Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 321
Realizacja usług w recepcji

Porównaj średnią długość pobytu gościa w hotelu w lipcu i sierpniu, jeśli liczba odwiedzających w sierpniu spadła w stosunku do lipca, natomiast liczba zrealizowanych noclegów pozostała taka sama?

A. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była krótsza niż w lipcu
B. Średnia długość pobytu gościa w sierpniu była dłuższa niż w lipcu
C. Średnia długość pobytu gościa w obu miesiącach była identyczna
D. Średnia długość pobytu gościa w lipcu była dłuższa niż w sierpniu
HGT.06 Pytanie 322
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy

A. zaprezentował usługę parkingową
B. omówił obsługę sejfu w pokoju
C. wskazał kierunek do centrum miasta
D. poinformował o dostępnych usługach hotelu
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Rodzaj
i nr j.m.
Data
05.03
czw
06.03
pt
07.03
sb
08.03
nd
09.03
pn
10.03
wt
11.03
śr
PARTER
101 SGLRgRoRkRk
102 SGLRgRwRwRw
103 DBLRgRaRoRl
104 DBLRtRtRtRtRt
I PIĘTRO
201 SGLRnRzRl
202 SGLRgReRwRwRwRl
203 DBLReRdRl
204 DBLReRfRfRfRx

A. 07.03 – 09.03
B. 09.03 – 11.03
C. 06.03 – 08.03
D. 08.03 – 10.03
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury zameldowania pracownik recepcji wprowadza datę oraz miejsce urodzenia gościa do

A. karty pobytu
B. potwierdzenia rezerwacji
C. księgi meldunkowej
D. formularza rezerwacji
HGT.06 Pytanie 325
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Cennik usług ważny
Rodzaj pokojuod 1.06.2021 do 30.09.2021od 1.10.2021 do 31.05.2022
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby

A. 2 400,00 zł
B. 1 800,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 2 250,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista podczas procedury check-in po wręczeniu kluczy do pokoju gościowi?

A. Zażądać dokumentu tożsamości
B. Zrealizować kartę rejestracyjną
C. Życzyć miłego pobytu
D. Zapytać, czy dokonano rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania

A. lekkie, nie wywołujące wzdęć
B. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
C. łatwe do strawienia, artystycznie podane
D. ostre i smażone
HGT.06 Pytanie 329
Realizacja usług w recepcji

Przedstawione w ramce zadania realizuje

– ochrona dziedzictwa przyrodniczego
– upowszechnianie turystyki kwalifikowanej
– wyznaczanie, znakowanie i upowszechnianie szlaków turystycznych

A. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
C. Polska Izba Turystyki.
D. Instytut Turystyki.
Realizacja usług w recepcji

Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien

A. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
B. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
C. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
D. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
Realizacja usług w recepcji

Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług Zabawa?

Pakiet usług Zabawa
  • nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family
  • całodzienne wyżywienie, podwieczorek
  • program animacyjny dla najmłodszych
  • wykwalifikowane opiekunki dla dzieci
  • dostęp do pokoju zabaw
  • zajęcia w basenie z animatorem

A. Rodzice z małymi dziećmi.
B. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
C. Rodzice ze starszymi dziećmi.
D. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Małżeństwa.
B. Biznesmeni.
C. Emeryci.
D. Studenci.
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są realizowane w zakresie sprzedaży osobistej?

A. Modyfikacje wystroju obiektu hotelowego
B. Rekomendowanie potraw przez kelnera
C. Zorganizowane wyjazdy integracyjne dla pracowników hotelu
D. Rabaty na usługi hotelarskie
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować recepcjonista, jeśli otrzymał telefoniczne zapytanie o przekazanie informacji dla gościa hotelowego?

A. Przekazać wiadomość ustnie osobie, która towarzyszy gościowi
B. Zanotować szczegóły na formularzu message i dodać do dokumentacji hotelowej
C. Zanotować szczegóły na formularzu message i poinformować gościa o wiadomości
D. Zadzwonić do gościa i przekazać informację z pamięci
Realizacja usług w recepcji

Jaką dodatkową usługę powinien zasugerować recepcjonista gościowi chcącemu zrelaksować się po męczącej podróży, z dala od hałasu?

A. Masaż relaksacyjny
B. Orientacja w terenie
C. Wieczór z karaoke
D. Animacje przy basenie
HGT.06 Pytanie 340
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg

A. czekiem podróżniczym
B. kartą płatniczą
C. gotówką
D. voucherem
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go

A. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
B. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
C. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
D. o umowę o świadczenie usług turystycznych
Realizacja usług w recepcji

Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
B. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne
C. schab w galarecie i wino białe słodkie
D. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji dotyczących programu lojalnościowego określ, który instrument zastosowano w hotelu w celu aktywizacji sprzedaży usług hotelarskich.

Hotel Chełmiec ****
ul. Piaskowa 4
58-310 Szczawno-Zdrój
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z programu lojalnościowego
Zarezerwuj pobyt za minimum 6 000 zł, a otrzymasz kartę VIP

PRZYWILEJE POSIADACZA KARTY:

  • 15% rabat na usługi gastronomiczne i noclegowe
  • 20% rabat na zabiegi w hotelowym salonie piękności
  • późniejszy check-out
  • wstęp na imprezy zamknięte, zarezerwowane tylko dla posiadaczy karty VIP

A. Public relations.
B. Promocję sprzedaży.
C. Sprzedaż osobistą.
D. Sponsoring.
Realizacja usług w recepcji

Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?

A. Wieprzowina, karp
B. Cielęcina, łosoś
C. Sarnina, węgorz
D. Dziczyzna, owoce
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?

A. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
B. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
C. Zwierzęta są akceptowane
D. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
Realizacja usług w recepcji

Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?

A. Sales promotion
B. Reklamę telewizyjną
C. Public relations
D. Sprzedaż osobistą
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie całościowej obsługi klienta, pracownik recepcji powinien przedstawić informacje dotyczące regulaminu hotelowego, zasad działania depozytu oraz dodatkowych usług dostępnych w hotelu?

A. Procedury check-out
B. Obsługi w trakcie pobytu
C. Procedury check-in
D. Rezerwacji usług
HGT.06 Pytanie 354
Realizacja usług w recepcji

Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:

A. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
B. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
C. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
D. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
HGT.06 Pytanie 355
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150,00
2Kolacjaszt.1040,00
3Parkingdoba520,00
Razem:

A. 1 350,00 zł
B. 1 250,00 zł
C. 1 050,00 zł
D. 1 150,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DLB 106RR
TWIN 108RR
APT 111RRR

A. 103
B. 111
C. 108
D. 106
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, wypełniając kartę pobytu podczas przyjęcia gościa do hotelu, powinien wpisać w puste pole

Karta pobytu
Imię i nazwisko gościaNr pokoju
.............................Cena za dobę
Podpis gościaPodpis dysponenta

A. datę wyjazdu.
B. termin pobytu.
C. datę przyjazdu.
D. termin płatności.
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw

A. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
B. zaproponować gościowi spacer po parku
C. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
D. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii