Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 321
Zarządzanie kampanią reklamową

Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki

A. projekcyjnej
B. lingwistycznej
C. segregacji
D. trójkąta
PGF.08 Pytanie 322
Zarządzanie kampanią reklamową

Tożsamość przedsiębiorstwa obejmuje

A. obraz firmy (marki) funkcjonujący w otoczeniu, obejmujący zestaw pozytywnych asocjacji po usłyszeniu nazwy firmy.
B. kompleks skojarzeń związanych z marką, które pozostają w pamięci konsumenta.
C. wykształcenie kadry, charakter działalności oraz system identyfikacji wizualnej.
D. unikalny zbiór cech, które znacząco wyróżniają firmę (markę) spośród innych, a zwłaszcza ich konkurencji.
PGF.08 Pytanie 323
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.

Stacja telewizji regionalnejLiczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.)Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.)
Twoja TV2 5401 524
Region 1TV3 2502 750
Region 2TV2 8802 600
Małopolska TV2 6451 587

A. Małopolska TV
B. Region 2TV
C. Region 1TV
D. Twoja TV
PGF.08 Pytanie 324
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena jednego modułu reklamowego w tygodniku wynosi 20,00 zł. Dodatkowa opłata za umieszczenie ogłoszenia na stronie tytułowej wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia. Ile maksymalnie razy reklamodawca może zamieścić ogłoszenie o wielkości 4 modułów na pierwszej stronie, dysponując budżetem wynoszącym 600,00 zł?

A. 6
B. 5
C. 8
D. 7
PGF.08 Pytanie 325
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykazu kosztów agencji ustal koszty bezpośrednie produkcji 1 000 szt. ulotek reklamowych.

Koszty ponoszone przez agencję:
— zużycie papieru 50,00 zł/1000 szt. ulotek
— ubezpieczenie samochodu firmowego 350,00 zł/rok
— obsługa prawna 500,00 zł/miesiąc
— zużycie tonera do drukarki 140,00 zł/1000 szt. ulotek
— jednorazowy koszt projektu ulotki 1000,00 zł
— czynsz za lokal 3500,00 zł/miesiąc

A. 2 040,00 zł
B. 1 190,00 zł
C. 5 540,00 zł
D. 1 540,00 zł
PGF.08 Pytanie 326
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa postanowiła wdrożyć strategię rozszerzenia rynku. Jakie działania powinna podjąć?

A. Zmienić dostawców
B. Wprowadzić nowy produkt reklamowy
C. Wprowadzić dywersyfikację poziomą
D. Rozpocząć działalność w pobliskim województwie
PGF.08 Pytanie 327
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustalając cenę billboardu zastosowała metodę kosztową, biorąc pod uwagę pozycje umieszczone w załączonej tabeli. Agencja pobiera z tytułu swoich usług marżę w wysokości 30%. Jaka powinna być cena netto billboardu?

nazwacena netto
Projekt100,00 zł
Tkanina winylowa150,00 zł
Oczka umieszczone co 30 cm15,00 zł
Wydruk75,00 zł

A. 102,00 zł
B. 442,00 zł
C. 340,00 zł
D. 238,00 zł
PGF.08 Pytanie 328
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?

A. .cdr
B. .mp3
C. .ppt
D. .jpg
PGF.08 Pytanie 329
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy sprzedaż jest rejestrowana za pomocą kasy fiskalnej, dokumentacja sprzedaży w formie wydrukowanego paragonu fiskalnego powinna być

A. odłożona do koszyka obok kasy fiskalnej
B. wręczona tylko tym klientom, którzy posiadają fakturę
C. wydana jedynie tym klientom, którzy o nią poproszą
D. wręczona każdemu konsumentowi
PGF.08 Pytanie 330
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyrażenie, które powinno przyciągnąć uwagę odbiorcy do reklamy, nazywane jest

A. sloganem reklamowym
B. nośnikiem reklamy
C. spotem reklamowym
D. formatem reklamy
PGF.08 Pytanie 331
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca urządzeń wędkarskich, pragnąc dokładnie zaprezentować wędkarzom swój produkt, powinien wykorzystać reklamę

A. w prasie specjalistycznej
B. w kinie
C. w telewizji ogólnopolskiej
D. w radiu
PGF.08 Pytanie 332
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami Ustawy o radiofonii i telewizji zabronione jest lokowanie produktu w

A. audycjach dla dzieci
B. filmach
C. audycjach sportowych
D. programach rozrywkowych
PGF.08 Pytanie 333
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sposobów reklamy odznacza się najwyższą selektywnością?

A. Wysyłka adresowa
B. Billboard
C. Spot telewizyjny
D. Ogłoszenie w prasie
PGF.08 Pytanie 334
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje o elemencie wizerunkowym, który jest komunikowany w reklamie i odróżnia promowaną markę od innych konkurencyjnych marek w tej samej subkategorii produktu, należy znaleźć w tzw. point of

A. view (POV)
B. parity (POP)
C. difference (POD)
D. sale (POS)
PGF.08 Pytanie 335
Zarządzanie kampanią reklamową

Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do

A. produktem jako obiektem reklamy
B. zmniejszeniem kosztów oraz optymalizacją sprzedaży
C. klientem jako adresatem reklamy
D. firmą jako nadawcą reklamy
PGF.08 Pytanie 336
Zarządzanie kampanią reklamową

Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu

A. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
B. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
C. jasnym, z niską wilgotnością.
D. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
PGF.08 Pytanie 337
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę uszlachetniania druku powinno się zastosować, aby papier miał trójwymiarową strukturę przypominającą len?

A. Lakierowanie
B. Kalandrowanie
C. Laminowanie
D. Hot-stamping
PGF.08 Pytanie 338
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?

A. Umowę o pracę
B. Umowę o dzieło
C. Umowę kupna-sprzedaży
D. Umowę agencyjną
PGF.08 Pytanie 339
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik biura reklamy przedstawia klientowi ofertę na sprzedaż usługi reklamowej, która obejmuje między innymi zdefiniowanie charakterystyki marki, budowanie marki oraz propozycje jej zarządzania. Jaki tytuł powinna mieć ta prezentacja?

A. Wyświetlacz.
B. Branding.
C. Packshot.
D. Układ.
PGF.08 Pytanie 340
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką funkcję, w załączonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo?

Już wkrótce w naszym mieście będziesz mógł skorzystać z porad ekspertów, którzy pomogą ci w walce z nadwagą. Nasi specjaliści z „Kliniki Urody" będą udzielać porad w ramach akcji "Schudnij z głową". Od 1 listopada do 1 grudnia pomocy będzie można szukać w naszych salonach. Już dzisiaj umów się na darmową wizytę!

Kontakt na stronie www.uroda.pl

A. Hasła.
B. Treści zasadniczej.
C. Obietnicy reklamy.
D. Nagłówka.
PGF.08 Pytanie 341
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?

A. Portfelową
B. PEST
C. SWOT
D. Pięciu sił Portera
PGF.08 Pytanie 342
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?

A. kreatywny
B. mediowy
C. reklamowy
D. marketingowy
PGF.08 Pytanie 343
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?

A. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
B. Demonstracja, animacja, fantazja
C. Styl życia, demonstracja, humor
D. Dowód naukowy, demonstracja, humor
PGF.08 Pytanie 344
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego zagadnienia dotyczy załączony fragment umowy, zawartej pomiędzy agencją reklamową a Zamawiającym?

1. Wykonawca – Agencja Reklamowa Pixel zobowiązuje się wykonać dzieło w postaci projektów logotypu Przedsiębiorstwa Axa, a Zamawiający do zapłaty wynagrodzenia.

2. Projekty logotypów obejmować będą opracowanie poniższych wersji:

  • kolorowej i monochromatycznej,
  • wektorowej i rastrowej,

wraz z księgą znaku i w rozmiarach oraz rozdzielczości opisanych szczegółowo w Załączniku do niniejszej Umowy.

A. Określenie stron zawierających umowę.
B. Zastrzeżeń dotyczących autorskich praw majątkowych.
C. Zasady współpracy przy realizacji umowy.
D. Określenia przedmiotu umowy.
PGF.08 Pytanie 345
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet

A. storyboardu
B. postprodukcji
C. medialny
D. kreacji
PGF.08 Pytanie 346
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z prezentowanych ilustracji zawiera hasła reklamowe skierowane do dzieci, zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy?

