Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 281
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawione okna programu księgowego pokazują sposób wykorzystania programu komputerowego do ewidencji

Ilustracja do pytania 1
A. podatku VAT.
B. właścicieli i wspólników.
C. przychodów i rozchodów.
D. środków trwałych.
PGF.08 Pytanie 282
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem reklamy nie jest

A. podanie korzyści z zakupu.
B. dostarczenie informacji o produkcie.
C. spodobanie się każdemu z odbiorców.
D. stosowanie narzędzi marketingowych.
PGF.08 Pytanie 283
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zamierza pozyskać informacje do kampanii reklamowej firmy, działającej w oparciu o strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma

A. oddziałuje jednolicie na rynek, nie dokonując segmentacji.
B. wybiera tylko jeden segment jako segment docelowy.
C. wybiera kilka narzędzi reklamowych, łącząc je z mediami.
D. koncentruj e działania na jednym instrumencie marketingowym.
PGF.08 Pytanie 284
Zarządzanie kampanią reklamową

W przedstawionym fragmencie faktury sprzedaży usług nie figuruje kwota VAT, ponieważ

Ilustracja do pytania 4
A. jest to faktura korekta.
B. stawka VAT wyniosła 0%.
C. działalność nie podlega opodatkowaniu w Polsce.
D. działalność jest zwolniona z VAT.
PGF.08 Pytanie 285
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa pracuje przy kampanii związanej z reklamą obozów młodzieżowych. Najbardziej odpowiednią metodą reklamowania obozów jest

A. reklama w witrynach biur podróży.
B. ogłoszenie w gazecie codziennej.
C. rozwieszanie plakatów w szkołach i klubach młodzieżowych.
D. zorganizowanie konferencji prasowej na targach turystycznych w Poznaniu.
PGF.08 Pytanie 286
Zarządzanie kampanią reklamową

Segmentacja rynku wykorzystywana w opracowaniu kampanii reklamowej określana jest jako

A. podział rynku według określonych kryteriów na w miarę jednorodne i rozłączne grupy konsumentów.
B. dotarcie do indywidualnego klienta przy pomocy kilku różnych narzędzi marketingowych.
C. wskazanie grup konsumentów nieistotnych z punktu widzenia dużego przedsiębiorstwa.
D. wyznaczenie grupy docelowej w niezróżnicowanych działaniach i badaniach marketingowych.
PGF.08 Pytanie 287
Zarządzanie kampanią reklamową

Myślenie "out of box" w procesie komunikacji marketingowej określane jest jako

A. innowacyjne myślenie w zakresie kształtowania i realizacji procesu komunikacji związane z bardzo dobrą znajomością produktu lub konsumenta.
B. przyjęcie nietypowego, niekonwencjonalnego rozwiązania technicznego przy opracowywaniu reklamy zewnętrznej.
C. nowatorska technika, polegająca na realizacji zadania metodą warsztatową przez kilkuosobowy zespół.
D. narzędzie zintegrowanego procesu komunikacji, stosowane najczęściej na festynach miejskich, targach i wystawach.
PGF.08 Pytanie 288
Zarządzanie kampanią reklamową

Określenie "e-Media Relations" oznacza

A. korzystanie z poczty elektronicznej.
B. zdobywanie informacji o klientach przez Internet.
C. komunikowanie się z dziennikarzami.
D. relacje z mediami w Internecie.
PGF.08 Pytanie 289
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc przekaz reklamowy należy pamiętać, że oferuje się korzyści a nie produkt lub usługę, ponieważ

A. klient zazwyczaj kupuje wyobrażenie o produkcie i korzyści związane z jego nabyciem.
B. techniczna specyfikacja lub formalny standard oferty są najbardziej istotne dla klienta.
C. klient zwraca uwagę na technologię użytą do wytworzenia produktu lub usługi.
D. właściwości produktu lub usługi uzależnione są od kosztów ich wytworzenia.
PGF.08 Pytanie 290
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierowanie oferty do konkretnego odbiorcy na rynku ma duże znaczenie, ponieważ

A. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców.
B. rynek docelowy podejmuje określone decyzje.
C. tylko marketing bezpośredni jest skuteczny.
D. łatwo jest znaleźć grupę ciekawych nabywców.
PGF.08 Pytanie 291
Zarządzanie kampanią reklamową

Specyficzny dla sektora usług instrument marketingowy, określany jest jako

A. public relations.
B. personel.
C. świadectwo materialne.
D. reklama.
PGF.08 Pytanie 292
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zamierza przeprowadzić kampanię reklamową z wykorzystaniem reklamy typu BTL. Powinna zatem wybrać agencję reklamową, specjalizującą się

A. w opracowywaniu strategii medialnej.
B. w planowaniu oraz zakupie mediów.
C. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych.
D. w produkcji telewizyjnych spotów reklamowych.
PGF.08 Pytanie 293
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zatrudnia ponad 50 osób w kilku działach. Opracowywanie tekstów reklamowych i sloganów to zadanie

A. działu kreacji.
B. account managera.
C. panelu mediowego.
D. działu mediów.
PGF.08 Pytanie 294
Zarządzanie kampanią reklamową

Credentials agencji reklamowej określany jest jako

A. finalny etap procesu wyboru agencji reklamowej.
B. autoprezentacja agencji reklamowej.
C. rekomendacje udzielone agencji reklamowej przez dotychczasowych klientów.
D. wytyczne dla agencji reklamowej zawarte w briefie.
PGF.08 Pytanie 295
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa przy projektowaniu planu medialnego zdecydowała się na wybór jednego medium głównego oraz jednego medium

A. wspierającego.
B. dodatkowego.
C. pogłównego.
D. współdziałającego.
PGF.08 Pytanie 296
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nie jest prezentowaniem produktu lub usługi

A. przez promocję sprzedaży.
B. w sposób bezosobowy.
C. za pieniądze.
D. przy pomocy mediów.
PGF.08 Pytanie 297
Zarządzanie kampanią reklamową

Serwis typu "news-wire" określany jest jako

A. serwer wiadomości typu news.
B. wyszukiwarka haków na konkurencję.
C. agregator bezpłatnych wiadomości.
D. informacja zamieszczona w serwisie www.
PGF.08 Pytanie 298
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel firmy reklamowej opracował logo miejscowości turystycznej. W swojej pracy wykorzystał elementy wcześniejszej wersji logo. Zgodnie z etyką zawodową wymienił twórcę utworu pierwotnego, stosując się do przepisów

A. o prawie autorskim.
B. o prawie handlowym.
C. kodeksu cywilnego.
D. prawa pracy.
PGF.08 Pytanie 299
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa przygotowuje dla pewnej instytucji system wizualnej identyfikacji. Stosowany w takim przypadku układ graficzny określany jest jako

A. check-out.
B. screen-out.
C. lay-out.
D. draw-out.
PGF.08 Pytanie 300
Zarządzanie kampanią reklamową

Każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości przeznaczenia i sposobu wyrażenia, jest przedmiotem prawa

A. podatkowego.
B. pracy.
C. autorskiego.
D. spadkowego.
PGF.08 Pytanie 301
Zarządzanie kampanią reklamową

Slogan reklamowy powinien

A. mieć grafikę w tle.
B. być długi i rymowany.
C. składać się z 3 do 7 zdań.
D. być krótki i składać się od 3 do 7 wyrazów.
PGF.08 Pytanie 302
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedmiotem prawa autorskiego i własności intelektualnej nie jest

A. program komputerowy.
B. prosta informacja prasowa.
C. utwór literacki.
D. wzornictwo przemysłowe.
PGF.08 Pytanie 303
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli firma reklamowa chce, żeby reklama graficzna miała dużą skuteczność przyciągania uwagi, to powinna zastosować kolor

A. czarny.
B. niebieski.
C. zielony.
D. żółty.
PGF.08 Pytanie 304
Zarządzanie kampanią reklamową

Zaletą reklamy zewnętrznej jest

A. prostota przekazu.
B. podanie wszystkich cech produktu.
C. wykorzystanie twarzy znanego celebryty.
D. użycie kilkunastu kolorów.
PGF.08 Pytanie 305
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu prawidłowego zaprojektowania strategii marketingowej oraz media planu należy przeprowadzić analizę sytuacji wyjściowej PEST. Decyzje o wyborze mediów należy zatem podjąć po przeanalizowaniu czynników

A. polityczno-prawnych (P), ekonomicznych (E), społeczno-kulturowych (S), oraz technologicznych (T).
B. prawnych (P), ekologicznych (E), społecznych (S), oraz technologicznych (T).
C. politycznych (P), ekologiczno-środowiskowych (E), społeczno-prawnych (S), oraz technicznych (T).
D. prawnych (P), ekonomicznych (E), społecznych (S), oraz technicznych(T).
PGF.08 Pytanie 306
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo zdecydowało się na reklamę w telewizji. Wybrało lokalną stację telewizyjną, w której koszt emisji reklamy wynosi 50 000,00 zł przy współczynniku GRP=200. Koszt dotarcia do 1% grupy docelowej wynosi

A. 200,00 zł.
B. 20,00 zł.
C. 25,00 zł.
D. 250,00 zł.
PGF.08 Pytanie 307
Zarządzanie kampanią reklamową

Posługiwanie się w formie płatnej reklamowanymi produktami podczas emisji programów telewizyjnych to tzw.

A. product promotion.
B. product price.
C. product placement.
D. product participant.
PGF.08 Pytanie 308
Zarządzanie kampanią reklamową

Znany koncern samochodowy chce wejść na rynek z nowym produktem. Firma zdecydowała się na strategię typu PULL, w której popyt tworzy się poprzez bezpośrednie oddziaływanie na nabywcę. Najlepszymi instrumentami tej strategii będą

A. akwizycja i promocja sprzedaży.
B. akwizycja i merchandising.
C. trzy kanały dystrybucji.
D. public relations i product placement.
PGF.08 Pytanie 309
Zarządzanie kampanią reklamową

Papier przeznaczony do wydruku wizytówek należy przechowywać w pomieszczeniu

A. nasłonecznionym, z podwyższonym poziomem wilgotności.
B. zaciemnionym, z podwyższonym poziomem wilgotności.
C. zaciemnionym, z obniżonym poziomem wilgotności.
D. nasłonecznionym, z niskim poziomem wilgotności.
PGF.08 Pytanie 310
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z najbardziej efektywnych metod ustalania budżetu reklamowego firmy

A. są potrzeby firmy, ujęte w planie marketingowych celów.
B. jest kwota szacunkowa wydatków reklamowych jednego z konkurentów.
C. są informacje o działaniach głównego konkurenta na rynku.
D. jest procent od przychodów firmy.
PGF.08 Pytanie 311
Zarządzanie kampanią reklamową

Wysoka zapamiętywalność reklamy kinowej wynika

A. z niezakłóconego przekazu, powodującego wysoką uwagę widzów.
B. z komfortu odbioru w związku z siedzeniem w wygodnych fotelach.
C. z emisji reklamy w odpowiednich porach dnia.
D. z wąskiej, wyraźnie zdefiniowanej grupy docelowej.
PGF.08 Pytanie 312
Zarządzanie kampanią reklamową

Na obniżenie skuteczności reklamy wpływa

A. nazwisko celebryty, występującego w reklamie.
B. bardzo jasna i zrozumiała treść przekazu.
C. skomplikowany i niezrozumiały przekaz.
D. prosty przekaz skoncentrowany na jednej korzyści.
PGF.08 Pytanie 313
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca pieluszki dla dzieci zdecydowała się na reklamę w telewizji. Reklamę o godzinie 18.15 obejrzało 15% grupy celowej przedsiębiorstwa. Oznacza to, że firma, umieszczając w tym miejscu swoją reklamę, osiągnęła

A. 30 GRP.
B. 45 GRP.
C. 7,5 GRP.
D. 15 GRP.
PGF.08 Pytanie 314
Zarządzanie kampanią reklamową

Do badania efektywności medialnych wykorzystuje się kilka wskaźników. Który z wymienionych wskaźników należy zastosować do oceny kosztów oddziaływania danej ekspozycji reklamowej na tysiąc domostw lub widzów?

A. CPP
B. OTS
C. GRP
D. CTP
PGF.08 Pytanie 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe z wykorzystaniem wskaźnika CPP. W tym celu należy określić, ile razy przeciętny odbiorca

A. natknął się na reklamę w prasie.
B. zetknął się reklamą w określonym czasie.
C. natknął się na reklamę w telewizji.
D. zetknął się z reklamą w danym medium.
PGF.08 Pytanie 316
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia imitacji może być bardziej zyskowna od innowacji, ponieważ

A. imitator sprzedaje taniej od innowatora, a więc sprzedaje więcej.
B. imitacja redukuje koszty i ryzyka związane z badaniami i rozwojem nowych produktów.
C. uczenie się na własnych błędach przy kolejnych imitacjach daje nowe doświadczenie.
D. imitacja wypiera z rynku nowe technologie i innowacja nie jest potrzebna.
PGF.08 Pytanie 317
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa badała skuteczność spotu reklamowego w telewizji. Z badań wynika, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w wieku od 17 do 25 lat. Liczebność całej grupy docelowej osób w wieku od 17 do 25 lat wynosi 12 000 000. Z przeprowadzonego badania wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 5%
B. 15%
C. 20%
D. 2%
PGF.08 Pytanie 318
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasięg całkowity kampanii reklamowej wynosi 35%. W związku z tym zasięg efektywny tej samej kampanii może wynieść

A. 30%
B. 75%
C. 42%
D. 48%
PGF.08 Pytanie 319
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to współczynnik używany w marketingu internetowym, który określa

A. koszt, jaki ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link reklamowy.
B. liczbę kliknięć w ciągu minuty.
C. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy.
D. liczbę kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklamy.
PGF.08 Pytanie 320
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii reklamowej tuszu do rzęs znanej firmy kosmetycznej osiągnięto następujące wskaźniki: GRP - 180, zasięg reklamy ogółem - 60%. Oznacza to, że każda osoba, do której reklama dotarła, miała z nią kontakt średnio

A. 0,33 razy.
B. 3 razy.
C. 13 razy.
D. 33 razy.