Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje kampanię promocyjną dla producenta kombinezonów i kapeluszy dla pszczelarzy. Aby osiągnąć maksymalną efektywność w dotarciu do właściwej grupy odbiorców, powinna wybrać reklamę w

A. czasopiśmie branżowym
B. lokalnej telewizji
C. punkcie sprzedaży
D. środkach transportu miejskiego
PGF.08 Pytanie 164
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje, w których jedna strona stawia drugiej grupie konkretne i zdecydowane wymagania, określane są jako negocjacje

A. miękkie
B. twarde
C. integratywne
D. łagodne
PGF.08 Pytanie 166
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto ma kubek reklamowy z nadrukiem, jeśli jego cena brutto wynosi 9,84 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 9,00 zł
B. 12,10 zł
C. 7,58 zł
D. 8,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Rozważając zalecenia strategiczne dotyczące usług reklamowych oferowanych przez agencję, w kolumnie związanej z netto przepływami pieniężnymi znajduje się zapis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Do jakiej kategorii z macierzy BCG to się odnosi?

A. dojne krowy
B. znaki zapytania
C. psy
D. gwiazdy
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustala ceny swoich produktów korzystając z metody kosztowej. Oszacuj cenę netto ulotki reklamowej w oparciu o poniższe dane: całkowite koszty stałe wynoszą 30 000 zł, jednostkowy koszt zmienny to 2 zł, a planowany zysk ze sprzedaży 10 000 sztuk ulotek wyniesie 30%?

A. 4,99 zł
B. 6,50 zł
C. 5,00 zł
D. 8,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje zebrane ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego wykorzystywane w kampanii reklamowej zaliczają się do źródeł danych

A. pierwotnych zewnętrznych
B. wtórnych wewnętrznych
C. pierwotnych wewnętrznych
D. wtórnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 174
Zarządzanie kampanią reklamową

Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

A. 1 roku
B. 2 lat
C. 4 lat
D. 3 lat
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyznacz kwotę budżetu netto kampanii reklamowej, która będzie trwać przez 10 kolejnych sobót, bazując na fragmencie cennika jednej z rozgłośni. W ramach tej kampanii mają być emitowane 2 spoty 15’’ w każdą sobotę w paśmie 19:00÷19:29.

Ilustracja do pytania 15
A. 1 680,00 zł
B. 16 800,00 zł
C. 24 000,00 zł
D. 2 400,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku na torbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze 40°C, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy.

ParametryTypy papieru termotransferowego
VVVXXXYYYZZZ
Czas nadruku30 s10 s12 s25 s
Odrywanie warstwy nośnejpo 5-8 spo 4 spo 3 spo 3 s
Przeznaczeniebawełnabawełna oraz mieszanki bawełny i poliestrówmieszanki bawełny i poliestrówmieszanki bawełny i poliestrów
Praniemax 40 ˚Cmax 45 ˚Cmax 30 ˚Cmax 45 ˚C

A. ZZZ
B. VVV
C. XXX
D. YYY
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej

A. 30% powierzchni reklamy
B. 40% powierzchni reklamy
C. 20% powierzchni reklamy
D. 10% powierzchni reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent kawy chce zakupić w gazecie reklamę wielkości 4 modułów ogłoszeniowych i emitować ją w każdy wtorek i sobotę. Początek emisji zaplanowano na wtorek. Ile tygodni (poniedziałek-niedziela) emitowana będzie reklama, jeśli przeznaczono na nią kwotę 6 000,00 zł?

Dzień tygodniaCena 1 modułu ogłoszeniowego
poniedziałek-piątek40,00 zł
sobota60,00 zł

A. 60
B. 90
C. 10
D. 15
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?

A. Fakturę pro forma
B. Fakturę zaliczkową
C. Notę korygującą
D. Fakturę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową

"Owczy pęd" to metoda promocji, w której

A. prezentuje się funkcjonalność produktu
B. podaje się wszystkie pozytywne właściwości towaru
C. zachęca się konsumentów do dołączenia do licznej grupy zadowolonych właścicieli produktów
D. stosuje się animowane postacie
Zarządzanie kampanią reklamową

Dwie kobiety zdecydowały się na otwarcie usług krawieckich w dużym osiedlu. Aby dotrzeć do mieszkańców, planują skutecznie ich poinformować. Jaką formę reklamy powinny wybrać, aby była korzystna i efektywna?

A. ulotki reklamowe
B. spoty telewizyjne
C. citylighty
D. billboardy
Zarządzanie kampanią reklamową

Myślenie „out of box” w obszarze marketingowej komunikacji definiowane jest jako

A. instrument zintegrowanego procesu komunikacji, najczęściej wykorzystywane na festiwalach miejskich, targowiskach oraz wystawach
B. innowacyjne myślenie związane z tworzeniem i wdrażaniem procesu komunikacji, które opiera się na doskonałej znajomości produktu lub konsumenta
C. nowa metoda, która polega na realizacji projektu w formie warsztatów przez zespół kilku osób
D. wdrożenie nietypowego, innowacyjnego rozwiązania technologicznego przy tworzeniu reklamy zewnętrznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli wybierz cenę reklamowej podkładki pod myszkę, przy której zysk ze sprzedaży będzie najwyższy.

Koszt produkcji, złCena, złWielkość sprzedaży, szt.
1,802,001 000
2,003,00800
4,005,00700
5,507,00400

A. 5,00 zł
B. 2,00 zł
C. 3,00 zł
D. 7,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?

A. Sezonowa obniżka cen
B. Wybór nowych mediów reklamowych
C. Zmiana opakowania produktów
D. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
PGF.08 Pytanie 192
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to

A. obserwacja
B. eksperyment
C. metoda projekcyjna
D. wywiad
PGF.08 Pytanie 195
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to

A. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
B. niezgodna z przepisami prawa
C. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
D. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
Zarządzanie kampanią reklamową

Wstępna wersja filmu, która zawiera opisane elementy dźwiękowe oraz wizualne, przedstawiona za pomocą ilustracji i fotografii, używana do zaprezentowania koncepcji klientowi, to

A. diagram przepływu
B. storyboard
C. postprodukcja
D. mastering
Zarządzanie kampanią reklamową

Faza kampanii reklamowej, w której opracowuje się sposoby i techniki komunikacji wizualnej oraz dźwiękowej, nosi nazwę

A. media planu
B. briefu strategicznego
C. media briefu
D. briefu kreatywnego
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki dezodorantów. Którą informację można odczytać z wykresu?

Ilustracja do pytania 38
A. Marka Z ma średni zasięg.
B. Marka X jest najbardziej rozpoznawalna.
C. Marka R odnotowała najniższą sprzedaż.
D. Marka S ma przystępną cenę.
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych składników powinien być zawarty w pisemnej umowie sprzedaży artykułów lub usług reklamowych, aby miała ona ważność prawną, w kontekście dowodowym oraz dochodzenia roszczeń przed sądem?

A. Podpisy stron umowy
B. Przeniesienie praw autorskich
C. Wykaz podwykonawców
D. Termin wycofania się z umowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Model interakcji reklamy, który obejmuje etapy: przyciągnięcie uwagi, wzbudzenie ciekawości, wywołanie chęci posiadania i dokonania zakupu to

A. Model DIPADA
B. Model AIDA
C. Model DAGMAR
D. Model ANSOFFA