Filtrowanie pytań
TKO.07 Pytanie 241
Organizacja i prowadzenie ruc…
A. wagonem na końcu pociągu, który nie jest wyposażony w stałe sygnały końca
B. towarami niebezpiecznymi klasy 7 - materiały promieniotwórcze - bez względu na ilość ładunku
C. przesyłką nadzwyczajną, jeżeli wymaga ona zamknięcia sąsiedniego toru, a zgoda dyspozytora nie została uzyskana
D. lokomotywą popychającą skład pociągu do kilometra i wracającą z szlaku na stację wyprawienia
TKO.07 Pytanie 242
Organizacja i prowadzenie ruc…
Zablokowanie bloku końcowego przy prawidłowo funkcjonującej blokadzie liniowej oznacza
A. zgodę sąsiedniego posterunku na wyjazd pociągu na szlak
B. potwierdzenie przybycia pociągu na posterunek, który blokuje blok końcowy
C. zakończenie ustalania kierunku blokady liniowej
D. potwierdzenie dla sąsiedniego posterunku o wyjeździe pociągu na szlak
TKO.07 Pytanie 243
Organizacja i prowadzenie ruc…
Na świetlnej tarczy sygnalizacyjnej należy używać świateł w kolorze
A. pomarańczowego i zielonego
B. niebieskiego i białego
C. pomarańczowego i niebieskiego
D. białego i zielonego
TKO.08 Pytanie 244
Planowanie i realizacja przew…
Wykres ilustrujący ruch pociągów to wizualna reprezentacja
A. tras (przejazdów i zatrzymań) każdego pociągu w odniesieniu do czasu i odległości
B. opisu kursu pociągu w formie pisemnej
C. informacji o średniej liczbie przewożonych pasażerów
D. przejazdów kolejowo-drogowych na trasie przejazdu pociągu
TKO.08 Pytanie 245
Planowanie i realizacja przew…
Międzynarodowe regulacje określające szczegółowe zasady transportu przesyłek niebezpiecznych mają akronim
A. MC
B. RID
C. CIM
D. PGW
TKO.07 Pytanie 246
Organizacja i prowadzenie ruc…
Jaką maksymalną prędkość można osiągnąć podczas manewrów z wagonami załadowanymi towarami, które przekraczają dozwoloną skrajnię ładunkową?
A. 25 km/h
B. 15 km/h
C. 20 km/h
D. 10 km/h
TKO.07 Pytanie 247
Organizacja i prowadzenie ruc…
Po zamknięciu jednego z torów w dwutorowym szlaku i wprowadzeniu ruchu jednotorowego dwukierunkowego na torze czynnym, kolejne pociągi nadjeżdżające z przeciwnych stron, czyli jeden parzysty oraz jeden nieparzysty, powinny być wyprawiane w odstępach posterunków
A. odstępowych
B. bocznicowych
C. zapowiadawczych
D. następczych
TKO.07 Pytanie 248
Organizacja i prowadzenie ruc…
W przypadku braku innych zapisów w regulaminie technicznym posterunku ruchu, wagony pchane mogą być oddzielone od lokomotywy w sytuacji
A. dopychania na torach kierunkowych
B. jazdy na górkę rozrządową
C. uszkodzenia sprzęgu lokomotywy
D. jazdy na bocznicę
TKO.07 Pytanie 249
Organizacja i prowadzenie ruc…
Jakiego rodzaju urządzenia służą do rejestrowania czasu przejazdu pociągów?
A. Rejestratory czasu
B. Zegary kontrolne
C. Kamery monitoringu
D. Radary prędkości
TKO.07 Pytanie 250
Organizacja i prowadzenie ruc…
Najwyższa dozwolona prędkość pociągu w momencie wjazdu na stację na tor boczny nie powinna być większa niż
A. 20 km/h
B. 30 km/h
C. 50 km/h
D. 40 km/h
TKO.08 Pytanie 251
Planowanie i realizacja przew…
Plan przejazdu wagonów tworzony na stacjach rozrządowych bądź węzłowych obejmuje wagony
A. przejeżdżające przez stacje tranzytem z przeróbką
B. kończące kurs na tej stacji
C. wysyłane do naprawy
D. które mają zostać skierowane na bocznicę
TKO.07 Pytanie 252
Organizacja i prowadzenie ruc…
Początek serii nieprawidłowości, które przyczyniły się do wystąpienia zdarzenia, stanowi przyczynę
A. systemowa
B. pierwotna
C. pośrednia
D. bezpośrednia
TKO.07 Pytanie 253
Organizacja i prowadzenie ruc…
Posterunek, w którym urządzenia nie mają funkcji powiązania sygnałów na sygnalizatorach z położeniem zwrotnic, nazywamy
A. zwrotniczowskim
B. dyżurnego peronowego
C. nastawczym
D. dróżnika przejazdowego
TKO.08 Pytanie 254
Planowanie i realizacja przew…
Jak można wykonać szczegółową próbę hamulca pneumatycznego?
A. sieci stałej sprężonego powietrza (stanowisko sterownicze z głównym zaworem maszynisty lub zautomatyzowane urządzenie stałe) z ciśnieniem do 3 barów
B. pojazdem z napędem, który będzie prowadził pociąg, przeprowadzając próbę z kabiny maszynisty, z której pociąg będzie kontrolowany
C. pojazdem trakcyjnym znajdującym się na sąsiednim torze, jeśli w badanym składzie wagonów brakuje lokomotywy
D. dowolnym pojazdem, niezależnie od rodzaju napędu
TKO.08 Pytanie 255
Planowanie i realizacja przew…
Podczas odbioru wagonu od klienta, konieczne jest dokonanie oceny pod względem technicznym
A. podwozia wagonu
B. nadwozia wagonu
C. kompleksowo stanu wagonu
D. układu biegowego wagonu
TKO.08 Pytanie 256
Planowanie i realizacja przew…
Zanim wagon zostanie dopuszczony do transportu, przewoźnik powinien zweryfikować, czy
A. na wagonach znajdują się nalepki informacyjne dotyczące kierunku.
B. ładunki w wagonie spełniają wymagane standardy jakości.
C. we wnętrzu wagonu znajduje się informacja o nazwie towaru oraz odbiorcy.
D. ładunki w wagonach są prawidłowo zabezpieczone i umocowane przed przemieszczaniem.
TKO.08 Pytanie 257
Planowanie i realizacja przew…
Masa towarów umieszczonych w wagonie nie powinna przekraczać maksymalnego obciążenia podanego na wagonie, w zależności od trasy transportu wagonu ustala
A. przewoźnik
B. nadawca
C. zarządca infrastruktury
D. odbiorca
TKO.07 Pytanie 258
Organizacja i prowadzenie ruc…
Aby zapobiec dostępowi osób trzecich do radiowej sieci zapowiadawczej podczas komunikacji radiotelefonicznej związanej z pociągami oraz przekazywaniu informacji mogących negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo ruchu, wprowadza się
A. telefony komórkowe
B. tablice tożsamości
C. dodatkowe oznaczenia literowe
D. regulamin techniczny posterunku
TKO.08 Pytanie 259
Planowanie i realizacja przew…
Manewrowy na górce rozrządowej ma obowiązek odprzęgać wagony
A. na podstawie dokumentów pociągowych
B. na podstawie zapisów w karcie rozrządowej
C. na zlecenie kierownika manewrów
D. na zlecenie dyżurnego ruchu
TKO.08 Pytanie 260
Planowanie i realizacja przew…
W przypadku pożaru w wagonie pasażerskim, co należy zrobić w pierwszej kolejności?
A. zawiadomić straż pożarną
B. poinformować bezpośredniego przełożonego o wystąpieniu pożaru
C. ewakuować pasażerów
D. sporządzić raport ze służby
TKO.07 Pytanie 261
Organizacja i prowadzenie ruc…
Jak długo po oczekiwanym czasie przybycia pociągu należy ustalić powód braku potwierdzenia jego przyjazdu?
A. Po 15 minutach
B. Po 10 minutach
C. Po 3 minutach
D. Po 5 minutach
TKO.08 Pytanie 262
Planowanie i realizacja przew…
Przy ustalaniu maksymalnego obciążenia wagonu towarowego, oprócz jego nośności, należy wziąć pod uwagę dopuszczalne
A. obciążenia na urządzenia cięgłowo-zderzne
B. obciążenie przypadające na oś wagonu
C. obciążenia na podłużnice wagonu
D. obciążenie przypadające na metr długości podłogi
TKO.08 Pytanie 263
Planowanie i realizacja przew…
Wskaźnik wydajności pracy manewrowej na stacji definiuje się jako
A. iloraz liczby lokomotywogodzin pracy lokomotyw przez połowę sumy liczby wagonów przybyłych i wysłanych
B. iloczyn liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych
C. iloczyn liczby wagonów towarowych przerobionych przez ilość lokomotyw użytych do ich przerobienia
D. iloraz liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych
TKO.07 Pytanie 264
Organizacja i prowadzenie ruc…
W wewnętrznym harmonogramie jazdy, posterunek ruchu, który nie jest obsadzony, a jego działanie jest kontrolowane przez pociąg, oznacza się skrótem literowym
A. SL
B. SP
C. pn
D. pb
TKO.07 Pytanie 265
Organizacja i prowadzenie ruc…
Kiedy zachodzi potrzeba wyjęcia jednej iglicy z rozjazdu, to co należy zrobić?
A. drugą iglicę zabezpieczyć zamkiem trzpieniowym
B. drugą iglicę należy ustawić w położeniu zasadniczym
C. drugą iglicę zamknąć w położeniu dosuniętym do opornicy
D. należy zapobiec przejazdowi pociągów przez taką zwrotnicę
TKO.07 Pytanie 266
Organizacja i prowadzenie ruc…
Rodzaje posterunków nastawczych obejmują posterunki
A. dróżników przejazdowych oraz skp
B. dyżurnych ruchu manewrowych oraz skp
C. zwrotnicze i nastawnie
D. dyżurnych ruchu peronowych oraz skp
TKO.08 Pytanie 267
Planowanie i realizacja przew…
Zespół punktów ładunkowych usytuowanych na stacji oraz na sąsiednich odcinkach, obsługiwany przez lokomotywy manewrowe przypisane do tej stacji, określa się mianem rejonu
A. działalności manewrowej
B. sterującego
C. ciągłości stacji rozrządowej
D. ciągłości stacji manewrowej
TKO.08 Pytanie 268
Planowanie i realizacja przew…
W przypadku, gdy na podstawie jednego listu przewozowego wysłano więcej wagonów niż określa regulamin przewozu towarów danego przewoźnika, nadawca ma obowiązek przygotować dodatkowo
A. załącznik do listu przewozowego
B. grzbiet listu przewozowego
C. zlecenie dodatkowe
D. list dosyłkowy
TKO.07 Pytanie 269
Organizacja i prowadzenie ruc…
Zarejestrowanie użycia sygnału "Sz" w urządzeniach przekaźnikowych powinno nastąpić w
A. książce srk E-1758
B. dzienniku D-831
C. kontrolce R-292 w odniesieniu do numeru pociągu
D. rubryce 4 dziennika ruchu
TKO.08 Pytanie 270
Planowanie i realizacja przew…
Czym jest całkowita masa pociągu?
A. Masa podana na pojeździe kolejowym lub na tablicy informacyjnej
B. Suma mas pojazdów kolejowych razem z ładunkiem
C. Masa pustych pojazdów kolejowych
D. Suma mas ładunków znajdujących się w pojazdach kolejowych w pociągu
TKO.07 Pytanie 271
Organizacja i prowadzenie ruc…
Ciężar bieżącego nadzoru oraz regulacji wszelkich prac eksploatacyjnych na określonym terenie lub odcinku spoczywa na posterunku
A. stwierdzania końca pociągu
B. dyspozytorskiego
C. nastawczego
D. dróżnika przejazdowego
TKO.07 Pytanie 272
Organizacja i prowadzenie ruc…
Maksymalna prędkość, z jaką może poruszać się pociąg ratunkowy przez przejazd okresowo zamknięty, gdzie ruch pociągów jest wstrzymany, nie może przekraczać
A. 40 km/h, a przez przejazdy kolejowo-drogowe z rogatkami 30 km/h
B. 40 km/h, a przez przejazdy kolejowo-drogowe 20 km/h
C. 30 km/h na całej trasie przejazdu oraz przez przejazdy kolejowo-drogowe
D. 30 km/h, a przez przejazdy kolejowo-drogowe z rogatkami 20 km/h
TKO.08 Pytanie 273
Planowanie i realizacja przew…
Zgodnie z zasadami przewozu towarów, przewoźnik przyjmuje przesyłkę, która ma być transportowana w wagonie załadowanym na torach ogólnodostępnych, po wcześniejszym
A. sprawdzeniu metody załadunku oraz zabezpieczenia przesyłki w wagonie
B. oczyszczeniu miejsca załadunku
C. weryfikacji masy przesyłki
D. ukończeniu załadunku przez nadawcę w wyznaczonym czasie
TKO.08 Pytanie 274
Planowanie i realizacja przew…
Jaką liczbę wagonów czteroosiowych należy wykorzystać do transportu ładunku o całkowitym ciężarze 2 500 t, gdy maksymalne obciążenie osi zestawów kołowych wynosi 22,5 t/oś, a waga wagonu jest 10 t?
A. 18 szt.
B. 32 szt.
C. 71 szt.
D. 50 szt.
TKO.07 Pytanie 275
Organizacja i prowadzenie ruc…
W przypadku jazdy pociągu należy wstrzymać prace w aktywnych urządzeniach kontrolujących ruch kolejowy
A. jeśli mają one związek z danym przebiegiem lub mogą wpłynąć na naruszenie tych zależności
B. tylko w okolicznościach gdy są to urządzenia mechaniczne scentralizowane lub suwakowe
C. w momencie gdy pociąg porusza się bez zatrzymywania po torach głównych
D. zawsze podczas wjazdu lub wyjazdu pociągu
TKO.07 Pytanie 276
Organizacja i prowadzenie ruc…
Zasady działań pracowników zatrudnionych na stanowiskach technicznych podczas przyjmowania dyżuru określa
A. instrukcja dla pracowników posterunków nastawczych Ir-2
B. regulamin techniczny posterunku ruchu
C. instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1
D. regulamin techniczny stacji
TKO.08 Pytanie 277
Planowanie i realizacja przew…
Uproszczona próba hamulca zespolonego w pociągu polega na weryfikacji funkcjonowania hamulców w
A. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu.
B. całym składzie pociągu.
C. lokomotywie oraz w dwóch wybranych wagonach.
D. dwóch ostatnich wagonach pociągu.
TKO.07 Pytanie 278
Organizacja i prowadzenie ruc…
W elektromechanicznych urządzeniach, manualne zwalnianie zastawki elektrycznej bloku początkowego jest wymagane w przypadku
A. przejeżdżania pociągu po torze zamkniętym zajętym
B. odjazdu pociągu na sygnał zastępczy
C. braku klucza do zwrotnicy ochronnej w systemie srk
D. awarii ręcznego induktora blokowego
TKO.07 Pytanie 279
Organizacja i prowadzenie ruc…
"Radio stop" to system, który stanowi kluczowy element łączności
A. radiotelefonicznej
B. telefonicznej strażnicowej
C. telefonicznej bazowej
D. telefonicznej zapowiadawczej
TKO.07 Pytanie 280
Organizacja i prowadzenie ruc…
Podczas realizacji manewrów, przejazd manewrowy do sąsiedniego obszaru manewrowego bez wjazdu w sąsiedni okręg nastawczy jest możliwy po uzyskaniu zgody.
A. dyżurnego ruchu dysponującego sąsiedniego obszaru.
B. dyżurnego ruchu manewrowego sąsiedniego obszaru.
C. nastawniczego sąsiedniego obszaru.
D. kierownika manewrów sąsiedniego obszaru.