Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 81
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2023 r. do 31.05.2024
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2023 r.1.10.2023 r. – 31.05.2024 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na więcej niż 4 doby.

A. 2 250,00 zł
B. 2 400,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 2 000,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 83
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram
C. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
D. rok wydania karty, podpis właściciela karty
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ponadto zamawiamy:
1.Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
2.20 laptopów podłączonych do sieci internetowej.
3.Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
4.Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
5.Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji.
6.Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
B. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
C. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
D. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
HGT.06 Pytanie 85
Realizacja usług w recepcji

Jednym z kroków w procesie check-out jest

A. wystawienie rachunku wstępnego
B. realizowanie nietypowych życzeń
C. przyjęcie zamówienia
D. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu.

J.m./data01.0702.0703.0704.0705.0706.0707.0708.07
DBL 110
DBL 111RRRRRR
APT 112RRRRR
APT 113

A. 02.07 – 07.07
B. 03.07 – 08.07
C. 02.07 – 08.07
D. 03.07 – 07.07
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjeżdża o godzinie 10:00 pierwszego dnia a wyjeżdża o godzinie 8:00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10:00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Fragment grafiku rezerwacji - Marzec
910111213141516
A.RRRRRR
B.RRRRRR
C.RRRR
D.RRRRR

A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
HGT.06 Pytanie 90
Realizacja usług w recepcji

Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?

A. Executive Housekeeper
B. Guest relations
C. Front Office Manager
D. Concierge
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert domu wycieczkowego spełni oczekiwania grupy młodzieży szkolnej w zakresie zamówionych usług: pokoje z łazienkami, wyżywienie HB, parking dla autokaru, sala na spotkania z grupą?

A.Dom wycieczkowy kat. III
- położony w centrum miasta
- parking - brak
- pokoje wieloosobowe, łazienki ogólnodostępne
- sala do samodzielnego przygotowania posiłków
- sala telewizyjna
B.Dom wycieczkowy kat. II
- położony niedaleko parku
- parking dla autokarów
- pokoje 3-4 osobowe z łazienkami,
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna i sala na spotkania z grupą
C.Dom wycieczkowy kat. III
- położony przy wjeździe do miasta,
- parking dla samochodów osobowych
- pokoje wieloosobowe bez łazienek
- stołówka świadcząca śniadania i obiadokolacje
- sala telewizyjna – brak
D.Dom wycieczkowy kat. I
- położony niedaleko centrum miasta
- parking dla samochodów osobowych i autokarów
- pokoje 2-3osobowe z łazienkami
- stołówka świadcząca pełne wyżywienie
- sala telewizyjna, brak sali na spotkania z grupą

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje powinien przedstawić recepcjonista w zleceniu do działu służby pięter dotyczące liczby i rodzaju pokoi dla grupy turystów liczącej 40 osób?

A. 20 pokoi TPL
B. 20 pokoi DBL
C. 20 pokoi SGL
D. 20 pokoi APT
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.

A. 460,00 zł
B. 700,00 zł
C. 220,00 zł
D. 920,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu i w ustalonym terminie uiścił podaną w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki rodzaj rezerwacji powinien wybrać recepcjonista.

A. Kredytową
B. Przedwstępną
C. Niepotwierdzoną
D. Gwarantowaną
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?

A. Reklamę w telewizji oraz w radio
B. Mailing i broszury
C. Plakaty i dystrybucję ulotek
D. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odbiorcą raportu o stanie pokoi, który przygotowuje recepcjonista pracujący na nocnej zmianie?

A. Przełożonego służby parterowej
B. Księgowej w dziale rozliczeń
C. Kierownika służby pięter
D. Szefa pionu technicznego
Realizacja usług w recepcji

Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?

A. Kartę pobytu
B. Kartę rejestracyjną
C. Formularz rezerwacji
D. Formularz kaucyjny
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. ostre i smażone
B. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
C. łatwe do strawienia, artystycznie podane
D. lekkie, nie wywołujące wzdęć
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?

A. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
B. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
C. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
D. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?

A. Akcję promocyjną
B. Sponsoring
C. Relacje publiczne
D. Sprzedaż bezpośrednia
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in dla gościa VIP w hotelu, konieczne jest jego powitanie oraz

A. wręczyć klucz i kartę pobytu, zaprowadzić do pokoju
B. zrealizowanie rejestracji przy recepcji, życzyć przyjemnego pobytu
C. poprosić o uzupełnienie karty rejestracyjnej, przekazać klucz
D. zażądać dokumentu tożsamości, przekazać kartę pobytu
Realizacja usług w recepcji

Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to

A. schronisko
B. kemping
C. schronisko młodzieżowe
D. dom wycieczkowy
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?

A. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
B. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
C. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
D. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
Realizacja usług w recepcji

W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu

A. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
B. zameldowania gościa przy recepcji
C. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
D. przywitania gościa przez managera hotelu
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?

23.0724.0725.0726.0727.07
A.110 SGLRRR
B.112 DBLRR
C.210 DBLRRR
D.211 SGLRR

A. A.
B. B.
C. C.
D. D.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.

PAKIET BURSZTYNOWY
W cenie:
— wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
— wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora)
— materiały konferencyjne (papier i długopisy)
— menu wg programu spotkania
— bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
— wsparcie organizacyjne Managera
— parking monitorowany na terenie obiektu

A. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
B. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
C. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
D. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
B. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
C. Obsługa usługi budzenia
D. Osobista opieka nad gościem
HGT.06 Pytanie 119
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Cennik usług ważny
Rodzaj pokojuod 1.06.2021 do 30.09.2021od 1.10.2021 do 31.05.2022
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby

A. 2 400,00 zł
B. 2 250,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 1 800,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowanaUwagi
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Cena za dobę
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Grafik obłożenia pokoi.
B. Potwierdzenie rezerwacji.
C. Karta pobytu.
D. Karta rezerwacji.