Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie ruc…

Wjazd do sąsiedniego obszaru manewrowego, z wjazdem do sąsiedniego okręgu nastawczego jest możliwy pod warunkiem uzyskania zgody pracownika z posterunku nastawczego oraz

A. kierownika manewrów
B. dyżurnego manewrowego
C. dyżurnego ruchu
D. dyspozytora zakładowego
Planowanie i realizacja przew…

Zespół punktów ładunkowych usytuowanych na stacji oraz na sąsiednich odcinkach, obsługiwany przez lokomotywy manewrowe przypisane do tej stacji, określa się mianem rejonu

A. sterującego
B. ciągłości stacji manewrowej
C. działalności manewrowej
D. ciągłości stacji rozrządowej
TKO.07 Pytanie 126
Organizacja i prowadzenie ruc…

Informacje o masie oraz długości pociągu do systemu SWDR wprowadza

A. dyżurny ruchu towarowego
B. dyspozytor zakładów
C. dyspozytor linii
D. dyżurny ruchu dysponujący
Planowanie i realizacja przew…

Poziome linie przerywane na siatce wykresu przedstawiającego ruch pociągów oznaczają

A. pełne godziny
B. posterunki ruchu (stacje oraz posterunki odgałęźne)
C. punkty handlowe (przystanki osobowe oraz bocznice szlakowe)
D. części dziesiętne minut
TKO.07 Pytanie 129
Organizacja i prowadzenie ruc…

Powrotny ruch pociągu na torze zamkniętym może być realizowany pod warunkiem uzyskania

A. ustnego zezwolenia od dyżurnego ruchu
B. rozkazu pisemnego "S"
C. zgody dyspozytora liniowego
D. rozkazu pisemnego "N"
Planowanie i realizacja przew…

Graficznym przedstawieniem trasy pociągu na wykresie jest linia, której kąt nachylenia jest uzależniony od

A. czasów przejazdu przez stacje
B. prędkości ruchu pociągu
C. ciężaru całkowitego pociągu
D. długości pociągu
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zespół manewrowy to grupa pracowników składająca się z szefa manewrów oraz przynajmniej

A. jednego manewrowego
B. pięciu manewrowych
C. dwóch manewrowych
D. trzech manewrowych
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dyżurny ruchu ma obowiązek telefonicznie potwierdzić przybycie ostatniego wyprawionego pociągu, jeżeli

A. pociąg jest cofany ze szlaku na zgodę dyżurnego ruchu
B. powstała konieczność wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów
C. wyprawiony pojazd nie wpływa na urządzenia srk
D. wyprawia pociąg po torze zamkniętym do kilometra
Planowanie i realizacja przew…

Podstawowymi obszarami rachunkowości są

A. księgowość i statystyka
B. statystyka oraz rejestracja zjawisk gospodarczych
C. księgowość, kalkulacja oraz raportowanie finansowe
D. kalkulacja oraz rejestracja operacyjna
Planowanie i realizacja przew…

Na karcie próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych powinna znaleźć się data oraz godzina

A. podpisania karty próby hamulca przez maszynistę
B. rozpoczęcia próby hamulca
C. zakończenia próby hamulca
D. doręczenia karty próby hamulca maszyniście
Planowanie i realizacja przew…

Przeprowadzenie ostatecznej inspekcji wagonów wydobywających się z punktów ładunkowych polega na weryfikacji

A. umocowania ładunków na wagonach oraz ich zabezpieczenia przed przesunięciem
B. czy wagon jest wypełniony do dopuszczalnej granicy obciążenia
C. stanu plomb umieszczonych na drzwiach wagonów krytych
D. dokumentacji związanej z przewozem
TKO.08 Pytanie 141
Planowanie i realizacja przew…

Jakie urządzenie wykorzystuje kierownik pociągu pasażerskiego do sprzedaży biletów?

A. terminal do obsługi kart kredytowych
B. gotowe bilety
C. bloczki biletów
D. terminal biletowy
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku braku urządzenia sygnalizacyjnego dla jazd manewrowych, pracownik na posterunku nastawczym wydaje zgodę na kontynuację jazdy manewrowej za pomocą

A. trąbki sygnałowej
B. ręcznych sygnałów "do mnie" lub "ode mnie"
C. tarczy zatrzymania D-1
D. pomarańczowej chorągiewki
Organizacja i prowadzenie ruc…

Wprowadzenie telefonicznych zapowiedzi pociągów na szlaku z automatyczną blokadą liniową powinno nastąpić, gdy

A. dwa początkowe odcinki oddalania wskazują na ciągłą zajętość.
B. dwa sąsiadujące odcinki wykazują zajętość.
C. automatyczna blokada liniowa jest trzystawna jednokierunkowa.
D. wyjazd pociągu realizowany jest na sygnał zastępczy.
Planowanie i realizacja przew…

Jakie pociągi służą do obsługi punktów ładunkowych, które należą do rejonu zarządzania danej stacji rozrządowej?

