Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. koszty pozyskiwania aktualnych informacji są wysokie
B. firma organizuje kampanię promocyjną
C. firma oferuje produkty luksusowe
D. klienci są lojalni wobec marki
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie połączenie medium reklamy, środka reklamy oraz nośnika reklamy jest spójne?
A. Miejsce sprzedaży, witryna wystawowa, reklama typu pop-up
B. Reklama zewnętrzna, środki transportu, product placement
C. Telewizja, e-mail, kampanie mailingowe
D. Książki, katalogi, ogłoszenia lokalne
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim medium można zamieścić reklamę w postaci wklejki?
A. W telewizji
B. W prasie
C. W internecie
D. W radiu
Zarządzanie kampanią reklamową
W analizie skuteczności reklamy zbadano, jak kampania reklamowa wpłynęła na wyniki sprzedaży danego produktu na dwóch zbliżonych rynkach, przy czym działania promocyjne przeprowadzono tylko na jednym z nich. W tym przypadku zastosowano
A. technikę AdEval
B. test rynkowy
C. badanie segmentacyjne
D. metodę historyczną
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaż model strategii promocyjnej, który powinno przyjąć przedsiębiorstwo, by prawidłowo zdefiniować między innymi cele promocji oraz grupy docelowe reklamy?
A. 5P
B. 6M
C. 4C
D. 4P
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zaprezentować cechy oferowanego towaru w formie reklamy na przystankach autobusowych, przedsiębiorstwo powinno wybrać typ reklamy
A. mobile
B. neon
C. skyper
D. citylight
Zarządzanie kampanią reklamową
Do prezentacji samochodów osobowych na wystawie wykorzystuje się
A. okno zamknięte
B. okno otwarte
C. okno częściowo zamknięte
D. gabloty przyścienne
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zamówił w agencji reklamowej ulotki w rozmiarze DL. Który rozmiar powinna wybrać agencja, aby spełnić oczekiwanie klienta?

A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
Zarządzanie kampanią reklamową
Spotkania, podczas których przedstawiciel agencji reklamowej może wytłumaczyć koncepcję, a klient ma szansę na doprecyzowanie oraz uzupełnienie swoich wymagań, to
A. briefing
B. debriefing
C. brief kreatywny
D. brief marketingowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OSESEK stworzyła postać małpy Miki, której celem jest promowanie placów zabaw dla dzieci. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wykorzystać, aby skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej?
A. Prezentację
B. Animację
C. Reklamówkę podwójną
D. Serial animowany
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej, którą technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.
Klient: Od kilku lat prowadzę salon kosmetyczny i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałam w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolona z jej efektów. |
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Panią nie interesuje. |
A. Klaryfikacji.
B. Parafrazy.
C. Precyzowania.
D. Odzwierciedlania.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć w początkowej fazie wprowadzania nowych produktów na rynek?
A. Informacyjnej
B. Konkurencyjnej
C. Nakłaniającej
D. Przypominającej
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować
A. cityboard
B. sandwich
C. strip
D. diapazon
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?
A. Personalizacja nadawcy
B. Projekt graficzny koperty
C. Częstotliwość wysyłania reklamy
D. Zweryfikowana baza adresowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zadanie zbadania wyników oglądalności programów emitowanych przez stację telewizyjną na podstawie analiz CBOS (Centrum Badania Opinii Społecznej). Które z podanych źródeł danych zostaną zastosowane?
A. Wtórne, zewnętrzne
B. Pierwotne, wewnętrzne
C. Pierwotne, zewnętrzne
D. Wtórne, wewnętrzne
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje rozszerzyć swój asortyment o usługi marketingowe, które będą umożliwiały promowanie różnych produktów poprzez zabawę, aktywność oraz rywalizację wśród potencjalnych klientów. Usługi te powinny korzystać z
A. konkursów i rebusów
B. programów partnerskich
C. programów lojalnościowych
D. mechanizmów rywalizacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent przypraw do mięs sprzedawanych w całym kraju, planując kampanię promocyjną mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego dotarcia do grupy odbiorców, powinien zdecydować się na reklamę w
A. ogólnokrajowym dzienniku
B. poznaniakowym tygodniku opinii
C. czasopiśmie dla konsumentów
D. lokalnej stacji radiowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Fanpage to specyficzna forma promocji
A. internetowej
B. prasowej
C. kinowej
D. outdoorowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go bannerów reklamowych. Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.
Banner reklamowy lity (frontlight) | Cena netto za 1 m² | Stawka VAT | Cena brutto za 1 m² |
---|---|---|---|
do 1 m² | 20,00 zł | 23% | 24,60 zł |
1 m² – 5 m² | 15,00 zł | 23% | 18,45 zł |
1 m² – 5 m² | 10,00 zł | 23% | ? |
A. 13,20 zł
B. 12,30 zł
C. 10,23 zł
D. 11,23 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Specjalista w dziale reklamy lokalnej stacji radiowej opracowuje cennik dla kampanii reklamowej. Dokumentem, który stanowi podstawę wyceny i zawiera przykładowe rozmieszczenie spotów, jest
A. media plan
B. brief reklamowy
C. story board
D. proof of concept
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?
A. Gwiazdy
B. Znaki zapytania
C. Psy
D. Dojne krowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej, którą technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedawca?
Klient: od pewnego czasu obserwujemy ciągły spadek liczby odwiedzających naszą stronę internetową. |
Pracownik agencji: Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, poszukują Państwo sposobu na zwiększenie liczby wejść na Państwa stronę internetową? |
A. Precyzowanie.
B. Parafrazę.
C. Klaryfikację.
D. Odzwierciedlenie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiej z podanych fraz powinien unikać sprzedawca, pragnąc zdobyć lojalnego klienta?
A. Współpraca z naszą agencją zwiększy szanse na pokonanie konkurencji
B. Proponujemy elastyczne terminy płatności oraz atrakcyjne rabaty
C. Ceny naszych usług są dostosowane do wysokiego poziomu jakości
D. To ostatnia okazja, aby wykorzystać tę ofertę
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując ofertę handlową według modelu AIDA, na początku należy
A. zainteresować klienta oferowanym produktem
B. zmotywować do zakupu oferowanego towaru
C. skierować uwagę klienta na przedstawiany towar
D. wywołać pragnienie posiadania prezentowanego produktu
PGF.08 Pytanie 145
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja, która oferuje usługi reklamowe, postanowiła wdrożyć koncepcję marketingu-mix na podstawie formuły 7P, aby ułatwić klientom podejmowanie decyzji zakupowych oraz podkreślić dowody świadczące o jakości świadczonych usług. W celu zrealizowania tego celu powinna podjąć działania związane
A. z procesami zachodzącymi w firmie
B. z ceną usługi
C. z ludźmi mającymi kontakt z klientem
D. ze świadectwem materialnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa planuje umieścić plakaty w wiatkach przystankowych komunikacji miejskiej. Który typ reklamy powinna wybrać?
A. Billboard
B. Freeboard
C. Diapazon
D. Citylight
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju dyskryminacja cenowa występuje, gdy ten sam produkt lub usługa jest oferowana po różnych cenach dla różnych grup odbiorców?
A. Różnicowanie cen w zależności od położenia geograficznego
B. Różnicowanie cen dla poszczególnych kanałów dystrybucji
C. Różnicowanie cen w zależności od segmentu
D. Różnicowanie cen ze względu na inny wizerunek
Zarządzanie kampanią reklamową
Copywriter otrzymał zadanie stworzenia materiału informacyjnego do reklamy piwa. Do którego stylu językowego powinien się odwoływać tekst reklamowy użyty w tej kampanii?
A. Potocznego
B. Urzędowego
C. Dziennikarskiego
D. Naukowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas zakupu soku pomarańczowego klient przypomniał sobie reklamę, która przywodziła mu na myśl lato, słońce, wakacje oraz wywołała pozytywne uczucia. Jak nazywa się to przeniesienie emocji na produkt, które ma miejsce po obejrzeniu reklamy?
A. Neuromarketing
B. Odbiór podprogowy
C. Efekt halo
D. Narcyzm
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?
A. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
B. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
C. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
D. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim celu w aplikacjach komputerowych stosuje się technikę morphingu?
A. Zmiany w tekście
B. Produkcji animacji
C. Zajmowania się analizą danych liczbowych
D. Poprawy dźwięku
Zarządzanie kampanią reklamową
Slogan, który nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa, na przykład Już w porządku mój żołądku jest przykładem sloganu
A. niesamodzielnym
B. porównawczym
C. rozkazującym
D. deklaratywnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?
A. Rozmiar nośnika
B. Wysoka jakość lokalizacji
C. Konkurencyjność nośnika
D. Kąt obserwacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma JEVAL chce wzbogacić swoją ofertę produktową w punkcie sprzedaży oraz zainteresować klientów. W tym celu powinna wykorzystać
A. wszywki prasowe
B. ulotki w skrzynkach pocztowych
C. baner internetowy
D. standy reklamowe w miejscu sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma X wyemitowała 4 reklamy do 5 osób stanowiących grupę docelową. Wyniki badań oglądalności tych emisji przedstawia tabela obok. Ile wynosi wielkość wskaźnika OTS1+ po trzeciej emisji reklamy?
emisja 1 | emisja 2 | emisja 3 | emisja 4 | |
osoba 1 | X | X | X | |
osoba 2 | X | |||
osoba 3 | X | X | ||
osoba 4 | X | X | X | |
osoba 5 | X | X | ||
X- pojedynczy kontakt z reklamą |
A. 30%
B. 100%
C. 20%
D. 50%
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych form prezentowania informacji reklamowych jest najmniej atrakcyjna wizualnie?
A. Animowany baner
B. Katalog reklamowy
C. Folder reklamowy
D. Krótki tekst w emailu
PGF.08 Pytanie 157
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć multimedia prezentujące ofertę handlową, jaki format powinien być użyty?
A. .pdf.
B. .tiff.
C. .ppsx.
D. .jpeg.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie czynniki są analizowane w kontekście polityczno-prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym?
A. 5-ciu Sił Portera
B. SWOT
C. PEST
D. Przypadków
PGF.08 Pytanie 159
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?
A. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
B. z tworzeniem relacji z klientami
C. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
D. z kooperacją międzysektorową
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaplanowała kampanię marketingową wykorzystującą media masowe, w tym takie nośniki jak: telewizja, radio, prasa, plakaty oraz outdoor. Jakim typem reklamy jest to?
A. BTL
B. POP
C. ATL
D. POS