Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki

A. lingwistycznej
B. segregacji
C. projekcyjnej
D. trójkąta
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?

A. PEST
B. SWOT
C. Pięciu sił Portera
D. Portfelową
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty

A. w strategii
B. w ofercie handlowej
C. w liście przewodnim
D. w briefie
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu

A. Veblena
B. owczego pędu
C. super produktu
D. snobizmu
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, pragnąc, aby komunikat uświadomił widzowi, że dzięki jego luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz wejdzie w świat nowych, wymarzonych doświadczeń i możliwości. Jaką metodę prezentacji produktu należy zastosować?

A. Scenkę rodzajową z życia
B. Rekomendację
C. Styl życia
D. Demonstrację
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii

A. okresowej
B. pulsacyjnej
C. ciągłej
D. równomiernego rozkładu
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji

A. masowej
B. ekskluzywnej
C. intensywnej
D. selektywnej
PGF.08 Pytanie 1291
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?

A. Geograficznej
B. Demograficznej
C. Ekonomicznej
D. Behawioralnej
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykres przedstawia kształtowanie się wydatków na działania promocyjne w spółce w okresie pięciu lat. W którym roku zanotowano najniższy poziom wydatków środków pieniężnych na reklamę?

Ilustracja do pytania 13
A. 2013
B. 2014
C. 2011
D. 2012
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?

A. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
B. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
C. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
D. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Outdoor.
B. Radio.
C. Telewizję.
D. Direct mail.
Zarządzanie kampanią reklamową

Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu

A. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
B. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
C. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
D. jasnym, z niską wilgotnością.
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów znajduje swoje zastosowanie?

A. jedna ze stron sporu chce pozwolić innym się uspokoić i umożliwić podjęcie konstruktywnych działań
B. konieczne jest znalezienie rozwiązania, które uwzględnia racje obu stron, ponieważ obie są zbyt istotne
C. trzeba stworzyć sprzyjający klimat do rozwiązania innych problemów spornych
D. należy szybko zareagować, np. w sytuacji zagrożenia
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?

A. Ciągłą
B. Sezonową
C. Skokową
D. Pulsacyjną
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?

A. Przygotowanie mastera
B. Przygotowanie shooting boardu
C. Opracowanie storyboardu
D. Wykonanie animatiku
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?

A. Logotyp
B. Patent
C. Licencja
D. Znak towarowy
PGF.08 Pytanie 1312
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?

A. 3 900,00 zł
B. 900,00 zł
C. 690,00 zł
D. 1 590,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w dziale obsługi klienta w agencji reklamowej, która codziennie kontaktuje się z klientami oraz kontroluje przebieg różnych działań reklamowych, nazywa się Account

A. Director
B. Assistant
C. Executive
D. Supervisor
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?

A. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
B. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych
C. Reklama w formie spotów radiowych
D. Materiały typu POS
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do

A. systemów wystawienniczych
B. banerów internetowych
C. reklamy radiowej
D. reklamy mobilnej
PGF.08 Pytanie 1319
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy sprzedaży produktu powinno się

A. dostosować strategię negocjacji do charakteru osób, a nie do problematyki
B. dążyć do znalezienia sposobów na uzyskanie wzajemnych korzyści
C. koncentrować się na przyjęciu dominującej pozycji w negocjacjach
D. upierać się przy wykorzystaniu subiektywnych kryteriów