Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?

A. Ebbinghausa
B. Neissra
C. Millera
D. Webera
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach

A. z ankiet
B. z obserwacji
C. z wizualizacji
D. ze skojarzeń słownych
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?

A. Bigowanie
B. Falcowanie
C. Listwowanie
D. Kaszerowanie
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować

A. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
B. wąski asortyment
C. cenę równą tej w drugiej ofercie
D. szeroki wachlarz produktów
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wzbudzić napięcie oraz emocje w radiowym spocie reklamowym dotyczących ubezpieczeń samochodowych, dodano nagły dźwięk zderzenia. Którą formę dźwiękową zastosowano w tym przekazie?

A. Muzyczne tło powiązane z tematem przekazu
B. Muzyczne tło dla całego przekazu
C. Dżingiel reklamowy
D. Efekt dźwiękowy
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?

A. Rekomendacji
B. Moralny
C. Racjonalny
D. Emocjonalny
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować

A. wrzutkę
B. artykuł sponsorowany
C. ogłoszenie drobne
D. reklamę całostronicową
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na

A. zaprezentowaniu wyników badań wspierających tezy negocjacyjne
B. odrzucaniu wszelkich propozycji drugiej strony, bez uwzględniania ich argumentacji
C. wdrożeniu programu ustępstw względem przeciwnika w negocjacjach
D. zaakceptowaniu alternatywnego rozwiązania, które zapewnia sukces stronie negocjującej bez osiągania porozumienia z drugą stroną
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na

A. projekt kampanii telewizyjnej
B. realizację animacji komputerowej
C. wykup powierzchni reklamowej
D. projekt papeterii firmowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z

A. blogi wpływowe
B. portale informacyjne
C. portale tematyczne
D. media społecznościowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?

A. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
B. Zdobywanie nowych klientów
C. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
D. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
PGF.08 Pytanie 294
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykresu określ jaki procent czytelniczek stanowią kobiety w wieku do 44 lat.

Ilustracja do pytania 14
A. 28%
B. 18%
C. 34%
D. 80%
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną liczbę rolek folii termotransferowej należy zamówić, aby wykonać nadruk 500 szt. kół o średnicy 23 cm? Rolka folii ma szerokość 50 cm i długość 20 mb, będzie wykorzystana optymalnie, a fragmenty folii nie będą sklejane.

Ilustracja do pytania 15
A. 5 rolek.
B. 1 rolkę.
C. 6 rolek.
D. 3 rolki.
PGF.08 Pytanie 296
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie jest przeznaczone do tworzenia oraz modyfikowania podstawowej bazy danych?

A. program do grafiki wektorowej
B. aplikacja do prezentacji multimedialnej
C. arkusz kalkulacyjny
D. oprogramowanie do składu publikacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?

A. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
B. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
C. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
D. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z elementów modelu AIDCAS ma za zadanie wywołać długookresowe zadowolenie u konsumenta, które z kolei ma się przyczynić do ponownego wyboru reklamowanego produktu?

zwrócenie uwagi odbiorcy
wywołanie zainteresowania
wzbudzenie chęci posiadania
przekonanie o słuszności wyboru
zakup
zapewnienie satysfakcji

A. Działanie.
B. Zainteresowanie.
C. Satysfakcja.
D. Pożądanie.
Zarządzanie kampanią reklamową

W załączonym ogłoszeniu prasowym slogan-podsumowanie został napisany przy użyciu

Ilustracja do pytania 24
A. wersalików, czcionki szeryfowej, dwuelementowej.
B. minuskuły, czcionki szeryfowej, jednoelementowej.
C. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, dwuelementowej.
D. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, jednoelementowej.
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z technik negocjacyjnych związanych z czasem lub przestrzenią zapewnia większą pewność oraz możliwość kontrolowania lokalizacji?

A. Niekorzystna lokalizacja przeprowadzania negocjacji
B. Zamierzone wydłużanie dyskusji
C. Wykorzystywanie terminów ostatecznych, które są nieprzekraczalne
D. Realizacja negocjacji na własnym obszarze
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy planowaniu kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu, ale z wyraźną selektywnością demograficzną, krótkim czasem oraz dużą skutecznością oddziaływania na odbiorcę, warto zastosować reklamę

A. kinową
B. radiową
C. telewizyjną
D. internetową
PGF.08 Pytanie 308
Zarządzanie kampanią reklamową

Prawo autorskie nie może przysługiwać

A. odtwórcom
B. dzieciom
C. osobom ubezwłasnowolnionym
D. współautorom projektu
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?

A. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
B. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
C. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
D. E-maile oraz kalendarze
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę

A. BCG
B. SWOT
C. PEST
D. TOWS
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:

Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.



ProduktCena sprzedaży netto, zł
Kubki reklamowe1 500,00
Koszulki z nadrukiem2 500,00
Smycze reklamowe1 000,00
Razem5 000,00

A. 230,00 zł
B. 1 150,00 zł
C. 345,00 zł
D. 575,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby sprostać oczekiwaniom każdego z klientów przez dostosowanie oferty, cen, promocji oraz metod dystrybucji do ich specyficznych potrzeb, należy wdrożyć strategię

A. zmiany.
B. tworzenia.
C. standaryzacji.
D. personalizacji.
PGF.08 Pytanie 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami Ustawy o radiofonii i telewizji zabronione jest lokowanie produktu w

A. programach rozrywkowych
B. filmach
C. audycjach dla dzieci
D. audycjach sportowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Public relations
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Promocja konsumencka
D. Promocja handlowa
PGF.08 Pytanie 320
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie łączna kwota brutto materiałów POS, jeśli klient uiścił 15 000 zł netto (VAT 23%)?

A. 18 450,00 zł
B. 12 195,00 zł
C. 15 023,00 zł
D. 11 550,00 zł