Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Pracownik ds. relacji z gośćmi
B. Recepcjonista - concierge
C. Operator centrali telefonicznej
D. Kierownik recepcji
HGT.06 Pytanie 243
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
B. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
C. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
D. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg

A. ze śniadaniem
B. bez wyżywienia
C. ze śniadaniem i obiadokolacją
D. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu Karty rezerwacji, oblicz ile posiłków należy zlecić do przygotowania hotelowej restauracji dla gości z Uniwersytetu Łódzkiego.

Karta rezerwacji (fragment)
Termin pobytu10.09. – 13.09. 2016 r.
ZamawiającyUniwersytet Łódzki
Ilość osób22
Wyżywienie- FB od obiadu 10.09 do śniadania 13.09
- Kolacja 11.09 przy wspólnym stole
- Obiad 12.09 poza hotelem w lokalnej pizzerii

A. 66 śniadań, 66 obiadów, 66 kolacji.
B. 44 śniadania, 88 obiadów, 66 kolacji.
C. 44 śniadania, 44 obiady, 66 kolacji.
D. 66 śniadań, 44 obiady, 66 kolacji.
Realizacja usług w recepcji

Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie

A. rozliczenia gościa
B. przyjęcia zamówienia
C. procedury przyjęcia gościa
D. procedury check-out
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu grafiku rezerwacji określ termin i rodzaje zarezerwowanych jednostek mieszkalnych.

Grafik pokoi
styczeń/luty 2019
Nr
i rodzaj j.m.
Data
30.0131.0101.02
100 SGLRR
101 DBL
102 APTRR

A. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 01.02.
B. Apartament i pokój dwuosobowy, od 30.01 do 31.01.
C. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 31.01.
D. Apartament i pokój jednoosobowy, od 30.01 do 01.02.
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży "VIP" planuje zorganizować zakwaterowanie dla grupy przedsiębiorców w hotelu 3* "The Best". Którego z zamówionych usług i świadczeń hotel nie jest zobowiązany zapewnić w ramach opłaty za nocleg?

A. Room-service dostępnego minimum 12 godz./dobę
B. Wymiany pościeli co 3 dni lub na prośbę gości
C. Przechowywania bagażu gości po opuszczeniu pokoju
D. Sprzedaży lub udostępnienia dziennej prasy
HGT.06 Pytanie 251
Realizacja usług w recepcji

Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz

A. numer pokoju
B. typ pokoju
C. datę przyjazdu
D. datę wyjazdu
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?

A. Programator kart zbliżeniowych.
B. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
C. Czytnik pamięci zdarzeń.
D. Przycisk włączający elektrozamek.
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?

A. Flegmatyka
B. Choleryka
C. Sangwinika
D. Melancholika
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista przygotowuje przed przyjazdem gości typu

Data ............
Welcom gift/WstawkaRoom/PokójName/Nazwisko
Słodycze lub owoce
Słodycze i owoce
Owoce i wino
Wino, owoce, list powitalny

A. biznesowego.
B. VIP.
C. grupowego.
D. standardowego.
HGT.06 Pytanie 257
Realizacja usług w recepcji

Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?

A. 180,00 zł
B. 340,00 zł
C. 680,00 zł
D. 500,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?

A. Transport z hotelu na lotnisko
B. Transport z dworca kolejowego do hotelu
C. Transport z lotniska do hotelu
D. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjedzie o godzinie 10.00 pierwszego dnia, a wyjedzie o godzinie 8.00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10.00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Fragment grafiku obłożenia pokoi – marzec
09.0310.0311.0312.0313.0314.0315.0316.03
A.RRRRRR
B.RRRRRR
C.RRRR
D.RRRRR

A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Bagażnik jako mebel jednostki mieszkalnej jest obowiązkowy we wszystkich

WymaganieKategorie
****************
HMPHMPHMPHMPHMP
Bagażnikooooooooooooo

A. hotelach i pensjonatach oraz motelach powyżej 2*.
B. pensjonatach oraz hotelach i motelach powyżej 2*.
C. pensjonatach i motelach oraz hotelach powyżej 2*.
D. hotelach i motelach oraz pensjonatach powyżej 2*.
HGT.06 Pytanie 266
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju informacje przekazał pracownik recepcji gościom, przedstawiając im interesujące miejsca w pobliżu hotelu?

A. Przyrodniczej
B. Hotelarskiej
C. Turystycznej
D. Regionalnej
Realizacja usług w recepcji

Ustawa o usługach turystycznych definiuje kategorie dla domów wycieczkowych

A. 3 kategorie oznaczone gwiazdkami
B. 4 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. 4 kategorie oznaczone gwiazdkami
D. 3 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?

A. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
B. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
C. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
D. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin klucznica?

A. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
B. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
C. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
D. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
Realizacja usług w recepcji

Gość z gwarantowaną rezerwacją przybył do hotelu 12 lutego o godzinie 1.600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności oraz dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do

A. 13 lutego do godziny 12.00
B. 13 lutego do godziny 16.00
C. 12 lutego do godziny 18.00
D. 12 lutego do godziny 24.00
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są oferowane bezpłatnie dla gości hotelowych?

A. Usługa prania, udzielanie informacji turystycznych, nocleg
B. Usługa transportu bagażu, korzystanie z mini baru, usługi spa
C. Usługa room service, pomoc w nagłych wypadkach, korzystanie z faksu
D. Usługa budzenia, depozyt hotelowy, przechowanie bagażu
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim

A. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
B. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
C. przeniesienie bagażu do jego pokoju
D. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
Realizacja usług w recepcji

Podczas swojej podróży, gość zatrzymał się w motelu. Jakie usługi, poza noclegiem, powinien koniecznie zaproponować mu recepcjonista?

A. Obsługa sprzętu turystycznego.
B. Miejsce do parkowania.
C. Usługi sportowe.
D. Pełne wyżywienie.
Realizacja usług w recepcji

W jakim dokumencie przygotowanym przez recepcjonistę i przekazanym na prośbę zleceniodawcy do gościa powinny być zawarte informacje m.in. na temat terminu pobytu oraz zamówionych usług, bez ujawniania cen?

A. W liście powitalnym
B. W potwierdzeniu rezerwacji
C. W zaproszeniu
D. W formularzu rezerwacyjnym
Realizacja usług w recepcji

Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien

A. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego
B. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
C. przygotować kartę rejestracyjną
D. sporządzić rachunek wstępny