Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. opublikowany opis patentowy
B. dokument urzędowy
C. prosta informacja prasowa
D. slogan reklamowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OMEGA specjalizuje się w produkcji oraz sprzedaży lizaków owocowych dla dzieci. W celach promocyjnych firma wykorzystuje postać wesołego ufoludka. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wybrać, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej?
A. Scenę z życia
B. Animację
C. Reklamę dzieloną
D. Dwureklamówkę
Zarządzanie kampanią reklamową
Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?
A. Zakresu świadczonych usług.
B. Portfolio klientów.
C. Szczegółowego kosztorysu.
D. Potencjalnego cross-sellingu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt
A. opakowania
B. księgi znaku
C. materiałów reklamowych
D. layoutu
Zarządzanie kampanią reklamową
Najszerszy zasięg witryny internetowej firmy określa się mianem zasięgu
A. regionalnym
B. międzynarodowym
C. lokalnym
D. globalnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma specjalizująca się w nowoczesnych technologiach informacyjnych planuje promować swoje usługi w prasie krajowej. Aby podkreślić dynamikę swoich działań oraz nieprzerwany rozwój, powinna w reklamie zastosować kompozycję
A. statyczną
B. dynamiczną
C. wertykalną
D. horyzontalną
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie
A. cen rywali
B. największego zysku
C. preferencji przyszłych nabywców
D. wysokości ponoszonych wydatków
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się forma promocji stosowana w różnych mediach?
A. wrzutka
B. konkurs
C. twin
D. potykacz
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby skłonić potencjalnych klientów do zakupów, firma produkcyjna pragnie, aby mogli oni otrzymać spójny komunikat w różnych mediach: zobaczyć spot reklamowy w telewizji, otrzymać katalog oraz odebrać wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jaką strategię powinna zaproponować agencja reklamowa w swojej ofercie dla tej firmy?
A. ATL (Above The Line)
B. SLB (Stąy Look Buy)
C. BTL (Below The Line)
D. TTL (Marketing zintegrowany Through The Line)
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?
A. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
B. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
C. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
D. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie materiałów promocyjnych, które przed drukiem są konwertowane na krzywe, realizowane jest w programie
A. Bridge
B. Photoshop
C. Corel Draw
D. Pixel Bender
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przesyłając ofertę handlową do przedsiębiorstwa, dołączyła również teczkę z dziełami grafików oraz przykłady wcześniej zrealizowanych projektów, które umożliwią przyszłym klientom ocenę kreatywności zespołu, a także stylu i różnorodności świadczonych usług. Jak brzmi nazwa załącznika, który znajduje się w ofercie?
A. Studium przypadku.
B. Portfolio.
C. Brief kreatywny
D. Układ.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby prowadzić agencję reklamową, trzeba najpierw
A. uzyskać koncesję
B. zarejestrować nazwę przedsiębiorstwa
C. zarejestrować działalność gospodarczą
D. uzyskać zezwolenie
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji żadna ze stron nie podjęła prób ustępstw na rzecz drugiej strony. W związku z tym obie strony przyjęły typ negocjacji
A. opartych na mediacjach
B. miękkich
C. twardych
D. opartych na kompromisie
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wprowadza na rynek nowe towary po wyższych cenach. Po pewnym czasie zamierza sukcesywnie obniżać ceny. Jaką strategię cenową przyjmuje agencja?
A. Prestiżową
B. Penetracji
C. Zbierania śmietanki
D. Selektywną
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?
A. Zaleta – korzyść – cecha
B. Korzyść – cecha – zaleta
C. Cecha – zaleta – korzyść
D. Cecha – korzyść – zaleta
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia
A. prestiżowa
B. penetracji
C. dyskontowa
D. skimmingowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?
A. zewnętrznej
B. prasowej
C. internetowej
D. radiowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko polegające na wprowadzeniu do filmu, sztuki lub książki produktu oznaczonego określoną marką zamiast standardowego rekwizytu, co przynosi korzyści promocyjne jego producentowi lub dystrybutorowi, nosi nazwę.
A. product placement
B. promocja dla konsumentów
C. relacje publiczne
D. kompozycja marketingowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?
A. rynkową
B. kosztową
C. wiodącą
D. popytową
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię
A. dumpingu
B. dywersyfikacji
C. zbierania śmietanki
D. penetracji rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego
A. klientem sfrustrowanym
B. klientem podejrzanym
C. klientem nietypowym
D. klientem tajemniczym
Zarządzanie kampanią reklamową
Zakres prawa autorskiego oraz własności intelektualnej nie obejmuje
A. aplikacja komputerowa
B. design przemysłowy
C. zwykła informacja prasowa
D. dzieło literackie
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym etapem w projektowaniu bazy danych jest
A. ustalenie celu, któremu ma służyć baza danych
B. zapewnienie dostępu do bieżących i precyzyjnych informacji
C. przeszukiwanie oraz porządkowanie wymaganych informacji
D. zastosowanie zasad normalizacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą stronę internetową powinien wybrać klient dysponujący kwotą 2 500,00 zł netto, jeśli zależy mu głównie na umieszczeniu co najmniej 10 podstron i 30 zdjęć na stronie?
