Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 281
Zarządzanie kampanią reklamową

Dobrze zadbany i estetyczny wygląd, właściwa prezentacja oraz wysoki poziom kultury obsługi to kluczowe aspekty rozmowy sprzedażowej

A. listownej
B. telefonicznej
C. e-mailowej
D. osobistej
PGF.08 Pytanie 282
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?

A. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
B. Odzyskanie dawnych klientów
C. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
D. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
PGF.08 Pytanie 283
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem wydawanym przez kupującego, którego celem jest poprawienie błędu w zakresie podania adresu nabywcy, jest

A. nota korygująca
B. rachunek
C. paragon fiskalny
D. faktura
PGF.08 Pytanie 284
Zarządzanie kampanią reklamową

Postawy sprzedawcy, które koncentrują się na zrozumieniu potrzeb klienta, wspieraniu go w określaniu jego interesów oraz podejmowaniu trafnych decyzji, a także poświęcaniu mu dużej ilości czasu, sugerują pracę z klientem według programu

A. negocjujący
B. problemy
C. cele
D. zgodny
PGF.08 Pytanie 285
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem funkcji opakowania produktu jest przede wszystkim wyróżnienie go na tle innych towarów dostępnych na półce. Jaką funkcję to pełni?

A. ochronną
B. reklamową
C. użytkową
D. informacyjną
PGF.08 Pytanie 286
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz, ile wyniesie koszt wytworzenia 200 sztuk parasoli reklamowych z nadrukiem monochromatycznym.

AsortymentJednostkowy koszt wytworzenia parasola
Parasol reklamowy monochromatyczny50 zł
Parasol reklamowy kolorowy80 zł
Parasol biały72 zł

A. 10 000 zł
B. 1 000 zł
C. 1 400 zł
D. 14 400 zł
PGF.08 Pytanie 287
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencje zajmują się tworzeniem i realizacją kampanii reklamowych w sklepach tradycyjnych

A. medialne
B. kreatywne
C. interaktywne
D. BTL
PGF.08 Pytanie 288
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?

A. wsparcie sprzedaży
B. ukazanie problemów społecznych
C. wzrost zysku
D. uzyskanie społecznego uznania
PGF.08 Pytanie 289
Zarządzanie kampanią reklamową

W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), który opisuje wpływ reklamy na odbiorcę, występują kolejno:

A. potrzeba, zainteresowanie, pragnienie, działanie
B. pragnienie, nakłanianie, uwaga, działanie
C. uwaga, nakłanianie, zainteresowanie, działanie
D. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
PGF.08 Pytanie 290
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się

A. nagranie demo muzycznego
B. opracowanie budżetu
C. casting dla aktorów
D. wprowadzanie zmian graficznych
PGF.08 Pytanie 291
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie mikrofalówki, która wyróżnia się niskim zużyciem energii, należy zastosować apel, aby uwydatnić tę zaletę

A. racjonalny
B. emocjonalny
C. moralny
D. społeczny
PGF.08 Pytanie 292
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił się do agencji reklamowej z zamiarem szybkiego wyprzedaży starszej wersji produktu poprzez istotne zwiększenie jej sprzedaży w okresie świątecznym. Jakie działania powinny być mu zaproponowane?

A. promocji sprzedaży
B. public relations
C. reklamy
D. sprzedaży bezpośredniej
PGF.08 Pytanie 293
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić, jakie stacje radiowe były słuchane przez respondentów w dniu poprzednim, konieczne jest przeprowadzenie badania z wykorzystaniem metody

A. dzienniczkowej
B. DAR
C. winietowej
D. telemetrycznej
PGF.08 Pytanie 294
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt emisji 15-sekundowego spotu reklamowego, jeżeli wydatki na produkcję 10 sekund wynoszą
10 000,00 zł, a stawka VAT to 23%.

A. 18 450,00 zł
B. 10 000,00 zł
C. 12 300,00 zł
D. 15 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 295
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę reklamy mogłaby wykorzystać lokalna piekarnia, aby przy minimalnych kosztach pokazać ofertę dnia wraz z ceną?

A. Reklamy w telewizji.
B. Rollupu z ofertą w obrębie sklepu.
C. Backlightu ustawionego przy drodze.
D. Potykacza przed sklepem.
PGF.08 Pytanie 296
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest

A. media buyer
B. strateg
C. analityk
D. media planner
PGF.08 Pytanie 297
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?

A. Rotograwiura
B. Światłodruk
C. Termotransfer
D. Druk fleksograficzny
PGF.08 Pytanie 298
Zarządzanie kampanią reklamową

W przedstawionym fragmencie rozmowy sprzedażowej sprzedawca zastosował

Klient: Nie jestem zainteresowany reklamą telewizyjną. Ostatnia kampania była bardzo droga i nie przyniosła oczekiwanego rezultatu.
Sprzedawca: Proszę poprawić mnie jeśli się mylę: interesują Pana tańsze sposoby dotarcia do klienta?

A. parafrazę.
B. odzwierciedlenie.
C. klaryfikację.
D. precyzowanie.
PGF.08 Pytanie 299
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować

A. cityboard
B. strip
C. diapazon
D. sandwich
PGF.08 Pytanie 300
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma handlowa zamierza prowadzić kampanię reklamową jedynie za pośrednictwem nośników BTL. W związku z tym nie skorzysta z

A. mailingu
B. insertów
C. uletek
D. billboardów
PGF.08 Pytanie 301
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy otrzymało zlecenie na wydrukowanie 18 sztuk naklejek o wymiarach 90x90 mm. Naklejki będą drukowane na arkuszach A4 (210x297 mm) papieru samoprzylepnego. Jaką minimalną liczbę arkuszy A4 należy przygotować, aby zrealizować to zlecenie?

A. 3 szt.
B. 18 szt.
C. 2 szt.
D. 9 szt.
PGF.08 Pytanie 302
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to

A. fantazja
B. demonstracja
C. zalecenie
D. animacja
PGF.08 Pytanie 303
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planując kampanię firmy, wybrała harmonogram emisji spotów przedstawiony w tabeli. Jaki model rozplanowania reklamy w czasie wybrała agencja reklamowa?

Harmonogram emisji
dzień kampanii123456789101112131415
liczba spotów151515151515151

A. Pulsacyjny.
B. Ciągły.
C. Skoncentrowany.
D. Okresowy.
PGF.08 Pytanie 304
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy

A. Ctr+V
B. Ctr+C
C. Ctr+A
D. Ctr+N
PGF.08 Pytanie 305
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa firma, która ma znaczny, przeważający udział w rynku oraz może obniżać koszty w miarę zwiększania produkcji, wdroży strategię cenową

A. wzrostu zysku i sprzedaży
B. zbierania śmietanki
C. przywództwa kosztowego
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 306
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów jest przede wszystkim używany do tworzenia prezentacji oraz pokazów slajdów?

A. Movie Maker
B. Adobe Acrobat
C. Power Point
D. Flash Player
PGF.08 Pytanie 307
Zarządzanie kampanią reklamową

Jest to coś w rodzaju tytułu dla tekstu, co ma zachęcić odbiorcę do przeczytania reklamy. Związany z określonym komunikatem często ulega zmianie w ramach jednej kampanii. Przedstawiony opis dotyczy

A. slogo.
B. nagłówek.
C. slogan.
D. logotyp.
PGF.08 Pytanie 308
Zarządzanie kampanią reklamową

Z jakiego powodu wykorzystuje się techniki projekcyjne?

A. aby zbadać motywacje i preferencje klientów
B. do oceny efektywności reklamy
C. do analizy poziomu przychodów ze sprzedaży
D. w celu poznania zdania ekspertów
PGF.08 Pytanie 309
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.

Tytuł periodykówRok 2015Rok 2014
Procent respondentów
Piękny styl8,40%6,65%
Piękny dom9,65%7,60%
Piękny ogród5,30%5,45%
Piękne mieszkanie4,20%2,35%

A. Piękne mieszkanie.
B. Piękny ogród.
C. Piękny styl.
D. Piękny dom.
PGF.08 Pytanie 310
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę

A. trójkąta
B. segregacji
C. projekcyjną
D. lingwistyczną
PGF.08 Pytanie 311
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.

A. Produkcja spotu radiowego
B. Rezerwacja czasu antenowego
C. Produkcja spotu telewizyjnego
D. Opracowanie projektu graficznego plakatu
PGF.08 Pytanie 312
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje rozszerzyć swój asortyment o usługi marketingowe, które będą umożliwiały promowanie różnych produktów poprzez zabawę, aktywność oraz rywalizację wśród potencjalnych klientów. Usługi te powinny korzystać z

A. mechanizmów rywalizacji
B. programów lojalnościowych
C. konkursów i rebusów
D. programów partnerskich
PGF.08 Pytanie 313
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie

A. briefingu
B. wycieczki prasowej
C. konferencji prasowej
D. przyjęcia prasowego
PGF.08 Pytanie 314
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się

A. szkoleń dla sprzedawców
B. konkursów z nagrodami
C. broszur informacyjnych
D. próbek produktów
PGF.08 Pytanie 315
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechami charakterystycznymi klienta są zachowanie dystansu wobec sugestii sprzedawcy oraz poszukiwanie niedoskonałości w oferowanych produktach?

A. milczącego
B. niecierpliwego
C. nieufnego
D. przeciętnego
PGF.08 Pytanie 316
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej określ, jaką technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.

Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolony z jej efektów.
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje.

A. Odzwierciedlanie.
B. Klaryfikacja.
C. Parafraza.
D. Potakiwanie.
PGF.08 Pytanie 317
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt brutto zamówienia 100 wizytówek wynosi 40 zł. Jaką kwotę musi uiścić klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniu powyżej 350 sztuk obowiązuje zniżka w wysokości 10%?

A. 126 zł
B. 160 zł
C. 120 zł
D. 144 zł
PGF.08 Pytanie 318
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z cech tego rodzaju reklamy jest m.in. brak nietrwałości komunikatu. Dotyczy to reklamy

A. filmowej
B. radiowej
C. drukowanej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 319
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie marketingowe, którego kluczowym zastosowaniem jest kształtowanie wizerunku firmy, określa się jako

A. publicity
B. public relations
C. sponsoringiem
D. reklamą
PGF.08 Pytanie 320
Zarządzanie kampanią reklamową

Który pracownik agencji reklamowej typu full service odpowiada za zakup przestrzeni reklamowej w mediach?

A. Media Buyer
B. Media Director
C. Media Supervisor
D. Media Planner