Filtrowanie pytań
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
A. kierownika manewrów
B. dyżurnego manewrowego
C. dyżurnego ruchu
D. dyspozytora zakładowego
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Zarządzanie ruchem pociągów na posterunku zapowiadawczym oraz na przyległych szlakach jest obowiązkiem dyżurnego ruchu?
A. dysponującego
B. odcinkowego
C. peronowego
D. manewrowego
 Planowanie i realizacja przew… 
Wskaź, jaki typ lokomotywy jest przystosowany do obsługi pociągu zdawczego, wykonującego manewry na stacjach oraz ładowniach.
A. SM 42
B. ET 22
C. SN 61
D. EP 07
 Planowanie i realizacja przew… 
Lokomotywy nie są wykorzystywane do ciągnięcia ciężkich składów towarowych?
A. SM 42
B. ST 44
C. ET 41
D. ET 42
 Planowanie i realizacja przew… 
Zespół punktów ładunkowych usytuowanych na stacji oraz na sąsiednich odcinkach, obsługiwany przez lokomotywy manewrowe przypisane do tej stacji, określa się mianem rejonu
A. sterującego
B. ciągłości stacji manewrowej
C. działalności manewrowej
D. ciągłości stacji rozrządowej
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Informacje o masie oraz długości pociągu do systemu SWDR wprowadza
A. dyżurny ruchu towarowego
B. dyspozytor zakładów
C. dyspozytor linii
D. dyżurny ruchu dysponujący
 Planowanie i realizacja przew… 
Jaką drogę transportu ładunku należy wpisać na liście przewozowym?
A. inspektor taboru
B. ekspedytor
C. ustawiacz
D. pracownik magazynowy
 Planowanie i realizacja przew… 
Poziome linie przerywane na siatce wykresu przedstawiającego ruch pociągów oznaczają
A. pełne godziny
B. posterunki ruchu (stacje oraz posterunki odgałęźne)
C. punkty handlowe (przystanki osobowe oraz bocznice szlakowe)
D. części dziesiętne minut
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Powrotny ruch pociągu na torze zamkniętym może być realizowany pod warunkiem uzyskania
A. ustnego zezwolenia od dyżurnego ruchu
B. rozkazu pisemnego "S"
C. zgody dyspozytora liniowego
D. rozkazu pisemnego "N"
 Planowanie i realizacja przew… 
Graficznym przedstawieniem trasy pociągu na wykresie jest linia, której kąt nachylenia jest uzależniony od
A. czasów przejazdu przez stacje
B. prędkości ruchu pociągu
C. ciężaru całkowitego pociągu
D. długości pociągu
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Zespół manewrowy to grupa pracowników składająca się z szefa manewrów oraz przynajmniej
A. jednego manewrowego
B. pięciu manewrowych
C. dwóch manewrowych
D. trzech manewrowych
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Dyżurny ruchu ma obowiązek telefonicznie potwierdzić przybycie ostatniego wyprawionego pociągu, jeżeli
A. pociąg jest cofany ze szlaku na zgodę dyżurnego ruchu
B. powstała konieczność wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów
C. wyprawiony pojazd nie wpływa na urządzenia srk
D. wyprawia pociąg po torze zamkniętym do kilometra
 Planowanie i realizacja przew… 
Podstawowymi obszarami rachunkowości są
A. księgowość i statystyka
B. statystyka oraz rejestracja zjawisk gospodarczych
C. księgowość, kalkulacja oraz raportowanie finansowe
D. kalkulacja oraz rejestracja operacyjna
 Planowanie i realizacja przew… 
Harmonogram obsługi wagonów na torach przyjazdowych stacji manewrowej nie obejmuje
A. sporządzania dokumentu rozrządowego.
B. próby hamulców.
C. technicznych oględzin.
D. ogólnych oględzin.
 TKO.07  Pytanie 135 
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Zgłoszenie ostrożnej jazdy z powodu braku poinformowania dróżnika przejazdowego o zmianie standardowego kierunku jazdy pociągu na torze szlakowym powinno być dokonane na podstawie pisemnego rozkazu
A. O
B. Nrob
C. S
D. N
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Kto powinien brać udział w testowym uruchomieniu agregatu prądotwórczego, gdy jest on podłączany do zasilania?
A. Automatyk i pracownik obsługi
B. Jedynie toromistrz
C. Wyłącznie automatyk
D. Elektromonter
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Jaką wartość ma zasadnicza prędkość jazdy w manewrach?
A. 25 km/h
B. 40 km/h
C. 30 km/h
D. 20 km/h
 TKO.07  Pytanie 138 
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Fakt zgłoszenia sygnału "Alarm" jest rejestrowany przez dyżurnego ruchu w
A. dokumentacji E-1758 w części I
B. dzienniku ruchu przez całą szerokość strony
C. dzienniku telefonicznym
D. czasopiśmie uszkodzeń urządzeń łączności
 Planowanie i realizacja przew… 
Na karcie próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych powinna znaleźć się data oraz godzina
A. podpisania karty próby hamulca przez maszynistę
B. rozpoczęcia próby hamulca
C. zakończenia próby hamulca
D. doręczenia karty próby hamulca maszyniście
 Planowanie i realizacja przew… 
Przeprowadzenie ostatecznej inspekcji wagonów wydobywających się z punktów ładunkowych polega na weryfikacji
A. umocowania ładunków na wagonach oraz ich zabezpieczenia przed przesunięciem
B. czy wagon jest wypełniony do dopuszczalnej granicy obciążenia
C. stanu plomb umieszczonych na drzwiach wagonów krytych
D. dokumentacji związanej z przewozem
 Planowanie i realizacja przew… 
Jakie urządzenie wykorzystuje kierownik pociągu pasażerskiego do sprzedaży biletów?
A. terminal do obsługi kart kredytowych
B. gotowe bilety
C. bloczki biletów
D. terminal biletowy
 Planowanie i realizacja przew… 
W przypadku braku urządzenia sygnalizacyjnego dla jazd manewrowych, pracownik na posterunku nastawczym wydaje zgodę na kontynuację jazdy manewrowej za pomocą
A. trąbki sygnałowej
B. ręcznych sygnałów "do mnie" lub "ode mnie"
C. tarczy zatrzymania D-1
D. pomarańczowej chorągiewki
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Wprowadzenie telefonicznych zapowiedzi pociągów na szlaku z automatyczną blokadą liniową powinno nastąpić, gdy
A. dwa początkowe odcinki oddalania wskazują na ciągłą zajętość.
B. dwa sąsiadujące odcinki wykazują zajętość.
C. automatyczna blokada liniowa jest trzystawna jednokierunkowa.
D. wyjazd pociągu realizowany jest na sygnał zastępczy.
 Planowanie i realizacja przew… 
Jakie pociągi służą do obsługi punktów ładunkowych, które należą do rejonu zarządzania danej stacji rozrządowej?
A. Pociągi liniowe
B. Pociągi intermodalne
C. Pociągi regionalne
D. Pociągi zdawcze
 Planowanie i realizacja przew… 
Zgodnie z zasadami przewozu towarów, przewoźnik przyjmuje przesyłkę, która ma być transportowana w wagonie załadowanym na torach ogólnodostępnych, po wcześniejszym
A. oczyszczeniu miejsca załadunku
B. ukończeniu załadunku przez nadawcę w wyznaczonym czasie
C. sprawdzeniu metody załadunku oraz zabezpieczenia przesyłki w wagonie
D. weryfikacji masy przesyłki
 Planowanie i realizacja przew… 
Dyżurny ruchu, zgodnie z instrukcją Ir-1, powinien zareagować w przypadku zauważenia w przejeżdżającym pociągu oznak przegrzania czopa osi zestawu kołowego
A. zawrócić pociąg do stacji, z której został wyprawiony
B. zmniejszyć prędkość pociągu do 20 km/h
C. powiadomić o tym maszyniście
D. pociąg niezwłocznie zatrzymać
 Planowanie i realizacja przew… 
Warunkiem zabrania wagonów z bocznicy stacyjnej jest uzyskanie
A. polecenia do wykonania pracy manewrowej
B. zawiadomienia o wagonach gotowych do zabrania
C. wykazu zdawczego
D. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Dokładną próbę hamulca należy przeprowadzić w pociągu, w którym urządzenia hamulcowe w składzie pociągu lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem przez okres dłuższy niż
A. 16 godzin
B. 24 godziny
C. 12 godzin
D. 9 godzin
 Planowanie i realizacja przew… 
Co należy zrobić, jeśli procent rzeczywistej masy hamowania jest niższy niż procent wymaganej masy hamowania?
