Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 121
Realizacja usług w recepcji

Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?

A. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
B. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
C. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
D. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
HGT.06 Pytanie 124
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest

A. wręczenie klucza
B. wsparcie przy bagażach
C. pobranie opłaty od gościa
D. określenie zakresu płatnych usług
HGT.06 Pytanie 126
Realizacja usług w recepcji

Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?

A. Zleceniem przelewu
B. Przekazem pocztowym
C. W gotówce
D. Kartą płatniczą
HGT.06 Pytanie 127
Realizacja usług w recepcji

Pobyt gościa w hotelu zakłóciło zgłoszenie o iskrzeniu w elektrycznym przełączniku w jego pokoju. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. wyłączyć zasilanie w obiekcie
B. powiadomić firmę energetyczną
C. wyłączyć zasilanie w pokoju
D. powiadomić straż pożarną
HGT.06 Pytanie 128
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram
C. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
D. rok wydania karty, podpis właściciela karty
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?

A. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
B. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
C. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
D. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
Realizacja usług w recepcji

Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?

Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha.

Na życzenie Gości oferujemy:

  • usługę prania i czyszczenia odzieży
  • centrum SPA
  • kort tenisowy
  • zewnętrzną siłownię
  • zajęcia z trenerem fitness
  • usługi fryzjerskie i kosmetyczne
  • wynajem samochodu
  • usługę room service
  • usługi depozytowe
  • bezpłatne WiFi

A. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
B. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
C. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
D. Centrum SPA i wynajem samochodu.
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?

A. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
B. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
C. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
D. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego potwierdzenia rezerwacji określ, który obiekt hotelarski wybrał klient.

Potwierdzenie rezerwacji – fragment
terminod 05 do 07.05.2011
pokój 5 - osobowy4 x 2 doby
pokój 2 - osobowy2 x 2 doby
Obiadokolacje (typu barowego)24 x 2
śniadaniawe własnym zakresie od 6 rano w jadalni
łazienkiogólnodostępne, ciepła woda całą dobę
miejsce do grillowaniaoznakowane - przed bramą wjazdową
innedojście żółtym szlakiem
( 30 min od stacji kolejowej)

A. Motel.
B. Kemping.
C. Schronisko.
D. Pensjonat.
Realizacja usług w recepcji

Hotel przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowego pobytu integracyjnego dla pracowników dużej firmy, połączonego z konferencją szkoleniową. Który pakiet należy polecić zamawiającemu?

PAKIET BIZNES
  • 20% rabatu na usługi noclegowe
  • wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO
  • noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
  • 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
  • przerwa kawowa (kawa, herbata, kruche ciasteczka i owoce)
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej, Wi-Fi
  • parking gratis
PAKIET TRENING
  • noclegi, śniadania, obiadokolacje wg programu organizatora
  • wynajem sali konferencyjnej
  • materiały konferencyjne (papier i długopisy)
  • bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
  • parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX
  • noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
  • wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
  • 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
  • nieograniczony dostęp do Internetu
  • parking gratis

A. Korpo.
B. Trening.
C. Biznes.
D. Relax.
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do

A. karty rezerwacji
B. karty pobytu
C. księgi gości
D. księgi rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Rostbef z ziemniakami
B. Pierogi z soczewicą
C. Zapiekanka z bakłażanów
D. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
HGT.06 Pytanie 142
Realizacja usług w recepcji

Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?

A. w okolicach szlaków turystycznych
B. w centralnych częściach dużych miejscowości
C. w pobliżu lotnisk
D. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
HGT.06 Pytanie 144
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
B. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
C. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
D. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?

A. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
B. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 150
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?

A. odłączyć dopływ prądu do pokoju
B. powiadomić straż pożarną
C. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
D. zawiadomić zakład energetyczny
Realizacja usług w recepcji

Prezentowany fragment karty menu to śniadanie

KARTA MENU – ŚNIADANIA
jajecznica na bekonie,
gotowane parówki, wędlina,
pieczywo,
kawa lub herbata, soki owocowe

A. wiedeńskie.
B. amerykańskie.
C. angielskie.
D. rosyjskie.
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:

A. cena, sprzedaż, reklama, promocja
B. dystrybucja, promocja, cena, personel
C. promocja, reklama, sprzedaż, personel
D. sprzedaż, cena reklama, personel
Realizacja usług w recepcji

Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?

A. Relacje publiczne
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Sponsoring
D. Akcję promocyjną
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?

A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobistą
C. Reklamę
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?

A. Recepcjonista klucznik
B. Recepcjonista concierge
C. Recepcjonista dysponent
D. Recepcjonista telefonista
HGT.06 Pytanie 160
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność

A. kartą płatniczą
B. gotówką
C. czekiem
D. przelewem