Filtrowanie pytań
TKO.07 Pytanie 481
Organizacja i prowadzenie ruc…
A. miejsce z sygnałem
B. daną zwrotnicę w realizowanym kursie
C. nastawnia
D. przebiegowe miejsce zakończenia pociągu lub miało miejsce automatyczne zwolnienie tego urządzenia
TKO.07 Pytanie 482
Organizacja i prowadzenie ruc…
W jaki sposób należy określić zabezpieczenie pojazdów kolejowych przed niekontrolowanym ruchem na stacji?
A. w instrukcji dotyczącej techniki manewrowania
B. w instrukcji prowadzenia ruchu pociągów
C. w rozkładzie pociągów
D. w regulaminie technicznym
TKO.07 Pytanie 483
Organizacja i prowadzenie ruc…
Ocena gotowości toru dla przejazdu pociągu przez pracowników punktu sterowania polega na weryfikacji
A. braku zajęcia toru, na który ma wjechać pociąg oraz przestrzeni na sąsiednich torach
B. lokalizacji drążków sygnalizacyjnych i dźwigni zwrotnicowych
C. stanu bloków systemu blokady stacyjnej oraz bloku przebiegowego-utwierdzającego
D. prawidłowego ustawienia zwrotnic i wykolejnic, które znajdują się w drodze przejazdu
TKO.08 Pytanie 484
Planowanie i realizacja przew…
Gwoździe oraz inne elementy mocujące, które pozostały po transporcie w wagonie krytym, powinny zostać usunięte przez
A. odbiorcę przesyłki
B. przewoźnika
C. podmiot wskazany w liście przewozowym
D. rewident wagonów
TKO.07 Pytanie 485
Organizacja i prowadzenie ruc…
Gdy po naciśnięciu przez dyżurnego ruchu przycisku sygnałowego na semaforze nie pojawił się sygnał umożliwiający wyjazd, mimo że droga przebiegu została poprawnie ułożona, dyżurny ruchu przed wyprawieniem pociągu z stacji powinien
A. korzystać z telefonicznego zapowiadania pociągów
B. skorzystać z przycisku doraźnego "dPo" w celu wyświetlenia sygnału
C. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów
D. ponownie aktywować przycisk sygnałowy
TKO.08 Pytanie 486
Planowanie i realizacja przew…
Sygnał Rt 2 "Pchać powoli" wyświetlany na tarczy rozrządowej informuje, że dopuszczalna prędkość pchania taboru kolejowego nie może przekroczyć
A. 3 km/h
B. 15 km/h
C. 7 km/h
D. 9 km/h
TKO.08 Pytanie 487
Planowanie i realizacja przew…
Co należy zrobić, jeśli procent rzeczywistej masy hamowania jest niższy niż procent wymaganej masy hamowania?
A. obniżyć wymagany procent hamowania
B. zmienić typ lokomotywy pociągowej
C. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony niehamowane
D. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony hamowane
TKO.07 Pytanie 488
Organizacja i prowadzenie ruc…
Odstępem nie jest część toru szlakowego znajdująca się pomiędzy
A. dwoma kolejno zlokalizowanymi semaforami odstępowymi blokady wieloodstępowej (samoczynnej) w tym samym kierunku jazdy na danym torze
B. dwoma kolejno położonymi posterunkami odstępowymi
C. posterunkiem odstępowym a bocznicowym
D. dwoma kolejno zlokalizowanymi semaforami odstępowymi blokady wieloodstępowej (samoczynnej) dla przeciwnych kierunków jazdy po danym torze
TKO.08 Pytanie 489
Planowanie i realizacja przew…
Lokomotywa serii jest dedykowana do obsługi pociągów towarowych oraz pasażerskich?
A. ST
B. EP
C. EU
D. SM
TKO.08 Pytanie 490
Planowanie i realizacja przew…
Na formularzu próby hamulca nie umieszcza się
A. nazwiska maszynisty.
B. numeru pojazdu trakcyjnego.
C. nazwa przewoźnika
D. nazwiska osoby przeprowadzającej test.
TKO.07 Pytanie 491
Organizacja i prowadzenie ruc…
Zdarzenie odebrania lub nadania sygnału "ALARM" przez radiotelefon dyżurnego ruchu powinno być zapisane w
A. rejestrze przebiegów
B. dzienniku ruchu
C. rejestrze kontroli urządzeń
D. dzienniku oględzin rozjazdów
TKO.07 Pytanie 492
Organizacja i prowadzenie ruc…
Dokładną próbę hamulca należy przeprowadzić w pociągu, w którym urządzenia hamulcowe w składzie pociągu lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem przez okres dłuższy niż
A. 9 godzin
B. 12 godzin
C. 24 godziny
D. 16 godzin
TKO.07 Pytanie 493
Organizacja i prowadzenie ruc…
Gdy urządzenia funkcjonują niewłaściwie i nie można ustawić sygnału "Stój" na semaforze wjazdowym, dyżurny ruchu w tylnym punkcie kontroli, po otrzymaniu informacji, powinien nakazać zatrzymanie pociągu i przekazać wiadomość o awarii semafora przez wydać rozkaz
A. N
B. S
C. O
D. Nrob
TKO.08 Pytanie 494
Planowanie i realizacja przew…
Jaką masę hamującą należy zastosować dla pociągu o łącznej wadze 2 600 ton, jeśli procent wymaganej masy hamującej zgodnie z rozkładem jazdy wynosi 75?
