Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. zewnętrzną
B. radiową
C. telewizyjną
D. pocztową
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje kampanię promocyjną dla producenta kombinezonów i kapeluszy dla pszczelarzy. Aby osiągnąć maksymalną efektywność w dotarciu do właściwej grupy odbiorców, powinna wybrać reklamę w
A. czasopiśmie branżowym
B. lokalnej telewizji
C. punkcie sprzedaży
D. środkach transportu miejskiego
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy głównym zamiarem reklamy jest zwiększenie prestiżu produktu, które medium reklamowe będzie najbardziej korzystne?
A. telewizja.
B. audycje radiowe.
C. wydawnictwa.
D. sieć.
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje, w których jedna strona stawia drugiej grupie konkretne i zdecydowane wymagania, określane są jako negocjacje
A. miękkie
B. twarde
C. integratywne
D. łagodne
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę uszlachetniania druku powinno się zastosować, aby papier miał trójwymiarową strukturę przypominającą len?
A. Lakierowanie
B. Laminowanie
C. Kalandrowanie
D. Hot-stamping
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość netto ma kubek reklamowy z nadrukiem, jeśli jego cena brutto wynosi 9,84 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 9,00 zł
B. 12,10 zł
C. 7,58 zł
D. 8,00 zł
PGF.08 Pytanie 167
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie marketingowe, którego kluczowym zastosowaniem jest kształtowanie wizerunku firmy, określa się jako
A. reklamą
B. publicity
C. sponsoringiem
D. public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
Rozważając zalecenia strategiczne dotyczące usług reklamowych oferowanych przez agencję, w kolumnie związanej z netto przepływami pieniężnymi znajduje się zapis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Do jakiej kategorii z macierzy BCG to się odnosi?
A. dojne krowy
B. znaki zapytania
C. psy
D. gwiazdy
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ustala ceny swoich produktów korzystając z metody kosztowej. Oszacuj cenę netto ulotki reklamowej w oparciu o poniższe dane: całkowite koszty stałe wynoszą 30 000 zł, jednostkowy koszt zmienny to 2 zł, a planowany zysk ze sprzedaży 10 000 sztuk ulotek wyniesie 30%?
A. 4,99 zł
B. 6,50 zł
C. 5,00 zł
D. 8,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent odzieży dla kobiet, dzięki przeprowadzonej kampanii promocyjnej, osiągnął 6% udziału w rynku. W tym samym czasie jego wkład w reklamę branżową wyniósł 2%. Jaki jest współczynnik efektywności reklamy?
A. 6
B. 3
C. 12
D. 2
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki dokument został pokazany na zdjęciu?

A. Diagram przepływu
B. Kreatywny brief
C. Harmonogram produkcji
D. Brief promocyjny
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym programem do badania aktywności użytkowników na witrynie reklamowej firmy odzieżowej jest
A. Google adWords
B. Google Analitycs
C. Google asSense
D. Google+
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje zebrane ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego wykorzystywane w kampanii reklamowej zaliczają się do źródeł danych
A. pierwotnych zewnętrznych
B. wtórnych wewnętrznych
C. pierwotnych wewnętrznych
D. wtórnych zewnętrznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
A. 1 roku
B. 2 lat
C. 4 lat
D. 3 lat
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyznacz kwotę budżetu netto kampanii reklamowej, która będzie trwać przez 10 kolejnych sobót, bazując na fragmencie cennika jednej z rozgłośni. W ramach tej kampanii mają być emitowane 2 spoty 15’’ w każdą sobotę w paśmie 19:00÷19:29.

A. 1 680,00 zł
B. 16 800,00 zł
C. 24 000,00 zł
D. 2 400,00 zł
PGF.08 Pytanie 176
Zarządzanie kampanią reklamową
Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku na torbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze 40°C, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy.
Parametry | Typy papieru termotransferowego | |||
---|---|---|---|---|
VVV | XXX | YYY | ZZZ | |
Czas nadruku | 30 s | 10 s | 12 s | 25 s |
Odrywanie warstwy nośnej | po 5-8 s | po 4 s | po 3 s | po 3 s |
Przeznaczenie | bawełna | bawełna oraz mieszanki bawełny i poliestrów | mieszanki bawełny i poliestrów | mieszanki bawełny i poliestrów |
Pranie | max 40 ˚C | max 45 ˚C | max 30 ˚C | max 45 ˚C |
A. ZZZ
B. VVV
C. XXX
D. YYY
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej
A. 30% powierzchni reklamy
B. 40% powierzchni reklamy
C. 20% powierzchni reklamy
D. 10% powierzchni reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Które medium zanotowało najwyższy wzrost w udziale w rynku reklamowym w latach 2021-2022?

