Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 201
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skłonić potencjalnych klientów do zakupów, firma produkcyjna pragnie, aby mogli oni otrzymać spójny komunikat w różnych mediach: zobaczyć spot reklamowy w telewizji, otrzymać katalog oraz odebrać wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jaką strategię powinna zaproponować agencja reklamowa w swojej ofercie dla tej firmy?

A. SLB (Stąy Look Buy)
B. BTL (Below The Line)
C. ATL (Above The Line)
D. TTL (Marketing zintegrowany Through The Line)
PGF.08 Pytanie 202
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem, w którym klient zleca bankowi lub poczcie przelanie określonej kwoty z własnego konta na konto agencji reklamowej, jest

A. polecenie przelewu.
B. rachunek.
C. faktura.
D. paragon fiskalny.
PGF.08 Pytanie 203
Zarządzanie kampanią reklamową

"Owczy pęd" to metoda promocji, w której

A. zachęca się konsumentów do dołączenia do licznej grupy zadowolonych właścicieli produktów
B. stosuje się animowane postacie
C. prezentuje się funkcjonalność produktu
D. podaje się wszystkie pozytywne właściwości towaru
PGF.08 Pytanie 204
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?

A. telewizyjnej
B. szeptanej
C. lateralnej
D. alternatywnej
PGF.08 Pytanie 205
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?

A. Fakturę pro forma
B. Fakturę korygującą
C. Notę korygującą
D. Fakturę zaliczkową
PGF.08 Pytanie 206
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium zanotowało najwyższy wzrost w udziale w rynku reklamowym w latach 2021-2022?

Ilustracja do pytania 6
A. Telewizja
B. Prasa
C. Radio
D. Internet
PGF.08 Pytanie 207
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa jest zaangażowana w kampanię promocyjną turystyki w województwie warmińsko-mazurskim. Głównym celem tej kampanii jest uwydatnienie uroków przyrody danego regionu oraz zwiększenie liczby przyjeżdżających polskich turystów. Najskuteczniejszą formą reklamy w tej sytuacji okaże się

A. plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie
B. ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej
C. audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej
D. spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
PGF.08 Pytanie 208
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak powinna przebiegać rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z potencjalnym klientem, w jakiej kolejności?

A. eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu, dostosowanie oferty do wymagań
B. identyfikacja problemu, określenie konkretnego rozwiązania, dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych
C. dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu
D. określenie konkretnego rozwiązania, eliminacja barier komunikacyjnych, dostosowanie oferty do wymagań, identyfikacja problemu
PGF.08 Pytanie 209
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter otrzymał zlecenie od firmy zajmującej się medycyną, aby stworzyć reklamę skierowaną do lekarzy. Jakiego stylu powinien użyć w swoim przekazie?

A. Naukowy.
B. Zwyczajny.
C. Dziennikarski.
D. Publiczny.
PGF.08 Pytanie 210
Zarządzanie kampanią reklamową

Największy kontrast w tworzonych materiałach reklamowych osiąga się przy użyciu kolorów

A. leżących obok siebie w palecie barw
B. przynależących do gamy zimnej
C. przynależących do gamy ciepłej
D. komplementarnych
PGF.08 Pytanie 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby promować markę w Internecie, klub fitness powinien skupić się na reklamie online w mediach społecznościowych, wybierając głównie rodzaj reklamy

A. plansza reklamowa
B. fanpage
C. baner reklamowy
D. watermark
PGF.08 Pytanie 212
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na

A. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
B. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
C. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
D. Etap I. Wzbudzenie zaufania
PGF.08 Pytanie 213
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. 3
B. od 1,1 do 2
C. 1
D. 2
PGF.08 Pytanie 214
Zarządzanie kampanią reklamową

W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu

A. projektowy
B. emblematowy
C. imienny
D. osobowy
PGF.08 Pytanie 215
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono cztery przykładowe rekordy z bazy danych o klientach. Które działanie należy podjąć, aby można było efektywniej z niej korzystać?

IDNazwa firmyImię i NazwiskoAdresNastępny kontakt
1.2PHU ZośkaZosia KnutowskaWarszawa-
A8Sklep AdamJan KowalskiWarszawa
ul. Kosmiczna 36 a
za tydzień
1PHUBeata AdamiakPoznań
ul. Żółta 21
24.08.2014
2PHUAdam AdamiakMyszkówza 8 dni

A. Standaryzację zapisów.
B. Podział bazy na grupy.
C. Zmianę formatowania.
D. Usunięcie niektórych pól.
PGF.08 Pytanie 216
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.

GodzinaMnożnik ceny emisji
600 – 8001,2
800 – 10001,5
1000 – 13001,4
1300 – 15001,0
1500 – 17001,2
1700 – 20001,3
2000 – 6001,1

A. 20.00 - 6.00
B. 8.00 - 10.00
C. 15.00 - 17.00
D. 13.00 - 15.00
PGF.08 Pytanie 217
Zarządzanie kampanią reklamową

Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?

A. Medialnych
B. Komunikacyjnych
C. Behawioralnych
D. Biznesowych
PGF.08 Pytanie 218
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim z poniższych formatów powinien zostać zapisany dokument, aby zapewnić spójny wygląd oraz zachować pierwotne formatowanie, w tym nietypowe czcionki?

A. .xls
B. .gif
C. .doc
D. .pdf
PGF.08 Pytanie 219
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?

A. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
B. zbudowanie świadomości dostępności usług
C. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
D. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
PGF.08 Pytanie 220
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?

A. CAWI
B. CATI
C. CAPI
D. PAPI
PGF.08 Pytanie 221
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się

A. natychmiastową znajomość marki TOM
B. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
C. unikatową propozycję sprzedaży USP
D. wskaźnik efektywności kampanii SEM
PGF.08 Pytanie 222
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba zajmująca się cyfrową edycją zdjęć powinna przede wszystkim korzystać z programu graficznego

A. Adobe Photoshop CS
B. Joint Photographic Experts Group
C. Tagged Image File Format
D. Graphics Interchange Format
PGF.08 Pytanie 223
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacji nie należy podejmować, kiedy

A. każda strona ma coś do zaoferowania
B. obie strony mogą coś zyskać
C. żądania jednej ze stron są nieetyczne
D. obie strony są od siebie uzależnione
PGF.08 Pytanie 224
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C

A. o pracownikach
B. o konkurentach
C. o dostawcach
D. o konsumentach
PGF.08 Pytanie 225
Zarządzanie kampanią reklamową

Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe

A. dla personelu
B. handlowej
C. konsumpcyjnej
D. konsumenckiej
PGF.08 Pytanie 226
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu

A. PAPI
B. CAWI
C. CATI
D. CAPI
PGF.08 Pytanie 227
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji

A. średni
B. innowacyjny
C. klasyczny
D. bezpośredni
PGF.08 Pytanie 228
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydruk próbny realizowany bez zastosowania klisz, przeprowadzony w drukarni offsetowej w celu weryfikacji kolorystyki przed właściwym drukiem, mający na celu pokazanie go klientowi do zatwierdzenia, to

A. proof cyfrowy
B. proof analogowy
C. preset
D. posttest
PGF.08 Pytanie 229
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Public relations.
B. Promocja dla konsumentów.
C. Sprzedaż bezpośrednia.
D. Akcja promocyjna.
PGF.08 Pytanie 230
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kolejność etapów fragmentu rozmowy sprzedażowej jest prawidłowa?

A.B.C.D.
Prezentacja ofertyNegocjacjeOkreślenie potrzeb klientaNegocjacje
Określenie potrzeb klientaPrezentacja ofertyPrezentacja ofertyPodpisanie umowy
Podpisanie umowyOkreślenie potrzeb klientaNegocjacjePrezentacja oferty
NegocjacjePodpisanie umowyPodpisanie umowyOkreślenie potrzeb klienta

A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
PGF.08 Pytanie 231
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?

A. Bezpieczeństwa
B. Fizjologicznych
C. Społecznych
D. Samorealizacji
PGF.08 Pytanie 232
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie dane zgromadzone w bazie danych pozwolą na skierowanie przesyłki do właściwego odbiorcy?

A. Stopień wykształcenia
B. Status cywilny klienta
C. Dane teleadresowe
D. Wiek oraz płeć klienta
PGF.08 Pytanie 233
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".

Nazwa stacjiLiczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisjiWielkość grupy docelowej
TV Blask300600
TV Life450750
TV Minute650900

A. 50%
B. 25%
C. 60%
D. 72%
PGF.08 Pytanie 234
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką cenę brutto należy wpisać do cennika, jeśli agencja reklamowa na cenę netto zakupu wynoszącą 130,00 zł nakłada 20% marżę oraz 23% stawkę VAT?

A. 187,20 zł
B. 191,88 zł
C. 156,00 zł
D. 159,90 zł
PGF.08 Pytanie 235
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 15%
B. 25%
C. 20%
D. 30%
PGF.08 Pytanie 236
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu osiągnięcia maksymalnej selektywności w oddziaływaniu na potencjalnego klienta, powinno się zastosować reklamę

A. zewnętrzną
B. pocztową
C. telewizyjną
D. radiową
PGF.08 Pytanie 237
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych dokumentów zawiera ofertę sprzedaży towarów reklamowych oraz definiuje kluczowe warunki przyszłej umowy sprzedaży?

A. Umowa zlecenie
B. Umowa o dzieło
C. Oferta handlowa
D. Zapytanie ofertowe
PGF.08 Pytanie 238
Zarządzanie kampanią reklamową

Uczelnia powierzyła agencji reklamowej wykonanie nadruku na 600 długopisach krótkim hasłem promującym nowy kierunek kształcenia. Która technika druku będzie najbardziej adekwatna do tego zlecenia?

A. Druk offsetowy
B. Tampondruk
C. Druk cyfrowy
D. Fleksografia
PGF.08 Pytanie 239
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasada kontrastowania kształtów i kolorów polega na

A. tworzeniu statycznych kompozycji
B. ustawianiu wielobarwnych sekwencji
C. grupowaniu w zbiorowiska form o podobnych wymiarach, kształcie i barwie
D. zestawianiu dużych form z małymi, żółtych z czarnymi
PGF.08 Pytanie 240
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa prowadzi negocjacje z potencjalnym klientem. Jaką metodę negocjacyjną wykorzystuje negocjator, mówiąc "W tej chwili kończą się nasze uprawnienia i nie jesteśmy w stanie podejmować decyzji w tej kwestii"?

A. Zarządzanie czasem
B. Celuj wysoko
C. Ograniczone kompetencje
D. Dobra - zła postawa