Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 161
Zarządzanie kampanią reklamową
A. podział rynku według wskazanych kryteriów na dość jednorodne i rozłączne grupy konsumentów
B. wyznaczenie grupy docelowej w jednorodnych działaniach oraz badaniach marketingowych
C. osiągnięcie indywidualnego klienta za pomocą różnych instrumentów marketingowych
D. określenie grup konsumentów, które są nieistotne z perspektywy dużego przedsiębiorstwa
PGF.08 Pytanie 162
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia danych ilustruje aranżacja sali widoczna na diagramie?
A. Burzy mózgów
B. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
C. Ankiecie audytoryjnej
D. Delficką
PGF.08 Pytanie 163
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy
A. laurowej
B. niezwykłej
C. prestiżowej
D. ostentacyjnej
PGF.08 Pytanie 164
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj umowy charakteryzuje załączony opis?
Jest to umowa, w której jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia umowy. Dla swej ważności wymaga określenia istotnych postanowień i ustaleń np. ceny oraz terminów, w której umowa przyrzeczona ma być zawarta. Jest ona zawierana, aby zabezpieczyć się, że do transakcji faktycznie dojdzie. |
A. Przedwstępną.
B. Factoringu.
C. Sponsoringu.
D. Składu.
PGF.08 Pytanie 165
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?
A. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
B. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
C. Zdobywanie nowych klientów
D. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
PGF.08 Pytanie 166
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje dla danej instytucji system wizualnej identyfikacji. Używany w tym kontekście układ graficzny nazywany jest jako
A. screen-out
B. draw-out
C. lay-out
D. check-out
PGF.08 Pytanie 167
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?
A. Skokową
B. Sezonową
C. Pulsacyjną
D. Ciągłą
PGF.08 Pytanie 168
Zarządzanie kampanią reklamową
Mała firma zajmująca się cukiernictwem wykorzystała formę promocji, opartą na rekomendacjach swoich klientów. Jaką formą reklamy to jest?
A. lateralnej
B. telewizyjnej
C. szeptanej
D. alternatywnej
PGF.08 Pytanie 169
Zarządzanie kampanią reklamową
Grafiki w kształcie kwadratu umieszczane na billboardach, które po zeskanowaniu przenoszą na stronę internetową, nazywane są
A. reklamy display
B. voice mailing
C. referral marketing
D. kody QR
PGF.08 Pytanie 170
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent żywności dla zwierząt planuje promować swoje wyroby na platformie AdSense od Google w taki sposób, aby reklama produktów dla psów była wyświetlana, gdy użytkownik przegląda treści dotyczące psów, a reklama produktów dla kotów, gdy przegląda treści o kotach. Jaki rodzaj kampanii powinien wybrać?
A. Rebrandingową
B. Branżową
C. Interaktywną
D. Kontekstową
PGF.08 Pytanie 171
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?
A. Webera
B. Ebbinghausa
C. Millera
D. Neissra
PGF.08 Pytanie 172
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?
A. Sampling.
B. Marka.
C. Tożsamość.
D. Animacja.
PGF.08 Pytanie 173
Zarządzanie kampanią reklamową
Od 1 stycznia 2013 roku faktura nie musi zawierać wskazania
A. kwoty podatku
B. oryginału i kopii
C. nabywcy i sprzedawcy
D. daty sprzedaży
PGF.08 Pytanie 174
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką strategię dystrybucji powinien wybrać producent sprzętu AGD z tzw. średniej klasy cenowej?
A. Wyłączną
B. Selektywną
C. Intensywną
D. Ekskluzywną
PGF.08 Pytanie 175
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki dokument został pokazany na zdjęciu?

