Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TKO.08 Pytanie 641
Planowanie i realizacja przew…

Oznaczenie w karcie rozrządowej w rubryce "ilość wagonów i oznaczniki" w postaci MMh2 informuje, że odprzęg składa się z dwóch wagonów

A. cystern oznaczonych dwoma pasami pomarańczowymi.
B. z przekroczoną skrajnią ładunkową.
C. bez hamulców, które trzeba hamować dwoma płozami hamulcowymi.
D. sześcioosiowych ładownych z dwoma hamulcami, które muszą być obsadzone.
TKO.08 Pytanie 642
Planowanie i realizacja przew…

Sygnał Rt 1 "Pchać powoli" podawany na tarczy świetlnej rozrządowej przedstawiono na rysunku

Ilustracja do pytania 2
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
TKO.08 Pytanie 643
Planowanie i realizacja przew…

Na którym rysunku przedstawiono sygnał "Ode mnie"?

Ilustracja do pytania 3
A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
TKO.08 Pytanie 644
Planowanie i realizacja przew…

Ocenę wydajności wagonu pasażerskiego wyraża się w

A. wozokilometrach.
B. tonokilometrach.
C. pasażerokilometrach.
D. pojazdokilometrach.
TKO.08 Pytanie 645
Planowanie i realizacja przew…

Wagony towarowe, którymi można zadysponować w dniu bieżącym lub na najbliższy dzień, określa się terminem ilostanu

A. inwentarzowego.
B. roboczego.
C. rozporządzalnego.
D. ogólnego.
TKO.08 Pytanie 646
Planowanie i realizacja przew…

Miernikiem charakteryzującym czasowe wykorzystanie wagonu towarowego jest

A. naładunek statyczny.
B. powierzchnia ładowania.
C. nacisk osi wagonu na tor.
D. współczynnik obrotu wagonu.
TKO.08 Pytanie 647
Planowanie i realizacja przew…

Do prowadzenia na linii zelektryfikowanej składu pociągu towarowego o masie 3 500 ton należy użyć lokomotywy serii

A. ET22
B. SM42
C. ET42
D. SU45
TKO.08 Pytanie 648
Planowanie i realizacja przew…

Analiza potoków ładunków i wagonów niezbędna jest do opracowania

A. stawek za przewóz towarów pociągami.
B. programów bezpieczeństwa przewozów towarowych.
C. planów inwestycyjnych i modernizacyjnych stacji rozrządowych.
D. planów przewozu towarów pociągami służbowymi.
TKO.08 Pytanie 649
Planowanie i realizacja przew…

Jednym z podstawowych kryteriów oceny jakości pracy stacji rozrządowej jest

A. przeciętny dobowy przebieg wagonu.
B. miernik pracy przewozowej.
C. ilość robocza wagonów.
D. średni czas postoju wagonu.
TKO.08 Pytanie 650
Planowanie i realizacja przew…

Pociąg prowadzony lokomotywą manewrową z drużyną manewrową, wykonujący pracę na stacjach obsługiwanych i ładowniach, to pociąg manewrowy

A. zdawczy.
B. regionalny.
C. liniowy.
D. do przewozów masowych.
TKO.08 Pytanie 651
Planowanie i realizacja przew…

Wagon przedstawiony na rysunku służy do przewozu

Ilustracja do pytania 11
A. paliw.
B. żwiru.
C. zboża luzem.
D. kruszyw.
TKO.08 Pytanie 652
Planowanie i realizacja przew…

Harmonogram obsługi wagonów na torach przyjazdowych stacji rozrządowej nie obejmuje

A. oględzin handlowych.
B. sporządzenia karty rozrządowej.
C. oględzin technicznych.
D. próby hamulców.
TKO.08 Pytanie 653
Planowanie i realizacja przew…

Prace wykonywane w wagonie podczas przeglądów i napraw okresowych ogrzewania nawiewnego jedno- lub dwukanałowego obejmują:
izolacyjnym powierzchni pakietu blach i uzwojeń, sprawdzenie szczotek i szczotkotrzymacza.

A. naprawę zaworu rozrządczego, sprawdzenie elementów przekładni, wymianę zużytych tulejek i sworzni, nasmarowanie wszystkich elementów tnących zgodnie z DTR.
B. naprawę i konserwację regulatora przepustnicy głównej i przepustnic przedziałowych, naprawę lub wymianę kanałów nawiewnych, montaż nowych wkładów filtrowania.
C. kontrolę stanu parownika, pomiar rezystancji kanałowego czujnika powietrza, kontrolę samoczynnego termostatu zabezpieczającego.
D. kontrolę stanu izolacji poszczególnych uzwojeń, oczyszczenie i pomalowanie lakierem
TKO.08 Pytanie 654
Planowanie i realizacja przew…

W czasie 12 godzin pracy lokomotywy manewrowej wykonano 6 obsług bocznic, podstawiając każdorazowo
15 wagonów, rozformowano na górce rozrządowej 8 pociągów po 35 wagonów i podstawiono na stacyjne punkty ładunkowe ogółem 110 wagonów. Współczynnik pracy manewrowej wyrażony stosunkiem liczby wagonów do lokomotywo-godzin wynosi

A. 50
B. 60
C. 30
D. 40
TKO.08 Pytanie 655
Planowanie i realizacja przew…

Planowanie strategiczne w usługach transportowych to

A. funkcja zarządzania umożliwiająca podejmowanie głównych decyzji dotyczących przyszłego rozwoju przedsiębiorstwa.
B. proces systematycznej oceny usług, produktów, procesów i zasad postępowania firmy w porównaniu do norm charakteryzujących liderów branży.
C. zbiór uporządkowanych decyzji dotyczących realizacji aktualnych celów i wynikających z nich zadań oraz sposobów ich realizacji.
D. działalność kierownicza związana z bieżącymi decyzjami, niewywołująca skutków trwałych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa.
TKO.08 Pytanie 656
Planowanie i realizacja przew…

Międzynarodowy kolejowy list przewozowy CIM na przesyłkę wagonową składa się z

A. 3 części.
B. 5 części.
C. 2 części.
D. 4 części.
TKO.08 Pytanie 657
Planowanie i realizacja przew…

Drogę przewozu przesyłki towarowej ustala

A. zarządca linii.
B. przewoźnik.
C. odbiorca.
D. nadawca.
TKO.08 Pytanie 658
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z regulaminem przewozu przesyłek towarowych przewoźnik przejmuje przesyłkę przeznaczoną do przewiezienia w wagonie, który został załadowany na torach ogólnego użytku, po uprzednim

A. sprawdzeniu masy przesyłki.
B. oczyszczeniu placu ładunkowego.
C. sprawdzeniu sposobu załadowania i zabezpieczenia przesyłki w wagonie.
D. ukończeniu załadunku przez nadawcę w ustalonym czasie.
TKO.08 Pytanie 659
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli z przyczyn zależnych od kolei wagon nie może być podstawiony na bocznicę, to do czasu pozostawania wagonu w dyspozycji użytkownika bocznicy długość postoju wagonu na stacji

A. nie dolicza się do czasu postoju.
B. dolicza się w wymiarze ½ czasu postoju.
C. dolicza się w pełnym wymiarze czasu postoju.
D. dolicza się w wymiarze ⅓ czasu postoju.
TKO.08 Pytanie 660
Planowanie i realizacja przew…

Przy określaniu granicznego obciążenia wagonu towarowego oprócz nośności należy uwzględnić dopuszczalne

A. obciążenie przypadające na metr długości podłogi.
B. naciski na podłużnice wagonu.
C. naciski na łożyska osi zestawów kołowych.
D. obciążenie przypadające na oś wagonu.
TKO.08 Pytanie 661
Planowanie i realizacja przew…

Na międzynarodowym kolejowym rynku przewozu towarów ceny za usługi przewozowe

A. ustala Minister Finansów.
B. zależą od popytu i podaży usług na rynku.
C. wymusza klient.
D. wymusza przewoźnik.
TKO.08 Pytanie 662
Planowanie i realizacja przew…

Do obowiązków rewidenta taboru w zakresie oględzin technicznych w pociągach pasażerskich, dokonywanych przed wyprawieniem ze stacji początkowej, nie należy sprawdzanie

A. prawidłowości połączeń międzywagonowych.
B. prawidłowości zestawienia składu pociągu.
C. stanu oświetlenia i urządzeń nagłaśniających.
D. stanu technicznego urządzeń ogrzewczych, przewietrzania i klimatyzacji.
TKO.08 Pytanie 663
Planowanie i realizacja przew…

Rewident taboru w celu zakwalifikowania wagonu do przewozów międzynarodowych przeprowadza oględziny techniczne i sporządza

A. zawiadomienie o przydatności do przewozów specjalnie dysponowanych Mw 601.
B. ogólną umowę o użytkowaniu wagonów AW.
C. zawiadomienie o naprawieniu wagonów nadających się do ponownego włączenia Mw 581.
D. świadectwo zdolności do biegu.
TKO.08 Pytanie 664
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli podczas uproszczonej próby hamulca stwierdzono, że hamulec jednego z dwóch ostatnich wagonów nie hamuje lub nie odhamowuje, to należy

A. wykonać szczegółową próbę hamulca.
B. zmienić lokomotywę pociągową.
C. kontynuować jazdę z prędkością ograniczoną do 40 km/h.
D. przeformować koniec pociągu i wykonać uproszczoną próbę hamulca.
TKO.08 Pytanie 665
Planowanie i realizacja przew…

Dane dotyczące wymaganego procentu masy hamującej pociągu wpisuje się do karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych w oparciu o dane z

A. planu obsługi stacji.
B. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu.
C. wewnętrznego rozkładu jazdy.
D. regulaminu technicznego stacji.
TKO.08 Pytanie 666
Planowanie i realizacja przew…

Podczas obserwacji wjeżdżającego pociągu pracownik posterunku nastawczego powinien zwracać szczególną uwagę na to, czy

A. nie ma oznak zagrzania się czopa osi zestawów kołowych.
B. jest wymagana obsada drużyny trakcyjnej.
C. są pozamykane drzwi w wagonach towarowych.
D. wszystkie okna w wagonach z klimatyzacją są zamknięte.
TKO.08 Pytanie 667
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli rzeczywista masa hamująca wynosi 300 ton, a masa ogólna równa jest 400 ton, to procent rzeczywistej masy hamującej wynosi

A. 133%
B. 100%
C. 50%
D. 75%
TKO.08 Pytanie 668
Planowanie i realizacja przew…

W wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów nie umieszcza się informacji o

A. rzeczywistej masie hamującej pociągu.
B. maksymalnej, dopuszczalnej prędkości pociągu na szlaku.
C. sposobie prowadzenia ruchu pociągów.
D. serii i obciążeniu lokomotywy.
TKO.08 Pytanie 669
Planowanie i realizacja przew…

Masa hamująca wagonu jest podana

A. na pojeździe kolejowym.
B. w liście przewozowym.
C. w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów.
D. na nalepce kierunkowej.
TKO.08 Pytanie 670
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli masa ogólna składu wagonowego pociągu pasażerskiego, w którym wszystkie wagony mają sprawne hamulce, wynosi 320 ton, masa brutto lokomotywy jest równa 80 ton i pociąg kursuje z prędkością 130 km/h, a ustalony w rozkładzie jazdy wymagany procent masy hamującej wynosi 90%, to wymagana masa hamująca pociągu jest równa

A. 200 ton
B. 400 ton
C. 300 ton
D. 360 ton
TKO.08 Pytanie 671
Planowanie i realizacja przew…

Poprawność działania urządzeń blokady drzwi wejściowych wagonów sprawdza rewident taboru i wynik wpisuje do

A. książki pokładowej wagonu.
B. wykazu pojazdów w składzie pociągu.
C. świadectwa sprawności technicznej pojazdu kolejowego.
D. karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych składu pociągu.
TKO.08 Pytanie 672
Planowanie i realizacja przew…

Graficznym odwzorowaniem trasy pociągu na wykresie ruchu jest prosta, której kąt nachylenia zależy od

A. długości składu pociągu.
B. prędkości jazdy pociągu.
C. czasu przejazdu przez stacje.
D. ciężaru brutto pociągu.
TKO.08 Pytanie 673
Planowanie i realizacja przew…

Przy przetaczaniu wagonu kolejowego za pomocą pojazdu drogowego pojazd powinien znajdować się

A. na zewnątrz toru.
B. wyłącznie na torze przed wagonem.
C. na torze przed lub za wagonem.
D. wyłącznie na torze za wagonem.
TKO.08 Pytanie 674
Planowanie i realizacja przew…

Jeden długi i dwa krótkie dźwięki gwizdawki lub syreny lokomotywy, powtarzane kilkakrotnie, oznaczają sygnał

A. Pożar.
B. Alarm.
C. Stój.
D. Odjazd.
TKO.08 Pytanie 675
Planowanie i realizacja przew…

Które manewry wykonywane są z wykorzystaniem siły grawitacji?

A. Odrzucania pojedynczego wagonów.
B. Przetaczania odstawczego wagonów.
C. Odrzucania seryjnego wagonów.
D. Staczania wagonów z górki rozrządowej.
TKO.08 Pytanie 676
Planowanie i realizacja przew…

Przygotowanie pociągu do jazdy należy do obowiązków

A. dyżurnego ruchu.
B. kierownika pociągu.
C. uprawnionego pracownika przewoźnika kolejowego.
D. maszynisty.
TKO.08 Pytanie 677
Planowanie i realizacja przew…

Jeżeli nie ma urządzenia sygnałowego dla jazd manewrowych, wówczas pracownik posterunku nastawczego pozwolenie na jazdę manewrową przekazuje

A. tarczą zatrzymania D-1.
B. sygnałem Do mnie lub Ode mnie.
C. rozkazem szczególnym.
D. głosem.
TKO.08 Pytanie 678
Planowanie i realizacja przew…

Wszelkie nieprawidłowości ujawnione przy zabieraniu wagonów z bocznicy odnotowywane są w Wykazach wagonów gotowych do zabrania (R27, 28), a jeżeli stwierdzono, że wagon jest uszkodzony, pracownik stacji

A. sporządza oddzielny protokół.
B. powiadamia maszynistę lokomotywy obsługującej.
C. powiadania dyżurnego ruchu.
D. odmawia odbioru wagonu.
TKO.08 Pytanie 679
Planowanie i realizacja przew…

Podczas oględzin technicznych wagonów zabieranych z punktów ładunkowych należy sprawdzić

A. czy wagon jest załadowany do granicy jego obciążenia.
B. stan plomb założonych na drzwi wagonów krytych.
C. umocowanie ładunków na wagonach i sposób ich zabezpieczenie przed przesunięciem.
D. poprawność wypełnienia dokumentów przewozowych.
TKO.08 Pytanie 680
Planowanie i realizacja przew…

Oznaczenie Xz w karcie rozrządowej w rubryce ilość wagonów i oznaczniki informuje, że odprzęg składa się z wagonu

A. cysterny oznaczonej dwoma pasami pomarańczowymi.
B. z przekroczoną skrajnią ładunkową.
C. bez hamulców, który trzeba hamować dwiema płozami hamulcowymi.
D. czteroosiowego ładownego, którego nie wolno staczać ani odrzucać.