Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 241
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak powinien zachować się pracownik agencji reklamowej wobec klienta, który często zmienia temat rozmowy i wydaje się niepewny swoich potrzeb?

A. Okazywać klientowi frustrację
B. Prowadzić dyskusje na każdy poruszony temat
C. Nie zwracać uwagi na klienta
D. Wracać do głównego wątku rozmowy
PGF.08 Pytanie 1 242
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:

A. dochody, ceny
B. zdanie grupy społecznej, rodzina
C. osobowość, postawy
D. opinie liderów, kultura
PGF.08 Pytanie 1 243
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skutecznie opracować strategię marketingową oraz plan medialny, konieczne jest przeprowadzenie analizy sytuacji wyjściowej PEST. W związku z tym decyzje dotyczące wyboru mediów powinny być podjęte po zbadaniu czynników

A. prawnych (P), ekonomicznych (E), społecznych (S), oraz technicznych (T)
B. polityczno-prawnych (P), ekonomicznych (E), społeczno-kulturowych (S), oraz technologicznych (T)
C. prawnych (P), ekologicznych (E), społecznych (S), oraz technologicznych (T)
D. politycznych (P), ekologiczno-środowiskowych (E), społeczno-prawnych (S), oraz technicznych (T)
PGF.08 Pytanie 1 244
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który wchodzi do sklepu i zwraca się do sprzedawcy mówiąc: "Zauważył Pan, przyszedłem tutaj po..." i rozgląda się po półkach, jest klientem

A. komputerowcem
B. słuchowcem
C. analitykiem
D. wzrokowcem
PGF.08 Pytanie 1 245
Zarządzanie kampanią reklamową

Materiał typu mesh produkowany jest

A. z poliwęglanu komorowego
B. z płyty kompozytowej
C. z siatki perforowanej
D. z folii ploterowej
PGF.08 Pytanie 1 246
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić

A. reklamę zewnętrzną.
B. promocję sprzedaży.
C. sponsoring.
D. publicity.
PGF.08 Pytanie 1 247
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość uzyska wskaźnik GRP (intensywność kampanii reklamowej), jeśli całkowity zasięg kampanii wyniósł 60%, a przeciętna częstotliwość kontaktów z reklamą to 3?

A. 60
B. 20
C. 3
D. 180
PGF.08 Pytanie 1 248
Zarządzanie kampanią reklamową

W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest

A. potwierdzenie obsługi
B. ocena zasobności klienta
C. wywołanie zainteresowania
D. zamknięcie obsługi
PGF.08 Pytanie 1 249
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepsze wykorzystanie wyobraźni oraz jej pobudzanie jest możliwe w największym stopniu dzięki zastosowaniu reklamy

A. prasowej
B. pocztowej
C. radiowej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 1 250
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli wybierz medium główne i wspomagające, które należy zastosować w reklamie jogurtu "Yogo MEN", w grupie docelowej 24÷35-letnich pracowników biurowych, dbających o zdrowie, którzy są młodymi ojcami.

Zmiana stylu życia młodych ojców
w wyniku pojawienia się pierwszego dziecka w rodzinie
Zmiana zachowańNowe wydatki
Ograniczenie wyjazdów weekendowych, wyjść do kina i restauracji.Jedzenie dla dziecka, lekarstwa, pampersy.
Oszczędność- mniej gazet, czasopism, książek i płyt CD.Internetowa wypożyczalnia filmów, kino domowe.
Ograniczenie wydatków na ubrania i drobne zachcianki.Ubranka dla dziecka, wózek, zabawki.
Dbałość o zdrowie, sport, rzucenie palenia.Kupowanie naturalnych, zdrowych produktów żywnościowych, spacery.

A. Radio i gazeta codzienna.
B. Internet i reklama zewnętrzna.
C. Telewizja i czasopismo kolorowe.
D. Internet i kino.
PGF.08 Pytanie 1 251
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa jest zaangażowana w kampanię promocyjną turystyki w województwie warmińsko-mazurskim. Głównym celem tej kampanii jest uwydatnienie uroków przyrody danego regionu oraz zwiększenie liczby przyjeżdżających polskich turystów. Najskuteczniejszą formą reklamy w tej sytuacji okaże się

A. ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej
B. plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie
C. audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej
D. spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
PGF.08 Pytanie 1 252
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia bazy danych klientów dla agencji reklamowej należy wziąć pod uwagę

A. daty założenia firm
B. zainteresowania zatrudnionych
C. preferowane media
D. czas obecności na rynku
PGF.08 Pytanie 1 253
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to

A. niepewni przeciętniacy
B. nieostrożni optymiści
C. ostrożni pragmatycy
D. nieufni liderzy
PGF.08 Pytanie 1 254
Zarządzanie kampanią reklamową

W stworzonym materiale reklamowym pasty do zębów wykorzystano specjalistę, który wypowiada się o produkcie i go poleca. Który z wymienionych składników reklamy mógłby ją zaburzyć i wywołać u odbiorcy poczucie sprzeczności?

A. Szeroka wiedza
B. Stopień naukowy
C. Język potoczny
D. Formalny strój
PGF.08 Pytanie 1 255
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji

A. intensywnej
B. selektywnej
C. masowej
D. ekskluzywnej
PGF.08 Pytanie 1 256
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działanie negocjatora sugeruje użycie techniki "mierz wysoko"?

A. Stopniowe ustępowanie
B. Pojedyncze ustępowanie
C. Określanie celów na najwyższym poziomie
D. Systematyczne podnoszenie celów w trakcie negocjacji
PGF.08 Pytanie 1 257
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych elementów oferty handlowej stanowi USP (unikalną propozycję sprzedażową)?

A. Jesteśmy do Państwa usług
B. Posiadamy wielu usatysfakcjonowanych klientów
C. U nas każdy klient ma znaczenie
D. Jesteśmy jedynym dostawcą tego rozwiązania w Polsce
PGF.08 Pytanie 1 258
Zarządzanie kampanią reklamową

W telemarketingu kluczowe znaczenie dla przyszłego klienta ma

A. wizytówka sklepu
B. intonacja głosu sprzedawcy
C. wygląd sklepu
D. strój sprzedawcy
PGF.08 Pytanie 1 259
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z planowanych reklamowych form promocji napoju alkoholowego typu piwo jest prawnie zakazana?

A. Plakat na tablicy reklamowej browaru (20% powierzchni reklamy zajmuje napis informujący o szkodliwości spożywania alkoholu)
B. Reklama kinowa, która będzie nadawana przed filmem dla dorosłych, którego projekcja rozpocznie się o godzinie 23:30
C. Reklama telewizyjna, w której kierowca rajdowy na mecie wznosi toast piwem, a następnie delektuje się nim z przyjaciółmi
D. Plakat reklamowy w pubie z hasłem 'Nowa butelka, ten sam dobry smak'
PGF.08 Pytanie 1 260
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Radio.
B. Telewizję.
C. Outdoor.
D. Direct mail.
PGF.08 Pytanie 1 261
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie

A. kontraktacji
B. zlecenia
C. o dzieło
D. agencyjnej
PGF.08 Pytanie 1 262
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniosą koszty stałe agencji reklamowej według przedstawionego fragmentu rozliczenia?

Wyszczególnieniekoszt, zł
Zakup materiałów biurowych3 000,00
Zakup folii do produkcji reklam2 550,00
Usługi transportowe – przewóz reklamy wielkoformatowej150,00
Opłaty wynajmu lokalu3 000,00
Abonament telefoniczny200,00

A. 3 200,00 zł
B. 8 900,00 zł
C. 5 750,00 zł
D. 5 700,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 263
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferująca pełen wachlarz usług podjęła kroki w celu przyciągnięcia większej liczby klientów zainteresowanych reklamą ATL. W związku z tym, zespół sprzedaży powinien skoncentrować się na zapytaniach odnoszących się do

A. realizacji kampanii w punkcie sprzedaży
B. realizacji kampanii w prasie
C. organizacji wydarzeń promocyjnych
D. produkcji ulotek oraz folderów
PGF.08 Pytanie 1 264
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter

A. wirtualny
B. alternatywny
C. outdoorowy
D. interaktywny
PGF.08 Pytanie 1 265
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych systemów informatycznych wspiera zarządzanie relacjami z klientami?

A. CRM
B. POS
C. POP
D. POSM
PGF.08 Pytanie 1 266
Zarządzanie kampanią reklamową

Programy, które mogą zagrażać psychicznemu, emocjonalnemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, nie mogą być emitowane od godziny 6 rano do godziny

A. 20.00
B. 22.00
C. 21.00
D. 23.00
PGF.08 Pytanie 1 267
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. 3
B. 1
C. 2
D. od 1,1 do 2
PGF.08 Pytanie 1 268
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?

A. Demograficznej
B. Behawioralnej
C. Geograficznej
D. Ekonomicznej
PGF.08 Pytanie 1 269
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief

A. reklamowy
B. marketingowy
C. nazewniczy
D. kreatywny
PGF.08 Pytanie 1 270
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę dla sprzętu AGD, którego kluczową cechą jest niski pobór energii, warto zastosować apel

A. społeczny
B. racjonalny
C. emocjonalny
D. moralny
PGF.08 Pytanie 1 271
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się

A. postnowoczesny
B. pełen wyobraźni
C. osoba komunikująca się
D. włóczęga
PGF.08 Pytanie 1 272
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?

A. niszowego
B. niezróżnicowanego
C. skoncentrowanego
D. zróżnicowanego
PGF.08 Pytanie 1 273
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które

A. istnieją na rynku od dłuższego czasu
B. są dostępne w sprzedaży sezonowej
C. są właśnie wprowadzane na rynek
D. posiadają charakter informacyjny
PGF.08 Pytanie 1 274
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze

A. offsetowym 80 g
B. satynowym 100 g
C. kredowym 170 g
D. kredowym 90 g