Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 321
Zarządzanie kampanią reklamową
A. emocjonalnym
B. społecznym
C. moralnym
D. racjonalnym
PGF.08 Pytanie 322
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko polegające na wprowadzeniu do filmu, sztuki lub książki produktu oznaczonego określoną marką zamiast standardowego rekwizytu, co przynosi korzyści promocyjne jego producentowi lub dystrybutorowi, nosi nazwę.
A. kompozycja marketingowa
B. relacje publiczne
C. promocja dla konsumentów
D. product placement
PGF.08 Pytanie 323
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent żywności dla zwierząt planuje promować swoje wyroby na platformie AdSense od Google w taki sposób, aby reklama produktów dla psów była wyświetlana, gdy użytkownik przegląda treści dotyczące psów, a reklama produktów dla kotów, gdy przegląda treści o kotach. Jaki rodzaj kampanii powinien wybrać?
A. Kontekstową
B. Rebrandingową
C. Branżową
D. Interaktywną
PGF.08 Pytanie 324
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy planowaniu kampanii reklamowej o ograniczonym zasięgu, ale z wyraźną selektywnością demograficzną, krótkim czasem oraz dużą skutecznością oddziaływania na odbiorcę, warto zastosować reklamę
A. kinową
B. internetową
C. radiową
D. telewizyjną
PGF.08 Pytanie 325
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt zakupu netto długopisów promocyjnych wynosi 3 000,00 zł. Marża to 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaka będzie cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT to 23%?
A. 5 371,43 zł
B. 4 797,00 zł
C. 3 690,00 zł
D. 3 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 326
Zarządzanie kampanią reklamową
Końcowa wersja materiału wideo promującego sprzedaż odzieży sportowej, przygotowywana dla klienta pragnącego zaistnieć na rynku, to
A. animatic
B. casting
C. master
D. sampling
PGF.08 Pytanie 327
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z technik negocjacyjnych związanych z czasem lub przestrzenią zapewnia większą pewność oraz możliwość kontrolowania lokalizacji?
A. Wykorzystywanie terminów ostatecznych, które są nieprzekraczalne
B. Zamierzone wydłużanie dyskusji
C. Realizacja negocjacji na własnym obszarze
D. Niekorzystna lokalizacja przeprowadzania negocjacji
PGF.08 Pytanie 328
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja przygotowała ofertę w programie Microsoft Office Word. W jakim formacie powinno się przesłać ofertę do klienta, aby jak najlepiej zachować spójność dokumentu, oryginalne formatowanie, umożliwić odczyt ozdobnych czcionek oraz uniknąć zmiany wyglądu i treści dokumentu po otwarciu na urządzeniach i oprogramowaniu klienta?
A. PDF
B. TXT
C. DOCX
D. DOC
PGF.08 Pytanie 329
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym roku na stronie internetowej pojawił się pierwszy banner reklamowy?
A. 1999
B. 1994
C. 1975
D. 1970
PGF.08 Pytanie 330
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy celem kampanii promocyjnej jest osiągnięcie wysokiej rozpoznawalności marki, należy
A. dopasować krój czcionki treści informacyjnej do nazwy marki
B. nazwę marki umieścić na początku i końcu reklamy
C. podkreślić atuty produktu umieszczone na opakowaniu
D. wykorzystać dłuższe slogany reklamowe w kampanii
PGF.08 Pytanie 331
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować
A. cityboard
B. diapazon
C. strip
D. sandwich
PGF.08 Pytanie 332
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy
A. zewnętrznej
B. prasowej
C. telewizyjnej
D. radiowej
PGF.08 Pytanie 333
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?
A. Skokową
B. Pulsacyjną
C. Sezonową
D. Ciągłą
PGF.08 Pytanie 334
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych elementów umożliwia bezpieczne przycięcie projektu do finalnego formatu, zapewniając, że obszar druku sięga samej krawędzi po obcięciu arkusza?
A. Obszar cięcia
B. Wewnętrzny margines
C. Obszar druku
D. Spad
PGF.08 Pytanie 335
Zarządzanie kampanią reklamową
Najwyższą skuteczność częstotliwości osiąga się, umieszczając reklamę
A. na afiszu
B. w stacji radiowej
C. w telewizji
D. w czasopiśmie
PGF.08 Pytanie 336
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje w trakcie sprzedażowej rozmowy są niezbędne, gdy
A. niektóre interesy stron są rozbieżne
B. nie masz nic wartościowego do zaoferowania drugiej stronie
C. żądania jednej ze stron są niezgodne z etyką
D. druga strona działa w niewłaściwy sposób
PGF.08 Pytanie 337
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?
A. .mp3
B. .jpg
C. .cdr
D. .ppt
PGF.08 Pytanie 338
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi
A. poprzez promocję sprzedaży
B. przy użyciu mediów
C. w sposób bezosobowy
D. za pieniądze
PGF.08 Pytanie 339
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie cechy powinna mieć prawidłowo przygotowana prezentacja dla klienta?
A. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst zawierający żargon branżowy, wiele metod wyróżnienia tekstu
B. Różnorodny wygląd slajdów, tekst wolny od żargonu branżowego, wiele metod wyróżnienia tekstu
C. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst wolny od żargonu branżowego, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
D. Różnorodny wygląd slajdów, tekst zawierający żargon branżowy, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
PGF.08 Pytanie 340
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się forma promocji stosowana w różnych mediach?
A. twin
B. wrzutka
C. konkurs
D. potykacz
PGF.08 Pytanie 341
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wysokość budżetu na reklamę nie ma wpływu
A. częstotliwość planowanych kampanii reklamowych
B. stan wewnętrzny przedsiębiorstwa
C. nazwa firmy reklamowej
D. etap cyklu życia towaru
PGF.08 Pytanie 342
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca pełen wachlarz usług podjęła kroki w celu przyciągnięcia większej liczby klientów zainteresowanych reklamą ATL. W związku z tym, zespół sprzedaży powinien skoncentrować się na zapytaniach odnoszących się do
A. realizacji kampanii w prasie
B. realizacji kampanii w punkcie sprzedaży
C. organizacji wydarzeń promocyjnych
D. produkcji ulotek oraz folderów
PGF.08 Pytanie 343
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji żadna ze stron nie podjęła prób ustępstw na rzecz drugiej strony. W związku z tym obie strony przyjęły typ negocjacji
A. miękkich
B. twardych
C. opartych na mediacjach
D. opartych na kompromisie
PGF.08 Pytanie 344
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma pragnąca efektywnie zarządzać kontaktami z klientami powinna zainwestować w system
A. BPO
B. ETL
C. ERP
D. CRM
PGF.08 Pytanie 345
Zarządzanie kampanią reklamową
Krajowa firma odzieżowa planuje wprowadzenie nowej kolekcji odzieży młodzieżowej na rynek krajowy. Powinna w tym celu skorzystać przede wszystkim z reklamy
A. telewizyjnej lokalnej
B. w gazetach krajowych
C. w gazetach lokalnych
D. telewizyjnej krajowej
PGF.08 Pytanie 346
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są
A. nabywcami artykułów codziennego użytku
B. bardzo wrażliwi na ceny
C. mało wrażliwi na ceny
D. nabywcami niewielkich ilości produktów
PGF.08 Pytanie 347
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy reklamowej podczas tworzenia prezentacji uwzględnił dane pochodzące z internetowego kursu, który umożliwia łatwe poznanie zasad tworzenia grafiki. Pracownik wykorzystał
A. tutorial.
B. adresację.
C. referencje.
D. kotwicę.
PGF.08 Pytanie 348
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa na zlecenie klienta stworzyła plakat promocyjny. Na plakacie użyto różnych odcieni tego samego koloru. Wykorzystana technika łączenia kolorów to zestawienie
A. prostolinijne
B. monochromatyczne
C. kontrastowe
D. harmonijne
PGF.08 Pytanie 349
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa posiada papiery o podanych gramaturach. Do drukowania wewnętrznych zestawień tabelarycznych, raportów oraz sprawozdań, agencja powinna zastosować papier o gramaturze
A. 160 g/m2
B. 120 g/m2
C. 30 g/m2
D. 80 g/m2
PGF.08 Pytanie 350
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 5 kasetonów świetlnych w cenie 400,00 zł netto za sztukę, pomijając przy tym rabat wartościowy dla klienta w wysokości 200,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby skorygować ten błąd?
A. Fakturę zaliczkową
B. Fakturę korygującą
C. Notę korygującą
D. Fakturę Proforma
PGF.08 Pytanie 351
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła rachunek za nabycie 4 roll-upów po 250,00 zł netto za sztukę, w którym nie uwzględniono przysługującego klientowi rabatu wartościowego w wysokości 10,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby poprawnie zaktualizować dane?
A. Fakturę zaliczkową
B. Rachunek pro forma
C. Notę korygującą
D. Fakturę korygującą
PGF.08 Pytanie 352
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma skoncentrowana na marketingu informuje swoich klientów o działaniach, które podejmuje. Elementem marketingowej mieszanki 4P, stanowiącym rodzaj komunikacji między przedsiębiorstwem a rynkiem, jest
A. promocja
B. reklama
C. dystrybucja
D. sprzedaż osobista
PGF.08 Pytanie 353
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na
A. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
B. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
C. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
D. Etap I. Wzbudzenie zaufania
PGF.08 Pytanie 354
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, pragnąc, aby komunikat uświadomił widzowi, że dzięki jego luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz wejdzie w świat nowych, wymarzonych doświadczeń i możliwości. Jaką metodę prezentacji produktu należy zastosować?
A. Scenkę rodzajową z życia
B. Styl życia
C. Rekomendację
D. Demonstrację
PGF.08 Pytanie 355
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przeprowadzić rozmowę z klientami sklepu na temat wprowadzonego asortymentu, należy zastosować metodę
A. wywiadu
B. testu
C. badań ankietowych
D. obserwacji
PGF.08 Pytanie 356
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?
A. zewnętrznej
B. radiowej
C. prasowej
D. internetowej
PGF.08 Pytanie 357
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. katalogu
B. wrzutki
C. e-mailingu
D. przesyłki pocztowej
PGF.08 Pytanie 358
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent płatków śniadaniowych ogłosił konkurs na projekt opakowania dla swoich produktów, a tym samym wdrożył prosumpcję. Jakie będzie to miało znaczenie?
A. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
B. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
C. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
D. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
PGF.08 Pytanie 359
Zarządzanie kampanią reklamową
Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według
A. wyników badań
B. narzędzi marketingowych
C. tematu badania
D. podmiotu badania
PGF.08 Pytanie 360
Zarządzanie kampanią reklamową
W procesie podejmowania decyzji dotyczącej zakupu, identyfikacja sposobów na zaspokojenie potrzeby następuje po
A. ocenie metod zaspokojenia potrzeby
B. uznaniu potrzeby
C. zrealizowaniu zakupu
D. analizie zakupu