Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 401
Realizacja usług w recepcji

Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?

A. Wykazu gości
B. Szczegółowego wykazu płatności
C. Raportu fiskalnego dobowego
D. Raportu kasowego
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. promocję sprzedaży
B. reklamę wewnętrzną
C. public relations
D. reklamę zewnętrzną
Realizacja usług w recepcji

Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to

A. bankiet amerykański
B. cocktail party
C. bankiet zasiadany
D. lampka wina
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju terapii rehabilitacyjnych należy dokonać dla osób pragnących skorzystać z zabiegu termoterapii, realizowanej w dedykowanej kabinie, przy użyciu temperatur poniżej 0°C?

A. Kinezyterapii
B. Fizykoterapii
C. Hydroterapii
D. Krioterapii
Realizacja usług w recepcji

Który segment gości jest adresatem oferowanego przez hotel pakietu usług?

Pakiet usług
- nocleg w klimatyzowanych pokojach typu family
- całodzienne wyżywienie, podwieczorek
- program animacyjny dla najmłodszych
- wykwalifikowane opiekunki dla dzieci
- dostęp do placu zabaw
- zajęcia w basenie z animatorem

A. Uczniowie biorący udział w wycieczce szkolnej.
B. Rodzice ze starszymi dziećmi.
C. Rodzice z małymi dziećmi.
D. Uczniowie biorący udział w zielonej szkole.
Realizacja usług w recepcji

Który dokument sporządza się na zamieszczonym formularzu?

HOTEL MIRANDA***
Imię                Nazwisko                
Nr i seria dowodu tożsamościForma płatności
Data przyjazduData wyjazdu
Podpis recepcjonistyPodpis gościa

A. Voucher biura podróży.
B. Kartę pobytu.
C. Kartę rejestracyjną.
D. Czek podróżny.
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ponadto zamawiamy:
1.Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
2.20 laptopów podłączonych do sieci internetowej.
3.Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
4.Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
5.Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji.
6.Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
B. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
C. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
D. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
HGT.06 Pytanie 411
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?

A. 1 500
B. 2000
C. 4 500
D. 6 000
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników służby parterowej hotelu powinien wykorzystać w swojej pracy przedstawiony druk?

Imię i nazwisko
Okres
od ................................. do .................................
Numer pokoju
Marka samochodu
Nr rejestracyjny

A. Goniec.
B. Bagażowy.
C. Recepcjonista.
D. Parkingowy.
HGT.06 Pytanie 414
Realizacja usług w recepcji

Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?

A. Concierge
B. Front Office Manager
C. Guest relations
D. Executive Housekeeper
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?

A. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
B. Odesłać gościa do swojego przełożonego
C. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
D. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
Realizacja usług w recepcji

Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw

A. zapytać o lokalizację pokoju
B. zapytać o szczególne życzenia
C. ustalić termin pobytu
D. przekazać numer rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?

A. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
B. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
C. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
D. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. działu technicznego
B. komórki administracyjnej
C. służby parterowej
D. pionu pobytowego
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonych danych określ, ile kart pobytu powinien wypełnić recepcjonista 1 sierpnia 2018 roku.

Lp.Nazwisko i imię gościaTermin pobytuGodzina rejestracjiNumer pokojuPiętroRodzaj pokojuIlość osób dorosłychDziecko 0-2 latDziecko 2-12 lat
1.Kowalski Michał1.08.2018
3.08.2018
12001141SGL100
2.Kot Anna1.08.2018
5.08.2018
12151151DBL200
3.Małkowska Sabina1.08.2018
8.08.2018
12401201DBL+
extra bed
201
4.Pawlak Adam1.08.2018
8.08.2018
12552002DBL+
extra bed
201
5.Stryjak Grzegorz1.08.2018
4.08.2018
13152042APT211
6.Słowik Marta1.08.2018
3.08.2018
13352022APT202

A. 6 kart.
B. 12 kart.
C. 11 kart.
D. 17 kart.
Realizacja usług w recepcji

Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy

A. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
B. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
C. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
D. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
Realizacja usług w recepcji

Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. Tour Manager.
B. Fidelio Front Office.
C. Galileo International.
D. ReHot.
Realizacja usług w recepcji

Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest

A. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
B. obsługa gościa w recepcji hotelowej
C. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
D. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy podczas procedury check-out zdenerwowany gość informuje, że jego lot ma 10 godzin opóźnienia?

A. Zaproponować usługę przechowania bagażu i skorzystania z części ogólnodostępnej
B. Pożegnać gościa z wyrazami ubolewania z powodu niesolidności przewoźników
C. Pożegnać gościa, zapraszając do ponownych odwiedzin hotelu
D. Zachęcić do ponownych wizyt w hotelu oraz skorzystania z transferu w przyszłości
Realizacja usług w recepcji

W hotelu planowane jest zorganizowanie kongresu pewnej partii politycznej. Dział zajmujący się konferencjami oraz bankietami powinien dostosować salę wielofunkcyjną na obrady. Jakie informacje powinien przygotować i przekazać recepcjonista dla tego działu?

A. Liczba uczestników oraz sposób aranżacji sali
B. Menu na kolację oraz typ usług dodatkowych
C. Metoda aranżacji sali oraz menu na kolację
D. Liczba uczestników oraz typ usług dodatkowych
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?

A. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
B. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
C. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
D. usytuowane przy trasach turystycznych
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przybył znany aktor bez wcześniejszej rezerwacji. Którą grupę pracowników powinien poinformować recepcjonista o przybyciu gościa oraz zamówionych usługach?

A. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
B. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
C. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
D. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
Realizacja usług w recepcji

Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?

A. Dział techniczny, odnowa biologiczna
B. Dział rekreacji, centrum biznesu
C. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
D. Dział marketingu, gastronomia
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z dziećmi, odpoczywająca w pensjonacie, postanowiła udać się na wycieczkę o poranku i informuje, że zabierze ze sobą śniadanie. Która sugestia ze strony recepcji będzie najbardziej odpowiednia dla gości?

A. Dostarczenie śniadania na wózku serwisowym rano przed wyjazdem
B. Przygotowanie paczek śniadaniowych dla gości tuż przed wyjściem
C. Dostarczenie śniadania do pokoju wieczorem, w dniu poprzedzającym wycieczkę
D. Zachęta do skorzystania z bufetu śniadaniowego w restauracji
Realizacja usług w recepcji

W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz

A. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
B. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
C. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
D. kwit parkingowy i wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 434
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150
2Kolacjaszt.1040
3Parkingdoba520
Razem:

A. 1 150 zł
B. 1 050 zł
C. 1 350 zł
D. 1 250 zł
HGT.06 Pytanie 435
Realizacja usług w recepcji

Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.

A. 2 100,00 zł
B. 600,00 zł
C. 1 500,00 zł
D. 900,00 zł
HGT.06 Pytanie 436
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?

A. 680,00 zł
B. 840,00 zł
C. 760,00 zł
D. 640,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu