Filtrowanie pytań
TKO.08 Pytanie 241
Planowanie i realizacja przew…
A. odbyła się we wszystkich składach za wyjątkiem trakcji ukrotnionej
B. została zrealizowana przy użyciu głównego zaworu maszynisty pojazdu z napędem
C. postój pociągu nie trwał dłużej niż jedną godzinę
D. maszynista obsługujący zawór maszynisty stosuje się do wskazówek przekazywanych przez swojego przełożonego
TKO.07 Pytanie 242
Organizacja i prowadzenie ruc…
Odrzucanie wagonów podczas manewrów przez przejazd kolejowo-drogowy bez rogatek może być przeprowadzone pod warunkiem, że
A. kierownik manewrów zatrzyma ruch pojazdów kołowych na przejeździe
B. na przejeździe znajduje się pracownik uprawniony do kierowania ruchem
C. przejazd jest kontrolowany przez dróżnika przejazdowego
D. ma to miejsce jedynie na bocznicy pod nadzorem
TKO.08 Pytanie 243
Planowanie i realizacja przew…
Jakie pociągi służą do obsługi punktów ładunkowych, które należą do rejonu zarządzania danej stacji rozrządowej?
A. Pociągi regionalne
B. Pociągi intermodalne
C. Pociągi zdawcze
D. Pociągi liniowe
TKO.07 Pytanie 244
Organizacja i prowadzenie ruc…
Co powinien uczynić dyżurny ruchu, gdy zauważy, że pociąg wjechał na szlak lub następny odstęp bez stosownego pozwolenia?
A. natychmiast wysłać sygnał "Alarm" oraz podjąć kroki mające na celu zapobieżenie wypadkowi lub złagodzenie jego skutków
B. polecić maszyniście, aby wycofał pociąg ze szlaku lub odstępu i podjąć czynności zapobiegające wypadkowi
C. bezzwłocznie nadać sygnał "Alarm" i poinformować dyspozytora o sytuacji, aby ustalić sposób wycofania pociągu ze szlaku lub odstępu
D. nakazać maszyniście wycofanie pociągu ze szlaku lub odstępu oraz przedstawić sygnał "nakaz jazdy"
TKO.07 Pytanie 245
Organizacja i prowadzenie ruc…
W elektromechanicznych urządzeniach, manualne zwalnianie zastawki elektrycznej bloku początkowego jest wymagane w przypadku
A. awarii ręcznego induktora blokowego
B. przejeżdżania pociągu po torze zamkniętym zajętym
C. braku klucza do zwrotnicy ochronnej w systemie srk
D. odjazdu pociągu na sygnał zastępczy
TKO.07 Pytanie 246
Organizacja i prowadzenie ruc…
Czy w przypadku, gdy blok liniowy znajduje się w nastawni wykonawczej, nastawniczy ma możliwość zablokowania bloku końcowego podczas telefonicznego zapowiadania pociągów?
A. po przejechaniu miejsca przebiegowego
B. po wjeździe pociągu
C. po potwierdzeniu, że pociąg wjechał w całości
D. na każde polecenie dyżurnego ruchu
TKO.07 Pytanie 247
Organizacja i prowadzenie ruc…
Aby zapobiec dostępowi osób trzecich do radiowej sieci zapowiadawczej podczas komunikacji radiotelefonicznej związanej z pociągami oraz przekazywaniu informacji mogących negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo ruchu, wprowadza się
A. tablice tożsamości
B. dodatkowe oznaczenia literowe
C. regulamin techniczny posterunku
D. telefony komórkowe
TKO.08 Pytanie 248
Planowanie i realizacja przew…
Procent niezbędnej masy hamującej powinien być zapisany w karcie próby hamulca w oparciu o
A. dane zawarte w wewnętrznym rozkładzie jazdy
B. znajomość trasy
C. informacje umieszczone na bocznej stronie pojazdu
D. masę całkowitą pociągu
TKO.07 Pytanie 249
Organizacja i prowadzenie ruc…
Zespół stacji oraz posterunków ruchu, które są ze sobą połączone, nazywamy
A. stacją węzłową
B. posterunkiem odgałęźnym
C. węzłem kolejowym
D. górką rozrządową
TKO.08 Pytanie 250
Planowanie i realizacja przew…
Dokument kolejowego listu przewozowego, który towarzyszy przesyłce na całej trasie oraz stanowi podstawę do rozliczenia należności przewoźnika, to
A. oryginał
B. wtórnik
C. ceduła
D. grzbiet
TKO.07 Pytanie 251
Organizacja i prowadzenie ruc…
Blok początkowy używany w blokadzie liniowej ma na celu
A. zabezpieczenie blokowe semaforów wjazdowych
B. zgłoszenie blokowe przejazdu pociągu
C. zabezpieczenie blokowe semaforów wyjazdowych
D. zgłoszenie blokowe przybycia pociągu
TKO.08 Pytanie 252
Planowanie i realizacja przew…
Pociąg obsługiwany przez lokomotywę manewrową oraz z drużyną manewrową, realizujący zadania na stacjach, które są obsługiwane oraz ładowniach, to nazywamy pociągiem manewrowym?
A. zdawczym
B. liniowym
C. regionalnym
D. do transportu masowego
TKO.08 Pytanie 253
Planowanie i realizacja przew…
Czas, w którym wagony towarowe pozostają do dyspozycji klienta na bocznicy, liczy się od momentu
A. podstawienia wagonu w trakcie planowej obsługi do momentu jego zabrania z bocznicy
B. wyładunku podstawionego wagonu do ponownego załadunku
C. podstawienia wagonu w czasie planowej obsługi do momentu najbliższej obsługi bocznicy
D. podstawienia wagonu w trakcie planowej obsługi przed jego załadunkiem lub wyładunkiem
TKO.08 Pytanie 254
Planowanie i realizacja przew…
Ile elementów zawiera międzynarodowy kolejowy list przewozowy CIM?
A. 5
B. 2
C. 4
D. 3
TKO.07 Pytanie 255
Organizacja i prowadzenie ruc…
W rozkładzie jazdy blokada automatyczna dla ruchu pociągów w kierunku głównym oraz blokada półautomatyczna dla ruchu po torze lewym są oznaczane symbolem
A. PP
B. SP
C. ŚL
D. TL
TKO.08 Pytanie 256
Planowanie i realizacja przew…
Przy ustalaniu maksymalnego obciążenia wagonu towarowego, poza nośnością, należy brać pod uwagę dozwolone
A. naciski na podłużnice wagonu
B. obciążenie przypadające na metr długości podłogi
C. naciski na łożyska osi w zestawach kołowych
D. obciążenie przypadające na oś wagonu
TKO.07 Pytanie 257
Organizacja i prowadzenie ruc…
Dokładną próbę hamulca należy przeprowadzić
A. przed wyprawieniem pociągu z stacji początkowej
B. po wjeździe pociągu ze szlaku
C. przed rozpoczęciem rewizji przez rewidenta
D. po przyjeździe do stacji końcowej
TKO.08 Pytanie 258
Planowanie i realizacja przew…
W wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów nie znajdują się informacje o
A. typie urządzeń na poszczególnych szlakach
B. rzeczywistej masie hamującej pociągu
C. wymaganym procencie masy hamującej
D. zainstalowanych urządzeniach SHP
TKO.08 Pytanie 259
Planowanie i realizacja przew…
Wskaż akceptowalne metody przeprowadzania manewrów?
A. Odstawczy, odrzutem i grawitacyjny
B. Przestawczy, grawitacyjny i odrzutem
C. Odstawczy, odrzutem i ręczny
D. Odstawczy, przestawczy i grawitacyjny
TKO.08 Pytanie 260
Planowanie i realizacja przew…
Rewident taboru, gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia oględzin technicznych pociągu, który dotarł do stacji końcowej
A. przeprowadza obligatoryjną próbę hamulca
B. sprawdza poprawność sprzęgnięcia składu
C. wypełnia dokumentację próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych
D. kontroluje pełność zderzaków na końcu składu pociągu
TKO.07 Pytanie 261
Organizacja i prowadzenie ruc…
Jeśli pociąg wjeżdżający na tor nie zredukował prędkości, dyżurny ruchu powinien podjąć działania w celu zwolnienia przebiegu
A. użyć odpowiedniego przycisku doraźnego dla danego przebiegu
B. przestawiać zwrotnice ręcznie po odczycie w E-1758
C. czekać około 2 minut, aby zwolnić przebieg
D. użyć przycisku zwolnienia przebiegu manewrowego
TKO.07 Pytanie 262
Organizacja i prowadzenie ruc…
Zapowiadanie pociągów na torze z dwukierunkowym ruchem jednotorowym nie obejmuje
A. udzielenia zgody na wysłanie pociągu
B. żądania zgody na wysłanie pociągu
C. wstrzymania wysyłania pociągu
D. potwierdzenia przybycia lub przejazdu pociągu
TKO.08 Pytanie 263
Planowanie i realizacja przew…
Aby obliczyć czas, w którym wagon jest dostępny dla klienta, potrzebne są
A. wykaz zdawczy oraz informacja o wagonach gotowych do odbioru
B. karty manewrowe
C. wykaz aktywności zespołu pociągowego
D. harmonogram obiegu wagonów
TKO.07 Pytanie 264
Organizacja i prowadzenie ruc…
Jakie jest zastosowanie blokady stacyjnej?
A. uzależniania czynności nastawczych pomiędzy posterunkami nastawczymi w obrębie stacji
B. zamykania zwrotnic w ich krańcowym położeniu na posterunku, w zależności od stanu obwodów zwrotnicowych
C. zamykania toru stacyjnego dla pociągu, który ma postój w stacji
D. prowadzenia ruchu pociągów na szlaku zgodnie z zasadą wyprawiania pociągów w odstępach blokowych
TKO.07 Pytanie 265
Organizacja i prowadzenie ruc…
Do blokowania zwrotnic z zamknięciami nastawczymi w określonej pozycji nie służą
A. zamki zwrotnicowe trzpieniowe
B. zawórki blokowe
C. spony iglicowe
D. zamki zwrotnicowe ryglowe
TKO.07 Pytanie 266
Organizacja i prowadzenie ruc…
"Radio stop" to system, który stanowi kluczowy element łączności
A. telefonicznej bazowej
B. radiotelefonicznej
C. telefonicznej strażnicowej
D. telefonicznej zapowiadawczej
TKO.08 Pytanie 267
Planowanie i realizacja przew…
Harmonogramy pracy manewrowej dla konkretnej stacji rozrządowej są tworzone w trakcie przygotowywania
A. procesu technologicznego pracy stacji
B. planu obsługi stacji
C. wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów
D. karty rozrządowej
TKO.08 Pytanie 268
Planowanie i realizacja przew…
Jakie jest oznaczenie elektrycznego zespołu trakcyjnego?
A. EP09
B. EU07
C. ED74
D. ET41
TKO.07 Pytanie 269
Organizacja i prowadzenie ruc…
Dla każdego skompletowanego pociągu należy przygotować
A. spis zdawczy
B. spis oddawczy
C. wykaz pojazdów w składzie pociągu
D. listę wagonów w składzie pociągu
TKO.08 Pytanie 270
Planowanie i realizacja przew…
W czasie 12-godzinnej pracy lokomotywy manewrowej zrealizowano 6 usług bocznicowych, podstawiając za każdym razem
15 wagonów, a na górce rozrządowej rozformowano 8 pociągów po 35 wagonów i ogółem podstawiono na stacyjne punkty ładunkowe 110 wagonów. Jaki jest współczynnik pracy manewrowej, wyrażony jako stosunek liczby wagonów do lokomotywo-godzin?
A. 40
B. 50
C. 60
D. 30
TKO.08 Pytanie 271
Planowanie i realizacja przew…
Obciążenie lokomotywy czynnej dla każdego pociągu jest określone w
A. regulaminie robót
B. regulaminie technicznym jazdy
C. wewnętrznym rozkładzie jazdy
D. regulaminie pracy manewrowej
TKO.08 Pytanie 272
Planowanie i realizacja przew…
Podczas doboru wagonów do transportu piasku rewident taboru powinien skupić się szczególnie na
A. stanie sprzęgów wagonowych
B. grubości wstawek hamulcowych
C. stanie układu hamulcowego
D. szczelności nadwozia wagonów
TKO.07 Pytanie 273
Organizacja i prowadzenie ruc…
Informacja o incydencie kolejowym powinna być przesłana niezwłocznie, ale nie później niż przed upływem
A. 24 godzin od jego wykrycia
B. 24 godzin od zakończenia obrad komisji kolejowej
C. 48 godzin od jego wykrycia
D. 48 godzin od zakończenia obrad komisji kolejowej
TKO.07 Pytanie 274
Organizacja i prowadzenie ruc…
W jakiej odległości od przeszkody powinna być umiejscowiona tarcza zatrzymania D- l "Stój" na odgałęzieniu toru?
A. 100 metrów po prawej stronie toru
B. 100 metrów w osi toru
C. 200 metrów po prawej stronie toru
D. 200 metrów w osi toru
TKO.07 Pytanie 275
Organizacja i prowadzenie ruc…
W przypadku zaniku zasilania sieciowego oraz braku automatów do ponownego włączania zasilania, pracownik obsługi ma obowiązek
A. odłączyć sieć trakcyjną
B. wyłączyć elektryczne ogrzewanie rozjazdów
C. uruchomić zespół spalinowo-elektryczny
D. włączyć oświetlenie rozjazdów
TKO.07 Pytanie 276
Organizacja i prowadzenie ruc…
Posterunek, w którym urządzenia nie mają funkcji powiązania sygnałów na sygnalizatorach z położeniem zwrotnic, nazywamy
A. dyżurnego peronowego
B. dróżnika przejazdowego
C. nastawczym
D. zwrotniczowskim
TKO.08 Pytanie 277
Planowanie i realizacja przew…
Przy przybywaniu pociągu na stację nie zwraca się uwagi na
A. osignalizowanie pojazdu trakcyjnego
B. numer oraz rodzaj pojazdu trakcyjnego
C. prawidłowe zabezpieczenie luźnych elementów
D. obecność sygnałów informujących o końcu pociągu
TKO.07 Pytanie 278
Organizacja i prowadzenie ruc…
Wyodrębniony technicznie i organizacyjnie fragment linii kolejowej, stanowiący jeden obszar zarządzania ruchem kolejowym z zastosowaniem komputerowych lub przekaźnikowych urządzeń srk, wyposażonych w komputerowe pulpity nastawcze, określa się mianem
A. odcinka samoczynnej blokady
B. sterowanego zdalnie odcinka
C. lokalnego centrum sterowania
D. nastawni dysponującej
TKO.08 Pytanie 279
Planowanie i realizacja przew…
Podczas obserwacji pociągu wjeżdżającego na stację kontrolną, należy zwrócić uwagę, czy
A. wszystkie okna w wagonach klimatyzowanych są szczelnie zamknięte.
B. okna w wagonach towarowych są zamknięte.
C. nie występują przesunięcia ładunku, luźne opony, ani oderwane dachy
D. jest konieczna obecność załogi trakcyjnej.
TKO.07 Pytanie 280
Organizacja i prowadzenie ruc…
Transport pociągów z ładunkami niebezpiecznymi powinien odbywać się po szlakach określonych w
A. harmonogramie stacyjnym posterunku ruchu
B. systemie wsparcia dyżurnego ruchu SWDR
C. dokumencie zapewniającym bezpieczeństwo TWR
D. regulaminie technicznym posterunku ruchu