A. Pociągi liniowe
B. Pociągi intermodalne
C. Pociągi regionalne
D. Pociągi zdawcze
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z zasadami przewozu towarów, przewoźnik przyjmuje przesyłkę, która ma być transportowana w wagonie załadowanym na torach ogólnodostępnych, po wcześniejszym

A. oczyszczeniu miejsca załadunku
B. ukończeniu załadunku przez nadawcę w wyznaczonym czasie
C. sprawdzeniu metody załadunku oraz zabezpieczenia przesyłki w wagonie
D. weryfikacji masy przesyłki
Planowanie i realizacja przew…

Dyżurny ruchu, zgodnie z instrukcją Ir-1, powinien zareagować w przypadku zauważenia w przejeżdżającym pociągu oznak przegrzania czopa osi zestawu kołowego

A. zawrócić pociąg do stacji, z której został wyprawiony
B. zmniejszyć prędkość pociągu do 20 km/h
C. powiadomić o tym maszyniście
D. pociąg niezwłocznie zatrzymać
Planowanie i realizacja przew…

Warunkiem zabrania wagonów z bocznicy stacyjnej jest uzyskanie

A. polecenia do wykonania pracy manewrowej
B. zawiadomienia o wagonach gotowych do zabrania
C. wykazu zdawczego
D. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu
TKO.07 Pytanie 148
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dokładną próbę hamulca należy przeprowadzić w pociągu, w którym urządzenia hamulcowe w składzie pociągu lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem przez okres dłuższy niż

A. 16 godzin
B. 24 godziny
C. 12 godzin
D. 9 godzin
Planowanie i realizacja przew…

Co należy zrobić, jeśli procent rzeczywistej masy hamowania jest niższy niż procent wymaganej masy hamowania?

A. obniżyć wymagany procent hamowania
B. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony hamowane
C. zmienić typ lokomotywy pociągowej
D. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony niehamowane
TKO.08 Pytanie 151
Planowanie i realizacja przew…

Jakiego typu system rozładunku powinien być uwzględniony dla klienta mającego estakadę do wyładunku?

A. Wagon kryty o specjalnej konstrukcji
B. Węglarkę o specjalnej konstrukcji
C. Wagon talbot
D. Węglarkę o standardowej konstrukcji
Organizacja i prowadzenie ruc…

Plany ewakuacyjne powinny być

A. przechowywane w zamkniętej szafie na stacji
B. dostępne tylko dla maszynisty
C. znane wszystkim członkom załogi pociągu
D. ustalane tylko w przypadku pociągów międzynarodowych
Planowanie i realizacja przew…

Zanim wagon zostanie dopuszczony do transportu, przewoźnik powinien zweryfikować, czy

A. ładunki w wagonie spełniają wymagane standardy jakości.
B. ładunki w wagonach są prawidłowo zabezpieczone i umocowane przed przemieszczaniem.
C. we wnętrzu wagonu znajduje się informacja o nazwie towaru oraz odbiorcy.
D. na wagonach znajdują się nalepki informacyjne dotyczące kierunku.
TKO.07 Pytanie 156
Organizacja i prowadzenie ruc…

Kliny zastawcze blokują możliwość przełożenia

A. drążka przebiegowego
B. zwrotnicy z panelu sterującego
C. zwrotnicy przekładanej manualnie
D. zamka trzpieniowego
Organizacja i prowadzenie ruc…

Co powinien zrobić dyżurny ruchu, gdy po naciśnięciu przycisku sygnałowego na semaforze sygnał zezwalający na jazdę się nie pojawił mimo prawidłowego ustawienia drogi przebiegu?

A. skorzystać z przycisku doraźnego "DPo" w celu aktywowania sygnału
B. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów
C. korzystać z telefonicznego zapowiadania pociągów
D. jeszcze raz nacisnąć przycisk sygnałowy
TKO.07 Pytanie 159
Organizacja i prowadzenie ruc…

Za właściwe skompletowanie pociągu z wagonami przewożącymi materiały niebezpieczne odpowiada

A. przewoźnik
B. zarządca stacji
C. menedżer infrastruktury kolejowej
D. terenowy organ ochrony środowiska