Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 801
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy

A. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
B. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
C. praca nad kodeksami etyki reklamy
D. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas zakupu soku pomarańczowego klient przypomniał sobie reklamę, która przywodziła mu na myśl lato, słońce, wakacje oraz wywołała pozytywne uczucia. Jak nazywa się to przeniesienie emocji na produkt, które ma miejsce po obejrzeniu reklamy?

A. Neuromarketing
B. Efekt halo
C. Odbiór podprogowy
D. Narcyzm
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent piwa chce zamieścić reklamę zewnętrzną swojego nowego wyrobu w mieście. Którą powierzchnię freeboardu muszą zajmować widoczne i czytelne napisy informujące o szkodliwości spożycia alkoholu lub o zakazie sprzedaży alkoholu małoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

Ilustracja do pytania 4
A. 18,00 m²
B. 21,60 m²
C. 14,40 m²
D. 7,20 m²
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?

A. Bigowanie
B. Kaszerowanie
C. Listwowanie
D. Falcowanie
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja opracowała załączony cennik reklam planszowych. W którym z wymienionych programów najłatwiej i najszybciej zastosować style formatowania tabeli?

Rodzaj reklamyCena
Emisja ogłoszenia drobnego (np. sprzedam, kupię, zamienię, itp.)
– dla członków STVK „Centrum" Zgierz
5,00 zł/doba
2,00 zł/doba
Emisja planszy reklamowej15,00 zł/doba
Opracowanie graficzne planszy reklamowej50,00 zł

A. Adobe Photoshop
B. Microsoft Office Word
C. Adobe InCopy
D. Alligator Flash Designer
PGF.08 Pytanie 811
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?

A. R:0 G:0 B:255
B. R:255 G:255 B:255
C. R:0 G:0 B:100
D. R:0 G:0 B:0
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniesie wartość netto zamówienia 200 sztuk ulotek formatu A5, o gramaturze 170, wykonanych na papierze kredowym, bez połysku?

Rodzaj papieru, nakładFormat papieruGramaturaWykończenie papieruCena netto zł
Kreda, 100 szt.A5130mat31,00
połysk40,50
170mat34,50
połysk44,00
A4130mat32,00
połysk36,00
170mat45,50
połysk52,00

A. 91,00 zł
B. 34,50 zł
C. 69,00 zł
D. 62,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa podejmuje się zlecenia dotyczącego analizy znajomości marki, a więc

A. wskazania cech, które odróżniają markę od konkurencyjnych.
B. wskazania podobieństw z markami rywalizującymi.
C. określenia stopnia świadomości marki.
D. wyróżnienia marki jako tej, która jest znana konsumentowi.
PGF.07 Pytanie 817
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa, która zwyciężyła w konkursie branżowym na najlepszą kampanię reklamową w kategorii dóbr konsumpcyjnych otrzymała jako nagrodę zaprezentowaną na ilustracji statuetkę. W którym konkursie agencja brała udział?

Ilustracja do pytania 17
A. Klubu Twórców Reklamy
B. Polskiego Festiwalu Reklamy
C. Effie Awards
D. Cannes Lions
Zarządzanie kampanią reklamową

Największy kontrast w tworzonych materiałach reklamowych osiąga się przy użyciu kolorów

A. komplementarnych
B. przynależących do gamy zimnej
C. leżących obok siebie w palecie barw
D. przynależących do gamy ciepłej
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować

A. szeroki wachlarz produktów
B. wąski asortyment
C. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
D. cenę równą tej w drugiej ofercie
Zarządzanie kampanią reklamową

Który proces uszlachetniania wyrobu papierniczego polega na oklejaniu cienkim papierem (niezadrukowanym lub zadrukowanym) papieru znacznie grubszego, tektury falistej itp.?

A. Bigowanie.
B. Kaszerowanie.
C. Falcowanie.
D. Listowanie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient usług reklamowych przedstawił agencji reklamowej zamówienie, które zawierało cel, zakres działań, przewidziany budżet oraz przybliżony termin wykonania usługi. Zastosowanie tego dokumentu pozwoliło pracownikowi agencji reklamowej na uzyskanie informacji istotnych w trakcie opracowywania kampanii reklamowej. Czym jest ten dokument?

A. harmonogram
B. kosztorys
C. wycena
D. brief
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans pozakupowy to

A. negatywny stan emocjonalny klienta wywołany po ujawnieniu się ujemnych cech produktu.
B. negatywny stan społecznej nieakceptacji wywołany po ujawnieniu się ujemnych cech produktu.
C. pozytywny stan emocjonalny klienta po dokonaniu zakupu.
D. pożądany efekt obsługi klienta.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?

A. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?

A. pozioma
B. pionowa
C. koncentryczna
D. równoległa
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, według briefu, powinna przygotować charakterystykę grupy docelowej wraz z analizą czynników determinujących, czyli czynników:

A. finansowych, psychologicznych, administracyjnych.
B. społecznych, politycznych, prawnych.
C. społecznych, ekonomicznych, demograficznych.
D. demograficznych, psychologicznych, genetycznych.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?

Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017
Godzina emisjiIlość spotówCena spotu, zł
6:00-8:00170,00
6:00-8:00566,50
6:00-8:001063,00

A. Sezonowy.
B. Ilościowy.
C. Promocyjny.
D. Gotówkowy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem przy projektowaniu bazy danych o klientach jest

A. wstępne podpisanie umowy na wykonanie bazy ze specjalistami od oprogramowania.
B. zaprojektowanie algorytmów sortowania.
C. tworzenie systemów wyszukiwania zaawansowanego.
D. określenie celu, jakiemu ma służyć baza danych.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać

A. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
B. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
C. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
D. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki

A. częstotliwości.
B. intensywności.
C. kosztowe.
D. zasięgowe.
PGF.08 Pytanie 837
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest badanie, które polega na analizie istniejących danych?

A. Wywiad indywidualny
B. CATI
C. Desk research
D. CAWI
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy celem kampanii promocyjnej jest osiągnięcie wysokiej rozpoznawalności marki, należy

A. wykorzystać dłuższe slogany reklamowe w kampanii
B. podkreślić atuty produktu umieszczone na opakowaniu
C. nazwę marki umieścić na początku i końcu reklamy
D. dopasować krój czcionki treści informacyjnej do nazwy marki
Zarządzanie kampanią reklamową

Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako

A. mastering
B. sampling
C. zapping
D. jumping
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.

A. 5 303,03 zł
B. 131 250,00 zł
C. 43 750,00 zł
D. 7 000,00 zł