Ilustracja do pytania 26
A. Ilustracja 4
B. Ilustracja 3
C. Ilustracja 2
D. Ilustracja 1
PGF.08 Pytanie 347
Zarządzanie kampanią reklamową

Procentowy iloraz liczby kliknięć w reklamę internetową do liczby jej wyświetleń stanowi wskaźnik efektywności reklamy internetowej, który określa się jako

A. ROI
B. AI
C. CTR
D. CI
PGF.08 Pytanie 348
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonansem występującym po zakupie w procesie decyzji konsumenta na rynku związanym z zakupem określa się

A. pozytywny stan emocjonalny wynikający z satysfakcji z zakupu
B. neutralny stan emocjonalny spowodowany dokonanym zakupem
C. stan świadomości swoich potrzeb
D. negatywny stan emocjonalny wynikający z braku satysfakcji z zakupu
PGF.08 Pytanie 349
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?

A. 30 GRP
B. 15 GRP
C. 7,5 GRP
D. 45 GRP
PGF.08 Pytanie 350
Zarządzanie kampanią reklamową

Materiał typu mesh produkowany jest

A. z poliwęglanu komorowego
B. z folii ploterowej
C. z siatki perforowanej
D. z płyty kompozytowej
PGF.08 Pytanie 351
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych systemów informatycznych wspiera zarządzanie relacjami z klientami?

A. POSM
B. CRM
C. POS
D. POP
PGF.08 Pytanie 352
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, pragnąc, aby komunikat uświadomił widzowi, że dzięki jego luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz wejdzie w świat nowych, wymarzonych doświadczeń i możliwości. Jaką metodę prezentacji produktu należy zastosować?

A. Styl życia
B. Demonstrację
C. Scenkę rodzajową z życia
D. Rekomendację
PGF.08 Pytanie 353
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma informatyczna pragnie umieścić w tytule ogłoszenia prasowego, w którym promuje swoje usługi, elementy dotyczące korzyści istotnych dla klienta. Który z zaproponowanych tytułów spełnia te kryteria?

A. Biznesmenie, odwiedź nas!
B. Dlaczego miałbyś płacić za komputer?
C. Dla wszystkich panów.
D. Na nasz sprzęt dajemy 5 lat gwarancji.
PGF.08 Pytanie 354
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są cele reklamy społecznej?

A. zwiększenie efektywności sprzedaży
B. modyfikacja postaw odbiorców
C. wzmacnianie lojalności wśród klientów
D. kreowanie wizerunku marki
PGF.08 Pytanie 355
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem producenta jest podniesienie efektywności kampanii promocyjnej poprzez odpowiedni wybór mediów zgodnych z przyjętą strategią reklamy, która zakłada osiągnięcie efektu synergii dzięki wykorzystaniu przynajmniej dwóch różnych kanałów komunikacji masowej. Producent zatem zastosuje

A. media BTL
B. współczynnik wiarygodności
C. mnożnik mediów
D. ekwiwalent reklamowy
PGF.08 Pytanie 356
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?

A. Radio
B. Telewizję
C. Internet
D. Prasę
PGF.08 Pytanie 357
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaj reklamy, w której ukazuje się sposób użycia produktu, określa się jako

A. fragmentem rzeczywistości
B. demonstracją
C. poleceniem
D. odcinkiem
PGF.08 Pytanie 358
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?

A. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
B. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
C. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
D. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
PGF.08 Pytanie 359
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania należy podjąć jako pierwsze, gdy pracownik agencji reklamowej obsługujący ploter tnący doznał porażenia prądem?

A. Zadzwonić po karetkę.
B. Powiadomić przełożonego.
C. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji.
D. Odłączyć dopływ prądu.
PGF.08 Pytanie 360
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z form komunikacji, wskazanych w modelu FCB, jest stosowana w tworzeniu reklamy produktów spożywczych, kiedy zaangażowanie w zakup jest niskie, a motywacje do zakupu są racjonalne?

A. Informacyjna
B. Przynosząca satysfakcję
C. Tworząca nawyk
D. Emocjonalna