Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 281
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż prawidłowy sposób serwowania zimnych serów oraz wędlin na bufecie śniadaniowym?

A. W bemarach, sztućce serwisowe na osobnym talerzyku
B. Na dużych talerzach, sztućce serwisowe na oddzielnych talerzykach
C. Na półmiskach, na każdym półmisku widelec do serwowania
D. W salaterkach ze szczypcami do serwowania
HGT.03 Pytanie 282
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto odpowiedzialny jest za regularną kontrolę przygotowanych pokoi dla gości w hotelu dysponującym dużą liczbą miejsc noclegowych?

A. Kierownik recepcji
B. Menadżer hotelu
C. Zarządca hotelu
D. Inspektor pięter
HGT.03 Pytanie 283
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto w hotelu zajmuje się zarządzaniem magazynem bielizny zarówno czystej, jak i brudnej?

A. Inspektor pięter
B. Magazynier bielizny
C. Pracownik pralni
D. Kierownik pięter
HGT.03 Pytanie 284
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynia i sztućce powinny być przygotowane do nakrycia na wzmocnione śniadanie wiedeńskie?

A. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo
B. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, goblet, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką
C. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, talerzyk na pieczywo z nożem do masła, półmisek na sery i wędliny, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem, menaż
D. Talerzyk śniadaniowy z serwetką, nóż i widelec zakąskowy, filiżanka ze spodkiem i łyżeczką, mlecznik, cukiernica, koszyk na pieczywo, kieliszek lub szklanka na podstawce z łyżeczką, miseczka na miód i dżem
HGT.03 Pytanie 285
Obsługa gości w obiekcie świa…

Regularne monitorowanie stanu czystości oraz wyglądu pokoi hotelowych i przestrzeni wspólnych, jak również kontroli funkcjonalności i kompletności sprzętu oraz umeblowania w pokojach i na korytarzach, należy do zadań

A. korytarzowej
B. menadżera hotelu
C. pokojowej
D. inspektora służby pięter
HGT.03 Pytanie 286
Obsługa gości w obiekcie świa…

W sytuacji, gdy gość opuści hotel, nie dokonując odbioru przedmiotów ze skrytki depozytowej, jakie są wymagania do jej otwarcia i wydania przedmiotu osobie trzeciej?

A. pisemne żądanie o wydanie przedmiotu określonej osobie, podpisane przez gościa
B. upoważnienie notarialne wydane przez gościa, zawierające szczegółowy opis zawartości skrytki
C. przedstawienie dokumentu, potwierdzającego wszczęcie postępowania karnego dotyczącego gościa
D. wysłanie faksu do kierownika recepcji z instrukcją dotyczącą sposobu przekazania przedmiotu
HGT.03 Pytanie 287
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podstawowe nakrycie do śniadania kontynentalnego w wersji rozszerzonej obejmuje serwetkę, talerzyk deserowy, nóż zakąskowy, filiżankę ze spodkiem oraz łyżeczkę do kawy, a także

A. widelec zakąskowy, talerzyk na pieczywo, nóż do masła
B. średni widelec stołowy, szklankę do napoju zimnego
C. widelec zakąskowy, kieliszek na podstawce, goblet
D. łyżkę oraz średni widelec stołowy, goblet
HGT.03 Pytanie 288
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo pokojowa powinna zgłosić braki w wyposażeniu lokalu mieszkalnego, które zauważyła podczas sprzątania po wyjeździe gościa?

A. Pracownikowi recepcji.
B. Dyrektorowi hotelu.
C. Kierownikowi służby pięter.
D. Osobie z działu technicznego.
HGT.03 Pytanie 289
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba z działu gastronomii, która przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania potraw, powinna szczególnie zwracać uwagę na wyznaczone przez firmę kluczowe punkty kontroli, które są istotne przy wdrożeniu systemu

A. GMP
B. HACCP
C. ISO 9001
D. GHP
HGT.03 Pytanie 290
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo powinna zgłosić pokojowa znalezienie rzeczy pozostawionej przez gościa w pokoju hotelowym?

A. Kierownikowi służby pięter
B. Portierowi hotelowemu
C. Recepcjoniście concierge
D. Dyrektorowi ds. sprzedaży
HGT.03 Pytanie 291
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowując pokój dla gościa VIP, pracownik obsługi powinien przede wszystkim umieścić w nim

A. komplet hotelowych drobiazgów
B. laptop z drukarką
C. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
D. list powitalny od dyrektora hotelu
HGT.03 Pytanie 292
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 80 m2, jeśli zgodnie z procedurą sprzątania w hotelu na każde 10 m2 przypada 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego?

A. 80 litrów wody i 150 ml środka czyszczącego
B. 40 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
C. 80 litrów wody i 200 ml środka czyszczącego
D. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
HGT.03 Pytanie 293
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?

A. Bieżącego
B. Okolicznościowego
C. Awaryjnego
D. Gruntownego
HGT.03 Pytanie 294
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jaki sposób powinna postąpić pokojowa, gdy podczas sprzątania pokoju "na czysto" dostrzegła porzuconą walizkę?

A. Zanieść ją do przechowalni bagażu.
B. Sprawdzić, co znajduje się w środku.
C. Przenieść ją do recepcji hotelu.
D. Natychmiast poinformować swoich przełożonych
HGT.03 Pytanie 295
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku niewłaściwego zachowania ostrożności, pokojowa uszkodziła powierzone jej urządzenia do sprzątania w hotelu. Kto jest odpowiedzialny materialnie za zniszczone mienie?

A. Solidarnie wszyscy pracownicy hotelu
B. Wszyscy pracownicy służby pięter w ramach odpowiedzialności solidarnej
C. Pokojowa w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez właściciela hotelu
D. Pokojowa w wysokości podwójnej wartości powstałej szkody
HGT.03 Pytanie 296
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do naczyń stosowanych do serwowania potraw w bufecie śniadaniowym zaliczają się:

A. półmiski, bulionówki, salaterki
B. talerzyki zakąskowe, talerze płaskie, miseczki
C. półmiski, misy, salaterki
D. cukiernice, mleczniki, dzbanki
HGT.03 Pytanie 297
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są konieczne do przygotowania omletu biszkoptowego?

A. Mąka pszenna, jaja, woda
B. Kasza manna, jaja, mleko
C. Bułka tarta, jaja, woda
D. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
HGT.03 Pytanie 298
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył prośbę do hotelu o zorganizowanie konferencji międzynarodowej dla 150 osób, podczas której tłumaczenie ma następować na bieżąco równolegle z wystąpieniem prelegenta. Przy wykonywaniu tej usługi hotel musi mieć dostęp do sprzętu do tłumaczenia.

A. symultanicznego
B. asymetrycznego
C. szeptanego
D. zwrotnego
HGT.03 Pytanie 299
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie zadania porządkowe powinny być realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu mieszkalnego?

A. Woskowanie podłóg
B. Czytanie kurzu
C. Wietrzenie pościeli
D. Pranie zasłon
HGT.03 Pytanie 300
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim naczyniu można serwować mleko do kawy?

A. W kokilce
B. W filiżance
C. W dzbanuszku
D. W nelsonce
HGT.03 Pytanie 301
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie prace są realizowane podczas codziennego porządkowania lokalu zajmowanego przez gościa?

A. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli i materacy, odkurzanie tapicerki mebli
B. Czyszczenie glazury, odkurzanie podłogi, czyszczenie wnętrza szuflad
C. Ścielenie łóżek, ścieranie kurzu z mebli, uzupełnienie ręczników
D. Zebranie brudnej zastawy stołowej, wymiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
HGT.03 Pytanie 302
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu należałoby zasugerować organizatorom kongresu dla 300 uczestników?

A. Bankietowy
B. Owalny
C. Klasowy
D. Teatralny
HGT.03 Pytanie 303
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pisemne zlecenie otrzymane od kontrahenta dotyczące wykonania usług dodatkowych wymaga od pracowników centrum biznesowego

A. wyłącznie przesłania kosztorysu do kontrahenta
B. wyłącznie wpisania danych do karty rezerwacyjnej
C. pisemnego potwierdzenia wykonania usług
D. ustnego potwierdzenia wykonania usług
HGT.03 Pytanie 304
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma zajmująca się transportem, przy rezerwacji pokoi hotelowych, zwróciła się z prośbą o zarezerwowanie sauny oraz siłowni dla swoich pracowników. Hotel realizując tę prośbę, oferuje usługę

A. uzupełniającą
B. fakultatywną
C. podstawową
D. towarzyszącą
HGT.03 Pytanie 305
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas porządkowania jednostki mieszkalnej?

A. Odkurzyć meble
B. Zdjąć pościel
C. Opróżnić kosz na śmieci
D. Wyczyścić lustra
HGT.03 Pytanie 306
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dezynfekcję pościeli, koców, poduszek i materacy w obiektach hotelowych należy przeprowadzać co najmniej raz na

A. rok
B. miesiąc
C. pół roku
D. kwartał
HGT.03 Pytanie 307
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?

A. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
B. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
C. Mąka, jajko, cukier
D. Mąka, jajko, drożdże
HGT.03 Pytanie 308
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient złożył zamówienie na śniadanie do pokoju. Gastronomia zrealizuje to zamówienie za pomocą formy

A. serwisu talerzowego
B. room service’u
C. bufetu śniadaniowego
D. serwisu a’la carte
HGT.03 Pytanie 309
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zadanie wieczorne dotyczące obsługi pokoju oraz przygotowania łóżka do nocnego wypoczynku gościa w obiektach hotelowych o pięciogwiazdkowym standardzie, to

A. all inclusive
B. executive lounge
C. turndown service
D. room service
HGT.03 Pytanie 310
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto jest odpowiedzialny za zidentyfikowanie braku ręczników kąpielowych w magazynie?

A. Kierownik recepcji
B. Magazynier bielizny
C. Pokojowa lotna
D. Inspektor pięter
HGT.03 Pytanie 311
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik hotelowy znalazł cenny naszyjnik. Nie zdołano ustalić właściciela. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi nieodpłatnego przechowywania, jak długo maksymalnie po znalezieniu należy trzymać przedmiot w hotelu?

A. Trzy miesiące
B. Pięć lat
C. Dwa lata
D. Pół roku
HGT.03 Pytanie 312
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie informacje zgodnie z zasadami funkcjonowania hoteli nie są wpisywane do protokołu odnalezienia przedmiotów?

A. Miejsca, w którym odnaleziono przedmiot
B. Nazwiska oraz imienia znalazcy
C. Okresu pobytu gościa
D. Dnia, w którym przedmiot został znaleziony
HGT.03 Pytanie 313
Obsługa gości w obiekcie świa…

Rzeczy wartościowe odnalezione przez pracownika obsługi pięter są przechowywane

A. w specjalnej kasetce w recepcji
B. w sejfie w gabinecie dyrektora hotelu
C. w magazynie rzeczy znalezionych
D. w skrytce depozytowej w banku
HGT.03 Pytanie 314
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z poniższych dokumentów jest tworzony przez pracownika hotelowego, który zajmuje się realizacją dodatkowych usług fakultatywnych?

A. Karta rezerwacji usług noclegowych
B. Voucher hotelowy
C. Formularz rezerwacji sali konferencyjnej
D. Kwit depozytowy
HGT.03 Pytanie 315
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokoje hotelowe przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich klasyfikowane są jako jednostki

A. rezydencjonalnych
B. specjalnych
C. podstawowych
D. standardowych
HGT.03 Pytanie 316
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu powinno być rekomendowane organizatorom kongresu dla 400 uczestników?

A. Bankietowy
B. Klasowy
C. Owalny
D. Teatralny
HGT.03 Pytanie 317
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż, co według regulacji można zaliczyć do rzeczy wniesionych przez gościa hotelowego.

A. Walizka schowana w samochodzie
B. Kamera oddana w depozyt
C. Auto zaparkowane na terenie hotelu
D. Pies zostawiony w pokoju
HGT.03 Pytanie 318
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu czyszczenie powinno mieć miejsce w hotelu przed zorganizowaniem dużej imprezy noworocznej?

A. Okolicznościowe
B. Ogólne
C. Specjalne
D. Sezonowe
HGT.03 Pytanie 319
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż zestaw usług oferowanych bezpłatnie w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. Wymiana ręczników, budzenie, informacja turystyczna, obsługa bagażowa
B. Zamówienie taksówki, usługa pralnicza, obsługa bagażowa, wymiana pościeli
C. Budzenie, usługa pralnicza, parking, pomoc w nagłych wypadkach
D. Budzenie, informacja turystyczna, parking, room-service
HGT.03 Pytanie 320
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich obiektach noclegowych należy zmieniać ręczniki codziennie lub na prośbę gości?

A. Motelach 3*
B. Pensjonatach 3*, 4* i 5*
C. Hotelach 3*
D. Hotelach 4* i 5*