Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 201
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Moltony
B. Skirtingi
C. Napperony
D. Laufry
HGT.03 Pytanie 202
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość poprosił pokojową o otwarcie pokoju kolegi kluczem master, gdyż czeka przy recepcji, aby odebrać jego telefon komórkowy. Jak powinna zachować się pokojowa w tej sytuacji?
A. Otworzyć pokój, wejść z gościem i poprosić go, aby odszukał telefon
B. Zadzwonić do recepcji i potwierdzić, czy to była prośba gościa
C. Przeprosić gościa i wyjaśnić, że nie może spełnić jego prośby
D. Otworzyć pokój, wziąć telefon i przekazać go gościowi
HGT.03 Pytanie 203
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zgodnie z wewnętrzną procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 należy wykorzystać 10 litrów wody oraz 30 ml środka czyszczącego. Oblicz ilość wody i środka czyszczącego, którą powinien użyć pracownik służby pięter do umycia podłogi w holu recepcyjnym o powierzchni 50 m2?
A. 100 litrów wody i 300 ml środka czyszczącego
B. 50 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
C. 20 litrów wody i 60 ml środka czyszczącego
D. 10 litrów wody i 30 ml środka czyszczącego
HGT.03 Pytanie 204
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką jednostkę noclegową należy przygotować dla klienta, który dokonał rezerwacji pokoju dwuosobowego z dużym łóżkiem?
A. Suite
B. Double
C. Duplex
D. Twin
HGT.03 Pytanie 205
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie śniadanie powinno być zaserwowane grupie turystycznej, jeżeli na voucherze wskazana jest opcja wyżywienia Bermuda Plan (BP)?
A. Angielskie
B. Rosyjskie
C. Amerykańskie
D. Greckie
HGT.03 Pytanie 206
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
B. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
C. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
D. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
HGT.03 Pytanie 207
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co powinna zrobić korytarzowa, która podczas sprzątania w lobby hotelowym dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?
A. Sprawdzić, co jest w jej wnętrzu
B. Natychmiast poinformować przełożonych
C. Zanieść ją do recepcji hotelu
D. Zwrócić ją do przechowalni bagażu
HGT.03 Pytanie 208
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile stołów o wymiarach 80×120 cm jest koniecznych do złożenia stołu w formie litery "I" o wymiarach 480×720 cm na przyjęcie bankietowe z miejscami do siedzenia?
A. 5
B. 8
C. 4
D. 6
HGT.03 Pytanie 209
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę podawania śniadań powinna wybrać restauracja hotelowa, gdy obsługuje dużą liczbę gości?
A. Bufetową
B. A la carte
C. Bankietową
D. Room service
HGT.03 Pytanie 210
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba z działu gastronomii, która przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania potraw, powinna szczególnie zwracać uwagę na wyznaczone przez firmę kluczowe punkty kontroli, które są istotne przy wdrożeniu systemu
A. HACCP
B. ISO 9001
C. GHP
D. GMP
HGT.03 Pytanie 211
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które z rzeczy zostawionych przez gościa i nieodebranych w umówionym przez hotel terminie, można zniszczyć w trybie komisyjnym?
A. Tajne dokumenty
B. Męski zegarek
C. Szczoteczkę do zębów
D. Telefon komórkowy
HGT.03 Pytanie 212
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podłodze w strefie recepcyjnej zauważono czarne ślady po obcasach. Jakiego środka powinno się użyć, aby je usunąć?
A. Benzynę ekstrakcyjną
B. Rozcieńczony spirytus
C. Roztwór szamponu
D. Zimną wodę
HGT.03 Pytanie 213
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?
A. 10 000 zł
B. 40 000 zł
C. 50 000 zł
D. 100 000 zł
HGT.03 Pytanie 214
Obsługa gości w obiekcie świa…
Minibar bądź lodówka są niezbędnym elementem wyposażenia pokoi w motelach?
A. 3*, 4* oraz 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. jedynie 5*
D. tylko 4* oraz 5*
HGT.03 Pytanie 215
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż poprawny sposób nakrycia stołu bielizną stołową zgodny z zasadami panującymi w hotelarstwie?
A. Napperon, obrus stołowy, skirting
B. Obrus stołowy, laufer, skirting
C. Molton, napperon, skirting
D. Molton, obrus stołowy, napperon
HGT.03 Pytanie 216
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z wymienionych przypadków hotel nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy gościa?
A. Kradzież portfela gościa przez pokojówkę
B. Uszkodzenie torby gościa przez bagażowego
C. Awaria laptopa w trakcie korzystania przez gościa
D. Poplamienie koszuli gościa przez kelnera
HGT.03 Pytanie 217
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką formę przyjmuje posiłek składający się z kilku dań, często oferowany w sanatoriach i ośrodkach wypoczynkowych, serwowany wszystkim gościom do stolików o ustalonych porach i za wcześniej ustaloną cenę?
A. A la carte
B. Table d`hóte
C. Bufetu śniadaniowego
D. Wstawki śniadaniowej
HGT.03 Pytanie 218
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie parametry powinny być zachowane w pomieszczeniach przeznaczonych do składowania warzyw, takich jak kalafior, kapusta, marchew, por?
A. Wilgotność 95%-100%, temperatura od 0°C do 1°C
B. Wilgotność 90%-95%, temperatura od 8°C do 12°C
C. Wilgotność 70%-80%, temperatura od -3°C do 0°C
D. Wilgotność 80%-90%, temperatura od 10°C do 15°C
HGT.03 Pytanie 219
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku niewłaściwego zachowania ostrożności, pokojowa uszkodziła powierzone jej urządzenia do sprzątania w hotelu. Kto jest odpowiedzialny materialnie za zniszczone mienie?
A. Pokojowa w wysokości podwójnej wartości powstałej szkody
B. Wszyscy pracownicy służby pięter w ramach odpowiedzialności solidarnej
C. Solidarnie wszyscy pracownicy hotelu
D. Pokojowa w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez właściciela hotelu
HGT.03 Pytanie 220
Obsługa gości w obiekcie świa…
Firma zajmująca się handlem powierzyła hotelowi organizację wydarzenia biznesowego z konferencją oraz bankietem dla 50 pracowników. Który dokument powinien w pierwszej kolejności przygotować pracownik hotelu, aby zrealizować to zamówienie?
A. Umowę wstępną na realizację imprezy
B. Propozycję sal bankietowych oraz konferencyjnych
C. Propozycję menu bankietowego
D. Wstępną wycenę przyjęcia
HGT.03 Pytanie 221
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu sprzątanie powinno być wykonane w hotelu nadmorskim, który przygotowuje się na przyjęcie gości wakacyjnych?
A. Okolicznościowe
B. Sezonowe
C. Gruntowne
D. Specjalne
HGT.03 Pytanie 222
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak należy postąpić z dokumentami, które pokojowa znalazła na biurku w pokoju opuszczonym przez gościa podczas sprzątania?
A. Niezwłocznie poinformować recepcję lub swojego przełożonego
B. Przekazać je do przechowalni bagażu w hotelu
C. Po zakończeniu sprzątania powinna powiadomić dyrektora hotelu
D. Natychmiast przekazać je do depozytu
HGT.03 Pytanie 223
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?
A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem
HGT.03 Pytanie 224
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jeśli blat kwadratowego stołu ma wymiary 80 x 80 cm, to jaki powinien mieć standardowy rozmiar obrus?
A. 140 x 140 cm
B. 80 x 80 cm
C. 100 x 100 cm
D. 120 x 120 cm
HGT.03 Pytanie 225
Obsługa gości w obiekcie świa…
Obowiązki związane z utrzymaniem czystości oraz porządku w strefie Wellness & SPA hotelu przypadają pracownikom
A. działu technicznego
B. działu rekreacji
C. służby pięter
D. służby parterowej
HGT.03 Pytanie 226
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który model organizacji pionu służby pięter uwzględnia w składzie personelu zatrudnienie pokojowej lotnej?
