Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 121
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż zestaw usług oferowanych bezpłatnie w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Budzenie, informacja turystyczna, parking, room-service
B. Zamówienie taksówki, usługa pralnicza, obsługa bagażowa, wymiana pościeli
C. Budzenie, usługa pralnicza, parking, pomoc w nagłych wypadkach
D. Wymiana ręczników, budzenie, informacja turystyczna, obsługa bagażowa
HGT.03 Pytanie 122
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać najpierw podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?

A. Podać gościowi menu room service
B. Zaproponować gościowi nalanie napoju
C. Poprawić układ potraw na stole
D. Ustalić miejsce podania śniadania gościowi
HGT.03 Pytanie 123
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czy depozyt hotelowy stanowi usługę?

A. dodatkową, płatną
B. opcjonalną, płatną
C. dodatkową, bezpłatną
D. opcjonalną, bezpłatną
HGT.03 Pytanie 124
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?

A. Bieżącego
B. Gruntownego
C. Okolicznościowego
D. Awaryjnego
HGT.03 Pytanie 125
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiej czynności nie wykonuje usługa serwisu wieczornego w hotelach luksusowych w pokojach gościnnych?

A. Włączenia lampki nocnej.
B. Dostarczenia podwieczorku do pokoju.
C. Zabrania narzuty z łóżka.
D. Przygotowania przy łóżku kapci.
HGT.03 Pytanie 126
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie zadania porządkowe powinny być realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?

A. Pranie zasłon
B. Woskowanie podłóg
C. Czytanie kurzu
D. Wietrzenie pościeli
HGT.03 Pytanie 127
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do pielęgnacji podłóg z marmuru?

A. Odkurzacz elektryczny
B. Mop parowy
C. Froterkę
D. Szorowarkę jednotarczową
HGT.03 Pytanie 128
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podstawowe nakrycie do śniadania w wersji rozszerzonej powinno być przygotowane zgodnie z poniższymi zasadami:

A. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż i widelec z prawej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
B. talerz zakąskowy, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z prawej strony talerza zakąskowego, przyprawy umiejscowione powyżej talerza zakąskowego
C. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
D. przyprawy w centralnej części stołu, talerz zakąskowy, serweta z prawej strony talerza, na serwecie nóż i widelec, talerz na pieczywo z nożem do masła umieszczony powyżej talerza zakąskowego
HGT.03 Pytanie 129
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przy podaniu jajecznicy z szynką, oprócz talerzyka na pieczywo, co jeszcze należy przygotować?

A. talerz głęboki, widelec i łyżkę
B. talerz zakąskowy, widelec i nóż
C. talerz zakąskowy, widelec i łyżkę
D. talerz głęboki, widelec i nóż
HGT.03 Pytanie 130
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż najbardziej odpowiedni preparat do mycia luster?

A. Płyn do dezynfekcji
B. Mleczko czyszczące
C. Płyn z alkoholem
D. Mleczko nabłyszczające
HGT.03 Pytanie 131
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu śniadanie powinien uwzględniać pakiet wczasów odchudzających?

A. Niskokaloryczne
B. Angielskie
C. Amerykańskie
D. Węglowodanowe
HGT.03 Pytanie 132
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient korzystał z podstawowych oraz dodatkowych usług hotelu, gdzie koszt doby wynosi 150,00 zł. Z jego pokoju zniknął aparat fotograficzny o wartości 10 100,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania może uzyskać klient?

A. 7 500,00 zł
B. 10 100,00 zł
C. 5 050,00 zł
D. 15 000,00 zł
HGT.03 Pytanie 133
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z reguł dotyczących nakrywania stołu jest niewłaściwa?

A. Ostrza noży powinny być zwrócone w lewą stronę
B. Łyżki i widelce należy układać grzbietem do dołu
C. Maksymalnie dwie łyżki można ułożyć obok siebie
D. Liczba sztućców po lewej stronie nie powinna być większa niż trzy
HGT.03 Pytanie 134
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie wyposażenie jest wymagane w pokojach hotelowych we wszystkich klasach obiektów noclegowych?