Opcje | Strona XS 1 300,00 zł netto | Strona S 1 600,00 zł netto | Strona M 2 000,00 zł netto | Strona L 3 000,00 zł netto |
---|---|---|---|---|
Liczba podstron | 5 | 7 | 15 | 20 |
Galeria | max 10 zdjęć | max 20 zdjęć | max 35 zdjęć | max 55 zdjęć |
System zarządzania treścią | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Instalacja na serwerze | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
A. Stronę S.
B. Stronę L.
C. Stronę M.
D. Stronę SX.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki układ krzeseł sprawia, że rozmówcy podświadomie dążą do realizacji swoich celów?
A. Krzesła usytuowane naprzeciwko siebie
B. Krzesła umiejscowione przy narożniku stołu
C. Krzesła postawione bezpośrednio obok siebie
D. Krzesła ustawione po skosie do stołu
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgłoszenie przez sprzedawcę pomyłki dotyczącej ceny, stawki, kwoty podatku lub jakiejkolwiek innej pozycji zawartej w fakturze wiąże się z wystawieniem
A. polecenia księgowania
B. faktury korygującej
C. noty obciążeniowej
D. noty korygującej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju temperament wykazuje klient, który posiada cechy przywódcze, dąży do praktycznych rozwiązań i skupia się na osiągnięciu określonego celu?
A. Sangwiniczny
B. Flegmatyczny
C. Choleryczny
D. Melancholiczny
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, której z czterech marek (1,2,3,4) osiągnięto bardziej efektywny wzrost preferencji zakupu wśród potencjalnych klientów?
Marka | % osób, które wybrały markę produktu (przed rozpoczęciem kampanii) | % osób, które wybrały markę produktu (pięć miesięcy po zakończeniu kampanii) |
---|---|---|
Marka 1 | 10 | 33 |
Marka 2 | 88 | 90 |
Marka 3 | 64 | 74 |
Marka 4 | 32 | 39 |
A. Marka 1
B. Marka 2
C. Marka 4
D. Marka 3
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje udostępnione na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego są przykładem źródeł danych
A. pierwotnych wewnętrznych
B. pierwotnych zewnętrznych
C. wtórnych zewnętrznych
D. wtórnych wewnętrznych
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle "Pora na Polar" użyto
A. aliteracji
B. rymu
C. epitetu
D. metafory
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego dokumentu wymaga klient w odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące telewizyjnej kampanii reklamowej?
A. Case study
B. Proof
C. Harmonogram Gantta
D. Media plan
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej
A. skimmingu
B. przejęcia
C. dominacji
D. dumpingu
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy otrzymało zlecenie na wydrukowanie 18 sztuk naklejek o wymiarach 90x90 mm. Naklejki będą drukowane na arkuszach A4 (210x297 mm) papieru samoprzylepnego. Jaką minimalną liczbę arkuszy A4 należy przygotować, aby zrealizować to zlecenie?
A. 18 szt.
B. 9 szt.
C. 2 szt.
D. 3 szt.
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest credentials agencji reklamowej?
A. wytyczne dotyczące agencji reklamowej zawarte w briefie
B. opinie klientów przekazane agencji reklamowej przez jej dotychczasowych kontrahentów
C. ostateczny krok w procesie wyboru agencji reklamowej
D. autoprezentacja agencji reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych z tabeli oblicz ile wyniesie łączny techniczny koszt wytworzenia obydwu zleceń.
Pozycja kalkulacyjna | Zlecenie A, zł | Zlecenie B, zł |
Materiały bezpośrednie | 5 000,00 | 4 200,00 |
Płace bezpośrednie | 2 000,00 | 1 800,00 |
Koszty wydziałowe | 6 200,00 | 5 800,00 |
Techniczny koszt wytworzenia | ? | ? |
A. 17 800,00 zł
B. 13 200,00 zł
C. 32 600,00 zł
D. 25 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych systemów informatycznych wspiera zarządzanie relacjami z klientami?
A. CRM
B. POSM
C. POS
D. POP
PGF.08 Pytanie 238
Zarządzanie kampanią reklamową
Efektywność reklamy detergentu do prania nie jest uzależniona od
A. wysokości funduszy reklamodawcy
B. kwoty przeznaczonej na reklamę
C. zawartości komunikatu reklamowego
D. wykorzystanych narzędzi reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
"Poznaj smak Raju" to przykład jakiego typu sloganu?
A. pytającego
B. budzącego ciekawość
C. deklracyjnego
D. humorystycznego
Zarządzanie kampanią reklamową
Załączona baza danych stworzona do celów marketingu bezpośredniego zawiera rekordy z kategorii informacji
Liczba dotychczasowych kontaktów | Data | Wartość zakupu | Informacje o przesłanej ofercie |
---|
A. geograficznych.
B. psychograficznych.
C. demograficznych.
D. historycznych.