Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 801
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy prawne dotyczące promowania wyrobów tytoniowych zezwalają na

A. prezentowanie informacji o wyrobach tytoniowych w punktach sprzedaży
B. emitowanie reklam wyrobów tytoniowych w telewizji
C. reklamowanie wyrobów tytoniowych w mediach drukowanych
D. wsparcie działalności sportowej przez firmy tytoniowe
PGF.08 Pytanie 802
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z prezentowanych ilustracji zawiera hasła reklamowe skierowane do dzieci, zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy?

Ilustracja do pytania 2
A. Ilustracja 3
B. Ilustracja 2
C. Ilustracja 1
D. Ilustracja 4
PGF.08 Pytanie 803
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie gaśnice są przeznaczone do zwalczania pożarów urządzeń pod napięciem?

A. pianowa i śniegowa
B. pianowa i halonowa
C. proszkowa i śniegowa
D. proszkowa i pianowa
PGF.08 Pytanie 804
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama to forma promocji politycznej, która najczęściej występuje, a jej głównym celem jest

A. zwiększenie walki z wykluczeniem społecznym
B. ukazywanie problemu korupcji w instytucjach publicznych
C. kształtowanie wizerunku polityków
D. tworzenie przezroczystości działań polityków
PGF.07 Pytanie 805
Wykonywanie przekazu reklamow…

Wskaż format zapisu pliku graficznego, który zachowa przezroczystość i będzie publikowany na stronie internetowej?

A. psd
B. png
C. tif
D. jpg
PGF.08 Pytanie 806
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki jest symbol klasyfikacji statystycznej, który powinien znajdować się na fakturze VAT?

A. kod PKWiU.
B. numer dokumentu.
C. numer identyfikacji podatkowej.
D. stawka VAT.
PGF.08 Pytanie 807
Zarządzanie kampanią reklamową

Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do

A. firmą jako nadawcą reklamy
B. produktem jako obiektem reklamy
C. klientem jako adresatem reklamy
D. zmniejszeniem kosztów oraz optymalizacją sprzedaży
PGF.08 Pytanie 808
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?

A. wykonywanie badań oraz ich analiza
B. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
C. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
D. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
PGF.08 Pytanie 809
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z

A. blogi wpływowe
B. portale informacyjne
C. portale tematyczne
D. media społecznościowe
PGF.08 Pytanie 810
Zarządzanie kampanią reklamową

Do form rozliczeń bezgotówkowych zaliczamy:

A. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, polecenie przelewu
B. czek rozrachunkowy, weksel, przekaz pocztowy
C. czek gotówkowy, polecenie przelewu, weksel
D. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, przekaz pocztowy
PGF.08 Pytanie 811
Zarządzanie kampanią reklamową

Umiejętność projektowania oraz realizacji liter do różnych rodzajów reklam stanowi

A. literactwo
B. liternictwo
C. litografia
D. literoznawstwo
PGF.08 Pytanie 812
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa podejmuje się wykonania wywiadu dotyczącego jakości serwisu pogwarancyjnego wiodącego producenta urządzeń AGD. Na prośbę klienta, wywiad zostanie przeprowadzony metodą CATI, czyli z zastosowaniem ankiety.

A. telefonicznej
B. opakowaniowej
C. pocztowej
D. audytoryjnej
PGF.08 Pytanie 813
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów ekonomicznych otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa należą

A. okresowe spadki demograficzne i wartość PKB
B. stopień rozwoju naukowego oraz katastrofy naturalne
C. sytuacja gospodarcza oraz system podatkowy
D. układ gospodarstw domowych oraz poziom cen
PGF.08 Pytanie 814
Zarządzanie kampanią reklamową

Realizując zamówienie na 10 000 sztuk ulotek promocyjnych w formacie A5, powinno się zastosować

A. tampodruk
B. druk cyfrowy
C. fleksografię
D. druk offsetowy
PGF.07 Pytanie 815
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa, aby po zawieszeniu reklamy wielkoformatowej na budynku zapewnić jak największą ilość światła docierającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

A. Papier termotransferowy
B. Płótno Canvas
C. Siatkę mesh
D. Folię sublimacyjną
PGF.08 Pytanie 816
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?

A. 1 988,91 zł
B. 483,00 zł
C. 594,09 zł
D. 2 100,00 zł
PGF.08 Pytanie 817
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma postanowiła zainwestować w reklamę telewizyjną. Wybrała lokalny kanał telewizyjny, w którym opłata za emisję reklamy wynosi 50 000,00 zł przy wskaźniku GRP=200. Jaki jest koszt dotarcia do 1% docelowej grupy odbiorców?

A. 200,00 zł
B. 20,00 zł
C. 250,00 zł
D. 25,00 zł
PGF.08 Pytanie 818
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie

A. zamieszczenie reklamy na portalu społecznościowym
B. rozdawanie ulotek klientkom salonu oraz wrzucanie ich do skrzynek pocztowych
C. umieszczenie reklamy na billboardach
D. emisja spotu w ogólnopolskiej telewizji
PGF.07 Pytanie 819
Wykonywanie przekazu reklamow…

Pracownik działu kreatywnego uległ w drodze do pracy wypadkowi i w związku tym zdarzeniem przebywał na zwolnieniu lekarskim przez 40 dni. W tym czasie pracownikowi przysługuje

A. urlop wypoczynkowy
B. zasiłek chorobowy
C. renta socjalna
D. comiesięczne odszkodowanie
PGF.08 Pytanie 820
Zarządzanie kampanią reklamową

Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli

A. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie
B. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
C. odbiorca akceptuje warunki oferty
D. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
PGF.08 Pytanie 821
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z art. 70 ustawy o VAT, z wyjątkiem ust. 3, zwalnia się od podatku import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników oraz plakatów reklamowych, o ile

A. są przeznaczone do użytku
B. mają wysoką wartość jednostkową
C. są dopuszczone do obrotu handlowego
D. są przeznaczone do nieodpłatnego rozdania
PGF.08 Pytanie 822
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego

A. klientem podejrzanym
B. klientem sfrustrowanym
C. klientem tajemniczym
D. klientem nietypowym
PGF.08 Pytanie 823
Zarządzanie kampanią reklamową

Osobą odpowiedzialną za zakup mediów w firmie reklamowej jest

A. Media Buyer
B. Broadcast Producer
C. Traffic Executive
D. Production Manager
PGF.08 Pytanie 824
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma przyjmuje metodę określania budżetu na reklamę - 2% od osiągniętego przychodu. Jaki budżet powinna określić, jeśli przychód w ubiegłym roku wyniósł 1 800 000 zł?

A. 36 000 zł
B. 7 200 zł
C. 3 600 zł
D. 72 000 zł
PGF.08 Pytanie 825
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zareklamować świeżo otwartą restaurację w Poznaniu, najlepiej wybrać formę reklamy

A. w prasie ogólnopolskiej
B. w radiu ogólnopolskim
C. w prasie specjalistycznej
D. w telewizji regionalnej
PGF.08 Pytanie 826
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się produkcją wysokiej jakości produktów ochrony zdrowia, skierowanych do ściśle określonej grupy konsumentów. Który z kanałów reklamowych umożliwi najefektywniejsze dotarcie do tej grupy odbiorców?

A. Direct mail
B. Reklama w radiu
C. Reklama w telewizji
D. Reklama w prasie
PGF.08 Pytanie 827
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza efektywności reklamy, w której grupa próbna odzwierciedla całą populację w sposób statystyczny, jest analizą

A. quasi-reprezentacyjną
B. pełną
C. reprezentacyjną
D. incydentalną
PGF.08 Pytanie 828
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w dziale obsługi klienta w agencji reklamowej, która codziennie kontaktuje się z klientami oraz kontroluje przebieg różnych działań reklamowych, nazywa się Account

A. Assistant
B. Executive
C. Supervisor
D. Director
PGF.08 Pytanie 829
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?

A. 50,00 zł
B. 12,00 zł
C. 42,00 zł
D. 18,00 zł
PGF.07 Pytanie 830
Wykonywanie przekazu reklamow…

W briefie reklamowym zawarto informacje dotyczące przygotowania projektu ulotek składanych w harmonijkę. Wskaż czynność, którą należy zastosować aby zrealizować zlecenie.

A. Perforowanie
B. Kalandrowanie
C. Bigowanie
D. Oczkowanie
PGF.08 Pytanie 831
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?

Klauzule umowy:
— Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych.
— Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy.
— Agencja odpowiada za ostateczny efekt.
— Nabywcy przysługuje prawo reklamacji.

A. O pracę.
B. Handlową.
C. Zlecenia.
D. O dzieło.
PGF.08 Pytanie 832
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?

ParametrWartość parametru
Koszt kampanii160 000,00 zł
Zasięg kampanii80%
Częstotliwość kampanii2

A. 128 000 GRP
B. 40 GRP
C. 2 000 GRP
D. 160 GRP
PGF.08 Pytanie 833
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:

A. finansowych, psychologicznych, administracyjnych
B. społecznych, politycznych, prawnych
C. demograficznych, psychologicznych, genetycznych
D. społecznych, ekonomicznych, demograficznych
PGF.08 Pytanie 834
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju

A. busboard
B. mobil
C. megabus
D. fullback
PGF.08 Pytanie 835
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej

A. skimmingu
B. przejęcia
C. dumpingu
D. dominacji
PGF.08 Pytanie 836
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zestawienie kolorów powinno znaleźć się w reklamie produktu spożywczego, by wzbudzić w kliencie poczucie głodu?

A. Niebieskiego oraz białego
B. Czerwonego oraz żółtego
C. Beżowego oraz brązowego
D. Żółtego oraz zielonego
PGF.08 Pytanie 837
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?

A. pomarańczowy
B. fioletowy
C. zielony
D. biały
PGF.08 Pytanie 838
Zarządzanie kampanią reklamową

W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.

Zasięg mediów w kampanii reklamowej
grupa docelowacała populacja
Radio35%15%
Outdoor20%35%
Internet55%90%
Telewizja87%29%

A. Internet.
B. Telewizja.
C. Outdoor.
D. Radio.
PGF.08 Pytanie 839
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybkość oraz łatwość w montażu i demontażu, a także możliwość wielokrotnego użycia do oklejania auta to charakterystyka folii

A. magnetycznej
B. izotermicznej
C. bąbelkowej
D. translucentnej
PGF.08 Pytanie 840
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu zaprojektowania należy użyć ilustracji, nagłówka, sloganu oraz body copy

A. dżingla
B. przycisku internetowego
C. banderoli
D. layoutu prasowego