Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
B. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
C. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
D. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy
A. zaprezentował usługę parkingową
B. omówił obsługę sejfu w pokoju
C. wskazał kierunek do centrum miasta
D. poinformował o dostępnych usługach hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
| Rodzaj i nr j.m.  | Data | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05.03 czw  | 06.03 pt  | 07.03 sb  | 08.03 nd  | 09.03 pn  | 10.03 wt  | 11.03 śr  | |
| PARTER | |||||||
| 101 SGL | Rg | Ro | Rk | Rk | |||
| 102 SGL | Rg | Rw | Rw | Rw | |||
| 103 DBL | Rg | Ra | Ro | Rl | |||
| 104 DBL | Rt | Rt | Rt | Rt | Rt | ||
| I PIĘTRO | |||||||
| 201 SGL | Rn | Rz | Rl | ||||
| 202 SGL | Rg | Re | Rw | Rw | Rw | Rl | |
| 203 DBL | Re | Rd | Rl | ||||
| 204 DBL | Re | Rf | Rf | Rf | Rx | ||
A. 07.03 – 09.03
B. 09.03 – 11.03
C. 06.03 – 08.03
D. 08.03 – 10.03
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do
A. karty pobytu
B. potwierdzenia rezerwacji
C. księgi meldunkowej
D. formularza rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego. 
 
| Cennik usług ważny | ||
| Rodzaj pokoju | od 1.06.2021 do 30.09.2021 | od 1.10.2021 do 31.05.2022 | 
| Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba | 
| Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba | 
| Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby | ||
A. 2 400,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 2 250,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?
A. Zażądać dokumentu tożsamości
B. Zrealizować kartę rejestracyjną
C. Życzyć miłego pobytu
D. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania
A. lekkie, nie wywołujące wzdęć
B. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
C. łatwe do strawienia, artystycznie podane
D. ostre i smażone
 Realizacja usług w recepcji 
Termin rotel odnosi się do
A. kampery
B. wędrujące hotele rodzinne
C. hotele na kółkach
D. nowoczesne wagony sypialne
 Realizacja usług w recepcji 
Przedstawione w ramce zadania realizuje 
 
| – ochrona dziedzictwa przyrodniczego – upowszechnianie turystyki kwalifikowanej – wyznaczanie, znakowanie i upowszechnianie szlaków turystycznych  | 
A. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
C. Polska Izba Turystyki.
D. Instytut Turystyki.
 HGT.06  Pytanie 330 
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelach obligatoryjne jest świadczenie usług prania i prasowania ubrań oraz czyszczenia bielizny gości?
A. 2*, 3* i 4*
B. 3*, 4* i 5*
C. tylko w 5*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien
A. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
B. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
C. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
D. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
 Realizacja usług w recepcji 
Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług Zabawa? 
 
| Pakiet usług Zabawa | |
|---|---|
  | |
A. Rodzice z małymi dziećmi.
B. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
C. Rodzice ze starszymi dziećmi.
D. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
 Realizacja usług w recepcji 
Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus. 
 
| Oferta hotelu Venus | |
| Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych. | |
A. Małżeństwa.
B. Biznesmeni.
C. Emeryci.
D. Studenci.
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?
A. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
B. Rekomendowanie potraw przez kelnera
C. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
D. Rabaty na usługi hotelarskie
 HGT.06  Pytanie 335 
 Realizacja usług w recepcji 
Do kluczowych zadań pracownika zalicza się
A. gwarantowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
B. doskonalenie swoich umiejętności zawodowych
C. przestrzeganie ustalonego czasu pracy w firmie
D. zapewnienie właściwej organizacji pracy
 Realizacja usług w recepcji 
Jak powinien zareagować recepcjonista, jeśli otrzymał telefoniczne zapytanie o przekazanie informacji dla gościa hotelowego?
A. Przekazać wiadomość ustnie osobie, która towarzyszy gościowi
B. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
C. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
D. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
 Realizacja usług w recepcji 
Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować
A. harmonogram rezerwacji
B. spis rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. potwierdzenie rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką dodatkową usługę powinien zasugerować recepcjonista gościowi chcącemu zrelaksować się po męczącej podróży, z dala od hałasu?
A. Masaż relaksacyjny
B. Orientacja w terenie
C. Wieczór z karaoke
D. Animacje przy basenie
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?
A. 60%
B. 30%
C. 40%
D. 50%
 Realizacja usług w recepcji 
Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg
A. czekiem podróżniczym
B. kartą płatniczą
C. gotówką
D. voucherem
 HGT.06  Pytanie 341 
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go
A. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
B. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
C. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
D. o umowę o świadczenie usług turystycznych
 Realizacja usług w recepcji 
Procedura check-in może być realizowana na podstawie tzw. listy pokoi dla
A. grupy turystycznej
B. gościa VIP
C. zagranicznego turysty
D. krajowego gościa
 Realizacja usług w recepcji 
Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?
A. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
B. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne
C. schab w galarecie i wino białe słodkie
D. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego określ, który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich. 
 
