Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. schroniska młodzieżowego
B. pola biwakowego
C. domu studenckiego
D. domu wycieczkowego
 Realizacja usług w recepcji 
Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Pracownik ds. relacji z gośćmi
B. Recepcjonista - concierge
C. Operator centrali telefonicznej
D. Kierownik recepcji
 Realizacja usług w recepcji 
W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?
A. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
B. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
C. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
D. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
 Realizacja usług w recepcji 
Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg
A. ze śniadaniem
B. bez wyżywienia
C. ze śniadaniem i obiadokolacją
D. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie fragmentu Karty rezerwacji, oblicz ile posiłków należy zlecić do przygotowania hotelowej restauracji dla gości z Uniwersytetu Łódzkiego. 
 
| Karta rezerwacji (fragment) | |
|---|---|
| Termin pobytu | 10.09. – 13.09. 2016 r. | 
| Zamawiający | Uniwersytet Łódzki | 
| Ilość osób | 22 | 
| Wyżywienie | - FB od obiadu 10.09 do śniadania 13.09 - Kolacja 11.09 przy wspólnym stole - Obiad 12.09 poza hotelem w lokalnej pizzerii  | 
A. 66 śniadań, 66 obiadów, 66 kolacji.
B. 44 śniadania, 88 obiadów, 66 kolacji.
C. 44 śniadania, 44 obiady, 66 kolacji.
D. 66 śniadań, 44 obiady, 66 kolacji.
 Realizacja usług w recepcji 
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
A. rozliczenia gościa
B. przyjęcia zamówienia
C. procedury przyjęcia gościa
D. procedury check-out
 Realizacja usług w recepcji 
Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to
A. walk in.
B. no show.
C. rezydent.
D. passant.
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych. 
 
| Grafik pokoi styczeń/luty 2019  | |||
|---|---|---|---|
| Nr i rodzaj j.m.  | Data | ||
| 30.01 | 31.01 | 01.02 | |
| 100 SGL | R | R | |
| 101 DBL | |||
| 102 APT | R | R | |
A. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 01.02.
B. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 31.01.
C. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 31.01.
D. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 01.02.
 HGT.06  Pytanie 249 
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?
A. Karty płatniczej
B. Karty pobytu
C. Potwierdzenia rezerwacji
D. Prawa jazdy
 HGT.06  Pytanie 250 
 Realizacja usług w recepcji 
Biuro podróży "VIP" planuje zorganizować zakwaterowanie dla grupy przedsiębiorców w hotelu 3* "The Best". Którego z zamówionych usług i świadczeń hotel nie jest zobowiązany zapewnić w ramach opłaty za nocleg?
A. Room-service dostępnego minimum 12 godz./dobę
B. Wymiany pościeli co 3 dni lub na prośbę gości
C. Przechowywania bagażu gości po opuszczeniu pokoju
D. Sprzedaży lub udostępnienia dziennej prasy
 Realizacja usług w recepcji 
Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz
A. numer pokoju
B. typ pokoju
C. datę przyjazdu
D. datę wyjazdu
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?
A. Programator kart zbliżeniowych.
B. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
C. Czytnik pamięci zdarzeń.
D. Przycisk włączający elektrozamek.
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?
A. Flegmatyka
B. Choleryka
C. Sangwinika
D. Melancholika
 HGT.06  Pytanie 254 
 Realizacja usług w recepcji 
Kwit depozytowy stanowi potwierdzenie
A. gwarancji pokrycia kosztów przez klienta hotelowego za ewentualne szkody
B. zabezpieczenia rzeczy pozostawionej przez klienta w hotelu
C. przyjęcia do przechowania bagażu klienta
D. przyjęcia do przechowania wartościowego przedmiotu klienta
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego typu promocję usług stosuje hotel, który akceptuje karty lojalnościowe?
A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Folder informacyjny
C. Promocję sprzedaży
D. Reklama bezpośrednia
 Realizacja usług w recepcji 
Przedstawiony dokument recepcjonista przygotowuje przed przyjazdem gości typu 
 
| Data ............ | ||
| Welcom gift/Wstawka | Room/Pokój | Name/Nazwisko | 
| Słodycze lub owoce | ||
| Słodycze i owoce | ||
| Owoce i wino | ||
| Wino, owoce, list powitalny | ||
A. biznesowego.
B. VIP.
C. grupowego.
D. standardowego.
 Realizacja usług w recepcji 
Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?
A. 180,00 zł
B. 340,00 zł
C. 680,00 zł
D. 500,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to
A. bloker.
B. barista.
C. sommelier.
D. obsługujący.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?
A. Transport z hotelu na lotnisko
B. Transport z dworca kolejowego do hotelu
C. Transport z lotniska do hotelu
D. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
 Realizacja usług w recepcji 
Gość zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjedzie o godzinie 10.00 pierwszego dnia, a wyjedzie o godzinie 8.00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10.00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu? 
 
| Fragment grafiku obłożenia pokoi – marzec | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 09.03 | 10.03 | 11.03 | 12.03 | 13.03 | 14.03 | 15.03 | 16.03 | |
| A. | R | R | R | R | R | R | ||
| B. | R | R | R | R | R | R | ||
| C. | R | R | R | R | ||||
| D. | R | R | R | R | R | |||
A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
 Realizacja usług w recepcji 
Czas dostarczenia bagażu gościa VIP do pokoju nie powinien być dłuższy niż
A. 10 minut
B. 5 minut
C. 15 minut
D. 20 minut
 Realizacja usług w recepcji 
Z którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe zarejestrowanie gościa w hotelu?
A. Paszportu
B. Dowodu osobistego
C. Prawa jazdy
D. Regulaminu hotelowego
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z regulacją o usługach turystycznych, do kategorii obiektów hotelowych zalicza się
A. ośrodek kolonijny
B. ośrodek szkoleniowo-wypoczynkowy
C. dom wycieczkowy
D. dom wczasowy
 HGT.06  Pytanie 264 
 Realizacja usług w recepcji 
Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu
A. gastronomicznego
B. służby pięter
C. służby parterowej
D. recepcyjnego
 HGT.06  Pytanie 265 
 Realizacja usług w recepcji 
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Bagażnik jako mebel jednostki mieszkalnej jest obowiązkowy we wszystkich 
 
| Wymaganie | Kategorie | ||||||||||||||
| ****** | **** | *** | ** | * | |||||||||||
| H | M | P | H | M | P | H | M | P | H | M | P | H | M | P | |
| Bagażnik | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o | o | ||
A. hotelach i pensjonatach oraz motelach powyżej 2*.
B. pensjonatach oraz hotelach i motelach powyżej 2*.
C. pensjonatach i motelach oraz hotelach powyżej 2*.
D. hotelach i motelach oraz pensjonatach powyżej 2*.
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?
A. Przyrodniczej
B. Hotelarskiej
C. Turystycznej
D. Regionalnej
 Realizacja usług w recepcji 
Ustawa o usługach turystycznych definiuje kategorie dla domów wycieczkowych
A. 3 kategorie oznaczone gwiazdkami
B. 4 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. 4 kategorie oznaczone gwiazdkami
D. 3 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
 Realizacja usług w recepcji 
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Fryzjer
B. Przechowalnia bagażu
C. Zabezpieczenie
D. Obudzenie
 Realizacja usług w recepcji 
Check-out to proces
A. obsługi klienta podczas pobytu w hotelu
B. zapłaty za pobyt w hotelu
C. przyjęcia gościa do hotelu
D. wykwaterowania gościa z hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
W okresie poza sezonem hotel obniżył ceny za noclegi dla rodzin z dziećmi. Jakiego narzędzia marketingowego użyto?
A. Promocję sprzedaży
B. Lobbing
C. Sponsoring
D. Promocję towaru
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?
A. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
B. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
C. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
D. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
 Realizacja usług w recepcji 
Co oznacza termin klucznica?
A. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
B. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
C. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
D. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
 Realizacja usług w recepcji 
Gość z gwarantowaną rezerwacją przybył do hotelu 12 lutego o godzinie 1.600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności oraz dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do
A. 13 lutego do godziny 12.00
B. 13 lutego do godziny 16.00
C. 12 lutego do godziny 18.00
D. 12 lutego do godziny 24.00
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie usługi są oferowane bezpłatnie dla gości hotelowych?
A. Usługa prania, udzielanie informacji turystycznych, nocleg
B. Usługa transportu bagażu, korzystanie z mini baru, usługi spa
C. Usługa room service, pomoc w nagłych wypadkach, korzystanie z faksu
D. Usługa budzenia, depozyt hotelowy, przechowanie bagażu
 Realizacja usług w recepcji 
W sektorze turystycznym ofertę, która zawiera nocleg wraz ze śniadaniem kontynentalnym, określa się skrótem
A. AP
B. BB
C. OB
D. CB
 Realizacja usług w recepcji 
Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim
A. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
B. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
C. przeniesienie bagażu do jego pokoju
D. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas swojej podróży, gość zatrzymał się w motelu. Jakie usługi, poza noclegiem, powinien koniecznie zaproponować mu recepcjonista?
A. Obsługa sprzętu turystycznego.
B. Miejsce do parkowania.
C. Usługi sportowe.
D. Pełne wyżywienie.
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką strategię przyjmuje obiekt hotelowy, gdy układ pokoi hotelowych jest dostosowany do obecnej pory roku?
A. Akcje promocyjne
B. Cennik
C. Asortyment
D. Kanały dystrybucji
 Realizacja usług w recepcji 
W jakim dokumencie przygotowanym przez recepcjonistę i przekazanym na prośbę zleceniodawcy do gościa powinny być zawarte informacje m.in. na temat terminu pobytu oraz zamówionych usług, bez ujawniania cen?
A. W liście powitalnym
B. W potwierdzeniu rezerwacji
C. W zaproszeniu
D. W formularzu rezerwacyjnym
 Realizacja usług w recepcji 
Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien
A. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
B. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
C. przygotować kartę rejestracyjną
D. sporządzić rachunek wstępny