A. 1 950,00 ton
B. 195,00 ton
C. 3 466,66 ton
D. 34,66 ton
TKO.08 Pytanie 495
Planowanie i realizacja przew…
Rewident taboru, gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia oględzin technicznych pociągu, który dotarł do stacji końcowej
A. kontroluje pełność zderzaków na końcu składu pociągu
B. przeprowadza obligatoryjną próbę hamulca
C. sprawdza poprawność sprzęgnięcia składu
D. wypełnia dokumentację próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych
TKO.07 Pytanie 496
Organizacja i prowadzenie ruc…
Zabity to osoba, która w wyniku zdarzenia kolejowego doznała obrażeń ciała skutkujących zgonem (z wyjątkiem osób próbujących popełnić samobójstwo) w ciągu
A. 30 dni, licząc od daty wypadku
B. 45 dni, licząc od daty wypadku
C. 60 dni, licząc od daty wypadku
D. 90 dni, licząc od daty wypadku
TKO.08 Pytanie 497
Planowanie i realizacja przew…
W karcie próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych pociągu należy wpisać
A. numerację dwóch ostatnich pojazdów w składzie
B. lokalizację następnej próby hamulców
C. miejsce, w którym przebywa kierownik pociągu w trakcie jazdy
D. poprawność rozmieszczenia wagonów w składzie
TKO.07 Pytanie 498
Organizacja i prowadzenie ruc…
Fakt zgłoszenia sygnału "Alarm" jest rejestrowany przez dyżurnego ruchu w
A. dzienniku telefonicznym
B. dzienniku ruchu przez całą szerokość strony
C. dokumentacji E-1758 w części I
D. czasopiśmie uszkodzeń urządzeń łączności
TKO.08 Pytanie 499
Planowanie i realizacja przew…
Działania związane z transportem, obróbką oraz obecnością wagonów na stacji towarowej są zapisane w
A. karcie rozrządowej
B. wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów
C. dokumentach technologicznych
D. planie obsługi stacji
TKO.07 Pytanie 500
Organizacja i prowadzenie ruc…
Informację przekazaną przez dyżurnego ruchu o przybyciu wyprawionego do sąsiedniego posterunku pociągu, nastawniczy zapisuje w rubryce "uwagi" w sytuacji
A. radiotelefonicznego zapowiadania pociągów
B. telefonicznego zapowiadania pociągów
C. telefonicznego polecania oraz zgłaszania drogi przebiegu
D. awarii urządzeń radiołączności
TKO.08 Pytanie 501
Planowanie i realizacja przew…
Harmonogramy pracy manewrowej dla konkretnej stacji rozrządowej są tworzone w trakcie przygotowywania
A. planu obsługi stacji
B. procesu technologicznego pracy stacji
C. wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów
D. karty rozrządowej
TKO.08 Pytanie 502
Planowanie i realizacja przew…
Po upływie miesiąca sprawozdawczego każda kasa niezależna tworzy
A. dziennik kasowy.
B. sprawozdanie kasowe.
C. zestawienie wpływów kasy.
D. zestawienie rachunku.
TKO.08 Pytanie 503
Planowanie i realizacja przew…
W przypadku braku urządzenia sygnalizacyjnego dla jazd manewrowych, pracownik na posterunku nastawczym wydaje zgodę na kontynuację jazdy manewrowej za pomocą
A. tarczy zatrzymania D-1
B. pomarańczowej chorągiewki
C. ręcznych sygnałów "do mnie" lub "ode mnie"
D. trąbki sygnałowej
TKO.07 Pytanie 504
Organizacja i prowadzenie ruc…
Dyżurny ruchu przekazuje polecenie ostrożnej jazdy oraz zmniejszenia prędkości za pomocą rozkazu pisemnego "O" w sytuacji, gdy
A. drużyna trakcyjna nie zna obsługiwanego odcinka
B. uzyskano zgodę na przejechanie obok tarczy zatrzymania D 1 "Stój"
C. wprowadzono i porusza się po torach pojazdu szynowo-drogowego
D. wydano zgodę na jazdę manewrową taboru w kierunku szlaku, poza ustaloną granicą przetaczania
TKO.07 Pytanie 505
Organizacja i prowadzenie ruc…
Maksymalna prędkość jazdy manewrowej w kierunku toru za pociągiem, który został wyprawiony, nie może przekraczać
A. 15 km/h
B. 10 km/h
C. 20 km/h
D. 5 km/h
TKO.07 Pytanie 506
Organizacja i prowadzenie ruc…
Strefa stacji lub innego punktu kontrolnego, w której urządzenia zarządzania ruchem kolejowym są obsługiwane z jednej nastawnicy, to
A. posterunek zdalnie sterowany
B. okręg nastawczy
C. okręg zarządzania
D. okręg stacyjny
TKO.07 Pytanie 507
Organizacja i prowadzenie ruc…
Na który tor stacyjny powinien wjechać pociąg pasażerski z przegrzanym czopem osi zestawu kołowego, przy założeniu, że wszystkie tory są dostępne?
A. Specjalnego przeznaczenia
B. Boczny
C. Główny zasadniczy
D. Główny dodatkowy
TKO.08 Pytanie 508
Planowanie i realizacja przew…
Egzemplarz międzynarodowego listu przewozowego CIM, określany jako ceduła przewozowa,
A. pozostaje w miejscu nadania przesyłki
B. jest przekazywany przez przewoźnika do odbiorcy
C. pełni funkcję podstawy do wzajemnego rozliczenia się pomiędzy administracją kolejową
D. towarzyszy przesyłce i jest przeznaczony dla stacji docelowej
TKO.07 Pytanie 509
Organizacja i prowadzenie ruc…
Jakie jest podstawowe ograniczenie prędkości w trakcie manewrowania?
A. 15 km/h
B. 20 km/h
C. 40 km/h
D. 25 km/h
TKO.08 Pytanie 510
Planowanie i realizacja przew…
Dwa krótkie i jeden długi sygnał z gwizdawki lub syreny pociągu, powtarzane kilka razy, wskazują na sygnał
A. Odjazd
B. Alarm
C. Pożar
D. Stój
TKO.07 Pytanie 511
Organizacja i prowadzenie ruc…
W jakiej sytuacji dyżurny ruchu posiłkuje się przyciskiem plombowanym tymczasowym "Iz"?
A. Dokonywania wykazu zajętości zwrotnicy niezajętej przez tabor
B. Zrywania przycisku zwrotnicowego na konsoli
C. Potwierdzenia braku kontroli pozycji zwrotnicy
D. Sygnalizowania uszkodzenia zwrotnicy
TKO.07 Pytanie 512
Organizacja i prowadzenie ruc…
Manewry na głównych torach mogą mieć miejsce jedynie za zgodą
A. dyżurnego ruchu manewrowego
B. ustawiacza
C. nastawniczego
D. dyżurnego ruchu
TKO.07 Pytanie 513
Organizacja i prowadzenie ruc…
Jak długo po oczekiwanym czasie przybycia pociągu należy ustalić powód braku potwierdzenia jego przyjazdu?
A. Po 15 minutach
B. Po 3 minutach
C. Po 10 minutach
D. Po 5 minutach
TKO.08 Pytanie 514
Planowanie i realizacja przew…
Z jaką odległością przed jadącym odprzęgiem powinny być montowane płozy hamulcowe?
A. 10÷5 m
B. 15÷10 m
C. 25÷20 m
D. 20÷15 m
TKO.07 Pytanie 515
Organizacja i prowadzenie ruc…
Który z poniższych posterunków ruchu pozwala na zmianę kolejności odjazdów pociągów kierowanych na tor szlakowy przylegający do niego?
A. Bocznicowy
B. Odstępowy
C. Pomocniczy
D. Zapowiadawczy
TKO.08 Pytanie 516
Planowanie i realizacja przew…
Jak określa się zbiór ładunków skierowanych do stacji rozładunkowej?
A. Rzeka ładunków
B. Wypływ ładunków
C. Potok ładunków
D. Strumień ładunków
TKO.08 Pytanie 517
Planowanie i realizacja przew…
Na obszarze wystąpiło zapotrzebowanie na 300 wagonów do załadunku. Jeśli współczynnik rotacji wagonów spadnie z 2,5 do 2,0 dób, to ilostan roboczy wagonów zmniejszy się o
A. 150 wagonów
B. 100 wagonów
C. 200 wagonów
D. 250 wagonów
TKO.08 Pytanie 518
Planowanie i realizacja przew…
Podczas przeprowadzania przeglądów technicznych wagonów w pociągu przygotowywanym do odjazdu, rewident taboru nie jest zobowiązany do
A. ustawienia dźwigni hamulców w wagonach.
B. założenia na pociągu sygnału końca pociągu.
C. zweryfikowania metody zabezpieczenia ładunków przed przesuwaniem.
D. sprawdzenia, czy wolne sprzęgi są zawieszone na wspornikach.
TKO.07 Pytanie 519
Organizacja i prowadzenie ruc…
Jaka jest maksymalna prędkość, z jaką można przeprowadzać manewry na przejazdach kolejowo-drogowych oraz na niechronionych przejściach z rogatkami?
A. 10 km/h
B. 15 km/h
C. 20 km/h
D. 25 km/h
TKO.08 Pytanie 520
Planowanie i realizacja przew…
Przeprowadzenie ostatecznej inspekcji wagonów wydobywających się z punktów ładunkowych polega na weryfikacji
A. umocowania ładunków na wagonach oraz ich zabezpieczenia przed przesunięciem
B. dokumentacji związanej z przewozem
C. stanu plomb umieszczonych na drzwiach wagonów krytych
D. czy wagon jest wypełniony do dopuszczalnej granicy obciążenia