Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?

A. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
B. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
C. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
D. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji

Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?

A. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
B. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
C. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
D. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do

A. karty pobytu
B. potwierdzenia rezerwacji
C. księgi meldunkowej
D. formularza rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
B. o całodobową obsługę pokoi
C. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
D. o dostarczanie prasy na życzenie gości
HGT.06 Pytanie 965
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg

A. voucherem
B. kartą płatniczą
C. czekiem podróżniczym
D. gotówką
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?

A. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
B. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
C. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
D. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
Realizacja usług w recepcji

Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?

Plan pobytu uczestników konferencji
10.10.2017 r. – poniedziałek
godz. 1300przyjazd gości
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900uroczysta kolacja
11.10.2017 r. – wtorek
godz. 800śniadanie
godz. 1000-1300konferencja
godz. 1130-1145przerwa na kawę
godz. 1400obiad w restauracji hotelowej
godz. 1500-1800konferencja
godz. 1630-1645przerwa na kawę
godz. 1900kolacja
12.10.2017 r. – środa
godz. 900śniadanie
godz. 1000-1045zakończenie konferencji
godz. 1100wyjazd gości

A. Gastronomii, technicznemu, centrum biznesu.
B. Technicznemu, marketingu, SPA & Wellness.
C. Technicznemu, służbie pięter, rekreacji.
D. Gastronomii, marketingu, służbie pięter.
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Mimoza" korzysta z rozmaitych kanałów dystrybucji, aby oferować swoje usługi. Który z gości hotelowych "Mimoza" wybrał kanał bezpośredni?

A. Pan Sobczyk, który dokonał rezerwacji miejsca w hotelu telefonicznie.
B. Pan Kaliński, który zakupił wczasy w hotelu przez biuro podróży.
C. Pani Mikołajek, która skorzystała z zagranicznego systemu rezerwacji.
D. Pani Kruk, której pobyt został zarezerwowany przez pracodawcę.
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie

A. a la carte
B. room service
C. bufetowej
D. bankietowej
HGT.06 Pytanie 973
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?

A. 70%
B. 12%
C. 45%
D. 65%
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zamówił zestaw usług, który obejmuje codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po wymeldowaniu. Taki zestaw to usługi

A. uzupełniające
B. towarzyszące
C. fakultatywne
D. podstawowe
Realizacja usług w recepcji

W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?

A. W trakcie relaksu gościa po podróży
B. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
C. Po przybyciu gościa do hotelu
D. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
HGT.06 Pytanie 976
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
B. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
C. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
D. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
HGT.06 Pytanie 977
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
B. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
C. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
D. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?

A. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
B. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną