Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. kreowanie wizerunku marki
B. wzmacnianie lojalności wśród klientów
C. modyfikacja postaw odbiorców
D. zwiększenie efektywności sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię analizy SWOT firmy można przypisać do braku funduszy w budżecie na kampanie reklamowe w nadchodzącym roku?
A. Słabe strony
B. Silne strony
C. Ryzyka
D. Możliwości
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie pytanie powinno być zadane przy określaniu celów reklamowych?
A. Gdzie i w jakim czasie reklama będzie emitowana?
B. Co trzeba zrobić, aby zrealizować cele marketingowe?
C. Jakie informacje zostaną zawarte w reklamie?
D. Co powinny zapamiętać odbiorcy z reklamy?
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje stworzyć bazę danych dla swoich klientów. Jakie oprogramowanie komputerowe powinno być w tym celu użyte?
A. Aplikacja graficzna
B. Program do prezentacji
C. Program do edycji tekstu
D. Arkusz kalkulacyjny
PGF.08 Pytanie 1325
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonej tabeli wybierz medium główne i wspomagające, które należy zastosować w reklamie jogurtu "Yogo MEN", w grupie docelowej 24÷35-letnich pracowników biurowych, dbających o zdrowie, którzy są młodymi ojcami.
Zmiana stylu życia młodych ojców w wyniku pojawienia się pierwszego dziecka w rodzinie | |
---|---|
Zmiana zachowań | Nowe wydatki |
Ograniczenie wyjazdów weekendowych, wyjść do kina i restauracji. | Jedzenie dla dziecka, lekarstwa, pampersy. |
Oszczędność- mniej gazet, czasopism, książek i płyt CD. | Internetowa wypożyczalnia filmów, kino domowe. |
Ograniczenie wydatków na ubrania i drobne zachcianki. | Ubranka dla dziecka, wózek, zabawki. |
Dbałość o zdrowie, sport, rzucenie palenia. | Kupowanie naturalnych, zdrowych produktów żywnościowych, spacery. |
A. Internet i reklama zewnętrzna.
B. Internet i kino.
C. Radio i gazeta codzienna.
D. Telewizja i czasopismo kolorowe.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?
A. Pół-na pół
B. Wygrany-przegrany
C. Wygrany-wygrany
D. Przegrany-przegrany
Zarządzanie kampanią reklamową
Producenci sprzętu AGD, sprzedając swoje wyroby z wykorzystaniem ograniczonej liczby punktów sprzedaży z uwagi na potrzebę stworzenia odpowiednich warunków handlowych, stosują dystrybucję
A. selektywną
B. ekskluzywną
C. intensywną
D. wyłączną
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku należy zastosować dla dokumentu z próbą nagranego dżingla reklamowego przeznaczonego dla klienta?
A. .jpg
B. .cdr
C. .mp3
D. .ppt
PGF.08 Pytanie 1329
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?
A. Spot reklamowy w radiu regionalnym
B. Spot reklamowy w radiu lokalnym
C. Ogłoszenie w prasie codziennej
D. Plakat w formie billboardu
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego elementu oznaczonego znakiem zapytania brakuje w załączonym cenniku reklamy internetowej?
SERWISY | BILLBOARD RECTANGLE SKYSCRAPER | EXPAND BILLBOARD EXPAND SKYSCRAPER | TOPLAYER BRANDMARK POP-UP | BOX REKLAMOWY 314x210 | INTERSTITIAL |
---|---|---|---|---|---|
? | |||||
Strona główna | 90,00 zł | 140,00 zł | 150,00 zł | 150,00 zł | 180,00 zł |
Run-On-Site | 60,00 zł | 70,00 zł | 80,00 zł | - | 90,00 zł |
Serwisy z I poziomu cenowego | 135,00 zł | 210,00 zł | 240,00 zł | 320,00 zł | |
Serwisy z II poziomu cenowego | 80,00 zł | 90,00 zł | 100,00 zł | 120,00 zł |
A. Nazwy produktu reklamowego.
B. Liczby emisji.
C. Autora reklamy.
D. Miejsca na stronie serwisu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo
A. budowlane
B. gospodarcze
C. handlowe
D. cywilne
Zarządzanie kampanią reklamową
Każdy konsument, który sądzi, że w innym sklepie znajdzie lepszy towar oraz otrzyma lepszą obsługę, to konsument
A. zdecydowany
B. nieufny
C. innowacyjny
D. lojalny
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?
A. Handlowy
B. Terminowy
C. Gotówkowy
D. Ilościowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który wchodzi do sklepu i zwraca się do sprzedawcy mówiąc: "Zauważył Pan, przyszedłem tutaj po..." i rozgląda się po półkach, jest klientem
A. analitykiem
B. komputerowcem
C. słuchowcem
D. wzrokowcem
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędziami promocji nie są klasyfikowane
A. sprzedaż osobista.
B. marketing.
C. public relations.
D. reklama.
Zarządzanie kampanią reklamową
W której metodzie zbierania informacji wykorzystywane jest ustawienie sali pokazane na rysunku?

A. Ankiecie audytoryjnej
B. Delficką
C. Burzy mózgów
D. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Podział rynku stosowany w tworzeniu kampanii reklamowej nazywamy
A. osiągnięcie indywidualnego klienta za pomocą różnych instrumentów marketingowych
B. określenie grup konsumentów, które są nieistotne z perspektywy dużego przedsiębiorstwa
C. podział rynku według wskazanych kryteriów na dość jednorodne i rozłączne grupy konsumentów
D. wyznaczenie grupy docelowej w jednorodnych działaniach oraz badaniach marketingowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?
A. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
B. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
C. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
D. Odzyskanie dawnych klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą z metod badania stopnia dotarcia do świadomości odbiorców obrazuje przedstawiona grafika?

