Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 121
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z planowanych reklamowych form promocji napoju alkoholowego typu piwo jest prawnie zakazana?

A. Plakat na tablicy reklamowej browaru (20% powierzchni reklamy zajmuje napis informujący o szkodliwości spożywania alkoholu)
B. Reklama telewizyjna, w której kierowca rajdowy na mecie wznosi toast piwem, a następnie delektuje się nim z przyjaciółmi
C. Plakat reklamowy w pubie z hasłem 'Nowa butelka, ten sam dobry smak'
D. Reklama kinowa, która będzie nadawana przed filmem dla dorosłych, którego projekcja rozpocznie się o godzinie 23:30
PGF.08 Pytanie 122
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?

A. Opracowanie storyboardu
B. Przygotowanie mastera
C. Wykonanie animatiku
D. Przygotowanie shooting boardu
PGF.08 Pytanie 123
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostatecznym zamiarem prezentacji towaru jest

A. wyznaczenie korzyści płynących z produktu
B. rozpoznanie wymagań klienta
C. sprzedaż produktu klientowi
D. przedstawienie właściwości towaru
PGF.08 Pytanie 124
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju temperament wykazuje klient, który posiada cechy przywódcze, dąży do praktycznych rozwiązań i skupia się na osiągnięciu określonego celu?

A. Melancholiczny
B. Choleryczny
C. Flegmatyczny
D. Sangwiniczny
PGF.08 Pytanie 125
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła uczestniczyć w procesie składania ofert na przygotowanie materiałów promocyjnych, powinna uzupełnić

A. zapytanie ofertowe
B. brief kreatywny
C. kontrofertę
D. brief reklamowy
PGF.08 Pytanie 126
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba zajmująca się cyfrową edycją zdjęć powinna przede wszystkim korzystać z programu graficznego

A. Tagged Image File Format
B. Adobe Photoshop CS
C. Graphics Interchange Format
D. Joint Photographic Experts Group
PGF.08 Pytanie 127
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soku tłoczonego z świeżych ekologicznych gruszek planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który będzie przypominał sok jabłkowy. Jakie kluczowe cele powinien obrać w trakcie kampanii promocyjnej?

A. Przypomnienie o dotychczasowych produktach firmy.
B. Poinformowanie klientów o nowym produkcie.
C. Ukazanie historii marki.
D. Zachęcenie klientów do wyboru innych marek.
PGF.08 Pytanie 128
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie

A. preferencji przyszłych nabywców
B. wysokości ponoszonych wydatków
C. cen rywali
D. największego zysku
PGF.08 Pytanie 129
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych sloganów można uznać za kontrastowy?

A. Naturalnie piękne i delikatne
B. Najmniejsza z największych przyjemności
C. Auto, które pobudzi Twoje zmysły
D. Zapiąć pasy. Włącz Radio ZET!
PGF.08 Pytanie 130
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?

A. Portfolio klientów.
B. Szczegółowego kosztorysu.
C. Zakresu świadczonych usług.
D. Potencjalnego cross-sellingu.
PGF.08 Pytanie 131
Zarządzanie kampanią reklamową

W analizie skuteczności reklamy zbadano, jak kampania reklamowa wpłynęła na wyniki sprzedaży danego produktu na dwóch zbliżonych rynkach, przy czym działania promocyjne przeprowadzono tylko na jednym z nich. W tym przypadku zastosowano

A. technikę AdEval
B. badanie segmentacyjne
C. metodę historyczną
D. test rynkowy
PGF.08 Pytanie 132
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wysokość ma stawka podatku VAT, gdy cena netto wynajmu powierzchni reklamowej billboardu wynosi
2 800,00 zł, a cena brutto 3 444,00 zł?

A. 3%
B. 23%
C. 5%
D. 8%
PGF.08 Pytanie 133
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest krótki dokument towarzyszący innym pismom, który ma na celu uzupełnienie przekazywanych razem z nim materiałów?

A. pismo przewodnie
B. prezentacja pitch
C. referencje firmowe
D. notatka służbowa
PGF.08 Pytanie 134
Zarządzanie kampanią reklamową

Zleceniodawca, który podpisał umowę na przygotowanie reklamy w prasie, zaakceptował sugestie przedstawione w briefie kreatywnym. Następnym dokumentem, który odbierze, jest tzw. layout, zawierający

A. informację o tytułach prasowych, w których pojawi się reklama
B. dokładny harmonogram publikacji reklam w prasie
C. układ modułów w reklamie prasowej
D. wizualną koncepcję graficznego układu reklamy w prasie
PGF.08 Pytanie 135
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną rozdzielczość powinien mieć plik graficzny z projektem ulotki, aby nadawał się do druku offsetowego?

A. 100 dpi
B. 200 dpi
C. 150 dpi
D. 300 dpi
PGF.08 Pytanie 136
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła rachunek za nabycie 4 roll-upów po 250,00 zł netto za sztukę, w którym nie uwzględniono przysługującego klientowi rabatu wartościowego w wysokości 10,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby poprawnie zaktualizować dane?

A. Fakturę zaliczkową
B. Notę korygującą
C. Fakturę korygującą
D. Rachunek pro forma
PGF.08 Pytanie 137
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, nie informując twórców utworu, poważnie zmieniła i wykorzystała jego fragment w reklamie telewizyjnej. Jakie prawa zostały naruszone?

A. Majętnościowe prawa autorskie
B. Prawa do własności intelektualnej
C. Osobiste prawa autorskie
D. Specjalne prawa do reklamy
PGF.08 Pytanie 138
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić

A. reklamę zewnętrzną.
B. promocję sprzedaży.
C. sponsoring.
D. publicity.
PGF.08 Pytanie 139
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie marketingowe wpłynie na klienta w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie sprzętu AGD?

A. Reklama w telewizji
B. Sprzedaż osobista
C. Wsparcie lokalnej drużyny sportowej
D. Artykuł opłacony w lokalnej gazecie
PGF.08 Pytanie 140
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?

A. Promocja sprzedaży
B. Reklama
C. Sponsoring
D. Public relations
PGF.08 Pytanie 141
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę

A. symbolizmu
B. owczego pędu
C. sprawdzianu naukowego
D. fantazji
PGF.08 Pytanie 142
Zarządzanie kampanią reklamową

W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?

A. wszystkie kobiety, które angażują się w sport
B. wszystkie kobiety, które są w wieku 40-49 lat oraz wszystkie kobiety, które uprawiają sport
C. wszystkich kobiet w przedziale wiekowym 40-49 lat
D. te kobiety w wieku 40-49 lat, które podejmują aktywność fizyczną
PGF.08 Pytanie 143
Zarządzanie kampanią reklamową

Użytkownicy, którzy kupują produkty jako pierwsi w początkowej fazie ich wprowadzania na rynek, to

A. naśladowcy
B. maruderzy
C. wczesna większość
D. innowatorzy
PGF.08 Pytanie 144
Zarządzanie kampanią reklamową

Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?

A. Komunikacyjnych
B. Medialnych
C. Behawioralnych
D. Biznesowych
PGF.08 Pytanie 145
Zarządzanie kampanią reklamową

Największy kontrast w tworzonych materiałach reklamowych osiąga się przy użyciu kolorów

A. przynależących do gamy zimnej
B. przynależących do gamy ciepłej
C. leżących obok siebie w palecie barw
D. komplementarnych
PGF.08 Pytanie 146
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów

A. zaawansowanej technologii
B. farmaceutycznych
C. żywności
D. ogrodowych
PGF.08 Pytanie 147
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjator powinien unikać

A. tendencyjnego wnioskowania.
B. unikania osądów.
C. zdolności do wyrażania emocji.
D. dążenia do uzyskania kompromisu.
PGF.08 Pytanie 148
Zarządzanie kampanią reklamową

Dźwiękowy sygnał używany w reklamach radiowych, który jest charakterystyczny dla marki bądź produktu, to

A. frontlight
B. junior page
C. pop up
D. dżingiel
PGF.08 Pytanie 149
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to

A. księga standardów CI
B. typografia firmowa
C. akcydens służbowy
D. logograf wizualny
PGF.08 Pytanie 150
Zarządzanie kampanią reklamową

Całkowity zasięg kampanii reklamowej wynosi 35%. W związku z tym, jaki może być zasięg efektywny tej samej kampanii?

A. 42%
B. 75%
C. 30%
D. 48%
PGF.08 Pytanie 151
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie skondensowanej, zazwyczaj symbolicznej formy wyrażenia wyjątkowej propozycji, mającej na celu wywołanie potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi, polega na stworzeniu

A. strategii reklamowej
B. kampanii reklamowej
C. sloganu reklamowego
D. spotu reklamowego
PGF.08 Pytanie 152
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak powinien zachować się pracownik agencji reklamowej wobec klienta, który często zmienia temat rozmowy i wydaje się niepewny swoich potrzeb?

A. Wracać do głównego wątku rozmowy
B. Nie zwracać uwagi na klienta
C. Prowadzić dyskusje na każdy poruszony temat
D. Okazywać klientowi frustrację
PGF.08 Pytanie 153
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które

A. są dostępne w sprzedaży sezonowej
B. są właśnie wprowadzane na rynek
C. posiadają charakter informacyjny
D. istnieją na rynku od dłuższego czasu
PGF.08 Pytanie 154
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, będąc na etapie wzrostu, obserwuje dynamiczny rozwój sprzedaży usług, zwiększające się zyski oraz rosnącą liczbę rywali. To wskazuje, że agencja nie powinna podejmować działań mających na celu

A. ulepszanie jakości swoich produktów i usług
B. zmianę reklamy z budującej świadomość na kształtującą preferencje
C. wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty
D. zbieranie 'plonów' ze sprzedaży i wycofanie się z rynku
PGF.08 Pytanie 155
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej

A. dominacji
B. przejęcia
C. dumpingu
D. skimmingu
PGF.08 Pytanie 156
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?

A. 18,00 zł
B. 42,00 zł
C. 50,00 zł
D. 12,00 zł
PGF.08 Pytanie 157
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa została poproszona o wykonanie plakatów o wymiarach 250 x 353 mm. W jakim formacie powinno się zamówić papier, aby uniknąć jego przycinania?

A. A4
B. B4
C. C4
D. C0
PGF.08 Pytanie 158
Zarządzanie kampanią reklamową

Używanie w formie odpłatnej promowanych towarów podczas nadawania programów telewizyjnych nosi nazwę.

A. product price.
B. product placement.
C. product promotion.
D. product participant.
PGF.08 Pytanie 159
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby podnieść wiarygodność produktu oraz zwiększyć jego sprzedaż, prezentując ofertę na stronie internetowej, trzeba umieścić

A. informację o polityce ochrony prywatności
B. opinie i rekomendacje użytkowników
C. sekcję z możliwością rejestracji
D. baner promocyjny
PGF.08 Pytanie 160
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustala ceny swoich produktów korzystając z metody kosztowej. Oszacuj cenę netto ulotki reklamowej w oparciu o poniższe dane: całkowite koszty stałe wynoszą 30 000 zł, jednostkowy koszt zmienny to 2 zł, a planowany zysk ze sprzedaży 10 000 sztuk ulotek wyniesie 30%?

A. 8,00 zł
B. 4,99 zł
C. 6,50 zł
D. 5,00 zł