A. obniżyć wymagany procent hamowania
B. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony hamowane
C. zmienić typ lokomotywy pociągowej
D. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony niehamowane
 Planowanie i realizacja przew… 
Jaka jest maksymalna prędkość, z jaką można przemieszczać skład manewrowy podczas rozrządu z górki rozrządowej przy rozłączaniu odprzęgów za pomocą drążka?
A. 10 km/h
B. 20 km/h
C. 15 km/h
D. 5 km/h
 Planowanie i realizacja przew… 
Jakiego typu system rozładunku powinien być uwzględniony dla klienta mającego estakadę do wyładunku?
A. Wagon kryty o specjalnej konstrukcji
B. Węglarkę o specjalnej konstrukcji
C. Wagon talbot
D. Węglarkę o standardowej konstrukcji
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Plany ewakuacyjne powinny być
A. przechowywane w zamkniętej szafie na stacji
B. dostępne tylko dla maszynisty
C. znane wszystkim członkom załogi pociągu
D. ustalane tylko w przypadku pociągów międzynarodowych
 Planowanie i realizacja przew… 
Wagony zjeżdżające z rampy rozrządowej docierają na zestaw torów
A. odjazdowych
B. tranzytowych
C. przyjazdowych
D. kierunkowych
 Planowanie i realizacja przew… 
Kto informuje dyżurnego ruchu o gotowości pociągu towarowego do odjazdu z stacji początkowej?
A. Koordynator transportu
B. Ustawiacz zespołu manewrowego
C. Rewident wagonów
D. Maszynista lokomotywy pociągowej
 Planowanie i realizacja przew… 
Zanim wagon zostanie dopuszczony do transportu, przewoźnik powinien zweryfikować, czy
A. ładunki w wagonie spełniają wymagane standardy jakości.
B. ładunki w wagonach są prawidłowo zabezpieczone i umocowane przed przemieszczaniem.
C. we wnętrzu wagonu znajduje się informacja o nazwie towaru oraz odbiorcy.
D. na wagonach znajdują się nalepki informacyjne dotyczące kierunku.
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Kliny zastawcze blokują możliwość przełożenia
A. drążka przebiegowego
B. zwrotnicy z panelu sterującego
C. zwrotnicy przekładanej manualnie
D. zamka trzpieniowego
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Co powinien zrobić dyżurny ruchu, gdy po naciśnięciu przycisku sygnałowego na semaforze sygnał zezwalający na jazdę się nie pojawił mimo prawidłowego ustawienia drogi przebiegu?
A. skorzystać z przycisku doraźnego "DPo" w celu aktywowania sygnału
B. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów
C. korzystać z telefonicznego zapowiadania pociągów
D. jeszcze raz nacisnąć przycisk sygnałowy
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Zestawienie kilku torów za pomocą rozjazdów określamy jako
A. niweletę toru
B. drogę zwrotnicową
C. nawierzchnię kolejową
D. odcinek izolowany
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Za właściwe skompletowanie pociągu z wagonami przewożącymi materiały niebezpieczne odpowiada
A. przewoźnik
B. zarządca stacji
C. menedżer infrastruktury kolejowej
D. terenowy organ ochrony środowiska
 TKO.07  Pytanie 160 
 Organizacja i prowadzenie ruc… 
Gdy usłyszymy lub zauważymy dwa różne, sprzeczne sygnały, powinniśmy kierować się sygnałem, który
A. dotyczy konkretnej sytuacji na drodze
B. został wydany jako pierwszy
C. zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu
D. został powtórzony