Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. zapoznanie się z ofertą w ulotce reklamowej
B. uświadomienie potrzeby
C. ocena opcji
D. analiza porównawcza
Zarządzanie kampanią reklamową
Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki
A. lingwistycznej
B. segregacji
C. projekcyjnej
D. trójkąta
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?
A. PEST
B. SWOT
C. Pięciu sił Portera
D. Portfelową
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty
A. w strategii
B. w ofercie handlowej
C. w liście przewodnim
D. w briefie
Zarządzanie kampanią reklamową
Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu
A. Veblena
B. owczego pędu
C. super produktu
D. snobizmu
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest merchandising?
A. Metodą budowania wizerunku firmy
B. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
C. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
D. Rodzajem badania i analizy rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza marketingowa zrealizowana za pomocą kwestionariusza, którego wynik jest liczbą, nazywana jest badaniem
A. ilościowym
B. jakościowym
C. panelowym
D. wtórnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, pragnąc, aby komunikat uświadomił widzowi, że dzięki jego luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz wejdzie w świat nowych, wymarzonych doświadczeń i możliwości. Jaką metodę prezentacji produktu należy zastosować?
A. Scenkę rodzajową z życia
B. Rekomendację
C. Styl życia
D. Demonstrację
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii
A. okresowej
B. pulsacyjnej
C. ciągłej
D. równomiernego rozkładu
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji
A. masowej
B. ekskluzywnej
C. intensywnej
D. selektywnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?
A. Geograficznej
B. Demograficznej
C. Ekonomicznej
D. Behawioralnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiego kanału dystrybucji korzysta producent, który sprzedaje swoje wyroby bez udziału pośredników bezpośrednio do nabywcy?
A. Bezpośredniego
B. Krótkiego pośredniego
C. Długiego pośredniego
D. Korporacyjnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykres przedstawia kształtowanie się wydatków na działania promocyjne w spółce w okresie pięciu lat. W którym roku zanotowano najniższy poziom wydatków środków pieniężnych na reklamę?

A. 2013
B. 2014
C. 2011
D. 2012
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak można by ulepszyć obsługę klientów?
A. otwartym
B. zamkniętym
C. półzamkniętym
D. półotwartym
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?
A. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
B. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
C. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
D. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
PGF.08 Pytanie 1296
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?
A. .pdf
B. .doc
C. .xls
D. .docx
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?
A. Outdoor.
B. Radio.
C. Telewizję.
D. Direct mail.
Zarządzanie kampanią reklamową
Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu
A. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
B. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
C. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
D. jasnym, z niską wilgotnością.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju
A. mobil
B. megabus
C. fullback
D. busboard
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?
A. CATI
B. PAPI
C. CAPI
D. CAWI
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów znajduje swoje zastosowanie?
A. jedna ze stron sporu chce pozwolić innym się uspokoić i umożliwić podjęcie konstruktywnych działań
B. konieczne jest znalezienie rozwiązania, które uwzględnia racje obu stron, ponieważ obie są zbyt istotne
C. trzeba stworzyć sprzyjający klimat do rozwiązania innych problemów spornych
D. należy szybko zareagować, np. w sytuacji zagrożenia
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?
A. Ciągłą
B. Sezonową
C. Skokową
D. Pulsacyjną
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet
A. postprodukcji
B. medialny
C. storyboardu
D. kreacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedną z cech tego rodzaju reklamy jest m.in. brak nietrwałości komunikatu. Dotyczy to reklamy
A. radiowej
B. telewizyjnej
C. drukowanej
D. filmowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jaki jest koszt dotarcia do jednego procenta odbiorców z określonej grupy, należy przeanalizować wyniki parametru kosztowego
A. CPT
B. CCS
C. CPP
D. COW
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?
A. Przygotowanie mastera
B. Przygotowanie shooting boardu
C. Opracowanie storyboardu
D. Wykonanie animatiku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?
A. Logotyp
B. Patent
C. Licencja
D. Znak towarowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Efektywność kampanii marketingowej jest ściśle związana
A. z typem produktu.
B. z wydatkami na emisję reklam.
C. z zawartością reklam.
D. z wydatkami na produkcję reklam.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient przechodzi przez wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji. Oznacza to, że dokonuje zakupów w sposób
A. rozważny
B. niezorganizowany
C. rutynowy
D. spontaniczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest pierwsze zadanie w procesie produkcji spotu reklamowego, które agencja reklamowa powinna pokazać swojemu klientowi?
A. Udźwiękowienie
B. Animatic
C. Storyboard
D. Casting
Zarządzanie kampanią reklamową
W jaki sposób ustala się koszt dotarcia do tysiąca osób w obrębie grupy docelowej, używając wskaźnika?
A. GRP
B. TRP
C. CPT
D. CPP
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?
A. 3 900,00 zł
B. 900,00 zł
C. 690,00 zł
D. 1 590,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w dziale obsługi klienta w agencji reklamowej, która codziennie kontaktuje się z klientami oraz kontroluje przebieg różnych działań reklamowych, nazywa się Account
A. Director
B. Assistant
C. Executive
D. Supervisor
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium umożliwia prezentację ciekawej reklamy w formie audiowizualnej?
A. Telewizja
B. Outdoor
C. Radio
D. Prasa
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?
A. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
B. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych
C. Reklama w formie spotów radiowych
D. Materiały typu POS
Zarządzanie kampanią reklamową
Dobrze zadbany i estetyczny wygląd, właściwa prezentacja oraz wysoki poziom kultury obsługi to kluczowe aspekty rozmowy sprzedażowej
A. telefonicznej
B. e-mailowej
C. osobistej
D. listownej
Zarządzanie kampanią reklamową
Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do
A. systemów wystawienniczych
B. banerów internetowych
C. reklamy radiowej
D. reklamy mobilnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się ostatni element strategii reklamy 6M?
A. Morfing
B. Mailing
C. Measurement
D. Master
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji umowy sprzedaży produktu powinno się
A. dostosować strategię negocjacji do charakteru osób, a nie do problematyki
B. dążyć do znalezienia sposobów na uzyskanie wzajemnych korzyści
C. koncentrować się na przyjęciu dominującej pozycji w negocjacjach
D. upierać się przy wykorzystaniu subiektywnych kryteriów
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie wody toaletowej, która odwołuje się do aromatu, stosuje się apel
A. seksualny
B. racjonalny
C. moralny
D. emocjonalny