Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 801
Zarządzanie kampanią reklamową
A. prawo Hicka
B. zasada Złotej Proporcji
C. prawo Fittsa
D. zasada Pareto
PGF.08 Pytanie 802
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystując trójetapowy sposób argumentacji sprzedażowej FAB, sprzedawca
A. ukazuje jedynie korzyści płynące z cech towaru lub usługi
B. ilustruje zyski, jakie klient może uzyskać przez zaspokojenie swoich potrzeb
C. omawia wyłącznie cechy charakterystyczne towaru lub usługi
D. dopasowuje cechy i korzyści towaru do wcześniej zidentyfikowanych potrzeb klienta
PGF.08 Pytanie 803
Zarządzanie kampanią reklamową
Najczęściej stosowaną metodą określania budżetu reklamowego przez firmy z długim stażem na rynku, które mają stabilną sprzedaż, jest metoda
A. obliczania budżetu reklamowego jako określony procent od obrotów firmy
B. obliczania budżetu reklamowego w oparciu o poziom konkurencji
C. wszystko, co firma jest w stanie sfinansować
D. zadaniowa
PGF.08 Pytanie 804
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.
A. Rezerwacja czasu antenowego
B. Produkcja spotu telewizyjnego
C. Produkcja spotu radiowego
D. Opracowanie projektu graficznego plakatu
PGF.08 Pytanie 805
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klientami przedsiębiorstwa są bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej firmy), to najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. przesyłek pocztowych
B. wrzutek
C. e-mailingu
D. katalogu
PGF.08 Pytanie 806
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:
A. dochody, ceny
B. osobowość, postawy
C. opinie liderów, kultura
D. zdanie grupy społecznej, rodzina
PGF.08 Pytanie 807
Zarządzanie kampanią reklamową
W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii
A. cen luksusowych
B. penetracji
C. cen rozszerzających
D. zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 808
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia danych ilustruje aranżacja sali widoczna na diagramie?
A. Burzy mózgów
B. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
C. Delficką
D. Ankiecie audytoryjnej
PGF.08 Pytanie 809
Zarządzanie kampanią reklamową
Do przygotowania oferty handlowej z informacjami teleadresowymi agencji reklamowej w nagłówku i stopce, używa się programu
A. Microsoft InfoPath Filler
B. Microsoft Access
C. Microsoft Word
D. Microsoft Clip Organizer
PGF.08 Pytanie 810
Zarządzanie kampanią reklamową
Renomowana firma motoryzacyjna planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. Postanowiono zastosować strategię PULL, polegającą na kształtowaniu popytu przez bezpośrednie oddziaływanie na konsumenta. Najskuteczniejszymi narzędziami w tej strategii będą
A. public relations i product placement
B. akwizycja oraz promocja sprzedaży
C. trzy kanały dystrybucji
D. akwizycja oraz merchandising
PGF.08 Pytanie 811
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć dla produktów wprowadzanych na rynek?
A. Konkurencyjną
B. Przypominającą
C. Informacyjną
D. Nakłaniającą
PGF.08 Pytanie 812
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja oraz realizacja konferencji prasowej należy do działalności w obszarze
A. corporate design
B. media relations
C. customer relations
D. publicity
PGF.08 Pytanie 813
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który ma silne więzi z firmą i poleca ją innym, jest klientem
A. lojalnym.
B. narzekającym na ceny.
C. zaangażowanym ekonomicznie.
D. stałym.
PGF.08 Pytanie 814
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
B. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
C. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
D. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
PGF.08 Pytanie 815
Zarządzanie kampanią reklamową
W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?
A. Czarny
B. Żółty
C. Fioletowy
D. Niebieski
PGF.08 Pytanie 816
Zarządzanie kampanią reklamową
Usługę wykonania muralu należy zaliczyć do cennika reklamy.
A. prasowej
B. telewizyjnej
C. radiowej
D. zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 817
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest krótki dokument towarzyszący innym pismom, który ma na celu uzupełnienie przekazywanych razem z nim materiałów?
A. referencje firmowe
B. prezentacja pitch
C. pismo przewodnie
D. notatka służbowa
PGF.08 Pytanie 818
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych programów pozwala na stworzenie bazy danych klientów, w której możliwe jest automatyczne wyszukiwanie kontrahentów?
A. Microsoft Office Publisher
B. ABC Amber Text Converter
C. Microsoft Office Access
D. Adobe Reader
PGF.08 Pytanie 819
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający sugestie od klienta, istotne w procesie realizacji kampanii reklamowej, to
A. brief kreatywny
B. oferta
C. brief reklamowy
D. zapytanie ofertowe
PGF.08 Pytanie 820
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego
A. klientem nietypowym
B. klientem tajemniczym
C. klientem sfrustrowanym
D. klientem podejrzanym
PGF.08 Pytanie 821
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym sposobem na zaprezentowanie klientowi projektów graficznych, zarówno w formacie wektorowym, jak i rastrowym, wraz z planem medialnym, jest użycie programu komputerowego
A. MS Excel
B. Adobe Photoshop
C. Corel Draw
D. MS PowerPoint
PGF.08 Pytanie 822
Zarządzanie kampanią reklamową
Który sposób prowadzenia prezentacji umożliwia nawiązanie kontaktu między prezenterem a słuchaczami w przyjemnej atmosferze?
