Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TKO.07 Pytanie 361
Organizacja i prowadzenie ruc…

Miejsce na opornicy, w którym należy założyć zwrotnicowy zamek kluczowy dla zabezpieczenia zwrotnicy na miejscu, należy oznaczyć przez pomalowanie szyjki szyny na kolor

A. czerwony.
B. niebieski.
C. szary.
D. biały.
TKO.07 Pytanie 362
Organizacja i prowadzenie ruc…

W przekaźnikowych urządzeniach sterowania ruchem do przebiegowego nastawiania zwrotnic i wykolejnic wchodzących w daną drogę przebiegu należy używać

A. dźwigni sygnałowych.
B. przycisków.
C. dźwigni przebiegowych.
D. klawiszy blokowych.
TKO.07 Pytanie 363
Organizacja i prowadzenie ruc…

Której czynności nie zalicza się do pracy manewrowej?

A. Przejazdu zestawionego składu przez stację.
B. Przestawiania wagonów z jednego toru na drugi.
C. Zestawiania składów pociągów.
D. Podstawiania wagonów na punktu ładunkowe.
TKO.07 Pytanie 364
Organizacja i prowadzenie ruc…

Prawidłowe przyleganie iglicy do opornicy należy badać blaszką o grubości

A. 1mm
B. 4mm
C. 2mm
D. 3mm
TKO.07 Pytanie 365
Organizacja i prowadzenie ruc…

Przy przewozie wagonów z materiałami wybuchowymi, odległości ochronnej nie mogą zapewniać wagony z

A. płynami.
B. pasażerami.
C. produktami spożywczymi.
D. materiałami sypkimi.
TKO.07 Pytanie 366
Organizacja i prowadzenie ruc…

Ile wynosi maksymalna prędkość podczas manewrów z wagonami załadowanymi ładunkiem z przekroczoną skrajnią ładunkową?

A. 25 km/h
B. 20 km/h
C. 15 km/h
D. 10 km/h
TKO.07 Pytanie 367
Organizacja i prowadzenie ruc…

Stacyjne punkty ładunkowe obsługiwane są w godzinach wyznaczonych w

A. planie obsługi stacji.
B. rozkładzie jazdy pociągów.
C. instrukcji o technice pracy manewrowej.
D. planie zestawienia wagonów.
TKO.07 Pytanie 368
Organizacja i prowadzenie ruc…

W przypadku zerwania przewodów linii wysokiego napięcia nie wolno zbliżać się do nich na odległość mniejszą niż

A. 5 metrów.
B. 8 metrów.
C. 3 metry.
D. 10 metrów.
TKO.08 Pytanie 369
Planowanie i realizacja przew…

Do odbioru próżnego wagonu z bocznicy należy wykorzystać pojazd trakcyjny o oznaczeniu

A. ET22
B. ED72
C. EU07
D. SM42
TKO.08 Pytanie 370
Planowanie i realizacja przew…

Pociąg o masie 3000 ton na linii zelektryfikowanej powinien obsłużyć pojazd trakcyjny

A. ET22
B. EU07
C. ST44
D. EP09
TKO.08 Pytanie 371
Planowanie i realizacja przew…

Do przewozu materiałów budowlanych sypkich (np. żwir, piach) należy stosować wagony

A. kryte normalnej budowy seria G.
B. węglarki normalnej budowy seria E.
C. cysterny seria Z.
D. platformy normalnej budowy seria K.
TKO.08 Pytanie 372
Planowanie i realizacja przew…

Jaki system rozładunku należy przewidzieć dla klienta posiadającego estakadę wyładowczą?

A. Wagon talbot.
B. Węglarkę specjalnej budowy.
C. Węglarkę normalnej budowy.
D. Wagon kryty specjalnej budowy.
TKO.08 Pytanie 373
Planowanie i realizacja przew…

W jaki sposób należy wstawić na bocznicę pociąg o masie 1200 ton, jeżeli dysponujemy na stacji dwoma lokomotywami typu SM42?

A. Nie dzieląc pociągu, używając jednej lokomotywy.
B. Dzieląc pociąg na dwie części, używając dwóch lokomotyw.
C. Nie dzieląc pociągu, używając dwóch lokomotyw.
D. Dzieląc pociąg na dwie części, używając jednej lokomotywy.
TKO.08 Pytanie 374
Planowanie i realizacja przew…

Plan pracy manewrowej jest sporządzany na podstawie

A. służbowego rozkładu jazdy.
B. bieżącego zapotrzebowania na pracę manewrową.
C. karty rozrządowej.
D. technicznego regulaminu stacji.
TKO.08 Pytanie 375
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli na stacji A ładuje się 5 wagonów na dobę, to ile czasu potrzeba do załadunku 10 wagonów?

A. 1 dobę.
B. 10 godzin.
C. 2 doby.
D. 20 godzin.
TKO.08 Pytanie 376
Planowanie i realizacja przew…

Do obliczenia czasu pobytu wagonu pozostającego w dyspozycji klienta niezbędne są

A. karty manewrowe.
B. wykaz zdawczy i zawiadomienie o wagonach gotowych do zabrania.
C. wykazy pracy drużyny pociągowej.
D. plany obrotu wagonami.
TKO.08 Pytanie 377
Planowanie i realizacja przew…

W miesiącach lipcu i sierpniu jest udzielana 20% bonifikata na przewóz kruszyw. Taką informację można przekazać klientowi

A. tylko listownie lub telefonicznie.
B. tylko drogą elektroniczną.
C. tylko listownie lub faksem.
D. drogą elektroniczną, faksem, listownie lub telefonicznie.
TKO.08 Pytanie 378
Planowanie i realizacja przew…

Aby właściwe dozorować czas pracy drużyn manewrowych i trakcyjnych należy wiedzieć, że podstawowy czas pracy dla tych stanowisk na kolei wynosi

A. 8 godzin.
B. 10 godzin.
C. 12 godzin.
D. 6 godzin.
TKO.08 Pytanie 379
Planowanie i realizacja przew…

Grafiki dyżurów pracowników na poszczególnych posterunkach należy sporządzać na okres

A. roku.
B. tygodnia.
C. kwartału.
D. miesiąca.
TKO.08 Pytanie 380
Planowanie i realizacja przew…

Który z wymienionych pracowników ma w swoim zakresie obowiązków tworzenie dokumentacji przewozowej?

A. Kierownik manewrów.
B. Ustawiacz.
C. Dyspozytor.
D. Odprawiacz.
TKO.08 Pytanie 381
Planowanie i realizacja przew…

Kierownik pociągu osobowego pobiera należność od klienta za przesyłkę

A. po zgłoszeniu posiadania przesyłki do przewozu.
B. w chwili przyjęcia przesyłki do przewozu.
C. w dowolnym terminie.
D. w chwili odbioru przesyłki z pociągu na stacji docelowej.
TKO.08 Pytanie 382
Planowanie i realizacja przew…

Przewóz ładunku z przekroczoną skrajnią odbywa się na podstawie

A. telegramu adres trzynaście.
B. służbowego rozkładu jazdy.
C. wykazu ostrzeżeń stałych do służbowego rozkładu jazdy.
D. dokumentacji przewozowej.
TKO.08 Pytanie 383
Planowanie i realizacja przew…

Przy odbiorze wagonu od klienta, należy sprawdzić, pod względem technicznym

A. kompleksowo stan wagonu.
B. nadwozie wagonu.
C. podwozie wagonu.
D. układ biegowy wagonu.
TKO.08 Pytanie 384
Planowanie i realizacja przew…

Kierownik manewrów, po załadunku na rampie na wagony materiałów budowlanych, ma obowiązek sprawdzić stan

A. nawierzchni toru przy rampie.
B. dróg dojazdowych do rampy.
C. odwodnienia rampy.
D. całości rampy wraz z infrastrukturą.
TKO.08 Pytanie 385
Planowanie i realizacja przew…

Kosztorys dla klienta za przewóz ładunku z bocznicy powinien zawierać opłatę z taryfikatora z uwzględnieniem

A. czasu pracy lokomotywy.
B. tonokilometrów.
C. czasu pracy drużyny pociągowej.
D. pracy manewrowej.
TKO.08 Pytanie 386
Planowanie i realizacja przew…

Do obowiązków rewidenta taboru w czasie pracy należy

A. wyłącznie wykonywanie próby hamulca.
B. wyłącznie ocena stanu podwozia przy oględzinach pociągu.
C. wyłącznie ocena stanu pudła wagonu.
D. kompleksowa ocena stanu taboru.
TKO.08 Pytanie 387
Planowanie i realizacja przew…

Kierownik pociągu pasażerskiego do sprzedaży biletów wykorzystuje

A. bloczki biletów.
B. terminal do obsługi kart kredytowych.
C. terminal biletowy.
D. gotowe bilety.
TKO.08 Pytanie 388
Planowanie i realizacja przew…

Pracownik odprawy powinien klasyfikować wagony do ruchu w obrębie kraju na podstawie

A. zapotrzebowania na wagony w kraju.
B. terminu następnego przeglądu technicznego.
C. oznakowania wagonów.
D. stanu technicznego wagonu.
TKO.08 Pytanie 389
Planowanie i realizacja przew…

Rewident taboru podczas kwalifikacji wagonów węglarek do składów zwartych powinien wziąć pod uwagę

A. różny rodzaj węglarek.
B. numerację węglarek.
C. grubość wstawek hamulcowych.
D. terminy przeglądów technicznych węglarek.
TKO.08 Pytanie 390
Planowanie i realizacja przew…

Przed wyjazdem pociągu pasażerskiego ze stacji początkowej należy

A. sprawdzić stan resorów w wagonach.
B. wykonać uproszczoną próbę hamulca.
C. wykonać szczegółową próbę hamulca.
D. zaplombować wagony.
TKO.08 Pytanie 391
Planowanie i realizacja przew…

Przy wyborze wagonów do transportu piasku rewident taboru powinien szczególną uwagę zwracać na

A. grubość wstawek hamulcowych.
B. stan układu hamulcowego.
C. stan sprzęgów wagonowych.
D. szczelność nadwozia wagonów.
TKO.08 Pytanie 392
Planowanie i realizacja przew…

Na karcie próby hamulca nie podaje się

A. nazwiska maszynisty.
B. nazwiska pracownika wykonującego próbę.
C. nazwy przewoźnika.
D. numeru pojazdu trakcyjnego.
TKO.08 Pytanie 393
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku braku możliwości wyluzowania wagonów hamulcem zespolonym należy użyć

A. hamulca postojowego (ręcznego).
B. stacjonarnego urządzenia do wykonywania szczegółowej próby hamulca.
C. odluźniacza hamulca wagonu.
D. drugiego pojazdu trakcyjnego.
TKO.08 Pytanie 394
Planowanie i realizacja przew…

Wyznaczony pracownik powinien przekazać dokumenty przewozowe drużynie trakcyjnej

A. idąc najkrótszą drogą z zachowaniem zasad bhp.
B. poprzez osobę trzecią, zmierzającą w kierunku pociągu.
C. idąc międzytorzem.
D. idąc drogą wyznaczoną w technicznym regulaminie stacji.
TKO.08 Pytanie 395
Planowanie i realizacja przew…

Podczas wjazdu pociągu na stację nie zwraca się uwagi na

A. obecność sygnałów końca pociągu.
B. prawidłowe zabezpieczenie luźnych części.
C. osygnalizowanie pojazdu trakcyjnego.
D. numer i typ pojazdu trakcyjnego.
TKO.08 Pytanie 396
Planowanie i realizacja przew…

Podczas transportu złomu szczególną uwagę należy zwrócić na

A. obecność kart wagonowych miejsca przeznaczenia, umieszczonych w kratkach.
B. stan nadwozia wagonu.
C. równomierność znakowania (białkowania) na powierzchni złomu w wagonie.
D. obecność plomb na wagonie.
TKO.08 Pytanie 397
Planowanie i realizacja przew…

Maszynista dobiera do rozkładu jazdy po danej linii odpowiednio

A. wykaz ostrzeżeń stałych.
B. kartę próby hamulca.
C. wykaz pracy drużyny trakcyjnej.
D. dokumentację pociągową.
TKO.08 Pytanie 398
Planowanie i realizacja przew…

W pierwszej kolejności w wagonie osobowym należy załączyć i uruchomić

A. sygnały końca pociągu.
B. zasilanie z akumulatorów wagonowych.
C. system klimatyzacji.
D. system nagłaśniający.
TKO.08 Pytanie 399
Planowanie i realizacja przew…

Podczas wystąpienia pożaru w wagonie pasażerskim w pierwszej kolejności należy

A. ewakuować pasażerów.
B. powiadomić bezpośredniego przełożonego o zaistniałym pożarze.
C. napisać raport ze służby.
D. powiadomić straż pożarną.
TKO.08 Pytanie 400
Planowanie i realizacja przew…

Podczas pracy manewrowej, wykonywanej w porze dziennej, należy podawać sygnały

A. ręczne.
B. przy pomocy latarki.
C. dźwiękowe.
D. ręczne i jednocześnie dźwiękowe.