A. Telewizja
B. Radio
C. Internet
D. Prasa
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z form reklamy nie są klasyfikowane jako reklama zewnętrzna?
A. Słupy reklamowe
B. Środki transportu
C. Poczta elektroniczna
D. Diapazony
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent kawy chce zakupić w gazecie reklamę wielkości 4 modułów ogłoszeniowych i emitować ją w każdy wtorek i sobotę. Początek emisji zaplanowano na wtorek. Ile tygodni (poniedziałek-niedziela) emitowana będzie reklama, jeśli przeznaczono na nią kwotę 6 000,00 zł?
Dzień tygodnia | Cena 1 modułu ogłoszeniowego |
---|---|
poniedziałek-piątek | 40,00 zł |
sobota | 60,00 zł |
A. 60
B. 90
C. 10
D. 15
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin "e-Media Relations" odnosi się do
A. kontaktowania się z dziennikarzami
B. pozyskiwania informacji o klientach przez Internet
C. użytkowania poczty elektronicznej
D. relacji z mediami w Internecie
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?
A. Fakturę pro forma
B. Fakturę zaliczkową
C. Notę korygującą
D. Fakturę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową
"Owczy pęd" to metoda promocji, w której
A. prezentuje się funkcjonalność produktu
B. podaje się wszystkie pozytywne właściwości towaru
C. zachęca się konsumentów do dołączenia do licznej grupy zadowolonych właścicieli produktów
D. stosuje się animowane postacie
Zarządzanie kampanią reklamową
Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa
A. zalety promowanego produktu
B. kapitał własny agencji reklamowej
C. zawartość komunikatu reklamowego
D. wykorzystanych metod reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Dwie kobiety zdecydowały się na otwarcie usług krawieckich w dużym osiedlu. Aby dotrzeć do mieszkańców, planują skutecznie ich poinformować. Jaką formę reklamy powinny wybrać, aby była korzystna i efektywna?
A. ulotki reklamowe
B. spoty telewizyjne
C. citylighty
D. billboardy
Zarządzanie kampanią reklamową
Myślenie „out of box” w obszarze marketingowej komunikacji definiowane jest jako
A. instrument zintegrowanego procesu komunikacji, najczęściej wykorzystywane na festiwalach miejskich, targowiskach oraz wystawach
B. innowacyjne myślenie związane z tworzeniem i wdrażaniem procesu komunikacji, które opiera się na doskonałej znajomości produktu lub konsumenta
C. nowa metoda, która polega na realizacji projektu w formie warsztatów przez zespół kilku osób
D. wdrożenie nietypowego, innowacyjnego rozwiązania technologicznego przy tworzeniu reklamy zewnętrznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli wybierz cenę reklamowej podkładki pod myszkę, przy której zysk ze sprzedaży będzie najwyższy.
Koszt produkcji, zł | Cena, zł | Wielkość sprzedaży, szt. |
---|---|---|
1,80 | 2,00 | 1 000 |
2,00 | 3,00 | 800 |
4,00 | 5,00 | 700 |
5,50 | 7,00 | 400 |
A. 5,00 zł
B. 2,00 zł
C. 3,00 zł
D. 7,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Co jest używane do tworzenia, modyfikowania prostych baz danych oraz do ich analizy?
A. program do prezentacji multimedialnych
B. program do grafiki wektorowej
C. edytor tekstu
D. arkusz kalkulacyjny
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?
A. Sezonowa obniżka cen
B. Wybór nowych mediów reklamowych
C. Zmiana opakowania produktów
D. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
W audycji radiowej zawsze powinno się
A. przedstawiać nazwę reklamowanego towaru
B. stosować efekty dźwiękowe
C. podawać numery kontaktowe
D. wykorzystać piosenkę
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie układu wielostronicowej broszury reklamowej realizuje się przy użyciu programu
A. Photoshop
B. Fireworks
C. Dreamweaver
D. InDesign
Zarządzanie kampanią reklamową
Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to
A. obserwacja
B. eksperyment
C. metoda projekcyjna
D. wywiad
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach rozszerzonej koncepcji 7P, obok tradycyjnych elementów marketingu 4P, znajdują się również następujące składniki:
A. ludzie, procesy, świadectwo materialne
B. świadectwo materialne, ludzie, jakość
C. jakość, świadectwo materialne, procesy
D. ludzie, procesy, jakość
Zarządzanie kampanią reklamową
Usługa przygotowuje propozycję handlową. Elementem identyfikującym firmę w tej propozycji jest
A. logo firmy oferenta
B. data
C. nazwa miejscowości
D. imię i nazwisko osoby, do której skierowana jest propozycja
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to
A. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
B. niezgodna z przepisami prawa
C. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
D. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
Zarządzanie kampanią reklamową
Wstępna wersja filmu, która zawiera opisane elementy dźwiękowe oraz wizualne, przedstawiona za pomocą ilustracji i fotografii, używana do zaprezentowania koncepcji klientowi, to
A. diagram przepływu
B. storyboard
C. postprodukcja
D. mastering
Zarządzanie kampanią reklamową
Faza kampanii reklamowej, w której opracowuje się sposoby i techniki komunikacji wizualnej oraz dźwiękowej, nosi nazwę
A. media planu
B. briefu strategicznego
C. media briefu
D. briefu kreatywnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki dezodorantów. Którą informację można odczytać z wykresu?

A. Marka Z ma średni zasięg.
B. Marka X jest najbardziej rozpoznawalna.
C. Marka R odnotowała najniższą sprzedaż.
D. Marka S ma przystępną cenę.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych składników powinien być zawarty w pisemnej umowie sprzedaży artykułów lub usług reklamowych, aby miała ona ważność prawną, w kontekście dowodowym oraz dochodzenia roszczeń przed sądem?
A. Podpisy stron umowy
B. Przeniesienie praw autorskich
C. Wykaz podwykonawców
D. Termin wycofania się z umowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Model interakcji reklamy, który obejmuje etapy: przyciągnięcie uwagi, wzbudzenie ciekawości, wywołanie chęci posiadania i dokonania zakupu to
A. Model DIPADA
B. Model AIDA
C. Model DAGMAR
D. Model ANSOFFA