Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. paragon fiskalny.
B. polecenie przelewu.
C. faktura.
D. rachunek.
Zarządzanie kampanią reklamową
Która pozycja z cennika ogłoszeń prasowych powinna zostać wyceniona jako najtańsza?
| Liczba modułów | Kolor | Miejsce | |
|---|---|---|---|
| A. | 6 | nie | Strony redakcyjne |
| B. | 4 | tak | Ostatnia strona |
| C. | 8 | tak | Strony ogłoszeniowe |
| D. | 6 | nie | Pierwsza strona |
A. C
B. d
C. A
D. B
Zarządzanie kampanią reklamową
Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych
A. pierwotnymi
B. wtórnymi
C. oszacowanymi
D. sondażowymi
Zarządzanie kampanią reklamową
AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:
A. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
B. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
C. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
D. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.
| Lp. | Wielkość reklamy (ilość modułów) | Cena netto za jednorazową emisję |
|---|---|---|
| 1. | 1 moduł (40x27 mm) | 25,00 zł |
| 2. | 18 modułów (1/4 strony A3) | 400,00 zł |
| 3. | 24 moduły (1/3 strony A3) | 500,00 zł |
| 4. | 36 modułów (1/2 strony A3) | 700,00 zł |
| 5. | 72 moduły (strona A3) | 1 000,00 zł |
| 6. | Dopłata - strona tytułowa | +100 % |
| 7. | Dopłata - strona ostatnia | +75 % |
A. 1 000,00 zł
B. 4 000,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 5 600,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Podział obrazu na dziewięć sekcji przy użyciu dwóch linii pionowych oraz dwóch poziomych to zasada kompozycji
A. statycznej
B. złotej
C. podziałowej
D. zamkniętej
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje
A. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
B. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
C. liczbę kliknięć w trakcie minuty
D. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Na której grafice ukazano wizytówkę agencji reklamowej, zajmującej się realizacją indywidualnych, niestandardowych projektów, tworzonych przez niezależnych twórców o wysokiej renomie w branży reklamowej?

A. Na grafice 2
B. Na grafice 4
C. Na grafice 1
D. Na grafice 3
Zarządzanie kampanią reklamową
Drogie perfumy, które kupowane są na prezent dla bliskiej osoby, to produkty
A. często nabywane.
B. rzadko nabywane.
C. zakupywane okresowo.
D. mało zauważane.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
A. 4 lat
B. 3 lat
C. 2 lat
D. 1 roku
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych sposobów przekazywania informacji stanowi część efektywnej komunikacji ustnej?
A. Wypowiedź ustna
B. Kontakt fizyczny
C. Ruchy rąk
D. Wyraz twarzy
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu wykonania pięciu projektów nadruku na koszulkach typu T-shirt należy zastosować druk
A. laserowy
B. DTG
C. tampondruk
D. offsetowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrealizować kampanię reklamową, firma AS postanowiła przeprowadzić badanie rynkowe. Jak nazywa się pytanie, które ma na celu wyeliminowanie uczestników, do których badanie nie jest skierowane?
A. Otwarte
B. Filtrujące
C. Alternatywne
D. Projekcyjne
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać, aby dotrzeć do hurtowników i detalistów przy użyciu poczty?
A. Katalog firmowy
B. Newsletter
C. Ogłoszenie
D. Lokowanie produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu
A. CAPI
B. CATI
C. PAPI
D. CAWI
Zarządzanie kampanią reklamową
Grafik podczas tworzenia projektu reklamy chce skorzystać z obrazu znalezionego w banku zdjęć. Jeżeli do fotografii załączono przedstawiony na ilustracji symbol, to grafik

A. może jej użyć, ponieważ należy ona do domeny publicznej.
B. przy jej wykorzystaniu powinien oznaczyć autora.
C. nie może jej modyfikować.
D. nie może jej kopiować.
Zarządzanie kampanią reklamową
Próbka towaru załączona do gazety to forma reklamy prasowej zwana
A. kalka
B. wklejka
C. wszywka
D. wrzutka
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą technikę należy zastosować w celu wykonania nadruku na kubku o nieregularnym kształciez wykorzystaniem gumowego stempla?
A. Druku offsetowego
B. Druku cyfrowego
C. Tampondruku
D. Rotograwiury
Zarządzanie kampanią reklamową
W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.
| Zasięg mediów w kampanii reklamowej | ||
| grupa docelowa | cała populacja | |
| Radio | 35% | 15% |
| Outdoor | 20% | 35% |
| Internet | 55% | 90% |
| Telewizja | 87% | 29% |
A. Outdoor.
B. Internet.
C. Radio.
D. Telewizja.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klientowi, który jest zainteresowany przeprowadzeniem kampanii reklamowej z wykorzystaniem przystanków komunikacji miejskiej, należy zaprezentować ofertę dotyczącą
A. pylonów
B. billboardów
C. citylightów
D. murali
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj perspektywy zastosowano podczas wykonywania załączonej fotografii?

A. Jednozbiegową.
B. Ludzką.
C. Żabią.
D. Ptasią.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką z podanych form reklamy powinna zasugerować agencja klientowi, który pragnie osiągnąć zasięg globalny, zdefiniować grupę docelową oraz zapewnić interaktywną komunikację?
A. Reklamę prasową
B. Reklamę outdoorową
C. Reklamę kinową
D. Reklamę internetową
Zarządzanie kampanią reklamową
Na fakturze zakupu/sprzedaży kupujący dostrzegł różnicę w cenie. Który dokument powinien ponownie wystawić sprzedawca, aby naprawić ten błąd?
A. Notę korygującą
B. Fakturę korygującą
C. Fakturę sprzedaży
D. Protokół reklamacyjny
PGF.08 Pytanie 544
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?
A. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
B. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
C. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
D. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na
A. przystosowaniu
B. ograniczaniu uprawnień
C. wykorzystywaniu czasu
D. ustępstwie
Zarządzanie kampanią reklamową
Zdolność przystosowania się do zaokrąglonych form karoserii oraz przetłoczeń lub wytłoczeń oklejonego pojazdu to cechy folii
A. kasetonowej
B. magnetycznej
C. One Way Vision
D. wylewanej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?
A. schematu blokowego
B. diagramu
C. tabeli
D. listy wypunktowanej
Zarządzanie kampanią reklamową
Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii
A. ekonomicznej
B. osobowości
C. wychowawczej
D. społecznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Zaufanie między stronami, pozytywna atmosfera, kompromisy oraz ujawnienie minimalnej granicy akceptacji to charakterystyczne cechy negocjacji
A. rzeczowych
B. twardych
C. rywalizacyjnych
D. miękkich
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonych wyników badań wskaż portal internetowy, w którym producent odzieży powinien umieścić swoją reklamę, chcąc wprowadzić na rynek serię nowoczesnych kostiumów kąpielowych dla młodych kobiet, które są miłośniczkami zdrowego stylu życia i podróży.

A. Max
B. Fiona
C. Ona
D. Vip
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
B. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
C. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
D. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to
A. akcydens służbowy
B. typografia firmowa
C. księga standardów CI
D. logograf wizualny
PGF.08 Pytanie 553
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?
A. z kooperacją międzysektorową
B. z tworzeniem relacji z klientami
C. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
D. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:
A. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
B. reklamę kinową, prasową i internetową
C. spot telewizyjny, citylight i direct mail
D. ulotki, plakaty, direct mail
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?
A. Pięciu sił Portera
B. Portfelową
C. SWOT
D. PEST
Zarządzanie kampanią reklamową
Która forma promocji w postaci bloga umożliwia publikowanie filmów w porządku chronologicznym?
A. Vlog
B. Interstitial
C. Microblog
D. Photoblog
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z zasadami organizacji percepcji, podczas przeglądania strony w gazecie, człowiek wykonuje ruch gałkami ocznymi, który przypomina literę
A. t
B. w
C. z
D. o
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są cele reklamy społecznej?
A. wzmacnianie lojalności wśród klientów
B. kreowanie wizerunku marki
C. modyfikacja postaw odbiorców
D. zwiększenie efektywności sprzedaży
PGF.08 Pytanie 559
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby podnieść wiarygodność produktu oraz zwiększyć jego sprzedaż, prezentując ofertę na stronie internetowej, trzeba umieścić
A. opinie i rekomendacje użytkowników
B. informację o polityce ochrony prywatności
C. sekcję z możliwością rejestracji
D. baner promocyjny
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient
A. nieufny
B. niezgrany
C. niecierpliwy
D. niewtajemniczony