Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie ruc…

Podczas prowadzenia pociągu po drodze nieutwardzonej nie wolno

A. przekładać zwrotnic oraz wykolejnic w całym obszarze nastawczym
B. prowadzić książek przebiegów w pełnym zakresie i stosować zamknięcia
C. wyświetlać sygnału zastępczego na wjazd pociągu
D. zabezpieczać zwrotnic przy pomocy zamków trzpieniowych i sponów
Planowanie i realizacja przew…

W wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów nie znajdują się informacje o

A. zainstalowanych urządzeniach SHP
B. rzeczywistej masie hamującej pociągu
C. typie urządzeń na poszczególnych szlakach
D. wymaganym procencie masy hamującej
TKO.07 Pytanie 483
Organizacja i prowadzenie ruc…

Do obiektów ekspedycyjnych znajdujących się w sieci PKP PLK S.A. zalicza się

A. stacje towarowe
B. stacje pasażerskie
C. przystanki osobowe
D. górki rozrządowe
TKO.07 Pytanie 485
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zarejestrowanie użycia sygnału "Sz" w urządzeniach przekaźnikowych powinno nastąpić w

A. kontrolce R-292 w odniesieniu do numeru pociągu
B. dzienniku D-831
C. książce srk E-1758
D. rubryce 4 dziennika ruchu
TKO.07 Pytanie 486
Organizacja i prowadzenie ruc…

W urządzeniach sterujących ruchem opartych na przekaźnikach do sekwencyjnego nastawiania zwrotnic i wykolejnic wchodzących na określoną trasę należy stosować

A. klawiszy blokowych
B. przycisków
C. dźwigni sygnałowych
D. dźwigni przebiegowych
Planowanie i realizacja przew…

Po załadowaniu wagonu przez nadawcę, przed umożliwieniem przewozu przez przewoźnika, należy zweryfikować, czy

A. na wagonach umieszczono etykiety kierunkowe
B. wewnątrz wagonu umieszczono informację o nazwie towaru oraz odbiorcy
C. ładunki w wagonie są odpowiedniej jakości
D. ładunki w wagonach są prawidłowo umocowane i zabezpieczone przed przesunięciem
Organizacja i prowadzenie ruc…

Którą z poniższych czynności nie uważa się za manewrową?

A. Przestawianie wagonów z jednego toru na inny
B. Podstawianie wagonów na miejsca ładunkowe
C. Tworzenie składów pociągów
D. Przejazd zestawionego składu przez stację
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jak brzmi sygnał "Ode mnie" wydawany podczas wykonywania manewrów?

A. Jeden długi ton gwizdkiem oraz jednoczesne poruszanie ręką w kierunku pionowym
B. Jeden długi ton gwizdkiem oraz jednoczesne poruszanie ręką w kierunku poziomym
C. Dwa długie tony gwizdkiem oraz jednoczesne poruszanie ręką z chorągiewką w poziomie
D. Dwa długie tony gwizdkiem oraz jednoczesne poruszanie ręką z chorągiewką w pionie
TKO.08 Pytanie 490
Planowanie i realizacja przew…

Na stacji końcowej przeprowadza się przegląd techniczny wagonów w sytuacji, gdy są one kierowane

A. na bocznicę
B. do punktów rozładunkowych
C. na tory boczne
D. do rozrządu
Organizacja i prowadzenie ruc…

Podczas realizacji manewrów, przejazd manewrowy do sąsiedniego obszaru manewrowego bez wjazdu w sąsiedni okręg nastawczy jest możliwy po uzyskaniu zgody.

