Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Planowanie i realizacja przew…

Zarządzanie taborami kolejowymi do realizacji przewozów obejmuje

A. planowanie w nadchodzących latach wycofania taboru z uwzględnieniem technicznego zużycia oraz granicy ekonomicznej opłacalności jego eksploatacji
B. określanie nakładów inwestycyjnych niezbędnych do odtworzenia taboru zgodnie z otrzymanymi założeniami
C. prognozowanie wymaganej zdolności przewozowej przedsiębiorstwa w oparciu o marketingowe planowanie zapotrzebowania na usługi transportowe
D. ustalenie zapotrzebowania na środki transportu w zależności od ich kondycji technicznej
TKO.07 Pytanie 208
Organizacja i prowadzenie ruc…

Tory stacyjne usytuowane po lewej stronie toru głównego zasadniczego nr 1, obserwując od początku linii kolejowej do końca, oznacza się następującymi

A. cyframi (2,3,4…)
B. liczbami nieparzystymi
C. dziesiątkami numerów (11,12… 21,22…)
D. liczbami parzystymi
TKO.07 Pytanie 209
Organizacja i prowadzenie ruc…

Dopuszczeniem do pominięcia wskaźnika W5 – granica przetaczania oraz na wjazd na prawy tor dwutorowego szlaku w kierunku zasadniczym, kiedy na tym torze odbywa się ruch jednokierunkowy, jest

A. rozkaz podyktowany "N"
B. rozporządzenie w formie pisemnej "O"
C. zarządzenie w formie pisemnej "S"
D. ustna zgoda dyżurnego ruchu
Planowanie i realizacja przew…

Jak określa się efektywność użycia pojazdów trakcyjnych w transporcie ładunków?

A. ilostan ogólny lokomotyw
B. średnia masa brutto pociągu towarowego
C. współczynnik pracy manewrowej
D. średni dobowy przebieg lokomotywy czynnej
TKO.07 Pytanie 212
Organizacja i prowadzenie ruc…

Miejsce na opornicy, w którym powinien być zamontowany zwrotnicowy zamek kluczowy dla zabezpieczenia zwrotnicy, należy oznaczyć poprzez pomalowanie szyjki szyny na kolor

A. biały
B. niebieski
C. czerwony
D. szary
TKO.08 Pytanie 214
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku wagonu typu węglarka, który ma widoczną skarpę zasypu węgla, współczynnik wykorzystania ładowności wynosi

A. mniej niż zero.
B. mniej lub równo zero.
C. zero.
D. więcej niż zero.
Planowanie i realizacja przew…

Jaką wartość ma współczynnik pracy manewrowej, jeśli lokomotywa manewrowa w ciągu 12 godzin zrealizowała pracę podstawienia dla 400 wagonów, rozłożyła 6 składów składających się z 30 wagonów oraz zestawiła 4 składy po 35 wagonów?

A. 70 wagonów
B. 80 wagonów
C. 60 wagonów
D. 40 wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Określ wymaganą liczbę wagonów, aby utrzymać ciągłość pracy stacji, na której codziennie załadunku podlega 20 wagonów, a czas ich obracania wynosi 3 dni?

A. 60 wagonów
B. 80 wagonów
C. 20 wagonów
D. 40 wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Jakie czynności są niezbędne do przygotowania pociągu do odjazdu?

A. dołączenie lokomotywy pociągowej do składu wagonów, przeprowadzenie uproszczonej próby hamulca pierwszego wagonu oraz osygnalizowanie końca pociągu
B. połączenie wagonów z lokomotywą, przeprowadzenie próby hamulca pierwszego wagonu oraz osygnalizowanie końca pociągu
C. połączenie lokomotywy pociągowej z wagonami, wykonanie szczegółowej próby hamulca ostatniego wagonu, osygnalizowanie czoła pociągu oraz przekazanie maszyniście karty rozrządowej
D. oględziny handlowe i techniczne, dokładna próba hamulca zespolonego, osygnalizowanie pociągu oraz dostarczenie dokumentów maszyniście
Organizacja i prowadzenie ruc…

Zderzenie taboru kolejowego to

A. zderzenie pojazdu kolejowego będącego w ruchu z innym pojazdem kolejowym, który stoi na tym samym torze
B. dynamiczne zderzenie pojazdów kolejowych poruszających się po tym samym torze w tym samym kierunku
C. niezamierzone zdarzenie inne niż wypadek kolejowy, które jest związane z ruchem pojazdu kolejowego i wpływa na bezpieczeństwo jego ruchu
D. dynamiczne zderzenie pojazdów kolejowych poruszających się po tym samym torze w przeciwnych kierunkach
Planowanie i realizacja przew…

Jakie wytyczne należy przestrzegać podczas transportu ładunków ponadgabarytowych?

