Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 521
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje o elemencie wizerunkowym, który jest komunikowany w reklamie i odróżnia promowaną markę od innych konkurencyjnych marek w tej samej subkategorii produktu, należy znaleźć w tzw. point of

A. parity (POP)
B. difference (POD)
C. view (POV)
D. sale (POS)
PGF.08 Pytanie 522
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie czynniki są analizowane w kontekście polityczno-prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym?

A. PEST
B. 5-ciu Sił Portera
C. SWOT
D. Przypadków
PGF.08 Pytanie 523
Zarządzanie kampanią reklamową

Słynny, globalny producent samochodów planuje w ramach prowadzonej kampanii reklamowej zaprezentować atuty oraz urok najnowszego modelu pojazdu. Najbardziej odpowiednim medium w tej sytuacji będzie

A. radio.
B. telewizja.
C. outdoor.
D. czasopisma.
PGF.08 Pytanie 524
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów w dni powszednie w stacji radiowej w godzinach 1500-1800 i korzystający z 5% rabatu agencyjnego?

Cennik czasu antenowego w stacji radiowej
Dni emisjiPasma godzinowe emisji
600-800800-12001200-15001500-18001800-20002000-22002200-600
poniedziałek-piątek89,00108,00114,00100,0054,0045,0020,00
sobota-niedziela52,0069,0074,0045,0037,0045,0020,00
*Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20-sekundowego spotu w wybranym czasie, zł

A. 1 050,00 zł
B. 1 000,00 zł
C. 900,00 zł
D. 950,00 zł
PGF.08 Pytanie 525
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując ofertę handlową według modelu AIDA, na początku należy

A. zainteresować klienta oferowanym produktem
B. zmotywować do zakupu oferowanego towaru
C. wywołać pragnienie posiadania prezentowanego produktu
D. skierować uwagę klienta na przedstawiany towar
PGF.08 Pytanie 526
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja opracowała załączony cennik reklam planszowych. W którym z wymienionych programów najłatwiej i najszybciej zastosować style formatowania tabeli?

Rodzaj reklamyCena
Emisja ogłoszenia drobnego (np. sprzedam, kupię, zamienię, itp.)
– dla członków STVK „Centrum" Zgierz
5,00 zł/doba
2,00 zł/doba
Emisja planszy reklamowej15,00 zł/doba
Opracowanie graficzne planszy reklamowej50,00 zł

A. Adobe Photoshop
B. Adobe InCopy
C. Alligator Flash Designer
D. Microsoft Office Word
PGF.08 Pytanie 527
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena jednego modułu reklamowego w tygodniku wynosi 20,00 zł. Dodatkowa opłata za umieszczenie ogłoszenia na stronie tytułowej wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia. Ile maksymalnie razy reklamodawca może zamieścić ogłoszenie o wielkości 4 modułów na pierwszej stronie, dysponując budżetem wynoszącym 600,00 zł?

A. 7
B. 5
C. 8
D. 6
PGF.08 Pytanie 528
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?

A. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
B. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
C. całkowicie niedozwolona
D. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
PGF.08 Pytanie 529
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?

A. Pulsacyjną
B. Skokową
C. Ciągłą
D. Sezonową
PGF.08 Pytanie 530
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja przygotowała ofertę w programie Microsoft Office Word. W jakim formacie powinno się przesłać ofertę do klienta, aby jak najlepiej zachować spójność dokumentu, oryginalne formatowanie, umożliwić odczyt ozdobnych czcionek oraz uniknąć zmiany wyglądu i treści dokumentu po otwarciu na urządzeniach i oprogramowaniu klienta?

A. DOC
B. DOCX
C. TXT
D. PDF
PGF.08 Pytanie 531
Zarządzanie kampanią reklamową

Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?

A. Medialnych
B. Komunikacyjnych
C. Behawioralnych
D. Biznesowych
PGF.08 Pytanie 532
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt 1 500 ulotek reklamowych zakładając, że koszt jednej ulotki wynosi 2,00 zł netto, a klient uzyskał rabat w wysokości 7% od ceny netto. Stawka VAT wynosi 23%?

A. 3 690,00 zł
B. 3 000,00 zł
C. 3 948,30 zł
D. 3 431,70 zł
PGF.08 Pytanie 533
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie całkowita cena brutto za 2 500 egzemplarzy ulotek w formacie A5, jeśli agencja dodaje 15% narzuty, cena netto jednostkowa wynosi 0,30 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 250,00 zł
B. 875,25 zł
C. 750,00 zł
D. 1 060,88 zł
PGF.08 Pytanie 534
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju temperament wykazuje klient, który posiada cechy przywódcze, dąży do praktycznych rozwiązań i skupia się na osiągnięciu określonego celu?

A. Melancholiczny
B. Sangwiniczny
C. Choleryczny
D. Flegmatyczny
PGF.08 Pytanie 535
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kolejność mają składniki briefu 6M?

A. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement
B. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement
C. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement
D. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement
PGF.08 Pytanie 536
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. pożądany rezultat obsługi klienta
B. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
C. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
D. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
PGF.08 Pytanie 537
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma Fonika umieszczając swój znak graficzny na odzieży sportowej zawodnika wykorzystała

A. mecenat
B. sponsoring emblematowy
C. sponsoring imienny
D. product placement
PGF.08 Pytanie 538
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?

A. Licencja
B. Logotyp
C. Patent
D. Znak towarowy
PGF.08 Pytanie 539
Zarządzanie kampanią reklamową

Efektywność reklamy detergentu do prania nie jest uzależniona od

A. wykorzystanych narzędzi reklamowych
B. kwoty przeznaczonej na reklamę
C. wysokości funduszy reklamodawcy
D. zawartości komunikatu reklamowego
PGF.07 Pytanie 540
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przedstawiono akcydens?

Ilustracja do pytania 20
A. Na ilustracji 3
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 1
D. Na ilustracji 4
PGF.08 Pytanie 541
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która odnosi się do kampanii ATL, nie powinna obejmować działań promocyjnych przy użyciu

A. folderów
B. billboardów
C. telewizji
D. prasy
PGF.08 Pytanie 542
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?

A. Rozwój rynku
B. Dywersyfikacja
C. Rozwój produktu
D. Penetracja rynku
PGF.08 Pytanie 543
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie zrealizować kampanię reklamową, która umożliwi łatwą i szybką modyfikację treści przy jednoczesnym niskim poziomie kosztów produkcji oraz emisji. Dlatego powinno mu się polecić reklamę

A. internetową
B. prasową
C. telewizyjną
D. radiową
PGF.08 Pytanie 544
Zarządzanie kampanią reklamową

Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa

A. wykorzystanych metod reklamowych
B. zawartość komunikatu reklamowego
C. zalety promowanego produktu
D. kapitał własny agencji reklamowej
PGF.08 Pytanie 545
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie wody toaletowej, która odwołuje się do aromatu, stosuje się apel

A. moralny
B. seksualny
C. racjonalny
D. emocjonalny
PGF.08 Pytanie 546
Zarządzanie kampanią reklamową

W ofercie sprzedaży reklam na stronach www w części dotyczącej wymagań technicznych button opisano jako: "Przycisk reklamowy w lewej nawigacyjnej części strony, animowany bądź statyczny, w formacie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z wymaganiami, klient powinien zapisać plik z animacją w standardzie

A. .avi
B. .swf
C. .psd
D. .cdr
PGF.08 Pytanie 547
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.

Lp.Wielkość reklamy (ilość modułów)Cena netto za jednorazową emisję
1.1 moduł (40x27 mm)25,00 zł
2.18 modułów (1/4 strony A3)400,00 zł
3.24 moduły (1/3 strony A3)500,00 zł
4.36 modułów (1/2 strony A3)700,00 zł
5.72 moduły (strona A3)1 000,00 zł
6.Dopłata - strona tytułowa+100 %
7.Dopłata - strona ostatnia+75 %

A. 2 000,00 zł
B. 1 000,00 zł
C. 4 000,00 zł
D. 5 600,00 zł
PGF.08 Pytanie 548
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego

A. pogłównego
B. współdziałającego
C. wspierającego
D. dodatkowego
PGF.08 Pytanie 549
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim celu w aplikacjach komputerowych stosuje się technikę morphingu?

A. Produkcji animacji
B. Zmiany w tekście
C. Poprawy dźwięku
D. Zajmowania się analizą danych liczbowych
PGF.08 Pytanie 550
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych z tabeli oblicz ile wyniesie łączny techniczny koszt wytworzenia obydwu zleceń.

Pozycja kalkulacyjnaZlecenie A, złZlecenie B, zł
Materiały bezpośrednie5 000,004 200,00
Płace bezpośrednie2 000,001 800,00
Koszty wydziałowe6 200,005 800,00
Techniczny koszt wytworzenia??

A. 13 200,00 zł
B. 32 600,00 zł
C. 25 000,00 zł
D. 17 800,00 zł
PGF.08 Pytanie 551
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość uzyska wskaźnik GRP (intensywność kampanii reklamowej), jeśli całkowity zasięg kampanii wyniósł 60%, a przeciętna częstotliwość kontaktów z reklamą to 3?

A. 60
B. 180
C. 20
D. 3
PGF.08 Pytanie 552
Zarządzanie kampanią reklamową

Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje

A. pasowania
B. sztancowania
C. bigowania
D. falcowania
PGF.08 Pytanie 553
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie

A. agencyjnej
B. o dzieło
C. kontraktacji
D. zlecenia
PGF.08 Pytanie 554
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodą druku zrealizuje to zamówienie drukarnia, która otrzymała projekty graficzne na kubki reklamowe?

A. Tampondrukiem
B. Typografią
C. Fleksografią
D. Światłodrukiem
PGF.08 Pytanie 555
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?

A. Przygotowania kampanii promocyjnej
B. Zakończenia kampanii reklamowej
C. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
D. Planowania wykonania zlecenia
PGF.08 Pytanie 556
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku należy zastosować dla dokumentu z próbą nagranego dżingla reklamowego przeznaczonego dla klienta?

A. .ppt
B. .mp3
C. .cdr
D. .jpg
PGF.08 Pytanie 557
Zarządzanie kampanią reklamową

Slogan, który nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa, na przykład Już w porządku mój żołądku jest przykładem sloganu

A. porównawczym
B. rozkazującym
C. deklaratywnym
D. niesamodzielnym
PGF.08 Pytanie 558
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju fakturę powinien uzyskać klient agencji reklamowej po wniesieniu zaliczki na przyszłe zlecenie?

A. Fakturę pro-forma
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę VAT
D. Fakturę wewnętrzną
PGF.08 Pytanie 559
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?

A. Analizujące.
B. Kreatywne.
C. Kontrolne.
D. Prognostyczne.
PGF.08 Pytanie 560
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy

A. zewnętrznej
B. prasowej
C. radiowej
D. telewizyjnej