Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TKO.08 Pytanie 481
Planowanie i realizacja przew…

Do obowiązków manewrowego należy

A. dopilnowanie terminowego dostarczenia kart rozrządowych zainteresowanym pracownikom.
B. wykonanie szczegółowej próby hamulca.
C. zabezpieczanie pojazdów przed zbiegnięciem.
D. ustalenie planu pracy manewrowej.
TKO.08 Pytanie 482
Planowanie i realizacja przew…

W czasie przejazdu pociągu przez stację maszynista powinien obserwować

A. komunikaty wyświetlane na tablicach informacyjnych.
B. wskazania tarcz manewrowych na torach bocznych.
C. drogę przebiegu.
D. wskazania tarcz rozrządowych.
TKO.08 Pytanie 483
Planowanie i realizacja przew…

Uproszczoną próbę hamulca zespolonego należy wykonać, gdy

A. przeładowano główny przewód hamulcowy pociągu.
B. maszynista stwierdzi niedziałanie hamulców.
C. wyłączono co najmniej jeden pojazd kolejowy ze składu pociągu.
D. urządzenia hamulcowe w składzie pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem dłużej niż 12 godzin.
TKO.08 Pytanie 484
Planowanie i realizacja przew…

Do prowadzenia pociągu pasażerskiego kursującego z prędkością do 160 km/h należy użyć lokomotywy serii

A. EP09
B. EU07
C. ET22
D. ET21
TKO.08 Pytanie 485
Planowanie i realizacja przew…

Do obsługi pociągów towarowych i pasażerskich może być użyta lokomotywa serii

A. EP
B. SM
C. EU
D. ST
TKO.08 Pytanie 486
Planowanie i realizacja przew…

Plan pracy lokomotywy manewrowej sporządza się na każdy

A. tydzień w roku w oparciu o konstrukcyjny rozkład jazdy.
B. dzień tygodnia w oparciu o roczny rozkład jazdy.
C. tydzień w roku w oparciu o zamknięciowy rozkład jazdy.
D. dzień tygodnia w oparciu o indywidualny rozkład jazdy.
TKO.08 Pytanie 487
Planowanie i realizacja przew…

Przedstawiony na ilustracji wagon służy do przewozu

Ilustracja do pytania 7
A. pojazdów wojskowych.
B. tłucznia.
C. ładunku na paletach.
D. zboża.
TKO.08 Pytanie 488
Planowanie i realizacja przew…

Na stacji końcowej oględziny techniczne wagonów wykonuje się w przypadku ich kierowania

A. do rozrządu.
B. do punktów rozładunkowych.
C. na tory boczne.
D. na bocznicę.
TKO.08 Pytanie 489
Planowanie i realizacja przew…

Podczas wykonywania szczegółowej próby hamulca pociągu pasażerskiego rewident taboru powinien za pomocą manometru sprawdzić, czy ciśnienie sprężonego powietrza na końcu pociągu wynosi co najmniej

A. 0,46 MPa
B. 0,42 MPa
C. 0,44 MPa
D. 0,48 MPa
TKO.08 Pytanie 490
Planowanie i realizacja przew…

Procent wymaganej masy hamującej należy wpisać do karty próby hamulca na podstawie

A. informacji zawartej w rozkładzie jazdy.
B. znajomości szlaku.
C. masy ogólnej pociągu.
D. informacji znajdującej się na ścianie bocznej pojazdu.
TKO.08 Pytanie 491
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli w wagonie przeznaczonym do przewozu osób urządzenie do zamykania drzwi jest nieczynne, to rewident taboru powinien wpisać ten fakt

A. do książki pokładowej pojazdu trakcyjnego.
B. do wykazu pojazdów w składzie pociągu.
C. do karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych składu pociągu.
D. do dziennika ruchu.
TKO.08 Pytanie 492
Planowanie i realizacja przew…

Na podstawie przedstawionego określ rodzaj szlaku Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Sławków.

Ilustracja do pytania 12
A. Jednotorowy wyposażony w wieloodstępową (samoczynną) blokadę liniową dwukierunkową.
B. Dwutorowy wyposażony w jednoodstępową (półsamoczynną) blokadę liniową dwukierunkową.
C. Dwutorowy wyposażony w wieloodstępową (samoczynną) blokadę liniową dwukierunkową.
D. Jednotorowy wyposażony w jednoodstępową (półsamoczynną) blokadę liniową dwukierunkową.
TKO.08 Pytanie 493
Planowanie i realizacja przew…

Który rysunek przedstawia wskaźnik informujący o "jeździe po łuku w prawo"?

Ilustracja do pytania 13
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
TKO.08 Pytanie 494
Planowanie i realizacja przew…

Oznaczenie "04" w karcie rozrządowej w rubryce "ilość wagonów i oznaczniki" informuje, że odprzęg to

A. jeden wagon czteroosiowy próżny.
B. cztery wagony dwuosiowe próżne.
C. cztery wagony dwuosiowe ładowne.
D. jeden wagon czteroosiowy ładowny.
TKO.08 Pytanie 495
Planowanie i realizacja przew…

W transporcie ładunków

A. możliwe jest wystawienie faktury po zakończeniu każdego miesiąca, jeżeli przewiduje to umowa.
B. prawo przewozowe wymusza wystawienie faktury po każdej wyświadczonej usłudze.
C. dopuszczalne jest wystawienie faktury zbiorczej za wyświadczone w danym miesiącu usługi transportowe wyłącznie w przypadku, gdy liczba przewozów w danym miesiącu nie przekracza trzech.
D. nie jest dopuszczalne wystawienie faktury zbiorczej za wyświadczone w danym miesiącu usługi transportowe.
TKO.08 Pytanie 496
Planowanie i realizacja przew…

Współczynnik pracy stacji, obliczany jako stosunek liczby wagonów wysłanych w ciągu doby do sumy wagonów przybyłych w ciągu doby i pozostałych z poprzedniej doby, jest

A. mniejszy lub równy 1.
B. większy od 1, ale mniejszy od 2.
C. większy lub równy 1.
D. równy 1.
TKO.08 Pytanie 497
Planowanie i realizacja przew…

Ustalone harmonogramy, według których wykonuje się czynności technologiczne na stacji, wynikają

A. z planu obsługi obszaru ciążenia stacji rozrządowej.
B. z planu pracy stacji towarowej.
C. ze zdolności przeróbczej stacji.
D. z chronometrażu czynności ładunkowych.
TKO.08 Pytanie 498
Planowanie i realizacja przew…

Zbiór punktów ładunkowych znajdujących się na stacji i na przyległych odcinkach, obsługiwany przez lokomotywy manewrowe przypisane do tej stacji, nazywa się rejonem

A. ciążenia stacji rozrządowej.
B. nastawczego.
C. pracy manewrowej.
D. ciążenia stacji manewrowej.
TKO.08 Pytanie 499
Planowanie i realizacja przew…

Obrót wagonu towarowego to czas mierzony w dobach od chwili podstawienia wagonu do ładowania do chwili

A. podstawienia tego wagonu do ponownego załadunku.
B. odstawienia wagonu na tor odjazdowy.
C. włączenia tego wagonu do składu pociągu.
D. wyładunku tego wagonu.
TKO.08 Pytanie 500
Planowanie i realizacja przew…

Harmonogram obsługi wagonów towarowych na torach odjazdowych stacji rozrządowej nie obejmuje

A. oględzin technicznych.
B. próby hamulców.
C. spisania składu.
D. zestawienia grup wagonów.
TKO.08 Pytanie 501
Planowanie i realizacja przew…

Przedstawiony na rysunku wagon służy do przewozu

Ilustracja do pytania 21
A. ładunków na paletach.
B. maszyn i pojazdów drogowych.
C. ładunków o przekroczonej skrajni ładunkowej.
D. materiałów sypkich.
TKO.08 Pytanie 502
Planowanie i realizacja przew…

W rejonie złożono zapotrzebowanie na 300 wagonów pod załadunek. W przypadku gdy współczynnik obrotu wagonów zostanie zmniejszony z 2,5 do 2,0 dób, to ilostan roboczy wagonów zmniejszy się o

A. 100 wagonów.
B. 200 wagonów.
C. 150 wagonów.
D. 250 wagonów.
TKO.08 Pytanie 503
Planowanie i realizacja przew…

Miernikiem określającym intensywność pracy lokomotywy manewrowej jest

A. liczba godzin pracy drużyny lokomotywowej w ciągu doby.
B. średni postój wagonu na stacji.
C. współczynnik pracy manewrowej.
D. współczynnik obrotu wagonów.
TKO.08 Pytanie 504
Planowanie i realizacja przew…

Ocenę dopuszczalnego zużycia tarcz hamulcowych wagonu pasażerskiego należy dokonać przez

A. kontrolę osadzenia tarczy hamulcowej na osi zestawu kołowego.
B. pomiar bicia poprzecznego tarczy hamulcowej przekraczający 2 mm.
C. pomiar liczby i długości mikropęknięć na powierzchni ciernej.
D. osadzenie się materiału okładzinowego na ponad 50% powierzchni ciernej tarczy.
TKO.08 Pytanie 505
Planowanie i realizacja przew…

Egzemplarz międzynarodowego listu przewozowego CIM, tzw. ceduła przewozowa,

A. przekazywany jest przez przewoźnika odbiorcy.
B. pozostaje na stacji nadania przesyłki.
C. towarzyszy przesyłce i przeznaczony jest dla stacji docelowej.
D. służy jako podstawa do wzajemnego rozliczenia się między administracją kolejową.
TKO.08 Pytanie 506
Planowanie i realizacja przew…

Egzemplarz listu przewozowego na przesyłkę wagonową tzw. wtórnik

A. wydawany jest odbiorcy łącznie z przesyłką.
B. pozostaje na stacji nadania.
C. wydawany jest nadawcy przesyłki.
D. towarzyszy przesyłce i jest podstawą do rozliczenia należności.
TKO.08 Pytanie 507
Planowanie i realizacja przew…

Niewidomy, podróżujący bez osoby towarzyszącej, rozpoczął podróż pociągiem bez ważnego biletu na przejazd, nie zgłaszając konduktorowi braku biletu. Podczas kontroli biletów konduktor powinien

A. zrezygnować z kontroli biletu, ponieważ taka osoba może podróżować bezpłatnie.
B. sprzedać bilet zgodnie z obowiązującymi zniżkami bez pobierania dodatkowej opłaty.
C. wypisać karę za brak ważnego biletu.
D. sprzedać bilet wraz z dodatkową opłatą za wystawienie biletu w pociągu.
TKO.08 Pytanie 508
Planowanie i realizacja przew…

Odbiorca przesyłki przewożonej w wagonie platformie z kłonicami po wyładunku powinien luźne części wagonu

A. pozakładać i zamocować na wagonie.
B. przekazać przewoźnikowi za pokwitowaniem.
C. usunąć z wagonu.
D. ułożyć na podłodze wagonu.
TKO.08 Pytanie 509
Planowanie i realizacja przew…

Po zakończeniu miesiąca sprawozdawczego każda samodzielna kasa sporządza

A. sprawozdanie kasowe.
B. rejestr kasowy.
C. zestawienie rachunkowe.
D. zestawienie wpływów kasy.
TKO.08 Pytanie 510
Planowanie i realizacja przew…

W wagonie z miejscami do siedzenia podróżny może przewieźć pod swoją opieką psa, który nie mieści się w specjalnym pojemniku, pod warunkiem, że podróżny

A. usadowi psa na miejscu do siedzenia obok podróżnego.
B. wykupi bilet na wszystkie miejsca w zajętym przedziale.
C. posiada ważny bilet na przewóz psa.
D. udowodni konduktorowi konieczność przewozu psa w przedziale.
TKO.08 Pytanie 511
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z instrukcją Ir-1 w zakres przygotowania pociągu pasażerskiego do odjazdu ze stacji początkowej nie wchodzi

A. wykonanie wymaganej próby hamulców.
B. osygnalizowanie pociągu.
C. sprzątanie i mycie wagonów pasażerskich.
D. wykonanie oględzin technicznych składu pociągu.
TKO.08 Pytanie 512
Planowanie i realizacja przew…

Przepisy międzynarodowe określające szczegółowe warunki przewozu przesyłek niebezpiecznych oznaczone są akronimem

A. CIM
B. RID
C. PGW
D. MC
TKO.08 Pytanie 513
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z instrukcją Ir-1 w zakres oględzin technicznych nie wchodzi sprawdzanie

A. stanu plomb na wagonach krytych.
B. prawidłowości załadowania i umocowania ładunków.
C. prawidłowości zestawiania i sprzęgania.
D. stanu taboru kolejowego.
TKO.08 Pytanie 514
Planowanie i realizacja przew…

Masę hamującą rzeczywistą pociągu przygotowanego do wyprawienia oblicza się, wykorzystując

A. wewnętrzny rozkład jazdy pociągu.
B. kartę próby hamulca.
C. raport z jazdy sporządzony przez kierownika pociągu.
D. wykaz pojazdów kolejowych w składzie pociągu.
TKO.08 Pytanie 515
Planowanie i realizacja przew…

Szczegółową próbę hamulców należy przeprowadzić

A. po odłączeniu kilku wagonów.
B. przed planowaną obsługą bocznicy szlakowej.
C. po wjeździe pociągu na stację.
D. przed wyprawieniem pociągu ze stacji początkowej.
TKO.08 Pytanie 516
Planowanie i realizacja przew…

Ile wyniesie łączna kwota brutto za przejazd: 3-letniego dziecka, 16-letniego ucznia gimnazjum, osoby dorosłej (matki dziecka) i 20-letniej studentki, jeżeli odbywają oni podróż pociągiem pospiesznym klasą 2 na odległość 290 km?

Ilustracja do pytania 36
A. 127,20 zł
B. 140,00 zł
C. 112,80 zł
D. 102,20 zł
TKO.08 Pytanie 517
Planowanie i realizacja przew…

Do karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych pociągu należy wpisać

A. miejsce kolejnej próby hamulców.
B. miejsce pobytu kierownika pociągu podczas jazdy.
C. numery dwóch pojazdów od końca składu.
D. prawidłowość rozmieszczenia wagonów w składzie.
TKO.08 Pytanie 518
Planowanie i realizacja przew…

Pociąg pasażerski zestawiony z 9 wagonów osobowych o masie 20 ton każdy prowadzi lokomotywa o masie służbowej 80 ton i masie hamującej rzeczywistej 60 ton. Ile wynosi masa ogólna M pociągu, jeżeli pociąg kursuje z prędkością 100 km/h?

A. 180 ton.
B. 240 ton.
C. 300 ton.
D. 260 ton.
TKO.08 Pytanie 519
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku gdy rzeczywista masa hamująca pociągu jest mniejsza od wymaganej należy

A. zmienić sposób hamowania pociągu.
B. obliczyć zmniejszoną prędkość jazdy.
C. zmienić typ lokomotywy.
D. zmniejszyć wymagany procent masy hamującej.
TKO.08 Pytanie 520
Planowanie i realizacja przew…

Dla pociągu kursującego z prędkością większą niż 120 km/h rzeczywista masa hamująca jest sumą mas hamujących wszystkich jednostek taboru z czynnymi hamulcami znajdujących się w składzie pociągu

A. pomniejszoną o masę hamującą ostatniego wagonu.
B. pomniejszoną o masę hamującą pierwszego wagonu.
C. powiększoną o masę hamującą pojazdu trakcyjnego.
D. powiększoną o masę hamującą pierwszego i ostatniego wagonu.