A. Dywan lub dywanik przy łóżku, stolik nocny przy każdym łóżku, szafa lub wieszak ścienny, krzesło lub inny mebel do siedzenia, biurko lub stół, telefon
B. Dywan lub dywanik przy łóżku, wieszak ścienny, co najmniej jedno krzesło lub fotel do siedzenia, szafa, biurko lub stół, zestaw do czyszczenia odzieży
C. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, wnęka na ubrania lub wieszak ścienny, biurko lub stół, krzesło lub fotel, bagażnik
D. Stolik nocny lub półka przy każdym łóżku, szafa lub wnęka na ubrania, wieszak ścienny lub stojący na odzież wierzchnią, biurko lub stół, lustro
HGT.03 Pytanie 135
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?

A. Klasowy
B. Teatralny
C. Owalny
D. Bankietowy
HGT.03 Pytanie 136
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z poniższych opcji hotel może zaproponować organizatorowi konferencji, w celu wspierania działań ekologicznych?

A. Zwiedzanie lokalnych miejsc o znaczeniu historycznym
B. Wycieczkę do sąsiedniego rezerwatu przyrody
C. Serwis kawowy z wykorzystaniem produktów bezglutenowych
D. Drukowanie materiałów na papierze z recyklingu
HGT.03 Pytanie 137
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z poniższych osób nie jest członkiem ekipy sprzątającej piętra?

A. Korytarzowa
B. Starsza pokojowa
C. Magazynier bielizny
D. Konserwator
HGT.03 Pytanie 138
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy przeprowadzić, aby zdezynfekować jaja w hotelowej restauracji, gdy będą one wykorzystane w potrawach na surowo?

A. Zanurzyć w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
B. Zanurzyć w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
C. Umyć roztworem wodnym octu
D. Umyć dokładnie w zimnej wodzie
HGT.03 Pytanie 139
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż poprawną sekwencję działań, które wykonuje pokojówka podczas sprzątania pokoju w hotelu?

A. Pościelenie łóżka, opróżnienie kosza, odkurzenie, otworzenie okna
B. Opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie, otworzenie okna
C. Otworzenie okna, pościelenie łóżka, odkurzenie, opróżnienie kosza
D. Otworzenie okna, opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie
HGT.03 Pytanie 140
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto jako pierwszy otrzyma zamówienie na śniadanie a’la carte, jeśli przy stole siedzą małżeństwo z dzieckiem i babcią?

A. Dla babci
B. Dla żony
C. Dla dziecka
D. Dla męża
HGT.03 Pytanie 141
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który typ apartamentu hotelowego znajduje się na dwóch poziomach?

A. Penthouse
B. Duplex
C. Suitę
D. Studio
HGT.03 Pytanie 142
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z podanych miejsc pokojowa powinna umieścić zamieszczoną w ramce informację?

Drogi Gościu.

W trosce o ochronę środowiska prosimy o współpracę.

Ręczniki na wieszaku oznaczają – będę ich nadal używać.

Ręczniki na podłodze oznaczają – proszę wymienić.

Życzymy miłego pobytu!

A. Na biurku.
B. W szafie.
C. W łazience.
D. Na łóżku.
HGT.03 Pytanie 143
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, które pokoje powinny zostać posprzątane w pierwszej kolejności.

Dzienny grafik pokoi do sprzątania
Numer pokojuTyp pokojuStatus pokojuUwagi ogólne inspektora pięterUwagi pokojowej
100DBLZ
101DBLZ
102SGLGZawieszka klamkowa – Please do not disturb
103SGLCZ
104SGLGZawieszka klamkowa – Please make up the room
105DBLCZ
106DBLGZawieszka klamkowa – Please make up the room
107ApartamentZ
108ApartamentCZ
109DBLCZ
Oznaczenia:
Pokój ze statusem zwolniony w danym dniu – Z
Pokój do sprzątnięcia zajęty przez gości – G
Pokój czysty i już posprzątany – CZ

A. 104,106
B. 102,107
C. 107,108
D. 100,101
HGT.03 Pytanie 144
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak nazywa się miękka tkanina, która jest układana na stole w celu lepszego ułożenia obrusa?

A. Napperon
B. Molton
C. Skirting
D. Laufer
HGT.03 Pytanie 145
Obsługa gości w obiekcie świa…

Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi

A. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
B. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
C. sejf, bagażnik, biurko lub stół
D. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
HGT.03 Pytanie 146
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa usług dodatkowych, jest

A. zlecenie realizacji imprezy
B. regulamin hotelowy
C. zamówienie na usługi
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.03 Pytanie 147
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelu przeprowadzono remont 20 pokoi. Jakiego typu sprzątanie powinno zostać zrealizowane w tych jednostkach?

A. Gruntowne
B. Interwencyjne
C. Okazjonalne
D. Nadzwyczajne
HGT.03 Pytanie 148
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinna się zachować pokojowa, która podczas porządkowania jednostki mieszkalnej "na czysto" dostrzegła pozostawioną walizkę?

A. Oddać ją do przechowalni bagażu
B. Zanieść ją do recepcji hotelowej
C. Sprawdzić jej zawartość
D. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
HGT.03 Pytanie 149
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podejmując zlecenie na budzenie, powinno się ustalić z klientem hotelowym

A. metodę płatności za usługę
B. czas realizacji usługi
C. przyczynę wykonania usługi
D. koszt usługi
HGT.03 Pytanie 150
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelowej restauracji część dań śniadaniowych serwowano w obecności gości, korzystając z stołu pomocniczego. Jaką metodę obsługi zastosowano?

A. Niemiecką
B. Francuską
C. Angielską
D. Rosyjską
HGT.03 Pytanie 151
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych dokumentów jest tworzony przez pracownika hotelowego, który zajmuje się realizacją dodatkowych usług fakultatywnych?

A. Karta rezerwacji usług noclegowych
B. Formularz rezerwacji sali konferencyjnej
C. Kwit depozytowy
D. Voucher hotelowy
HGT.03 Pytanie 152
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa jest zobowiązana do zapewnienia wody butelkowanej w ilości adekwatnej do liczby gości w pokoju w hotelu kategorii

A. wyłącznie 4* i 5*
B. tylko 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 153
Obsługa gości w obiekcie świa…

Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania

A. gruntownego
B. sezonowego
C. okolicznościowego
D. awaryjnego
HGT.03 Pytanie 154
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gość hotelowy zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o informację, czy na basenie lub w szatni odnaleziono pierścionek. Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, któremu sprzątaczka przekazała znaleziony dzień wcześniej pierścionek?

A. Zapytać, jak ten pierścionek wyglądał, sprawdzić dokument tożsamości gościa, uzyskać pokwitowanie odbioru.
B. Pokazać pierścionek, zapytać, czy jest własnością gościa, oddać pierścionek.
C. Pokazać pierścionek, poprosić gościa o okazanie dowodu tożsamości, oddać pierścionek.
D. Oddać pierścionek, poprosić gościa o numer pokoju, sprawdzić kartę pobytu wraz z dowodem osobistym gościa.
HGT.03 Pytanie 155
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych technik jest najbardziej skuteczna w usuwaniu gumy do żucia przylepionej do tapicerowanej kanapy?

A. Użycie środka odtłuszczającego
B. Zdrapanie nożem
C. Odkurzanie
D. Użycie zamrażacza
HGT.03 Pytanie 156
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która sekcja hotelu odpowiada za realizację zamówienia na zorganizowanie bankietu?

A. Recepcyjny
B. Techniczny
C. Administracyjny
D. Gastronomiczny
HGT.03 Pytanie 157
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z poniższych miejsc osoba sprzątająca, przygotowując pokój dla gości, powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży i obuwia oraz igielnik?

A. W szafie
B. W łazience
C. Na biurku
D. Na bagażniku
HGT.03 Pytanie 158
Obsługa gości w obiekcie świa…

Procedurę sprzątania jednostki mieszkalnej "na czysto" należy wdrożyć, gdy gość

A. poprosił o dodatkowe posprzątanie pokoju
B. złożył skargę na pracę personelu sprzątającego
C. wyjechał na wycieczkę
D. opuścił zajmowany pokój
HGT.03 Pytanie 159
Obsługa gości w obiekcie świa…

Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?

A. Telefon komórkowy
B. Męski zegarek
C. Tajne dokumenty
D. Szczoteczkę do zębów
HGT.03 Pytanie 160
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich sytuacjach należy wykonać specjalne sprzątanie w hotelu?

A. Po przeprowadzeniu remontu oraz większych wydarzeniach
B. Gdy zauważono obecność insektów
C. W sezonie wiosennym oraz jesiennym
D. Przed istotnymi świętami