Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 1 281
Zarządzanie kampanią reklamową

W fakturze kupna/sprzedaży kupujący zauważył niezgodność cenową. Który dokument musi ponownie wystawić sprzedawca, aby skorygować błąd?

A. Protokół reklamacyjny.
B. Notę korygującą.
C. Fakturę korygującą.
D. Fakturę sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 1 282
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu wklejenia skopiowanego tekstu zawierającego informacje o produktach reklamowych, należy użyć skrótu klawiszowego

A. Ctr+N
B. Ctr+A
C. Ctr+C
D. Ctr+V
PGF.08 Pytanie 1 283
Zarządzanie kampanią reklamową

Który produkt reklamowy zostanie najlepiej wyeksponowany w podajniku widocznym na ilustracji?

Ilustracja do pytania 3
A. Flagietki.
B. Ulotki.
C. Bannery.
D. Stoppery.
PGF.08 Pytanie 1 284
Zarządzanie kampanią reklamową

Które narzędzie promocji będzie miało największą siłę oddziaływania na klienta, który jest w sklepie i podejmuje decyzję o zakupie sprzętu AGD?

A. Artykuł sponsorowany w lokalnej prasie.
B. Sprzedaż osobista.
C. Reklama telewizyjna.
D. Sponsoring lokalnej drużyny sportowej.
PGF.08 Pytanie 1 285
Zarządzanie kampanią reklamową

W opracowanym przekazie reklamowym pasty do zębów wykorzystano eksperta, który wypowiada się na temat produktu i rekomenduje go. Który z wymienionych elementów przekazu reklamowego zaburzy go i wywoła u odbiorcy efekt sprzeczności?

A. Potoczny język.
B. Tytuł naukowy.
C. Rozległa wiedza.
D. Służbowy strój.
PGF.08 Pytanie 1 286
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj środka artystycznego wyrazu zastosowano w sloganie "Twój kot kupowałby smakołyki"?

A. Porównanie.
B. Personifikacja.
C. Aliteracja.
D. Epitet.
PGF.08 Pytanie 1 287
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z napisów został wykonany przy użyciu kroju pisma typu gotyk?

Ilustracja do pytania 7
A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
PGF.08 Pytanie 1 288
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą operację należy wykonać w utworzonej w arkuszu kalkulacyjnym bazie danych w celu wyświetlenia tylko i wyłącznie informacji o zleceniu dla konkretnego klienta, zrealizowanym we wskazanym miesiącu i dotyczącym projektu określonych nośników reklamowych?

A. Recenzowanie.
B. Filtrowanie.
C. Konsolidowanie.
D. Sortowanie.
PGF.08 Pytanie 1 289
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z projektowanych przekazów reklamowych napoju alkoholowego typu piwo jest prawnie niedozwolony?

A. Telewizyjny spot reklamowy, w którym kierowca rajdowy na mecie wznosi toast piwem, a następnie delektuje się nim z kolegami.
B. Kinowy spot reklamowy, który będzie emitowany przed filmem dla osób dorosłych, którego projekcja rozpocznie się o godzinie 23:30.
C. Plakat na tablicy reklamowej browaru (20% powierzchni reklamy stanowi napis informujący o szkodliwości spożywania alkoholu).
D. Plakat reklamowy w pubie ze sloganem "Nowa butelka, ten sam dobry smak".
PGF.08 Pytanie 1 290
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj pytania, przygotowany do przeprowadzenia wywiadu bezpośredniego, przedstawiono w ramce?

Ilustracja do pytania 10
A. Filtrujące.
B. Kontrolne.
C. Otwarte.
D. Metryczkowe.
PGF.08 Pytanie 1 291
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym rysunku przedstawiono sposób aranżacji sali sprzedaży typu ruszt?

Ilustracja do pytania 11
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
PGF.08 Pytanie 1 292
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu wywołania napięcia i emocji w radiowym spocie reklamowym ubezpieczeń samochodowych umieszczono nagły dźwięk zderzenia/kolizji. Którą formę dźwiękową wykorzystano w tym przekazie?

A. Podkład muzyczny stanowiący tło przekazu.
B. Dżingiel.
C. Podkład muzyczny związany z treścią przekazu.
D. Efekt dźwiękowy.
PGF.08 Pytanie 1 293
Zarządzanie kampanią reklamową

Który materiał POS w postaci wiszącego elementu obracającego się pod wpływem ruchu powietrza został przedstawiony na rysunku?

Ilustracja do pytania 13
A. Topper.
B. Shelf talker.
C. Display.
D. Dangler.
PGF.08 Pytanie 1 294
Zarządzanie kampanią reklamową

Który element logo przedstawiony na zamieszczonym rysunku oznaczono strzałką?

Ilustracja do pytania 14
A. Sygnet.
B. Tagline.
C. Kaligraf.
D. Logotyp.
PGF.08 Pytanie 1 295
Zarządzanie kampanią reklamową

Do czego wykorzystywana jest w programach komputerowych technika morphingu?

A. Analizy danych liczbowych.
B. Tworzenia animacji.
C. Edycji tekstu.
D. Korekty dźwięku.
PGF.08 Pytanie 1 296
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, właściciel butiku z ekskluzywną odzieżą damską, zamówił reklamę wystawienniczą w postaci aranżacji wystawy sklepowej. W której formie najlepiej przedstawić klientowi projekt reklamy do akceptacji?

A. Wizualizacji komputerowej.
B. Proofu analogowego.
C. Proofu cyfrowego.
D. Briefu reklamowego.
PGF.08 Pytanie 1 297
Zarządzanie kampanią reklamową

Który symbol umieszczony obok logo firmy oznacza znak towarowy zarejestrowany w urzędzie patentowym?

Ilustracja do pytania 17
A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
PGF.08 Pytanie 1 298
Zarządzanie kampanią reklamową

Przekaz reklamowy został zamieszczony na papierowej opasce (taśmie) obejmującej czasopismo, która powoduje otworzenie się magazynu na artykule sponsorowanym. Reklama prasowa zaprojektowana w tej formie to

Ilustracja do pytania 18
A. banderola.
B. french door.
C. french gate.
D. brasilian cover.
PGF.08 Pytanie 1 299
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem kampanii reklamowej jest poinformowanie klientów o otwarciu w Katowicach nowego oddziału sieciowej restauracji. Która z wymienionych form reklamy zapewni najlepsze dotarcie do grupy docelowej, którą stanowią mieszkańcy Katowic i okolic?

A. Spot radiowy w Radiu Bielsko.
B. Ogłoszenie modułowe w dzienniku ogólnopolskim.
C. Spot w TVP3 Katowice.
D. Plakat umieszczony przed restauracją.
PGF.08 Pytanie 1 300
Zarządzanie kampanią reklamową

Do czego służy program komputerowy, którego okno przedstawiono na rysunku?

Ilustracja do pytania 20
A. Tworzenia animacji.
B. Obróbki plików dźwiękowych.
C. Tworzenia grafiki rastrowej.
D. Tworzenia grafiki wektorowej.
PGF.08 Pytanie 1 301
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą wersję spotu reklamowego opisano w ramce?

Ilustracja do pytania 21
A. Animatik.
B. Storyboard.
C. Master.
D. Fotomatik.
PGF.08 Pytanie 1 302
Zarządzanie kampanią reklamową

Które zjawisko polegające na przełączaniu kanałów telewizyjnych przez oglądającego ma znaczenie przy planowaniu kolejności emisji spotów w bloku?

A. Mailing.
B. Telemarketing.
C. Zapping.
D. Intermedia.
PGF.08 Pytanie 1 303
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych mediów spełnia wymagania określone w strategii reklamy firmy, podane w ramce?

Ilustracja do pytania 23
A. Telewizja.
B. Outdoor.
C. Kino.
D. Radio.
PGF.08 Pytanie 1 304
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykresu przedstawiającego poziom oglądalności pewnej stacji telewizyjnej wybierz najkorzystniejszy czas emisji spotu reklamowego adresowanego do grupy docelowej, czyli osób w wieku powyżej 65 lat.

Ilustracja do pytania 24
A. 9:30 - 10:30
B. 7:30 - 8:30
C. 15:00 - 16:00
D. 19:30 - 20:30
PGF.08 Pytanie 1 305
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą metodę oceny projektu przekazu reklamowego, pod kątem reakcji odbiorcy reklamy, przedstawiono na ilustracji?

Ilustracja do pytania 25
A. VOPAN (analiza wysokości głosu).
B. Eye-tracking (oko-kamera).
C. Audiometryczną.
D. Psychogalwaniczną.
PGF.08 Pytanie 1 306
Zarządzanie kampanią reklamową

Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4200,00 zł.

Ilustracja do pytania 26
A. 6 emisji.
B. 7 emisji.
C. 8 emisji.
D. 12 emisji.
PGF.08 Pytanie 1 307
Zarządzanie kampanią reklamową

Nieuczciwa praktyka polegająca na rejestrowaniu różnych wariantów domen internetowych znanych marek i ich sprzedaż po zawyżonej cenie firmom, które nie zarejestrowały wcześniej takich domen, to

A. typosquatting.
B. cybersquatting.
C. linking.
D. framing.
PGF.08 Pytanie 1 308
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych etapów produkcji spotu radiowego jest realizowany najpóźniej?

A. Dobór lektora.
B. Dodawanie efektów dźwiękowych i usuwanie szumów.
C. Komponowanie podkładu muzycznego.
D. Analiza briefu reklamowego.
PGF.08 Pytanie 1 309
Zarządzanie kampanią reklamową

W oparciu o zamieszczony fragment umowy o emisję reklamy prasowej określ wysokość zaliczki, jaką zamawiający ma umieścić na poleceniu przelewu na rzecz wydawcy reklamy.

Ilustracja do pytania 29
A. 1 375,00 zł
B. 1 691,25 zł
C. 3 382,50 zł
D. 1 058,75 zł
PGF.08 Pytanie 1 310
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych papierów to według klasyfikacji handlowej papier niskogramaturowy powlekany?

A. LWU (light weight uncoated).
B. MFC (machine finished coated).
C. LWC (light weight coated).
D. HWC (high weight coated).
PGF.08 Pytanie 1 311
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile czasu potrzeba, aby zrealizować zamówienie klienta dotyczące wydruku zatwierdzonego wzoru wizytówki?

Ilustracja do pytania 31
A. 130 minut.
B. 230 minut.
C. 125 minut.
D. 170 minut.
PGF.08 Pytanie 1 312
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną liczbę rolek folii termotransferowej należy zamówić, aby wykonać nadruk 500 szt. kół o promieniu 11,5 cm? Rolka folii ma szerokość 50 cm i długość 20 mb, będzie wykorzystana optymalnie, a fragmenty folii nie będę sklejane.

Ilustracja do pytania 32
A. 3 rolki.
B. 1 rolkę.
C. 5 rolek.
D. 6 rolek.
PGF.08 Pytanie 1 313
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Spot telewizyjny.
B. Animacja komputerowa.
C. Plakat wielkoformatowy.
D. Spot radiowy.
PGF.08 Pytanie 1 314
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z wymienionych narzędzi należy użyć, aby uzyskać kształty zawieszek przedstawione na ilustracji?

Ilustracja do pytania 34
A. Falcerki.
B. Wykrojnika.
C. Kalandra.
D. Rakli.
PGF.08 Pytanie 1 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Który proces należy zastosować, aby uzyskać efekt uszlachetniania papieru przedstawiony na rysunku, polegający na nadaniu powierzchni papieru struktury płótna, tak by zyskała ona ciekawszy wygląd i była niepowtarzalna w dotyku?

Ilustracja do pytania 35
A. Gumowanie.
B. Brązowanie.
C. Cold-stamping.
D. Kalandrowanie.
PGF.08 Pytanie 1 316
Zarządzanie kampanią reklamową

Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku na torbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze 40°C, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy.

Ilustracja do pytania 36
A. XXX
B. VVV
C. ZZZ
D. YYY
PGF.08 Pytanie 1 317
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie graficznej prezentacji udziału poszczególnych segmentów rynku reklamy w pewnym roku określ, jaki był udział segmentu czasopism w porównaniu z segmentem radia.

Ilustracja do pytania 37
A. Większy o 4 punkty procentowe.
B. Mniejszy o 3 punkty procentowe.
C. Mniejszy o 2 punkty procentowe.
D. Większy o 9,5 punkta procentowego.
PGF.08 Pytanie 1 318
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocenę jakości reklamy prasowej przeprowadzono metodą rozpoznania. Test przeprowadzono w grupie 300 osób, stałych czytelników czasopisma, którym zadano 3 pytania. Który odsetek osób poddanych testowi zapamiętało ogłoszenie w stopniu najwyższym?

Ilustracja do pytania 38
A. 33%
B. 62%
C. 75%
D. 42%
PGF.08 Pytanie 1 319
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt efektywnego dotarcia do 1% grupy docelowej, jeśli kampania reklamowa kosztowała 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności kampanii reklamowej wynosił 25 punktów.

A. 5 303,03 zł
B. 43 750,00 zł
C. 7 000,00 zł
D. 131 250,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 320
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz liczbę użytkowników, jeśli w badanym okresie w witrynie internetowej A reklamę nowego modelu motocykla odsłoniło 10% grupy docelowej, czyli mężczyzn w wieku od 18 do 45 lat korzystających z Internetu.

Ilustracja do pytania 40
A. 2 101 300 osób
B. 236 500 osób
C. 210 130 osób
D. 214 500 osób