A. Specjalnych przepisów dotyczących transportu ładunków ponadgabarytowych
B. Standardowych procedur przewozu pasażerów
C. Zasad przewozu materiałów niebezpiecznych
D. Instrukcji obsługi lokomotywy
Planowanie i realizacja przew…

Harmonogramy pracy manewrowej dla konkretnej stacji rozrządowej są tworzone w trakcie przygotowywania

A. procesu technologicznego pracy stacji
B. planu obsługi stacji
C. wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów
D. karty rozrządowej
Planowanie i realizacja przew…

Podczas obserwacji odjeżdżającego pociągu szczególnie istotne jest, aby zwrócić uwagę na to, czy

A. właściwy pojazd trakcyjny został dobrany do obsługi pociągu
B. nie hamuje żaden wagon, gdy pociąg jedzie w stanie odhamowanym
C. oznaczenia na lokomotywie są czytelne
D. wymagana jest obecność drużyny trakcyjnej
Planowanie i realizacja przew…

Po załadowaniu wagonu przez nadawcę, przed umożliwieniem przewozu przez przewoźnika, należy zweryfikować, czy

A. wewnątrz wagonu umieszczono informację o nazwie towaru oraz odbiorcy
B. na wagonach umieszczono etykiety kierunkowe
C. ładunki w wagonie są odpowiedniej jakości
D. ładunki w wagonach są prawidłowo umocowane i zabezpieczone przed przesunięciem
Organizacja i prowadzenie ruc…

Podczas realizacji manewrów, przejazd manewrowy do sąsiedniego obszaru manewrowego bez wjazdu w sąsiedni okręg nastawczy jest możliwy po uzyskaniu zgody.

A. dyżurnego ruchu dysponującego sąsiedniego obszaru.
B. nastawniczego sąsiedniego obszaru.
C. kierownika manewrów sąsiedniego obszaru.
D. dyżurnego ruchu manewrowego sąsiedniego obszaru.
TKO.08 Pytanie 229
Planowanie i realizacja przew…

Xz oznaczenia umieszczone w karcie rozrządowej w sekcji "liczba wagonów i oznaczniki" informują, że odprzęg składa się z wagonu

A. bez hamulców, który należy hamować za pomocą dwóch płozów hamulcowych
B. czteroosiowego ładownego, którego nie wolno staczać ani odrzucać
C. cysterny oznaczonej dwoma pomarańczowymi pasami
D. z przekroczoną skrajnią ładunkową
Organizacja i prowadzenie ruc…

Na torze jednotorowym z półsamoczynną blokadą liniową ruch pociągów odbywa się na podstawie obsługi bloku

A. końcowego, pozwolenia i dania nakazu
B. początkowego i pozwolenia
C. początkowego, końcowego i pozwolenia
D. początkowego i końcowego
Planowanie i realizacja przew…

Uproszczona próba hamulca zespolonego w pociągu polega na weryfikacji funkcjonowania hamulców w

A. całym składzie pociągu.
B. lokomotywie oraz w dwóch wybranych wagonach.
C. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu.
D. dwóch ostatnich wagonach pociągu.
Planowanie i realizacja przew…

Podczas przeprowadzania dokładnego badania hamulców pociągu pasażerskiego, rewident taboru powinien za pomocą manometru zweryfikować, czy ciśnienie sprężonego powietrza na końcu składu wynosi przynajmniej

A. 0,48 MPa
B. 0,44 MPa
C. 0,42 MPa
D. 0,46 MPa
TKO.08 Pytanie 236
Planowanie i realizacja przew…

Na stacji końcowej przeprowadza się przegląd techniczny wagonów w sytuacji, gdy są one kierowane

A. do punktów rozładunkowych
B. na bocznicę
C. na tory boczne
D. do rozrządu
TKO.08 Pytanie 237
Planowanie i realizacja przew…

W składzie pociągu push-pull, wagon sterowniczy powinien być umiejscowiony

A. na końcu składu jako ostatni.
B. na początku składu jako pierwszy.
C. bezpośrednio za lokomotywą.
D. w centralnej części składu wagonów towarowych.
TKO.08 Pytanie 238
Planowanie i realizacja przew…

Na podstawie oznaczenia umieszczonego na ścianie bocznej wagonu określ maksymalną masę ładunku (w tonach), możliwą do przewiezienia tym wagonem z prędkością 100 km/h, na linii kolejowej o dopuszczalnym nacisku osi wynoszącym 20,0 t.

ABCD
S35,046,055,063,0
SS00,0

A. 46,0 t
B. 35,0 t
C. 55,0 t
D. 63,0 t
TKO.08 Pytanie 239
Planowanie i realizacja przew…

Ocena użyteczności wagonu w międzynarodowej komunikacji polega na weryfikacji

A. symboli i napisów na wagonie określonych w umowie przewozowej
B. stanu hamulców ręcznych
C. poprawności numeru wagonu
D. symboli i napisów odnoszących się do granicy obciążenia