Filtrowanie pytań
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w
Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?
Jakiego typu usługą oferowaną przez hotele jest wynajem pojazdu?
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?
Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?
Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?
Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?
Recepcjonista wręcza gościowi klucze do pokoju na podstawie:
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?
Zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi usługi bagażowe oferują hotele o kategorii
Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?
Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla
Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich. 
 
| Hotel Widok**** ul. Leśna 14 58-310 Szczawno-Zdrój  | 
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY: 
  | 
Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"? 
 
| Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5". | n
| n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis! n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n  | n
Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:
Która organizacja w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza?
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
Do jakiego działu hotelowego recepcjonista powinien skierować zgłoszenia o usterkach w pokojach, które zgłosili goście?
Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a
Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku? 
 
| Dane | Potwierdzenie rezerwacji | Rezerwacja gwarantowana | Uwagi | 
|---|---|---|---|
| Imię i nazwisko/firma | |||
| Termin pobytu | |||
| Liczba osób | |||
| Rodzaj pokoju | |||
| Cena za dobę | |||
| Rodzaj płatności | |||
| Przedpłata w kwocie | |||
| Nr karty kredytowej i data jej ważności | |||
| Nazwisko okaziciela karty | |||
| Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji | |||
| Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację | 
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?
Klient dokonał rezerwacji noclegu pokoju jednoosobowego od 15 sierpnia na 3 doby oraz pokoju dwuosobowego od 14 sierpnia na 3 doby. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji? 
 
| Rodzaj pokoju | Grafik rezerwacji | |||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sierpień - fragment | Sierpień - fragment | Sierpień - fragment | Sierpień – fragment | |||||||||||||||||
| SGL | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 
| R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | |||||||||
| DBL | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 
| R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | R | |||||||||
| A. | B. | C. | D. | |||||||||||||||||
Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?
W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?
Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu. 
 
| Termin pobytu | 10-15.07.2014 r. | 
| Liczba osób | 18 | 
| Rodzaj pokoju | 9 x DBL | 
| Usługi dodatkowe | – Depozyt – w dniu przyjazdu złożenie laptopa i sprzętu elektronicznego, odebranie w dniu wyjazdu – Wyżywienie: – śniadania: 11-15.07.2014 r. godz. 7.30  – uroczysty bankiet dla 25 osób – 11.07.2014 r. w godz. 21.00-24.00– obiady: 11-14.07. 2014 r. godz. 12.30 – kolacje: 10-14.07.2014 r. godz: 18.00 – Wynajem sali konferencyjnej z podstawowym wyposażeniem – 11.07 oraz 13.07.2014 r. w godz. 15.00-17.00 – Przerwa na kawę podczas konferencji – Zwiedzanie miasta z przewodnikiem – 14.07.2014 r. w godz. 13.00-18.00 – Sauna, basen – 10.07 i 13.07.2014 r. godz. 19.00-20.00 – Miejsce na parkingu hotelowym dla busa w dniu przyjazdu i wyjazdu  | 
Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien
Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?
Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:
Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien
Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?
Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien
Do przystawek oraz dań głównych z ryb i cielęciny powinno się serwować gościom wina?
Jednym z zadań służby parterowej jest
Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?
Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości? 
 
| Informacja dotycząca pobytu gości | 
| Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka. Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700. Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r.  |