Filtrowanie pytań
Planowanie i realizacja przew…
A. kasa towarowa
B. punkt odprawy pociągów
C. biuro szefa sekcji
D. teren załadunkowy
Planowanie i realizacja przew…
Kierownik pociągu pasażerskiego pobiera opłatę od klienta za transport przesyłki?
A. w chwili przyjęcia przesyłki do przewozu
B. po zgłoszeniu posiadania przesyłki do przewozu
C. w momencie odbioru przesyłki z pociągu na stacji końcowej
D. w dowolnym czasie
Organizacja i prowadzenie ruc…
W sytuacji, gdy elektryczna zastawka nad blokiem końcowym nie zostanie zwolniona, po przyjeździe pociągu na stację na sygnał zezwalający na semaforze, dyżurny ruchu ma obowiązek odnotować usterkę w książce srk E-1758 oraz
A. wdrożyć telefoniczne polecanie i zgłaszanie drogi przebiegu
B. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów oraz powiadomić automatyka
C. ręcznie zwolnić zastawkę i wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów dla jednego pociągu
D. ręcznie zwolnić zastawkę, obsłużyć blok końcowy "Ko", jeśli jest licznik
Organizacja i prowadzenie ruc…
Podczas wykonywania prac, które mogą wpłynąć na niewłaściwe działanie samoczynnych semaforów odstępowych, należy
A. wstrzymać ruch pociągów do momentu zakończenia prac.
B. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów i prowadzić ruch pociągów w odstępach między posterunkami następczymi.
C. informować drużyny pociągowe za pomocą rozkazów pisemnych 'N'.
D. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów i ograniczenie prędkości pociągów do 20 km/h.
Planowanie i realizacja przew…
Jaką masę hamującą należy zastosować dla pociągu o łącznej wadze 2 600 ton, jeśli procent wymaganej masy hamującej zgodnie z rozkładem jazdy wynosi 75?
A. 195,00 ton
B. 1 950,00 ton
C. 34,66 ton
D. 3 466,66 ton
Planowanie i realizacja przew…
Po zakończeniu wyładunku odbiorca przesyłki transportowanej w wagonie krytym powinien zostawić drzwi
A. zamknięte i zabezpieczone hakiem
B. uchylone i zabezpieczone hakiem zarzutowym
C. całkowicie otwarte z obu stron wagonu
D. zamknięte i zaplombowane
Planowanie i realizacja przew…
Ile cyfr ma numer węzła stacji serwisowanej?
A. 12
B. 4
C. 3
D. 5
Organizacja i prowadzenie ruc…
Ciężar bieżącego nadzoru oraz regulacji wszelkich prac eksploatacyjnych na określonym terenie lub odcinku spoczywa na posterunku
A. stwierdzania końca pociągu
B. dyspozytorskiego
C. dróżnika przejazdowego
D. nastawczego
Organizacja i prowadzenie ruc…
Gdy po naciśnięciu przez dyżurnego ruchu przycisku sygnałowego na semaforze nie pojawił się sygnał umożliwiający wyjazd, mimo że droga przebiegu została poprawnie ułożona, dyżurny ruchu przed wyprawieniem pociągu z stacji powinien
A. ponownie aktywować przycisk sygnałowy
B. skorzystać z przycisku doraźnego "dPo" w celu wyświetlenia sygnału
C. wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów
D. korzystać z telefonicznego zapowiadania pociągów
Planowanie i realizacja przew…
Przed odjazdem pociągu osobowego z stacji wyjściowej należy
A. przeprowadzić uproszczoną kontrolę hamulców
B. wykonać szczegółową próbę hamulca
C. zapewnić plombowanie wagonów
D. sprawdzić kondycję resorów w wagonach
Planowanie i realizacja przew…
Przeprowadzona próba hamulca ma znaczenie jedynie gdy
A. maszynista obsługujący zawór maszynisty stosuje się do wskazówek przekazywanych przez swojego przełożonego
B. postój pociągu nie trwał dłużej niż jedną godzinę
C. odbyła się we wszystkich składach za wyjątkiem trakcji ukrotnionej
D. została zrealizowana przy użyciu głównego zaworu maszynisty pojazdu z napędem
Planowanie i realizacja przew…
Operator logistyczny bada kierunki transportu w celu stworzenia
A. programów bezpieczeństwa transportu
B. stawek za przewóz ładunków pociągami
C. planowania ruchu pociągów towarowych
D. planów transportu ładunków pociągami służbowymi
Planowanie i realizacja przew…
Aby ustalić maksymalne obciążenie wagonu towarowego, należy poza jego nośnością wziąć pod uwagę również dopuszczalne
A. obciążenie liniowe właściwe dla klasy linii, po której wagon kursuje
B. obciążenie przypadające na oś czopa skrętu
C. naciski na łożyska osi zestawów kołowych
D. naciski na podłogę wagonu
Planowanie i realizacja przew…
Na obszarze wystąpiło zapotrzebowanie na 300 wagonów do załadunku. Jeśli współczynnik rotacji wagonów spadnie z 2,5 do 2,0 dób, to ilostan roboczy wagonów zmniejszy się o
A. 250 wagonów
B. 150 wagonów
C. 200 wagonów
D. 100 wagonów
Organizacja i prowadzenie ruc…
Jeśli pociąg wjeżdżający na tor nie zredukował prędkości, dyżurny ruchu powinien podjąć działania w celu zwolnienia przebiegu
A. czekać około 2 minut, aby zwolnić przebieg
B. użyć przycisku zwolnienia przebiegu manewrowego
C. użyć odpowiedniego przycisku doraźnego dla danego przebiegu
D. przestawiać zwrotnice ręcznie po odczycie w E-1758
Planowanie i realizacja przew…
Przy przybywaniu pociągu na stację nie zwraca się uwagi na
A. obecność sygnałów informujących o końcu pociągu
B. prawidłowe zabezpieczenie luźnych elementów
C. osignalizowanie pojazdu trakcyjnego
D. numer oraz rodzaj pojazdu trakcyjnego
Organizacja i prowadzenie ruc…
Która zasada definiuje numerację torów na dwutorowych szlakach?
A. Numerację torów ustala zakład linii kolejowych
B. Tor prawy, patrząc od początku linii w kierunku jej końca, to tor nr 1, a tor lewy – to tor nr 2
C. Tor prawy, patrząc od początku linii w kierunku jej końca, to tor nr 2, a tor lewy – to tor nr 1
D. Numerację torów wyznacza projektant stacji oraz węzłów kolejowych
Planowanie i realizacja przew…
Procent niezbędnej masy hamującej powinien być zapisany w karcie próby hamulca w oparciu o
A. znajomość trasy
B. informacje umieszczone na bocznej stronie pojazdu
C. masę całkowitą pociągu
D. dane zawarte w wewnętrznym rozkładzie jazdy
Planowanie i realizacja przew…
Współczynnik efektywności stacji, określany jako stosunek liczby wagonów wysłanych w ciągu 24 godzin do łącznej liczby wagonów przybyłych w tym okresie oraz pozostałych z poprzedniego dnia, wynosi
A. większy od 1, ale mniejszy od 2.
B. 1.
C. mniejszy lub równy 1.
D. większy lub równy 1.
Organizacja i prowadzenie ruc…
Blok początkowy używany w blokadzie liniowej ma na celu
A. zabezpieczenie blokowe semaforów wyjazdowych
B. zabezpieczenie blokowe semaforów wjazdowych
C. zgłoszenie blokowe przybycia pociągu
D. zgłoszenie blokowe przejazdu pociągu
Planowanie i realizacja przew…
Określ wymaganą liczbę wagonów, aby utrzymać ciągłość pracy stacji, na której codziennie załadunku podlega 20 wagonów, a czas ich obracania wynosi 3 dni?
A. 80 wagonów
B. 20 wagonów
C. 40 wagonów
D. 60 wagonów
Organizacja i prowadzenie ruc…
Bez obecności drużyny manewrowej może mieć miejsce
A. jazda manewrowa w kierunku bocznicy
B. jazda manewrowa pojazdów pomocniczych
C. jazda manewrowa dwóch wagonów pasażerskich z ludźmi
D. przeprowadzanie manewrów na bocznicy
Organizacja i prowadzenie ruc…
Który element w rozjeździe można zablokować za pomocą zamka trzpieniowego?
A. Tylko iglicę dolegającą.
B. Zamek klamry nastawczego.
C. Iglicę dolegającą lub odlegającą.
D. Tylko iglicę odlegającą.
Planowanie i realizacja przew…
Po upływie miesiąca sprawozdawczego każda kasa niezależna tworzy
A. dziennik kasowy.
B. zestawienie rachunku.
C. sprawozdanie kasowe.
D. zestawienie wpływów kasy.
Planowanie i realizacja przew…
Harmonogram obsługi wagonów towarowych na torach wyjazdowych stacji rozrządowej nie zawiera
A. testów hamulców
B. spisywania składu
C. oględzin technicznych
D. zestawienia grup wagonów
Planowanie i realizacja przew…
Który z poniższych sygnałów oznacza, że pociąg ma zatrzymać się natychmiast?
A. Żółty sygnał ostrzegawczy
B. Czerwony sygnał stop
C. Zielony sygnał jazdy
D. Biały sygnał sygnalizacji ruchu
Organizacja i prowadzenie ruc…
W mechanizmach centralnych okienka blokady stacyjnej w pozycji neutralnej mają kolor
A. niebieski
B. czerwony
C. szary
D. biały
Organizacja i prowadzenie ruc…
W jakiej odległości od przeszkody powinna być umiejscowiona tarcza zatrzymania D- l "Stój" na odgałęzieniu toru?
