Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 201
Zarządzanie kampanią reklamową

Drogie perfumy, które kupowane są na prezent dla bliskiej osoby, to produkty

A. często nabywane.
B. rzadko nabywane.
C. mało zauważane.
D. zakupywane okresowo.
PGF.08 Pytanie 1 202
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodą reklamową należy się posłużyć, kierując reklamę do osób, które naśladują zachowania innych?

A. Rekomendacji
B. Sprawdzianu naukowego
C. Demonstrowania działania
D. Owczego pędu
PGF.08 Pytanie 1 203
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?

A. CMYK
B. HSB
C. Lab
D. RGB
PGF.08 Pytanie 1 204
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.

Lp.Wielkość reklamy (ilość modułów)Cena netto za jednorazową emisję
1.1 moduł (40x27 mm)25,00 zł
2.18 modułów (1/4 strony A3)400,00 zł
3.24 moduły (1/3 strony A3)500,00 zł
4.36 modułów (1/2 strony A3)700,00 zł
5.72 moduły (strona A3)1 000,00 zł
6.Dopłata - strona tytułowa+100 %
7.Dopłata - strona ostatnia+75 %

A. 1 000,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 4 000,00 zł
D. 5 600,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 205
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest

A. wszywka
B. witryna
C. banner
D. wrzutka
PGF.08 Pytanie 1 206
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko polegające na wprowadzeniu do filmu, sztuki lub książki produktu oznaczonego określoną marką zamiast standardowego rekwizytu, co przynosi korzyści promocyjne jego producentowi lub dystrybutorowi, nosi nazwę.

A. kompozycja marketingowa
B. product placement
C. promocja dla konsumentów
D. relacje publiczne
PGF.08 Pytanie 1 207
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium umożliwia prezentację ciekawej reklamy w formie audiowizualnej?

A. Radio
B. Outdoor
C. Telewizja
D. Prasa
PGF.08 Pytanie 1 208
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych badań obejmuje analizę życia uczestników w naturalnych warunkach, np. w domach lub sklepach?

A. Panelowe
B. Omnibusowe
C. Etnograficzne
D. Ilościowe
PGF.08 Pytanie 1 209
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak powinna przebiegać rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z potencjalnym klientem, w jakiej kolejności?

A. eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu, dostosowanie oferty do wymagań
B. dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu
C. identyfikacja problemu, określenie konkretnego rozwiązania, dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych
D. określenie konkretnego rozwiązania, eliminacja barier komunikacyjnych, dostosowanie oferty do wymagań, identyfikacja problemu
PGF.08 Pytanie 1 210
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych tekstów promujących salon jubilerski AGAT został stworzony zgodnie z zasadami pisania tekstów reklamowych?

A. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Duży wybór produktów zapewnia sukces. Czekamy na Was
B. Firma AGAT zaprasza Cię do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i sama oceń jej wartość. Pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją unikalność
C. Salon biżuterii AGAT zapewnia świetną obsługę i czeka na swoich gości. Przyjdźcie, a nie będziecie żałować. Serdecznie zapraszamy
D. Firma AGAT zachęca do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. W branży uważa się ją za najlepszą. Oferujemy wiele unikalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest znakomita
PGF.08 Pytanie 1 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie bazy danych B2C. Zgromadzone dane powinny dotyczyć

A. dystrybutorów
B. pracowników
C. konsumentów
D. producentów
PGF.08 Pytanie 1 212
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?

A. 2 100,00 zł
B. 483,00 zł
C. 594,09 zł
D. 1 988,91 zł
PGF.08 Pytanie 1 213
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?

A. Handlowy
B. Gotówkowy
C. Terminowy
D. Ilościowy
PGF.08 Pytanie 1 214
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?

Cennik opłat
Rodzaj reklamyCena CPM (tysiąca odsłon)
Baner podwójny 750x200400,00 zł
Baner główny 750x100200,00 zł
Box w artykułach 250x500300,00 zł
Skyscraper250,00 zł

A. 15 tygodni.
B. 60 tygodni.
C. 10 tygodni.
D. 12 tygodni.
PGF.08 Pytanie 1 215
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która odnosi się do kampanii ATL, nie powinna obejmować działań promocyjnych przy użyciu

A. billboardów
B. telewizji
C. prasy
D. folderów
PGF.08 Pytanie 1 216
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego

A. innowacyjny
B. bezpośredni
C. klasyczny
D. pośredni
PGF.08 Pytanie 1 217
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawą nie regulującą kwestii prawa własności intelektualnej w Polsce jest

A. ustawa o ochronie danych osobowych
B. ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
C. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
D. ustawa o ochronie baz danych
PGF.08 Pytanie 1 218
Zarządzanie kampanią reklamową

Największa szansa na zauważenie reklamy w gazecie występuje

A. w lewym dolnym rogu
B. w prawym górnym rogu
C. w prawym dolnym rogu
D. w lewym górnym rogu
PGF.08 Pytanie 1 219
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z

A. blogi wpływowe
B. portale informacyjne
C. media społecznościowe
D. portale tematyczne
PGF.08 Pytanie 1 220
Zarządzanie kampanią reklamową

Nieetycznym działaniem lidera na rynku wobec konkurentów jest przyjęcie przez niego cen

A. z nierównymi końcówkami
B. standardowych
C. psychologicznych
D. dumpingowych
PGF.08 Pytanie 1 221
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie cennika koszulek reklamowych wskaż, który model koszulki jest najtańszy przy zamówieniu 50 szt.

Cennik koszulek reklamowych
typ koszulki reklamowejliczba sztukcena jednostkowa netto, zł
M21do 10030,00
powyżej 10026,00
M22do 3024,00
powyżej 3022,00
M23do 1 00025,00
powyżej 1 00015,00
M24do 5025,00
powyżej 5020,00

A. M24
B. M23
C. M21
D. M22
PGF.08 Pytanie 1 222
Zarządzanie kampanią reklamową

Z jakiej strony internetowej można bezpłatnie ściągnąć dane dotyczące bezrobocia w danym obszarze, aby zgromadzić informacje potrzebne do realizacji kampanii reklamowej?

A. www.nik.gov.pl
B. www.wupwarszawa.praca.gov.pl
C. www.zus.pl
D. www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy
PGF.08 Pytanie 1 223
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo

A. gospodarcze
B. handlowe
C. budowlane
D. cywilne
PGF.08 Pytanie 1 224
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli

A. subiektywnie zestawia jedną lub kilka istotnych i typowych właściwości produktów.
B. myli klienta.
C. niszczy reputację towarów, usług, znaków towarowych lub identyfikacji przedsiębiorcy.
D. w sposób rzetelny i dający się obiektywnie zweryfikować porównuje towary.
PGF.08 Pytanie 1 225
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy

A. Ctr+C
B. Ctr+A
C. Ctr+N
D. Ctr+V
PGF.08 Pytanie 1 226
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?

A. owczym pędem
B. budowaniem tożsamości
C. krainą dziecięcości
D. krainą marzeń
PGF.08 Pytanie 1 227
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki błąd popełniono w załączonej umowie kupna sprzedaży?

Umowa kupna sprzedaży
zawarta w dniu 21 grudnia 2016 r. pomiędzy Agencją reklamową KROKUS z siedzibą w Warszawie, ul. Kangurza 125, reprezentowaną przez właścicielkę Katarzynę Morską, zwaną dalej sprzedającym
a
Firmą produkcyjną „GAMA" z siedzibą w Warszawie, ul. Podespolska 45, reprezentowaną przez Mikołaja Majewskiego, zwanym dalej kupującym.
§ 1
Podstawą zawarcia umowy jest zamówienie z dnia 15 listopada 2016 r.
§ 2
Przedmiotem umowy jest sprzedaż Wyświetlacza LED - Tablica ledowa 32x192.
§ 3
Cena towaru, którego dotyczy niniejsza umowa wynosi 2 500,00 zł brutto.
§ 4
Towar zostanie wydany i dostarczony Kupującemu na koszt Sprzedającego. Sprzedający dostarczy towar Kupującemu w ciągu 3 dni od dnia otrzymania zapłaty.
§ 5
Kupujący zobowiązuje się zapłacić za towar do dnia 28 grudnia 2016 r.
§ 6
W sprawach nieuregulowanych tą umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 7
Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
Kupujący
Katarzyna Morska
Sprzedający
Mikołaj Majewski

A. Błędne podpisy stron umowy.
B. Brak określenia warunków płatności.
C. Brak określenia warunków dostawy.
D. Błędne powołanie się na przepisy k.c.
PGF.08 Pytanie 1 228
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania należy podjąć jako pierwsze, gdy pracownik agencji reklamowej obsługujący ploter tnący doznał porażenia prądem?

A. Powiadomić przełożonego.
B. Zadzwonić po karetkę.
C. Odłączyć dopływ prądu.
D. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji.
PGF.08 Pytanie 1 229
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu rabat zastosowała agencja reklamowa, gdy przyznała klientowi zniżkę z okazji nadchodzącego Dnia Kobiet?

A. Ilościowy
B. Funkcjonalny
C. Okolicznościowy
D. Sezonowy
PGF.08 Pytanie 1 230
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest

A. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
B. procent przychodów firmy
C. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
D. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
PGF.08 Pytanie 1 231
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. super produktu
B. owczego pędu
C. Veblena
D. snobizmu
PGF.08 Pytanie 1 232
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu kompozycję należy wykorzystać podczas projektowania klasycznego szyldu apteki, w którym wszystkie elementy wizualne mają tworzyć jasny, przejrzysty, zamknięty i logiczny układ?

A. Zamkniętą
B. Otwartą
C. Odśrodkową
D. Dośrodkową
PGF.08 Pytanie 1 233
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką procentową wartość marży przyjmuje agencja reklamowa, jeżeli cena sprzedaży netto zestawu gadżetów wynosi 110,00 zł, a wysokość marży zawartej w cenie sprzedaży to 10,00 zł?

A. 10,00%
B. 0,10%
C. 0,01%
D. 1,00%
PGF.08 Pytanie 1 234
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zarządza bazą danych klientów w arkuszu kalkulacyjnym. Które z poniższych działań można wykonać tylko po włączeniu autofiltra?

A. Edytowanie informacji o kliencie.
B. Wyszukanie adresu klienta wśród danych adresowych.
C. Wprowadzanie zmian do danych klienta.
D. Usuwanie powiązanych danych.
PGF.08 Pytanie 1 235
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?

A. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
PGF.08 Pytanie 1 236
Zarządzanie kampanią reklamową

Do agencji reklamowej zgłosił się klient, który złożył zamówienie na 6 000 egzemplarzy ulotek, 300 plakatów oraz
600 wizytówek. Precyzyjnie określił szczegóły zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, klient ten jest

A. osobisty
B. innowator
C. chaotyczny
D. rzeczowy
PGF.08 Pytanie 1 237
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, przesyłając materiały marketingowe za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, musi stosować się do przepisów ustawy

A. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
B. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. o swobodzie działalności gospodarczej
D. o podpisie elektronicznym
PGF.08 Pytanie 1 238
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy przestrzeni reklamowych posiada sprawdzoną metodę prowadzenia rozmów z klientami, która polega na "forsowaniu" produktu. Skutkuje to tym, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, koncentruje się na

A. przyjęciu, że produkt sprzeda się sam
B. zmuszeniu klienta do dokonania zakupu poprzez wywieranie presji
C. poznaniu i odniesieniu się do potrzeb klienta
D. zaprezentowaniu produktu
PGF.08 Pytanie 1 239
Zarządzanie kampanią reklamową

W reakcji na przesłane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla swojego klienta

A. fakturę VAT
B. umowę sprzedaży
C. zamówienie
D. ofertę handlową
PGF.08 Pytanie 1 240
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszą metodą wykonania nadruku na 50 torbach reklamowych z bawełny jest

A. sitodruk
B. fleksografia
C. rotograwiura
D. offset