Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?

A. 80%
B. 40%
C. 60%
D. 65%
Realizacja usług w recepcji

Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?

A. 25.000 zł
B. 50 zł
C. 125 zł
D. 12.500 zł
Realizacja usług w recepcji

Z okazji 50-lecia funkcjonowania hotelu "MEWA" odbyło się eleganckie przyjęcie dla lojalnych klientów z obecnością mediów. Jakiego rodzaju narzędzie promocji zostało wykorzystane?

A. Public relations
B. Sprzedaż osobistą
C. Promocję właściwą
D. Reklamę
Realizacja usług w recepcji

Do najważniejszych składników dań serwowanych gościom wybierającym potrawy kuchni meksykańskiej należą:

A. liście winogron, fasola, makarony
B. fasola, kukurydza, awokado
C. awokado, trufle, orzechy
D. kukurydza, jogurt, małże
Realizacja usług w recepcji

Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, zawierające informacje na temat terminu oraz wysokości zaliczki za zamówione usługi. W ustalonym terminie wpłacił zaliczkę, którą określił hotel. Jakiego rodzaju rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?

A. Niepotwierdzoną
B. Kredytową
C. Gwarantowaną
D. Wstępną
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 262,00 zł
B. 2 938,00 zł
C. 2 574,00 zł
D. 2 600,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?

A. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
B. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
C. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
D. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, ile i jaki rodzaj pokoi należy zarezerwować dla grupy z Głogowa.

Szkoła Podstawowa nr 5

ul. Szkolna 12

67-200 Głogów

Głogów, 2 lutego 2018 r.


Hotel Róża **

ul. Zielona 77

58-330 Jedlina-Zdrój

ZAMÓWIENIE

Zwracam się z uprzejmą prośbą o rezerwację miejsc noclegowych, dla 32 osób, w tym
30 uczniów (18 dziewcząt i 12 chłopców) oraz 2 nauczycielek w terminie
od 11 do 13 sierpnia 2018 r.

Proszę również o zapewnienie całodziennego wyżywienia od obiadu w dniu przyjazdu
do śniadania w dniu wyjazdu.

Z poważaniem,

Sylwia Wróbelska

nauczycielka

A. 15 pokoi DBL, 2 pokoje TPL.
B. 10 pokoi TPL, 1 pokój DBL.
C. 15 pokoi TPL, 2 pokoje DBL.
D. 30 pokoi DBL, 2 pokoje SGL.
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?

A. Grzeczne przywitanie gościa
B. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
C. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
D. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 4 noce, zapłać za 3"?

n n nn n nn n nn
Oferta „Śpij 4 noce, zapłać za 3"
Przy pobycie w pokoju jedno lub dwuosobowym na 4 noce, jeden nocleg gratis!
Oferta ważna do 28.12.2016 r.

A. Promocję sprzedaży.
B. Marketing bezpośredni.
C. Public relations.
D. Sprzedaż osobistą.
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy gość wyraża niezadowolenie z przydzielonego mu pokoju?

A. Próbować rozwiązać problem na korzyść gościa
B. Narzucić mu swoje rozwiązanie sytuacji
C. Nie reagować na uwagi gościa
D. Udowodnić, że gość się myli
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji

Klienci zatrzymani w hotelu w Krakowie poprosili pracownika recepcji o polecenie miejsc wartych odwiedzenia w mieście. Które z wymienionych miejsc powinien zaproponować pracownik recepcji?

A. Zamek Cesarski
B. Ogród Saski
C. Bazylikę Mariacką
D. Dwór Artusa
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?

A. 10 pokoi SGL
B. 10 pokoi LUX
C. 10 pokoi DBL
D. 10 pokoi APT
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
C. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu

A. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
B. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
C. wynikają z norm kategoryzacyjnych
D. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?

A. Centrum SPA&Wellnes
B. Bezpłatny room serwis
C. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
D. Bezpłatny dostęp do Internetu
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy

A. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
B. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
C. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
D. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę przyjazdów rodzin na wypoczynek w hotelu, najbardziej efektywne będą działania marketingowe polegające na

A. wprowadzeniu promocji osobistej
B. wprowadzeniu promocji sprzedaży
C. zwiększeniu rabatu ilościowego
D. zwiększeniu rabatu funkcjonalnego
Realizacja usług w recepcji

Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?

A. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
B. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
C. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
D. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
B. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
C. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
D. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
Realizacja usług w recepcji

Aby zaspokoić potrzeby gościa walk-in, w pierwszej kolejności powinno się mu zaoferować

A. korzystanie z odnowy biologicznej
B. usługę noclegową
C. wynajęcie sali konferencyjnej
D. kolację w restauracji
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy klient jest zbyt wścibski lub ciekawski?

A. Nie dać po sobie znać, że gość go denerwuje
B. Pokazać, że gość go denerwuje
C. Zaproponować gościowi rozmowę podczas przerwy na lunch
D. Uświadomić gościa, że nadmierna ciekawość to cecha prymitywnych ludzi
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?

A. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
B. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
C. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
D. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?

A. Rezerwacja niegwarantowana
B. Rezerwacja na zapytanie
C. Rezerwacja gwarantowana
D. Rezerwacja wstępna
Realizacja usług w recepcji

Osoba, która jest niezwykle uciążliwa, wszędzie widzi oszustwa i krzywdy, a także posiada ironiczny uśmiech, to

A. nieufna i podejrzliwa
B. zarozumiała, mająca potrzebę imponowania
C. zdenerwowana, podniecona
D. niepewna siebie, niezdecydowana
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy

A. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
B. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
C. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
D. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinny zostać podjęte w hotelu w przypadku zgłoszenia ustnej skargi przez gościa?

A. Należy przekonać gościa, że jego zażalenie jest nieuzasadnione
B. Należy natychmiast odesłać gościa do menedżera hotelu
C. Nie należy prowadzić rozmowy z gościem, tylko poprosić go o złożenie skargi na piśmie
D. Należy uważnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach swoich możliwości
Realizacja usług w recepcji

Grupa klientów biznesowych przybywa do hotelu w celu zorganizowania całodniowej konferencji. Jakie usługi może im zaoferować pracownik recepcji?

A. Zespół sal wielofunkcyjnych, przerwę kawową
B. Rozrywka w czasie wolnym, sale na konferencje.
C. Spa i wellness, pomoc w transporcie bagażu.
D. Sala biznesowa, transport.
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi

A. przy pomocy przekazu pocztowego
B. używając karty płatniczej
C. zapłaceniem czekiem
D. poprzez gotówkę
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?

A. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
B. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
C. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
D. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na nocleg, w którym podał numer swojej karty kredytowej oraz określił godzinę przybycia do hotelu na 1700. W wyznaczonym czasie nie dotarł jednak do obiektu. Do której godziny recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie działania związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu