Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 161
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się reklamą wykorzystuje estetyczny, prosty i trwały sposób na prezentację reklam, mając możliwość umieszczenia jednocześnie dwóch grafik. Oznacza to, że korzysta

A. z potykacza
B. z klipu
C. z makiety
D. z podajnika
PGF.08 Pytanie 162
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej

A. przejęcia
B. dominacji
C. skimmingu
D. dumpingu
PGF.08 Pytanie 163
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa postanowiła wzbogacić swoją ofertę o powiązane produkty, przy ich tworzeniu wykorzystując posiadane umiejętności oraz zasoby. W związku z tym prowadzi sprzedaż według strategii dywersyfikacji?

A. wertykalnej
B. horyzontalnej
C. liniowej
D. lateralnej
PGF.08 Pytanie 164
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa realizuje zlecenie dotyczące opracowania programu budowania trwałych relacji z grupami wpływowymi oraz konsumentami. Jakie narzędzie komunikacji marketingowej powinna zastosować?

A. Merchandising
B. Sponsoring
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
PGF.08 Pytanie 165
Zarządzanie kampanią reklamową

Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji

A. integrujących
B. rozdzielających
C. twardych
D. miękkich
PGF.08 Pytanie 166
Zarządzanie kampanią reklamową

Umiejętność kwestionowania przekonań drugiej osoby, gdy są one niepoparte faktami, to technika negocjacyjna, która polega na wskazaniu

A. możliwych następstw.
B. ograniczonych umiejętności.
C. czasokresu używania.
D. przykładu w kontrze.
PGF.08 Pytanie 167
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjator powinien unikać

A. dążenia do uzyskania kompromisu.
B. unikania osądów.
C. zdolności do wyrażania emocji.
D. tendencyjnego wnioskowania.
PGF.08 Pytanie 168
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem, w którym klient zleca bankowi lub poczcie przelanie określonej kwoty z własnego konta na konto agencji reklamowej, jest

A. faktura.
B. polecenie przelewu.
C. paragon fiskalny.
D. rachunek.
PGF.08 Pytanie 169
Zarządzanie kampanią reklamową

Co może być wliczone w koszty reklamowe przez firmę?

A. koszt zorganizowania wydarzenia artystycznego
B. wydatek na nocleg dla współpracownika
C. wynajem przestrzeni na targach
D. prezent bez oznaczenia dla kluczowego klienta
PGF.08 Pytanie 170
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie oprogramowanie jest używane do przesyłania przygotowanej oferty handlowej?

A. iTunes
B. Word
C. Outlook
D. Illustrator
PGF.08 Pytanie 171
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest główne założenie reklamy społecznej?

A. kreowanie wizerunku firmy
B. zmiana zachowań
C. kreowanie wizerunku produktów
D. wprowadzanie produktów na rynek
PGF.08 Pytanie 172
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy należy wykorzystać sampling?

A. w marketingu bezpośrednim
B. w promocji sprzedaży
C. w public relations
D. w reklamie
PGF.08 Pytanie 173
Zarządzanie kampanią reklamową

W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu

A. imienny
B. emblematowy
C. osobowy
D. projektowy
PGF.08 Pytanie 174
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować

A. artykuł sponsorowany
B. wrzutkę
C. ogłoszenie drobne
D. reklamę całostronicową
PGF.08 Pytanie 175
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu zaprojektowania należy użyć ilustracji, nagłówka, sloganu oraz body copy

A. przycisku internetowego
B. banderoli
C. layoutu prasowego
D. dżingla
PGF.08 Pytanie 176
Zarządzanie kampanią reklamową

Największa szansa na zauważenie reklamy w gazecie występuje

A. w prawym górnym rogu
B. w lewym dolnym rogu
C. w lewym górnym rogu
D. w prawym dolnym rogu
PGF.08 Pytanie 177
Zarządzanie kampanią reklamową

Kluczowym elementem skutecznej kampanii promocyjnej jest

A. skuteczna strategia
B. brak nowości
C. jakościowy towar
D. wysoki nakład finansowy
PGF.08 Pytanie 178
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju

A. megabus
B. fullback
C. busboard
D. mobil
PGF.08 Pytanie 179
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?

A. Druk fleksograficzny
B. Światłodruk
C. Rotograwiura
D. Termotransfer
PGF.08 Pytanie 180
Zarządzanie kampanią reklamową

Do edycji zdjęć w grafice rastrowej wykorzystuje się aplikację

A. CorelDraw
B. Adobe Photoshop
C. AutoCAD
D. TechCAD
PGF.08 Pytanie 181
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów

A. farmaceutycznych
B. żywności
C. zaawansowanej technologii
D. ogrodowych
PGF.08 Pytanie 182
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały

A. 25% powierzchni reklamy
B. 20% powierzchni reklamy
C. 15% powierzchni reklamy
D. 30% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 183
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to

A. zalecenie
B. fantazja
C. animacja
D. demonstracja
PGF.08 Pytanie 184
Zarządzanie kampanią reklamową

Prawo autorskie nie może przysługiwać

A. współautorom projektu
B. dzieciom
C. osobom ubezwłasnowolnionym
D. odtwórcom
PGF.08 Pytanie 185
Zarządzanie kampanią reklamową

W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?

A. C 60, M 20, Y 70, K 30
B. C 30, M 20, Y 60, K 70
C. C 20, M 60, Y 70, K 30
D. C 70, M 30, Y 20, K 60
PGF.08 Pytanie 186
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocena poprawnego nałożenia kolorów poszczególnych separacji jest kluczowa przed wydrukowaniem grafiki?

A. w technice sitodruku
B. w technologii druku cyfrowego
C. w technice akwaforty
D. w technologii Computer to Plate
PGF.08 Pytanie 187
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściwym medium internetowym dla kampanii antynikotynowej, skierowanej do młodzieży, która ukazuje konsekwencje palenia oraz perspektywy związane z nałogiem, jest

A. pop-up window
B. button
C. viral video
D. fan page
PGF.08 Pytanie 188
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj reklamy powinno zastosować przedsiębiorstwo, jeśli jego kampania reklamowa skupia się głównie na budowaniu luksusowego wizerunku produktu wśród bogatych kobiet?

A. Prestiżowy miesięcznik
B. Internetowy portal społecznościowy
C. Reklama w liniach lotniczych
D. Europlakat
PGF.08 Pytanie 189
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku kampanii mającej na celu zaprezentowanie działania produktu oraz utrwalenie jego marki, należy wykorzystać reklamę

A. prasową
B. radiową
C. zewnętrzną
D. telewizyjną
PGF.08 Pytanie 190
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kolejność mają składniki briefu 6M?

A. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement
B. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement
C. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement
D. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement
PGF.08 Pytanie 191
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu reklamy o selektywnym działaniu powinno się użyć dla produktu, którego sieć dystrybucji jest zróżnicowana?

A. W radiu o zasięgu ogólnokrajowym
B. Na billboardach
C. W prasie krajowej
D. W Internecie
PGF.08 Pytanie 192
Zarządzanie kampanią reklamową

W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na

A. Copywriter
B. Traffic
C. Media Planner
D. Art Buyer
PGF.08 Pytanie 193
Zarządzanie kampanią reklamową

W media planie trzeba przygotować dokument w formie wizualnej, który zawiera daty emisji reklam, czyli

A. flow chart
B. share of voice
C. cash flow
D. post-buy
PGF.08 Pytanie 194
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej

A. 3 sekundy
B. 4 sekundy
C. 2 sekundy
D. 1 sekundę
PGF.08 Pytanie 195
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:

A. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
B. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
C. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
D. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
PGF.08 Pytanie 196
Zarządzanie kampanią reklamową

Znak CE umieszczony na produkcie wskazuje, że produkt jest

A. wyrobem z sektora elektronicznego
B. zgodny z normami Unii Europejskiej
C. dopuszczony do międzynarodowego obrotu
D. przetestowany elektronicznie
PGF.08 Pytanie 197
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem

A. .png
B. .psd
C. .jpeg
D. .pdf
PGF.08 Pytanie 198
Zarządzanie kampanią reklamową

Do dużych reklam umieszczanych na elewacjach budynków (Mesh MAO) powinno się wykorzystać

A. diobond
B. siatkę poliestrową
C. astralon
D. siatkę lentikularną
PGF.08 Pytanie 199
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować wyniki badań dotyczących oglądalności telewizji, powinno się wykorzystać informacje z badań

A. telemetrycznych
B. winietowych
C. DAR
D. koncepcji reklamy
PGF.08 Pytanie 200
Zarządzanie kampanią reklamową

W analizie skuteczności reklamy zbadano, jak kampania reklamowa wpłynęła na wyniki sprzedaży danego produktu na dwóch zbliżonych rynkach, przy czym działania promocyjne przeprowadzono tylko na jednym z nich. W tym przypadku zastosowano

A. test rynkowy
B. metodę historyczną
C. technikę AdEval
D. badanie segmentacyjne