Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 161
Zarządzanie kampanią reklamową
A. obserwacją
B. technika projekcyjna
C. wywiadem
D. badaniem ankietowym
PGF.08 Pytanie 162
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych systemów informatycznych wspiera zarządzanie relacjami z klientami?
A. CRM
B. POP
C. POSM
D. POS
PGF.08 Pytanie 163
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy adres osoby fizycznej, pozyskany z Internetu, może zostać wykorzystany do stworzenia bazy danych klientów Agencji?
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (D.U.02.101.926) | |
Art. 25. | 1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę, bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o: 1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – o miejscu swojego zamieszkania oraz imieniu i nazwisku, 2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych, 3) źródle danych, 4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania. |
A. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego przez administratora danych.
B. Po uzyskaniu pisemnej zgody osoby zainteresowanej.
C. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego względem GIODO.
D. Po uzyskaniu ustnej zgody osoby zainteresowanej.
PGF.08 Pytanie 164
Zarządzanie kampanią reklamową
W analizie skuteczności reklamy zbadano, jak kampania reklamowa wpłynęła na wyniki sprzedaży danego produktu na dwóch zbliżonych rynkach, przy czym działania promocyjne przeprowadzono tylko na jednym z nich. W tym przypadku zastosowano
A. technikę AdEval
B. test rynkowy
C. badanie segmentacyjne
D. metodę historyczną
PGF.08 Pytanie 165
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?
A. R:255 G:255 B:255
B. R:0 G:0 B:0
C. R:0 G:0 B:100
D. R:0 G:0 B:255
PGF.08 Pytanie 166
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to
A. demonstracja
B. animacja
C. fantazja
D. zalecenie
PGF.08 Pytanie 167
Zarządzanie kampanią reklamową
Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?
A. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
B. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
C. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
D. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
PGF.08 Pytanie 168
Zarządzanie kampanią reklamową
W ubiegłym roku firma reklamowa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży banerów. To sugeruje, że największy zysk uzyskała z
A. druku wielkoformatowego
B. reklam na pojazdach
C. druku akcydensowego
D. konstrukcji wielkogabarytowych
PGF.08 Pytanie 169
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa "X-line" koncentruje się głównie na kreowaniu nazw dla firm, usług oraz produktów. Profesjonalne stworzenie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, a także lepsze dotarcie do klientów i zapadnięcie im w pamięć. Jaki jest zasadniczy obszar działalności tej agencji?
A. Marketing kreatywny
B. Naming
C. Copywriting
D. Marketing szeptany
PGF.08 Pytanie 170
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje rozszerzyć swój asortyment o usługi marketingowe, które będą umożliwiały promowanie różnych produktów poprzez zabawę, aktywność oraz rywalizację wśród potencjalnych klientów. Usługi te powinny korzystać z
A. programów lojalnościowych
B. konkursów i rebusów
C. mechanizmów rywalizacji
D. programów partnerskich
PGF.08 Pytanie 171
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?
A. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
B. Styl życia, demonstracja, humor
C. Dowód naukowy, demonstracja, humor
D. Demonstracja, animacja, fantazja
PGF.08 Pytanie 172
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki będzie koszt użytego materiału na wydruk 5 hangerów jednostronnych o wymiarach 2 × 2,5 m na materiale blockout?
Nazwa materiału | Cena |
---|---|
Blockout | 65,00 zł/m² |
Folia UV | 52,00 zł/m² |
OWV | 55,00 zł/m² |
Backlit | 70,00 zł/m² |
A. 1 750,00 zł
B. 1 375,00 zł
C. 1 300,00 zł
D. 1 625,00 zł
PGF.08 Pytanie 173
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt zakupu netto długopisów promocyjnych wynosi 3 000,00 zł. Marża to 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaka będzie cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT to 23%?
A. 4 797,00 zł
B. 5 371,43 zł
C. 3 690,00 zł
D. 3 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 174
Zarządzanie kampanią reklamową
W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?
A. Używając systemu TQM
B. Wykorzystując system CRM
C. Zastosowując kody PKD
D. Wykorzystując kody QR
PGF.08 Pytanie 175
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędziami promocji nie są klasyfikowane
A. marketing.
B. reklama.
C. public relations.
D. sprzedaż osobista.
PGF.08 Pytanie 176
Zarządzanie kampanią reklamową
Za pomocą tego testu projekcyjnego można w łatwy i szybki sposób uzyskać informacje na temat wrażeń dotyczących nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Uczestnicy powinni bez wahania podać swoje pierwsze spostrzeżenie. Jest to test
A. rysunkowy
B. uzupełniania zdania
C. skojarzeń swobodnych
D. wyobrażeń
PGF.08 Pytanie 177
Zarządzanie kampanią reklamową
Hurtownik ma cenę netto wynoszącą 2 000 zł oraz marżę na poziomie 100 zł. Cena hurtowa netto detalisty wynosi 2 100 zł, a jego marża to 500 zł. Jaka będzie wartość ceny detalicznej netto?
A. 2 600 zł
B. 2 000 zł
C. 2 100 zł
D. 1 900 zł
PGF.08 Pytanie 178
Zarządzanie kampanią reklamową
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
A. etyka reklamy
B. stopa podatkowa
C. faza rozwoju branży
D. zmiana wartości życia
PGF.08 Pytanie 179
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?
A. koncentryczna
B. pozioma
C. pionowa
D. równoległa
PGF.08 Pytanie 180
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter
A. interaktywny
B. outdoorowy
C. alternatywny
D. wirtualny
PGF.08 Pytanie 181
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić
A. 100% efektywności skutecznej sprzedaży
B. 70% efektywności skutecznej sprzedaży
C. 90% efektywności skutecznej sprzedaży
D. 40% efektywności skutecznej sprzedaży
PGF.08 Pytanie 182
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa jest zaangażowana w kampanię promocyjną turystyki w województwie warmińsko-mazurskim. Głównym celem tej kampanii jest uwydatnienie uroków przyrody danego regionu oraz zwiększenie liczby przyjeżdżających polskich turystów. Najskuteczniejszą formą reklamy w tej sytuacji okaże się
A. plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie
B. ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej
C. audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej
D. spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
PGF.08 Pytanie 183
Zarządzanie kampanią reklamową
Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?
A. Geograficznej
B. Behawioralnej
C. Demograficznej
D. Ekonomicznej
PGF.08 Pytanie 184
Zarządzanie kampanią reklamową
W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?
A. C 20, M 60, Y 70, K 30
B. C 30, M 20, Y 60, K 70
C. C 60, M 20, Y 70, K 30
D. C 70, M 30, Y 20, K 60
PGF.08 Pytanie 185
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać, aby dotrzeć do hurtowników i detalistów przy użyciu poczty?
A. Newsletter
B. Katalog firmowy
C. Lokowanie produktu
D. Ogłoszenie
PGF.08 Pytanie 186
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia
A. dyskontowa
B. skimmingowa
C. penetracji
D. prestiżowa
PGF.08 Pytanie 187
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacji nie należy podejmować, kiedy
A. żądania jednej ze stron są nieetyczne
B. każda strona ma coś do zaoferowania
C. obie strony są od siebie uzależnione
D. obie strony mogą coś zyskać
PGF.08 Pytanie 188
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych elementów oferty handlowej stanowi USP (unikalną propozycję sprzedażową)?
A. Jesteśmy jedynym dostawcą tego rozwiązania w Polsce
B. Posiadamy wielu usatysfakcjonowanych klientów
C. U nas każdy klient ma znaczenie
D. Jesteśmy do Państwa usług
PGF.08 Pytanie 189
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną
A. kosztowa
B. rynkowa odwrócona
C. rynkowa
D. kalkulacja "czasu i materiałów"
PGF.08 Pytanie 190
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?
A. Analizujące.
B. Prognostyczne.
C. Kontrolne.
D. Kreatywne.
PGF.08 Pytanie 191
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy stosuje wyliczenia cen w postaci narzutów na wydatki. Te narzuty będą stosunkowo wysokie dla towarów o
A. niskich kosztach sprzedaży
B. sezonowości
C. elastycznym popycie
D. krótkim cyklu obrotu
PGF.08 Pytanie 192
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych baz danych posiada charakter analityczny?
A. Obrazów oraz opisów towarów
B. Informacji kontaktowych klientów
C. Danych dotyczących sprzedaży z minionych lat
D. Serwisowania klientów
PGF.08 Pytanie 193
Zarządzanie kampanią reklamową
W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?
A. Faza wzrostu
B. Faza spadku
C. Faza dojrzałości
D. Faza wprowadzenia
PGF.08 Pytanie 194
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas zakupu soku pomarańczowego klient przypomniał sobie reklamę, która przywodziła mu na myśl lato, słońce, wakacje oraz wywołała pozytywne uczucia. Jak nazywa się to przeniesienie emocji na produkt, które ma miejsce po obejrzeniu reklamy?
A. Odbiór podprogowy
B. Narcyzm
C. Efekt halo
D. Neuromarketing
PGF.08 Pytanie 195
Zarządzanie kampanią reklamową
Nieetyczna praktyka polegająca na rejestrowaniu różnych wersji domen internetowych znanych brandów i ich sprzedaży po zawyżonej cenie podmiotom, które wcześniej takich domen nie zarejestrowały, to?
A. framing
B. linking
C. cybersquatting
D. typosquatting
PGF.08 Pytanie 196
Zarządzanie kampanią reklamową
System Customer Relationship Management to program komputerowy, który umożliwia zarządzanie
A. stanami magazynowymi
B. relacjami z klientami
C. procesem produkcji
D. pracownikami
PGF.08 Pytanie 197
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych pozwala na utworzenie relacyjnej bazy danych klientów?
A. Adobe Photoshop
B. Adobe Illustrator
C. Microsoft Word
D. Microsoft Access
PGF.08 Pytanie 198
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?
A. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
B. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
C. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
D. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
PGF.08 Pytanie 199
Zarządzanie kampanią reklamową
Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu
A. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
B. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
C. jasnym, z niską wilgotnością.
D. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
PGF.08 Pytanie 200
Zarządzanie kampanią reklamową
Najbardziej popularnym narzędziem wspierającym budowanie lojalności klientów wobec przedsiębiorstwa jest
A. katalog uniwersalny
B. karta stałego klienta
C. prospekt firmowy
D. ulotka informacyjna