Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
B. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
C. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
D. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność wykonuje obsługa z prawej strony klienta hotelowego?
A. Prezentowanie alkoholi
B. Podawanie zupy w wazie
C. Serwowanie dań z półmiska
D. Stawianie talerzyka na pieczywo
Realizacja usług w recepcji
W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z
A. telewizji satelitarnej
B. klucznicy
C. telefonu i faxu
D. bankomatu
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest
A. wręczenie klucza
B. wsparcie przy bagażach
C. pobranie opłaty od gościa
D. określenie zakresu płatnych usług
Realizacja usług w recepcji
Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?
A. Jacuzzi
B. Obsługa bagażowa
C. Informacja turystyczna
D. Budzenie
Realizacja usług w recepcji
Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?
A. Zleceniem przelewu
B. Przekazem pocztowym
C. W gotówce
D. Kartą płatniczą
Realizacja usług w recepcji
Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. wyłączyć zasilanie w obiekcie
B. powiadomić firmę energetyczną
C. wyłączyć zasilanie w pokoju
D. powiadomić straż pożarną
Realizacja usług w recepcji
Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty
A. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram
C. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
D. rok wydania karty, podpis właściciela karty
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?
A. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
B. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
C. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
D. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych o standardzie 1*, 2* i 3* zmiana pościeli oraz ręczników odbywa się na prośbę gości, albo co
A. 2 dni
B. 3 dni
C. 4 dni
D. 7 dni
Realizacja usług w recepcji
Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?
Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha. Na życzenie Gości oferujemy:
|
A. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
B. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
C. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
D. Centrum SPA i wynajem samochodu.
Realizacja usług w recepcji
Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu
A. postawy ciała
B. wypowiadanych słów
C. gestów
D. mimiki twarzy
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?
A. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
B. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
C. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
D. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
Realizacja usług w recepcji
Premier Francji przyjeżdża do hotelu w Warszawie. W holu recepcyjnym zostanie przywitany przez
A. menedżera concierge
B. dyrektora hotelu
C. szefa recepcji
D. dyspozytora
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient.
| Potwierdzenie rezerwacji – fragment | |
|---|---|
| termin | od 05 do 07.05.2011 |
| pokój 5 - osobowy | 4 x 2 doby |
| pokój 2 - osobowy | 2 x 2 doby |
| Obiadokolacje (typu barowego) | 24 x 2 |
| śniadania | we własnym zakresie od 6 rano w jadalni |
| łazienki | ogólnodostępne, ciepła woda całą dobę |
| miejsce do grillowania | oznakowane - przed bramą wjazdową |
| inne | dojście żółtym szlakiem ( 30 min od stacji kolejowej) |
A. Motel.
B. Kemping.
C. Schronisko.
D. Pensjonat.
HGT.06 Pytanie 136
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa jest dostępna
A. w pensjonacie 3*
B. w motelu 3*
C. w hotelu 3*
D. we wszystkich hotelach
Realizacja usług w recepcji
Procedura obsługi gości VIP jest stosowana w przypadku
A. grupy turystycznej
B. klientów biznesowych
C. gości zagranicznych
D. gości specjalnych
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które są obligatoryjnie oferowane w każdym hotelu, nie obejmują
A. przechowywania bagażu klientów
B. udzielania pomocy w sytuacjach awaryjnych
C. serwowania śniadań
D. sprzedaży lub udostępniania dzienników
Realizacja usług w recepcji
Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?
| PAKIET BIZNES |
|
| PAKIET KORPO |
|
| PAKIET TRENING |
|
| PAKIET RELAX |
|
A. Korpo.
B. Trening.
C. Biznes.
D. Relax.
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do
A. karty rezerwacji
B. karty pobytu
C. księgi gości
D. księgi rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?
A. Rostbef z ziemniakami
B. Pierogi z soczewicą
C. Zapiekanka z bakłażanów
D. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
Realizacja usług w recepcji
Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?
A. w okolicach szlaków turystycznych
B. w centralnych częściach dużych miejscowości
C. w pobliżu lotnisk
D. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
Realizacja usług w recepcji
Gość, opuszczając hotel, zamówił w recepcji pokój na kolejny termin. Jakim rodzajem rezerwacji to jest?
A. Osobisty.
B. Zdalny.
C. Pośredni.
D. Internetowy.
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?
A. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
B. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
C. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
D. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. aquatele
B. botele
C. rotele
D. flytele
Realizacja usług w recepcji
Do kategorii usług dodatkowych w hotelach należy
A. budzenie
B. usługi rekreacyjne
C. usługi fryzjerskie
D. depozyt hotelowy
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
A. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
B. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 148
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła weekend w miejscu noclegowym, zajmując piętnaście z trzydziestu dostępnych łóżek oraz korzystając z kuchni przeznaczonej do samodzielnego użytku. W jakim obiekcie przebywali uczniowie?
A. Motelu
B. Ośrodku wypoczynkowym
C. Pensjonacie
D. Domu wycieczkowym
Realizacja usług w recepcji
Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?
A. Pośrednia.
B. Online.
C. Zdalna.
D. Osobista.
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?
A. odłączyć dopływ prądu do pokoju
B. powiadomić straż pożarną
C. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
D. zawiadomić zakład energetyczny
Realizacja usług w recepcji
Prezentowany fragment karty menu to śniadanie
| KARTA MENU – ŚNIADANIA |
| jajecznica na bekonie, gotowane parówki, wędlina, pieczywo, kawa lub herbata, soki owocowe |
A. wiedeńskie.
B. amerykańskie.
C. angielskie.
D. rosyjskie.
Realizacja usług w recepcji
Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:
A. Kodeksu cywilnego
B. Kodeksu karnego
C. regulaminu porządkowego hotelu
D. regulaminu wewnętrznego hotelu
Realizacja usług w recepcji
Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:
A. cena, sprzedaż, reklama, promocja
B. dystrybucja, promocja, cena, personel
C. promocja, reklama, sprzedaż, personel
D. sprzedaż, cena reklama, personel
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy do hotelu przybywa stały gość z tytułem VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać informację
A. portierowi
B. menedżerowi restauracji
C. dyrektorowi hotelu
D. sprzątaczce
Realizacja usług w recepcji
Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część
A. rezerwacji
B. wymeldowania
C. zameldowania
D. pobytu
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?
A. Relacje publiczne
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Sponsoring
D. Akcję promocyjną
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który tworzy recepcjonista na prośbę gościa w dniu opuszczenia hotelu, to
A. faktura
B. wyliczenie kosztów
C. zlecenie przelewu
D. voucher
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?
A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobistą
C. Reklamę
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji
Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?
A. Recepcjonista klucznik
B. Recepcjonista concierge
C. Recepcjonista dysponent
D. Recepcjonista telefonista
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. kartą płatniczą
B. gotówką
C. czekiem
D. przelewem