Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Fakultatywne
B. Uzupełniające
C. Towarzyszące
D. Komplementarne
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?

A. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
B. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
C. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
D. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w

A. karcie pobytu
B. karcie rejestracyjnej
C. rachunku hotelowym
D. formularzu rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?

A. Public relations zewnętrzny
B. Marketing bezpośredni
C. Sprzedaż osobista
D. Public relations wewnętrzny
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?

A. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
B. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
C. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
D. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?

A. Terminal POS i komputer
B. Telefon i faks
C. Telefon i programator kart zbliżeniowych
D. Komputer i czytnik kart płatniczych
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?

A. numer pokoju, treść zamówienia, czas dostarczenia, podpis gościa
B. numer pokoju, treść zamówienia, podpis gościa
C. imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, treść zamówienia
D. wyłącznie wywieszkę z napisem: "proszę mnie obsłużyć."
Realizacja usług w recepcji

Osoba odpowiedzialna za organizację przyjęcia weselnego zamówiła butelkę schłodzonego szampana do apartamentu nowożeńców. Który dział hotelowy powinien otrzymać zlecenie na tę usługę z recepcji?

A. Dział handlowy
B. Dział techniczny
C. Dział marketingu
D. Dział gastronomiczny
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?

A. Listy roomingowej
B. Potwierdzenia rezerwacji
C. Vouchera
D. Formularza rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?

A. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
B. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
C. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
D. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla

A. hoteli 3* i moteli 3*
B. hoteli 4* i moteli 4*
C. hoteli 3* i moteli 4*
D. hoteli 4* i moteli 3*
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego, określ który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Widok****
ul. Leśna 14
58-310 Szczawno-Zdrój

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego

Zarezerwuj pobyt za minimum 8 000,00 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • − 15% rabatu na usługi noclegowe i gastronomiczne
  • − 20% rabatu na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • − późniejszy check-out
  • − wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy kart VIP

A. Sponsoring.
B. Public relations.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Promocję sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5".
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie
n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis!
n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n

A. Marketing bezpośredni.
B. Public relations.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Promocję sprzedaży.
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Expedia
B. Chart
C. Voyager
D. Amadeus
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowanaUwagi
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Cena za dobę
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Karta pobytu.
B. Karta rezerwacji.
C. Grafik obłożenia pokoi.
D. Potwierdzenie rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?

A. Udzielić informacji o usługach dostępnych w hotelu
B. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy
C. Zapytać, na jakie nazwisko dokonano rezerwacji
D. Przekazać pilotowi karty pobytu
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji noclegu pokoju jednoosobowego od 15 sierpnia na 3 doby oraz pokoju dwuosobowego od 14 sierpnia na 3 doby. Które oznaczenie w grafiku jest właściwe dla tej rezerwacji?

Rodzaj pokojuGrafik rezerwacji
Sierpień - fragmentSierpień - fragmentSierpień - fragmentSierpień – fragment
SGL1415161718141516171814151617181415161718
RRRRRRRRRRRR
DBL1415161718141516171814151617181415161718
RRRRRRRRRRRR
A.B.C.D.

A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?

A. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
B. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
C. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
D. Centrum SPA, obsługę pięter
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu formularza rezerwacyjnego wskaż, który dział hotelu będzie najbardziej zaangażowany w obsługę gości, drugiego dnia ich pobytu w hotelu.

Termin pobytu10-15.07.2014 r.
Liczba osób18
Rodzaj pokoju9 x DBL
Usługi dodatkowe– Depozyt – w dniu przyjazdu złożenie laptopa i sprzętu elektronicznego, odebranie w dniu wyjazdu
– Wyżywienie:
– śniadania: 11-15.07.2014 r. godz. 7.30
– obiady: 11-14.07. 2014 r. godz. 12.30
– kolacje: 10-14.07.2014 r. godz: 18.00
– uroczysty bankiet dla 25 osób – 11.07.2014 r. w godz. 21.00-24.00
– Wynajem sali konferencyjnej z podstawowym wyposażeniem – 11.07 oraz 13.07.2014 r. w godz. 15.00-17.00
– Przerwa na kawę podczas konferencji
– Zwiedzanie miasta z przewodnikiem – 14.07.2014 r. w godz. 13.00-18.00
– Sauna, basen – 10.07 i 13.07.2014 r. godz. 19.00-20.00
– Miejsce na parkingu hotelowym dla busa w dniu przyjazdu i wyjazdu

A. Dział odnowy biologicznej.
B. Dział techniczny.
C. Dział gastronomii.
D. Dział recepcji.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien

A. zatroszczyć się o wprowadzenie do j.m. dużej powitalnej dekoracji.
B. odnotować w grafiku obłożenia - gość VIP.
C. przydzielać pokoje tak, aby za każdym razem otrzymywali inny.
D. uwzględnić, o ile to możliwe, ich preferencje i życzenia.
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?

A. Recepcjonista-informator
B. Recepcjonista concierge
C. Pracownik działu rezerwacji
D. Pracownik działu guest relations
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:

A. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
B. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
C. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
D. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
HGT.06 Pytanie 233
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien

A. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
B. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
C. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
D. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
Realizacja usług w recepcji

Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?

A. Zwiększenie jakości produktu
B. Poprawa standardu obsługi
C. Obniżona cena
D. Reklama w Internecie
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien

A. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
B. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
C. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
D. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. doprowadzenie gościa do pokoju
B. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
C. zapewnienie porządku w holu hotelowym
D. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
HGT.06 Pytanie 238
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?

A. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
B. Zasugerować gościowi inny hotel
C. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
D. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
Realizacja usług w recepcji

Komu recepcjonista powinien przekazać zamieszczoną w ramce informację dotyczącą pobytu gości?

Informacja dotycząca pobytu gości
Proszę o wstawienie do pokoju nr 102 wanienki oraz łóżeczka dla dziecka.
Goście przyjadą do hotelu 22 września 2018 r. między godziną 1500 a 1700.
Termin pobytu 22.09 – 29.09.2018 r.

A. Pracownikowi działu gospodarczego.
B. Kierownikowi recepcji.
C. Pracownikowi działu technicznego.
D. Kierownikowi służby pięter.
Realizacja usług w recepcji

Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy

A. gość pojawia się przy recepcji.
B. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
C. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
D. złożone zostaje zamówienie na usługi.