Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 481
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość chciałby zwiedzić trzy lokalne winnice oraz spotkać się z winiarzem. Jaką imprezę powinien mu zalecić recepcjonista?

A. Podziwianie winnic zlokalizowanych wzdłuż rzeki wraz z prelekcją lokalnego winiarza
B. Wycieczkę objazdową z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic wraz z przewodnikiem winiarzem
C. Wycieczkę szlakiem trzech lokalnych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
D. Spotkanie z winiarzami z lokalnych winnic w hotelu wraz z prelekcją dotyczącą tradycji winiarstwa
Realizacja usług w recepcji

Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację

A. wstępną.
B. niegwarantowaną.
C. kredytową.
D. gwarantowaną.
HGT.06 Pytanie 487
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150
2Kolacjaszt.1040
3Parkingdoba520
Razem:

A. 1 150 zł
B. 1 050 zł
C. 1 250 zł
D. 1 350 zł
HGT.06 Pytanie 488
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?

A. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
B. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
C. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
D. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
HGT.06 Pytanie 489
Realizacja usług w recepcji

Jaką ilość dób hotelowych powinien wpisać recepcjonista w przedstawionym fragmencie faktury?

Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jedn. netto w złWartość netto w złVAT w %Wartość brutto w zł
Usługa noclegowadoba370,371 851,8582 000,00

A. 6
B. 5
C. 4
D. 3
HGT.06 Pytanie 490
Realizacja usług w recepcji

Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?

A. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
B. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
C. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
D. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument recepcjonista jest zobowiązany przygotować przed przyjazdem gości typu

Data ..................
Welcom gift/WstawkaRoom/PokójName/Nazwisko
Słodycze lub owoce
Słodycze i owoce
Owoce i wino
Wino, owoce, list powitalny

A. biznesowego.
B. VIP.
C. standardowego.
D. grupowego.
Realizacja usług w recepcji

Czym jest wstawka?

A. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
B. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
C. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
D. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?

Ponadto zamawiamy:
1.Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń.
2.20 laptopów podłączonych do sieci internetowej.
3.Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia).
4.Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji.
5.Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji.
6.Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę.

A. Transport z lotniska uczestników konferencji oraz zorganizowanie przerwy kawowej.
B. Przygotowanie imiennych zaproszeń oraz pakietów konferencyjnych.
C. Wręczenie przy rejestracji pakietów konferencyjnych oraz wysłanie zaproszeń.
D. Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę oraz podłączenie laptopów do sieci.
HGT.06 Pytanie 496
Realizacja usług w recepcji

Przy założeniu, że średnia obecność gości w hotelu wynosi 50%, a przeciętna cena za nocleg to 250 zł, jaki jest wynik wskaźnika YELD?

A. 50 zł
B. 125 zł
C. 25.000 zł
D. 12.500 zł
HGT.06 Pytanie 497
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym sprzedano 1 pokój dwuosobowy po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoje dwuosobowe po cenie jednostkowej 210 zł oraz apartament po cenie jednostkowej 350 zł. Jaką wartość osiągnie wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?

A. 242,50 zł
B. 220,50 zł
C. 970,00 zł
D. 250,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. serwowania śniadań.
B. dostarczania gazet.
C. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
D. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?

A. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
B. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
C. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
D. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba, która specjalizuje się w

A. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
B. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
C. sprzątaniu pokoi w hotelu
D. udzielaniu informacji gościom w recepcji
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Trzy
B. Jedną
C. Dwie
D. Cztery
Realizacja usług w recepcji

Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu.

J.m./data01.0702.0703.0704.0705.0706.0707.0708.07
DBL 110
DBL 111RRRRRR
APT 112RRRRR
APT 113

A. 02.07 – 07.07
B. 02.07 – 08.07
C. 03.07 – 07.07
D. 03.07 – 08.07
Realizacja usług w recepcji

Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?

A. Gastronomiczny
B. Handlowo-usługowy
C. Techniczny
D. Rekreacyjno-wypoczynkowy
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?

A. Transport z dworca kolejowego do hotelu
B. Transport z hotelu na lotnisko
C. Transport z lotniska do hotelu
D. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
Realizacja usług w recepcji

Którą komórkę organizacyjną hotelu należy poinformować o szczegółach zamówienia złożonego przez Jana Nowaka?

Zamówienie
Uprzejmie proszę o zorganizowanie jednodniowej konferencji dla 100 osób w dniu 16 lipca br.
Proszę o teatralne ustawienie krzeseł oraz wyposażenie sali konferencyjnej w sprzęt audiowizualny.
Oczekuję szczegółowej oferty na adres Stowarzyszenia.
Jan Nowak
Prezes Stowarzyszenia

A. Służbę parterową.
B. Dział gastronomiczny.
C. Dział techniczny.
D. Służbę pięter.
HGT.06 Pytanie 512
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
B. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
C. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
D. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?

A. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
B. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
C. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
D. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.

Hotel*** Wezyr obchodzi 100-lecie działalności

Zapraszamy na Dzień Otwarty 15 lipca br. w godzinach od 1600 do 2000, podczas którego będzie można zobaczyć przepiękne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Public relations.
B. Promocja sprzedaży.
C. Sprzedaż osobista.
D. Reklama.
HGT.06 Pytanie 515
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce -
Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe -
Błędne Skały lub
Szczeliniec.
Rynek Główny -
Sukiennice, Kościół
Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
Góry
Świętokrzyskie-
- Jaskinia Raj
Góra Zamkowa -
ruiny zamku
w Chęcinach.
Kazimierz Dolny
zwany „Perłą nad
Wisłą".
Góra Trzech
Krzyży.
Wycieczka 1.Wycieczka 2.Wycieczka 3.Wycieczka 4.

A. Wycieczka 4.
B. Wycieczka 2.
C. Wycieczka 1.
D. Wycieczka 3.
HGT.06 Pytanie 516
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym krokiem w procesie rejestracji gościa w hotelu jest

A. wsparcie w przenoszeniu bagażu
B. pobranie opłaty od gościa
C. określenie zakresu dostępnych usług za opłatą
D. wydanie klucza
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu Formularza rezerwacji wskaż dział, któremu recepcjonista powinien zlecić realizację zamówionych usług.

Formularz rezerwacji – fragment
-   imprezastudniówka
-   termin28 stycznia
-   ilość osób260
-   aranżacja sali
  • stoły okrągłe dla 20 osób
  • dekoracja (napis, balony, kwiaty)
  • miejsce dla orkiestry
  • nagłośnienie, oświetlenie
-   menu na uroczystość- zgodnie z ustaleniami

A. Gastronomia.
B. Usług specjalnych.
C. Konferencji i bankietów.
D. Księgowość.
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
B. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
C. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
D. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości