Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj pytania, przygotowany do przeprowadzenia wywiadu bezpośredniego, przedstawiono w ramce?

Czy w ostatnim miesiącu widział Pan reklamę naszego produktu?

  • TAK (proszę przejść do pytania nr 7)
  • NIE (proszę przejść do pytania nr 11)

A. Metryczkowe.
B. Kontrolne.
C. Filtrujące.
D. Otwarte.
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych dotyczącej klientów jest

A. ustalenie celu, do którego ma służyć baza danych
B. budowanie systemów zaawansowanego wyszukiwania
C. wstępne podpisanie umowy z ekspertami od oprogramowania
D. opracowanie algorytmów sortujących
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama oraz promocja piwa są dozwolone pod warunkiem, że

A. jest emitowana w telewizji w godzinach od 6:00 do 20:00
B. nie budzi skojarzeń z osiągnięciami zawodowymi
C. łączy spożywanie alkoholu z aktywnością fizyczną
D. przedstawia abstynencję lub umiarkowane spożycie alkoholu w negatywny sposób
Zarządzanie kampanią reklamową

W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), który opisuje wpływ reklamy na odbiorcę, występują kolejno:

A. potrzeba, zainteresowanie, pragnienie, działanie
B. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
C. pragnienie, nakłanianie, uwaga, działanie
D. uwaga, nakłanianie, zainteresowanie, działanie
Zarządzanie kampanią reklamową

Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje

A. sztancowania
B. falcowania
C. pasowania
D. bigowania
PGF.08 Pytanie 1367
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to

A. stale narzekający klienci
B. ostrożni optymiści
C. nieufni liderzy
D. innowatorzy
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z parametrów medialnych zestawia zasięg danego medium reklamowego w grupie docelowej z zasięgiem w całej populacji?

A. Affinity index
B. Opportunity to see
C. Effective freguency
D. Opportunity to hear
PGF.08 Pytanie 1369
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład

A. reklamy w kinach
B. telemarketingu
C. reklamy w punktach sprzedaży
D. reklamy zewnętrznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 30 czerwca 2011 r. dotyczącym szczegółowych zasad lokowania produktów, programy telewizyjne, w których znajdują się lokowane towary, powinny być oznaczone graficznie na początku, na końcu oraz w chwili wznowienia po przerwie reklamowej lub telesprzedaży. Każde takie oznaczenie powinno trwa

A. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
B. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
C. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
D. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?

A. Kontrolne.
B. Kreatywne.
C. Analizujące.
D. Prognostyczne.
Zarządzanie kampanią reklamową

Postawy sprzedawcy, które koncentrują się na zrozumieniu potrzeb klienta, wspieraniu go w określaniu jego interesów oraz podejmowaniu trafnych decyzji, a także poświęcaniu mu dużej ilości czasu, sugerują pracę z klientem według programu

A. problemy
B. negocjujący
C. zgodny
D. cele
Zarządzanie kampanią reklamową

W ubiegłym roku firma reklamowa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży banerów. To sugeruje, że największy zysk uzyskała z

A. konstrukcji wielkogabarytowych
B. druku akcydensowego
C. druku wielkoformatowego
D. reklam na pojazdach
Zarządzanie kampanią reklamową

Większość klientów korzystających z usług salonu kosmetycznego to osoby, które są mniej wrażliwe na zmiany cen oraz chętnie polecają salon innym. Jak nazywają się tacy klienci?

A. maruderzy
B. lojalni
C. innowatorzy
D. naśladowcy
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?

A. OTS
B. CTP
C. GRP
D. CPP
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa jest zaangażowana w kampanię promocyjną turystyki w województwie warmińsko-mazurskim. Głównym celem tej kampanii jest uwydatnienie uroków przyrody danego regionu oraz zwiększenie liczby przyjeżdżających polskich turystów. Najskuteczniejszą formą reklamy w tej sytuacji okaże się

A. audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej
B. spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
C. plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie
D. ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa podejmuje się wykonania wywiadu dotyczącego jakości serwisu pogwarancyjnego wiodącego producenta urządzeń AGD. Na prośbę klienta, wywiad zostanie przeprowadzony metodą CATI, czyli z zastosowaniem ankiety.

A. opakowaniowej
B. telefonicznej
C. audytoryjnej
D. pocztowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną ilość tkaniny należy zamówić, aby można było wykonać 20 banerów oczkowanych o wymiarach 1x2 m, przy założeniu, że w hurtowni dostępna jest tylko tkanina o szerokości 1,20 m, a straty wynikające ze stosowanej technologii produkcji sięgają 10% materiału? Nie dopuszcza się sklejania kawałków tkaniny w większą całość.

Ilustracja do pytania 22
A. 40 m
B. 44 m
C. 22 m
D. 20 m
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku artykułów standardowych, mało zróżnicowanych pod względem ceny i jakości oraz niezróżnicowanych marką, należy zastosować

A. sponsoring
B. promocję sprzedaży
C. reklamę
D. public relations
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z siatką FCB, zamiarem reklamy proszku do prania X, której kluczowym celem jest kształtowanie nawyku wśród konsumentów, jest

A. spełnienie moralnych potrzeb osób odbierających reklamę
B. przypominanie i utrwalanie marki
C. przekazanie szczegółowych informacji o produkcie
D. wywarcie ogromnego wrażenia na kliencie
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej podczas tworzenia prezentacji uwzględnił dane pochodzące z internetowego kursu, który umożliwia łatwe poznanie zasad tworzenia grafiki. Pracownik wykorzystał

A. referencje.
B. adresację.
C. kotwicę.
D. tutorial.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, która otrzymała zlecenie na przygotowanie spotu reklamowego, zdecydowała, że przed publikacją przeprowadzi ocenę projektu przekazu i w razie potrzeby wprowadzi poprawki. W tym celu powinna zastosować

A. metodę komparatywną
B. pretesty
C. metodę panelową
D. posttesty
PGF.08 Pytanie 1387
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się sprzedażą materiałów do druku zdecydowała się na przeprowadzenie badań marketingowych. Wybór próby do badania wymaga wcześniejszego ustalenia, kto lub co może dostarczyć istotnych informacji, co oznacza określenie

A. jednostki badawczej
B. populacji generalnej
C. wielkości próby
D. listy osób uczestniczących w badaniu
Zarządzanie kampanią reklamową

Główną wadą reklamy w kinie, emitowanej przed rozpoczęciem filmu, jest

A. możliwość zignorowania reklamy przez większą część widzów
B. nagromadzenie spotów reklamowych
C. niemożność osiągnięcia wysokiej częstotliwości kontaktów z reklamą
D. bardzo niska skuteczność zapamiętywania komunikatu reklamowego
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?

A. skoncentrowanego
B. zróżnicowanego
C. niszowego
D. niezróżnicowanego