Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 521
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem, w którym klient zleca bankowi lub poczcie przelanie określonej kwoty z własnego konta na konto agencji reklamowej, jest

A. paragon fiskalny.
B. polecenie przelewu.
C. faktura.
D. rachunek.
Zarządzanie kampanią reklamową

Która pozycja z cennika ogłoszeń prasowych powinna zostać wyceniona jako najtańsza?

Liczba modułówKolorMiejsce
A.6nieStrony redakcyjne
B.4takOstatnia strona
C.8takStrony ogłoszeniowe
D.6niePierwsza strona

A. C
B. d
C. A
D. B
PGF.08 Pytanie 523
Zarządzanie kampanią reklamową

Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych

A. pierwotnymi
B. wtórnymi
C. oszacowanymi
D. sondażowymi
Zarządzanie kampanią reklamową

AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:

A. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
B. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
C. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
D. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.

Lp.Wielkość reklamy (ilość modułów)Cena netto za jednorazową emisję
1.1 moduł (40x27 mm)25,00 zł
2.18 modułów (1/4 strony A3)400,00 zł
3.24 moduły (1/3 strony A3)500,00 zł
4.36 modułów (1/2 strony A3)700,00 zł
5.72 moduły (strona A3)1 000,00 zł
6.Dopłata - strona tytułowa+100 %
7.Dopłata - strona ostatnia+75 %

A. 1 000,00 zł
B. 4 000,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 5 600,00 zł
PGF.08 Pytanie 526
Zarządzanie kampanią reklamową

Podział obrazu na dziewięć sekcji przy użyciu dwóch linii pionowych oraz dwóch poziomych to zasada kompozycji

A. statycznej
B. złotej
C. podziałowej
D. zamkniętej
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje

A. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
B. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
C. liczbę kliknięć w trakcie minuty
D. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Na której grafice ukazano wizytówkę agencji reklamowej, zajmującej się realizacją indywidualnych, niestandardowych projektów, tworzonych przez niezależnych twórców o wysokiej renomie w branży reklamowej?

Ilustracja do pytania 8
A. Na grafice 2
B. Na grafice 4
C. Na grafice 1
D. Na grafice 3
PGF.08 Pytanie 530
Zarządzanie kampanią reklamową

Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

A. 4 lat
B. 3 lat
C. 2 lat
D. 1 roku
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować kampanię reklamową, firma AS postanowiła przeprowadzić badanie rynkowe. Jak nazywa się pytanie, które ma na celu wyeliminowanie uczestników, do których badanie nie jest skierowane?

A. Otwarte
B. Filtrujące
C. Alternatywne
D. Projekcyjne
Zarządzanie kampanią reklamową

Grafik podczas tworzenia projektu reklamy chce skorzystać z obrazu znalezionego w banku zdjęć. Jeżeli do fotografii załączono przedstawiony na ilustracji symbol, to grafik

Ilustracja do pytania 16
A. może jej użyć, ponieważ należy ona do domeny publicznej.
B. przy jej wykorzystaniu powinien oznaczyć autora.
C. nie może jej modyfikować.
D. nie może jej kopiować.
PGF.07 Pytanie 538
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą technikę należy zastosować w celu wykonania nadruku na kubku o nieregularnym kształciez wykorzystaniem gumowego stempla?

A. Druku offsetowego
B. Druku cyfrowego
C. Tampondruku
D. Rotograwiury
Zarządzanie kampanią reklamową

W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.

Zasięg mediów w kampanii reklamowej
grupa docelowacała populacja
Radio35%15%
Outdoor20%35%
Internet55%90%
Telewizja87%29%

A. Outdoor.
B. Internet.
C. Radio.
D. Telewizja.
Zarządzanie kampanią reklamową

Klientowi, który jest zainteresowany przeprowadzeniem kampanii reklamowej z wykorzystaniem przystanków komunikacji miejskiej, należy zaprezentować ofertę dotyczącą

A. pylonów
B. billboardów
C. citylightów
D. murali
Zarządzanie kampanią reklamową

Na fakturze zakupu/sprzedaży kupujący dostrzegł różnicę w cenie. Który dokument powinien ponownie wystawić sprzedawca, aby naprawić ten błąd?

A. Notę korygującą
B. Fakturę korygującą
C. Fakturę sprzedaży
D. Protokół reklamacyjny
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?

A. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
B. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
C. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
D. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową

Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii

A. ekonomicznej
B. osobowości
C. wychowawczej
D. społecznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonych wyników badań wskaż portal internetowy, w którym producent odzieży powinien umieścić swoją reklamę, chcąc wprowadzić na rynek serię nowoczesnych kostiumów kąpielowych dla młodych kobiet, które są miłośniczkami zdrowego stylu życia i podróży.

Ilustracja do pytania 30
A. Max
B. Fiona
C. Ona
D. Vip
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się

A. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
B. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
C. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
D. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?

A. z kooperacją międzysektorową
B. z tworzeniem relacji z klientami
C. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
D. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:

A. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
B. reklamę kinową, prasową i internetową
C. spot telewizyjny, citylight i direct mail
D. ulotki, plakaty, direct mail
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?

A. Pięciu sił Portera
B. Portfelową
C. SWOT
D. PEST
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient

A. nieufny
B. niezgrany
C. niecierpliwy
D. niewtajemniczony