Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 321
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, chcąc budować strategię marki kosmetycznej na podstawie czynników makroekonomicznych: polityczno-prawnych (P), ekonomicznych (E), społeczno-kulturowych (S) i technologiczno-ekologicznych (T) powinna przeprowadzić analizę

A. BCG.
B. PEST.
C. SWOT.
D. TOWS.
PGF.08 Pytanie 322
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, według briefu, powinna przygotować charakterystykę grupy docelowej wraz z analizą czynników determinujących, czyli czynników:

A. społecznych, politycznych, prawnych.
B. społecznych, ekonomicznych, demograficznych.
C. finansowych, psychologicznych, administracyjnych.
D. demograficznych, psychologicznych, genetycznych.
PGF.08 Pytanie 323
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych w cenie zawyżonej w stosunku do działań konkurencyjnych agencji. Stosuje wobec powyższego strategię cenową zwaną

A. zbieraniem śmietanki.
B. dywersyfikacyjną.
C. penetracją rynku.
D. cenowo neutralną.
PGF.08 Pytanie 324
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja sprzedaży produktów lub usług reklamowych, określająca istotne warunki przyszłej umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a zleceniodawcą, zawarta jest

A. w liście przewodnim.
B. w briefie.
C. w ofercie handlowej.
D. w strategii.
PGF.08 Pytanie 325
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując ofertę handlową, zawierającą środki reklamowe z zakresu BTL, należy w dokumencie uwzględnić reklamę

A. telewizyjną.
B. internetową.
C. radiową.
D. w punkcie sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 326
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawienie, najczęściej w formie multimedialnego pokazu (dokumentu), propozycji oferty sprzedażowej i działań reklamowych potencjalnej firmie lub marce nosi nazwę

A. debriefingu.
B. urno wy wstępnej.
C. oferty wiążącej.
D. sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 327
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem przy projektowaniu bazy danych o klientach jest

A. określenie celu, jakiemu ma służyć baza danych.
B. wstępne podpisanie umowy na wykonanie bazy ze specjalistami od oprogramowania.
C. tworzenie systemów wyszukiwania zaawansowanego.
D. zaprojektowanie algorytmów sortowania.
PGF.08 Pytanie 328
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który jest związany z firmą emocjonalnie i poleca firmę innym, to klient

A. stały.
B. zaangażowany ekonomicznie.
C. lojalny.
D. narzekający na ceny.
PGF.08 Pytanie 329
Zarządzanie kampanią reklamową

Według nowoczesnego modelu ostatnim etapem aspektu sprzedaży jest

A. wzbudzenie zainteresowania.
B. ocena wartości klienta.
C. zamknięcie obsługi.
D. potwierdzenie obsługi.
PGF.08 Pytanie 330
Zarządzanie kampanią reklamową

Baza danych o klientach, umożliwiająca zarządzanie relacjami z klientem, to baza

A. CRM.
B. ERP.
C. PRL.
D. SIM.
PGF.08 Pytanie 331
Zarządzanie kampanią reklamową

Klienci, którzy pierwsi kupują nowe produkty firmy, to

A. stale narzekający klienci.
B. ostrożni optymiści.
C. innowatorzy.
D. nieufni liderzy.
PGF.08 Pytanie 332
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 r. na fakturze nie ma obowiązku umieszczania określenia

A. oryginału i kopii.
B. daty sprzedaży.
C. kwoty podatku.
D. nabywcy i sprzedawcy.
PGF.08 Pytanie 333
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli sprzedaż jest rejestrowana przez kasę fiskalną, to dokumentacja sprzedaży w postaci wydrukowanego paragonu fiskalnego powinna zostać

A. wręczona tylko klientom, którzy mają wystawioną fakturę.
B. wydana tylko klientom, którzy o to poproszą.
C. wręczona każdemu klientowi.
D. wrzucona do koszyka obok kasy fiskalnej.
PGF.08 Pytanie 334
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem procesu podejmowania decyzji zakupowych u klientów jest

A. zapoznanie się z ofertą w gazetce reklamowej.
B. ocena alternatyw.
C. ocena porównawcza.
D. uświadomienie potrzeby.
PGF.08 Pytanie 335
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych. Cena ustalona w drodze negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na ostateczną jej wartość, określana jest jako cena

A. stała.
B. okazyjna.
C. promocyjna.
D. umowna.
PGF.08 Pytanie 336
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans pozakupowy to

A. pozytywny stan emocjonalny klienta po dokonaniu zakupu.
B. pożądany efekt obsługi klienta.
C. negatywny stan społecznej nieakceptacji wywołany po ujawnieniu się ujemnych cech produktu.
D. negatywny stan emocjonalny klienta wywołany po ujawnieniu się ujemnych cech produktu.
PGF.08 Pytanie 337
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo stosuje metodę ustalania budżetu reklamowego - 2% od dochodu. Który budżet powinno ustalić, jeżeli dochód za ubiegły rok wyniósł 1 800 000 zł?

A. 7 200 zł
B. 36 000 zł
C. 72 000 zł
D. 3 600 zł
PGF.08 Pytanie 338
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej użytecznym programem do tworzenia prostej bazy klientów wraz z sortowaniem i wyszukiwaniem jest

A. One Note.
B. Access.
C. Word.
D. Publisher.
PGF.08 Pytanie 339
Zarządzanie kampanią reklamową

Każdy klient, który wymaga szybkiej i uprzejmej obsługi ze strony sprzedawcy, to klient

A. innowacyjny.
B. zdecydowany.
C. nieufny.
D. lojalny.
PGF.08 Pytanie 340
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustala ceną na podstawie cen konkurencji, stosując strategię ceny zawyżonej. Produkt reklamowy powinien zostać wyceniony na kwotę

Ilustracja do pytania 20
A. 79 zł.
B. 83 zł.
C. 78 zł.
D. 29 zł.
PGF.08 Pytanie 341
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którą kwotą należy wystawić fakturę za wydruk 80 plakatów reklamowych?

Ilustracja do pytania 21
A. 800 zł netto.
B. 800 zł brutto.
C. 1 000 zł netto.
D. 1 000 zł brutto.
PGF.08 Pytanie 342
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje pozyskiwane przez agencję reklamową w celu rozpoznania rynku produktów i usług reklamowych z Rocznika Statystycznego nazywa się danymi

A. sondażowymi.
B. oszacowanymi.
C. pierwotnymi.
D. wtórnymi.
PGF.08 Pytanie 343
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dokonała analizy marketingowej usług sprzedaży powierzchni reklamowej. Wzięto pod uwagę tylko czynniki zewnętrzne. Wśród nich agencja nie powinna analizować

A. trendów zakupowych.
B. segmentów rynku.
C. środków wspierających dystrybucję.
D. własnej struktury organizacyjnej.
PGF.08 Pytanie 344
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych z przedstawionego wykresu określ, która reklama według klasyfikacji dodatkowej ma największy udział w wydatkach reklamowych?

Ilustracja do pytania 24
A. SEM.
B. Wideo.
C. Displaye.
D. Efektywnościowa.
PGF.08 Pytanie 345
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas procesu sprzedaży produktów i usług reklamowych ważnym zadaniem taktycznym jest produkcja spotu reklamowego. Etap tworzenia spotu telewizyjnego, polegający na doborze obsady do reklamówki, to

A. casting.
B. listening.
C. sampling.
D. mastering.
PGF.08 Pytanie 346
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ wartość wydatków reklamowych poniesionych przez firmę PRIMAVERA WODA w marcu na reklamę w gazetach.

Ilustracja do pytania 26
A. 16 720 zł
B. 38 960 zł
C. 98 919 zł
D. 98 502 zł
PGF.08 Pytanie 347
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz, ile wyniesie koszt wytworzenia 200 sztuk parasoli reklamowych z nadrukiem monochromatycznym.

Ilustracja do pytania 27
A. 10 000 zł
B. 1 400 zł
C. 14 400 zł
D. 1 000 zł
PGF.08 Pytanie 348
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostateczna wersja filmu reklamowego dotyczącego sprzedaży odzieży sportowej, przygotowywanego dla klienta, który chce zaistnieć na rynku, to

A. sampling.
B. casting.
C. animatic.
D. master.
PGF.08 Pytanie 349
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie negocjacji żadna ze stron nie podjęła próby ustąpienia na rzecz przeciwnika. Obie strony zastosowały zatem typ negocjacji

A. miękkich.
B. opartych na mediacjach.
C. twardych.
D. opartych na kompromisie.
PGF.08 Pytanie 350
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem będącym odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta jest

A. debrief strategiczny.
B. brief reklamowy.
C. debrief reklamowy.
D. brief kreatywny.
PGF.08 Pytanie 351
Zarządzanie kampanią reklamową

Technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów ma zastosowanie, gdy

A. należy stworzyć korzystny klimat do rozstrzygnięcia innych zagadnień spornych.
B. należy znaleźć rozwiązanie uwzględniające racje obu stron, gdyż obie są zbyt ważne.
C. należy szybko podjąć działanie, np. w sytuacji niebezpieczeństwa.
D. jedna strona konfliktu chce dać innym ochłonąć i umożliwić podjęcie konstruktywnych działań.
PGF.08 Pytanie 352
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, ustalając ceny produktów i usług reklamowych poniżej cen firm konkurencyjnych, zastosowała strategię

A. dywersyfikacji.
B. penetracji rynku.
C. dumpingu.
D. zbierania śmietanki.
PGF.08 Pytanie 353
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja digitalowa wykonała analizę BCG swoich produktów i usług internetowych. W której grupie znajdują się produkty i usługi digitalowe, które nie przynoszą zysków i nie mają perspektyw rozwoju?

A. Dojne krowy.
B. Gwiazdy.
C. Znaki zapytania.
D. Psy.
PGF.08 Pytanie 354
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli określ, jaki procent badanych konsumentów akceptuje cenę 12 zł.

Ilustracja do pytania 34
A. 35%
B. 60%
C. 25%
D. 85%
PGF.08 Pytanie 355
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa prowadzi fanpage'a firmy odzieżowej na Facebooku. Całkowity koszt netto obsługi miesięcznej zawiera koszt obsługi kampanii reklamowej 750 zł oraz konsulting 250 zł. Usługi są objęte 23% podatkiem VAT. Cena brutto usługi reklamowej na fakturze dla klienta powinna wynosić

A. 250 zł.
B. 750 zł.
C. 1 230 zł.
D. 1 000 zł.
PGF.08 Pytanie 356
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy sprzedaży produktów i usług reklamowych sprzedawca powinien wiedzieć, iż sposób umieszczania reklamy zewnętrznej przy pasie drogowym reguluje prawo

A. handlowe.
B. budowlane.
C. cywilne.
D. gospodarcze.
PGF.08 Pytanie 357
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych na wykresie wskaż, w których latach nastąpił wzrost wydatków na reklamę w USA o 0,85 mld zł.

Ilustracja do pytania 37
A. 2010-2011
B. 2009-2011
C. 2009-2010
D. 2011-2012
PGF.08 Pytanie 358
Zarządzanie kampanią reklamową

Podmioty biorące udział w procesie zakupowym to:

A. inicjator, analityk, decydent, użytkownik.
B. inicjator, decydent, nabywca, użytkownik.
C. analityk, sponsor, decydent, użytkownik.
D. sponsor, analityk, decydent, nabywca.
PGF.08 Pytanie 359
Zarządzanie kampanią reklamową

Optymalnym programem do analizy działań internautów na stronie reklamowej firmy odzieżowej jest

A. Google Analitycs.
B. Google asSense.
C. Google adWords.
D. Google+.
PGF.08 Pytanie 360
Zarządzanie kampanią reklamową

Oferta sprzedaży reklam na stronach www w części opisującej warunki techniczne określa button jako: "Przycisk reklamowy po lewej nawigacyjnej części strony, animowany lub statyczny, w formie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z warunkami klient dostarczając plik zawierający animację powinien zapisać go w standardzie

A. .swf
B. .psd
C. .cdr
D. .avi