Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 281
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium

A. demograficznego
B. społecznego
C. behawioralnego
D. kulturowego
PGF.08 Pytanie 282
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybór różnych wariantów reklamy oraz udoskonalenie wybranego wariantu poprzez dodanie elementów istotnych dla odbiorcy to zadanie badań reklamowych typu

A. pretesty
B. posttesty
C. testy w trakcie kampanii telewizyjnej
D. testy podczas kampanii prasowej
PGF.08 Pytanie 283
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj faktury nie stanowi dowodu na odbycie transakcji i nie pozwala na dokonanie zapisów w księgach?

A. Faktura RR
B. Faktura VAT
C. Faktura pro forma
D. Faktura korygująca
PGF.08 Pytanie 284
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?

A. Umowę agencyjną
B. Umowę o pracę
C. Umowę kupna-sprzedaży
D. Umowę o dzieło
PGF.08 Pytanie 285
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wybranych kryteriów doboru mediów umożliwia ustalenie średniej liczby interakcji przedstawiciela grupy docelowej z komunikatem reklamowym?

A. Intensywność oddziaływania środków
B. Selektywność mediów oraz środków reklamy
C. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy
D. Zasięg oddziaływania środka reklamowego
PGF.08 Pytanie 286
Zarządzanie kampanią reklamową

Znak CE umieszczony na produkcie wskazuje, że produkt jest

A. dopuszczony do międzynarodowego obrotu
B. przetestowany elektronicznie
C. wyrobem z sektora elektronicznego
D. zgodny z normami Unii Europejskiej
PGF.08 Pytanie 287
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje

A. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
B. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
C. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
D. opracowanie treści reklamy przez copywritera
PGF.08 Pytanie 288
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief

A. kreatywny
B. reklamowy
C. nazewniczy
D. marketingowy
PGF.08 Pytanie 289
Zarządzanie kampanią reklamową

Typ klienta, który charakteryzuje się dynamicznością, otwartością oraz dużą konsumpcją, często znajdujący się na szczycie swojej kariery, nazywany jest

A. zdobywca.
B. dojrzały.
C. rodak.
D. konserwatywna.
PGF.08 Pytanie 290
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak powinna przebiegać rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z potencjalnym klientem, w jakiej kolejności?

A. eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu, dostosowanie oferty do wymagań
B. dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu
C. identyfikacja problemu, określenie konkretnego rozwiązania, dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych
D. określenie konkretnego rozwiązania, eliminacja barier komunikacyjnych, dostosowanie oferty do wymagań, identyfikacja problemu
PGF.08 Pytanie 291
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt projektu reklamowego, jeśli netto koszty produkcji wynoszą 2 000,00 zł, marża firmy to 10%, a stawka podatku VAT wynosi 23%.

A. 2 200,00 zł
B. 2 607,00 zł
C. 2 706,00 zł
D. 2 460,00 zł
PGF.08 Pytanie 292
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę dystrybucji powinien przyjąć producent sprzętu RTV z tzw. średniej kategorii cenowej?

A. Wyłączną
B. Intensywną
C. Ekskluzywną
D. Selektywną
PGF.08 Pytanie 293
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonansem występującym po zakupie w procesie decyzji konsumenta na rynku związanym z zakupem określa się

A. neutralny stan emocjonalny spowodowany dokonanym zakupem
B. negatywny stan emocjonalny wynikający z braku satysfakcji z zakupu
C. stan świadomości swoich potrzeb
D. pozytywny stan emocjonalny wynikający z satysfakcji z zakupu
PGF.08 Pytanie 294
Zarządzanie kampanią reklamową

Według Kodeksu Etyki Reklamy, telemarketing wychodzący realizowany w ramach marketingu bezpośredniego może mieć miejsce w godzinach

A. 2100 ÷ 2400
B. 800 ÷ 2100
C. 600 ÷ 800
D. 2400 ÷ 600
PGF.08 Pytanie 295
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy uznające za nieuczciwą reklamę komunikaty odwołujące się do emocji konsumentów poprzez wzbudzanie strachu lub wykorzystanie przesądów znajdują się w ustawie

A. o szczególnych zasadach sprzedaży dla konsumentów
B. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. o ochronie konkurencji oraz konsumentów
D. o ochronie niektórych praw klientów
PGF.08 Pytanie 296
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik biura reklamy przedstawia klientowi ofertę na sprzedaż usługi reklamowej, która obejmuje między innymi zdefiniowanie charakterystyki marki, budowanie marki oraz propozycje jej zarządzania. Jaki tytuł powinna mieć ta prezentacja?

A. Packshot.
B. Układ.
C. Wyświetlacz.
D. Branding.
PGF.08 Pytanie 297
Zarządzanie kampanią reklamową

Na etapie postprodukcji podczas tworzenia reklamy radiowej realizowany jest

A. scenariusz reklamy
B. harmonogram prac
C. casting aktorów
D. montaż
PGF.08 Pytanie 298
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo

A. gospodarcze
B. cywilne
C. budowlane
D. handlowe
PGF.08 Pytanie 299
Zarządzanie kampanią reklamową

Formatem zapisu grafiki rastrowej nie jest jaki?

A. JPEG
B. GIF
C. SWF
D. PNG
PGF.08 Pytanie 300
Zarządzanie kampanią reklamową

Dostosowanie folii do zaokrąglonych konturów nadwozia oraz do przetłoczeń lub wytłoczeń oklejanego pojazdu, to cechy folii

A. One Way Vision
B. kasetonowej
C. wylewanej
D. magnetycznej
PGF.08 Pytanie 301
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje o elemencie wizerunkowym, który jest komunikowany w reklamie i odróżnia promowaną markę od innych konkurencyjnych marek w tej samej subkategorii produktu, należy znaleźć w tzw. point of

A. parity (POP)
B. sale (POS)
C. view (POV)
D. difference (POD)
PGF.08 Pytanie 302
Zarządzanie kampanią reklamową

Hasło reklamowe drukarni, mające na celu zaakcentowanie korzyści płynących z druku przy użyciu nowoczesnych maszyn cyfrowych, powinno zawierać wezwanie

A. racjonalny
B. emocjonalny-negatywny
C. emocjonalny-pozytywny
D. moralny
PGF.08 Pytanie 303
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem reklamy w radio, który pozwala na zaangażowanie słuchaczy, jest

A. konkurs
B. wykład
C. scenka
D. komunikat
PGF.08 Pytanie 304
Zarządzanie kampanią reklamową

Użytkownicy, którzy kupują produkty jako pierwsi w początkowej fazie ich wprowadzania na rynek, to

A. innowatorzy
B. maruderzy
C. wczesna większość
D. naśladowcy
PGF.08 Pytanie 305
Zarządzanie kampanią reklamową

Identyfikacja telefonów komórkowych w otoczeniu, wysłanie prośby o zatwierdzenie połączenia oraz przesyłanie plików do urządzeń, które zaakceptowały tę prośbę, to kroki w usłudze reklamowej korzystającej z

A. cb radio
B. display
C. bluetooth
D. skyscraper
PGF.08 Pytanie 306
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką dokumentację powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?

A. Fakturę VAT
B. Rachunek uproszczony
C. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
D. Zawiadomienie o wysyłce
PGF.08 Pytanie 307
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z aspektów komunikacji firmy z klientem odnosi się do nadawania przez klienta konkretnego znaczenia słowom, obrazom oraz symbolom użytym w materiałach reklamowych?

A. Kodowanie
B. Dekodowanie
C. Reakcja
D. Odbiór
PGF.08 Pytanie 308
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 r. faktura nie musi zawierać określenia

A. nabywcy i sprzedawcy
B. daty sprzedaży
C. oryginał i kopia
D. kwoty podatku
PGF.08 Pytanie 309
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim celu stosuje się justowanie?

A. aby utrzymać równą odległość pomiędzy wierszami
B. żeby dostosować czcionkę do estetyki tekstu
C. do wyrównania tekstu względem marginesów
D. w celu kojarzenia tekstu z innymi elementami w publikacji
PGF.08 Pytanie 310
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?

A. wiodącą
B. popytową
C. rynkową
D. kosztową
PGF.08 Pytanie 311
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacja dla klienta dotycząca sprzedaży łączonej w renomowanej sieci sklepów, gdzie przy nabyciu zestawu: spodnie + marynarka, klient zyskuje rabat w wysokości 30%, odnosi się do promocji

A. konsumencką
B. handlową
C. wewnętrzną
D. barterową
PGF.08 Pytanie 312
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sposobów reklamy odznacza się najwyższą selektywnością?

A. Billboard
B. Ogłoszenie w prasie
C. Spot telewizyjny
D. Wysyłka adresowa
PGF.08 Pytanie 313
Zarządzanie kampanią reklamową

Osobę, która ma swoje zdanie i potrafi wyrażać emocje oraz postawy w sposób nieprzekraczający granic prawa i dobrych obyczajów, charakteryzuje

A. ostrożność
B. agresywność
C. asertywność
D. powściągliwość
PGF.08 Pytanie 314
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent artykułów promocyjnych wpływa na rynek przy użyciu tradycyjnej mieszanki marketingowej. Oprócz produktu, co jeszcze się do niej zalicza?

A. zysk, strata, dystrybucja
B. personel, dystrybucja, promocja
C. cena, dystrybucja, promocja
D. cena, dystrybucja, planowanie
PGF.08 Pytanie 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?

A. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
B. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
C. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
D. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
PGF.08 Pytanie 316
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium powinno być wybrane, aby skutecznie przedstawić szczegółowe informacje na temat właściwości produktu?

A. Outdoor
B. Prasę
C. Radio
D. Telewizję
PGF.08 Pytanie 317
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacji nie należy podejmować, kiedy

A. obie strony są od siebie uzależnione
B. każda strona ma coś do zaoferowania
C. żądania jednej ze stron są nieetyczne
D. obie strony mogą coś zyskać
PGF.08 Pytanie 318
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu posttestu reklamy na grupie 200 osób, stwierdzono, że 150 osób spontanicznie wskazało reklamę konkretnej marki. Jaki jest wskaźnik spontanicznej świadomości reklamy?

A. 50%
B. 75%
C. 150%
D. 25%
PGF.08 Pytanie 319
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która zamierza zwiększyć sprzedaż swoich istniejących produktów na aktualnych rynkach, wdroży strategię

A. dywersyfikacji rynkowej
B. cen wysokich
C. penetracji rynkowej
D. zbierania śmietanki rynkowej
PGF.08 Pytanie 320
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie elementy wykorzystuje radio jako medium reklamowe w swoim przekazie?

A. słowo i grafikę
B. animację oraz słowo
C. obraz oraz tekst
D. dźwięk i słowo