Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. 15°C
B. 17°C
C. 18°C
D. 16°C
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie
A. agencyjnej
B. o dzieło
C. zlecenia
D. kontraktacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategiczne założenie marketingowe powinna przyjąć agencja reklamowa, aby stać się liderem na rynku?
A. Odzyskanie dawnych klientów
B. Pozyskanie klientów wyłącznie w segmentach niszowych
C. Uzyskanie dominującego udziału w rynku
D. Zwiększenie pozytywnego wizerunku firmy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania należy podjąć jako pierwsze, gdy pracownik agencji reklamowej obsługujący ploter tnący doznał porażenia prądem?
A. Zadzwonić po karetkę.
B. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji.
C. Odłączyć dopływ prądu.
D. Powiadomić przełożonego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?
A. 25,0%
B. 40,0%
C. 2,5%
D. 4,0%
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?
A. OTS
B. GRP
C. CPP
D. CTP
Zarządzanie kampanią reklamową
W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.
Zasięg mediów w kampanii reklamowej | ||
grupa docelowa | cała populacja | |
Radio | 35% | 15% |
Outdoor | 20% | 35% |
Internet | 55% | 90% |
Telewizja | 87% | 29% |
A. Internet.
B. Telewizja.
C. Radio.
D. Outdoor.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest
A. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
B. procent przychodów firmy
C. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
D. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wybranych kryteriów doboru mediów umożliwia ustalenie średniej liczby interakcji przedstawiciela grupy docelowej z komunikatem reklamowym?
A. Selektywność mediów oraz środków reklamy
B. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy
C. Intensywność oddziaływania środków
D. Zasięg oddziaływania środka reklamowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się dokument, który jest odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta?
A. brief reklamowy
B. debrief reklamowy
C. brief kreatywny
D. debrief strategiczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Przed rozpoczęciem kluczowych negocjacji warto opracować strategię określaną jako BATNA. Co to oznacza?
A. najwyższą propozycję, od której rozpoczniemy rozmowy negocjacyjne
B. najniższą propozycję, na którą możemy się zgodzić w trakcie negocjacji
C. najlepszą realizację naszych interesów, gdy nie dojdziemy do porozumienia
D. najlepszą ofertę, która umożliwi zrealizowanie interesów obu stron
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaprezentowała klientowi zrealizowany spot reklamowy. Którą technikę przekazu reklamowego zastosowano w przedstawionej reklamie?

A. Dowód naukowy.
B. Styl życia.
C. Scenka z życia.
D. Rekomendacja.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj reklamy powinno zastosować przedsiębiorstwo, jeśli jego kampania reklamowa skupia się głównie na budowaniu luksusowego wizerunku produktu wśród bogatych kobiet?
A. Internetowy portal społecznościowy
B. Reklama w liniach lotniczych
C. Europlakat
D. Prestiżowy miesięcznik
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczenie reklamy z grafiką pokrywającą cały tył autobusu, łącznie z szybą, powinno być zapisane w cenniku jako
A. Fullback
B. Dualbusboard
C. Back
D. Busboard
Zarządzanie kampanią reklamową
Renomowana firma motoryzacyjna planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. Postanowiono zastosować strategię PULL, polegającą na kształtowaniu popytu przez bezpośrednie oddziaływanie na konsumenta. Najskuteczniejszymi narzędziami w tej strategii będą
A. akwizycja oraz promocja sprzedaży
B. akwizycja oraz merchandising
C. public relations i product placement
D. trzy kanały dystrybucji
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład
A. reklamy zewnętrznej
B. reklamy w punktach sprzedaży
C. reklamy w kinach
D. telemarketingu
Zarządzanie kampanią reklamową
Hurtownik ma cenę netto wynoszącą 2 000 zł oraz marżę na poziomie 100 zł. Cena hurtowa netto detalisty wynosi 2 100 zł, a jego marża to 500 zł. Jaka będzie wartość ceny detalicznej netto?
A. 2 600 zł
B. 1 900 zł
C. 2 100 zł
D. 2 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Do dokumentacji technologicznej nie wlicza się
A. instrukcji obróbki
B. opracowania badawczego
C. instrukcji montażu
D. karty technologicznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Fanpage to specyficzna forma promocji
A. prasowej
B. kinowej
C. outdoorowej
D. internetowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę
A. SWOT
B. BCG
C. TOWS
D. PEST
Zarządzanie kampanią reklamową
Kodeks etyki reklamowej wskazuje, że działania dotyczące marketingu bezpośredniego powinny
A. być adresowane do szerokiego grona odbiorców
B. oferować produkty, za które wymagana jest płatność bez wcześniejszego ich zamówienia
C. zawierać dane o nazwach, adresach oraz numerach telefonów sprzedawcy i reklamodawcy
D. trwać przez całą dobę w przypadku telemarketingu
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu kompozycję należy wykorzystać podczas projektowania klasycznego szyldu apteki, w którym wszystkie elementy wizualne mają tworzyć jasny, przejrzysty, zamknięty i logiczny układ?
A. Odśrodkową
B. Dośrodkową
C. Zamkniętą
D. Otwartą
Wykonywanie przekazu reklamow…
Program komputerowy, którego okno dialogowe zostało przedstawione na ilustracji, służy do

A. przygotowania animacji
B. przygotowywania publikacji wielostronicowych
C. montażu wideo
D. tworzenia stron internetowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?
A. Stosowania obiektywnych kryteriów
B. Oddzielania problemu od ludzi
C. Koncentrowania się na interesach, a nie na stanowiskach
D. Poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 223,00 zł
B. 86,85 zł
C. 378,23 zł
D. 250,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).
A. 4
B. 40
C. 2
D. 20
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przekaz zawarty w sloganie reklamowym "DZIAŁA DO OŚMIU RAZY DŁUŻEJ!" skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium
A. społecznego
B. demograficznego
C. geograficznego
D. ekonomicznego
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia bazy danych klientów dla agencji reklamowej należy wziąć pod uwagę
A. czas obecności na rynku
B. daty założenia firm
C. zainteresowania zatrudnionych
D. preferowane media
Zarządzanie kampanią reklamową
Dom mediowy, który zdobył nagrodę Firma Fair Play, zakupił czas antenowy (2 minuty) przed istotnym meczem piłkarskim. Pozostało mu jeszcze 30 sekund na sprzedaż reklamy. Wartość takiego spotu w tym czasie wynosi 100 000,00 zł. Dom mediowy liczył na duże zainteresowanie i planował prowadzić negocjacje twarde z reklamodawcami. Ostatecznie zainteresowały się tylko dwie firmy, gotowe zapłacić 30 000,00 zł za 30 sekund. Jaką strategię negocjacyjną powinien przyjąć dom mediowy?
A. Kontynuację negocjacji twardych
B. Zmianę stylu negocjacji na miękkie
C. Zerwanie negocjacji
D. Strategię unikania
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są nośniki reklamy w sieci?
A. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
B. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
C. scyscraper, top layer, interstitial
D. diapazon, freeboard, fotografia
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć
A. regularną weryfikację danych.
B. elektroniczne systemy ochrony danych
C. cykliczne skanowanie komputerów.
D. aktualizację programów.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak długo maksymalnie może potrwać pojedyncze przedstawienie dwóch sponsorów w programie?
A. 16 s
B. 30 s
C. 8 s
D. 24 s
Zarządzanie kampanią reklamową
Umiejętność kwestionowania przekonań drugiej osoby, gdy są one niepoparte faktami, to technika negocjacyjna, która polega na wskazaniu
A. czasokresu używania.
B. przykładu w kontrze.
C. możliwych następstw.
D. ograniczonych umiejętności.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię
A. dumpingu
B. penetracji rynku
C. zbierania śmietanki
D. dywersyfikacji
PGF.08 Pytanie 195
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje
A. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
B. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
C. opracowanie treści reklamy przez copywritera
D. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego obowiązkowego składnika brakuje w załączonej umowie kupna-sprzedaży?
Umowa kupna – sprzedaży |
zawarta w dniu 21 grudnia 2015 r. pomiędzy: Janem Nowakiem – właścicielem firmy XYZ z siedzibą w Warszawie, ul. Wałęsy 89, zwanym dalej Sprzedającym, a Józefem Kowalewskim – kierownikiem działu zakupów firmy ABC z siedzibą w Warszawie, ul. Mazowiecka 98, zwanym dalej Kupującym. |
§1 |
Podstawą zawarcia umowy jest zamówienie z dnia 15 października 2015 r. |
§2 |
Przedmiotem umowy jest sprzedaż plotera model PWZAA 50/32. |
§3 |
Cena towaru, którego dotyczy niniejsza umowa, wynosi 5 000,00 zł brutto. |
§4 |
Ploter zostanie wydany i dostarczony Kupującemu na koszt Sprzedającego. Sprzedający dostarczy towar w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania zapłaty. |
§5 |
Kupujący zobowiązuje się zapłacić za towar do dnia 28 grudnia 2015 r. |
§6 |
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego. |
§7 |
Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron. |
Podpis Kupującego |
A. Podpisu sprzedawcy.
B. Warunków dostawy.
C. Przedmiotu sprzedaży.
D. Stron umowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym rysunku przedstawiono sposób aranżacji sali sprzedaży typu ruszt?

A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który materiał POS w postaci wiszącego elementu obracającego się pod wpływem ruchu powietrza został przedstawiony na rysunku?

A. Shelf talker.
B. Dangler.
C. Display.
D. Topper.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma realizuje intensywną kampanię billboardową, ale pragnie ją wzbogacić oraz ożywić. Nowe działania miałyby skupiać uwagę odbiorców oraz angażować ich do wspólnej zabawy. Jaką formę reklamy powinna wybrać firma?
A. Happening
B. Materiały POS
C. Galanteria reklamowa
D. Produkt placament
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:
A. zdanie grupy społecznej, rodzina
B. dochody, ceny
C. opinie liderów, kultura
D. osobowość, postawy