A. 100 metrów w osi toru
B. 200 metrów w osi toru
C. 100 metrów po prawej stronie toru
D. 200 metrów po prawej stronie toru
Organizacja i prowadzenie ruc…
Na polecenie kierownika manewrów lub manewrowego możliwe jest przestawienie wagonów bez czynnego hamulca zespolonego w liczbie nieprzekraczającej rzeczywistej liczby osi, która wynosi
A. 6 osi
B. 8 osi
C. 12 osi
D. 10 osi
Organizacja i prowadzenie ruc…
Nastawniczy ma możliwość zrealizowania blokady bloku pozwolenia
A. po zwolnieniu oraz zablokowaniu zastawki nad blokiem początkowym
B. po otrzymaniu polecenia i zwolnieniu zastawki nad blokiem pozwolenia
C. po wjeździe pociągu i zablokowaniu bloku końcowego
D. na podstawie telefonicznego zezwolenia oraz polecenia dyżurnego ruchu
Planowanie i realizacja przew…
Kierownik manewrów powinien przedyskutować zakres prac manewrowych z
A. pracownikiem posterunku nastawczego
B. ustawiaczem
C. kierownikiem zakładu
D. rewidentem taboru
Planowanie i realizacja przew…
Długość pociągu towarowego, określona w wykazie pojazdów w składzie pociągów, nie może przekraczać długości
A. wskazanej w wewnętrznym rozkładzie jazdy
B. torów specjalnego przeznaczenia
C. najdłuższej drogi ochronnej
D. drogi hamowania pociągu
Planowanie i realizacja przew…
Informacje dotyczące wymaganej masy hamującej pociągu umieszcza się w karcie prób hamulcowych i urządzeń pneumatycznych na podstawie danych z
A. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu.
B. regulaminu technicznego stacji.
C. planu obsługi stacji.
D. wewnętrznego rozkładu jazdy.
Planowanie i realizacja przew…
Organizacja transportu towarów w pojedynczych wagonach oraz w grupach wagonowych opiera się na Systemie
A. Punktów Węzłowych
B. Zarządzania Bezpieczeństwem
C. Transportu Masowego
D. Transportu Niemasowego
Planowanie i realizacja przew…
Inspekcja handlowa wagonów i ładunków na torach ogólnego użytku polega na weryfikacji
A. czy wagony są zamknięte i zabezpieczone przed nieautoryzowanym dostępem
B. technicznego stanu hamulców
C. stanu załadunku wagonu w odniesieniu do jego maksymalnego obciążenia
D. sprawdzenia, czy opłata za przewóz wagonu została uiszczona
Planowanie i realizacja przew…
Zgodnie z wytycznymi Ir-1, do obowiązków związanych z przygotowaniem pociągu pasażerskiego do odjazdu z stacji początkowej nie zalicza się
A. przeprowadzenie oględzin technicznych składu pociągu
B. osygnałowanie pociągu
C. sprzątanie i mycie wagonów pasażerskich
D. przeprowadzenie wymaganej próby hamulców
Organizacja i prowadzenie ruc…
W sytuacji, gdy po naciśnięciu przycisku nastawczego zwrotnicy oraz zakończeniu pracy napędu na planie świetlnym nie ma kontroli nad położeniem zwrotnicy biorącej udział w ruchu pociągu, a zwrotnica nie jest widoczna z nastawni, dyżurny ruchu powinien
A. zmienić przełącznik na pulpicie na przetwornicę II
B. skorzystać z przycisku "Iz" i wprowadzić ograniczenia
C. sprawdzić oraz wymienić bezpiecznik nastawczy od zwrotnicy
D. zabezpieczyć zwrotnicę zamkiem trzpieniowym
Planowanie i realizacja przew…
Waga hamująca wagonu została określona
A. w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów
B. na pojeździe kolejowym
C. w dokumencie przewozowym
D. na znaku kierunkowym
Organizacja i prowadzenie ruc…
Wagon z ładunkiem, który przekracza dopuszczalne wymiary w pociągu, w sytuacji, gdy nie ma wagonu skrajniowego, powinien być umiejscowiony
A. 200 metrów za lokomotywą
B. na końcu całego składu pociągu
C. tuż za lokomotywą
D. w odległości 100 metrów za lokomotywą
Planowanie i realizacja przew…
Gdy urządzenie do zamykania drzwi w wagonie przeznaczonym do transportu pasażerów jest niesprawne, rewident taboru powinien odnotować ten fakt
A. w wykazie pojazdów znajdujących się w składzie pociągu
B. w dzienniku ruchu
C. w karcie próby hamulca i urządzeń pneumatycznych składu pociągu
D. w książce pokładowej pojazdu trakcyjnego