Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 121
Zarządzanie kampanią reklamową
A. 2 szt.
B. 9 szt.
C. 3 szt.
D. 18 szt.
PGF.08 Pytanie 122
Zarządzanie kampanią reklamową
Który model reklamowy przestawiono na rysunku?
zwrócenie uwagi odbiorcy |
wywołanie zainteresowania |
wzbudzenie chęci posiadania |
przekonanie o słuszności wyboru |
zakup |
zapewnienie satysfakcji |
A. DAGMAR
B. AIDA
C. AIDCAS
D. DIPADA
PGF.08 Pytanie 123
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiego kanału dystrybucji korzysta producent, który sprzedaje swoje wyroby bez udziału pośredników bezpośrednio do nabywcy?
A. Bezpośredniego
B. Krótkiego pośredniego
C. Długiego pośredniego
D. Korporacyjnego
PGF.08 Pytanie 124
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja przygotowała ofertę w programie Microsoft Office Word. W jakim formacie powinno się przesłać ofertę do klienta, aby jak najlepiej zachować spójność dokumentu, oryginalne formatowanie, umożliwić odczyt ozdobnych czcionek oraz uniknąć zmiany wyglądu i treści dokumentu po otwarciu na urządzeniach i oprogramowaniu klienta?
A. PDF
B. DOCX
C. TXT
D. DOC
PGF.08 Pytanie 125
Zarządzanie kampanią reklamową
Najczęściej stosowaną metodą określania budżetu reklamowego przez firmy z długim stażem na rynku, które mają stabilną sprzedaż, jest metoda
A. obliczania budżetu reklamowego w oparciu o poziom konkurencji
B. zadaniowa
C. wszystko, co firma jest w stanie sfinansować
D. obliczania budżetu reklamowego jako określony procent od obrotów firmy
PGF.08 Pytanie 126
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się zbiór norm zachowań i zasad kultury osobistej, które obowiązują w sieci?
A. Etykieta
B. Etyka
C. Netykieta
D. Netmoda
PGF.08 Pytanie 127
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa podejmuje się zlecenia dotyczącego analizy znajomości marki, a więc
A. określenia stopnia świadomości marki.
B. wskazania podobieństw z markami rywalizującymi.
C. wskazania cech, które odróżniają markę od konkurencyjnych.
D. wyróżnienia marki jako tej, która jest znana konsumentowi.
PGF.08 Pytanie 128
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?
A. Telewizję
B. Internet
C. Prasę
D. Radio
PGF.08 Pytanie 129
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną
A. okazyjna
B. promocyjna
C. stała
D. umowna
PGF.08 Pytanie 130
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama stworzona w formie elektronicznej została dostarczona klientowi do zatwierdzenia w postaci pliku z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych formatów reklamowych został przygotowany dla klienta?
A. Plakat w dużych rozmiarach
B. Wizualizacja komputerowa
C. Reklama radiowa
D. Reklama telewizyjna
PGF.08 Pytanie 131
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument stworzony w edytorze tekstu, powszechnie stosowanym do przygotowywania ofert handlowych, łatwy w modyfikacji, używany w biurach agencji reklamowych, posiada rozszerzenie
A. .pptx
B. .docx
C. .jpeg
D. .pdf
PGF.08 Pytanie 132
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli przedstawiono cztery przykładowe rekordy z bazy danych o klientach. Które działanie należy podjąć, aby można było efektywniej z niej korzystać?
ID | Nazwa firmy | Imię i Nazwisko | Adres | Następny kontakt |
---|---|---|---|---|
1.2 | PHU Zośka | Zosia Knutowska | Warszawa | - |
A8 | Sklep Adam | Jan Kowalski | Warszawa ul. Kosmiczna 36 a | za tydzień |
1 | PHU | Beata Adamiak | Poznań ul. Żółta 21 | 24.08.2014 |
2 | PHU | Adam Adamiak | Myszków | za 8 dni |
A. Podział bazy na grupy.
B. Zmianę formatowania.
C. Usunięcie niektórych pól.
D. Standaryzację zapisów.
PGF.08 Pytanie 133
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze
A. satynowym 100 g
B. kredowym 90 g
C. offsetowym 80 g
D. kredowym 170 g
PGF.08 Pytanie 134
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów
A. o prawie autorskim
B. kodeksu cywilnego
C. prawa pracy
D. o prawie handlowym
PGF.08 Pytanie 135
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nie ma na celu
A. przedstawienie korzyści płynących z zakupu
B. przekazanie informacji o produkcie
C. zyskanie sympatii wszystkich odbiorców
D. wykorzystanie narzędzi marketingowych
PGF.08 Pytanie 136
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencje zajmują się tworzeniem i realizacją kampanii reklamowych w sklepach tradycyjnych
A. kreatywne
B. medialne
C. BTL
D. interaktywne
PGF.08 Pytanie 137
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów znajduje swoje zastosowanie?
A. jedna ze stron sporu chce pozwolić innym się uspokoić i umożliwić podjęcie konstruktywnych działań
B. konieczne jest znalezienie rozwiązania, które uwzględnia racje obu stron, ponieważ obie są zbyt istotne
C. trzeba stworzyć sprzyjający klimat do rozwiązania innych problemów spornych
D. należy szybko zareagować, np. w sytuacji zagrożenia
PGF.08 Pytanie 138
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma X przeprowadziła 4 emisje reklamy skierowanej do 5 osób z grupy docelowej. Wyniki analizy oglądalności tych emisji są przedstawione w tabeli obok. Jaka jest wartość wskaźnika OTS1+ po trzeciej emisji reklamy?
A. 30%
B. 50%
C. 100%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 139
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu rabat zastosowała agencja reklamowa, gdy przyznała klientowi zniżkę z okazji nadchodzącego Dnia Kobiet?
A. Funkcjonalny
B. Sezonowy
C. Okolicznościowy
D. Ilościowy
PGF.08 Pytanie 140
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje zebrane ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego wykorzystywane w kampanii reklamowej zaliczają się do źródeł danych
A. pierwotnych wewnętrznych
B. wtórnych zewnętrznych
C. wtórnych wewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 141
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?
A. zbudowanie świadomości dostępności usług
B. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
C. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
D. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
PGF.08 Pytanie 142
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?
A. Umowę kupna-sprzedaży
B. Umowę o dzieło
C. Umowę o pracę
D. Umowę agencyjną
PGF.08 Pytanie 143
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient biura reklamy, który jest zainteresowany reklamą w postaci prezentacji wyświetlanej na ekranie przy kasie w kinie, powinien zdecydować się na
A. infotix
B. mobile
C. banner
D. totem
PGF.08 Pytanie 144
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama personalizowana dostaje się do konsumenta dzięki
A. czasopismom branżowym
B. stacjom radiowym
C. nośnikom reklamowym
D. usługom pocztowym
PGF.08 Pytanie 145
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych tekstów promujących salon jubilerski AGAT został stworzony zgodnie z zasadami pisania tekstów reklamowych?
A. Salon biżuterii AGAT zapewnia świetną obsługę i czeka na swoich gości. Przyjdźcie, a nie będziecie żałować. Serdecznie zapraszamy
B. Firma AGAT zaprasza Cię do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i sama oceń jej wartość. Pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją unikalność
C. Firma AGAT zachęca do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. W branży uważa się ją za najlepszą. Oferujemy wiele unikalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest znakomita
D. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Duży wybór produktów zapewnia sukces. Czekamy na Was
PGF.08 Pytanie 146
Zarządzanie kampanią reklamową
Dźwiękowy sygnał używany w reklamach radiowych, który jest charakterystyczny dla marki bądź produktu, to
A. pop up
B. dżingiel
C. junior page
D. frontlight
PGF.08 Pytanie 147
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest
A. efekt defensywności
B. efekt satysfakcji
C. dysonans pozakupowy
D. efekt halo
PGF.08 Pytanie 148
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych sposobów przekazywania informacji stanowi część efektywnej komunikacji ustnej?
A. Ruchy rąk
B. Wyraz twarzy
C. Wypowiedź ustna
D. Kontakt fizyczny
PGF.08 Pytanie 149
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych nie służy do prowadzenia transakcji sprzedażowych?
A. Fakturant
B. Insert
C. Inkscape
D. Subiekt
PGF.08 Pytanie 150
Zarządzanie kampanią reklamową
Określenie koncepcji, oczekiwań oraz celów, stworzenie treści i jej struktury, a także zorganizowanie hostingu to kroki w tworzeniu
A. telebimu
B. strony www
C. cityscrolla
D. citylightu
PGF.08 Pytanie 151
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z wymienionych cech nie jest zaletą reklamy w internecie?
A. Interaktywność
B. Elastyczność
C. Brak ograniczeń geograficznych
D. Wysokie wydatki związane z przygotowaniem i emisją
PGF.08 Pytanie 152
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?
A. z tworzeniem relacji z klientami
B. z kooperacją międzysektorową
C. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
D. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
PGF.08 Pytanie 153
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście działań wewnętrznego public relations można zastosować
A. blog korporacyjny.
B. briefing.
C. wycieczkę prasową.
D. katalog handlowy.
PGF.08 Pytanie 154
Zarządzanie kampanią reklamową
Klasyfikacja rynku na jednorodne grupy klientów według ustalonych kryteriów określa się mianem
A. próbą
B. segmentacją
C. operatem
D. strategią
PGF.08 Pytanie 155
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby nawiązać bezpośredni kontakt interpersonalny z klientem, najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie
A. publicity
B. classifields
C. promocji dodatkowej
D. promocji osobistej
PGF.08 Pytanie 156
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość ma GRP, jeśli zasięg kampanii reklamowej wynosi 60%, a częstotliwość to 5?
A. 12
B. 60
C. 300
D. 5
PGF.08 Pytanie 157
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie składowe są niezbędne do opracowania pełnej koncepcji marketingowej 4C?
A. Wartość dla klienta, towar, cena ponoszona przez klienta, komunikacja z rynkiem
B. Wartość dla klienta, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
C. Rywalizacja, towar, komfort zakupu, cena ponoszona przez klienta
D. Rywalizacja, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
PGF.08 Pytanie 158
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku artykułów standardowych, mało zróżnicowanych pod względem ceny i jakości oraz niezróżnicowanych marką, należy zastosować
A. promocję sprzedaży
B. reklamę
C. sponsoring
D. public relations
PGF.08 Pytanie 159
Zarządzanie kampanią reklamową
Klientowi, który jest zainteresowany przeprowadzeniem kampanii reklamowej z wykorzystaniem przystanków komunikacji miejskiej, należy zaprezentować ofertę dotyczącą
A. murali
B. billboardów
C. citylightów
D. pylonów
PGF.08 Pytanie 160
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient towarzyski, miły, pełen życia i zapału, który łatwo daje ponieść się emocjom, to klient
A. choleryk
B. melancholik
C. sangwinik
D. flegmatyk