A. dyżurnego ruchu dysponującego sąsiedniego obszaru.
B. kierownika manewrów sąsiedniego obszaru.
C. nastawniczego sąsiedniego obszaru.
D. dyżurnego ruchu manewrowego sąsiedniego obszaru.
TKO.08 Pytanie 492
Planowanie i realizacja przew…

Aby obliczyć masę brutto pociągu, należy zestawić dane z wykazu pojazdów w składzie pociągu oraz zsumować masę

A. wszystkich wagonów
B. przewożonych ładunków
C. własną wagonów w składzie pociągu
D. własną wagonów i masę ładunków
TKO.07 Pytanie 493
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jakie informacje zawiera dodatek numer 2 do wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów?

A. Spis przystanków, gdzie możliwe jest wsiadanie i wysiadanie podróżnych
B. Warunki techniczno-ruchowe linii
C. Spis ostrzeżeń stałych
D. Spis przebiegów bez zatrzymania
TKO.07 Pytanie 495
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jakie informacje zawiera Dodatek 2 do wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów?

A. Spis ostrzeżeń stałych.
B. Warunki techniczno-ruchowe dla linii.
C. Spis przystanków, na których przewidziane jest wsiadanie i wysiadanie podróżnych.
D. Spis przebiegów bez zatrzymywania.
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jak można odłączyć zwrotnicę od centralnego nastawiania?

A. wyciągnięcie haka, który łączy suwak iglicowy z prętem napędowym
B. odłączenie odłącznika zasilania
C. wyciągnięcie haka, który łączy suwak kontrolny z prętem napędowym
D. wyciągnięcie sworznia, który łączy suwak iglicowy z prętem napędowym
TKO.07 Pytanie 499
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dyżurny ruchu powinien zarejestrować otrzymane pisemne powiadomienie o potrzebie odłączenia napięcia w sieci trakcyjnej

A. przykleić na odpowiedniej stronie książki energetycznej
B. włożyć do odpowiedniej teczki zamknięć
C. przykleić na odpowiedniej stronie dziennika ruchu
D. zapisć w dzienniku telefonicznym
Planowanie i realizacja przew…

Graficzna ilustracja odnosząca się do czasowej funkcji działań technologicznych realizowanych w określonej sekwencji na stacji rozrządowej przez grupy obróbcze to

A. cykl transportowy
B. plan działania stacji
C. harmonogram obróbki
D. zdolność przerobowa stacji
Planowanie i realizacja przew…

Z równania:
X = Pp,woz. * kwoz.km gdzie: Pp,woz. — praca przewozowa, kwoz.km — koszt jednego wozokilometra oblicza się

A. cenę jednego wozokilometra
B. cenę biletu
C. koszt jednego kilometra
D. koszt przewozu
TKO.08 Pytanie 503
Planowanie i realizacja przew…

Jaką lokomotywą obsługiwane są pociągi towarowe o całkowitej masie 1 600 ton na linii, która nie jest zelektryfikowana?

A. SM 03
B. ST 44
C. SN 61
D. ET 22
Organizacja i prowadzenie ruc…

W dzienniku ruchu w kolumnie 6 "pociąg przyjechał" dyżurny ruchu zapisuje moment przyjazdu pociągu w formie ułamka w sytuacji, gdy

A. ruch pociągów jest realizowany na podstawie radiotelefonicznego zapowiadania
B. wprowadzono telefoniczne zapowiadanie pociągów na kilku trasach
C. wyprawiono dwa pociągi podczas prowadzenia ruchu pociągów w czasie przerwy w łączności
D. moment przyjazdu pociągu różni się od czasu zajęcia bloku końcowego co najmniej o 1 minutę
Planowanie i realizacja przew…

Wskaźnik użycia czasu pracy lokomotywy manewrowej uzależniony jest od

A. ilorazu prędkości operacyjnej do prędkości technicznej.
B. ilorazu czasu pracy lokomotywy do liczby przewiezionych wagonów w ciągu doby.
C. ilorazu przejechanego dystansu lokomotywy manewrowej do czasu jazdy.
D. ilorazu czasu pracy lokomotywy do czasu spędzonego na jeździe.
Planowanie i realizacja przew…

Podczas przeprowadzania dokładnego badania hamulców pociągu pasażerskiego, rewident taboru powinien za pomocą manometru zweryfikować, czy ciśnienie sprężonego powietrza na końcu składu wynosi przynajmniej

A. 0,46 MPa
B. 0,42 MPa
C. 0,48 MPa
D. 0,44 MPa
TKO.07 Pytanie 510
Organizacja i prowadzenie ruc…

Posterunek, w którym urządzenia nie mają funkcji powiązania sygnałów na sygnalizatorach z położeniem zwrotnic, nazywamy

A. dyżurnego peronowego
B. dróżnika przejazdowego
C. zwrotniczowskim
D. nastawczym
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dyżurny ruchu po zauważeniu zagrzania czopa osi w zestawie kołowym powinien

A. powiadomić o tym dyżurnego ruchu sąsiedniej stacji
B. natychmiast zatrzymać pociąg
C. zgłosić ten incydent swojemu przełożonemu
D. zmniejszyć prędkość pociągu do 20 km/h
Organizacja i prowadzenie ruc…

Kiedy należy przeprowadzić szczegółową próbę hamulca zespolonego?

A. gdy przynajmniej jeden z pojazdów kolejowych został odłączony od składu pociągu
B. gdy urządzenia hamulcowe w pociągu nie były zaopatrywane w sprężone powietrze przez okres dłuższy niż 12 godzin
C. gdy nastąpiła zmiana kabiny sterowniczej w zespole pojazdów
D. gdy nie było zasilania wagonów ustawionych na hamowanie R+Mg przez ponad 10 godzin
Planowanie i realizacja przew…

Na jakiej podstawie opracowuje się plan pracy manewrowej?

A. karty rozrządowej
B. regulaminu technicznego stacji
C. służbowego rozkładu jazdy
D. aktualnego zapotrzebowania na pracę manewrową
Organizacja i prowadzenie ruc…

Obsługa zwrotnic uczestniczących w przebiegu jest możliwa dopiero po całkowitym minęciu pociągu

A. posterunek techniczny z urządzeniami nastawczymi
B. przebiegowe miejsce końca pociągu
C. miejsce sygnałowe końca pociągu
D. pierwszą w przebiegu zwrotnicę rozjazdu
Organizacja i prowadzenie ruc…

Aby zapobiec dostępowi osób trzecich do radiowej sieci zapowiadawczej podczas komunikacji radiotelefonicznej związanej z pociągami oraz przekazywaniu informacji mogących negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo ruchu, wprowadza się

A. dodatkowe oznaczenia literowe
B. tablice tożsamości
C. regulamin techniczny posterunku
D. telefony komórkowe
TKO.07 Pytanie 517
Organizacja i prowadzenie ruc…

Kiedy prowadzone prace mogą wpłynąć na nieprawidłowe funkcjonowanie samoczynnych semaforów odstępowych, dyżurny ruchu

A. prowadzi jazdę pociągów w odstępach posterunków odstępowych
B. wprowadza ograniczenie prędkości pociągów do 40 km/h
C. prowadzi jazdę pociągów w odstępach posterunków nastawczych
D. wprowadza ograniczenie prędkości pociągów do 20 km/h
Organizacja i prowadzenie ruc…

Wykolejenie pociągu to

A. zderzenie pociągu z pojazdem drogowym.
B. trwała utrata kontaktu powierzchni tocznej koła z powierzchnią toczną główki szyny
C. nieumyślne wjechanie pociągu na zwrotnicę ustawioną dla innego toru.
D. niezamierzony incydent związany z ruchem pociągu.
Planowanie i realizacja przew…

W karcie próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych pociągu należy wpisać

A. poprawność rozmieszczenia wagonów w składzie
B. miejsce, w którym przebywa kierownik pociągu w trakcie jazdy
C. numerację dwóch ostatnich pojazdów w składzie
D. lokalizację następnej próby hamulców