Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 241
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Metodę odwoływania się do osób trzecich
B. Odkładanie odpowiedzi na później
C. Technikę odbijania piłeczki
D. Metodę "tak... ale"
PGF.08 Pytanie 1 242
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty
A. w briefie
B. w liście przewodnim
C. w ofercie handlowej
D. w strategii
PGF.08 Pytanie 1 243
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa uczestnicząca w przetargu na realizację usług promocji opracuje początkowe propozycje do kampanii w oparciu o dokument nazywany jako
A. zapytanie ofertowe
B. brief marketingowy
C. brief kreatywny
D. plan mediów
PGF.08 Pytanie 1 244
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy zespołu obsługi klienta w agencji reklamowej powinni podczas spotkania z potencjalnym klientem zrealizować prezentację multimedialną w trybie on-line. Który z poniższych programów pozwoli na opracowanie oraz przeprowadzenie takiej prezentacji?
A. Microsoft Office PowerPoint
B. Adobe InDesign
C. Prezi
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 1 245
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".
Nazwa stacji | Liczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisji | Wielkość grupy docelowej |
---|---|---|
TV Blask | 300 | 600 |
TV Life | 450 | 750 |
TV Minute | 650 | 900 |
A. 60%
B. 72%
C. 25%
D. 50%
PGF.08 Pytanie 1 246
Zarządzanie kampanią reklamową
Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?
A. Promocja dla konsumentów.
B. Akcja promocyjna.
C. Public relations.
D. Sprzedaż bezpośrednia.
PGF.08 Pytanie 1 247
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?
A. Gazety codziennej ogólnokrajowej
B. Gazety codziennej regionalnej
C. Czasopisma branżowego
D. Katalogu firmowego
PGF.08 Pytanie 1 248
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa stosuje 20% marżę, którą dolicza do cen netto zakupu. Ile zapłaci klient, który zamówił 200 sztuk wizytówek?
L.p. | Produkt | Cena zakupu jednostkowa (netto) |
---|---|---|
1 | wizytówki | 0,90 zł |
2 | plakat A4 | 1,20 zł |
3 | ulotki | 0,50 zł |
A. 180,00 zł
B. 216,00 zł
C. 221,40 zł
D. 265,68 zł
PGF.08 Pytanie 1 249
Zarządzanie kampanią reklamową
Zdjęcie reklamowe produktów zostało przygotowane i skompresowane w sposób bezstratny. W jakim formacie je zapisano?
A. tiff
B. jpg
C. gif
D. pdf
PGF.08 Pytanie 1 250
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu kampanii promującej młodzieżowe obuwie sportowe, jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać?
A. targową
B. pocztową
C. kinową
D. radiową
PGF.08 Pytanie 1 251
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi
A. 1
B. 3
C. od 1,1 do 2
D. 2
PGF.08 Pytanie 1 252
Zarządzanie kampanią reklamową
Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na
A. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
B. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
C. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
D. osiągnięciu celu za wszelką cenę
PGF.08 Pytanie 1 253
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi
A. w sposób bezosobowy
B. za pieniądze
C. przy użyciu mediów
D. poprzez promocję sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 254
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest dysonans pozakupowy?
A. zjawisko, które nie ma wpływu na tworzenie wrażenia po skorzystaniu z usług salonu kosmetycznego
B. negatywne odczucie emocjonalne spowodowane ujawnieniem się niekorzystnych cech produktu
C. pożądany rezultat obsługi klienta
D. pozytywne odczucie emocjonalne po realizacji zakupu
PGF.08 Pytanie 1 255
Zarządzanie kampanią reklamową
Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji
A. rozdzielających
B. miękkich
C. integrujących
D. twardych
PGF.08 Pytanie 1 256
Zarządzanie kampanią reklamową
Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są
A. początkowe i końcowe sekcje regałów
B. dolne regały
C. narożne miejsca w sklepach
D. obszary słabiej oświetlone
PGF.08 Pytanie 1 257
Zarządzanie kampanią reklamową
Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?
A. Użyć digitalizacji
B. Zamienić na krzywe
C. Wykonać morphing
D. Zastosować rasteryzację
PGF.08 Pytanie 1 258
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt wydruku 100 ulotek z wykorzystaniem drukarki laserowej wynosi 11,70 zł. Jaką cenę powinno się umieścić w cenniku za wydruk 300 ulotek, jeśli różnica w cenach za wydrukowanie 200 i 100 oraz 300 i 200 ulotek wynosi 5,85 zł?
A. 17,55 zł
B. 35,10 zł
C. 23,40 zł
D. 5,85 zł
PGF.08 Pytanie 1 259
Zarządzanie kampanią reklamową
Który typ reklamy w postaci wyskakującego okna powinno się wybrać, aby stworzyć animację w technologii Flash, w której znajdują się ruchome elementy graficzne oraz dźwiękowe?
A. Watermark
B. Banner
C. Top layer
D. Skyscraper
PGF.08 Pytanie 1 260
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę
A. okresową
B. skoncentrowaną
C. pulsacyjną
D. ciągłą
PGF.08 Pytanie 1 261
Zarządzanie kampanią reklamową
W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest
A. wywołanie zainteresowania
B. zamknięcie obsługi
C. ocena zasobności klienta
D. potwierdzenie obsługi
PGF.08 Pytanie 1 262
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się przekaz reklamowy, którego zamysł jest ukryty przed odbiorcami?
A. perswazją
B. opinią
C. manipulacją
D. informacją
PGF.08 Pytanie 1 263
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie zjawisko związane z przełączaniem kanałów telewizyjnych przez widza jest istotne przy ustalaniu kolejności nadawania reklam w bloku?
A. Zapping
B. Telemarketing
C. Intermedia
D. Mailing
PGF.08 Pytanie 1 264
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt produkcji plakatu w formacie A4 wynosi 2,00 zł, a planowany zysk firmy to 5% wydatków. Jaką cenę netto należy ustalić na sprzedaż?
A. 3,00 zł
B. 2,20 zł
C. 1,90 zł
D. 2,10 zł
PGF.08 Pytanie 1 265
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy podczas negocjacji jedna ze stron nie pragnie ustępować od swoich wyznaczonych celów i nie zamierza iść na kompromisy, to znaczy, że prowadzi negocjacje
A. rzeczowe
B. miękkie
C. kooperacyjne
D. twarde
PGF.08 Pytanie 1 266
Zarządzanie kampanią reklamową
Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?
A. CPC
B. CPT
C. CTR
D. CPP
PGF.08 Pytanie 1 267
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?
A. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
B. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
C. Odzyskanie dawnych klientów
D. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
PGF.08 Pytanie 1 268
Zarządzanie kampanią reklamową
Kluczowym elementem skutecznej kampanii promocyjnej jest
A. brak nowości
B. skuteczna strategia
C. jakościowy towar
D. wysoki nakład finansowy
PGF.08 Pytanie 1 269
Zarządzanie kampanią reklamową
Dom mediowy, który zdobył nagrodę Firma Fair Play, zakupił czas antenowy (2 minuty) przed istotnym meczem piłkarskim. Pozostało mu jeszcze 30 sekund na sprzedaż reklamy. Wartość takiego spotu w tym czasie wynosi 100 000,00 zł. Dom mediowy liczył na duże zainteresowanie i planował prowadzić negocjacje twarde z reklamodawcami. Ostatecznie zainteresowały się tylko dwie firmy, gotowe zapłacić 30 000,00 zł za 30 sekund. Jaką strategię negocjacyjną powinien przyjąć dom mediowy?
A. Kontynuację negocjacji twardych
B. Zerwanie negocjacji
C. Strategię unikania
D. Zmianę stylu negocjacji na miękkie
PGF.08 Pytanie 1 270
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych kroków w procesie produkcji spotu radiowego odbywa się najpóźniej?
A. Tworzenie podkładu muzycznego
B. Wybór lektora
C. Analiza briefu reklamowego
D. Dodawanie efektów dźwiękowych oraz eliminacja szumów
PGF.08 Pytanie 1 271
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu sesji zdjęciowej stwierdzono, że agencja reklamowa nie zawarła z modelkami umów dotyczących wykorzystania ich wizerunku. Możliwość publikacji zdjęć z sesji istnieje, jeżeli
A. modelki otrzymały wynagrodzenie za przeprowadzoną sesję
B. modelki wcześniej miały sesje dla tej agencji
C. zdjęcia będą użyte w kampanii społecznej
D. na fotografiach nie widać ich twarzy