A. Grafikowy
B. Brygadowy
C. Dyspozycyjny
D. Rewirowy
HGT.03 Pytanie 227
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podejmując zlecenie na budzenie, powinno się ustalić z klientem hotelowym
A. czas realizacji usługi
B. przyczynę wykonania usługi
C. metodę płatności za usługę
D. koszt usługi
HGT.03 Pytanie 228
Obsługa gości w obiekcie świa…
Określ zalecany procentowy podział kalorii w posiłkach w ciągu dnia w diecie dzieci i młodzieży?
A. Śniadanie 10%, II śniadanie 10%, obiad 30%, podwieczorek 25%, kolacja 25%
B. Śniadanie 20%, II śniadanie 5%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
C. Śniadanie 25%, II śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, kolacja 20%
D. Śniadanie 10%, II śniadanie 5%, obiad 40%, podwieczorek 15%, kolacja 30%
HGT.03 Pytanie 229
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa usług dodatkowych, jest
A. zlecenie realizacji imprezy
B. regulamin hotelowy
C. potwierdzenie rezerwacji
D. zamówienie na usługi
HGT.03 Pytanie 230
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym momencie pokojowa powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz butelki szampana w apartamencie gościa VIP?
A. W dniu przyjazdu gościa, przed jego wejściem do apartamentu
B. W dniu przyjazdu gościa, po jego wejściu do apartamentu
C. W dniu wyjazdu gościa
D. Dzień przed przybyciem gościa
HGT.03 Pytanie 231
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż najbardziej odpowiedni preparat do mycia luster?
A. Mleczko czyszczące
B. Mleczko nabłyszczające
C. Płyn do dezynfekcji
D. Płyn z alkoholem
HGT.03 Pytanie 232
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać najpierw podczas serwowania śniadania w pokoju gościa?
A. Poprawić układ potraw na stole
B. Podać gościowi menu room service
C. Ustalić miejsce podania śniadania gościowi
D. Zaproponować gościowi nalanie napoju
HGT.03 Pytanie 233
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dostarczanie śniadania do pokoju klienta to
A. room service
B. podanie śniadania
C. bufet ze śniadaniami
D. menu a la carte
HGT.03 Pytanie 234
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych produktów powinien być przechowywany w chłodniach?
A. Konserwa mięsna
B. Czerwone wino
C. Mleko sterylizowane
D. Ser twarogowy
HGT.03 Pytanie 235
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik sektora gastronomicznego, który przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania dań, powinien zwrócić szczególną uwagę na kluczowe punkty kontroli, które są istotne w kontekście wykorzystania systemu
A. GMP
B. ISO 9001
C. HACCP
D. GHP
HGT.03 Pytanie 236
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką potrawę na bazie jajek można włączyć do diety lekkostrawnej?
A. Faszerowane.
B. Smażone z pieczarkami.
C. W koszulkach.
D. Zapiekane z pomidorami.
HGT.03 Pytanie 237
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto zajmuje się realizacją zamówienia na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?
A. Osoba na recepcji.
B. Kelner hotelowy
C. Służba pięter.
D. Boy hotelowy.
HGT.03 Pytanie 238
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pokojowa, która natknęła się w korytarzu hotelowym na przedmiot nieprzynależący do obiektu, ma obowiązek go przekazać
A. dyrektorowi hotelu
B. kierownikowi służby pięter
C. właścicielowi
D. recepcjoniście concierge
HGT.03 Pytanie 239
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z gościa odbiera wypełniony formularz zamówienia na usługę prania razem z brudnymi ubraniami
A. recepcjonista
B. magazynier bielizny
C. pokojowa
D. inspektorka pięter
HGT.03 Pytanie 240
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?
A. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
B. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
C. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
D. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli