Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Wykonywanie przekazu reklamow…

Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa, aby po zawieszeniu reklamy wielkoformatowej na budynku zapewnić jak największą ilość światła docierającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

A. Folię sublimacyjną
B. Płótno Canvas
C. Papier termotransferowy
D. Siatkę mesh
Zarządzanie kampanią reklamową

W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?

A. Faza wprowadzenia
B. Faza dojrzałości
C. Faza wzrostu
D. Faza spadku
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z metod badań wstępnych związanych z reklamą jest test on-air, który służy do badania reklam telewizyjnych. Jego istotą jest

A. emisja serii gotowych reklam dla wybranej grupy konsumentów.
B. rejestrowanie zmian zachodzących w korze mózgowej widza.
C. przeprowadzenie badania w domu odbiorcy testowanej reklamy.
D. mierzenie reakcji skórnych wywołanych bodźcami spowodowanymi reklamą.
PGF.07 Pytanie 1566
Wykonywanie przekazu reklamow…

W którym przekazie reklamowym zastosowano argument racjonalny?

A. I Ty też możesz oddychać czystym powietrzem!
B. Z miłości do natury
C. Zainwestuj w ekologię dla przyszłych pokoleń
D. Tańsza energia – większe oszczędności!
Zarządzanie kampanią reklamową

Przekaz reklamowy został zamieszczony na papierowej opasce (taśmie) obejmującej czasopismo, która powoduje otworzenie się magazynu na artykule sponsorowanym. Reklama prasowa zaprojektowana w tej formie to

Ilustracja do pytania 7
A. french gate.
B. banderola.
C. brasilian cover.
D. french door.
Zarządzanie kampanią reklamową

W których miesiącach firma Krokus osiągnęła wartość sprzedaży poniżej 40 000 zł?

Ilustracja do pytania 8
A. Styczeń, maj, wrzesień.
B. Styczeń, październik, listopad.
C. Styczeń, maj, październik.
D. Styczeń, wrzesień, październik.
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby ustalić częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W tym celu trzeba określić, ile razy przeciętny odbiorca miał kontakt z reklamą w

A. radio
B. danym medium
C. internecie
D. określonym czasie
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł

A. zewnętrznych wtórnych
B. wewnętrznych pierwotnych
C. zewnętrznych pierwotnych
D. wewnętrznych wtórnych
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
B. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
C. pożądany rezultat obsługi klienta
D. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
Zarządzanie kampanią reklamową

Który produkt otrzymano po wydrukowaniu 1000 sztuk wizytówek w kolorystyce 4+0?

A. Awers i rewers jest zadrukowany przy pomocy 4 kolorów.
B. Awers zadrukowany jest w pełnej kolorystyce, rewers niezadrukowany.
C. Rewers zadrukowany jest w pełnej kolorystyce, awers niezadrukowany.
D. Rewers zadrukowany jest w pełnej kolorystyce, awers w jednym kolorze.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?

A. Technologiczne
B. Społeczno-kulturowe
C. Polityczne
D. Ekonomiczne
PGF.07 Pytanie 1577
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Który cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

Ilustracja do pytania 17
A. Porównywanie z innymi produktami
B. Zapoznawanie z produktem
C. Przypominanie produktu
D. Przekonywanie do produktu
PGF.08 Pytanie 1578
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama i promocja piwa jest dozwolona pod warunkiem, że

A. przedstawia abstynencję lub umiarkowane spożycie alkoholu w negatywny sposób.
B. nie wywołuje skojarzeń z sukcesem zawodowym.
C. jest prowadzona w telewizji pomiędzy godziną 6:00 a 20:00.
D. łączy spożywanie alkoholu ze sprawnością fizyczną.
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?

A. Portfolio klientów.
B. Potencjalnego cross-sellingu.
C. Zakresu świadczonych usług.
D. Szczegółowego kosztorysu.
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu uzyskania lepszej pozycji na rynku firmy przeprowadzają proces transformacji elementów marki, takich jak oferowane produkty, jakość obsługi oraz sposób komunikacji. Przedstawiona zmiana logo firmy Poczta Polska to jeden z elementów tego procesu, który określany jest jako

Ilustracja do pytania 24
A. marketing- mix.
B. rebranding.
C. renaming.
D. remarketing.
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa pobiera 40 zł za stworzenie 100 wizytówek. Jaką kwotę uiści klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniach powyżej 350 wizytówek przysługuje rabat w wysokości 10%?

A. 120 zł
B. 126 zł
C. 144 zł
D. 160 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest

A. reklama.
B. dystrybucja.
C. towar.
D. koszt.
PGF.08 Pytanie 1589
Zarządzanie kampanią reklamową

W oparciu o zamieszczony fragment umowy o emisję reklamy prasowej określ wysokość zaliczki, jaką zamawiający ma umieścić na poleceniu przelewu na rzecz wydawcy reklamy.

§ 3

Zamawiający zleca zamieszczenie reklamy w kwartalniku "Twój ogród" zgodnie

z załączonymi materiałami, w terminie i formacie:

1) numer wydania: zima 2020

2) przedmiot zamówienia:

– reklama rozkładówka (2 sąsiadujące strony A4)

cena netto: 2500,00 zł; stawka VAT 23%

– usługa dodatkowa - design reklamy

cena netto: 250,00 zł; stawka VAT 23%

§ 4

Kwota za zamieszczenie reklamy płatna jest w formie zaliczki w wysokości 50% wartości brutto zamówienia

w terminie 14 dni od złożenia zamówienia. Pozostałą kwotę należy zapłacić w terminie 14 dni od publikacji reklamy.

A. 3 382,50 zł
B. 1 375,00 zł
C. 1 691,25 zł
D. 1 058,75 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca artykuły kuchenne umieściła reklamę swoich produktów na 4 blogach kulinarnych. Na podstawie wskaźnika CTR oceń, na którym blogu umieszczona reklama była najbardziej skuteczna.

Ilustracja do pytania 31
A. smaczne.pl
B. ugotujto.pl
C. mojegotowanie.pl
D. dojedzenia.pl
PGF.08 Pytanie 1593
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?

A. R:0 G:0 B:0
B. R:0 G:0 B:255
C. R:0 G:0 B:100
D. R:255 G:255 B:255
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie wydrukowania 10 000 szt. plakatów w formacie A4, w pełnym kolorze. Przed wysłaniem pliku do naświetlarni pracownik postanowił wykonać proof. Który rodzaj druku powinien zostać użyty do wykonania wydruku próbnego?

A. Cyfrowy.
B. Fleksografic.
C. Rotograwiu.
D. Offsetowy.
PGF.08 Pytanie 1597
Zarządzanie kampanią reklamową

Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

A. 1 roku
B. 3 lat
C. 4 lat
D. 2 lat
PGF.08 Pytanie 1598
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli określ, jakiego rodzaju rabat stosuje agencja reklamowa.

termin emisji reklamyCena emisji jednego spotu, zł
zasięg - lokalniezasięg - cały region
1.01÷15.03200,00200,00
16.03÷31.03350,00350,00
1.04÷30.06200,00200,00
1.07÷31.08150,00150,00
1.09÷30.11200,00200,00
1.12÷31.12350,00350,00
ceny obowiązują przy zakupie 10 spotów

A. Handlowy.
B. Ilościowy.
C. Gotówkowy.
D. Sezonowy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych relacji biznesowych związanych z pozyskiwaniem nowych klientów odnosi się do bazy danych klasy B2B?

A. Firma reklamowa – praktykanci/uczniowie
B. Firma kosmetyczna – klientki prywatne
C. Firma medyczna – firmy farmaceutyczne
D. Firma ubezpieczeniowa – osoby prywatne ubezpieczające samochody