| Hotel Chełmiec **** ul. Piaskowa 4 58-310 Szczawno-Zdrój  | 
| Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego Zarezerwuj pobyt za minimum 6 000 zł, a otrzymasz kartę VIP  | 
PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY: 
  | 
A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Sponsoring.
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?
A. Wieprzowina, karp
B. Cielęcina, łosoś
C. Sarnina, węgorz
D. Dziczyzna, owoce
 Realizacja usług w recepcji 
Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?
A. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
B. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
C. Zwierzęta są akceptowane
D. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
 Realizacja usług w recepcji 
Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to
A. druk rezerwacji pokoju
B. karta meldunkowa
C. karta pobytu
D. druk zamówienia
 Realizacja usług w recepcji 
Rodzina z pięcioma osobami, w tym 4-letnią dziewczynką, 2-letnim i 17-letnim chłopcem przybyła do hotelu. Ile kart pobytu powinien wręczyć pracownik recepcji?
A. 5
B. 4
C. 2
D. 3
 Realizacja usług w recepcji 
Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?
A. Sales promotion
B. Reklamę telewizyjną
C. Public relations
D. Sprzedaż osobistą
 Realizacja usług w recepcji 
W jakim dokumencie recepcjonista powinien zanotować numer pokoju gościa?
A. Księga meldunkowa
B. Formularz rezerwacyjny
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Faktura VAT
 Realizacja usług w recepcji 
Na którym etapie całościowej obsługi klienta, pracownik recepcji powinien przedstawić informacje dotyczące regulaminu hotelowego, zasad działania depozytu oraz dodatkowych usług dostępnych w hotelu?
A. Procedury check-out
B. Obsługi w trakcie pobytu
C. Procedury check-in
D. Rezerwacji usług
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelach konieczne jest zapewnienie usługi przechowywania
A. 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
 Realizacja usług w recepcji 
Usługa przechowywania cennych przedmiotów gości w recepcji jest
A. uzupełniającą płatną
B. towarzyszącą płatną
C. uzupełniającą nieodpłatną
D. towarzyszącą nieodpłatną
 Realizacja usług w recepcji 
Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:
A. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
B. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
C. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
D. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji. 
 
| Rachunek wstępny | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lp. | Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł | 
| 1 | Nocleg | doba | 5 | 150,00 | |
| 2 | Kolacja | szt. | 10 | 40,00 | |
| 3 | Parking | doba | 5 | 20,00 | |
| Razem: | |||||
A. 1 350,00 zł
B. 1 250,00 zł
C. 1 050,00 zł
D. 1 150,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista. 
 
| data /j.m | 10.07 | 11.07 | 12.07 | 13.07 | 14.07 | 15.07 | 16.07 | 17.07 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SGL 103 | R | R | R | R | ||||
| DLB 106 | R | R | ||||||
| TWIN 108 | R | R | ||||||
| APT 111 | R | R | R | 
A. 103
B. 111
C. 108
D. 106
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole 
 
| Karta pobytu | |
|---|---|
| Imię i nazwisko gościa | Nr pokoju | 
| ............................. | Cena za dobę | 
| Podpis gościa | Podpis dysponenta | 
A. datę wyjazdu.
B. termin pobytu.
C. datę przyjazdu.
D. termin płatności.
 HGT.06  Pytanie 358 
 Realizacja usług w recepcji 
Zgodnie z Praktycznym Kodeksem Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej grupy zorganizowanej w hotelu bez ponoszenia kosztów powinno być dokonane najpóźniej przed przybyciem grupy w terminie
A. 21 dni
B. 7 dni
C. 30 dni
D. 14 dni
 Realizacja usług w recepcji 
W formularzu meldunkowym recepcjonista nie umieszcza informacji dotyczącej
A. numeru pokoju
B. imię i nazwisko gościa
C. okresu pobytu
D. numeru paszportu
 Realizacja usług w recepcji 
Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw
A. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
B. zaproponować gościowi spacer po parku
C. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
D. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii