Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Ebbinghausa
B. Neissra
C. Millera
D. Webera
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych jest
A. uzyskanie aktualnych oraz precyzyjnych informacji
B. zastosowanie zasad normalizacji
C. zbieranie i porządkowanie wymaganych danych
D. ustalenie celu, jaki ma spełniać baza danych
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach
A. z ankiet
B. z obserwacji
C. z wizualizacji
D. ze skojarzeń słownych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?
A. Bigowanie
B. Falcowanie
C. Listwowanie
D. Kaszerowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować
A. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
B. wąski asortyment
C. cenę równą tej w drugiej ofercie
D. szeroki wachlarz produktów
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby wzbudzić napięcie oraz emocje w radiowym spocie reklamowym dotyczących ubezpieczeń samochodowych, dodano nagły dźwięk zderzenia. Którą formę dźwiękową zastosowano w tym przekazie?
A. Muzyczne tło powiązane z tematem przekazu
B. Muzyczne tło dla całego przekazu
C. Dżingiel reklamowy
D. Efekt dźwiękowy
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?
A. Rekomendacji
B. Moralny
C. Racjonalny
D. Emocjonalny
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować
A. wrzutkę
B. artykuł sponsorowany
C. ogłoszenie drobne
D. reklamę całostronicową
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na
A. zaprezentowaniu wyników badań wspierających tezy negocjacyjne
B. odrzucaniu wszelkich propozycji drugiej strony, bez uwzględniania ich argumentacji
C. wdrożeniu programu ustępstw względem przeciwnika w negocjacjach
D. zaakceptowaniu alternatywnego rozwiązania, które zapewnia sukces stronie negocjującej bez osiągania porozumienia z drugą stroną
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na
A. projekt kampanii telewizyjnej
B. realizację animacji komputerowej
C. wykup powierzchni reklamowej
D. projekt papeterii firmowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z
A. blogi wpływowe
B. portale informacyjne
C. portale tematyczne
D. media społecznościowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Opracowanie układu w wybranym medium przez agencję reklamową odnosi się do
A. strategii mediów w reklamie telewizyjnej
B. konstrukcji mediów w kampanii promocyjnej
C. układu graficznego ogłoszenia prasowego
D. scenariusza spotu radiowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?
A. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
B. Zdobywanie nowych klientów
C. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
D. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wykresu określ jaki procent czytelniczek stanowią kobiety w wieku do 44 lat.

A. 28%
B. 18%
C. 34%
D. 80%
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką minimalną liczbę rolek folii termotransferowej należy zamówić, aby wykonać nadruk 500 szt. kół o średnicy 23 cm? Rolka folii ma szerokość 50 cm i długość 20 mb, będzie wykorzystana optymalnie, a fragmenty folii nie będą sklejane.

A. 5 rolek.
B. 1 rolkę.
C. 6 rolek.
D. 3 rolki.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzie jest przeznaczone do tworzenia oraz modyfikowania podstawowej bazy danych?
A. program do grafiki wektorowej
B. aplikacja do prezentacji multimedialnej
C. arkusz kalkulacyjny
D. oprogramowanie do składu publikacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient wyraził potrzebę na wewnętrzną reklamę. Który z produktów powinien mu być dostarczony?
A. Pylon
B. Mobile
C. Roll-up
D. Totem
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie mają pliki graficzne?
A. .bmp
B. .wav
C. .vbs
D. .txt
PGF.08 Pytanie 299
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?
A. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
B. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

A. 50%
B. 20%
C. 59%
D. 9%
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?
A. diagramu
B. listy wypunktowanej
C. schematu blokowego
D. tabeli
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z elementów modelu AIDCAS ma za zadanie wywołać długookresowe zadowolenie u konsumenta, które z kolei ma się przyczynić do ponownego wyboru reklamowanego produktu?
zwrócenie uwagi odbiorcy |
wywołanie zainteresowania |
wzbudzenie chęci posiadania |
przekonanie o słuszności wyboru |
zakup |
zapewnienie satysfakcji |
A. Działanie.
B. Zainteresowanie.
C. Satysfakcja.
D. Pożądanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to
A. list przewodni
B. prezentacja
C. umowa
D. sprzedaż
Zarządzanie kampanią reklamową
W załączonym ogłoszeniu prasowym slogan-podsumowanie został napisany przy użyciu

A. wersalików, czcionki szeryfowej, dwuelementowej.
B. minuskuły, czcionki szeryfowej, jednoelementowej.
C. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, dwuelementowej.
D. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, jednoelementowej.
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z technik negocjacyjnych związanych z czasem lub przestrzenią zapewnia większą pewność oraz możliwość kontrolowania lokalizacji?
A. Niekorzystna lokalizacja przeprowadzania negocjacji
B. Zamierzone wydłużanie dyskusji
C. Wykorzystywanie terminów ostatecznych, które są nieprzekraczalne
D. Realizacja negocjacji na własnym obszarze
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką funkcję należy wykorzystać, aby w bazie danych klientów stworzonej w MS Excel, odnaleźć i pokazać kontrahentów agencji tylko z województwa podkarpackiego?
A. Filtrowanie.
B. Klastryzacja.
C. Zestawienie.
D. Układanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy planowaniu kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu, ale z wyraźną selektywnością demograficzną, krótkim czasem oraz dużą skutecznością oddziaływania na odbiorcę, warto zastosować reklamę
A. kinową
B. radiową
C. telewizyjną
D. internetową
Zarządzanie kampanią reklamową
Prawo autorskie nie może przysługiwać
A. odtwórcom
B. dzieciom
C. osobom ubezwłasnowolnionym
D. współautorom projektu
Zarządzanie kampanią reklamową
W miejscach pracy, gdzie realizowana jest lekka praca fizyczna, pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom temperaturę nie niższą niż
A. 15°C
B. 17°C
C. 18°C
D. 16°C
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?
A. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
B. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
C. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
D. E-maile oraz kalendarze
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę
A. BCG
B. SWOT
C. PEST
D. TOWS
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:
Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.
Produkt | Cena sprzedaży netto, zł |
---|---|
Kubki reklamowe | 1 500,00 |
Koszulki z nadrukiem | 2 500,00 |
Smycze reklamowe | 1 000,00 |
Razem | 5 000,00 |
A. 230,00 zł
B. 1 150,00 zł
C. 345,00 zł
D. 575,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby sprostać oczekiwaniom każdego z klientów przez dostosowanie oferty, cen, promocji oraz metod dystrybucji do ich specyficznych potrzeb, należy wdrożyć strategię
A. zmiany.
B. tworzenia.
C. standaryzacji.
D. personalizacji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę badania słuchalności radia stosuje się, aby zadać respondentom pytania o to, jakie stacje i programy słuchali w dniu poprzednim?
A. CDT
B. DAR
C. SLB
D. COW
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z zasadami Ustawy o radiofonii i telewizji zabronione jest lokowanie produktu w
A. programach rozrywkowych
B. filmach
C. audycjach dla dzieci
D. audycjach sportowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu
A. PAPI
B. CATI
C. CAWI
D. CAPI
PGF.08 Pytanie 317
Zarządzanie kampanią reklamową
Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?
A. Public relations
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Promocja konsumencka
D. Promocja handlowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów marketingu mix 4P należy:
A. dystrybucja, public relations, cena, produkt
B. produkt, promocja, reklama, dystrybucja
C. cena, rabat, produkt, dystrybucja
D. produkt, cena, promocja, dystrybucja
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie Fanta - niesamowity smak pomarańczy użyto
A. aliterację
B. porównanie
C. personifikację
D. oksymoron
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie łączna kwota brutto materiałów POS, jeśli klient uiścił 15 000 zł netto (VAT 23%)?
A. 18 450,00 zł
B. 12 195,00 zł
C. 15 023,00 zł
D. 11 550,00 zł