Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
B. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
C. praca nad kodeksami etyki reklamy
D. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzia promocji-mix wykorzystała firma w kampanii promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min. 20 zł i odbierz kubek gratis"?
A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas zakupu soku pomarańczowego klient przypomniał sobie reklamę, która przywodziła mu na myśl lato, słońce, wakacje oraz wywołała pozytywne uczucia. Jak nazywa się to przeniesienie emocji na produkt, które ma miejsce po obejrzeniu reklamy?
A. Neuromarketing
B. Efekt halo
C. Odbiór podprogowy
D. Narcyzm
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent piwa chce zamieścić reklamę zewnętrzną swojego nowego wyrobu w mieście. Którą powierzchnię freeboardu muszą zajmować widoczne i czytelne napisy informujące o szkodliwości spożycia alkoholu lub o zakazie sprzedaży alkoholu małoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

A. 18,00 m²
B. 21,60 m²
C. 14,40 m²
D. 7,20 m²
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?
A. Bigowanie
B. Kaszerowanie
C. Listwowanie
D. Falcowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji reklamowej dokonano analizy portfelowej BCG. Do której grupy należą produkty Y?

A. Do dojnych krów.
B. Do znaków zapytania.
C. Do psów.
D. Do gwiazd.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się graficzny układ reklamy w prasie?
A. Insert
B. Layout
C. Betcam
D. Master
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja opracowała załączony cennik reklam planszowych. W którym z wymienionych programów najłatwiej i najszybciej zastosować style formatowania tabeli?
| Rodzaj reklamy | Cena |
|---|---|
| Emisja ogłoszenia drobnego (np. sprzedam, kupię, zamienię, itp.) – dla członków STVK „Centrum" Zgierz | 5,00 zł/doba 2,00 zł/doba |
| Emisja planszy reklamowej | 15,00 zł/doba |
| Opracowanie graficzne planszy reklamowej | 50,00 zł |
A. Adobe Photoshop
B. Microsoft Office Word
C. Adobe InCopy
D. Alligator Flash Designer
Zarządzanie kampanią reklamową
W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii
A. cen rozszerzających
B. cen luksusowych
C. zbierania śmietanki
D. penetracji
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczony na ilustracji przebieg krzywej życia produktu dotyczy produktu

A. będącego w fazie recyklu.
B. będącego "sezonowym dziwactwem".
C. poddawanego modyfikacjom.
D. modnego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?
A. R:0 G:0 B:255
B. R:255 G:255 B:255
C. R:0 G:0 B:100
D. R:0 G:0 B:0
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z urządzeń pokazanych na rysunkach jest maszyną do sitodruku?

A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile wyniesie wartość netto zamówienia 200 sztuk ulotek formatu A5, o gramaturze 170, wykonanych na papierze kredowym, bez połysku?
| Rodzaj papieru, nakład | Format papieru | Gramatura | Wykończenie papieru | Cena netto zł |
|---|---|---|---|---|
| Kreda, 100 szt. | A5 | 130 | mat | 31,00 |
| połysk | 40,50 | |||
| 170 | mat | 34,50 | ||
| połysk | 44,00 | |||
| A4 | 130 | mat | 32,00 | |
| połysk | 36,00 | |||
| 170 | mat | 45,50 | ||
| połysk | 52,00 |
A. 91,00 zł
B. 34,50 zł
C. 69,00 zł
D. 62,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Od 1 stycznia 2013 r. faktura nie musi zawierać określenia
A. nabywcy i sprzedawcy
B. kwoty podatku
C. daty sprzedaży
D. oryginał i kopia
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa podejmuje się zlecenia dotyczącego analizy znajomości marki, a więc
A. wskazania cech, które odróżniają markę od konkurencyjnych.
B. wskazania podobieństw z markami rywalizującymi.
C. określenia stopnia świadomości marki.
D. wyróżnienia marki jako tej, która jest znana konsumentowi.
PGF.08 Pytanie 816
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy zajmującej się reklamą wystosował zapytanie w sprawie dwustronnego druku wizytówek w pełnej gamie kolorów po obu stronach. Należy mu przesłać wycenę dla wizytówek, gdzie jeden z parametrów wynosi
A. 4+1
B. 4+0
C. 4+4
D. 2+2
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa, która zwyciężyła w konkursie branżowym na najlepszą kampanię reklamową w kategorii dóbr konsumpcyjnych otrzymała jako nagrodę zaprezentowaną na ilustracji statuetkę. W którym konkursie agencja brała udział?

A. Klubu Twórców Reklamy
B. Polskiego Festiwalu Reklamy
C. Effie Awards
D. Cannes Lions
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C
A. o dostawcach
B. o konsumentach
C. o pracownikach
D. o konkurentach
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie układu wielostronicowej broszury reklamowej realizuje się przy użyciu programu
A. Dreamweaver
B. Photoshop
C. InDesign
D. Fireworks
Zarządzanie kampanią reklamową
Największy kontrast w tworzonych materiałach reklamowych osiąga się przy użyciu kolorów
A. komplementarnych
B. przynależących do gamy zimnej
C. leżących obok siebie w palecie barw
D. przynależących do gamy ciepłej
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować
A. szeroki wachlarz produktów
B. wąski asortyment
C. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
D. cenę równą tej w drugiej ofercie
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą metodę druku należy zastosować w celu zrealizowania zamówienia nadruku na 5 000 sztuk płyt CD?

A. Druk sublimacyjny.
B. Druk cyfrowy.
C. Tampodruk.
D. Druk offsetowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który proces uszlachetniania wyrobu papierniczego polega na oklejaniu cienkim papierem (niezadrukowanym lub zadrukowanym) papieru znacznie grubszego, tektury falistej itp.?
A. Bigowanie.
B. Kaszerowanie.
C. Falcowanie.
D. Listowanie.
PGF.08 Pytanie 824
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel butiku z luksusową odzieżą damską złożył zamówienie na reklamę w formie aranżacji wystawy sklepowej. W jaki sposób najlepiej zaprezentować projekt reklamy klientowi do zatwierdzenia?
A. Proofu analogowego
B. Wizualizacji komputerowej
C. Briefu reklamowego
D. Proofu cyfrowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Cytowany tytuł "Wyślij kwiaty powiedz kocham" stanowi nagłówek
A. w postaci nakazu
B. prowokujący
C. narracyjny
D. podkreślający właściwość towaru
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient usług reklamowych przedstawił agencji reklamowej zamówienie, które zawierało cel, zakres działań, przewidziany budżet oraz przybliżony termin wykonania usługi. Zastosowanie tego dokumentu pozwoliło pracownikowi agencji reklamowej na uzyskanie informacji istotnych w trakcie opracowywania kampanii reklamowej. Czym jest ten dokument?
A. harmonogram
B. kosztorys
C. wycena
D. brief
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans pozakupowy to
A. negatywny stan emocjonalny klienta wywołany po ujawnieniu się ujemnych cech produktu.
B. negatywny stan społecznej nieakceptacji wywołany po ujawnieniu się ujemnych cech produktu.
C. pozytywny stan emocjonalny klienta po dokonaniu zakupu.
D. pożądany efekt obsługi klienta.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?
A. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?
A. pozioma
B. pionowa
C. koncentryczna
D. równoległa
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, według briefu, powinna przygotować charakterystykę grupy docelowej wraz z analizą czynników determinujących, czyli czynników:
A. finansowych, psychologicznych, administracyjnych.
B. społecznych, politycznych, prawnych.
C. społecznych, ekonomicznych, demograficznych.
D. demograficznych, psychologicznych, genetycznych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepsze wykorzystanie wyobraźni oraz jej pobudzanie jest możliwe w największym stopniu dzięki zastosowaniu reklamy
A. radiowej
B. telewizyjnej
C. pocztowej
D. prasowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?
| Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017 | ||
|---|---|---|
| Godzina emisji | Ilość spotów | Cena spotu, zł |
| 6:00-8:00 | 1 | 70,00 |
| 6:00-8:00 | 5 | 66,50 |
| 6:00-8:00 | 10 | 63,00 |
A. Sezonowy.
B. Ilościowy.
C. Promocyjny.
D. Gotówkowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechami charakterystycznymi klienta są zachowanie dystansu wobec sugestii sprzedawcy oraz poszukiwanie niedoskonałości w oferowanych produktach?
A. milczącego
B. niecierpliwego
C. przeciętnego
D. nieufnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym krokiem przy projektowaniu bazy danych o klientach jest
A. wstępne podpisanie umowy na wykonanie bazy ze specjalistami od oprogramowania.
B. zaprojektowanie algorytmów sortowania.
C. tworzenie systemów wyszukiwania zaawansowanego.
D. określenie celu, jakiemu ma służyć baza danych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać
A. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
B. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
C. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
D. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki
A. częstotliwości.
B. intensywności.
C. kosztowe.
D. zasięgowe.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest badanie, które polega na analizie istniejących danych?
A. Wywiad indywidualny
B. CATI
C. Desk research
D. CAWI
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy celem kampanii promocyjnej jest osiągnięcie wysokiej rozpoznawalności marki, należy
A. wykorzystać dłuższe slogany reklamowe w kampanii
B. podkreślić atuty produktu umieszczone na opakowaniu
C. nazwę marki umieścić na początku i końcu reklamy
D. dopasować krój czcionki treści informacyjnej do nazwy marki
Zarządzanie kampanią reklamową
Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako
A. mastering
B. sampling
C. zapping
D. jumping
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.
A. 5 303,03 zł
B. 131 250,00 zł
C. 43 750,00 zł
D. 7 000,00 zł