Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TKO.07 Pytanie 561
Organizacja i prowadzenie ruc…

Blokada typu EAP w standardowym stanie

A. jest neutralna
B. ma odblokowany blok końcowy
C. ma aktywowany jeden kierunek ruchu
D. ma zablokowany blok pozwolenia
Organizacja i prowadzenie ruc…

Aby wyłączyć zwrotnicę z ześrodkowanego nastawiania w urządzeniach mechanicznych, należy to zrobić przez

A. unieruchomienie dźwigni zwrotnicowej przy pomocy drążka i klina zastawczego
B. zabezpieczenie zastawki zerwania pędni w napędzie zwrotnicowym sworzniem
C. wyjęcie sworznia łączącego pręt napędowy z zamknięciem nastawczym
D. podniesienie oraz zabezpieczenie podpórką naprężaczy danej zwrotnicy
Planowanie i realizacja przew…

Podczas przeprowadzania przeglądów technicznych wagonów w pociągu przygotowywanym do odjazdu, rewident taboru nie jest zobowiązany do

A. sprawdzenia, czy wolne sprzęgi są zawieszone na wspornikach.
B. założenia na pociągu sygnału końca pociągu.
C. zweryfikowania metody zabezpieczenia ładunków przed przesuwaniem.
D. ustawienia dźwigni hamulców w wagonach.
TKO.07 Pytanie 568
Organizacja i prowadzenie ruc…

Należy wstrzymać prace w aktywnych urządzeniach srk podczas kursowania pociągu?

A. w sytuacji, gdy pociąg porusza się bez zatrzymania po torach głównych
B. zawsze w czasie przyjazdu lub odjazdu pociągu
C. jeśli zachodzi interakcja z danym przebiegiem lub mogą one wpłynąć na naruszenie tych interakcji
D. tylko wtedy, gdy są to urządzenia mechaniczne scentralizowane lub suwakowe
Planowanie i realizacja przew…

W trakcie inspekcji technicznych wagonów wywożonych z miejsc załadunku należy zweryfikować

A. czy wagon został załadowany do maksymalnego poziomu obciążenia
B. stan plomb na drzwiach wagonów krytych
C. poprawność uzupełnienia dokumentacji przewozowej
D. umocowanie ładunków w wagonach oraz metody ich zabezpieczenia przed przesunięciem
TKO.07 Pytanie 570
Organizacja i prowadzenie ruc…

Na rysunku przedstawiono urządzenia

Ilustracja do pytania 10
A. elektryczne suwakowe.
B. mechaniczne scentralizowane.
C. elektryczne przekaźnikowe.
D. mechaniczne kluczowe.
TKO.07 Pytanie 571
Organizacja i prowadzenie ruc…

W jakiej odległości od przeszkody powinna być umiejscowiona tarcza zatrzymania D- l "Stój" na odgałęzieniu toru?

A. 100 metrów w osi toru
B. 200 metrów w osi toru
C. 200 metrów po prawej stronie toru
D. 100 metrów po prawej stronie toru
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku, gdy podczas uproszczonej próby hamulca zauważono, że hamulec jednego z dwóch ostatnich wagonów nie działa lub nie zwalnia, co powinno się zrobić?

A. przeformować koniec składu i przeprowadzić uproszczoną próbę hamulca
B. wykonać szczegółową próbę hamulca
C. zmienić lokomotywę pociągu
D. kontynuować jazdę z prędkością maksymalną 40 km/h
TKO.07 Pytanie 573
Organizacja i prowadzenie ruc…

Który sygnał wskazuje tarcza rozrządowa przedstawiona na rysunku?

Ilustracja do pytania 13
A. "Pchać powoli".
B. "Cofnąć".
C. "Pchanie zabronione".
D. "Pchać z umiarkowaną prędkością".
Organizacja i prowadzenie ruc…

Odrzucenie wagonów przez przejazd kolejowo-drogowy bez rogatek może mieć miejsce, jeżeli

A. ma to miejsce na torach bocznych.
B. na przejeździe znajduje się pracownik uprawniony do kierowania ruchem.
C. wstrzymano kursowanie pociągów na sąsiednich torach.
D. przejazd jest nadzorowany przez kamery monitoringu wizyjnego.
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jeżeli po naciśnięciu przycisku zwrotnicowego zwrotnica nie zmieniła pozycji, mimo że nie jest zajęta, dyżurny ruchu może skorzystać z przycisku doraźnego "Iz" dopiero po

A. wizualnym sprawdzeniu zwrotnicy
B. odbyciu odpisu w II części E-1758
C. sprawdzeniu zwrotnicy na gruncie
D. wcześniejszym odpisie oraz naciśnięciu przycisku "Kr"
Planowanie i realizacja przew…

Gdy następuje zmiana czoła pociągu na stacji pośredniej, na odwrotnym końcu karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych wykonuje się oznakowanie kierunku kontynuacji jazdy poprzez

A. skreślenie krzyżykiem strzałki z prawej strony oraz zakreślenie okręgiem strzałki z lewej strony przy nazwie stacji pośredniej
B. skreślenie krzyżykiem strzałki z lewej strony oraz zakreślenie okręgiem strzałki z prawej strony przy nazwie stacji pośredniej
C. zakreślenie okręgiem strzałki z prawej strony przy nazwie stacji pośredniej
D. zakreślenie okręgiem strzałki z lewej strony przy nazwie stacji pośredniej
Planowanie i realizacja przew…

Procent niezbędnej masy hamującej powinien być zapisany w karcie próby hamulca w oparciu o

A. dane zawarte w wewnętrznym rozkładzie jazdy
B. informacje umieszczone na bocznej stronie pojazdu
C. masę całkowitą pociągu
D. znajomość trasy
TKO.08 Pytanie 579
Planowanie i realizacja przew…

Aby prowadzić skład pociągu towarowego o masie 3 500 ton na linii zelektryfikowanej, która lokomotywa z serii powinna być wykorzystana?

A. SM42
B. ET22
C. SU45
D. ET42
TKO.07 Pytanie 582
Organizacja i prowadzenie ruc…

W jaki sposób dyżurny ruchu może potwierdzić gotowość pociągu do odjazdu?

A. Tylko poprzez rozmowę telefoniczną z maszynistą
B. Przez przyciśnięcie zielonego przycisku
C. Poprzez sygnał dźwiękowy lub świetlny
D. Za pomocą sygnału ręcznego
Planowanie i realizacja przew…

Czas, w którym wagony towarowe pozostają do dyspozycji klienta na bocznicy, liczy się od momentu

A. wyładunku podstawionego wagonu do ponownego załadunku
B. podstawienia wagonu w trakcie planowej obsługi przed jego załadunkiem lub wyładunkiem
C. podstawienia wagonu w trakcie planowej obsługi do momentu jego zabrania z bocznicy
D. podstawienia wagonu w czasie planowej obsługi do momentu najbliższej obsługi bocznicy
Organizacja i prowadzenie ruc…

W sytuacji, gdy elektryczna zastawka nad blokiem końcowym nie zostanie zwolniona, po przyjeździe pociągu na stację na sygnał zezwalający na semaforze, dyżurny ruchu ma obowiązek odnotować usterkę w książce srk E-1758 oraz

A. ręcznie zwolnić zastawkę i wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów dla jednego pociągu
B. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów oraz powiadomić automatyka
C. ręcznie zwolnić zastawkę, obsłużyć blok końcowy "Ko", jeśli jest licznik
D. wdrożyć telefoniczne polecanie i zgłaszanie drogi przebiegu
Planowanie i realizacja przew…

Ocena stanu technicznego pociągu przed jego odjazdem oraz dopuszczenie go do ruchu to obowiązki

A. dyżurnego ruchu
B. odprawiacza pociągów
C. ustawiacza
D. rewidenta taboru
Planowanie i realizacja przew…

Długość pociągu towarowego, określona w wykazie pojazdów w składzie pociągów, nie może przekraczać długości

A. najdłuższej drogi ochronnej
B. drogi hamowania pociągu
C. torów specjalnego przeznaczenia
D. wskazanej w wewnętrznym rozkładzie jazdy
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zapowiadanie pociągów na torze z ruchu jednotorowego w obu kierunkach nie obejmuje

A. potwierdzania przybycia lub przejazdu pociągu
B. pisemnego potwierdzenia poprawności działania urządzeń blokady
C. udzielania pozwolenia na wyprawienie pociągu
D. wnoszenia o pozwolenie na wyprawienie pociągu
Organizacja i prowadzenie ruc…

Kierownik manewrów ma możliwość przestawiania wagony próżne jednoosobowo bez działania hamulca zespolonego w liczbie nieprzekraczającej

A. 28 osi obliczeniowych
B. 8 osi rzeczywistych
C. 28 osi rzeczywistych
D. 8 osi obliczeniowych
TKO.07 Pytanie 596
Organizacja i prowadzenie ruc…

Do blokowania zwrotnic z zamknięciami nastawczymi w określonej pozycji nie służą

A. zawórki blokowe
B. zamki zwrotnicowe ryglowe
C. spony iglicowe
D. zamki zwrotnicowe trzpieniowe
TKO.07 Pytanie 597
Organizacja i prowadzenie ruc…

Jakie pociągi nie są w stanie być pchane?

A. Pociągi transportujące pasażerów
B. Pociągi robocze, ratunkowe, inspekcyjne oraz gospodarcze
C. Pociągi kierujące się 'do' i 'z' bocznic
D. Puste pociągi pasażerskie
Planowanie i realizacja przew…

Graficzna ilustracja odnosząca się do czasowej funkcji działań technologicznych realizowanych w określonej sekwencji na stacji rozrządowej przez grupy obróbcze to

A. zdolność przerobowa stacji
B. harmonogram obróbki
C. cykl transportowy
D. plan działania stacji
Organizacja i prowadzenie ruc…

Co powinien zrobić dyżurny ruchu, gdy po naciśnięciu przycisku sygnałowego na semaforze sygnał zezwalający na jazdę się nie pojawił mimo prawidłowego ustawienia drogi przebiegu?

A. korzystać z telefonicznego zapowiadania pociągów
B. jeszcze raz nacisnąć przycisk sygnałowy
C. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów
D. skorzystać z przycisku doraźnego "DPo" w celu aktywowania sygnału