A. Eyetracking.
B. Ocenę konsumentów.
C. Czytelność ogłoszenia.
D. Metodę rozpoznawania.
Zarządzanie kampanią reklamową
Potrzeby biologiczne to
A. pragnienie miłości, przyjaźni, akceptacji wśród innych
B. pragnienie konkretnych dóbr służących do zaspokajania najważniejszych potrzeb
C. wszystkie potrzeby zaspokajane w trakcie życia
D. potrzeby, które nie odnoszą się do konkretnych przedmiotów, lecz do ogólnych warunków życia, np. pragnienie, jedzenie, sen
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa "X-line" koncentruje się głównie na kreowaniu nazw dla firm, usług oraz produktów. Profesjonalne stworzenie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, a także lepsze dotarcie do klientów i zapadnięcie im w pamięć. Jaki jest zasadniczy obszar działalności tej agencji?
A. Marketing szeptany
B. Marketing kreatywny
C. Copywriting
D. Naming
PGF.08 Pytanie 1342
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie czynniki mają znaczenie dla klienta agencji reklamowej przy wyborze produktów o dużej efektywności, biorąc pod uwagę różnorodność cenową i celów promocyjnych oferowanych przez agencję?
A. Uczuciowymi
B. Racjonalnymi
C. Etycznymi
D. Nieracjonalnymi
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie całkowita cena brutto za 2 500 egzemplarzy ulotek w formacie A5, jeśli agencja dodaje 15% narzuty, cena netto jednostkowa wynosi 0,30 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 875,25 zł
B. 750,00 zł
C. 1 060,88 zł
D. 250,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile czasu potrzeba, aby zrealizować zamówienie klienta dotyczące wydruku zatwierdzonego wzoru wizytówki?
Parametry zlecenia:
Parametry technologiczne:
|
A. 170 minut.
B. 130 minut.
C. 125 minut.
D. 230 minut.
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tworzenia korespondencji seryjnej dla klientów agencji reklamowej wykorzystuje się program
A. Picasa
B. Excel
C. Word
D. Pixcel
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient agencji reklamowej oczekuje gwarancji, że materiały reklamowe będą wydrukowane na papierze, którego produkcja przebiegała z uwzględnieniem minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko leśne. Pracownik agencji reklamowej realizując to zlecenie, powinien sprawdzić, czy na opakowaniu papieru widnieje znak

A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi
A. poprzez promocję sprzedaży
B. przy użyciu mediów
C. w sposób bezosobowy
D. za pieniądze
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?
Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017 | ||
---|---|---|
Godzina emisji | Ilość spotów | Cena spotu, zł |
6:00-8:00 | 1 | 70,00 |
6:00-8:00 | 5 | 66,50 |
6:00-8:00 | 10 | 63,00 |
A. Sezonowy.
B. Ilościowy.
C. Promocyjny.
D. Gotówkowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Największy kontrast w tworzonych materiałach reklamowych osiąga się przy użyciu kolorów
A. komplementarnych
B. przynależących do gamy zimnej
C. leżących obok siebie w palecie barw
D. przynależących do gamy ciepłej
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokumentem wydawanym przez kupującego, którego celem jest poprawienie błędu w zakresie podania adresu nabywcy, jest
A. paragon fiskalny
B. faktura
C. nota korygująca
D. rachunek
Zarządzanie kampanią reklamową
Szybkość oraz łatwość w montażu i demontażu, a także możliwość wielokrotnego użycia do oklejania auta to charakterystyka folii
A. magnetycznej
B. izotermicznej
C. translucentnej
D. bąbelkowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych programów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office jest najskuteczniejszy do przeprowadzania obliczeń oraz tworzenia wykresów?
A. Excel
B. Access
C. Power Point
D. Word
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych formatów ulotek zapewnia największą przestrzeń reklamową?
A. A4
B. A5
C. A6
D. DL
PGF.08 Pytanie 1354
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak złożyć zgłoszenie do konkursu efektywności EFFIE?
A. poprzez uzupełnienie formularza elektronicznego na witrynie Ministerstwa Rozwoju i Technologii
B. przez e-mail
C. w formie listu poleconego
D. korzystając z platformy konkursowej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
Zarządzanie kampanią reklamową
W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?
A. 27,8%
B. 16,7%
C. 38,5%
D. 23,5%
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedsiębiorstwo planuje osiągnąć najwyższą skuteczność oddziaływania na potencjalnych klientów. W tym celu powinna być wykorzystana reklama
A. zewnętrzna
B. pocztowa
C. telewizyjna
D. radiowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Do mediów klasyfikowanych jako ATL nie zalicza się
A. radio
B. telewizja
C. prasa
D. broszura
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim programie telewizyjnym warto umieścić reklamę środka do pielęgnacji skóry, aby trafić do kobiet poszukujących programów oferujących opinie i porady ekspertów?

A. Pora dla Ciebie
B. Zrób sobie chwilę przerwy
C. Kobieta o brzasku
D. Kobieta o wczesnym poranku
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia? Działa do ośmiu razy dłużej!!!!
A. Teaser.
B. Spotler.
C. Advergaming.
D. Interstitial.
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt wydruku 100 ulotek z wykorzystaniem drukarki laserowej wynosi 11,70 zł. Jaką cenę powinno się umieścić w cenniku za wydruk 300 ulotek, jeśli różnica w cenach za wydrukowanie 200 i 100 oraz 300 i 200 ulotek wynosi 5,85 zł?
A. 5,85 zł
B. 23,40 zł
C. 17,55 zł
D. 35,10 zł