Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 161
Zarządzanie kampanią reklamową

Co należy zrobić podczas udzielania pierwszej pomocy w przypadku omdlenia?

A. ułożyć poszkodowanego na plecach, odchylić głowę do tyłu, podać coś do picia, unieść nogi, nie zostawiać bez opieki
B. ułożyć poszkodowanego na twardym podłożu w pozycji bezpiecznej, zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza, kontrolować oddech u poszkodowanego, wezwać pogotowie, nie podawać nic do picia
C. zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza, oklepywać twarz, przykryć kocem, nie zostawiać bez opieki do momentu odzyskania przytomności
D. zapewnić poszkodowanemu dostęp świeżego powietrza, ułożyć na plecach, ocenić oddech w ciągu 10 sekund, zastosować pozycję czterokończynową, obserwować, a jeśli świadomość nie wraca, wezwać pogotowie, podać lek uspokajający
PGF.08 Pytanie 162
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem

A. .pdf
B. .png
C. .psd
D. .jpeg
PGF.08 Pytanie 163
Zarządzanie kampanią reklamową

Prośba o ofertę wysłana przez zamawiającego do agencji reklamowej lub agencji zajmującej się badaniami marketingowymi to

A. brief
B. badanie
C. eksperyment
D. sprawozdanie
PGF.08 Pytanie 164
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zareklamować świeżo otwartą restaurację w Poznaniu, najlepiej wybrać formę reklamy

A. w telewizji regionalnej
B. w radiu ogólnopolskim
C. w prasie ogólnopolskiej
D. w prasie specjalistycznej
PGF.08 Pytanie 165
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:

A. osobowość, postawy
B. dochody, ceny
C. zdanie grupy społecznej, rodzina
D. opinie liderów, kultura
PGF.08 Pytanie 166
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama skierowana do odbiorców, mająca na celu zachęcenie do zmian w społeczeństwie, to apel

A. moralny
B. emocjonalny
C. racjonalny
D. informacyjny
PGF.08 Pytanie 167
Zarządzanie kampanią reklamową

Do jakiej kategorii znaków należy logo znajdujące się na opakowaniu produktów?

A. Pomocniczych
B. Manipulacyjnych
C. Zasadniczych
D. Informacyjnych
PGF.08 Pytanie 168
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak wysoki był wskaźnik efektywności reklamy, na którą firma wydała 1 000,00 zł, a która przyniosła wzrost przychodów w reklamowanej kategorii o 3 600,00 zł?

A. 4 600
B. 0,28
C. 2 600
D. 3,6
PGF.08 Pytanie 169
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego nośnika reklamy powinien użyć producent luksusowych jachtów, jeśli jego odbiorcami mają być osoby z wysokimi dochodami?

A. Insert w czasopiśmie branżowym skierowanym do inwestorów
B. Ogłoszenie drobne w jednej z renomowanych gazet finansowych w Polsce
C. Reklama radiowa w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej
D. Reklama modułowa w jednym z ogólnopolskich tabloidów
PGF.08 Pytanie 170
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgłoszenie przez sprzedawcę pomyłki dotyczącej ceny, stawki, kwoty podatku lub jakiejkolwiek innej pozycji zawartej w fakturze wiąże się z wystawieniem

A. faktury korygującej
B. polecenia księgowania
C. noty obciążeniowej
D. noty korygującej
PGF.08 Pytanie 171
Zarządzanie kampanią reklamową

Czołowy producent artykułów piśmienniczych zorganizował nagrodę dla najlepszego ucznia w zamian za umieszczenie logo firmy podczas ceremonii wręczenia nagród. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał producent?

A. Publicity
B. Promocję sprzedaży
C. Sponsoring
D. Lobbing
PGF.08 Pytanie 172
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument, który ma na celu definiowanie grupy docelowej kampanii, zawierający zapytanie o wskazanie obszaru, branży, wieku, płci oraz słów kluczowych, zostanie wysłany do klienta, który zwrócił się o wycenę reklamy

A. telewizyjnej
B. internetowej
C. prasowej
D. radiowej
PGF.08 Pytanie 173
Zarządzanie kampanią reklamową

Efektywność reklamy detergentu do prania nie jest uzależniona od

A. zawartości komunikatu reklamowego
B. kwoty przeznaczonej na reklamę
C. wysokości funduszy reklamodawcy
D. wykorzystanych narzędzi reklamowych
PGF.08 Pytanie 174
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o

A. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
B. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
C. nowej lokalizacji siedziby firmy
D. firmie oraz jej produktach
PGF.08 Pytanie 175
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię organizacyjną i rozwojową przyjęła agencja, wprowadzając na rynek warszawski nowoczesne, udoskonalone wersje dotychczas oferowanych banerów reklamowych?

A. Rozwoju produktu
B. Dywersyfikacji
C. Rozwoju rynku
D. Penetracji rynku
PGF.08 Pytanie 176
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie Fanta - niesamowity smak pomarańczy użyto

A. aliterację
B. oksymoron
C. porównanie
D. personifikację
PGF.08 Pytanie 177
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?

