Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Majętnościowe prawa autorskie
B. Specjalne prawa do reklamy
C. Prawa do własności intelektualnej
D. Osobiste prawa autorskie
Zarządzanie kampanią reklamową
Nadruk na długopisach reklamowych powinien być wykonany metodą druku, która nazywa się
A. rotograwiura
B. sitodruk.
C. offset.
D. tampondruk.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient
A. niewtajemniczony
B. niezgrany
C. nieufny
D. niecierpliwy
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:
A. spot telewizyjny, citylight i direct mail
B. reklamę kinową, prasową i internetową
C. ulotki, plakaty, direct mail
D. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
Zarządzanie kampanią reklamową
W stacji radiowej emitowano reklamę o treści:
"Piekarnia działa w nocy. Latarnia morska funkcjonuje w nocy. Poduszka działa w nocy. Ja pracuję w nocy. Dobre. OC również działa w nocy. Dlatego w Autona5 w ramach OC mogę skorzystać z programu Pomoc 24 - zawsze gdy potrzebuję wsparcia. Sprawdź nową jakość Autona5. Zadzwoń 77 XXXXXXXX lub odwiedź stronę XXXXX.pl. Autona5. Więcej za mniej." Jakiego rodzaju tekstem jest to przykład?
A. audycja
B. wiersz reklamowy
C. monolog
D. komunikat
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?
A. Gross Rating Point
B. Effective Reach
C. Effective Freąuency
D. Target Rating Point
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny ustalone w aquaparku są porównywalne z cenami innych krytych pływalni w regionie. W aquaparku zastosowano metodę ustalania cen, która opiera się na
A. konkurencji.
B. zapotrzebowaniu na usługę.
C. postrzeganej wartości.
D. kosztach.
Zarządzanie kampanią reklamową
Używanie w formie odpłatnej promowanych towarów podczas nadawania programów telewizyjnych nosi nazwę.
A. product price.
B. product promotion.
C. product participant.
D. product placement.
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli zostały podane średnie dopuszczalne poziomy hałasu w zależności od rodzaju pomieszczenia i charakteru wykonywanej w nim pracy. Na podstawie podanych parametrów określ, jaka może być dopuszczalna intensywność hałasu w dziale kreatywnym agencji reklamowej.
Rodzaj pomieszczenia | Dopuszczalny poziom hałasu [dB] |
---|---|
pomieszczenia ze źródłem hałasu | 75 |
sale interesantów w urzędach, bankach | 65 |
lokale biurowe, w których odbywa się praca koncepcyjna | 55 |
inne rodzaje biur | 55 – 65 |
PN-N-01307: 1994 – dopuszczalny równoważny poziom dźwięku w czasie pobytu pracownika |
A. 65 dB
B. od 55 do 65 dB
C. 70 dB
D. 55 dB
Zarządzanie kampanią reklamową
Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej
A. autorskiego
B. pracy
C. spadkowego
D. podatkowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Który symbol umieszczony obok logo firmy oznacza znak towarowy zarejestrowany w urzędzie patentowym?

A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym narzędziem do budowy prostej bazy danych klientów, które umożliwia sortowanie i wyszukiwanie, jest
A. Access
B. Word
C. One Note
D. Publisher
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, aby przekaz był jasny dla widza, iż dzięki luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz otworzy przed sobą drzwi do nowych, wymarzonych możliwości i doświadczeń. Jaką metodę prezentacji produktu powinien zastosować?
A. Scenę rodzajową z codziennego życia.
B. Zalecenie.
C. Styl życia.
D. Prezentację.
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest
A. banner
B. witryna
C. wrzutka
D. wszywka
Zarządzanie kampanią reklamową
Na fakturze zakupu/sprzedaży kupujący dostrzegł różnicę w cenie. Który dokument powinien ponownie wystawić sprzedawca, aby naprawić ten błąd?
A. Protokół reklamacyjny
B. Notę korygującą
C. Fakturę sprzedaży
D. Fakturę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechą pozytywną reklamy zewnętrznej jest
A. wykorzystanie wizerunku znanej osobistości
B. przedstawienie wszystkich właściwości towaru
C. prosta forma przekazu
D. zastosowanie wielu kolorów
Zarządzanie kampanią reklamową
Licencje Creative Commons (wolne licencje) oferują różnorodny zestaw warunków licencyjnych - swobody i ograniczenia. Przedstawiony na rysunku symbol oznacza, że utworu wolno używać

A. w celach komercyjnych z koniecznością uzyskania zgody autora.
B. tylko w oryginalnej formie bez dokonywania przekształceń.
C. w celach niekomercyjnych.
D. w celach komercyjnych, bez konieczności uzyskania zgody autora.
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?
A. warunkowanie klasyczne
B. dysonans poznawczy
C. dysonans pozakupowy
D. brak dopasowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony na rysunku flowchart zamieszcza się w
media | tygodnie | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
I | II | III | IV | V | VI | |
gazeta A | x | x | x | |||
portal horyzontalny X | x | x | ||||
diapazony | x | x | x | x | x | x |
A. planie medialnym.
B. briefie kreatywnym.
C. kosztorysie.
D. harmonogramie przygotowania reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby wydrukować ograniczoną liczbę wizytówek, należy zastosować
A. drukarnię tampondrukową.
B. wklęsłodruk.
C. drukarkę cyfrową.
D. sitodruk.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia cennika dla usługi druku należy w szczególności wziąć pod uwagę
A. typ druku, liczbę oraz kolor
B. kolor oraz liczbę wydruków
C. liczbę stron w druku
D. kolor oraz typ druku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?
A. Egocentryzm
B. Kompetentność
C. Empatię
D. Asertywność
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy planuje stworzenie kampanii, której celem jest promocja Beskidu Wyspowego jako turystycznie atrakcyjnego regionu, będącego alternatywą dla popularnych miejsc wypoczynkowych w Polsce. Który z wymienionych środków promocji powinna wybrać biuro reklamy?
A. Lokalną stację radiową
B. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego
C. Regionalny portal internetowy
D. Ogólnopolski program telewizji publicznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma
A. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
B. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
C. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
D. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?
A. 4,0%
B. 25,0%
C. 40,0%
D. 2,5%
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zadanie od sklepu mięsnego na stworzenie propozycji handlowej dotyczącej gadżetów promocyjnych. Które z tych gadżetów powinna uwzględnić w ofercie, aby najlepiej kojarzyły się z branżą mięsną?
A. Kalendarze
B. Kalkulatory
C. Długopisy
D. Fartuszki
Zarządzanie kampanią reklamową
Które reklamy emitowane według załączonego harmonogramu, ze względu na zapping i umiejscowienie w bloku reklamowym, są najbardziej interesujące dla reklamodawców?

A. Reklamy 1 i 2
B. Reklamy 5 i 6
C. Reklamy 1 i 6
D. Reklamy 3 i 4
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4200,00 zł.
Dzień wydania | Cena 1 modułu ogłoszenia [zł] | |
---|---|---|
ogłoszenie kolorowe | ogłoszenie czarno-białe | |
poniedziałek-piątek | 250,00 | 180,00 |
sobota-niedziela | 350,00 | 280,00 |
A. 7 emisji.
B. 8 emisji.
C. 12 emisji.
D. 6 emisji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to
A. sprzedaż on-line
B. marketing wirusowy
C. akwizycja
D. telemarketing
Zarządzanie kampanią reklamową
Który produkt reklamowy należy umieścić w tabeli w miejscu oznaczonym X, aby był spójny z pozostałymi?
Konstrukcja wielkogabarytowa | Billboard | Tablica reklamowa | Megaboard | Totem | X |
A. Roll-up.
B. Pylon.
C. Ulotkę.
D. Plakat.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?
A. poszukujących różnorodności
B. redukujących dysonans
C. rutynowych
D. zmodyfikowanych
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały
A. 15% powierzchni reklamy
B. 25% powierzchni reklamy
C. 30% powierzchni reklamy
D. 20% powierzchni reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę należy zastosować do uzyskania jednolitego nadruku na drewnianych ołówkach?
A. Tampodruku
B. Fleksografii
C. Rotograwiury
D. Termonadruku
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4 900,00 zł.
Dzień wydania | Cena 1 modułu ogłoszenia [zł] | |
---|---|---|
ogłoszenie kolorowe | ogłoszenie czarno-białe | |
poniedziałek-piątek | 250,00 | 180,00 |
sobota-niedziela | 350,00 | 280,00 |
A. 6 emisji.
B. 7 emisji.
C. 12 emisji.
D. 8 emisji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli
A. zaplanowania zupełnie innego opakowania
B. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
C. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
D. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Schemat zastosowany w reklamie telewizyjnej: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" nazywa się
A. demonstrację
B. rekomendację
C. kawałek życia
D. styl życia
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans po zakupie w zachowaniu konsumenta na rynku związanym z nabywaniem to
A. neutralny stan emocjonalny wywołany dokonaniem zakupu
B. pozytywny stan emocjonalny spowodowany satysfakcją z zakupu
C. negatywny stan emocjonalny spowodowany niezadowoleniem z zakupu
D. stan uświadomienia sobie potrzeb
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest podstawowe zadanie emisji reklam w etapie nasycenia cyklu życia produktu?
A. wprowadzenie towaru na rynek
B. pozycjonowanie towaru na rynku
C. przypomnienie o produkcie
D. wyprzedaż towaru
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju slogan wykorzystuje do promocji swoich batonów firma Tabalugo?

A. Niesamodzielny.
B. Samodzielny.
C. Emocjonalny.
D. Społeczny.
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik biura reklamy przedstawia klientowi ofertę na sprzedaż usługi reklamowej, która obejmuje między innymi zdefiniowanie charakterystyki marki, budowanie marki oraz propozycje jej zarządzania. Jaki tytuł powinna mieć ta prezentacja?
A. Układ.
B. Wyświetlacz.
C. Branding.
D. Packshot.