A. Dominujący, skupiony na sobie
B. Przyjazny, skupiony na odbiorcach
C. Dominujący, skupiony na odbiorcach
D. Przyjazny, skupiony na sobie
PGF.07 Pytanie 823
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na ilustracji tekst został napisany z wykorzystaniem czcionki

A. jednoelementowej z szeryfami skrytymi
B. dwuelementowej z szeryfami belkowymi
C. jednoelementowej bezszeryfowej
D. dwuelementowej bezszeryfowej
PGF.08 Pytanie 824
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje zlecenie dotyczące opracowania programu budowania trwałych relacji z grupami wpływowymi oraz konsumentami. Jakie narzędzie komunikacji marketingowej powinna zastosować?
A. Public relations
B. Promocja sprzedaży
C. Sponsoring
D. Merchandising
PGF.08 Pytanie 825
Zarządzanie kampanią reklamową
Potrzeby biologiczne to
A. pragnienie konkretnych dóbr służących do zaspokajania najważniejszych potrzeb
B. pragnienie miłości, przyjaźni, akceptacji wśród innych
C. wszystkie potrzeby zaspokajane w trakcie życia
D. potrzeby, które nie odnoszą się do konkretnych przedmiotów, lecz do ogólnych warunków życia, np. pragnienie, jedzenie, sen
PGF.08 Pytanie 826
Zarządzanie kampanią reklamową
Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad
A. zogniskowany
B. typu Diada
C. pogłębiony
D. typu Triada
PGF.08 Pytanie 827
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma Fonika umieszczając swój znak graficzny na odzieży sportowej zawodnika wykorzystała
A. mecenat
B. sponsoring emblematowy
C. product placement
D. sponsoring imienny
PGF.08 Pytanie 828
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy podczas negocjacji warunków sprzedaży rozmówca mówi z zaciśniętymi zębami i ustami lub jedną z warg, to oznacza, że
A. potrzebuje chwili na przemyślenie warunków
B. akceptuje przedstawioną propozycję
C. rozważa przyjęcie oferty
D. nie zamierza zgodzić się na proponowane warunki
PGF.08 Pytanie 829
Zarządzanie kampanią reklamową
Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji
A. twardych
B. integrujących
C. rozdzielających
D. miękkich
PGF.08 Pytanie 830
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest
A. strateg
B. media buyer
C. analityk
D. media planner
PGF.08 Pytanie 831
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:
A. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
B. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja
C. zysk, stratę, produkt, konsument
D. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
PGF.08 Pytanie 832
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań
A. dzienniczkowych
B. jakościowych
C. panelowych
D. ilościowych
PGF.08 Pytanie 833
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z elementów marketingu mix odnosi się do interakcji firmy z rynkiem?
A. Promocja.
B. Towar.
C. Dystrybucja.
D. Koszt.
PGF.08 Pytanie 834
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przesyłając materiały marketingowe za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, musi stosować się do przepisów ustawy
A. o podpisie elektronicznym
B. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
D. o swobodzie działalności gospodarczej
PGF.08 Pytanie 835
Zarządzanie kampanią reklamową
Na której grafice ukazano wizytówkę agencji reklamowej, zajmującej się realizacją indywidualnych, niestandardowych projektów, tworzonych przez niezależnych twórców o wysokiej renomie w branży reklamowej?

A. Na grafice 1
B. Na grafice 4
C. Na grafice 3
D. Na grafice 2
PGF.08 Pytanie 836
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa "X-line" koncentruje się głównie na kreowaniu nazw dla firm, usług oraz produktów. Profesjonalne stworzenie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, a także lepsze dotarcie do klientów i zapadnięcie im w pamięć. Jaki jest zasadniczy obszar działalności tej agencji?
A. Marketing szeptany
B. Copywriting
C. Marketing kreatywny
D. Naming
PGF.08 Pytanie 837
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama stworzona w formie elektronicznej została dostarczona klientowi do zatwierdzenia w postaci pliku z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych formatów reklamowych został przygotowany dla klienta?
A. Reklama telewizyjna
B. Wizualizacja komputerowa
C. Plakat w dużych rozmiarach
D. Reklama radiowa
PGF.07 Pytanie 838
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które medium podstawowe powinna wybrać agencja, jeżeli zleceniodawca chce, aby cechowało się ono niskim kosztem dotarcia do pojedynczej osoby, bardzo dużym zasięgiem oraz najbardziej atrakcyjną formą przekazu?
A. Przesyłkę reklamową
B. Prasę codzienną
C. Czasopismo
D. Telewizję
PGF.08 Pytanie 839
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej
A. 20% powierzchni reklamy
B. 30% powierzchni reklamy
C. 40% powierzchni reklamy
D. 10% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 840
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która ma znaczny, przeważający udział w rynku oraz może obniżać koszty w miarę zwiększania produkcji, wdroży strategię cenową
A. zbierania śmietanki
B. wzrostu zysku i sprzedaży
C. penetracji
D. przywództwa kosztowego