A. Egocentryzm
B. Asertywność
C. Kompetentność
D. Empatię
PGF.08 Pytanie 178
Zarządzanie kampanią reklamową

Który typ reklamy w postaci wyskakującego okna powinno się wybrać, aby stworzyć animację w technologii Flash, w której znajdują się ruchome elementy graficzne oraz dźwiękowe?

A. Skyscraper
B. Banner
C. Watermark
D. Top layer
PGF.08 Pytanie 179
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 5%
B. 20%
C. 15%
D. 2%
PGF.08 Pytanie 180
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas przedstawiania propozycji sprzedażowej zademonstrowano sposób działania produktu oraz przeprowadzono jego test jakościowy. W związku z tym zastosowano metodę prezentacji nazywaną

A. demonstracja
B. dowód naukowy
C. zalecenie
D. gra słów
PGF.08 Pytanie 181
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium w Polsce charakteryzuje się najwyższym wskaźnikiem zapamiętywania?

A. Telewizja
B. Film
C. Stacja radiowa
D. Reklama zewnętrzna
PGF.08 Pytanie 182
Zarządzanie kampanią reklamową

W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań

A. jakościowych
B. panelowych
C. ilościowych
D. dzienniczkowych
PGF.08 Pytanie 183
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny

A. ulotki i broszury
B. reklamy radiowe
C. stojaki i potykacze
D. banery i pop-upy
PGF.08 Pytanie 184
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała sieć prywatnych instytucji medycznych planuje umieszczenie reklam na bocznych powierzchniach blacharskich oraz szybach bezdrzwiowych miejskich autobusów. Który z wymienionych typów nośników powinien zostać użyty w tej kampanii?

A. Bus standard
B. Back
C. Busboard
D. Dual busboard
PGF.08 Pytanie 185
Zarządzanie kampanią reklamową

Mała firma zajmująca się cukiernictwem wykorzystała formę promocji, opartą na rekomendacjach swoich klientów. Jaką formą reklamy to jest?

A. lateralnej
B. alternatywnej
C. szeptanej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 186
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej zgodność między wypowiadanymi zdaniami a towarzyszącymi im ruchami ciała określa się mianem

A. pantomimiki
B. proksemiki
C. paralingwistyki
D. kongruencji
PGF.08 Pytanie 187
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocena poprawnego nałożenia kolorów poszczególnych separacji jest kluczowa przed wydrukowaniem grafiki?

A. w technologii Computer to Plate
B. w technologii druku cyfrowego
C. w technice sitodruku
D. w technice akwaforty
PGF.08 Pytanie 188
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?

A. ukazanie problemów społecznych
B. uzyskanie społecznego uznania
C. wzrost zysku
D. wsparcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 189
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?

A. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
B. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
C. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
D. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
PGF.08 Pytanie 190
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?

A. rutynowych
B. redukujących dysonans
C. zmodyfikowanych
D. poszukujących różnorodności
PGF.08 Pytanie 191
Zarządzanie kampanią reklamową

Typ klienta, który charakteryzuje się dynamicznością, otwartością oraz dużą konsumpcją, często znajdujący się na szczycie swojej kariery, nazywany jest

A. rodak.
B. konserwatywna.
C. dojrzały.
D. zdobywca.
PGF.08 Pytanie 192
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?

A. Spot reklamowy w radiu regionalnym
B. Ogłoszenie w prasie codziennej
C. Plakat w formie billboardu
D. Spot reklamowy w radiu lokalnym
PGF.08 Pytanie 193
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie urządzenie jest stosowane podczas przeprowadzania resuscytacji krążeniowo-oddechowej?

A. defibrylator
B. ciśnieniomierz
C. pulsoksymetr
D. ozonator
PGF.08 Pytanie 194
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?

A. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
B. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
PGF.08 Pytanie 195
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.

A. 131 250,00 zł
B. 7 000,00 zł
C. 5 303,03 zł
D. 43 750,00 zł
PGF.08 Pytanie 196
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do

A. zarządzania relacjami z klientami
B. tworzenia dokumentów tekstowych oraz graficznych
C. rozliczeń z fiskusem
D. zarządzania pracownikami
PGF.08 Pytanie 197
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje w trakcie sprzedażowej rozmowy są niezbędne, gdy

A. nie masz nic wartościowego do zaoferowania drugiej stronie
B. żądania jednej ze stron są niezgodne z etyką
C. druga strona działa w niewłaściwy sposób
D. niektóre interesy stron są rozbieżne
PGF.08 Pytanie 198
Zarządzanie kampanią reklamową

W jaki sposób ustala się koszt dotarcia do tysiąca osób w obrębie grupy docelowej, używając wskaźnika?

A. CPT
B. TRP
C. CPP
D. GRP
PGF.08 Pytanie 199
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji

A. opartych na mediacjach
B. twardych
C. miękkich
D. opartych na kompromisie
PGF.08 Pytanie 200
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy

A. 6:00 a 21:00
B. 6:00 a 20:00
C. 7:00 a 22:00
D. 7:00 a 21:00