji.
B. zachowania jednakowej odległości między wierszami.
C. dopasowania czcionki do funkcji estetycznej tekstu.
D. wyrównania tekstu względem marginesów.
PGF.08 Pytanie 116
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych kierunków w sztuce stał się inspiracją dla twórcy zamieszczonego przykładu reklamy?

Ilustracja do pytania 36
A. Surrealizm.
B. Kubizm.
C. Ekspresjonizm.
D. Abstrakcjonizm.
PGF.08 Pytanie 117
Zarządzanie kampanią reklamową

Zapytanie ofertowe skierowane przez zleceniodawcę do agencji reklamowej lub agencji badań marketingowych to

A. test.
B. brief.
C. raport.
D. ankieta.
PGF.08 Pytanie 118
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeden z najbardziej kontrowersyjnych twórców reklam, autor zamieszczonego przykładu to

Ilustracja do pytania 38
A. Milton Glaser.
B. Dawid Ogilvy.
C. Olivier Toscani.
D. Andy Worhol.
PGF.08 Pytanie 119
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych badań zakłada obserwację życia prowadzonego przez badanych w rzeczywistych warunkach, np. w domach czy sklepach?

A. Etnograficzne.
B. Ilościowe.
C. Omnibusowe.
D. Panelowe.
PGF.08 Pytanie 120
Zarządzanie kampanią reklamową

Badania fokusowe zostały skierowane osobno do klientów, pośredników handlowych i ekspertów. W fen sposób dokonano podziału badań ze względu na

A. instrumenty marketingowe.
B. przedmiot badania.
C. efekty badań.
D. podmiot badania.