A. Diagram przepływu
B. Harmonogram produkcji
C. Brief promocyjny
D. Kreatywny brief
PGF.08 Pytanie 176
Zarządzanie kampanią reklamową
Prośba o ofertę wysłana przez zamawiającego do agencji reklamowej lub agencji zajmującej się badaniami marketingowymi to
A. eksperyment
B. sprawozdanie
C. brief
D. badanie
PGF.08 Pytanie 177
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wykazu kosztów agencji ustal koszty bezpośrednie produkcji 1 000 szt. ulotek reklamowych.
Koszty ponoszone przez agencję: |
— zużycie papieru 50,00 zł/1000 szt. ulotek — ubezpieczenie samochodu firmowego 350,00 zł/rok — obsługa prawna 500,00 zł/miesiąc — zużycie tonera do drukarki 140,00 zł/1000 szt. ulotek — jednorazowy koszt projektu ulotki 1000,00 zł — czynsz za lokal 3500,00 zł/miesiąc |
A. 5 540,00 zł
B. 1 540,00 zł
C. 2 040,00 zł
D. 1 190,00 zł
PGF.08 Pytanie 178
Zarządzanie kampanią reklamową
Które oprogramowanie jest przeznaczone do modyfikacji oraz poprawy zdjęć w wysokiej rozdzielczości?
A. Adobe Photoshop
B. Corel Draw
C. Visual Studio
D. Power Director
PGF.08 Pytanie 179
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 86,85 zł
B. 378,23 zł
C. 223,00 zł
D. 250,00 zł
PGF.08 Pytanie 180
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji zamówienia na druk ulotek DL, pracownik biura reklamy skorzysta z formatu
A. 210 x 99 mm
B. 210 x 297 mm
C. 90 x 50 mm
D. 105 x 148 mm
PGF.08 Pytanie 181
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

A. Radość
B. Światełko
C. Nadzieja
D. Płomyk
PGF.08 Pytanie 182
Zarządzanie kampanią reklamową
Według Kodeksu Etyki Reklamy, telemarketing wychodzący realizowany w ramach marketingu bezpośredniego może mieć miejsce w godzinach
A. 600 ÷ 800
B. 2100 ÷ 2400
C. 2400 ÷ 600
D. 800 ÷ 2100
PGF.07 Pytanie 183
Wykonywanie przekazu reklamow…
Materiał filmowy przedstawia wykonanie retuszu fotografii portretowej z wykorzystaniem
A. maski warstwy
B. kanałów
C. narzędzia korygującego
D. filtrów
PGF.08 Pytanie 184
Zarządzanie kampanią reklamową
Największa szansa na zauważenie reklamy w gazecie występuje
A. w lewym dolnym rogu
B. w prawym dolnym rogu
C. w lewym górnym rogu
D. w prawym górnym rogu
PGF.08 Pytanie 185
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma specjalizująca się w nowoczesnych technologiach informacyjnych planuje promować swoje usługi w prasie krajowej. Aby podkreślić dynamikę swoich działań oraz nieprzerwany rozwój, powinna w reklamie zastosować kompozycję
A. horyzontalną
B. statyczną
C. dynamiczną
D. wertykalną
PGF.08 Pytanie 186
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?
A. Fazy wprowadzania.
B. Fazy spadku.
C. Fazy dojrzałości.
D. Fazy wzrostu.
PGF.08 Pytanie 187
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.
A. 750,00 zł
B. 1537,50 zł
C. 1000,00 zł
D. 1250,00 zł
PGF.08 Pytanie 188
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje
A. liczbę kliknięć w trakcie minuty
B. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
C. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
D. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
PGF.08 Pytanie 189
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie media powinny zostać uwzględnione w mediaplanie, jeśli klient poszukuje ogólnopolskiego zasięgu oraz multimedialnego przekazu?
A. Telewizja
B. Czasopisma
C. Reklama zewnętrzna
D. Stacje radiowe
PGF.08 Pytanie 190
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który oczekuje szybkiej i grzecznej obsługi od sprzedawcy, to klient
A. nowatorski
B. wierny
C. podejrzliwy
D. zdecydowany
PGF.08 Pytanie 191
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje, w których druga strona otrzymuje wyraźne i konkretne żądania, to negocjacje
A. twarde
B. integratywne
C. miękkie
D. łagodne
PGF.08 Pytanie 192
Zarządzanie kampanią reklamową
Fragment na dole strony albo na końcu wiadomości e-mail, który może zawierać logo danej firmy i nie wymaga modyfikacji przy każdej wysyłce wiadomości firmowej, określa się jako
A. stopką
B. dymkiem
C. odwołaniem
D. komentarzem
PGF.08 Pytanie 193
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?
A. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na modyfikacji struktury organizacyjnej agencji
B. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników
C. Wprowadzając organizacyjne rozwiązanie, które polega na zleceniu drukowania w godzinach od 9 do 13
D. Wprowadzając techniczne rozwiązanie, które polega na przeniesieniu drukarki do pomieszczenia w dziale księgowości
PGF.08 Pytanie 194
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient pragnie zrealizować kampanię reklamową, która umożliwi łatwą i szybką modyfikację treści przy jednoczesnym niskim poziomie kosztów produkcji oraz emisji. Dlatego powinno mu się polecić reklamę
A. radiową
B. telewizyjną
C. internetową
D. prasową
PGF.08 Pytanie 195
Zarządzanie kampanią reklamową
Procentowy iloraz liczby kliknięć w reklamę internetową do liczby jej wyświetleń stanowi wskaźnik efektywności reklamy internetowej, który określa się jako
A. AI
B. ROI
C. CTR
D. CI
PGF.08 Pytanie 196
Zarządzanie kampanią reklamową
Tabela zawiera dane dotyczące skuteczności czterech kampanii reklamowych. Która z kampanii cechuje się najwyższym wskaźnikiem kosztu dotarcia do audytorium reklamy (CPP)?
Określenie kampanii | Koszt całkowity przeprowadzenia kampanii, zł | Liczba wygenerowanych punktów GRP |
---|---|---|
Kampania reklamowa A | 100 000,00 | 250 |
Kampania reklamowa B | 120 000,00 | 200 |
Kampania reklamowa C | 140 000,00 | 200 |
Kampania reklamowa D | 150 000,00 | 300 |
A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
PGF.08 Pytanie 197
Zarządzanie kampanią reklamową
Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ
A. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
B. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
C. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
D. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
PGF.08 Pytanie 198
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?
Klauzule umowy: — Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych. — Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy. — Agencja odpowiada za ostateczny efekt. — Nabywcy przysługuje prawo reklamacji. |
A. O pracę.
B. Zlecenia.
C. Handlową.
D. O dzieło.
PGF.08 Pytanie 199
Zarządzanie kampanią reklamową
Za pomocą tego testu projekcyjnego można w łatwy i szybki sposób uzyskać informacje na temat wrażeń dotyczących nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Uczestnicy powinni bez wahania podać swoje pierwsze spostrzeżenie. Jest to test
A. skojarzeń swobodnych
B. wyobrażeń
C. rysunkowy
D. uzupełniania zdania
PGF.08 Pytanie 200
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów w dni powszednie w stacji radiowej w godzinach 1500-1800 i korzystający z 5% rabatu agencyjnego?
Cennik czasu antenowego w stacji radiowej | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dni emisji | Pasma godzinowe emisji | ||||||
600-800 | 800-1200 | 1200-1500 | 1500-1800 | 1800-2000 | 2000-2200 | 2200-600 | |
poniedziałek-piątek | 89,00 | 108,00 | 114,00 | 100,00 | 54,00 | 45,00 | 20,00 |
sobota-niedziela | 52,00 | 69,00 | 74,00 | 45,00 | 37,00 | 45,00 | 20,00 |
*Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20-sekundowego spotu w wybranym czasie, zł |
A. 1 050,00 zł
B. 900,00 zł
C. 950,00 zł
D. 1 000,00 zł